abonnement Unibet Coolblue
pi_183544419
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:28 schreef Burner82 het volgende:

Ja, zo slecht, nee, niet meer daar gekomen... :( -O-
Vaak lijken mensen met psychische problemen ook extra veel pech te hebben of zo.. Tenzij je nooit je tanden poetst en nooit een apk hebt laten doen.. Maar anders is dit wel extreem veel pech in 1 keer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:19 schreef LordofLeaves het volgende:

Ze namen mijn uitleg voor zoete koek aan ja. Maar ik heb er wel fouten gemaakt. Zo liet ik nooit echt het achterste van mijn tong zien, waardoor ik ook vrij snel was uitbehandeld. Ik had meer moeten zeggen. Vaker moeten aankaarten dat alles volledig kut is en mijn leven helemaal niet loopt, al beweerde ik anders.
Ja, maar dat heeft er denk ik ook mee te maken dat niemand als een aansteller of zwak over wil komen. Want als je 1 keer heb gehad dat je ze eerlijk alles verteld en ze zeggen "oh dat heeft iedereen wel eens" of het negeren en ergens anders over beginnen doe je het daarna niet meer. Je open stellen voor dit soort hulpverlening is uberhaupt al een uitdaging op zich. Wat denk je dat er anders was gegaan als je meer had verteld?

[ Bericht 18% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 05-12-2018 08:23:28 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 5 december 2018 @ 09:42:40 #102
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183545344
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 08:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja, maar dat heeft er denk ik ook mee te maken dat niemand als een aansteller of zwak over wil komen. Want als je 1 keer heb gehad dat je ze eerlijk alles verteld en ze zeggen "oh dat heeft iedereen wel eens" of het negeren en ergens anders over beginnen doe je het daarna niet meer. Je open stellen voor dit soort hulpverlening is uberhaupt al een uitdaging op zich. Wat denk je dat er anders was gegaan als je meer had verteld?
Van de ene kant had het mij meer kunnen helpen zodat ik beter zou functioneren. Van de andere kant wilde ik niks meer delen, omdat ik bang was dat ik nog gekker zou worden verklaard. :P

Het bekende " dat heeft iedereen wel eens " kwam nooit bij ze op. Ze namen mij wel serieus.
soooo, da's mooi!
  woensdag 5 december 2018 @ 09:43:22 #103
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183545351
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 05:56 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Dat valt mee gelukkig. Denk zo een 20 minuten met de fiets.
Dat valt te doen. Al is het wel kut met dit koude weer.
soooo, da's mooi!
pi_183553672
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:43 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Dat valt te doen. Al is het wel kut met dit koude weer.
Ik heb een hele oude aftandse fiets, met maar 1 werkende versnelling... Krijg je het vanzelf wel warm van.. Gaat hier best op en af :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_183553926
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 08:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Vaak lijken mensen met psychische problemen ook extra veel pech te hebben of zo.. Tenzij je nooit je tanden poetst en nooit een apk hebt laten doen.. Maar anders is dit wel extreem veel pech in 1 keer.

Ik zat er gister ook echt ff compleet doorheen.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 5 december 2018 @ 18:48:50 #106
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183554310
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:14 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik heb een hele oude aftandse fiets, met maar 1 werkende versnelling... Krijg je het vanzelf wel warm van.. Gaat hier best op en af :P
Haha, mooie gezonde workout zo te lezen. :P
soooo, da's mooi!
pi_183554497
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:48 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Haha, mooie gezonde workout zo te lezen. :P
Krijg alleen al genoeg workout op het werk :P Maar op de terugweg is de fiets net zo snel als de auto. Met de auto sta je gemiddeld 10 minuten te wachten bij het kruispunt.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 5 december 2018 @ 19:01:26 #108
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183554528
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:59 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Krijg alleen al genoeg workout op het werk :P Maar op de terugweg is de fiets net zo snel als de auto. Met de auto sta je gemiddeld 10 minuten te wachten bij het kruispunt.
En dat allemaal in de eerste versnelling. ;)
soooo, da's mooi!
pi_183554585
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:01 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

En dat allemaal in de eerste versnelling. ;)
2e -O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 5 december 2018 @ 19:09:03 #110
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183554670
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:04 schreef Burner82 het volgende:

[..]

2e -O-
Oh?
soooo, da's mooi!
pi_183554686
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:09 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Oh?
2e versnelling van de fiets is de enige die nog werkt :P bergop niet fijn :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 5 december 2018 @ 19:16:21 #112
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183554804
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:10 schreef Burner82 het volgende:

[..]

2e versnelling van de fiets is de enige die nog werkt :P bergop niet fijn :P
Dat is nog veel erger.
soooo, da's mooi!
pi_183555072
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:16 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Dat is nog veel erger.
EN morgen moet ik tussendoor nog een keer naar huis, omdat ze balkon-balustrade komen inspecteren... Vrijdag een keer op en neer naar de psych.. Ik mis de auto -O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 5 december 2018 @ 20:00:51 #114
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183555764
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:30 schreef Burner82 het volgende:

[..]

EN morgen moet ik tussendoor nog een keer naar huis, omdat ze balkon-balustrade komen inspecteren... Vrijdag een keer op en neer naar de psych.. Ik mis de auto -O-
Ja, dit is geen leven zo.
soooo, da's mooi!
pi_183555875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:00 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ja, dit is geen leven zo.
Lastig vooral.. En Sinterklaas zondag bij familie, zal iemand me moeten komen ophalen.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 5 december 2018 @ 20:06:28 #116
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183555893
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:05 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Lastig vooral.. En Sinterklaas zondag bij familie, zal iemand me moeten komen ophalen.
Jammer dat die Stints nu verboden zijn.
soooo, da's mooi!
pi_183556025
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:06 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Jammer dat die Stints nu verboden zijn.
Zoveel cadeautjes heb ik niet hoor. Nog niks gekocht uberhaupt _O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 5 december 2018 @ 20:26:24 #118
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183556392
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:11 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Zoveel cadeautjes heb ik niet hoor. Nog niks gekocht uberhaupt _O-
Je komt nog wel op iets.
soooo, da's mooi!
pi_183561366
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:42 schreef LordofLeaves het volgende:
Van de ene kant had het mij meer kunnen helpen zodat ik beter zou functioneren. Van de andere kant wilde ik niks meer delen, omdat ik bang was dat ik nog gekker zou worden verklaard. :P

Het bekende " dat heeft iedereen wel eens " kwam nooit bij ze op. Ze namen mij wel serieus.
Op welke manier verwacht je dat het je exact had geholpen om beter te functioneren dan? Dat je je emoties kwijt kon bij een ander en er niet meer last van had in je dagelijks leven of zo? Soms kan dat misschien helpen ja. Het kan aan de andere kant ook zijn dat je dan misschien een uur zit te huilen en daarna is de tijd om en is de emotie nog niet weg maar moet je wel naar huis. Dat ligt eraan.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 6 december 2018 @ 09:27:23 #120
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183562277
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 05:42 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Op welke manier verwacht je dat het je exact had geholpen om beter te functioneren dan? Dat je je emoties kwijt kon bij een ander en er niet meer last van had in je dagelijks leven of zo? Soms kan dat misschien helpen ja. Het kan aan de andere kant ook zijn dat je dan misschien een uur zit te huilen en daarna is de tijd om en is de emotie nog niet weg maar moet je wel naar huis. Dat ligt eraan.
Het beter kunnen regulieren van emoties en dan vooral in de emoties waarin ik te ver doorsla. Het ergste van borderline is dat je onbedoeld en (soms) onbewust een grote vorm van eenzaamheid om jezelf creëert. Mijn psych was geen persoonlijke vriend van mij, dat praat een stuk gemakkelijker dan met iemand uit je directe omgeving die het niet begrijpt en je (wellicht) gaat veroordelen. Ik voel die eenzaamheid nog steeds. Ik was in iedere relatie eenzaam. Je bent bang dat het ieder moment mis kan gaan en ik droeg daar zelf een groot deel aan bij, puur uit emoties die ik niet kon sturen. Verlatingsangst maakt iedere relatie kapot, hoe stevig ze ook in elkaar zitten.
soooo, da's mooi!
pi_183565041
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:27 schreef LordofLeaves het volgende:

Het beter kunnen regulieren van emoties en dan vooral in de emoties waarin ik te ver doorsla. Het ergste van borderline is dat je onbedoeld en (soms) onbewust een grote vorm van eenzaamheid om jezelf creëert. Mijn psych was geen persoonlijke vriend van mij, dat praat een stuk gemakkelijker dan met iemand uit je directe omgeving die het niet begrijpt en je (wellicht) gaat veroordelen. Ik voel die eenzaamheid nog steeds. Ik was in iedere relatie eenzaam. Je bent bang dat het ieder moment mis kan gaan en ik droeg daar zelf een groot deel aan bij, puur uit emoties die ik niet kon sturen. Verlatingsangst maakt iedere relatie kapot, hoe stevig ze ook in elkaar zitten.
Maar reguleren van emoties op de manier die psychologen aanleren heb je al geleerd met de vers training. Op welke manier verwacht je het nog meer te hebben kunnen leren dan?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 6 december 2018 @ 14:07:37 #122
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183566500
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:26 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Maar reguleren van emoties op de manier die psychologen aanleren heb je al geleerd met de vers training. Op welke manier verwacht je het nog meer te hebben kunnen leren dan?
Vers training was erg algemeen en gericht aan de gehele therapie groep. Iets individueels zou fijner zijn geweest.
soooo, da's mooi!
pi_183566731
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:07 schreef LordofLeaves het volgende:
Vers training was erg algemeen en gericht aan de gehele therapie groep. Iets individueels zou fijner zijn geweest.
Omdat je aangaf dat je denkt dat je emotie regulatie problemen door borderline komen, vroeg ik het.
Vers training behandeld immers de borderline niet het individu.
Hoezo denk je dat een individuele salbehandeling beter zou werken, of had je dat gewoon prettiger gevonden?
Sowieso zijn ze gericht op het herkennen en behandelen van stoornissen, het individu is dan de drager van de stoornis maar verder zijn individuele dingen irrelevant/niet van belang (want daar kunnen ze niks mee dus is het ruis in het behandeltrajevt).
Ze luisteren er wel naar en stellen er vragen over maar kunnen volgens de procedure er niks aan behandelen als het niet bij een algemeen stoornisbeeld past.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_183568101
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:26 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Je komt nog wel op iets.
Gelukkig alleen voor neefje en nichtje... niet dat dat makkelijker is, want die hebben echt alles al :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  donderdag 6 december 2018 @ 18:54:01 #125
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183571074
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:24 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Omdat je aangaf dat je denkt dat je emotie regulatie problemen door borderline komen, vroeg ik het.
Vers training behandeld immers de borderline niet het individu.
Hoezo denk je dat een individuele salbehandeling beter zou werken, of had je dat gewoon prettiger gevonden?
Sowieso zijn ze gericht op het herkennen en behandelen van stoornissen, het individu is dan de drager van de stoornis maar verder zijn individuele dingen irrelevant/niet van belang (want daar kunnen ze niks mee dus is het ruis in het behandeltrajevt).
Ze luisteren er wel naar en stellen er vragen over maar kunnen volgens de procedure er niks aan behandelen als het niet bij een algemeen stoornisbeeld past.
Een één op één sessie had ik fijner gevonden. Je bent samen met maar één persoon in die ruimte en niet dat je omringt wordt door je mede mafkezen. Bij de Vers training waren de mensen met de grootste mond vaak aan het woord en geloof me, dat waren geen zinnige gesprekken. Maar goed, ik heb het hele traject doorlopen en kreeg een leuk diplomaatje dat weer aan de muur hangt. Staat best leuk.
soooo, da's mooi!
  donderdag 6 december 2018 @ 18:54:20 #126
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183571079
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:46 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Gelukkig alleen voor neefje en nichtje... niet dat dat makkelijker is, want die hebben echt alles al :P
Oh... dan hebben ze ook niks nodig. :D
soooo, da's mooi!
pi_183571152
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:54 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Oh... dan hebben ze ook niks nodig. :D
Nee, is ook meer voor de vorm.. Staat toch geen naam op, van wie ze het gekregen hebben :P
Al ben ik wel altijd goed geweest in de leukste doch goedkoopste dingen te kopen _O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  donderdag 6 december 2018 @ 19:00:07 #128
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183571167
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:58 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Nee, is ook meer voor de vorm.. Staat toch geen naam op, van wie ze het gekregen hebben :P
Al ben ik wel altijd goed geweest in de leukste doch goedkoopste dingen te kopen _O-
Een Kinder Surprise? :D
soooo, da's mooi!
pi_183571186
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:00 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Een Kinder Surprise? :D
Hahaha :P Nee, maar dan koop je ergens een of ander vaag knuffeltje voor 5 euro.... alle dure dingen blijven links liggen, hele tijd met dat gare knuffeltje op pad.. dat soort dingen :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  donderdag 6 december 2018 @ 19:03:22 #130
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183571202
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:02 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Hahaha :P Nee, maar dan koop je ergens een of ander vaag knuffeltje voor 5 euro.... alle dure dingen blijven links liggen, hele tijd met dat gare knuffeltje op pad.. dat soort dingen :P
Ook leuk. Kinderen vinden dat soort dingen wel prima. Mijn nichtje is ook van de knuffels.
soooo, da's mooi!
pi_183572715
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:54 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Een één op één sessie had ik fijner gevonden. Je bent samen met maar één persoon in die ruimte en niet dat je omringt wordt door je mede mafkezen. Bij de Vers training waren de mensen met de grootste mond vaak aan het woord en geloof me, dat waren geen zinnige gesprekken.
Ikzelf zou dat persoonlijk juist leerzaam gevonden hebben.

