abonnement Unibet Coolblue
pi_183297639
Ik heb twee weken lang een probleem met de wifi gehad (een ac 7260.. waar google overigens bol van staat qua problemen), van alles geprobeerd, niets hielp.

Een bios update maakte het nog erger leek het wel. (in ieder geval even)
Apparaat uiteindelijk, omdat software updates geen reet uitmaakte, verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Uiteraard door eerst alle software/instellingen te verwijderen en oude drivers etc.

Enfin, dat leek even te werken, af en toe toch nog "wegvallen" als in geel uitroeptekentje dat het geen dataverkeer meer kreeg.

Ziggo gebeld, die hebben de aansluiting bekeken want de modem riep af en toe ook "t3" meldingen aka ruis op de lijn, Ziggo kon ook zien dat ik inderdaad misschien problemen had kunnen ondervinden zo'n +/- twee weken lang.

Al dat gekloot met de pc voor niets.. dacht ik zo.
Nu is alles vernieuwd qua aansluiting maar toen werd het nog erger op de pc leek het wel. (terwijl de dag ervoor niets aan de hand was toevallig)

Enfin lang verhaal kort : uiteindelijk na veel gekloot met weer van alles proberen op de pc, de optie gebruikt om "het netwerk opnieuw in te stellen" wat tegenwoordig in windows 10 zit..

En verdomd dat leek te werken tot nu toe, maar ik heb geen idee waarom.

Maar wat doet het precies?
Ik snap dat het alles naar de basis zet en alle netwerk apparaten verwijderd en eigenlijk opnieuw installeerd.. maar hoe is dat anders dan wanneer ik zelf een apparaat verwijder incl. software etc?

Of zijn er nog bepaalde windows 10 netwerk protocollen wat daarmee ook gereset werd?
Zoals uh hoe heet dat ook alweer.. winsocket? tcp instellingen? dns flush achtige dingen etc?
pi_183297687
Nevermind, na een simpele speedtest loopt het weer vast als het ware.
Dit lijkt wel de norm te zijn, iets downloaden en dan een browser openen of naar een website gaan of wat dan ook en dan klapt het eruit.

Edit : wederom een totale reset van alle netwerk instellingen lijkt dan de oplossing te zijn.. maar dat kan ik moeilijk iedere dag opnieuw doen..

[ Bericht 14% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 22-11-2018 08:29:14 ]
pi_183299367
als je netwerk wegvalt: kan je nog pingen naar google? kan je nog pingen naar je router/accesspoint/ander netwerk apparaat?
heb je gecontroleerd of hij het bedraad wel goed blijft doen?
pi_183299459
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:44 schreef mschol het volgende:
als je netwerk wegvalt: kan je nog pingen naar google? kan je nog pingen naar je router/accesspoint/ander netwerk apparaat?
heb je gecontroleerd of hij het bedraad wel goed blijft doen?
Bedraad is niet mogelijk helaas, dat was anders waarschijnlijk de beste oplossing.

Pingen naar de router lukt wel, de verbinding is tussen de computer en router ook gewoon aanwezig.
Diagnose via pc zegt zoveel als de standaardgateway is iets mee edit : en dat er geen internet verkeer mogelijk is of iets in die geest, dus google pingen zou dan niet kunnen.

Maar ja dat is te algemeen voor mijn gevoel.

Snap ook niet waarom een totale reset wel werkt, op zn minst zolang de computer aan staat maar uit/aan na x periode levert gezeik op.
Onvolgbaar.

Morgen komt een nieuwere externe wifi modem binnen van expres een totaal ander merk(tp archer 9uh ofzoiets even uit ‘t hoofd) , even kijken wat er dan gebeurt.
pi_183301882
Verdere testen lijken nu uit te wijzen (volgens de RNWF MSM helper class) dat plots de wifi adapter niet voldoet aan de eisen van, in dit geval, de 5Ghz kanaal.

Als ik het overzet naar 2.4ghz lijkt het wel normaal te doen, nu tenminste.

Of de adapter is kaput, of de firmware van de connect box is iets mee, in de zin van niet compatibel meer met de dual band ac 7260 van intel. (de drivers dan tenminste)

Anders weet ik het ff ook niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')