Ik vond revalations eigenlijk sowieso niets. Had niet zoveel met RE te maken. Net als RE 5, 6 en 7quote:Op donderdag 2 april 2020 20:03 schreef CoExist het volgende:
Game plofte vandaag op de mat.
Speelde het origineel voor het laatst in 2001 op de PSX.
Heb al een paar zweet in da bilspleet momentjes gehad met de Nemesis.
Zijn die Resident Evil Revelation games wat de moeite waard op de PS4?
Ik heb deel 1 ervan op de 3DS uitgespeeld. Maar vond het wat te priegelig enzo.
RE 5 vond ik echt niet tof. Te veel open world.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vond revalations eigenlijk sowieso niets. Had niet zoveel met RE te maken. Net als RE 5, 6 en 7
Of althans, mijn idee van RE dan.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:01 schreef CoExist het volgende:
RE3 uitgespeeld in 8,5 uur met Rank C.
Voor Rank S moet je de game binnen 2 uur uitspelen. Echt, hoe dan?
Nu maar eens RE Resistance proberen.
Ik las laatst ergens dat Capcom geen plannen had voor een remake.quote:Op maandag 31 oktober 2022 18:40 schreef ems. het volgende:
Ik blijf hopen op Code Veronica remake
Was gewoon een heel goed deel en na 1 en 2 mijn favoriet. Maar slechte timing en verkeerde console (dreamcast) maakte het geen succes.
Dat kan natuurlijk, meningen verschillen Ik vond het de laatste van de 'golden age' resident evils.quote:Op maandag 31 oktober 2022 19:26 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ik las laatst ergens dat Capcom geen plannen had voor een remake.
Hier dus:
https://playsense.nl/5169(...)code-veronica-x/amp/
Heb de game ooit wel gespeeld op de NGC. Heeft niet zo’n indruk achter gelaten dat ik de PS3 versie moet kopen op de PS5.
Ik weet nog dat ik hem zo eng vond dat ik heel vaak angstplasjes moest doen en met enige regelmaat heel snel de power knop in heb gedrukt omdat ik het zo eng vond. Maar ik was dan ook 12 jaar en een schijterd. Uiteindelijk met heel veel pijn en moeite samen met een vriendje uitgespeeld. Zonder walktroughs niets. Echt weken over gedaanquote:Op maandag 31 oktober 2022 19:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Die eerste op de psx was zo eng dat we hem een jaar niet meer aangeraakt hebben na de eerste poging.
Wij waren nog wel wat jonger, gekomen tot die gang waar de honden door het raam sprongen toen uitgezet.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk, meningen verschillen Ik vond het de laatste van de 'golden age' resident evils.
[..]
Ik weet nog dat ik hem zo eng vond dat ik heel vaak angstplasjes moest doen en met enige regelmaat heel snel de power knop in heb gedrukt omdat ik het zo eng vond. Maar ik was dan ook 12 jaar en een schijterd. Uiteindelijk met heel veel pijn en moeite samen met een vriendje uitgespeeld. Zonder walktroughs niets. Echt weken over gedaan
Ja, toen heb ik ook even een maand pauze genomen. Ik had al hartkloppingen van die zombie in de kamer ervoor achter die verschuifbare kast en toen kwamen die honden kort ernaquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wij waren nog wel wat jonger, gekomen tot die gang waar de honden door het raam sprongen toen uitgezet.
Deels eens, met name het sprookjesargumentquote:Op dinsdag 11 april 2023 17:43 schreef ems. het volgende:
Ik heb het nog een keer geprobeerd maar ik kan echt niet into Village komen. Ik vermoed dat het je ding moet zijn maar het spel voelt, net als deel 7, voor mij alsof het echt helemaal niets met Resident Evil te maken heeft.
En hoewel japanse games die westerse karakters proberen neer te zetten sowieso vaak cringy zijn (zeker wat betreft Resident Evil) had ik gehoopt dat ze ondertussen iets verder zouden zijn. Nauwelijks een uur in de game en iedereen die 'gemeen' is moet dat uitdragen door zo kwaadaardig te lachen als een boze heks uit een disney sprookje.
En dan het gebrek aan gameplay. Ongetwijfeld wordt dat nog beter verderop in het spel maar ik had het idee dat ik meer cutscenes aan het kijken was dan daadwerkelijk dingen aan het doen. "Less is more" is iets wat duidelijk niet wordt nageleefd bij RE7 en 8.
En toen was ik in dat kasteel aanbeland met die Lady dimitrisku (oid) wat na het lezen van reviews blijkbaar het hoogtepunt had moeten zijn en daar weer precies hetzelfde. Comically evil vrouwen die allemaal 'gemeen' hardop lachen. En dan weer verstoppertje spelen voor een 'boss' die je pas op het aangegeven tijdstip berhaupt kan verslaan.
Ik vind het echt 3x niets. Doe mij maar nog een keer de Jill Sandwich dialoog want in die game had ik ondanks de belachelijkheid van de karakters en het verhaal tenminste nog echt te maken met sfeer. Village voelt alsof ik in een soort 'enge' variant van de Efteling ben terechtgekomen met als doelgroep 13-15 jarige pubers.
Maar weer eraf gegooid. Wel was ik best fan van deel 4 dus als ik wat meer tijd heb ga ik de remake daar maar eens van checken. En daarna hopen op een Code Veronica remake
Tot zover mijn rant.
Ik vond het ook vrij cringe dat je ergens in het begin al meteen bij zo'n "schurkenbijeenkomst" zit waar alle slechteriken samenkomen om hun super-evil plannetjes te bespreken Daardoor wordt meteen het enge/onheilspellende element compleet in de kiem gesmoord. Dat deed RE7 zo ontzettend veel beter qua opbouw.quote:Het verhaal neemt zoals wel vaker al snel een aantal bizarre wendingen, maar centraal staat het redden van Ethans dochter uit de klauwen van een soort sekte, geleid door een vierkoppig management dat uit een macaber sprookjesboek lijkt te zijn weggelopen. Deze vier gemuteerde heersers aanbidden op hun beurt een zeker opperfiguur dat uiteindelijk als ultieme doel heeft Ethans kroost te gebruiken voor een dubieus ritueel. Het maakt dat deze Resident Evil-game wat meer fantasy-vibes afgeeft.
Eens! Maar helaas kon ik mij er echt niet toe zetten om verder te spelen. Het spel in z'n geheel greep mij gewoon niet echtquote:De meest beklemmende momenten waren voor mij vooral gewoon tijdens het freeroamen, dat je verrast of in het nauw gedreven wordt door reguliere vijanden, niet per se bij bosses of cutscenes.
Allicht maar daar is voor mij ook misschien een beetje de strop. Als ik naar de beste momenten van Resident Evil keek was dat toen het verhaal relatief eenvoudig was. Gedropt in het bos, gevlucht naar een mansion, langzaam ontdekken wat er aan de hand is tot de uiteindelijk finale. Zombies en 'zombieachtige' gemuteerde beesten.quote:Kan me nog wel een stukje herinneren van een verminkte gemuteerde foetus die je achtervolgt, al babygeluiden uitkramend. Dat was wel ff een paniekmomentje, die locatie (House Beneviento) vond ik ook heel goed uitgewerkt, met die mannequins en shit. Dt was horror.
Dat heb ik dus compleet het tegenovergestelde. Ik vond het in Nemesis nog wel ok gezien daar min of meer het verhaal ook omheen draait maar zelfs daar vond ik het... goedkoop? Ook in RE2 remake was ik teleurgesteld over de grotere rol van Mr X.quote:Verstoppertje spelen voor een boss en pas op gezette momenten 'mogen' aanvallen is juist wel weer heel erg Resident Evil-eigen, imo. Dimitrescu die je achtervolgt is weer als vanouds peentjes zweten, net zoals dat het geval was met Mr. X, Nemesis en Jack Baker, dat blijft m.i. gewoon een supergoed gameplayelement (hoe frustrerend ook) en mogen ze er wat mij betreft in houden.
Afhankelijk van hoe 'goed' je bent in gamen in het algemeen kan ik je wel aanraden om op hardcore te spelen trouwens. Ik deed het op standaard en dat was achteraf gezien eigenlijk veel te makkelijk. Alleen een paar keer door door instagibs van bazen enzo.quote:Op donderdag 18 mei 2023 15:50 schreef StateOfMind het volgende:
Toevallig vanmiddag net aan begonnen.
Begin nu aan Chapter 2, ga er vanavond mee verder.
Ja true. Maar de sfeer en beleving werden in deze survival horror voor mij net iets minder omdat er weinig echt te survivalen was, dusquote:Op donderdag 18 mei 2023 16:59 schreef StateOfMind het volgende:
Ik game altijd op normal, ik vind sfeer/beleving/verhaal en zulks het belangrijkste in een game.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |