abonnement Unibet Coolblue
pi_183298899
Nog maar net bekomen dat er geen joint met tabak gerookt mag worden in een coffeeshop, gaan we moeiteloos over met de cursus ''Bier proeven kun je leren.''




’Nederlander drinkt bier te koud’


Bierliefhebbers in Nederland drinken hun bier te koud. Veel speciale bieren worden koelkast-koud gedronken en daardoor blijft veel smaak verborgen. Bierista deed onderzoek en kwam tot de conclusie dat acht van de tien ondervraagden het bier, ongeacht welke soort, altijd uit de koelkast drinken.

“Als je pils drinkt, is de koelkast prima. Drink je bockbier, een tripel of een ander speciaalbier, dan drink je ‘m graag vaak wat warmer. Een bier te koud serveren zorgt ervoor dat de smaak niet tot z’n recht komt. De mooie aroma’s die je in speciale bieren aantreft blijven on-ontdekt. Dat is natuurlijk zonde”, aldus biersommelier Alain Schepers van Bierista Bieropleidingen.

Bekende bierbrouwers
Om de bierkennis van de Nederlandse bierliefhebber te vergroten heeft Bierista de cursus 'Bier proeven kun je leren' ontwikkeld. Bekende brouwerijen als Leffe, Affligem, Westmalle, Gulpener, Guinness, Texels en Duvel werkten mee aan de ontwikkeling van de opleiding. “Als brouwer kun je een prachtig bier brouwen, maar als de bierliefhebber het te koud drinkt, of uit het verkeerde glas, dan smaakt het bier vaak niet zoals het bedoeld is.”

In de online cursus krijgt de bierliefhebber veel praktische tips en informatie. “In Nederland zijn we hard op weg naar de 600 brouwerijen. Daar worden veelal prachtige bieren gebrouwen. Er valt dus genoeg te genieten, mits je weet hoe.
https://www.telegraaf.nl/(...)-drinkt-bier-te-koud

Dit land :')
´
pi_183298985
Nederland betuttelland. #smh :N
pi_183298991
Bestaan er vreselijker mensen dan bierproevers? Bierista's :')
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183298994
quote:
11s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:17 schreef Kim-Holland het volgende:
Nog maar net bekomen dat er geen joint met tabak gerookt mag worden in een coffeeshop, gaan we moeiteloos over met de cursus ''Bier proeven kun je leren.''

[ afbeelding ]


’Nederlander drinkt bier te koud’


Bierliefhebbers in Nederland drinken hun bier te koud. Veel speciale bieren worden koelkast-koud gedronken en daardoor blijft veel smaak verborgen. Bierista deed onderzoek en kwam tot de conclusie dat acht van de tien ondervraagden het bier, ongeacht welke soort, altijd uit de koelkast drinken.

“Als je pils drinkt, is de koelkast prima. Drink je bockbier, een tripel of een ander speciaalbier, dan drink je ‘m graag vaak wat warmer. Een bier te koud serveren zorgt ervoor dat de smaak niet tot z’n recht komt. De mooie aroma’s die je in speciale bieren aantreft blijven on-ontdekt. Dat is natuurlijk zonde”, aldus biersommelier Alain Schepers van Bierista Bieropleidingen.

Bekende bierbrouwers
Om de bierkennis van de Nederlandse bierliefhebber te vergroten heeft Bierista de cursus 'Bier proeven kun je leren' ontwikkeld. Bekende brouwerijen als Leffe, Affligem, Westmalle, Gulpener, Guinness, Texels en Duvel werkten mee aan de ontwikkeling van de opleiding. “Als brouwer kun je een prachtig bier brouwen, maar als de bierliefhebber het te koud drinkt, of uit het verkeerde glas, dan smaakt het bier vaak niet zoals het bedoeld is.”

In de online cursus krijgt de bierliefhebber veel praktische tips en informatie. “In Nederland zijn we hard op weg naar de 600 brouwerijen. Daar worden veelal prachtige bieren gebrouwen. Er valt dus genoeg te genieten, mits je weet hoe.
https://www.telegraaf.nl/(...)-drinkt-bier-te-koud

Dit land :')
Wat heeft het verbied op roken in een coffeeshop door de overheid te maken met een bedrijf dat wil dat mensen het bier drinken zoals het bedoeld is te drinken zodat ze er hopelijk nog meer van genieten?

Als de overheid dit zou gaan verplichten, dan had je een punt gehad.
pi_183299005
Gewoon gelijk toch? Bier van 7 graden verhult hoop foutjes en beperkt de smaak. Als iemand dat zegt, hoezo is dat meteen betuttelen?

Jullie schieten zelf een beetje door.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 22 november 2018 @ 09:23:08 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183299006
Dit stukje fake news is een slecht verborgen reclame voor de alliantie van de bedrijven Leffe, Affligem, Westmalle, Gulpener, Guinness, Texels en Duvel

- Proost!
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_183299067
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:23 schreef ThePlaneteer het volgende:


Jullie schieten zelf een beetje door.
Nogal ja. Ik snap het ook niet.

Het is informatie om nog meer te genieten van je biertje.
  donderdag 22 november 2018 @ 09:26:53 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183299072
Dit zou algemene kennis moeten zijn.
And so is the past
pi_183299117
Ik drink mijn trippel het liefste als een ijsje.
pi_183299136
De gemiddelde Nederlander drinkt ook Heineken en geen bier.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_183299156
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:31 schreef Stoney3K het volgende:
De gemiddelde Nederlander drinkt ook Heineken en geen bier.
Heineken is ook bier. Ga er nou geen discussie van maken.
pi_183299170
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:32 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ga er nou geen discussie van maken.
Dat ga ik ook niet doen, want daar is geen discussie over mogelijk. _O-
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 22 november 2018 @ 09:33:46 #13
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183299183
Nederlanders zijn sowieso geen fijnproevers. Behalve dan die paar die het wel zijn en die houden er dan ook nooit eens hun bek over. Een beetje zoals deze bierista.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 november 2018 @ 09:34:17 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183299192
Speciaalbier is sowieso niet te zuipen :P

Geef mij maar een wijntje of normaal pilsje.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die overal opduikt 2022 donderdag 22 november 2018 @ 09:34:25 #15
186611 Haags
pi_183299198
Ik zeg; lekker belangrijk.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 22 november 2018 @ 09:34:25 #16
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_183299199
Bierista? :')
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_183299202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:33 schreef PiyeReloaded het volgende:
Nederlanders zijn sowieso geen fijnproevers. Behalve dan die paar die het wel zijn en die houden er dan ook nooit eens hun bek over. Een beetje zoals deze bierista.
Precies, dat zijn zeer nare mannetjes. Dat zijn van die gastjes die als ze pils willen ook alleen Hertog Jan drinken, want de rest is slootwater.
  donderdag 22 november 2018 @ 09:41:49 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183299304
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:22 schreef OmniRocket het volgende:

Wat heeft het verbied op roken in een coffeeshop door de overheid te maken met een bedrijf dat wil dat mensen het bier drinken zoals het bedoeld is te drinken zodat ze er hopelijk nog meer van genieten?

Die snap ik inderdaad ook helemaal niet. En wat dit met betutteling te maken heeft is ook al zo'n mysterie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183299379
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:22 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Wat heeft het verbied op roken in een coffeeshop door de overheid te maken met een bedrijf dat wil dat mensen het bier drinken zoals het bedoeld is te drinken zodat ze er hopelijk nog meer van genieten?

Als de overheid dit zou gaan verplichten, dan had je een punt gehad.
Niks. Maar ik vind het wel leuk om te zien hoe men wil bepalen hoe mensen hun joint moeten roken en aan de andere kant is er niks te gek als het om alcohol gaat en hoe men daar het maximale genot uit kan halen.
Softdrugs versus harddrugs.
´
  donderdag 22 november 2018 @ 09:46:50 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183299404
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:45 schreef Kim-Holland het volgende:

Niks. Maar ik vind het wel leuk om te zien hoe men wil bepalen hoe mensen hun joint moeten roken en aan de andere kant is er niks te gek als het om alcohol gaat en hoe men daar het maximale genot uit kan halen.
Softdrugs versus harddrugs.
Ja, dat heb je met dit topic even mooi aangekaart!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183299447
quote:
10s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, dat heb je met dit topic even mooi aangekaart!
Goed he!?
Misschien ben ik nog wat scherper met een biertje op, maar tis nog iets te vroeg. Eerst koffie! c_/
´
pi_183299510
Pijn aan de ogen als mensen een tripel bewaren in de koelkast. ;(
pi_183299522
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:45 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Niks. Maar ik vind het wel leuk om te zien hoe men wil bepalen hoe mensen hun joint moeten roken en aan de andere kant is er niks te gek als het om alcohol gaat en hoe men daar het maximale genot uit kan halen.
Softdrugs versus harddrugs.
Je hebt toch ook gewoon mensen die je kunnen vertellen hoe je het beste van je jointje kunt genieten?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183299541
Maar even concreet, op welke temperatuur moet ik mijn tripels eigenlijk een beetje drinken?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 22 november 2018 @ 09:54:08 #25
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183299568
quote:
Bierista Bieropleidingen
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')