abonnement Unibet Coolblue
pi_183313122
Na de MAVO (1e HAVO/VWO > 2e/3e HAVO > 4e MAVO) heb ik MBO ICT niveau 4 systeembeheer gedaan, wat echt niks voorstelde en iedereen (zonder enige voorkennis) met gezond verstand haalt. Alles wat ik (en met mij vrijwel iedereen) daadwerkelijk daar heb geleerd en onthouden had serieus ook in één maand gekund. Vervolgens een jaar HBO ICT gedaan, het niet gehaald. Vervolgens opnieuw HBO ICT gaan doen op een andere school, daar ben ik momenteel mee bezig maar acht de kans niet erg hoog dat ik het zal halen.

De reden dat ik in de eerste plaats voor ICT had gekozen was omdat ik niet wist wat ik anders moest gaan doen. En met die reden ook begonnen aan HBO ICT. Maar echte interesse in ICT heb ik nooit gehad, het interesseert me echt gewoon geen ene fuck. Ik heb er dus daarvan uit gezien ook echt geen motivatie voor.

Als bijbaan help ik oudjes met de computer, daarvoor zijn niet bepaald ICT skills nodig maar meer geduld en goed in simpele taal (als ik zag hoe soms op stage ICT medewerkers mensen dingen probeerde uit te leggen dan snap ik wel dat mensen het niet snappen) dingen kunnen uitleggen. Dat gaat mij ook goed af en de feedback van de klanten is ook positief. Hierbij kom ik ook steeds natuurlijk bij erg verschillende mensen, wat ook erg leuk is. Kortom, dit vind ik wel erg leuk en pas ook wel bij mij maar is natuurlijk niet mogelijk als vaste baan.

Ik ben totaal niet creatief dus een creative opleiding zou ook niks voor mij zijn.

Op de middelbare school vond ik economie ook altijd wel makkelijk, en geschiedenis maar dan echt alleen meer recentere geschiedenis. Verder was ik destijds goed in maatschappijleer maar echt heel erg slecht in wiskunde, scheikunde, natuurkunde en biologie. Talen leren ben ik ook echt niet goed in dus dat is ook geen optie. Engels gaat me wel goed af.
Ik heb de verschillende economische HBO opleidingen bekeken en niks daarvan lijkt mij echt interessant. Verder ben ik ook niet echt sociaal van mezelf of spontaan. Maatschappelijk Werk en Dienstverlening lijkt me wel leuk, problemen voor mensen oplossen, daarover in gesprek gaan etc. Echter ben ik dus niet echt heel sociaal wat je voor een dergelijk wel moet zijn, iemand die ik ken is ook niet super sociaal en doet die opleiding wel en die blijft min of meer haken op dat punt.
Politie lijkt me ook echt wel wat maar ik ben ook niet bepaald sterk en heb er ook niet echt het karakter voor.

Waar ik wel echt interesse in heb en me ook veel in verdiep in mijn vrije tijd zijn geopolitiek/internationale betrekkingen. Dat is op zich ook mijn enige hobby naast lui series kijken en muziek luisteren. Politicologie lijkt op zich een logische keuze alleen wordt dat alleen op universitair niveau gegeven, op HBO ligt daarbij het dichtstbij Bestuurskunde / Overheidsmanagement. Dat lijkt me op zich wel interessant maar ik wordt er niet super enthusiast van, en ook daarbij komt kijken dat het een aardig sociale opleiding is.

Anyway, iemand die enig advies/ideeën heeft?

[ Bericht 1% gewijzigd door opleiding132 op 22-11-2018 22:17:33 ]
pi_183314617
Als je MWD leuk vindt dan ontwikkel je automatisch wel je social skills denk ik. Je wordt er immers in getraind om bepaalde gesprekstechnieken te gebruiken om bepaalde boodschappen aan je client duidelijk te maken.

Bij bestuurskunde is het wel wat 'saaier' maar daardoor niet minder interessant. En je zoekt het plezier er vanzelf wel op. Waarom doe je niet mee met proefstuderen? Ik weet dat de HvA dat aanbiedt, gratis en voor niets. Dan ervaar je zelf hoe het is.

Deed je overigens HBO-ICT bij de HvA? Welke leerroute deed je dan?
pi_183497745
Ik zou denk ik voor de opleiding bestuurskunde op het hbo gaan en na je propedeuse switchen naar politicologie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')