Over het algemeen heel goed gelukkig, helaas hebben we wel een flinke tegenslag gehad mbt puppy Paars; zij blijkt elleboog dysplasie (ED) te hebben ontwikkeldquote:Op dinsdag 18 juni 2019 06:23 schreef Veritas79 het volgende:
En hoe gaat het nu inmiddels met alle honden?
Nee ze wordt straks (zodra we een keer bij elkaar komen, Paars woont nogal een eindje uit de buurt) officieel op naam van haar baasjes gezet. Dat was ook opgenomen in het contract; mocht ze om welke reden dan ook niet fokgeschikt zijn of mocht ze wel fokgeschikt zijn maar na 2 of 3 (weet even niet meer hoeveel we afgesproken hadden) pogingen niet drachtig zijn geraakt dan zou ze over gaan op hun naam. Een heerlijk leventje zal ze sowieso hebben; haar baasjes zorgen heel goed voor haar, ze is dol op haar tante (de puppy Paars uit ons eerste nest), ze doet goed haar best met jachttraining, gaat lekker met haar baasjes en tante mee op vakantie... Ze komt niets tekortquote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:28 schreef Franknfurter het volgende:
Och wat vervelend van en voor puppy Paars! Wel mooi hoe jullie met de baasjes blijven communiceren en hierin zoveel verantwoordelijkheid nemen. Helaas geen puppy’s van Paars maar met zoveel goede zorgen krijgt ze wel een heerlijk leventje! Houden jullie haar nu wel nog aan als ‘eigen’ hond of ontbinden jullie nu het gastgezincontract?
We hadden gehoopt Lily komende winter te kunnen laten dekken en dan begin 2020 een nestje te krijgen, maar het lijkt er op dat zij een behoorlijk lange cyclus heeft ipv de redelijk gebruikelijke 6 maanden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 20:22 schreef Veritas79 het volgende:
Goed om te horen dat het overwegend goed gaat met de pups. Jullie waren toch van plan om een jaar te wachten met pups. Kriebelt het toch weer dat jullie sneller een nieuw nestje willen?
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:42 schreef Miss_Isis het volgende:
Nog een paar foto´s, gewoon omdat het kan
Al onze hondjes vorige week op een rij, links logeer-puppy Rood die inmiddels al een flinke pup is geworden, daarnaast Nori, Lily, Cookie en Puck:
[ afbeelding ]
Met moederdag kreeg Cookie een kaartje van dochter Zalm
[ afbeelding ]
puppy Bruin afgelopen zondag met papa Moose:
[ afbeelding ]
Puppy Oranje (links) met zijn oudere 'broer'
[ afbeelding ]
Puppy Zalm, jumping for joy:
[ afbeelding ]
Puppy Paars, op vakantie met de baasjes
[ afbeelding ]
en met de verjaardag van tante Paars uit het eerste nest, samen in de dierentuin
[ afbeelding ]
Puppy Blauw (met bijschrift gemaakt door hun tienerzoon)
[ [url=https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/61764694_1195393603972607_2590276290678358016_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_eui2=AeFcnzxJSGSA4tC4iAGsURJnjqZlQ7hv4Mr8G0jOfmaNTSf-5OJcXqnaQjEW6Cuqe7mtJdIJVcCUPX8ECiI1GnWNY-74X4Cn6ljxIlTdm_XLqQ&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=fabc86eeed7fbb5259aa399aa2048c0e&oe=5D8BF1FChttps://scontent-amt2-1.x(...)=5D8BF1FC]afbeelding[/url] ]
Puppy's uit het tweede nest vierden onlangs op 20 mei hun 2e verjaardag:
puppy Wit:
[ afbeelding ]
