abonnement Unibet Coolblue
pi_183322362
quote:
DEN HAAG - Werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland steken de fik in het rookakkoord van staatssecretaris Blokhuis (Volksgezondheid). Woedend zijn ze dat het rookakkoord is bedacht door een select gezelschap.

Ondernemers werden buiten de deur gehouden. In brandbrieven aan het kabinet uitten ze hun onvrede.

„Als beleid tot stand komt in overleg waarbij niet alle relevante organisaties betrokken worden, komen we niet tot effectief, proportioneel en uitvoerbaar beleid”, stellen VNO-voorzitter Hans de Boer en MKB-voorman Jacco Vonhof in een verklaring.

Blokhuis komt vandaag naar buiten met het zogeheten preventieakkoord. Daarin staan plannen die roken, problematisch drinken en overgewicht moeten terugdringen.

VNO-NCW en MKB mochten wel meepraten over overgewicht en alcoholgebruik. Aan de onderhandelingstafel over roken waren ze niet welkom.

Het proces steekt de werkgeversorganisaties als een graat in de keel, te meer omdat uit de inmiddels al uitgelekte plannen blijkt dat ondernemers er snoeihard door geraakt zullen worden.

Het gaat met name om tabakspeciaalzaken zoals sigarenboeren, die voor hun inkomen van rookwaar afhankelijk zijn. Hun producten mogen niet meer van buiten de speciaalzaak zichtbaar zijn, staat in het akkoord, en zullen dus moeten worden afgeschermd.

Ook de plannen om sigarettenverpakkingen neutraal te maken door de allemaal een effen groen-bruin uiterlijk te geven, valt bij de werkgeversorganisaties verkeerd.

„Eveneens een belangrijk punt is dat wij twijfels hebben over de effectiviteit van beleid dat als betuttelend wordt ervaren”, schrijven De Boer en Vonhof aan het kabinet.

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2834070/rookakkoord-betuttelend-en-niet-uitvoerbaar
Onzin dat het "niet uitvoerbaar" zou zijn en logisch dat de werkgeversorganisaties er niet bij betrokken zijn, die liggen toch alleen maar dwars.

Het is al jaren bekend dat er veranderingen op komst zijn, daar had het MKB al lang op in kunnen springen.

Als "rookwaren" nog je core business zijn in 2018 dan heb je het echt niet begrepen als ondernemer... Ik zou zeggen, begin een handeltje in asbest... oh wait...
  Beste debater 2022 vrijdag 23 november 2018 @ 12:32:04 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183322408
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Onzin dat het "niet uitvoerbaar" zou zijn en logisch dat de werkgeversorganisaties er niet bij betrokken zijn, die liggen toch alleen maar dwars.

Het is al jaren bekend dat er veranderingen op komst zijn, daar had het MKB al lang op in kunnen springen.

Als "rookwaren" nog je core business zijn in 2018 dan heb je het echt niet begrepen als ondernemer... Ik zou zeggen, begin een handeltje in asbest... oh wait...
Ik steek er nog een paar op.

Flavor country.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 23 november 2018 @ 12:34:58 #3
408813 crew  trein2000
pi_183322476
Schandalige handelswijze van het kabinet
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183322525
Als de overheid nu eens sigaretten verkoop weer exclusief voor zulke speciaalzaken maakt daar bereikt men volgens mij meer mee dan nog steeds in elk cafe een automaat en bij supermarkten achter de counter verkrijgbaarheid. :D
pi_183322874
Werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland komen dus overduidelijk op voor de belangen van de rooklobby en zeker niet hierin voor andere werkgevers die er absoluut geen belang bij hebben dat hun werknemers roken. Schandalige en misdadige handelswijze en gezien de reactie terecht dat zij hierbuiten zijn gehouden.
pi_183322905
Roken :') Het is gewoon voorbij.

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2018 12:58:40 ]
pi_183322937
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik steek er nog een paar op.

Flavor country.
Ik steek er ook nog maar eentje op zolang het nog kan. Ondertussen nog een stuk rijstevlaai met slagroom en vlokken voordat dit ook achter slot en grendel gaat en nog even een Chimay Blauw als lekker drankje voordat dit ook op de zwarte lijst komt te staan en ik zal alvast wat vuurwerk inkopen omdat dat ook mogelijk de laatste keer zal zijn. O ja en nog even naar wat concertjes toe om mijn gehoor nog even te laten genieten.
pi_183323392
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:00 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik steek er ook nog maar eentje op zolang het nog kan. Ondertussen nog een stuk rijstevlaai met slagroom en vlokken voordat dit ook achter slot en grendel gaat en nog even een Chimay Blauw als lekker drankje voordat dit ook op de zwarte lijst komt te staan en ik zal alvast wat vuurwerk inkopen omdat dat ook mogelijk de laatste keer zal zijn. O ja en nog even naar wat concertjes toe om mijn gehoor nog even te laten genieten.
Met je gevoel voor drama is niets mis, dat is wel duidelijk.
pi_183323452
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:00 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik steek er ook nog maar eentje op zolang het nog kan. Ondertussen nog een stuk rijstevlaai met slagroom en vlokken voordat dit ook achter slot en grendel gaat en nog even een Chimay Blauw als lekker drankje voordat dit ook op de zwarte lijst komt te staan en ik zal alvast wat vuurwerk inkopen omdat dat ook mogelijk de laatste keer zal zijn. O ja en nog even naar wat concertjes toe om mijn gehoor nog even te laten genieten.
Steek maar even de de open haard erbij aan zolang dat nog toegestaan is.
pi_183323748
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:28 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Steek maar even de de open haard erbij aan zolang dat nog toegestaan is.
Helaas die heb ik niet. Dus dat probleem is al opgelost :) Die mogen ze wat mij betreft daarmee dus ook direct verbieden.
pi_183323896
Ik ga me toch eens verdiepen in het kweken van tabaksplanten in de kelder. Ik schat zo maar in dat je met een paar vierkante meter over een jaar of 5 dikke rendementen kan halen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183323989
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ga me toch eens verdiepen in het kweken van tabaksplanten in de kelder. Ik schat zo maar in dat je met een paar vierkante meter over een jaar of 5 dikke rendementen kan halen.
quote:
Tabak is een echte warmte & vocht minnaar. Je moet de planten bij goede warmte zaaien, in Nederland betekent dat automatisch in een verwarmde bak of in een kweekkasje binnen. Zeer vroeg zaaien, al in Feb, Maart.

