abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:10:49 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_183331009
quote:
DENK protesteert tegen Bijbelse muurschilderingen in Utrecht

De partij DENK staat voor meer religieuze tolerantie – maar laat nu haar andere gezicht zien. DENK Utrecht wil namelijk niet dat er Bijbelse wandschilderingen komen op flatgebouwen in de wijk Kanaleneiland.

Bij fractievoorzitter Mahmut Sungur roept dit veel weerstand op en hij heeft schriftelijke vragen ingediend tijdens de gemeenteraadsvergadering.

’Is dit wel gepast?’
“Vindt het college het gepast dat instellingen die met publiek geld worden gefinancierd, monumenten met religieuze thematiek realiseren in de openbare ruimte?”, vraagt hij zich af.

Sungur vindt dat de gemeenteraad vooraf op de hoogte gesteld moet worden van ’religieuze uitingen’ in de openbare ruimte buiten de kerk of moskee. Ook vraagt hij zich af waarom bewoners van Overvecht en Kanaleneiland niet op de hoogte zijn gebracht.
Vaticaan
De wandschilderingen zijn een idee van Centraal Museum en Utrecht Marketing. Het gaat om een reconstructie van bestaande schilderijen van Utrechtse Caravaggisten. Deze hebben vaak een Bijbels thema. En dat wil Denk niet hebben.

Deze schilderingen zijn in bruikleen van het Vaticaan en Willem-Alexander komt het openen. Het is onder de naam Utrecht, Caravaggio en Europa. Volgende maand is het te zien en dat kan een groot succes worden. Onder meer Caravaggisten zoals Hendrick ter Brugghen, Dick van Baburen en Gerard Honthorst zijn te zien.

Zij trokken in de 17e eeuw naar het Vaticaan om de kunst af te kijken van de Italiaan Caravaggio. Hierop zijn veelal Bijbelse en mytische voorstellingen te zien.
De gemeente juicht het initiatief van harte toe, maar Denk tekent dus verzet aan en ziet de schilderingen liever niet komen.
Bron : https://cip.nl/70740-denk(...)lderingen-in-utrecht maar staat ook in de Telegraaf
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:14:47 #2
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183331078
Denk :')
pi_183331145
Terechte bedenkingen. De bijbel is passé in kanaleneiland.
pi_183331204
Misschien is een mooie muurschildering van Osama bin Laden met wat haaien er omheen wel een beter idee ja :)
pi_183331215
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:18 schreef Hamzoef het volgende:
Terechte bedenkingen. De bijbel is passé in kanaleneiland.
Of het terecht is of niet, hangt denk ik heel erg af van de context en bedoeling. Als ze gekozen zijn omdat het bijbelse thema's zijn, dan terecht. Als ze vooral gekozen zijn omdat het erfgoed is dan, dan zijn de bedenkingen onterecht.
Dat zou ongeveer het zelfde zijn als bezwaar maken tegen een foto van de domtoren in Utrecht of een foto de Aya Sofia op een advertentie voor Istanboel: Dat zijn symbolen die ondanks hun religieuze oorsprong ondertussen vooral voor iets anders staan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:27:55 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183331263
Ik dacht eerst dat ze een punt hadden maar toen kwam dit:
quote:
De wandschilderingen zijn een idee van Centraal Museum en Utrecht Marketing. Het gaat om een reconstructie van bestaande schilderijen van Utrechtse Caravaggisten. Deze hebben vaak een Bijbels thema. En dat wil Denk niet hebben.
Tja. Denk :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183331319
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:23 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Of het terecht is of niet, hangt denk ik heel erg af van de context en bedoeling. Als ze gekozen zijn omdat het bijbelse thema's zijn, dan terecht. Als ze vooral gekozen zijn omdat het erfgoed is dan, dan zijn de bedenkingen onterecht.
Dat zou ongeveer het zelfde zijn als bezwaar maken tegen een foto van de domtoren in Utrecht of een foto de Aya Sofia op een advertentie voor Istanboel: Dat zijn symbolen die ondanks hun religieuze oorsprong ondertussen vooral voor iets anders staan.
Goed, daar kan ik nog wel inkomen.
pi_183331412
Kan prima..



´
pi_183331706
Koran past beter bij kanaleneiland zou je zeggen
Ik zwaai naar dieren.
  Spellchecker vrijdag 23 november 2018 @ 21:02:12 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183332030
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:18 schreef Hamzoef het volgende:
Terechte bedenkingen. De bijbel is passé in kanaleneiland.
Dacht ....
pi_183332076
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:02 schreef maily het volgende:

[..]

Dacht ....
Wat wil je zeggen?
  Spellchecker vrijdag 23 november 2018 @ 21:11:16 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183332188
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen?
Denk = passé = dacht >:)
pi_183332192
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:10 schreef Enchanter het volgende:
“Vindt het college het gepast dat instellingen die met publiek geld worden gefinancierd, monumenten met religieuze thematiek realiseren in de openbare ruimte?”, vraagt hij zich af.
DENK heeft per definitie bezwaar tegen publiek geld van instellingen dat wordt uitgegeven aan religieuze thematiek?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_183332215
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:11 schreef maily het volgende:

[..]

