abonnement Unibet Coolblue
pi_183782173
Ik kan geen vriendjes worden met mijn Hartjesvaren. Meer dan de helft van de bladeren heb ik weg moeten knippen omdat ze geel werden. Veel van de kleinste blaadjes waren verdroogd. Nu staat hij op de kast, weinig zonlicht en weer worden de bladeren geel. What's up?
pi_183784455
quote:
9s.gif Op maandag 17 december 2018 12:06 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik kan geen vriendjes worden met mijn Hartjesvaren. Meer dan de helft van de bladeren heb ik weg moeten knippen omdat ze geel werden. Veel van de kleinste blaadjes waren verdroogd. Nu staat hij op de kast, weinig zonlicht en weer worden de bladeren geel. What's up?
Lucht te droog in huis? Varens zijn meestal echte vocht liefhebbers. Zou er eens regelmatig met een plantensproeier op los gaan.
pi_183784478
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:41 schreef Maerwynn het volgende:

[..]

Lucht te droog in huis? Varens zijn meestal echte vocht liefhebbers. Zou er eens regelmatig met een plantensproeier op los gaan.
Het is hier standaard 60-70% in huis. Dus op zich zou dat geen probleem moeten zijn. Of moet dat nog hoger?
pi_183784701
Anders is een tijdje in de badkamer zetten?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183787139
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Anders is een tijdje in de badkamer zetten?
Misschien een idee. Hoewel het daar weer licht en koud is op het moment.

Frustratie op het werk. Iedere normale vrouw gaat schoenen kopen, maar ik heb uiteraard weer twee planten gescoord: een Hoya Wayetii en een Scindapsus Moonlight.
En woensdag weer even een kijkje nemen bij Bleshyou. Because I'm worth it. :7
pi_183787415
Er staat een thea bij de Boni die ik nog niet heb, voor vier euro. Gelukkig heb ik steeds mijn handen vol :')
Tap tap tap
pi_183791522
Het nadeel van deze periode is dat je thuikomt in een (leeg :'( en) donker huis. Dus om een beetje fatsoenlijke foto's te schieten moet dit in de ochtend. Onderstaande foto is van een meerkoppige cactus. Het is een cactus met een zogenaamde penwortel. Dat betekent dat deze cactus een hele brede en diep wortel met hele fijne en kwetsbare zijworteltjes vormt.

Potgrond kan niet altijd homogeen worden bewaterd en daarom heb ik gebruik gemaakt van grind. Grind beschermt de wortels en zorgt voor een blijvende gelijkmatige bewatering. Omdat de wortel eerder diep dan breed groeit heb ik hem in een diepe glazen vaas gezet. Aan de onderzijde is een gat geboord zodat overtollig water weg kan vloeien. Dit werkt er goed en je kan zelfs het waterdamp zien en de wortels zien groeien. *O*





quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 08:55 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb afgelopen weekend nog twee windlichten naar plantenpotten getransformeerd. Vind t leuk zo :). Ga bij de middelste wat verf wegkrabben zodat daar ook potgrond zichtbaar wordt.

Heeft er iemand hier ervaring met eucalyptus als plant?
Helemaal creabea hoor! O+ Superleuk! Zit er een gaatje onderin de potjes of bewater je op gevoel?

quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 08:46 schreef BasNijmegen het volgende:
Gaaf dat planten dat zelf kunnen.
Mooie foto wederom
Ik was eigenlijk stomverbaasd. Had verwacht dat het blad af zou sterven. Maar altijd leuk om te weten.

quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 09:43 schreef Caithlinn het volgende:

[..]

Magic hands denk ik, dat blad dat je bij mijn alocasia hebt rechtgezet is ook niet meer teruggeknakt... terwijl het mij niet lukte. :*
Leuk! :D Hoe gaat het met de Alocasias?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2018 19:56:28 ]
pi_183793537
Ja, het is inderdaad al snel te donker voor foto's. 😞

Maar dat weerhoudt mij er niet van: de rondjes in de slaapkamer eens verzameld.


Nog zoveel ruimte over voor nieuwe aanwinsten. :Y
  maandag 17 december 2018 @ 21:05:24 #284
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183793587
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 19:56 schreef Stratotanker het volgende:
Het nadeel van deze periode is dat je thuikomt in een (leeg :'( en) donker huis. Dus om een beetje fatsoenlijke foto's te schieten moet dit in de ochtend. Onderstaande foto is van een meerkoppige cactus. Het is een cactus met een zogenaamde penwortel. Dat betekent dat deze cactus een hele brede en diep wortel met hele fijne en kwetsbare zijworteltjes vormt.

Potgrond kan niet altijd homogeen worden bewaterd en daarom heb ik gebruik gemaakt van grind. Grind beschermt de wortels en zorgt voor een blijvende gelijkmatige bewatering. Omdat de wortel eerder diep dan breed groeit heb ik hem in een diepe glazen vaas gezet. Aan de onderzijde is een gat geboord zodat overtollig water weg kan vloeien. Dit werkt er goed en je kan zelfs het waterdamp zien en de wortels zien groeien. *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

Helemaal creabea hoor! O+ Superleuk! Zit er een gaatje onderin de potjes of bewater je op gevoel?

[..]

Ik was eigenlijk stomverbaasd. Had verwacht dat het blad af zou sterven. Maar altijd leuk om te weten.

[..]

Leuk! :D Hoe gaat het met de Alocasias?
Water op gevoel :Y. t Zijn een Sanseveria en twee aloë vera's.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_183796293
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 19:56 schreef Stratotanker het volgende:
Het nadeel van deze periode is dat je thuikomt in een (leeg :'( en) donker huis. Dus om een beetje fatsoenlijke foto's te schieten moet dit in de ochtend. Onderstaande foto is van een meerkoppige cactus. Het is een cactus met een zogenaamde penwortel. Dat betekent dat deze cactus een hele brede en diep wortel met hele fijne en kwetsbare zijworteltjes vormt.

Potgrond kan niet altijd homogeen worden bewaterd en daarom heb ik gebruik gemaakt van grind. Grind beschermt de wortels en zorgt voor een blijvende gelijkmatige bewatering. Omdat de wortel eerder diep dan breed groeit heb ik hem in een diepe glazen vaas gezet. Aan de onderzijde is een gat geboord zodat overtollig water weg kan vloeien. Dit werkt er goed en je kan zelfs het waterdamp zien en de wortels zien groeien. *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Leuk! :D Hoe gaat het met de Alocasias?
Zijn die meerkoppige cactusjes familie van levende steentjes?

Ja, de nieuwe aanwinsten doen het goed! Ben alleen nog aan het twijfelen waar ik ze neer moet zetten...
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_183813945
Ik had nog wat senseokopjes over die ik niet meer gebruikte :D


Tap tap tap
pi_183814015
quote:
9s.gif Op maandag 17 december 2018 12:06 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik kan geen vriendjes worden met mijn Hartjesvaren. Meer dan de helft van de bladeren heb ik weg moeten knippen omdat ze geel werden. Veel van de kleinste blaadjes waren verdroogd. Nu staat hij op de kast, weinig zonlicht en weer worden de bladeren geel. What's up?
Ik sproei/spray dagelijks en geef 2x per week een slokje water. Dat lijkt nu goed te gaan.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_183814106
Ze bloeit O+

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_183814315
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik had nog wat senseokopjes over die ik niet meer gebruikte :D


[ afbeelding ]
Perfect match!

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:21 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Ik sproei/spray dagelijks en geef 2x per week een slokje water. Dat lijkt nu goed te gaan.
Had die van jou ook last van gele bladeren?

Morgen weer naar Bleshyou O+ Hun assortiment in de winkel komt geloof ik niet helemaal overeen met wat zij in hun webshop aanbieden.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:12:25 #290
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183815265
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik had nog wat senseokopjes over die ik niet meer gebruikte :D


[ afbeelding ]
Wat leuk O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_183816508
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 22:25 schreef Caithlinn het volgende:

[..]

Zijn die meerkoppige cactusjes familie van levende steentjes?

Ja, de nieuwe aanwinsten doen het goed! Ben alleen nog aan het twijfelen waar ik ze neer moet zetten...
Bedoel je Lithops? Deze cactus is geen familie van levende steentjes, ze vallen niet in hetzelfde geslacht. Het zijn wel beide succulenten, maar daar houdt de vergelijking wel op. Levende steentjes zijn trouwens erg leuk. Omdat ze zo op stenen lijken worden in het wild nog steeds vaak nieuwe en onbekende soorten gevonden. Lithops is een geslacht, maar er zijn er meerdere.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 20:57:10 ]
pi_183816711
Hoe erg is het om in de winter lelijke bladeren weg te knippen? Mijn Orbi heeft enkele bladeren met flinke bruine randen en ik erger mij daar kapot aan.
pi_183816861
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:34 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Perfect match!

[..]

Had die van jou ook last van gele bladeren?

Morgen weer naar Bleshyou O+ Hun assortiment in de winkel komt geloof ik niet helemaal overeen met wat zij in hun webshop aanbieden.
Gele/bruine bladeren die dicht krullen. Nu staat alles mooi open en veel nieuw jong blad aan de onderkant.

Winkel assortiment van Bleshyou is groter idd dan de webshop.
Super leuk. Als alles goed is, gaat Bleshyou ook de aankleding doen voor mijn bruiloft. :)
Website: Sneaker-forum.nl
pi_183817264
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:05 schreef bloempje-moi het volgende:
Hoe erg is het om in de winter lelijke bladeren weg te knippen? Mijn Orbi heeft enkele bladeren met flinke bruine randen en ik erger mij daar kapot aan.
Ik knip de lelijkste gewoon af. Loopt wel weer uit in de lente.
pi_183817389
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:11 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Gele/bruine bladeren die dicht krullen. Nu staat alles mooi open en veel nieuw jong blad aan de onderkant.

Winkel assortiment van Bleshyou is groter idd dan de webshop.
Super leuk. Als alles goed is, gaat Bleshyou ook de aankleding doen voor mijn bruiloft. :)
Leuk O+
Tap tap tap
pi_183820549
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 15:56 schreef Stratotanker het volgende:
Laatst even een humidity-boxje in elkaar geklust. Gewoon een Samla met een bakje water erin op een warme en verlichte plaats.
Wauw. Dat werkt dus echt debiel goed.



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 23:41:58 ]
pi_183824000
mijn sanseveria is ontevreden. Waar hij eerder fier omhoog stond hangen de zijstengels schuin. Ik heb hem een paar weken geleden gratis meegenomen bij het tuincentrum waar hij op een gratis mee te nemen rek stond. Sindsdien heeft hij 2 keer een beetje water gemist gekregen omdat hij in de buurt van mijn banaan stond en die kreeg elke dag een kleine regenbui O+ Zijn blaadjes hadden vanaf het meeneemmoment al bruine randjes dus hij was niet in de meest florissante staat.

Ik heb hem verhuisd naar een kast naast het raam zodat hij wat meer daglicht opvangt maar daar staat hij wel dichter bij de kachel. Kan dat het zijn?

Maar dat was echt minimaal. Iemand een tip?

Daarnaast ben ik verliefd geworden op een Sophora prostrata dus die komt er in januari bij. Dat groenvirus heb ik te pakken. Nu ben ik op zoek naar iemand die een stekje van een pannenkoekplant op wil sturen en toen vond ik allemaal leuke stekjes op marktplaats. Dus nu krijg ik van alles wat behalve de pannenkoekplant :7
  woensdag 19 december 2018 @ 12:08:59 #298
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_183825942
Knippen jullie blad af met een speciale knipper/schaar? Of een gewone huis-tuin-keuken-endusookplanten-schaar?

Tevens heeft mijn orchidee weer een nieuwe stengel die de afgelopen week goed groeit O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 19 december 2018 @ 12:09:57 #299
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183825961
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:08 schreef Debsterr het volgende:
Knippen jullie blad af met een speciale knipper/schaar? Of een gewone huis-tuin-keuken-endusookplanten-schaar?

Tevens heeft mijn orchidee weer een nieuwe stengel die de afgelopen week goed groeit O+.
Ik gebruik daarvoor de Rhododendronknoppenknipper.
  woensdag 19 december 2018 @ 12:14:04 #300
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183826027
Ik gebruik een toilletteerschaar :'). Die is vlijmscherp.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')