Als de planten 2-3 bladeren hebben zet je ze buiten in een kas, of, na ijsheiligen, op een zonnige beschutte plaats (Bij voorkeur tegen een zuid-kijkende muur). Hou de plant vochtig.

Zodra de bloemstengel duidelijke knoppen krijgt, breek je die er uit. Je wilt immers dat de energie naar de bladeren gaat, niet naar de bloem.

De bladeren beginnen in September te rijpen. Dit zie je omdat het felle groen van de onderste bladeren richting lichtgeel gaat. Dat is het moment om de onderste bladeren af te breken aan de stam. Met een snelle beweging knik je de 2 onderste bladeren er af. Dit moet elke week of om de week gedaan worden tot er geen bladeren meer aan zitten.

Tenslotte moeten de bladeren 'gecured'worden: Bij hoge temperatuur worden de bladeren opeengepakt gestoomt, gedurende 3-6 dagen. Het blad is hierna bruin, en ruauwe tabak. Dit kan je eigenlijk niet roken, omdat de gehaltes aan nicotine te hoog zijn.

De laatste stap is eigenlijk niet haalbaar voor een thuiskweker; De kasten die hiervoor gebruikt worden zijn groot en duur, en je hebt maar weinig opbrengst uit een achtertuintje.

bron: https://www.startpagina.nl/v/natuur/biologie/vraag/117012/tabaksplant-kweken-oogsten/
pi_183324030
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:34 schreef trein2000 het volgende:
Schandalige handelswijze van het kabinet
De lobbyisten mochten geen invloed uitoefenen op de volksvertegenwoordigers?

Schandalig inderdaad.

Getypt met een sigaret op mijn lip.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183324140
quote:
Het gaat met name om tabakspeciaalzaken zoals sigarenboeren, die voor hun inkomen van rookwaar afhankelijk zijn. Hun producten mogen niet meer van buiten de speciaalzaak zichtbaar zijn, staat in het akkoord, en zullen dus moeten worden afgeschermd.
In de praktijk is dat al zo? en naar mijn idee ook voordat die ranzige plaatjes erop kwamen. Van buitenaf zijn de andere waren zichtbaar die de aandacht trekken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2018 14:03:07 ]
pi_183324149
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:58 schreef Handleiding het volgende:
Roken :') Het is gewoon voorbij.
Nee hoor, net nog een pakje gekocht.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183324178
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee hoor, net nog een pakje gekocht.
Niet vapen :') per se ook teer in je longen willen :')
pi_183324192
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:02 schreef Chia het volgende:

[..]

Niet vapen :') per se ook teer in je longen willen :')
Ja.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183324299
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Dus ik moet iets hebben om de bladeren te kunnen curen? Bedankt voor de tip.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183324484
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:55 schreef probeer het volgende:

[..]

De lobbyisten mochten geen invloed uitoefenen op de volksvertegenwoordigers?

Schandalig inderdaad.

Getypt met een sigaret op mijn lip.
Normaal gesproken wordt er wel overlegd. Het geeft wel aan dat de strijd tegen het roken een heilige strijd is, niet onderhevig aan argumenten en billijkheid. De zeloten op een missie mogen niet eens gestoord worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183324539
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Normaal gesproken wordt er wel overlegd.
Is ook hartstikke logisch natuurlijk, poldermodel en zulks. Maar het als lobbygroep de overheid zo sterk verwijten wanneer je niet uitgenodigd bent, tsja .. Vind ik een beetje het andere uiterste.

quote:
Het geeft wel aan dat de strijd tegen het roken een heilige strijd is, niet onderhevig aan argumenten en billijkheid. De zeloten op een missie mogen niet eens gestoord worden.
Daar lijkt het inderdaad helaas wel op ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183325102
Laten ze roken maar gewoon verbieden, de gemiddelde roker is via het illegale circuit stukken voordeliger uit. De prijsstijgingen en kinderachtige maatregelen tegen roken zorgen er sowieso al voor dat de illegale handel in sigaretten floreert, handelaren zijn zeer tevreden dat de overheid ze een handje helpt.
pi_183329647
Rokers janktopic :P Heerlijk ^O^
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_183330602
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gerookt vlees blijft langer goed.
Gerookt vlees is dood.
pi_183330758
Hoe wil je nu precies een legale activiteit op een specifieke locatie, waar je als overheid geen zeggenschap over hebt, gaan verbieden, zolang dat anderen niet hindert?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_183331027
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:56 schreef nostra het volgende:
Hoe wil je nu precies een legale activiteit op een specifieke locatie, waar je als overheid geen zeggenschap over hebt, gaan verbieden, zolang dat anderen niet hindert?
Op welke zin / alinea uit het artikel doel je?
pi_183331172
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:48 schreef MaGNeT het volgende:

Gerookt vlees is dood.
Ik rook al een jaar of 5 niet meer maar dat terzijde.

Als je de berichtgeving een beetje gevolgd hebt stopt het niet bij roken en alcohol... Ook vlees en nog meer zaken zullen en moeten aan banden gelegd worden want de dominee bepaalt wel wat goed voor je is...

En ik heb een broertje dood aan dat soort bemoeienissen.
pi_183331183
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Op welke zin / alinea uit het artikel doel je?
Het Rookakkoord zou omvatten dat het bedrijven verbiedt om buiten gelegenheid te bieden om te roken. Dat lijkt me een aspect dat niet te handhaven is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_183331199
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik rook al een jaar of 5 niet meer maar dat terzijde.

Als je de berichtgeving een beetje gevolgd hebt stopt het niet bij roken en alcohol... Ook vlees en nog meer zaken zullen en moeten aan banden gelegd worden want de dominee bepaalt wel wat goed voor je is...
Op zich is daar een topic aan te wijden, dit gaat echter specifiek over het "rookakkoord".
pi_183331225
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Het Rookakkoord zou omvatten dat het bedrijven verbiedt om buiten gelegenheid te bieden om te roken. Dat lijkt me een aspect dat niet te handhaven is.
Dat heb ik niet uit het artikel kunnen halen, mogelijk moet ik daarvoor een andere bron raadplegen. Let me Google that...
pi_183331260
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat heb ik niet uit het artikel kunnen halen, mogelijk moet ik daarvoor een andere bron raadplegen. Let me Google that...
Ik heb het alleen maar gevolgd vanuit de media (en dat wil nog wel eens een vertekend beeld geven), maar dit is een voorbeeld van zo'n uiting:

quote:
Het is Blokhuis' intentie om uiteindelijk alle bedrijven rookvrij te krijgen. Dat betekent dat er een einde komt aan rookruimtes en aan plekken om buiten het bedrijf te roken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_183331314
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:27 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik heb het alleen maar gevolgd vanuit de media (en dat wil nog wel eens een vertekend beeld geven), maar dit is een voorbeeld van zo'n uiting:

[..]

Ah ok, dus bijvoorbeeld een afdakje, fietsenstalling, etc. op eigen terrein.

Op het moment dat je de straat op loopt is dat uiteraard niet meer te handhaven.

Maar in de kleine koffie- (/rook)pauzes ben je als het goed is doorbetaald (in tegenstelling tot je middagpauze) dus is een eind wandelen niet echt een optie.
pi_183331354
Waarom niet 20 euro per pakje? Of 30? Dan stopt bijna iedereen. De overheid neemt altijd dit soort halfslachtige maatregelen omdat ze ook de accijns niet willen missen.
pi_183331362
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:30 schreef MaGNeT het volgende:
Maar in de kleine koffie- (/rook)pauzes ben je als het goed is doorbetaald (in tegenstelling tot je middagpauze) dus is een eind wandelen niet echt een optie.
Dat lijkt me niet iets voor de overheid om een rol in te spelen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_183331397
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:32 schreef westwoodblvd het volgende:
Waarom niet 20 euro per pakje? Of 30? Dan stopt bijna iedereen. De overheid neemt altijd dit soort halfslachtige maatregelen omdat ze ook de accijns niet willen missen.
Omdat je anders qua kosten zelfs vanuit de randstad naar Duitsland kan rijden voor een pakje.
pi_183331431
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Omdat je anders qua kosten zelfs vanuit de randstad naar Duitsland kan rijden voor een pakje.
Als je werkeloos bent wellicht. Bovendien is sigaretten smokkel gewoon illegaal.
pi_183331444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:32 schreef westwoodblvd het volgende:
Waarom niet 20 euro per pakje? Of 30? Dan stopt bijna iedereen.
"Bijna iedereen" valt wel mee, dat zie je in Australië waar dat soort prijzen al gelden. Toch nog 15% ten opzichte van 28% in 1990. En op een afgelegen eiland kan je dat soort fratsen nog uithalen natuurlijk, in Nederland wordt dat vrij onrealistisch.

quote:
De overheid neemt altijd dit soort halfslachtige maatregelen omdat ze ook de accijns niet willen missen.
Uiteraard.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_183331486
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:36 schreef nostra het volgende:

[..]

"Bijna iedereen" valt wel mee, dat zie je in Australië waar dat soort prijzen al gelden. Toch nog 15% ten opzichte van 28% in 1990. En op een afgelegen eiland kan je dat soort fratsen nog uithalen natuurlijk, in Nederland wordt dat vrij onrealistisch.

[..]

Uiteraard.
Belangrijkste is om ervoor te zorgen dat jongeren niet meer beginnen met roken. Daarvoor is het een effectieve maatregel.
pi_183331588
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:22 schreef MaGNeT het volgende:

Op zich is daar een topic aan te wijden, dit gaat echter specifiek over het "rookakkoord".
En dat vind ik net zo hard betutteling en belachelijke overheidsbemoeienis...
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:25:31 #40
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_183332399
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:02 schreef Chia het volgende:

[..]

Niet vapen :') per se ook teer in je longen willen :')
Dit :Y

Paffen 2.0, bigger, better.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_183353832
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

En dat vind ik net zo hard betutteling en belachelijke overheidsbemoeienis...
Als er geen overheidsbemoeienis was dan waren publieke plaatsen als cafe's en restaurants weer gewoon stoomnesten als vanouds waar iedereen kon meeroken. Ik vind dat alleen het voorkomen van verplicht meeroken een punt dat een pluim verdient. Voor de rest mogen rokers van mij zoveel roken waar ze maar willen en wanneer ze maar willen.
pi_183356596
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 00:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als er geen overheidsbemoeienis was dan waren publieke plaatsen als cafe's en restaurants weer gewoon stoomnesten als vanouds waar iedereen kon meeroken. Ik vind dat alleen het voorkomen van verplicht meeroken een punt dat een pluim verdient. Voor de rest mogen rokers van mij zoveel roken waar ze maar willen en wanneer ze maar willen.
Dat er bepaalde maatregelingen via de overheid genomen moeten worden is niet het probleem. Maar dit schiet door en die gezondheidsfacisten gaan door totdat er een totaal verbod komt. Geef ze een vinger en ze willen gelijk je hand. En dat geld niet alleen voor het roken.
  zondag 25 november 2018 @ 09:25:04 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183356605
Roken anno 2018 :') .
Vapen :') :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 25 november 2018 @ 09:53:25 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_183356787
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 09:25 schreef Copycat het volgende:
Roken anno 2018 :') .
Vapen :') :') .
Vapen :)
pi_183356921
Dat roken in de kroeg werd verboden, daar kon ik mij nog iets bij voorstellen. Maar waarom het rookhok verbieden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 november 2018 @ 10:13:14 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183356966
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
Dat roken in de kroeg werd verboden, daar kon ik mij nog iets bij voorstellen. Maar waarom het rookhok verbieden?
Omdat ze roken gewoon stap-voor-stap gaan uitroeien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183357011
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat ze roken gewoon stap-voor-stap gaan uitroeien.
En daarmee tegelijkertijd een levendige illegale handel creeeren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183357034
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
Dat roken in de kroeg werd verboden, daar kon ik mij nog iets bij voorstellen. Maar waarom het rookhok verbieden?
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183357070
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat ze roken gewoon stap-voor-stap gaan uitroeien.
Dit.
pi_183357100
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:19 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')
Tsja, ik gok dat jij iemand bent die nooit een kroeg van binnen zit, dus wat dat betreft begrijp ik je reactie.

Maar als je niet in de rook wil staan, kun je gewoon wegblijven uit het rookhok. Iedereen blij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183357130
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik gok dat jij iemand bent die nooit een kroeg van binnen zit, dus wat dat betreft begrijp ik je reactie.

Maar als je niet in de rook wil staan, kun je gewoon wegblijven uit het rookhok. Iedereen blij.
En dan kom je uit het rookhok en stink je naar de rook. En dat is dan het argument wat men nu gebruikt om een rookhok te verbieden. Begon het met rookvrij moet het ook reukvrij zijn.
  zondag 25 november 2018 @ 10:32:33 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183357192
Rokers zijn paupers, dus wat dat betreft heb ik ze liever niet in mijn nabijheid, ook niet in een rookhok.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183357218
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tsja, ik gok dat jij iemand bent die nooit een kroeg van binnen zit, dus wat dat betreft begrijp ik je reactie.
Vent, ik kom zo'n beetje elke dag in de kroeg en rook als een ketter.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183357290
is toch duidelijk... de minister heeft het over rookvrij, op termijn. dus daar gaat het naartoe.
  zondag 25 november 2018 @ 10:41:21 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183357315
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 10:39 schreef pokkerdepok het volgende:
is toch duidelijk... de minister heeft het over rookvrij, op termijn. dus daar gaat het naartoe.
Prima wat mij betreft. Wie wil er dat zijn kindrren gaan roken?9
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183357358
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Prima wat mij betreft. Wie wil er dat zijn kindrren gaan roken?9
de geschiedenis van het verbieden van drugs is een grote faal. lijkt me dan ook sterk dat het gaat werken.

informeren en begeleiden, en verder heb je gewoon pech. en verder prima dat het sociaal niet meer zo geaccepteerd is, maar denken dta je dat even uit de maatschappij gaat bannen lijkt me vrij naief.
  zondag 25 november 2018 @ 10:48:23 #57
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183357402
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

En al die tabaksboeren dan? Gewoon in NL met hun droogschuren?

Die zijn allemaal gestopt omdat er een bepaalde schimmel of ziekte kwam overwaaien.. Niet omdat ze een inferieur product maakten..
pi_183359173
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 10:44 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de geschiedenis van het verbieden van drugs is een grote faal. lijkt me dan ook sterk dat het gaat werken.

informeren en begeleiden, en verder heb je gewoon pech. en verder prima dat het sociaal niet meer zo geaccepteerd is, maar denken dta je dat even uit de maatschappij gaat bannen lijkt me vrij naief.
Gaat ook niet lukken, er zijn miljoenen mensen die roken, en die gaan dat niet zomaar even opgeven omdat de autoriteiten er ineens een bezwaar tegen hebben. Je kan de verkoop helemaal aan banden leggen, dat zal mij er niet van weerhouden om op een andere manier aan mijn peukie te komen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183359828
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 13:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gaat ook niet lukken, er zijn miljoenen mensen die roken, en die gaan dat niet zomaar even opgeven omdat de autoriteiten er ineens een bezwaar tegen hebben. Je kan de verkoop helemaal aan banden leggen, dat zal mij er niet van weerhouden om op een andere manier aan mijn peukie te komen.
mij ook niet.
pi_183359865
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 10:39 schreef pokkerdepok het volgende:
is toch duidelijk... de minister heeft het over rookvrij, op termijn. dus daar gaat het naartoe.
Daar gaat een minister niet over in een vrij land.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183364410
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar gaat een minister niet over in een vrij land.
ik ben bang van wel... roken is schadelijk en verslavend. uiteindelijk doodeenvoudig om het op de drugs lijst te zetten.
pi_183364517
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik ben bang van wel... roken is schadelijk en verslavend. uiteindelijk doodeenvoudig om het op de drugs lijst te zetten.
Suiker voldoet ook aan de kenmerken die jij hierboven benoemd hebt. Je punt?
pi_183364623
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

uiteindelijk doodeenvoudig om het op de drugs lijst te zetten.
Dan gaat het de criminaliteit in en heeft de overheid er nog minder grip op.
  zondag 25 november 2018 @ 17:45:24 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183364742
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee hoor, net nog een pakje gekocht.
Dat is natuurlijk echt niet relevant. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 november 2018 @ 17:46:45 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183364765
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 17:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Suiker voldoet ook aan de kenmerken die jij hierboven benoemd hebt. Je punt?
Daar gaan ook restricties aan verbonden worden in de nabije toekomst.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 november 2018 @ 17:49:47 #66
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183364819
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar gaat een minister niet over in een vrij land.
Maar de minister dient wel het wetsvoorstel in. En dan hoeft er alleen genoeg steun te zijn in het kabinet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183364873
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daar gaan ook restricties aan verbonden worden in de nabije toekomst.
Ah lekker bepalen hoe een ander moet leven. Walgelijk volk is dat.
  zondag 25 november 2018 @ 17:58:20 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183364978
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 17:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

Ah lekker bepalen hoe een ander moet leven.
Tsja, je maakt deel uit van een samenleving, of niet. Als je volledige vrijheid wil, kun je altijd ergens een onbewoond eiland zoeken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183365013
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tsja, je maakt deel uit van een samenleving, of niet. Als je volledige vrijheid wil, kun je altijd ergens een onbewoond eiland zoeken.
Of die mensen die graag geleefd willen worden door de overheid kunnen wellicht beter naar Noord-Korea vertrekken. Dat is wellicht meer hun ding
  zondag 25 november 2018 @ 18:01:57 #70
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183365043
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 18:00 schreef MadJackthePirate het volgende:

Of die mensen die graag geleefd willen worden door de overheid kunnen wellicht beter naar Noord-Korea vertrekken. Dat is wellicht meer hun ding
Jij hebt overduidelijk geen idee wat 'samenleving' betekent. De hint zit al een beetje in het woord zelf. :)

En je klinkt een beetje als een zeurende kleuter.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183365095
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 18:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij hebt overduidelijk geen idee wat 'samenleving' betekent. De hint zit al een beetje in het woord zelf. :)

En je klinkt een beetje als een zeurende kleuter.
Samenleven is elkaar dingen opleggen. Nee dan is het duidelijk!
  zondag 25 november 2018 @ 18:07:15 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183365152
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tsja, je maakt deel uit van een samenleving, of niet. Als je volledige vrijheid wil, kun je altijd ergens een onbewoond eiland zoeken.
Misschien hebben ze daar amerikaanse stekkers...
pi_183365344
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk echt niet relevant. :)
En zolang er nog miljoenen mensen roken, is jouw geleuter dat roken over is nog veel minder relevant. Of dacht jij even voor iedereen te kunnen gaan bepalen wat er nog wel en niet kan allemaal?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 zondag 25 november 2018 @ 18:36:34 #74
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183365640
Anti-rokers en hun messiascomplex :W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 november 2018 @ 19:16:24 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183366450
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 18:04 schreef MadJackthePirate het volgende:

Samenleven is elkaar dingen opleggen. Nee dan is het duidelijk!
En daar kom je nu pas achter? Hoe oud ben jij ook weer? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 november 2018 @ 19:22:02 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183366556
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 18:18 schreef Hathor het volgende:

En zolang er nog miljoenen mensen roken, is jouw geleuter dat roken over is nog veel minder relevant. Of dacht jij even voor iedereen te kunnen gaan bepalen wat er nog wel en niet kan allemaal?
Ik bepaal helemaal niks, maar dat roken nog veel meer aan banden zal worden gelegd, kan iedereen natuurlijk al jaren zien aankomen. Alhoewel, misschien niet als je hoofd de hele dag in een rookwolk zit. :)

Maar maak je niet druk; ik denk dat je de komende decennia nog wel thuis mag roken. Dus jij hebt nog tijd genoeg om jezelf in de vernieling te helpen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Beste debater 2022 zondag 25 november 2018 @ 19:26:56 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183366658
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik bepaal helemaal niks, maar dat roken nog veel meer aan banden zal worden gelegd, kan iedereen natuurlijk al jaren zien aankomen. Alhoewel, misschien niet als je hoofd de hele dag in een rookwolk zit. :)

Maar maak je niet druk; ik denk dat je de komende decennia nog wel thuis mag roken. Dus jij hebt nog tijd genoeg om jezelf in de vernieling te helpen. :)
Ga lekker naar je sportschool. Steek ik er nog eentje op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183366740
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En daar kom je nu pas achter? Hoe oud ben jij ook weer? :)
Ouder dan jij iig
pi_183366757
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik bepaal helemaal niks, maar dat roken nog veel meer aan banden zal worden gelegd, kan iedereen natuurlijk al jaren zien aankomen. Alhoewel, misschien niet als je hoofd de hele dag in een rookwolk zit. :)

Maar maak je niet druk; ik denk dat je de komende decennia nog wel thuis mag roken. Dus jij hebt nog tijd genoeg om jezelf in de vernieling te helpen. :)
Je rookt zelf niet. Waarom word jij gelukkig van het aan banden leggen van roken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 november 2018 @ 19:31:39 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183366768
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ga lekker naar je sportschool. Steek ik er nog eentje op.
Lekker doen. Enjoy them while they last. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Beste debater 2022 zondag 25 november 2018 @ 19:31:59 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183366774
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Lekker doen. Enjoy them while they last. :)
Dat zit wel goed. Sport ze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 november 2018 @ 19:32:30 #82
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183366791
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

Ouder dan jij iig
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Je komt inderdaad bejaard over. Maar dan heb je blijkbaar al heel lang oogkleppen op. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 november 2018 @ 19:32:50 #83
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183366797
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je rookt zelf niet.
Wie zegt er dat ik niet rook? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Beste debater 2022 zondag 25 november 2018 @ 19:36:05 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183366853
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wie zegt er dat ik niet rook? :)
Oh zo één... jij hebt een overheidsdienaar + mandaat nodig omdat je zelf geen beslissingen kunt nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183366864
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wie zegt er dat ik niet rook? :)
Maar je vindt wel dat roken aan banden gelegd moet worden? Ook als je er zelf geen last van hebt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 november 2018 @ 19:37:50 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183366894
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar je vindt wel dat roken aan banden gelegd moet worden? Ook als je er zelf geen last van hebt?
Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen maar dat het evident is dat dat gaat gebeuren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183366916
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen maar dat het evident is dat dat gaat gebeuren.
Met een lach....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 november 2018 @ 19:39:21 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183366940
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

Oh zo één...
Ging jij er niet nog een opsteken? :)

Kies je vaker de slachtofferrol? Of alleen als het over je verslaving gaat?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Beste debater 2022 zondag 25 november 2018 @ 19:40:19 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183366963
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ging jij er niet nog een opsteken? :)

Kies je vaker de slachtofferrol? Of alleen als het over je verslaving gaat?
Een slachtoffer zou gillend bij de Tweede Kamer liggen janken over alle slechte dingen die andere mensen allemaal doen, en dat ze als grote meneren en mevrouwen daar iets aan moeten doen. NU!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 november 2018 @ 19:41:19 #90
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183366996
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met een lach....
Lachen is gezond. :)

De huidige generatie rokers is niet meer te redden. Die zijn al ten dode opgeschreven. Maar de toekomstige generaties niet. En voor hen ben ik inderdaad voor het invoeren van meer beperkingen, ja. En als dat mij persoonlijk raakt, so be it.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 november 2018 @ 19:42:04 #91
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183367018
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

Een slachtoffer zou gillend bij de Tweede Kamer liggen janken over alle slechte dingen die andere mensen allemaal doen, en dat ze als grote meneren en mevrouwen daar iets aan moeten doen. NU!
De slachtofferrol kiezen en het niet doorhebben. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Beste debater 2022 zondag 25 november 2018 @ 19:42:36 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183367035
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Lachen is gezond. :)

De huidige generatie rokers is niet meer te redden. Die zijn al ten dode opgeschreven. Maar de toekomstige generaties niet. IE voor hen ben ik inderdaad voor het invoeren van meer beperkingen, ja. En als dat mij persoonlijk raakt, so be it.
Zo hee, deze man. Martin Luther King is er niets bij.

Overigens verzinnen types als jij voor de toekomstige generatie ook wel weer allerhande dingetjes die 'afgeraden', 'ontmoedigd', 'tegengegaan' moeten worden. Door de overheid, uiteraard...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 25 november 2018 @ 19:43:16 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183367061
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De slachtofferrol kiezen en het niet doorhebben. :)
Waar zou ik in vredesnaam slachtoffer van zijn? Probeer dat eens op logisch-kritische wijze te onderbouwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183367107
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Lachen is gezond. :)

De huidige generatie rokers is niet meer te redden. Die zijn al ten dode opgeschreven. Maar de toekomstige generaties niet. En voor hen ben ik inderdaad voor het invoeren van meer beperkingen, ja. En als dat mij persoonlijk raakt, so be it.
Het invoeren van meer beperkingen voor de toekomstige generaties. Daar zullen ze blij mee zijn.
pi_183367111
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Lachen is gezond. :)

De huidige generatie rokers is niet meer te redden. Die zijn al ten dode opgeschreven. Maar de toekomstige generaties niet. En voor hen ben ik inderdaad voor het invoeren van meer beperkingen, ja. En als dat mij persoonlijk raakt, so be it.
Wie ben jij om te bepalen dat gezondheid het grootste goed in een leven voor iedereen moet zijn?
pi_183367123
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Lachen is gezond. :)

De huidige generatie rokers is niet meer te redden. Die zijn al ten dode opgeschreven. Maar de toekomstige generaties niet. En voor hen ben ik inderdaad voor het invoeren van meer beperkingen, ja. En als dat mij persoonlijk raakt, so be it.
Wat komt hierna? Vet eten? Alcohol?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 november 2018 @ 19:45:50 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183367125
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

Waar zou ik in vredesnaam slachtoffer van zijn?
Van al die grote, boze mensen die jouw sigaretje gaan afpakken. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Beste debater 2022 zondag 25 november 2018 @ 19:46:45 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183367147
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Van al die grote, boze mensen die jouw sigaretje gaan afpakken. :)
Knappe grote, boze mensen die dat voor elkaar gaan krijgen. Ik weet niet of je het doorhebt, maar sigaretten zullen tot in de lengte der dagen beschikbaar zijn zolang de schatkist er zo rijkelijk mee gevuld wordt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 november 2018 @ 19:49:03 #99
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183367212
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

Zo hee, deze man. Martin Luther King is er niets bij.

Overigens verzinnen types als jij voor de toekomstige generatie ook wel weer allerhande dingetjes die 'afgeraden', 'ontmoedigd', 'tegengegaan' moeten worden. Door de overheid, uiteraard...
Mocht je niet op je vrouw gisteravond, of zo? Of ben je gewoon altijd zo'n ontzettende zuurpruim?

Jij weet helemaal niets van 'types zoals ik'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 november 2018 @ 19:51:11 #100
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183367269
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:44 schreef Cherni het volgende:

Het invoeren van meer beperkingen voor de toekomstige generaties. Daar zullen ze blij mee zijn.
Dat zullen ze inderdaad. En ze zullen terugkijken en denken:"Waarom waren eerdere generaties zo destructief bezig? Dat is toch gewoon heel dom"?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183367299
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat zullen ze inderdaad. En ze zullen terugkijken en denken:"Waarom waren eerdere generaties zo destructief bezig? Dat is toch gewoon heel dom"?
Je klinkt als een voorstander van de drooglegging.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 november 2018 @ 19:54:10 #102
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183367348
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

Knappe grote, boze mensen die dat voor elkaar gaan krijgen. Ik weet niet of je het doorhebt, maar sigaretten zullen tot in de lengte der dagen beschikbaar zijn zolang de schatkist er zo rijkelijk mee gevuld wordt.
Daarom blijven ze ook de accijns verhogen. Minder rokers, dezelfde inkomsten. :)

Maar zoals ik al eerder tegen een andere roker hier zei: thuis roken zullen ze de komende decennia nog wel niet verbieden. Behalve misschien als je thuiswonende kinderen hebt. Dus tijd genoeg om jezelf in de vernieling in te helpen. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 november 2018 @ 19:58:01 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183367453
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:52 schreef KoosVogels het volgende:

Je klinkt als een voorstander van de drooglegging.
Niet per se. Maar het wordt wel iets 'te normaal' gevonden in onze samenleving, dat de bevolkingsgroep boven de 50 bijna structureel te veel drinkt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183367469
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat zullen ze inderdaad. En ze zullen terugkijken en denken:"Waarom waren eerdere generaties zo destructief bezig? Dat is toch gewoon heel dom"?
Weet je wat pas dom is? Pretenderen te weten wat andere (toekomstige) mensen denken.
pi_183367487
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niet per se. Maar het wordt wel iets 'te normaal' gevonden in onze samenleving, dat de bevolkingsgroep boven de 50 bijna structureel te veel drinkt.
Wat mag men dan wel nog?
  zondag 25 november 2018 @ 20:01:35 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183367549
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:58 schreef MadJackthePirate het volgende:

Weet je wat pas dom is? Pretenderen te weten wat andere mensen denken.
History's a bitch. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183367559
In de wereld van dit soort gezondheidsfreaks en hun maatregelingen, daar wil je niet eens oud in worden.
pi_183367587
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

History's a bitch. :)
Ja je toont je onwetendheid hier wel ten toon inderdaad. Hoeveel hebben er in het verleden wel niet geroepen hoe het in de toekomst zou gaan en ongelijk gekregen? :)
  zondag 25 november 2018 @ 20:04:28 #109
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183367627
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:59 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wat mag men dan wel nog?
Dunno. Wat de toekomstige samenleving goed gaan vinden, denk ik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 november 2018 @ 20:06:14 #110
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183367677
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:03 schreef MadJackthePirate het volgende:

oeveel hebben er in het verleden wel niet geroepen hoe het in de toekomst zou gaan en ongelijk gekregen? :)
Toevallig hoor ik bij de groep die wel gelijk heeft. Spreekt voor zich. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183367684
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Toevallig hoor ik bij de groep die wel gelijk heeft. Spreekt voor zich. :)
Natuurlijk :')
  zondag 25 november 2018 @ 20:07:02 #112
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183367703
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 20:01 schreef Cherni het volgende:
In de wereld van dit soort gezondheidsfreaks en hun maatregelingen, daar wil je niet eens oud in worden.
Daar hoef jij je dan niet druk over te maken. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183367876
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daar hoef jij je dan niet druk over te maken. :)
Als ze nu eens een avondklok invoeren voor al die freaks, dan hebben wij geen last en kunnen lekker een biertje en sigaretje tot ons nemen. En jij hebt geen last van mensen die nog van enig vermaak genieten. Is dat niet een prachtig idee? :)
  zondag 25 november 2018 @ 20:27:38 #114
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183368242
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 20:14 schreef Cherni het volgende:

Als ze nu eens een avondklok invoeren voor al die freaks, dan hebben wij geen last en kunnen lekker een biertje en sigaretje tot ons nemen. En jij hebt geen last van mensen die nog van enig vermaak genieten. Is dat niet een prachtig idee? :)
Je kunt toch gewoon thuis een biertje en een sigaretje doen. Doe ik ook. Bevalt prima. En hoeft niemand anders last van te hebben. Win-win. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183368264
Eensch met TS, het belang van de meeste werkgevers is toch echt dat hun werknemers niet roken.

Dat hele betuttelingargument vind ik ook maar een beetje onzin. Hoe dom ben je dat je oprecht denkt dat je een vrije keuze hebt om te roken? Rokers zijn verslaafd. Zo ontzettend veel mensen proberen telkens te stoppen en het lukt maar niet, in welke wereld leef je dat je denkt dat ze vrijwillig roken? Je hebt een vrije keuze om te beginnen maar daarna houdt het gauw op hoor. Lijkt me meer dan prima als we gaan voor een rookvrije generatie, want dat is ook het idee. Jullie mogen je nog wel doodroken, maar toekomstige generaties liever niet. En zien roken doet roken...
Ook top trouwens dat als je ergens naar binnenloopt dat je dan niet eerst door een rookwolk hoeft of dat het verboden wordt als van die lui gaan roken in bushokjes.

Zelfde geldt ook voor de andere dingen in het akkoord. Heb nog niet echt gekke dingen gelezen. Je mag voorlopig nog wel roken hè, dat hebben jullie wel door toch?
  zondag 25 november 2018 @ 20:30:43 #116
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183368348
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:28 schreef waterloosunset het volgende:
Eensch met TS, het belang van de meeste werkgevers is toch echt dat hun werknemers niet roken.

Dat hele betuttelingargument vind ik ook maar een beetje onzin. Hoe dom ben je dat je oprecht denkt dat je een vrije keuze hebt om te roken? Rokers zijn verslaafd. Zo ontzettend veel mensen proberen telkens te stoppen en het lukt maar niet, in welke wereld leef je dat je denkt dat ze vrijwillig roken? Je hebt een vrije keuze om te beginnen maar daarna houdt het gauw op hoor. Lijkt me meer dan prima als we gaan voor een rookvrije generatie, want dat is ook het idee. Jullie mogen je nog wel doodroken, maar toekomstige generaties liever niet. En zien roken doet roken...
Ook top trouwens dat als je ergens naar binnenloopt dat je dan niet eerst door een rookwolk hoeft of dat het verboden wordt als van die lui gaan roken in bushokjes.

Zelfde geldt ook voor de andere dingen in het akkoord. Heb nog niet echt gekke dingen gelezen. Je mag voorlopig nog wel roken hè, dat hebben jullie wel door toch?
Ik geloof dat dit verhaal bij sommigen hier niet helemaal lekker valt. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183368437
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:28 schreef waterloosunset het volgende:
Eensch met TS, het belang van de meeste werkgevers is toch echt dat hun werknemers niet roken.

Dat hele betuttelingargument vind ik ook maar een beetje onzin. Hoe dom ben je dat je oprecht denkt dat je een vrije keuze hebt om te roken? Rokers zijn verslaafd. Zo ontzettend veel mensen proberen telkens te stoppen en het lukt maar niet, in welke wereld leef je dat je denkt dat ze vrijwillig roken? Je hebt een vrije keuze om te beginnen maar daarna houdt het gauw op hoor. Lijkt me meer dan prima als we gaan voor een rookvrije generatie, want dat is ook het idee. Jullie mogen je nog wel doodroken, maar toekomstige generaties liever niet. En zien roken doet roken...
Ook top trouwens dat als je ergens naar binnenloopt dat je dan niet eerst door een rookwolk hoeft of dat het verboden wordt als van die lui gaan roken in bushokjes.

Zelfde geldt ook voor de andere dingen in het akkoord. Heb nog niet echt gekke dingen gelezen. Je mag voorlopig nog wel roken hè, dat hebben jullie wel door toch?
Van wie mag dat liever niet? De overheid? Ja die denken alleen maar aan de centjes, daar hoef je je misplaatste morele superioriteit niet vandaan te halen hoor. Vrijwillig tot slaaf gemaakt willen worden :')
pi_183368549
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik geloof dat dit verhaal bij sommigen hier niet helemaal lekker valt. :)
Omdat het niet blijft bij deze maatregelingen. Het gaat door tot een totaal verbod. En dan passeer je een gevaarlijke grens. En met alcohol en andere genotsmiddelen zal het net zo gaan. Bovendien je mobiel is mogelijk ook een verslaving. En een maatschappij zonder genotsmiddelen is onmogelijk om dat dan leefbaar te houden. Zelfs de oude Grieken gebruikten veel wijn en de Egyptenaren veel bier.
  zondag 25 november 2018 @ 20:39:04 #119
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183368613
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

Van wie mag dat liever niet?
Van je kleinkinderen. Of roken die ook al?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 november 2018 @ 20:39:37 #120
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183368636
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 20:37 schreef Cherni het volgende:

Omdat het niet blijft bij deze maatregelingen. Het gaat door tot een totaal verbod.
Die kans is aanwezig. So?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183368690
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Van je kleinkinderen. Of roken die ook al?
Je doet je UI en username geen eer aan eigenlijk
pi_183368697
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Die kans is aanwezig. So?
En daarom ben ik nu al tegen die waanzin. Bovendien gaat het niet om het roken alleen. Maar dat schijn je niet te snappen in die tunnel visie waarin jij je bevind.
  zondag 25 november 2018 @ 20:43:51 #123
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183368779
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 20:41 schreef Cherni het volgende:

En daarom ben ik nu al tegen die waanzin.
Ok, dan ben je tegen. Hoef je alleen volgende keer even anders te stemmen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 november 2018 @ 20:44:04 #124
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183368790
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:41 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Je doet je UI en username geen eer aan eigenlijk
Argumenten op? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183368827
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Argumenten op? :)
Vraag het je kleinkinderen maar
  zondag 25 november 2018 @ 20:45:49 #126
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183368848
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:45 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Vraag het je kleinkinderen maar
Yep, argumenten op. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183368865
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Yep, argumenten op. :)
Praat je nu tegen jezelf?
pi_183368932
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Van wie mag dat liever niet? De overheid? Ja die denken alleen maar aan de centjes, daar hoef je je misplaatste morele superioriteit niet vandaan te halen hoor. Vrijwillig tot slaaf gemaakt willen worden :')
Oh dat is een goede vraag! Ik heb het woord mogen overigens niet gebruikt. Ik had het meer over een soort algemeen belang dat het gewoon niet chill is voor wie dan ook als mensen doodgaan vanwege een sigaret, die ze, als ze niet verslaafd waren en logisch redeneerden ook niet zouden opsteken. Maar ik zal het antwoord even iets specifieker maken:

1. De samenleving.
2. Familie die van hun geliefden houden en hun vroegtijdige dood zouden betreuren. Kinderen die hun ouders moeten missen bijvoorbeeld.
3. De meeste rokers zelf, die erg gehecht zijn aan nicotine, edoch minder aan hoesten, kortademigheid, een lelijke huid, koude vingers, (long)kanker en hart- en vaatziekten. Zij gunnen jonge kinderen geen nicotineafhankelijkheid.
4. Niet-rokers die er geen zin in hebben dat die gore rooklucht in hun gezicht wordt geblazen. En dat ze geconfronteerd worden met de indringende rookgeur die sommige verstokte rokers omringt.
5. Schoonmakers die geen peuken meer hoeven op te ruimen.
6. Natuurliefhebbers die natuurbranden veroorzaakt door smeulende peuken zonde vinden.
7. De politiek die, in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, onze belangen vertegenwoordigt en zich inzet voor een betere samenleving voor iedereen. En wie durft met droge ogen te zeggen dat roken zo’n ontzettend fijne gewoonte is met alleen maar voordelen?
  zondag 25 november 2018 @ 20:54:38 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 25 november 2018 @ 20:57:53 #130
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183369195
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik denk dat we ondertussen al heel goed weten met wie we te maken hebben.
Ik weet dat jij dat jezelf wijsmaakt, sergeantje. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 november 2018 @ 21:04:47 #131
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183369383
quote:
VSK (Vereniging Nederlandse Sigaretten- en tabakfabrikanten) sluit zich aan bij het standpunt van VNO NCW. ,,We zijn verbijsterd. De maatregelen die voorliggen zijn irrationeel, betuttelend en dragen niet bij aan de doelstelling om roken te ontmoedigen. Dit brengt de rookvrije generatie niet dichterbij’’, zegt Jan Hein Sträter, directeur van VSK.
Gelachen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183369412
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 21:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Gelachen. :)
Mooi dat je om jezelf kan lachen :)
pi_183369534
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 21:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mooi dat je om jezelf kan lachen :)
Zou hij toch iets verkeerds gerookt hebben? Of toch een biertje teveel? :)
pi_183369548
quote:
Op zondag 25 november 2018 20:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
Van wie mag dat liever niet? De overheid? Ja die denken alleen maar aan de centjes, daar hoef je je misplaatste morele superioriteit niet vandaan te halen hoor. Vrijwillig tot slaaf gemaakt willen worden :')
Mooie omschrijving van verslaving. ^O^
pi_183369622
quote:
6s.gif Op zondag 25 november 2018 21:09 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Mooie omschrijving van verslaving. ^O^
Nee van de overheid die bepaalt wat je met je eigen lichaam mag doen.
pi_183369690
quote:
Op zondag 25 november 2018 21:11 schreef MadJackthePirate het volgende:
Nee, van de overheid die bepaalt wat je met je eigen lichaam mag doen.
Het is duidelijk dat je daarop doelde.
Maar dat neemt niet weg dat het ook treffend het mechanisme van verslaving omschrijft.
  zondag 25 november 2018 @ 21:27:52 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 25 november 2018 @ 21:30:45 #138
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183370094
quote:
6s.gif Op zondag 25 november 2018 21:09 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Mooie omschrijving van verslaving. ^O^
Het was niet de bedoeling dat je hem daarmee om de oren ging slaan. }:|
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 november 2018 @ 21:31:30 #139
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183370114
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 21:27 schreef AchJa het volgende:

Het is me al een tijdje duidelijk hoor, wees maar niet bang.
:O
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183370983
quote:
Op zondag 25 november 2018 21:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het was niet de bedoeling dat je hem daarmee om de oren ging slaan. }:|
Jullie moeten eens iets aan jullie usernames doen. }:|
Ik haal jullie voortdurend door elkaar. :{w
  zondag 25 november 2018 @ 22:03:20 #141
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183371015
quote:
6s.gif Op zondag 25 november 2018 22:02 schreef Treinhomo het volgende:

Jullie moeten eens iets aan jullie usernames doen. }:|
Ik haal jullie voortdurend door elkaar. :{w
Hij heeft een suffe avatar, ik niet. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183371057
quote:
Op zondag 25 november 2018 22:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hij heeft een suffe avatar, ik niet. :)
Die zie ik niet in de AT onder 'laatste reactie'.
  zondag 25 november 2018 @ 22:06:40 #143
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183371129
quote:
6s.gif Op zondag 25 november 2018 22:04 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Die zie ik niet in de AT onder 'laatste reactie'.
Da's waar. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183371183
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hij heeft een suffe avatar, ik niet. :)
Over kleuters gesproken ;)
pi_183376612
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 17:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Suiker voldoet ook aan de kenmerken die jij hierboven benoemd hebt. Je punt?
wel andere categorie, denk ik. heb wel eens gelezen dat nicotine net zo verslavend is als heroine.
pi_183376617
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dan gaat het de criminaliteit in en heeft de overheid er nog minder grip op.
precies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')