abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191342794
Aaww jammer van de poezel.

Mini Cookies *O*
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_191344799
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:30 schreef vencodark het volgende:
Je pakt het allemaal zo netjes en verantwoord aan. Ik vind je topic erg leuk en interessant om te lezen. Mocht ik ooit een labradorpup overwegen, dan zal ik zeker aan je denken of minstens jou als inspiratie gebruiken. ;)

En ik begrijp zeker wel dat het verlies van zo’n kat veel met je doet. Is toch je maatje geweest. ;(
Ha, bedankt :) Ik doe ook wel bewust mijn best om mensen een beetje te vertellen over hoe dat hele fokken nou werkt (of: kan werken). Elke fokker heeft zijn of haar eigen aanpak natuurlijk. Maar ik wil wel graag dat mensen snappen dat het niet per se normaal is dat pups in een schuur zitten, nooit van het erf af komen, vanaf een week of 4-5 niet meer samen met de moeder zijn, etc etc. Dus door te vertellen hoe wij het doen hoop ik dat mensen de toegevoegde waarde daarvan inzien. En dat dat fokken van honden alsof het varkens zijn, ergens in een schuur ook kritischer bekeken wordt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:12 schreef Koningin het volgende:
Spannend weer voor jullie!
Welke kleur pups verwacht je? Want anders weet ik misschien nog wel iemand.
We verwachten zwarte en bruine pupjes deze keer :)

Nog even een foto van de knappe toekomstige ouders:

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_191344824
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:35 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ha, bedankt :) Ik doe ook wel bewust mijn best om mensen een beetje te vertellen over hoe dat hele fokken nou werkt (of: kan werken). Elke fokker heeft zijn of haar eigen aanpak natuurlijk. Maar ik wil wel graag dat mensen snappen dat het niet per se normaal is dat pups in een schuur zitten, nooit van het erf af komen, vanaf een week of 4-5 niet meer samen met de moeder zijn, etc etc. Dus door te vertellen hoe wij het doen hoop ik dat mensen de toegevoegde waarde daarvan inzien. En dat dat fokken van honden alsof het varkens zijn, ergens in een schuur ook kritischer bekeken wordt.
[..]

Nog even een foto van de knappe toekomstige ouders:

[ afbeelding ]
Je staat voor een goede zaak inderdaad. Mooi hoor!
En zeker informatief!
pi_191345286
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:35 schreef Miss_Isis het volgende:

Dat is jammer, ze zijn op zoek naar een gele... die van ons is ook geel maar had een zwarte vader en bruine moeder.
pi_191346145
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:08 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat is jammer, ze zijn op zoek naar een gele... die van ons is ook geel maar had een zwarte vader en bruine moeder.
Ah ja, dat kan. (Donker-)gele, zoals onze Lily, zijn tegenwoordig ook erg in. We hadden (en krijgen nog steeds) behoorlijk veel aanvragen voor Lily's geplande nestje. Veel mensen vinden die kleur mooi :) Bruin en zwart is denk ik wat minder populair op het moment, misschien vandaar ook dat we wat minder aanvragen hebben nu voor dit nest.

Geel uit bruin x zwart is overigens redelijk zeldzaam. Het kan makkelijk natuurlijk, maar als er zowel bruine als gele pups in één nest zitten geeft dat een grote kans op yellow livers (gele hondjes met bruine ipv zwarte neuzen) en dat is een kleurfout. Daarom kiezen veel fokkers er voor om bruin en geel een beetje uit elkaar te houden.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_191346181
Ik ben ook fan van donker geel :Y

Ik vind het echt super fijn om hier mee te lezen. Als onze Loebes er ooit niet meer is over 100 jaar weet ik iig precies waar op te letten.
I solemnly swear i'm up to no good
  Spellchecker dinsdag 4 februari 2020 @ 16:31:50 #282
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191346788
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:30 schreef vencodark het volgende:
Je pakt het allemaal zo netjes en verantwoord aan. Ik vind je topic erg leuk en interessant om te lezen. Mocht ik ooit een labradorpup overwegen, dan zal ik zeker aan je denken of minstens jou als inspiratie gebruiken. ;)

En ik begrijp zeker wel dat het verlies van zo’n kat veel met je doet. Is toch je maatje geweest. ;(
Ik heb het ook al eerder gezegd; ik wil geen hond, maar als ik die wel zou willen dan weet ik waar ik die vandaan wil.
pi_191346952
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:56 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ah ja, dat kan. (Donker-)gele, zoals onze Lily, zijn tegenwoordig ook erg in. We hadden (en krijgen nog steeds) behoorlijk veel aanvragen voor Lily's geplande nestje. Veel mensen vinden die kleur mooi :) Bruin en zwart is denk ik wat minder populair op het moment, misschien vandaar ook dat we wat minder aanvragen hebben nu voor dit nest.

Geel uit bruin x zwart is overigens redelijk zeldzaam. Het kan makkelijk natuurlijk, maar als er zowel bruine als gele pups in één nest zitten geeft dat een grote kans op yellow livers (gele hondjes met bruine ipv zwarte neuzen) en dat is een kleurfout. Daarom kiezen veel fokkers er voor om bruin en geel een beetje uit elkaar te houden.
Ik vond het nog best lastig om een gele te vinden....wordt veel zwart gefokt vond ik.
Die van ons had 1 geel zusje en 5 zwarte broertjes.

[ Bericht 14% gewijzigd door Koningin op 04-02-2020 16:54:49 ]
  dinsdag 4 februari 2020 @ 17:19:25 #284
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_191347488
Verkeerde topic :')
Maar leuk dat er weer pups komen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_191348426
Wat een verschil met vorige keren.
Hopelijk zijn er genoeg belangstellenden tov het aantal pups uiteindelijk.

Begrijpelijk dat je niet 2 rondes kennismakingen zou willen. Dan blijf je bezig met het begin vh proces ipv vooruit kijken en plannen zodra de pups er zijn.

Ook van mij thumbs up hoe je het doet. Dat maakt ook wel je puppyreeks zo interessant iedere keer. Zo liefdevol zoals je er voor alle dieren bent daar kun je als potentieel baasje can een pup van jullie alleen maar blij mee zijn.
pi_191354069
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:44 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik vond het nog best lastig om een gele te vinden....wordt veel zwart gefokt vond ik.
Die van ons had 1 geel zusje en 5 zwarte broertjes.

[ afbeelding ]
Knap hondje! Ja zwart is nog altijd de meest voorkomende kleur :) Maar geel is nu echt aan een opmars bezig.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 18:22 schreef Lingue het volgende:
Wat een verschil met vorige keren.
Hopelijk zijn er genoeg belangstellenden tov het aantal pups uiteindelijk.

Begrijpelijk dat je niet 2 rondes kennismakingen zou willen. Dan blijf je bezig met het begin vh proces ipv vooruit kijken en plannen zodra de pups er zijn.

Ook van mij thumbs up hoe je het doet. Dat maakt ook wel je puppyreeks zo interessant iedere keer. Zo liefdevol zoals je er voor alle dieren bent daar kun je als potentieel baasje can een pup van jullie alleen maar blij mee zijn.
Dankjewel :) ik hoop dat alle baasjes er ook blij mee gaan zijn. Tot nu toe hebben we eigenlijk alleen nog maar tevreden baasjes, voor zover ik weet althans. Nog niemand die boos was of ontevreden. Hopelijk kunnen we dat zo houden :)
  woensdag 5 februari 2020 @ 09:59:54 #287
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191358211
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:35 schreef Miss_Isis het volgende:

Ja, althans, we hadden 6 mensen/gezinnen op de emaillijst. Op dit moment hebben we van twee mensen een reactie om kennis te komen maken. Ben benieuwd of de rest nog volgt. De mensen op de lijst klonken allemaal erg betrokken etc maar dat is geen garantie dat ze ook echt blijven plakken en een pup van ons willen. Veel mensen willen toch ook graag gewoon snel een pup, dus fokkers die niet zo moeilijk doen met eerst een vrijblijvende kennismaking zonder beloftes etc maar gewoon een pup hebben die gereserveerd en afgehaald kan worden zijn dan wel zo makkelijk.

