abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183288805
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Eigenlijk meer een broker/trader, handelaar in fictief goed, vergelijkbaar met aandelen.
Dat is inderdaad een betere vergelijking ^O^
Somebody that I used to know
pi_183288906
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Die hele liberalisering was dan ook echt lachwekkend, als het tegelijkertijd niet zo triest zou zijn.
Ik weet het, het was mijn werk :{ 't is dat het heel leuk was om de administratieve systemen in te duiken en zo problemen voor klanten op te lossen, maar de helft van de problemen zou er niet zijn als klanten niet hoefden over te stappen. Dus eigenlijk een beetje overbodig /nutteloos werk. (maar ach, het betaalde)
Somebody that I used to know
pi_183288969
mooi alle dure airco maanden eruit, nu die uit kan heb je dus geluk
pi_183289085
Update.
Huh TS er is helemaal geen sprake van een voorschot.

Het concept werd in 2014 in de markt gezet. Klanten konden zelf bepalen hoeveel energie ze wilden kopen en konden elke maand hun tegoed opwaarderen. Hiermee behoorde de ‘ingewikkelde eindafrekening’ tot het verleden.

De bedrijfsvoering liet al meteen te wensen over. ACM had diverse gesprekken met het bedrijf na klachten van klanten.

In 2015 legde ACM Flexenergie een last onder dwangsom op wegens overtredingen van de Wet handhaving consumentenbescherming. Energieflex vermeldde de hoogte van de netbeheerkosten niet duidelijk en informeerde consumenten niet goed over de bedenktermijn. Daarnaast voldeed Energieflex met haar rekenmodule niet aan het geadverteerde ‘Aanbod op Maat’.

Vorig jaar nog droeg ACM EnergieFlex op om haar administratieve organisatie en interne controle op orde te brengen. De energieleverancier moest bijvoorbeeld haar achterstanden in de facturatie wegwerken en ervoor zorgen dat er geen nieuwe achterstanden ontstaan.

De komende dagen bekijkt de bewindvoerder van EnergieFlex of er een energieleverancier is die zijn klanten kan overnemen. De netbeheerders garanderen gedurende die tijd de levering van energie. Als het niet lukt om de klanten over te dragen, worden deze verdeeld over alle andere energieleveranciers.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183289264
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:44 schreef Postbus100 het volgende:
en, maar de helft van de problemen zou er niet zijn als klanten niet hoefden over te stappen. Dus eigenlijk een beetje overbodig /nutteloos werk. (maar ach, het betaalde)
Ja, hetzelfde met die zorgverzekeringen.
Het is al weer bijna december en dan worden er weer miljoenen gespendeerd aan reclames om over te stappen van zorgverzekeraar, en administratieve kosten.
Kosten die allemaal richtig zorg zouden kunnen gaan als we gewoon één zorgverzekeraar zouden hebben.
pi_183289752
Mijn ouders zaten vorig jaar trouwens bij deze maatschappij :P

@Hamzoef, ja verschrikkelijk :X
Somebody that I used to know
pi_183289815
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 15:12 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Je begrijpt dat in je voorschotten ook de dure wintermaanden verwerkt zitten?
Ja maar dan nog, hoeveel betalen mensen teveel? Ik krijg zelf maar tussen de 50 en 100 per jaar terug. Dat is echt geen ramp als ik dat door faillissement niet meer terug zie.
pi_183289879
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Hoe de afwikkeling ook gaat lopen, ik zou in ieder geval de meterstanden van vandaag fotograferen oid met datum erbij, dan heb je in ieder geval een ijkpunt van het moment dat je over ging naar die nieuwe.

Ben wel benieuwd hoe een curator dit gaat afhandelen

Aan de ene kant denk ik voorschotten - verbruik = evt. bijbetalen of niks terug
Aan de andere kant denk ik voorschotten = weg, meterstand vanaf laatste afrekening tot nu aftikken bij die nieuwe leverancier (of een die je zelf uitkiest, je hoeft natuurlijk niet mee)
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 15:59 schreef Rewimo het volgende:
Heb je een eindafrekening gekregen van Energieflex nadat ze failliet zijn gegaan?
Er is inderdaad sprake van een eindafrekening met het energieverbruik tot 31 oktober, waarbij precies te zien is hoeveel er te veel of te weinig is betaald. Als je te veel hebt betaald kan je dit als vordering indienen bij de curator.

Bij een slimme meter zijn de standen uitgelezen en mensen met andere meters hebben zelf de standen moeten doorgeven. Laatstgenoemden kunnen, en dat hebben waarschijnlijk ook veel consumenten gedaan, veel hogere meterstanden doorgeven als zij nog geld tegoed denken te hebben van EnergieFlex.
pi_183289914
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:44 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Mwah, niet mee eens. TS heeft echt wel een terecht punt. Kan zo zijn dat je al voor 500 m3 gas in het voren betaalt. ×0,65 cent is toch iets van 300 euro. Nou, lekker dan.