Als je nooit de ruimte krijgt om je zegje te doen vanwege een paar anderen die een grotere bek hebben, is het aan jou om de ruimte die je wilt hebben op te eisen. Dat is niet alleen zo bij een VERS-training maar overal in de wereld. Als je in therapie nooit de ruimte voelt om je zegje te kunnen doen, voel je dat elders ook niet. Dan ben je altijd afhankelijk van degene die jou de ruimte geeft. En niet iedereen zal dat doen.

Ik kan me echt wel goed voorstellen hoe het moet voelen en ook hoe heftig die gevoelens kunnen zijn. Maar toch is het aan jou om een manier te vinden dat je overwicht krijgt op die gevoelens. Dat kan heel lang duren, want je moet daarin groeien. Maar het is of je altijd kut voelen omdat je je ongezien voelt door een stel mafkezen, of ervoor zorgen dat niet die mafkezen maar jij de aandacht pakt die je nodig hebt.
  donderdag 6 december 2018 @ 21:29:14 #132
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_183573894
Een training is denk ik ook wat anders dan therapie. Training is toch meer gericht op het aanleren van trucjes om je gedrag acceptabel te houden, terwijl therapie veel meer gaat over de oorzaken en hoe die je belemmeren. Ik vind het allebei nuttig, en zowel in een groep als individueel. Juist ook van de interactie met anderen leer ik veel over mezelf heb ik gemerkt. Individuele gesprekken vind ik juist fijn om nieuwe inzichten te bespreken en te toetsen. Ik had al vrij snel door dat ik het uiteindelijk toch zelf moet doen en dat een therapeut toch vooral een coach is met wat specifieke expertise, maar voor mij werkt dat wel.

