abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189700882
Spannend! Wanneer verwacht je dat kleine tiental ( :P ) ?
Kan ik met de kinderen in de kerstvakantie voor de webcam hangen?
pi_189704330
Oeh spannend! en wat fijn dat het uiteindelijk zo relaxed ging *O*
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:59:16 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189706499
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:29 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, dat ging allemaal sneller en soepeler dan verwacht!

Ik had gistermiddag naar de reu toe gewild om een poging te doen of Lily al gedekt kon worden, maar dat lukte niet omdat de eigenaresse andere afspraken had. Toen was het even dubben hoe we dat op moesten lossen, want ook vandaag had (heeft) zij afspraken en ze zou pas op z'n vroegst vanmidddag om 17u hier kunnen zijn. Maar gelukkig hebben we een oplossing gevonden. Gisteravond laat had ik een afspraak ongeveer halverwege het adres van de reu en de eigenaresse heeft hem toen daar heen gebracht, zodat ik hem mee naar huis kon nemen. Hij heeft vannacht hier geslapen (hij is echt de perfecte logee; keurig opgevoed, super rustig en beleefd en heeft geen kik gegeven) en vanochtend heb ik hem mee naar buiten genomen in ons weiland.

In het weiland hebben we Lily er bij gelaten (de andere honden allemaal uit de buurt en uit het zicht, om te voorkomen dat de love birds afgeleid zouden raken) en toen was het binnen een uurtje ook gebeurt. Ze hebben heerlijk gespeeld, helemaal relaxed en vrij, niemand vastgehouden of 'geholpen', alles ging volgens het boekje. Lily moest even ontdooien want ze vond het wel wat spannend maar ze was duidelijk gecharmeerd van hem en het had echt niet beter kunnen gaan voor alle partijen. Ik ben er echt ontzettend blij mee! En ook met het vertrouwen dat de eigenaresse van de reu had, dat hij hier alvast mocht zijn. Echt perfect gewoon!

Nu vanmiddag denk ik nog een poging, en dan wie weet morgen nog een keer. En daarna maar duimen O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
*O* ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189706518
Jouw dames zijn altijd verliefd, zo schattig.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 07:16:29 #180
386633 Adnap
I love Life !
pi_189709821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:04 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Als je dan toch bezig bent duim dan maar meteen voor een stuk of 9 en voldoende teefjes, ik heb graag wat te kiezen :+

Ik ben gewoon echt zo blij dat dit gelukt is! En helemaal vanzelf. Ik was een beetje bang dat Lily er niet klaar voor zou zijn en/of dat het misschien de hele dag zou duren, maar dat viel reuze mee. Dit was echt perfect volgens het boekje, kon niet beter gewoon O+
duiemn draaien voor 9 pups en genoeg teefjes :D
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_189710889
Oh wat spannend!
Ben benieuwd.
pi_189712982
Wat een leuke updates! Mooi fotoverslag!

Spannende tijd nu maar wat fijn dat het zo ontspannen ging in elk opzicht.

Ik zeg 9 puppies waarvan 6 vrouwtjes en 3 mannetjes. O+
pi_189713482
Ik zie heel veel foto's niet meer.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_189717430
Ik kijk een paar dagen niet hier en mis gelijk de spannende dingen :P
Maar wat fijn dat het zo relaxed ging de eerste keer gelijk al!
  donderdag 31 oktober 2019 @ 18:53:12 #185
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_189718186
Zet 'm op, ik ga weer duimen voor een elftal. :Y) Ooit moeten er toch 11 pupjes komen ? O+
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 1 november 2019 @ 21:59:26 #186
386633 Adnap
I love Life !
pi_189737129
En ? Nog meer nieuws van het liefdeskoppel ?
I live life, i love life
pi_189743834
Zo, daar was ik weer :)

Nee geen extra nieuws meer van de love birds; na die eerste perfecte dekking had Lily er genoeg van en wilde ze niet nog een keer. Charlie bleef nog een extra nachtje slapen en de volgende ochtend hebben we het nog eens geprobeerd, maar ze vond hem nog wel leuk maar wilde niet meer worden gedekt. Ik denk dat ze zich herinnerde dat het een beetje pijn deed en daarom niet wilde/durfde; elke keer als Charlie aanstalten maakte ging ze gauw zitten of liggen. Ze werd ook heel creatief, ging bijvoorbeeld precies onder de tuintafel staan zodat hij wel kon likken maar niet bovenop haar kon springen. Slim hondje :')

Voor mijn gemoedsrust had ik liever nog een mooie tweede dekking gezien, maar helaas. En ik vond het ook weer niet zó belangrijk dat ik Lily daarvoor echt in de houdgreep wilde nemen. De eerste dekking was op precies het perfecte moment, zo'n beetje tot op de minuut af 48u na haar ovulatie, dus dat moet dan maar genoeg zijn wat mij betreft. We wachten nu gewoon vol spanning af tot we eind november de echo kunnen laten maken, hopelijk hebben we dan goed nieuws...