Puppy Groen:
[ afbeelding ]
puppy donkerblauw
[ afbeelding ]
puppy Geel
[ afbeelding ]
puppy Lichtblauw
[ afbeelding ]
Puppy Groen uit ons eerste nest, broer van Cookie:
[ afbeelding ]
Puppy Oranje uit het eerste nest
[ afbeelding ]
en onze eigen knappe Lily
[ afbeelding ]
met het rapportje waar we erg trots op zijn
[ afbeelding ]
ik kan niet wachtenquote:Op woensdag 19 juni 2019 18:49 schreef Miss_Isis het volgende:
Bonusfoto (was ik nog vergeten), Lily met haar verloofde![]()
[ afbeelding ]
Ik moet zeggen ik kijk echt heel erg uit naar deze combinatie. We willen zelf een pup (teefje) houden; de reu lijkt qua karakter en ook bouw behoorlijk op Lily (maar totaal geen familie, inteelt coëfficiënt van 3,6% over 11 generaties, dat is een stuk lager dan gemiddeld; 8%) en ik hoop dat we eigenlijk een soort kloontje van Lily kunnen krijgen. Ze is zo'n heerlijk hondje, zo'n ontzettend fijn en makkelijk karakter, wil zo graag braaf zijn en haar best doen, lekker baasgericht... daar wil ik er zeker nog wel eentje van
Oh my, ik heb gewoon deze hele geweldige spam gemistquote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:42 schreef Miss_Isis het volgende:
Nog een paar foto´s, gewoon omdat het kan
Al onze hondjes vorige week op een rij, links logeer-puppy Rood die inmiddels al een flinke pup is geworden, daarnaast Nori, Lily, Cookie en Puck:
[ afbeelding ]
Met moederdag kreeg Cookie een kaartje van dochter Zalm
[ afbeelding ]
puppy Bruin afgelopen zondag met papa Moose:
[ afbeelding ]
Puppy Oranje (links) met zijn oudere 'broer'
[ afbeelding ]
Puppy Zalm, jumping for joy:
[ afbeelding ]
Puppy Paars, op vakantie met de baasjes
[ afbeelding ]
en met de verjaardag van tante Paars uit het eerste nest, samen in de dierentuin
[ afbeelding ]
Puppy Blauw (met bijschrift gemaakt door hun tienerzoon)
[ [url=https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/61764694_1195393603972607_2590276290678358016_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_eui2=AeFcnzxJSGSA4tC4iAGsURJnjqZlQ7hv4Mr8G0jOfmaNTSf-5OJcXqnaQjEW6Cuqe7mtJdIJVcCUPX8ECiI1GnWNY-74X4Cn6ljxIlTdm_XLqQ&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=fabc86eeed7fbb5259aa399aa2048c0e&oe=5D8BF1FChttps://scontent-amt2-1.x(...)=5D8BF1FC]afbeelding[/url] ]
Puppy's uit het tweede nest vierden onlangs op 20 mei hun 2e verjaardag:
puppy Wit:
[ afbeelding ]
Puppy Groen:
[ afbeelding ]
puppy donkerblauw
[ afbeelding ]
puppy Geel
[ afbeelding ]
puppy Lichtblauw
[ afbeelding ]
Puppy Groen uit ons eerste nest, broer van Cookie:
[ afbeelding ]
Puppy Oranje uit het eerste nest
[ afbeelding ]
en onze eigen knappe Lily
[ afbeelding ]
met het rapportje waar we erg trots op zijn
[ afbeelding ]
Thanks, ze zijn allemaal inderdaad erg knap, al zeg ik het zelfquote:Op woensdag 31 juli 2019 18:49 schreef Lingue het volgende:
[..]
Oh my, ik heb gewoon deze hele geweldige spam gemist![]()
Maar met terugwerkende kracht![]()
![]()
![]()
![]()
x 1000. Wauw wat zijn ze allemaal stuk voor stuk mooi zeg.
En wat een leuk nieuws om te kijken of jullie eerder dan gepland een dekking met Lilly kunnen doen. Is er al meer duidelijk over haar loopsheid?
