abonnement Unibet Coolblue
pi_183341425
Bij la place maken ze chocolademelk door een schep chocolade druppels in een beker te doen, warme melk erop en dan in een mix machine, een beetje het idee van een mcflurry.

Dat levert zeer lekkere chocolademelk op, is dat thuis na te maken?
speak only if it improves the silence.
pi_183341450
Is dat echte chocolade? Of chocomelkpoeder in de vorm van chocodrops?

Voor 3 bekers
- 600 ml volle melk
- 100 g pure chocolade (min. 63% cacao)
- snufje zout
- 2 tl custardpoeder

Breng de melk tegen het kookpunt aan in een steelpan. Hak ondertussen de chocolade in fijne stukjes.
Draai het vuur laag en voeg de chocolade en het zout toe aan de hete melk en roer door tot de chocolade is opgelost. Let op dat de chocolade niet op de bodem van de pan aan gata branden dus echt goed roeren.
Meng in een kommetje de custardpoeder met 1 eetlepel hete melk tot een egaal papje. Voeg het papje al roerende toe aan de hete melk. Verhit de hete chocolademelk al roerende nog 1-2 minuten door totdat de chocolademelk mooi egaal van kleur is en hij een beetje dikkig is.
Mix voor een lekkere luchtige en schuimige chocolademelk nog even 1 minuut met de staafmixer. Schenk de hete chocolademelk in mokken.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2018 14:10:02 ]
pi_183341719
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:08 schreef Banaanvragen het volgende:
Is dat echte chocolade? Of chocomelkpoeder in de vorm van chocodrops?

Voor 3 bekers
- 600 ml volle melk
- 100 g pure chocolade (min. 63% cacao)
- snufje zout
- 2 tl custardpoeder

Breng de melk tegen het kookpunt aan in een steelpan. Hak ondertussen de chocolade in fijne stukjes.
Draai het vuur laag en voeg de chocolade en het zout toe aan de hete melk en roer door tot de chocolade is opgelost. Let op dat de chocolade niet op de bodem van de pan aan gata branden dus echt goed roeren.
Meng in een kommetje de custardpoeder met 1 eetlepel hete melk tot een egaal papje. Voeg het papje al roerende toe aan de hete melk. Verhit de hete chocolademelk al roerende nog 1-2 minuten door totdat de chocolademelk mooi egaal van kleur is en hij een beetje dikkig is.
Mix voor een lekkere luchtige en schuimige chocolademelk nog even 1 minuut met de staafmixer. Schenk de hete chocolademelk in mokken.
Deze variant kende ik nog niet?

Ik doe altijd een glas melk in de magnetron, en ondertussen in een andere beker twee of drie scheppen (Droste) cacaopoeder, een schepje suiker en een beetje melk om alles tot een papje te roeren. Dan de warme melk erbij et voilá.
Somebody that I used to know
pi_183342392
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:08 schreef Banaanvragen het volgende:
Is dat echte chocolade? Of chocomelkpoeder in de vorm van chocodrops?

Voor 3 bekers
- 600 ml volle melk
- 100 g pure chocolade (min. 63% cacao)
- snufje zout
- 2 tl custardpoeder

Breng de melk tegen het kookpunt aan in een steelpan. Hak ondertussen de chocolade in fijne stukjes.
Draai het vuur laag en voeg de chocolade en het zout toe aan de hete melk en roer door tot de chocolade is opgelost. Let op dat de chocolade niet op de bodem van de pan aan gata branden dus echt goed roeren.
Meng in een kommetje de custardpoeder met 1 eetlepel hete melk tot een egaal papje. Voeg het papje al roerende toe aan de hete melk. Verhit de hete chocolademelk al roerende nog 1-2 minuten door totdat de chocolademelk mooi egaal van kleur is en hij een beetje dikkig is.
Mix voor een lekkere luchtige en schuimige chocolademelk nog even 1 minuut met de staafmixer. Schenk de hete chocolademelk in mokken.
Kun je chocolademelkpoeder maken van witte en pure chocolade?
speak only if it improves the silence.
pi_183344032
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:05 schreef TjjWester het volgende:
Bij la place maken ze chocolademelk door een schep chocolade druppels in een beker te doen, warme melk erop en dan in een mix machine, een beetje het idee van een mcflurry.

Dat levert zeer lekkere chocolademelk op, is dat thuis na te maken?
Natuurlijk kan je dat namaken. Je doet chocolade druppels in een beker, warme melk erbij en je roert. Ze gebruiken gewoon normale chocolade.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:08:48 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183344879
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:13 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Kun je chocolademelkpoeder maken van witte en pure chocolade?
Waarom zou je poeder maken? De chocolade smelt gewoon in de hete melk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:11:32 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183344915
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:05 schreef TjjWester het volgende:
Bij la place maken ze chocolademelk door een schep chocolade druppels in een beker te doen, warme melk erop en dan in een mix machine, een beetje het idee van een mcflurry.

Dat levert zeer lekkere chocolademelk op, is dat thuis na te maken?
Ja
Je verwarmt melk en je doet daar stukken chocolade in die je met een garde roert, de hete melk smelt de chocolade
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:13:04 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183344940
Chocolademelk maken met cacao is eigenlijk de goedkope variant, die zo algemeen is dat de luxe variant met echte choclade vrijwel onbekend is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:30:44 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_183345215
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:26 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Deze variant kende ik nog niet?
Hoe moeten wij dat weten?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_183345457
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je poeder maken? De chocolade smelt gewoon in de hete melk.
Banaanvraag suggereert dat het chocolademelkpoeder is in de vorm chocodrops.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:52:35 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183345573
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:44 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Banaanvraag suggereert dat het chocolademelkpoeder is in de vorm chocodrops.
Nee, doet ie niet, hij zegt dat je je chocolade in kleine stukjes moet hakken. Niet echt nodig, smelten doet het toch wel in hete melk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183345702
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, doet ie niet, hij zegt dat je je chocolade in kleine stukjes moet hakken. Niet echt nodig, smelten doet het toch wel in hete melk.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:08 schreef Banaanvragen het volgende:
Is dat echte chocolade? Of chocomelkpoeder in de vorm van chocodrops?

speak only if it improves the silence.
pi_183345725
Bij La Place maken ze het al jaren op die manier, zie dit (oude) linkje: http://chocolademelk.blog(...)te-van-la-place.html

Zijn gewoon chocodrops van Callebaut denk ik. Kan ook gewoon in een steelpannetje gemaakt worden, volle melk gebruiken en genoeg van die drops er in doen. Stelt niks voor :)
  zaterdag 24 november 2018 @ 19:48:02 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183346702
Je hoeft helemaal geen drops te kopen, gewoon pure chocolade doet het prima. Desnoods flikken of pastilles als je die in huis hebt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')