Voor mij is bovenstaande juist een reden om voor een fokker te kiezen. Als je zo zorgvuldig kiest, dan weet je al veel zekerder dat de pups goed verzorgd worden, dat er alles aan gedaan is om de pups een goede start te geven en dat de hele fokprocedure zorgvuldig is.

Wij zijn momenteel op zoek naar een raskat en daar denk ik er hetzelfde over. De fokkers die duidelijk aangeven kennis te willen maken en zelf te kiezen, hebben juist een streepje voor bij mij. Dan maar wat langer wachten. :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_191358763
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:59 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Voor mij is bovenstaande juist een reden om voor een fokker te kiezen. Als je zo zorgvuldig kiest, dan weet je al veel zekerder dat de pups goed verzorgd worden, dat er alles aan gedaan is om de pups een goede start te geven en dat de hele fokprocedure zorgvuldig is.

Wij zijn momenteel op zoek naar een raskat en daar denk ik er hetzelfde over. De fokkers die duidelijk aangeven kennis te willen maken en zelf te kiezen, hebben juist een streepje voor bij mij. Dan maar wat langer wachten. :)
Dat was, naar aanleiding van een eerder topic van Miss_Isis, ook één van onze prioriteiten toen wij raskatten zochten. Wat voor soort zoeken jullie?
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:37:59 #289
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_191360626
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:53 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Dat was, naar aanleiding van een eerder topic van Miss_Isis, ook één van onze prioriteiten toen wij raskatten zochten. Wat voor soort zoeken jullie?
Ragdoll, maar ik zal daar verder over praten in catchat, om dit topic voor Miss-isis en Cookie te laten :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_191392855
Wat leuk dat jullie daar bewust op gelet hebben bij het zoeken van een (katten-)fokker! Als fokker vind ik het altijd het leukst als mensen voor ons kiezen vanwege onze werkwijze en aanpak, da's toch een leuker compliment dan wanneer wij gewoon toevallig binnen een straal van 20km zaten ofzo :P

Het loopt hier trouwens nu ineens een beetje door met aanmeldingen, we hebben nog nergens geadverteerd o.i.d. maar ineens toch nu 6 serieuze belangstellenden. Gisteravond hadden we de eersten al op bezoek en dit weekend volgt er nog een bezoek, en volgend weekend ook. Altijd een intensieve periode, maar ik vind het echt belangrijk om mensen persoonlijk te leren kennen voor ik ze een pup zou gaan toezeggen. Maar goed, we zijn dus weer lekker bezig al met al :)
pi_191393138
Wat goed om te horen. Dan doet je ervaring, manier van werken en mond-op-mond reclame? goed zijn werk.

Hopelijk allemaal geschikte baasjes voor jullie puppies.

Gaan jullie er van dit nestje ook 1 houden? Of straks bij Lilly pas weer?
pi_191393158
Hopelijk zitten er weer een schatje bij zoals puppy paars O+
pi_191445167
Beginnend buikje is toch wel te zien al :)

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 februari 2020 @ 22:18:18 #294
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191448129
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 19:33 schreef Miss_Isis het volgende:

[ afbeelding ]
Puppybuikje O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker maandag 10 februari 2020 @ 22:18:46 #295
197773 crew  maily
pi_191448139
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 19:33 schreef Miss_Isis het volgende:

[ afbeelding ]
O+
pi_191449114
O+
  donderdag 20 februari 2020 @ 21:29:02 #297
386633 Adnap
I love Life !
pi_191606986
En hoe is het met Onze Cookie ? Gaat alles goed met haar ? En hoe is het met de mogelijke puppy ouders ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Spellchecker donderdag 20 februari 2020 @ 22:14:23 #298
197773 crew  maily
pi_191608031
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 21:29 schreef Adnap het volgende:
En hoe is het met Onze Cookie ? Gaat alles goed met haar ? En hoe is het met de mogelijke puppy ouders ?
O+
pi_191612780
Het gaat prima met haar! Ik zie dat het topic ook bijna dicht is dus als jullie het niet erg vinden sluit ik hem maar even en open ik zo een nieuwe :)
pi_191612785
Bonusfoto van bolle Cookie-buik:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')