we duimen !!!quote:Op woensdag 21 augustus 2019 08:14 schreef Miss_Isis het volgende:
Inmiddels zijn we een poosje verder; nog geen loopse Lily maar wèl een B diploma gehaald. Daar waren we erg blij mee want die wilden we nog graag halen voor ze loops zou worden. Nu zijn we klaar met de proeven, en is het tijd om af te wachten... Nori wordt bijna loops (ze is ENORM aan het verharen en dat is bij haar altijd een zeer betrouwbare voorspeller van aankomende loopsheid) en hopelijk doet Lily, die inmiddels ook een beetje verhaart, dan met haar mee. Fingers crossed dat ons geduld niet al te lang op de proef wordt gesteld
Dus je wilt beide hond gaan dekken.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 08:14 schreef Miss_Isis het volgende:
Inmiddels zijn we een poosje verder; nog geen loopse Lily maar wèl een B diploma gehaald. Daar waren we erg blij mee want die wilden we nog graag halen voor ze loops zou worden. Nu zijn we klaar met de proeven, en is het tijd om af te wachten... Nori wordt bijna loops (ze is ENORM aan het verharen en dat is bij haar altijd een zeer betrouwbare voorspeller van aankomende loopsheid) en hopelijk doet Lily, die inmiddels ook een beetje verhaart, dan met haar mee. Fingers crossed dat ons geduld niet al te lang op de proef wordt gesteld
Double fun voor onsquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 13:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dus je wilt beide hond gaan dekken.
Zo, ja. Stel dat beide honden tegelijk raak. Krijg je straks een twee nesten tegelijk.
Dat zou behoorlijk druk zijn.
Begrijpend lezen is lastig. Ze hoopt dat door de loopsheid van Nori Lily ook snel loops wordt, zodat ze gedekt kan worden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 13:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dus je wilt beide hond gaan dekken.
Zo, ja. Stel dat beide honden tegelijk raak. Krijg je straks een twee nesten tegelijk.
Dat zou behoorlijk druk zijn.
Ja, ik begrijp heel goed. Ik wilde alleen duidelijk maken dat eigenaar een mogelijk heeft om beide hond laten dekken. Zodat je meer kans heeft op, met twee honden een nest laten bezorgenquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 14:04 schreef June. het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is lastig. Ze hoopt dat door de loopsheid van Nori Lily ook snel loops wordt, zodat ze gedekt kan worden.
Nope, nog geen update.... Lily laat ons wel behoorlijk lang wachten. Waarmee de datum waarop de pups geboren zouden worden en waarop Cookie loops (en gedekt) zou worden steeds dichter naar elkaar toe kruipt... Het wordt nog spannend hier qua planning.quote:Op dinsdag 17 september 2019 21:42 schreef Lingue het volgende:
En en en?? Is er stiekem al een leuke update over een loopse Lily? @:Miss_Isis
quote:Op woensdag 18 september 2019 22:42 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nope, nog geen update.... Lily laat ons wel behoorlijk lang wachten. Waarmee de datum waarop de pups geboren zouden worden en waarop Cookie loops (en gedekt) zou worden steeds dichter naar elkaar toe kruipt... Het wordt nog spannend hier qua planning.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 september 2019 22:46 schreef maily het volgende:
[..]
Duurt allemaal nog lang hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zat vanmiddag te kijken, zelfs als ze spontaan morgen loops zou worden zouden we als alles goed gaat op zn vroegst begin december pups hebben. En als ze nog langer wacht wordt dat alleen maar later... Ik hoop nu dat ze nog in 2019 geboren zouden kunnen worden. Maar voor hetzelfde geld wordt het 2020
Misschien dat we dan met Cookie toch nog maar iets langer wachten als Lily echt zo laat zou zijn...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
Overslaan kan opzich wel, maar over het algemeen zijn ze gewoon (iets) later. Teefjes zijn meestal sowieso maar 2x of 1x per jaar loops, dus dat is al vrij weinig. Wat ook kan is dat een teef een stille loopsheid heeft. Dan zie je aan de buitenkant niets maar zijn ze wel vruchtbaar. Dus uiteraard ben ik momenteel lichtelijk ongerust of dat niet toevallig aan de hand is nu en ik de loopsheid misschien mis/heb gemist... Maar ze gedraagt zich ook niet loops vind ik, dus ik verwacht dat ze gewoon echt nog niet zo ver is. Het kost me wel tamelijk veel moeite hoor, dit hele 'geduldig afwachten'. Zo'n geduldig persoon ben ik helemaal nietquote:Op donderdag 19 september 2019 12:29 schreef Adnap het volgende:
Kan een hond het loops zijn ook overslaan zoal vrouwen wel eens een keer een mensturatie missen ?