Ik ben echt verrast door dit nieuws :o . Nooit bedacht dat energieleveranciers kunnen omvallen. En dat je dan je voorschotten kwijt bent. Ook eens met TS dat er misschien bij de liberalisering van de energiemarkt hier wel wat meer rekening mee had mogen houden. En er zijn veel cowboys op de energiemarkt. Veel kleine spelers die op de scherpste snede opereren voor minimale marges. Ik houd mijn hart vast.
Dan heeft mijn topic toch nog zin. Ik ben hierdoor namelijk ook verrast en wil mensen hiervoor waarschuwen.
pi_183289973
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:53 schreef halfway het volgende:
Update.
Huh TS er is helemaal geen sprake van een voorschot.

Het concept werd in 2014 in de markt gezet. Klanten konden zelf bepalen hoeveel energie ze wilden kopen en konden elke maand hun tegoed opwaarderen. Hiermee behoorde de ‘ingewikkelde eindafrekening’ tot het verleden.

De bedrijfsvoering liet al meteen te wensen over. ACM had diverse gesprekken met het bedrijf na klachten van klanten.

In 2015 legde ACM Flexenergie een last onder dwangsom op wegens overtredingen van de Wet handhaving consumentenbescherming. Energieflex vermeldde de hoogte van de netbeheerkosten niet duidelijk en informeerde consumenten niet goed over de bedenktermijn. Daarnaast voldeed Energieflex met haar rekenmodule niet aan het geadverteerde ‘Aanbod op Maat’.

Vorig jaar nog droeg ACM EnergieFlex op om haar administratieve organisatie en interne controle op orde te brengen. De energieleverancier moest bijvoorbeeld haar achterstanden in de facturatie wegwerken en ervoor zorgen dat er geen nieuwe achterstanden ontstaan.

De komende dagen bekijkt de bewindvoerder van EnergieFlex of er een energieleverancier is die zijn klanten kan overnemen. De netbeheerders garanderen gedurende die tijd de levering van energie. Als het niet lukt om de klanten over te dragen, worden deze verdeeld over alle andere energieleveranciers.
De eerste alinea is verouderde informatie, dat was destijds zo, maar daar is EnergieFlex vanaf gestapt. Er moesten gewoon voorschotten worden betaald bij deze energieleverancier.
pi_183290106
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:31 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja maar dan nog, hoeveel betalen mensen teveel? Ik krijg zelf maar tussen de 50 en 100 per jaar terug. Dat is echt geen ramp als ik dat door faillissement niet meer terug zie.
Dat hangt natuurlijk samen met je energieverbruik. Woon je in een klein flatje of een grote villa, in een goed of slecht geïsoleerd huis.

Ik noemde al eerder het voorbeeld van 150 maand voorschot per maand en klant vanaf april, dan heb je tot 31 oktober 7 maanden aan voorschot betaald, dat is 1050 euro. In de maanden van april tot eind oktober zal je wel wat energie hebben verbruikt, maar de dure wintermaanden (quo gasverbruik) waarop de voorschotten zijn gebaseerd moeten nog komen.

Het hangt er maar net van af dus.

pi_183342722
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:31 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja maar dan nog, hoeveel betalen mensen teveel? Ik krijg zelf maar tussen de 50 en 100 per jaar terug. Dat is echt geen ramp als ik dat door faillissement niet meer terug zie.
Ik kreeg ¤ 700 terug over het afgelopen jaar. Dat vind ik nogal wat geld. Ik heb er niet aan gedacht om het maandbedrag omlaag te doen toen m'n zoon het huis uit ging, en verder ben ik zelf meer gaan werken dus minder thuis.
pi_183342885
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dan heeft mijn topic toch nog zin. Ik ben hierdoor namelijk ook verrast en wil mensen hiervoor waarschuwen.
Je topic heeft zin TS en bedankt voor de waarschuwing.
Aan de reacties kan je zien dat bepaalde mensen niet in staat zijn om een simpele gevolgtrekking te maken.
pi_183343126
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:31 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja maar dan nog, hoeveel betalen mensen teveel? Ik krijg zelf maar tussen de 50 en 100 per jaar terug. Dat is echt geen ramp als ik dat door faillissement niet meer terug zie.
Snap niet waarom mensen hier zo makkelijk in zijn, maar als een winkel failliet gaat en ze hun spullen niet geleverd krijgen zijn ze helemaal over de rooie ongeacht het bedrag. :')
pi_183343841
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:01 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Snap niet waarom mensen hier zo makkelijk in zijn, maar als een winkel failliet gaat en ze hun spullen niet geleverd krijgen zijn ze helemaal over de rooie ongeacht het bedrag. :')
als mensen teveel geld hebben dan is 100 euro net zoveel als 1 cent voor de normale mens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183344294
Bij de meeste krijg je ook de overstapbonus pas met de jaarafrekening....dus dat ben je dan waarschijnlijk ook kwijt....

Ik was vorig jaar ook klant bij Energieflex, maar ben na afloop van het jaarcontract weer over gestapt....wij kunnen het meeste besparen door de overstapbonus....maar dan moet je vaak akkoord gaan met een hoger vastrecht....als "gewone klant" kun je helemaal niet controleren, of het bedrijf deugt of niet, vrees ik. Dus mij zou het ook kunnen overkomen.
pi_183345200
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 15:11 schreef rutger05 het volgende:

[..]

EnergieFlex heeft destijds nog de energieveiling gewonnen door de Consumentenbond.

https://www.consumentenbo(...)g-energieflex-in#no7

Tja, de omvang van een bedrijf biedt geen garantie voor het wel of niet failliet gaan. Ook grote bedrijven kunnen omvallen. Je zal dan als consument elke jaarrekening minutieus moeten gaan bestuderen, dat zou niet zo moeten zijn.
Bij een groter bedrijf is het risico alleen een stuk kleiner, vandaar dat er een small firm premium bestaat ter compensatie van dit risico (kleine firms traden ~3-5% hoger dan grote firms).
Play hard, go pro.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:57:05 #68
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183345641
Eehm.. als ze failliet gaan.. dan is er toch ook geen contract meer?
En als er geen contract meer is.. waarom zou je dan nog betalen?
Er is toch geen geld om ieder huishouden af te sluiten..
pi_183351321
Wij zaten vorig jaar bij EnergieFlex. Vanaf het begin was het een vage bende. Ik moest drie keer mijn meterstanden doorgeven terwijl ik een slimme meter heb. Ineens had ik geen online account meer en zo waren er nog wat vage dingen.
Ik had er een slecht gevoel over en ben weggegaan zodra het kon. De eindafrekening was ook vaag. 3 Weken later waren ze failliet.
Spoilers!
pi_183351991
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:57 schreef Zolderkamer het volgende:
Eehm.. als ze failliet gaan.. dan is er toch ook geen contract meer?
En als er geen contract meer is.. waarom zou je dan nog betalen?
Er is toch geen geld om ieder huishouden af te sluiten..
Afsluiten doet niet EnergieFlex, maar je netbeheerder ;) (Stedin, Liander, etc)
Somebody that I used to know
  zaterdag 24 november 2018 @ 23:16:42 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183352059
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2018 23:14 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Afsluiten doet niet EnergieFlex, maar je netbeheerder ;) (Stedin, Liander, etc)
Ah ga ik alweer de mist in met die twee.. :X
  zondag 25 november 2018 @ 10:17:19 #72
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_183357012
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:01 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Snap niet waarom mensen hier zo makkelijk in zijn, maar als een winkel failliet gaat en ze hun spullen niet geleverd krijgen zijn ze helemaal over de rooie ongeacht het bedrag. :')
Anderzijds, als ik ervoor kies om bij de goedkoopste webshop te kopen in plaats van een gerenommeerd bedrijf, dan is dat gewoon een risico. Natuurlijk, ook bekende winkels kunnen over de kop gaan. Maar met een beetje gezond boeren verstand kom je wel een eind.

Neem bijvoorbeeld het failissement van V&D: toen was er ook geen 'overkoepelende overheidsorganisatie' die garant stond voor de waarde van cadeaubonnen. Waarom zou dat op de energiemarkt wel moeten? Is die consument zieliger dan de V&D shopper?

You win some, you lose some: als je als consument de scherpste prijs wilt dan is dit de keerzijde van kapitalisme. :z
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_183357168
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:33 schreef rutger05 het volgende:

Bij een slimme meter zijn de standen uitgelezen en mensen met andere meters hebben zelf de standen moeten doorgeven. Laatstgenoemden kunnen, en dat hebben waarschijnlijk ook veel consumenten gedaan, veel hogere meterstanden doorgeven als zij nog geld tegoed denken te hebben van EnergieFlex.
Waarom hoger?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183357579
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 10:30 schreef blomke het volgende:

[..]

Waarom hoger?
Stel je hebt 500 euro meer betaald dan gebruikt, dan ben je dat geld kwijt omdat ze failliet zijn. Als je dat op papier wel gebruikt hebt krijg je geen geld terug omdat je precies het juiste hebt voorgeschoten. Als je het jaar erna bij Eneco zit gebruik je hetzelfde, maar op papier 500 euro minder, en krijg je dat terug. Tenslotte zijn energieleveranciers niets meer dan een administratiekantoor, de levering wordt gedaan door de netwerkbeheerder.