En in de tussentijd gaan we volgende week maandag de 11e Charlie aanmoedigen als hij meedoet met de Nimrod, het NK voor jachthonden :) Vandaag leent mijn man alvast de verrekijkers die we nodig gaan hebben (de honden werken op die wedstrijd echt op enorme afstanden van hun baas en van het publiek, echt honderden meters). We zijn nog niet eerder bij zo'n grote wedstrijd geweest dus ik ben erg benieuwd!

Overigens zie ik ook heel veel foto's niet meer... super stom! Ik denk dat dat misschien komt door Facebook, waar ik ze heb geupload. Vanaf daar link ik ze dan hier naartoe. Maar ik heb geen idee wat ik er aan kan doen...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_189818818
Een week na de dekking. Hoe gaat het daar @Miss_Isis ?
Nog 3 weken wachten toch voordat je enige vorm van zekerheid krijgt?

Heb toevallig laatst de eerste topics van Nori terug zitten lezen. Wat was het toen spannend en leuk om weer ff terug te lezen hoe het toen ging.

Nu wat nestjes verder benieuwd hoe het nu gaat verlopen.
pi_189819420
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_189828723
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:15 schreef Lingue het volgende:
Een week na de dekking. Hoe gaat het daar @:Miss_Isis ?
Nog 3 weken wachten toch voordat je enige vorm van zekerheid krijgt?

Heb toevallig laatst de eerste topics van Nori terug zitten lezen. Wat was het toen spannend en leuk om weer ff terug te lezen hoe het toen ging.

Nu wat nestjes verder benieuwd hoe het nu gaat verlopen.
Ja, gisteren was het precies een week geleden dat ze gedekt werd :) Ik merk eigenlijk weinig aan haar, ze is nog net zo enthousiast en springt nog net zo hoog en veel als altijd. Misschien is ze een pietsje aanhankelijker geworden, maar aan de andere kant geef ik haar ook bewust iets meer aandacht en knuffels nu en stuur of duw ik Cookie (die altijd vooraan zit en het liefst al mijn aandacht voor haarzelf opeist) wat vaker weg om Lily een extra aai te kunnen geven.

En ik bescherm Lily nu ook een klein beetje meer; Cookie speelt graag nogal wild en trekt daarbij Lily aan haar nekvel, 'bodyslamd' haar of duwt haar in een hoek en dat sta ik niet meer toe. Normaal grijp ik daar ook wel vaak op in als ik het te wild vind omdat ik dat geen leuk speelgedrag vind (hoewel Lily het uitlokt en er geen bezwaar tegen lijkt te hebben), maar nu sta ik het helemaal niet meer toe. Ik heb geen zin in zulk lomp gedoe, en Lily is zo lief en zacht dat ze zelf niet van zich afsnauwt als het voor haar te hard zou gaan. Ze heeft zelfs nog nooit ook maar gegromd naar iets of iemand, ook niet naar een andere hond. Dus ik denk dat ze wel baat heeft bij een klein beetje extra bescherming nu. Dus al met al ben ik vooral degene die ander gedrag laat zien, en doet Lily gewoon lekker haar ding zoals altijd :')

We moeten dus nog maar gewoon drie weken afwachten tot de echo, en kijken hoe het zal gaan. Ik hoop natuurlijk heel hard dat alles goed zit, maar probeer me er ook een beetje op in te stellen dat het misschien niet is gelukt. En dan zou ik dat wel super jammer vinden maar ook niet onoverkomelijk; we hebben haar bewust nu al laten dekken zodat we nog een beetje extra tijd hebben en het een volgende ronde nog een keer kunnen proberen zonder dat ze dan al iets aan de oude kant zou zijn. En mocht het niet raak zijn dan willen we in januari Cookie laten dekken, dus we zullen hopelijk sowieso niet helemaal puploos hoeven zijn in 2020.