Haha daar heb je vast geen tijd voor, de momenten waarop je niet met je eigen baby bezig bent wil je waarschijnlijk vooral je ogen dicht hebbenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:38 schreef June. het volgende:
Jaa wat leuk! En ook nog eens in mijn verlof, kan ik naast het staren naar mijn eigen baby ook nog puppy’s aanschouwen
Fingers crossed!quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 10:27 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Haha daar heb je vast geen tijd voor, de momenten waarop je niet met je eigen baby bezig bent wil je waarschijnlijk vooral je ogen dicht hebben![]()
Bedankt voor de succeswensen allemaal, ik heb ze doorgegeven aan Lily en ze gaat haar best doen. Ik vind het zelf al weer reuze spannend, hopelijk gaat de dekking goed (Lily is nogal een gevoelig hondje en een beetje een piepneusje soms, dus even afwachten hoe ze zich daar onder gaat houden....) en hopelijk heeft een dekking ook het gewenste resultaat.
Ik ben erg benieuwd hoe onze kerstdagen er uit gaan zien in ieder geval. Eigenlijk hadden we voor een komend nestje Beatles liedjes in gedachten als naam, maar mocht het toch rond kerstmis komen dan moeten we dat misschien maar omzetten naar kerstliedjes. Of rendieren ofzo (well there's Dasher and Dancer, Prancer and Vixen...![]()
).
Wie is eigenlijk de beoogde vader van de puppy's to be?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:21 schreef Miss_Isis het volgende:
Vanochtend een progesteron waarde van 2,0; nog niet genoeg maar wel een stijgende lijn dus. Maandag opnieuw kijken. Woensdagmiddag en donderdag overdag zou een dekking het beste uitkomen, dus duimen maar!
Deze knappe zwarte reu wordt hopelijk de vader:quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:53 schreef June. het volgende:
[..]
Wie is eigenlijk de beoogde vader van de puppy's to be?
Kleuren en genetica, een zeer informatieve link.quote:Op zondag 27 oktober 2019 06:57 schreef Adnap het volgende:
oh wat wat een mooie papa.
Wat voor pups verwacht je hieruit ? half blond half zwart ?
Yes, klopt helemaal!quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:02 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Kleuren en genetica, een zeer informatieve link.![]()
Onder voorbehoud want ik heb er geen certificaat voor of diploma in en MissIsis wel: Lily geeft sowieso "wel geel" door. Voor gele pups zou haar Lover ook "wel geel" door moeten geven. Lover heeft minstens één "niet geel" allel, want hij is zwart en met twee "wel geel" allelen, is een hond geel. Of Lover twee of één "niet geel" heeft, kan genetisch worden bekeken, of ietwat onbetrouwbaarder worden geconcludeerd uit stamboomonderzoek. Komen er al hele generaties lang geen gele honden voor, is de kans klein dat Lover een "wel geel" allel draagt.
Naast geel draagt elke hond nog twee andere kleurallelen, die kunnen bruin of zwart zijn. Zwart is dominant, dus Lover heeft sowieso één zwart allel. Het andere allel kan bruin of zwart zijn. Lily kan bruin dragen, voor zover ik weet is dat niet zeker.
Als Lover ook bruin draagt, en een "wel geel" allel verbergt, zou dat betekenen dat alle kleuren nog open liggen. Als Lover een dubbel zwart dubbel "geel geel" labbie is, komen er alleen zwarte pups uit. Als Lover wel bruin draagt maar geen geel, kunnen er zwarte en bruine pups uitkomen, of alleen zwarte (als Lily toch geen bruin draagt). Als Lover wel geel draagt maar geen bruin, kijk je naar een zwart en geel gemixt nest.
Zwarte pups kunnen sowieso, geel hangt af van Lover's DNA, bruin hangt af van zowel Lover's als Lily's DNA.
Oh dat vind ik als roepnaam wel grappigquote:Op zondag 27 oktober 2019 17:18 schreef maily het volgende:
Oublie, Poffer, Sterretje, Cracker, Knalerwtje.
Dat vind ik wel leuk bedacht! Ik zou ze wel de eerste x-nummers van de top2000 als naam kunnen geven ofzoquote:Op zondag 27 oktober 2019 18:24 schreef Angelfrouk het volgende:
Of zangers/zangeressen/groepen met liedjes die bij oud en nieuw (kunnen) horen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |