abonnement Unibet Coolblue
pi_184349465
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:13 schreef TheGreatWar2077 het volgende:

[..]

Als ik nu naar mijn lijst kijk wat ik moet eten dan is jouw lijst wel erg weinig. Dan is het ook niet vreemd dat je niet aankomt. Zoiets at ik ook altijd en dat is gewoon veel te weinig.
Welke lijst heb jij dan!?!
pi_184349663
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Oke we zullen er vanaf blijven.
_O_
Ondergewaardeerd grapje
Faka G
pi_184349833
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:57 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Welke lijst heb jij dan!?!

War, War Never Changes
  zaterdag 12 januari 2019 @ 01:17:56 #104
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184352397
quote:
Behoorlijke lijst ja. Vrij duur geintje ook wel als je dat dagelijks wil doen
Hoeveel weeg je nu, hoeveel wil je wegen, hoe lang ben je en wat doe je qua beweging?
pi_184360138
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 01:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Behoorlijke lijst ja. Vrij duur geintje ook wel als je dat dagelijks wil doen
Hoeveel weeg je nu, hoeveel wil je wegen, hoe lang ben je en wat doe je qua beweging?
Tja maar uiteindelijk is je gezondheid toch het belangrijkst. Sowieso rond de 50 euro per week kwijt aan boodschappen.

Weeg nu 50 kg (ben altijd al heel dun geweest) en zou toch wel sowieso naar de 60 willen. Dat zou voor mij al een aardig verschil zijn, aangezien ik gewoon heeeeeel lastig aankom. Ik ben 1,74 en qua beweging beweeg ik best veel. Qua sport niet, maar ik werk zelf in de horeca en daar ben je altijd druk bezig en veel aan het lopen en rennen. Ik ga dit tot eind deze maand volhouden. Lukt dat nog niet qua op gewicht komen dan ga ik naar de huisarts ga ik bloed laten prikken om te kijken of er toch misschien iets aan de hand is.
War, War Never Changes
pi_184451933
Kent iemand de uitdrukking/term NEAT?

Non-exercise activity thermogenesis.

Mensen kunnen - zelfs zonder te sporten - vele calorieën verbranden met simpelweg alleen maar de hele dag bezig zijn. Bijvoorbeeld werken in de fabriek, horeca, veel op pad voor je werk.

En daarnaast nog eens de (hele) kleine extra bewegingen die mensen wel of niet maken (trap ipv lift, met fiets ipv auto naar supermarkt, etc.).

En wat denk je van mensen die continue bewegen en niet stil kunnen zitten (wiebelen, friemelen, met de pen tikken, etcetera)? Strontvervelend voor collega's maar je schijnt alleen al met friemelen (kleine bewegingen met handen en voeten) al zo'n 350 calorieën per dag extra te verbranden.

Dus: ben je neurotisch van aard en/of kun je nooit stilzitten? Grote kans dat je dan veel meer verbrand dan de gemiddelde persoon.

Voor de mensen die niet aan kunnen komen wellicht ook interessante informatie.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184452016
Hmmm lijkt wel op mij ja. Ik ben altijd al een nerveus persoon geweest die niet stil kan zitten en altijd moet bewegen. Dus wellicht daarom dat ik nooit aankom, omdat ik onbewust door bovenstaande de hele dag daarmee bezig ben.
War, War Never Changes
pi_184452278
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:44 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Hmmm lijkt wel op mij ja. Ik ben altijd al een nerveus persoon geweest die niet stil kan zitten en altijd moet bewegen. Dus wellicht daarom dat ik nooit aankom, omdat ik onbewust door bovenstaande de hele dag daarmee bezig ben.
En je werkt in de horeca, dus ook veel beweging.

Als je wil aankomen (iedereen kan aankomen, mits voldoende moeite) zou je eigenlijk eerst moeten uitrekenen wat je dagelijkse caloriebehoefte is. Dus rustmetabolisme (wat je lichaam verbrand als je 24 uur lang alleen maar ademt en stil ligt) plus activiteitsniveau.

Dan heb je een indicatie wat je nodig hebt per dag om op je huidige niveau te blijven.

Daarna is het eigenlijk heel simpel:
Wil je aankomen, ga je per dag boven je dagelijkse caloriebehoefte zitten (b.v. 300-500 extra cal. per dag).
Wil je afvallen, dan ga je per dag wat onder je dagelijkse caloriebehoefte zitten.

Als dan na een aantal maanden je nog niets bent aangekomen, is de kans groot dat je ofwel:

- je caloriebehoefte per dag verkeerd hebt uitgerekend (vooral inschatting van je dagelijkse activiteitsniveau kan hier voor zorgen), of
- je niet goed genoeg je calorie-inname in kaart hebt gebracht (dit luistert heel nauw; exact opschrijven wat je inneemt, porties exact afwegen, etcetera) en daardoor toch minder inneemt dan dat je zelf denkt.

Aankomen kan altijd, mits er uiteraard iets bijzonders met je lichaam aan de hand is (denk ziekte).

Veel mensen hebben geen flauw benul wat ze per dag (moeten) eten en wat ze binnenkrijgen. Er staat genoeg op het internet over etiketten lezen, dagelijkse caloriebehoefte (berekenen), aankomen en afvallen...alles wat je moet weten om je doel te bereiken. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184453258
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:25 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Weeg nu 50 kg (ben altijd al heel dun geweest) en zou toch wel sowieso naar de 60 willen. Dat zou voor mij al een aardig verschil zijn, aangezien ik gewoon heeeeeel lastig aankom.
En als je eens probeert vooral erg koolhydraat rijk probeert te eten de komende weken?
Dus extra veel rijst en pasta en misschien wat minder groenten?

Extra vetten eten kan ook, maar vaak zijn het juist vetrijke producten zoals noten die niet echt vullen. Je kunt natuurlijk wel wat vetrijke noten toevoegen aan je menu.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')