En mensen die in een groep voortdurend het gesprek overnemen zonder iets nuttigs toe te voegen zijn inderdaad irritant, maar dat ligt ook aan de therapeuten. Een groep leiden vraag nu eenmaal stuurmanskunst en dat moet je wel hebben. Ik ben overigens ook een van die mensen met een grote mond, maar ik geef anderen ook de ruimte en meestal heb ik wel wat zinnigs toe te voegen.
Never explain, never apologize.
pi_183579551
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:54 schreef LordofLeaves het volgende:
Een één op één sessie had ik fijner gevonden. Je bent samen met maar één persoon in die ruimte en niet dat je omringt wordt door je mede mafkezen. Bij de Vers training waren de mensen met de grootste mond vaak aan het woord en geloof me, dat waren geen zinnige gesprekken. Maar goed, ik heb het hele traject doorlopen en kreeg een leuk diplomaatje dat weer aan de muur hangt. Staat best leuk.
Zoals Lurf ook zei, de leiding liet dan ook te wensen over. Maar goed, een gesprek leiden is moeilijk. Kennelijk nog steeds voor mensen die erin getraind hadden moeten zijn omdat het hun werk is. Of misschien was de doelstelling gewoon niet dat iedereen aan het woord kwam. Of misschien wilden ze zoals PabstBlueRibbon ook al zegt een reallife situatie nabootsen in therapie setting. Maar kun je niet opnieuw die individuele therapie aanvragen?

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:29 schreef Lurf het volgende:
Een training is denk ik ook wat anders dan therapie. Training is toch meer gericht op het aanleren van trucjes om je gedrag acceptabel te houden, terwijl therapie veel meer gaat over de oorzaken en hoe die je belemmeren.
Maar die oorzaak moet wel passen binnen bekende stoornisbeelden en dan padsen ze daar weer trucjes op toe van die stoornisbeelden. Anders heb je weliswaar dat er echt naar je geluisterd wordt als individu, maar vervolgens kunnen ze geen oplossing bedenken omdat er geen protocol voor is. Of heb jij het anders meegemaakt?

quote:
Ik vind het allebei nuttig, en zowel in een groep als individueel. Juist ook van de interactie met anderen leer ik veel over mezelf heb ik gemerkt. Individuele gesprekken vind ik juist fijn om nieuwe inzichten te bespreken en te toetsen. Ik had al vrij snel door dat ik het uiteindelijk toch zelf moet doen en dat een therapeut toch vooral een coach is met wat specifieke expertise, maar voor mij werkt dat wel.
Ja, dat ligt aan de persoon. Ik heb zelf ook veel aan coaching gehad, maar dat was vrijwillige coaching. Ik vind het een erg vreemd idee dat vrijwilligers en mensen met een universitaire of hbo opleiding hetzelfde werk doen. Ik vraag me dan ook af op welke manier ze hun expertise bij jou toepastsn?

quote:
En mensen die in een groep voortdurend het gesprek overnemen zonder iets nuttigs toe te voegen zijn inderdaad irritant, maar dat ligt ook aan de therapeuten. Een groep leiden vraag nu eenmaal stuurmanskunst en dat moet je wel hebben. Ik ben overigens ook een van die mensen met een grote mond, maar ik geef anderen ook de ruimte en meestal heb ik wel wat zinnigs toe te voegen.
Klopt, zo ben ik ook, ik praat soms zelfs door mensen heen, maar ik voel me dan gejaagd en de drul om te praten. Ik ben erg impulsief, ik sluit niet uit dat het aan add kan liggen. Want daarna denk ik vaak wat heb ik nou weer gezegd het was niet eens iets goeds of leuks en heb ik spijt dat ik anderen niet de kans heb gegeven ook iets te zeggen. Maar als daar niets mee kan worden gedaan (want ze signaleren dit soort gedragskenmerken vaak wel in rapporten, waar je alleen achterkomt als je er specifiek naar vraagt en ze leest) dan moet je er inderdaad zelf later achterkomen en zelf beseffen dat je wilt veranderen. Ik ben nu bewust bezig met zo weinig mogelijk zeggen en in dit geval helpt het wel. Offline, dat wel. Als je anderen de ruimte geeft ook iets te zeggen en zinnige dingen zegt is veel zeggen om de stilte op te vullen idd geen probleem, voor stilte zijn die anderen daar ook niet gekomen, dan hadden ze wel aan stiltemeditatie gedaan in het bos, stilte is er ook nog genoeg met alle ademhalingsoefeningen en dergelijke. En iedereen denkt natuurlijk op het moment iets zinnigs toe te voegen maar als je daar later nog steeds zo over denkt en nadenkt voor je iets zegt ipv impulsief bent. dan zal het ook wel zo zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 07-12-2018 09:33:49 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 7 december 2018 @ 14:38:18 #134
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183584885
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:27 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ikzelf zou dat persoonlijk juist leerzaam gevonden hebben.

Als je nooit de ruimte krijgt om je zegje te doen vanwege een paar anderen die een grotere bek hebben, is het aan jou om de ruimte die je wilt hebben op te eisen. Dat is niet alleen zo bij een VERS-training maar overal in de wereld. Als je in therapie nooit de ruimte voelt om je zegje te kunnen doen, voel je dat elders ook niet. Dan ben je altijd afhankelijk van degene die jou de ruimte geeft. En niet iedereen zal dat doen.

Ik kan me echt wel goed voorstellen hoe het moet voelen en ook hoe heftig die gevoelens kunnen zijn. Maar toch is het aan jou om een manier te vinden dat je overwicht krijgt op die gevoelens. Dat kan heel lang duren, want je moet daarin groeien. Maar het is of je altijd kut voelen omdat je je ongezien voelt door een stel mafkezen, of ervoor zorgen dat niet die mafkezen maar jij de aandacht pakt die je nodig hebt.
Ik heb nooit beweerd dat ik de ruimte wilde opeisen. Ik stoorde mij aan het feit dat er continu gepraat werd over allerlei niet relevante zaken door mensen met de grote snaters. Dan wordt je vanzelf een passieve deelnemer die liever ergens anders had willen zijn. Een jaar later had ik het er nog over met de psycholoog die de Vers training leidde. Ook hij vond het irritant.

Jouw woorden komen op mij over alsof ik niet voor mezelf zou opkomen. Destijds niet bij de Vers training als in het heden. Geloof me, daar heb ik geen enkele moeite mee.
soooo, da's mooi!
  vrijdag 7 december 2018 @ 14:40:23 #135
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183584931
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:15 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Zoals Lurf ook zei, de leiding liet dan ook te wensen over. Maar goed, een gesprek leiden is moeilijk. Kennelijk nog steeds voor mensen die erin getraind hadden moeten zijn omdat het hun werk is. Of misschien was de doelstelling gewoon niet dat iedereen aan het woord kwam. Of misschien wilden ze zoals PabstBlueRibbon ook al zegt een reallife situatie nabootsen in therapie setting. Maar kun je niet opnieuw die individuele therapie aanvragen?

Soms werd er een situatie nagebootst, maar die sloegen als kut op Dirk. En nee, ik ga geen therapie meer volgen. Volgens de GGZ ben ik uitbehandeld en daar schik ik mij ook na.
soooo, da's mooi!
pi_183585490
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 14:38 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ik heb nooit beweerd dat ik de ruimte wilde opeisen. Ik stoorde mij aan het feit dat er continu gepraat werd over allerlei niet relevante zaken door mensen met de grote snaters. Dan wordt je vanzelf een passieve deelnemer die liever ergens anders had willen zijn. Een jaar later had ik het er nog over met de psycholoog die de Vers training leidde. Ook hij vond het irritant.

Jouw woorden komen op mij over alsof ik niet voor mezelf zou opkomen. Destijds niet bij de Vers training als in het heden. Geloof me, daar heb ik geen enkele moeite mee.
Die gedachte had ik er inderdaad bij. Zoals ik het meemaakte, waren er idd altijd een paar voortdurend aan het woord, waardoor de rest stil viel en die voelen zijn uiteindelijk tekort gedaan.

Je hoeft hiervoor echt niet verlegen te zijn; je treft altijd wel lui aan die zoveel aandacht claimen dat de rest niet eens de kans krijgt. De bedoeling dat cliënten dan zelf gaan bedenken hoe ze dit kunnen oplossen.

Ik ben het ook wel eens met dat het ook zeker aan de therapeuten ligt die het behoren te leiden. En daar zit 'm ook het probleem in, vind ik.

Het is altijd hetzelfde. Ik heb altijd het idee gehad dat ze peuren in de gevoelens die zij willen zien en emoties willen uitlokken waarvan zij vinden dat die bij je horen. Ben je normaal gesproken ruwe bolster blanke pit en krijgen ze je aan het janken, dan vinden ze dat de behandeling aanslaat. Het moet over gevoelens gaan en niet over oplossingen voor problemen.

Dat is voor mij ook de reden waarom ik groepstherapie prefereer. Ik heb meer aan feedback van groepsgenoten die eerlijk zeggen wat ze voelen en denken dan het gedraai en gemanipuleer van therapeuten.
pi_183589215
Eindelijk weekend. Wat een tyfusweek was dit.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_183589845
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 14:40 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Soms werd er een situatie nagebootst, maar die sloegen als kut op Dirk. En nee, ik ga geen therapie meer volgen. Volgens de GGZ ben ik uitbehandeld en daar schik ik mij ook na.
Laat de GGZ maar lekker denken wat ze willen. Jouw tijd komt nog wel!

Nooit opgeven. Maak er ondanks alles het beste van, steek hier en daar wat tips op en bedenk zelf of je er iets mee kan. Soms even de stoute schoenen aantrekken en uit je confortzone komen ... en dan kan het leven weleens zo'n andere wending krijgen.

Bedenk eens hoeveel beroemde mensen te maken hebben met psychische stoornissen. En op het forum kom je over als een leuke sympathieke gast.
  vrijdag 7 december 2018 @ 18:49:26 #139
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183589949
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 15:06 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Dat is voor mij ook de reden waarom ik groepstherapie prefereer. Ik heb meer aan feedback van groepsgenoten die eerlijk zeggen wat ze voelen en denken dan het gedraai en gemanipuleer van therapeuten.
Echt? Ik moet er niet aan denken dat ik feedback van mezelf zou moeten krijgen. :P Een borderliner die de andere borderliner advies zou geven... Dat zou voor mij een nachtmerrie zijn.
soooo, da's mooi!
  vrijdag 7 december 2018 @ 18:51:40 #140
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183589999
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 18:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Laat de GGZ maar lekker denken wat ze willen. Jouw tijd komt nog wel!

Nooit opgeven. Maak er ondanks alles het beste van, steek hier en daar wat tips op en bedenk zelf of je er iets mee kan. Soms even de stoute schoenen aantrekken en uit je confortzone komen ... en dan kan het leven weleens zo'n andere wending krijgen.

Bedenk eens hoeveel beroemde mensen te maken hebben met psychische stoornissen. En op het forum kom je over als een leuke sympathieke gast.
Ha! Mijn leven neemt continu allerlei maffe wendingen! Iedere keer als ik denk dat bij de bodem van de put ben, dan draait de wind weer uit de andere hoek. Wie weet ben ik wel een gezegende onder de mafkezen. :P

Opgeven doe ik niet. Daar is het leven veel te leuk voor, ondanks alle depressies en tegenslagen. Ik kom er wel. :) Net als de rest hier.
soooo, da's mooi!
  vrijdag 7 december 2018 @ 18:51:53 #141
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183590000
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 18:08 schreef Burner82 het volgende:
Eindelijk weekend. Wat een tyfusweek was dit.
Hoe is het met de auto?
soooo, da's mooi!
pi_183590112
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 18:51 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Hoe is het met de auto?
Kut, kwam nog eens 180 bovenop. En maandag pas klaar.
Dus nog steeds alles met de fiets.. Zelfs naar de psych vandaag met de fiets vanuit werk.
Enige voordeel van fietsen is, dat ik vandaag met leuke collega naar huis ben gefietst... Maar daar houdt het ook echt mee op.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_183590123
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 18:51 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ha! Mijn leven neemt continu allerlei maffe wendingen! Iedere keer als ik denk dat bij de bodem van de put ben, dan draait de wind weer uit de andere hoek. Wie weet ben ik wel een gezegende onder de mafkezen. :P

Opgeven doe ik niet. Daar is het leven veel te leuk voor, ondanks alle depressies en tegenslagen. Ik kom er wel. :) Net als de rest hier.
Mwoa.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 7 december 2018 @ 18:59:11 #144
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183590160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 18:56 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Kut, kwam nog eens 180 bovenop. En maandag pas klaar.
Dus nog steeds alles met de fiets.. Zelfs naar de psych vandaag met de fiets vanuit werk.
Enige voordeel van fietsen is, dat ik vandaag met leuke collega naar huis ben gefietst... Maar daar houdt het ook echt mee op.
Klote ja. Hopelijk gaat het komende week een stuk beter.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 18:57 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Mwoa.
We blijven positief hé? :P
soooo, da's mooi!
pi_183590187
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 18:59 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

We blijven positief hé? :P
Mwoa.... Van de week heeft mijn zus de hap gebeld, om te informeren over een aantal zaken, omdat ze zich zorgen maakte :P Ik zat er ook wel echt doorheen... Ben ongeveer 36 uur blijven hangen in die modus.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 7 december 2018 @ 19:02:06 #146
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183590222
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 19:00 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Mwoa.... Van de week heeft mijn zus de hap gebeld, om te informeren over een aantal zaken, omdat ze zich zorgen maakte :P Ik zat er ook wel echt doorheen... Ben ongeveer 36 uur blijven hangen in die modus.
36 uur is wel lang, maar je bent er wel weer uitgekomen.
soooo, da's mooi!
pi_183590240
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 19:02 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

36 uur is wel lang, maar je bent er wel weer uitgekomen.
Ja, normaal gaat het wel over na een nachtje slapen... maar nu niet. 1e keer dat ik dat meemaakte.
Gaan werken was ook wel een risico, maar iedereen heeft het overleefd.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 7 december 2018 @ 19:07:19 #148
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183590351
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 19:02 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ja, normaal gaat het wel over na een nachtje slapen... maar nu niet. 1e keer dat ik dat meemaakte.
Gaan werken was ook wel een risico, maar iedereen heeft het overleefd.
Haha, win/win situatie dus. :P
soooo, da's mooi!
pi_183590654
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 19:07 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Haha, win/win situatie dus. :P
Zo zou ik het niet willen noemen.. kostte me veel energie.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 7 december 2018 @ 19:25:04 #150
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_183590844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 19:18 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Zo zou ik het niet willen noemen.. kostte me veel energie.
Dat snap ik wel, maar het heeft je niet tegengehouden. Je had nu ook depressief in bed kunnen liggen.
soooo, da's mooi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')