Maar eerst gaan we er komend weekend even tussenuit, zonder honden en zonder kinderen, en gaan we maandag Lily's verloofde Charlie aanmoedigen op de Nimrod. Even nog een beetje rust/tijd voor onszelf voor de eventuele puppydrukte en alle afspraken met puppykopers los gaan barsten :)

Oh, nog een bonusfoto, de peuter maakt eventuele Lily-puppy's alvast goed verkeersmak met zijn brandweerauto :')

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  Spellchecker donderdag 7 november 2019 @ 10:19:46 #191
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189828749
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 10:17 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, gisteren was het precies een week geleden dat ze gedekt werd :) Ik merk eigenlijk weinig aan haar, ze is nog net zo enthousiast en springt nog net zo hoog en veel als altijd. Misschien is ze een pietsje aanhankelijker geworden, maar aan de andere kant geef ik haar ook bewust iets meer aandacht en knuffels nu en stuur of duw ik Cookie (die altijd vooraan zit en het liefst al mijn aandacht voor haarzelf opeist) wat vaker weg om Lily een extra aai te kunnen geven.

En ik bescherm Lily nu ook een klein beetje meer; Cookie speelt graag nogal wild en trekt daarbij Lily aan haar nekvel, 'bodyslamd' haar of duwt haar in een hoek en dat sta ik niet meer toe. Normaal grijp ik daar ook wel vaak op in als ik het te wild vind omdat ik dat geen leuk speelgedrag vind (hoewel Lily het uitlokt en er geen bezwaar tegen lijkt te hebben), maar nu sta ik het helemaal niet meer toe. Ik heb geen zin in zulk lomp gedoe, en Lily is zo lief en zacht dat ze zelf niet van zich afsnauwt als het voor haar te hard zou gaan. Ze heeft zelfs nog nooit ook maar gegromd naar iets of iemand, ook niet naar een andere hond. Dus ik denk dat ze wel baat heeft bij een klein beetje extra bescherming nu. Dus al met al ben ik vooral degene die ander gedrag laat zien, en doet Lily gewoon lekker haar ding zoals altijd :')

We moeten dus nog maar gewoon drie weken afwachten tot de echo, en kijken hoe het zal gaan. Ik hoop natuurlijk heel hard dat alles goed zit, maar probeer me er ook een beetje op in te stellen dat het misschien niet is gelukt. En dan zou ik dat wel super jammer vinden maar ook niet onoverkomelijk; we hebben haar bewust nu al laten dekken zodat we nog een beetje extra tijd hebben en het een volgende ronde nog een keer kunnen proberen zonder dat ze dan al iets aan de oude kant zou zijn. En mocht het niet raak zijn dan willen we in januari Cookie laten dekken, dus we zullen hopelijk sowieso niet helemaal puploos hoeven zijn in 2020.

Maar eerst gaan we er komend weekend even tussenuit, zonder honden en zonder kinderen, en gaan we maandag Lily's verloofde Charlie aanmoedigen op de Nimrod. Even nog een beetje rust/tijd voor onszelf voor de eventuele puppydrukte en alle afspraken met puppykopers los gaan barsten :)
We gaan het weer zien hier allemaal. Heb een fijn weekend O+
  donderdag 7 november 2019 @ 10:23:43 #192
386633 Adnap
I love Life !
pi_189828787
Spannend en we wachten met je mee.
Geniet maar lekker van dit weekend.
I live life, i love life
pi_189828793
Fijn weekend alvast gewenst :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189835020
Een fijn weekend jullie. En we wachten gewoon nog heel geduldig de komende 3 weken af!
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:16:57 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189864737
Fijn weekend gewenst! :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190063074
Hoe lijkt het met Lily?
  vrijdag 22 november 2019 @ 07:37:54 #197
386633 Adnap
I love Life !
pi_190063207
Nou Angelfrouk dat is nu net wat ik dus ook wilde vragen ^O^
I live life, i love life
pi_190085635
En ik was er ook al wel benieuwd naar!
Ben je al aan het aftellen Miss_Isis?
pi_190088489
Het gaat goed met Lily! En ja, ik ben zo'n beetje de minuten aan het tellen tot dinsdagochtend :') Ik denk vanalles te zien aan haar maar durf echt niet meer te gokken, sinds ik het begin 2018 zo fout had met Cookie. Toen dacht ik ook zeker te weten dat ze drachtig was en was ze leeg. Dus ik maak mezelf gek met twijfel en wacht 'geduldig' af tot dinsdag :P
pi_190093403
Oh dinsdagochtend is al heel snel. Spannend!
Fijn dat het goed gaat met Lily!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')