quote:
Op woensdag 6 november 2019 18:15 schreef Lingue het volgende:Een week na de dekking. Hoe gaat het daar @:Miss_Isis ?
Nog 3 weken wachten toch voordat je enige vorm van zekerheid krijgt?
Heb toevallig laatst de eerste topics van Nori terug zitten lezen. Wat was het toen spannend en leuk om weer ff terug te lezen hoe het toen ging.
Nu wat nestjes verder benieuwd hoe het nu gaat verlopen.
Ja, gisteren was het precies een week geleden dat ze gedekt werd

Ik merk eigenlijk weinig aan haar, ze is nog net zo enthousiast en springt nog net zo hoog en veel als altijd. Misschien is ze een pietsje aanhankelijker geworden, maar aan de andere kant geef ik haar ook bewust iets meer aandacht en knuffels nu en stuur of duw ik Cookie (die altijd vooraan zit en het liefst al mijn aandacht voor haarzelf opeist) wat vaker weg om Lily een extra aai te kunnen geven.
En ik bescherm Lily nu ook een klein beetje meer; Cookie speelt graag nogal wild en trekt daarbij Lily aan haar nekvel, 'bodyslamd' haar of duwt haar in een hoek en dat sta ik niet meer toe. Normaal grijp ik daar ook wel vaak op in als ik het te wild vind omdat ik dat geen leuk speelgedrag vind (hoewel Lily het uitlokt en er geen bezwaar tegen lijkt te hebben), maar nu sta ik het helemaal niet meer toe. Ik heb geen zin in zulk lomp gedoe, en Lily is zo lief en zacht dat ze zelf niet van zich afsnauwt als het voor haar te hard zou gaan. Ze heeft zelfs nog nooit ook maar gegromd naar iets of iemand, ook niet naar een andere hond. Dus ik denk dat ze wel baat heeft bij een klein beetje extra bescherming nu. Dus al met al ben ik vooral degene die ander gedrag laat zien, en doet Lily gewoon lekker haar ding zoals altijd
We moeten dus nog maar gewoon drie weken afwachten tot de echo, en kijken hoe het zal gaan. Ik hoop natuurlijk heel hard dat alles goed zit, maar probeer me er ook een beetje op in te stellen dat het misschien niet is gelukt. En dan zou ik dat wel super jammer vinden maar ook niet onoverkomelijk; we hebben haar bewust nu al laten dekken zodat we nog een beetje extra tijd hebben en het een volgende ronde nog een keer kunnen proberen zonder dat ze dan al iets aan de oude kant zou zijn. En mocht het niet raak zijn dan willen we in januari Cookie laten dekken, dus we zullen hopelijk sowieso niet helemaal puploos hoeven zijn in 2020.
Maar eerst gaan we er komend weekend even tussenuit, zonder honden en zonder kinderen, en gaan we maandag Lily's verloofde Charlie aanmoedigen op de Nimrod. Even nog een beetje rust/tijd voor onszelf voor de eventuele puppydrukte en alle afspraken met puppykopers los gaan barsten

Oh, nog een bonusfoto, de peuter maakt eventuele Lily-puppy's alvast goed verkeersmak met zijn brandweerauto

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken
F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!