Denk = passé = dacht >:)
Ik dacht al dat je dat bedoelde.
Vooralsnog verwacht ik echter dat DENK bij de volgende verkiezing alleen maar meer stemmen zal behalen.
pi_183332493
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik dacht al dat je dat bedoelde.
Vooralsnog verwacht ik echter dat DENK bij de volgende verkiezing alleen maar meer stemmen zal behalen.
Dat is prima, brengt het probleem beter in kaart.
pi_183332669
Inderdaad, prachtig


(Volgens mij staat dit verhaal ook in de Koran, maar het schilderij is prachtig)

Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:40:43 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183332676
Suggestie voor Denk: een grote afbeelding van Erdogan... :Y

...Met z’n broek op de enkels en een geit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183332883
Religieuze uitingen horen niet in het openbaar. Maar Denk is hypocriet. Die dwepen wel met Erdogan die de religie heeft geintegreerd met politiek. Dus waar hebben we het over.

Laat die vetkoppen maar eerst eens even daar over nadenken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183333078
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:50 schreef Sigaartje het volgende:
Religieuze uitingen horen niet in het openbaar. Maar Denk is hypocriet. Die dwepen wel met Erdogan die de religie heeft geintegreerd met politiek. Dus waar hebben we het over.

Laat die vetkoppen maar eerst eens even daar over nadenken.
Aan de eerder door mij geciteerde reactie en beargumenteerd bezwaar van DENK lijkt het een strikt seculiere partij te zijn. Men wil onder geen beding dat publiek geld naar een religieus thema gaat van een overheidsinstelling uit. Bijna een kemalistische houding lijkt het wel.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_183333202
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:40 schreef Sigaartje het volgende:
Inderdaad, prachtig

(Volgens mij staat dit verhaal ook in de Koran, maar het schilderij is prachtig)

[ afbeelding ]
Een scandi-grind op een mes dat op een projectie van een verhaal uit het Midden-Oosten is afgebeeld :')
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:03:43 #21
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_183333204
Misschien had DENK zelf kunnen bedenken dat zich vestigen in een land met een overwegend christelijke geschiedenis dat dat inhoudt dat er uitingen van die geschiedenis kunnen zijn. Keuzes hebben gevolgen. En anders maar de pappa en mamma boos aankijken dat deze situatie door hen kon optreden, terwijl ze ook in Turkije hadden kunnen blijven wonen waar men wel raad weet met religieuze kunstwerken van die christenhonden.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_183333380
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:18 schreef Hamzoef het volgende:
Terechte bedenkingen. De bijbel is passé in kanaleneiland.
Opzouten met je gezeik, Kanaleneiland is een wijk in een Nederlandse stad, dat er toevallig ook veel moslims wonen wil niet zeggen dat die schilderingen daar niet moeten kunnen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 24 november 2018 @ 00:41:37 #23
408813 crew  trein2000
pi_183336148
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:23 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Of het terecht is of niet, hangt denk ik heel erg af van de context en bedoeling. Als ze gekozen zijn omdat het bijbelse thema's zijn, dan terecht. Als ze vooral gekozen zijn omdat het erfgoed is dan, dan zijn de bedenkingen onterecht.
Dat zou ongeveer het zelfde zijn als bezwaar maken tegen een foto van de domtoren in Utrecht of een foto de Aya Sofia op een advertentie voor Istanboel: Dat zijn symbolen die ondanks hun religieuze oorsprong ondertussen vooral voor iets anders staan.
Ik had het niet beter kunnen zeggen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183336372
quote:
Sungur vindt dat de gemeenteraad vooraf op de hoogte gesteld moet worden van ’religieuze uitingen’ in de openbare ruimte buiten de kerk of moskee.
Want er zijn maar twee religies in onze multi culti samenleving. :')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183336453
Dubbele standaarden :') :') :')
pi_183336504
Ik denk dat Denk alleen maar wil zeuren? of weer een media moment?

Als je al in de politiek gaat hou je dan lekker bezig met dingen die belangrijk zijn. Alsof iemand hier wakker van gaat liggen?

Nee hoor ze zitten prima hier en met een fijn salaris. Laten we gaan zeuren over een fucking schildering waar iedereen normaal gewoon langs loopt :')
Do what you love, love what you do!
pi_183336581
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:22 schreef Tuned22 het volgende:
Misschien is een mooie muurschildering van Osama bin Laden met wat haaien er omheen wel een beter idee ja :)
Geniaal plan!
pi_183336679
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik dacht al dat je dat bedoelde.
Vooralsnog verwacht ik echter dat DENK bij de volgende verkiezing alleen maar meer stemmen zal behalen.
Niet verwonderlijk. DENK richt zich op de islamitische kiezer en daar komen er meer en meer van.
pi_183337284
Geloof hoort bij mensen. Het schilderij waarbij de strot wordt door gehaald liever niet.
  zaterdag 24 november 2018 @ 07:08:23 #30
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183337627
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:18 schreef Hamzoef het volgende:
Terechte bedenkingen. De bijbel is passé in kanaleneiland.
Maar we leven nog altijd in Nederland, waar anti-Nederlandse en pro-Turkse clubjes zoals Denk zich maar te schikken hebben naar wat hier gebeurt. Waar maken ze zich nou eigenlijk druk om?
  zaterdag 24 november 2018 @ 07:09:32 #31
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183337628
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:11 schreef Aloulu het volgende:

[..]

DENK heeft per definitie bezwaar tegen publiek geld van instellingen dat wordt uitgegeven aan religieuze thematiek?
Nee, natuurlijk niet. Al zou er geld aan Islamitische of Turkse thematiek worden uitgegeven zouden ze het als eerste verdedigen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 07:51:50 #32
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183337684
Populisten gonna populist.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')