Vanzelfsprekend is dat niet toegestaan, en daarom zouden Fokkers dat nooit doen. ;) Bij een slimme meter kan dat niet omdat je stand automatisch wordt doorgestuurd.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_183357917
Ook vorig jaar bij energieflex gezeten. Wat een bedrijf zeg, vanaf het begin was het een ramp. Betere datum afgesproken om het geld eraf te halen, maar dat kwamen ze niet na. Na vele telefoontjes bleven ze op de oude datum geld er af halen terwijl het het einde van de maand verhaal was. Dus achterstand. Toen wilde ze de bonus niet geven want 2 keer konden ze het geld op hun datum er niet afkrijgen. Uit eindelijk wel gehad omdat ik gaslicht had ingeschakeld (via hun afgesloten). En toen kwam het, ze hebben de eindstand verkeerd door gegeven in het register (scheelde echt duizenden kwh die al betaald waren). Dus het nieuwe contract kon niet ingaan bij de nieuwe energieleverancier. Aangezien je als klant dus zelf dat niet kan veranderen in het register en je afhankelijk bent... het heeft maanden geduurd en vele frustrerende telefoontjes want elke keer zouden ze het regelen maar deden het niet.
pi_183357922
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 11:02 schreef Arnold_fan het volgende:
Stel je hebt 500 euro meer betaald dan gebruikt, dan ben je dat geld kwijt omdat ze failliet zijn. Als je dat op papier wel gebruikt hebt krijg je geen geld terug omdat je precies het juiste hebt voorgeschoten. Als je het jaar erna bij Eneco zit gebruik je hetzelfde, maar op papier 500 euro minder, en krijg je dat terug. Tenslotte zijn energieleveranciers niets meer dan een administratiekantoor, de levering wordt gedaan door de netwerkbeheerder.

Maar dan doe je dat niet om geld van Energieflex terug te krijgen? Dus wel om wat je bij Energieflex "misloopt", bij de volgende leverancier terug te krijgen??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183357937
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
Maar dat voorschot wordt toch maandelijks ingehouden? Of betaal jij een heel jaar vooruit ofzo?
Dus mensen zijn maar minimaal geld kwijt aan dit failliet.

Prima geregeld dus. Als jij een maand voorschot biet kan dragen dan moet je niet in zee gaan met een twijfelachtige energieleverancier.
Whatever...
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 25 november 2018 @ 11:36:00 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183357962
Ik weet niet hoe het bij jullie werkt maar hier gaat het geschatte jaarbedrag gedeeld door 12 en wordt maandelijks afgeschreven, hetzelfde bedrag voor elke maand (dat is dus ongeveer 2 tientjes).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183357993
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:36 schreef SeLang het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jullie werkt maar hier gaat het geschatte jaarbedrag gedeeld door 12 en wordt maandelijks afgeschreven, hetzelfde bedrag voor elke maand (dat is dus ongeveer 2 tientjes).
Hier ook
Whatever...
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 11:43:25 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183358056
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 11:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dus mensen zijn maar minimaal geld kwijt aan dit failliet.

Prima geregeld dus. Als jij een maand voorschot biet kan dragen dan moet je niet in zee gaan met een twijfelachtige energieleverancier.
Jawel, maar dat is niet wat TS bedoeld. Wat TS nl bedoeld is dat het inderdaad, zoals Selang zegt, gedeeld wordt door 12, maar daarin zit ook direct het probleem voor TS.

Immers, in de zomer verbruik je nauwelijks iets, terwijl je in de winter veel meer verbruikt. Om dat bedrag gelijk te houden over het jaar wordt het in 12 gelijke delen opgedeeld, wat dus betekent dat je in de zomer eigenlijk veel meer betaald dan je werkelijke verbruik, omdat je in die warme maanden eigenlijk alvast 'vooruit aan het betalen' bent voor de wintermaanden die er aan komen.

Als zo'n aanbieder dan net voor de koudste periode failliet gaat, dan heb je in de zomermaanden eigenlijk meer betaald dan je verbruikt hebt op dat moment, zo is de redenering van TS, en de periode waarvóór je dat geld vooruit betaald hebt krijg je geen gas meer geleverd omdat de aanbieder failliet is, en dús moet je om die reden uitkijken met voorschotten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183358091
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar dat is niet wat TS bedoeld. Wat TS nl bedoeld is dat het inderdaad, zoals Selang zegt, gedeeld wordt door 12, maar daarin zit ook direct het probleem voor TS.

Immers, in de zomer verbruik je nauwelijks iets, terwijl je in de winter veel meer verbruikt. Om dat bedrag gelijk te houden over het jaar wordt het in 12 gelijke delen opgedeeld, wat dus betekent dat je in de zomer eigenlijk veel meer betaald dan je werkelijke verbruik, omdat je in die warme maanden eigenlijk alvast 'vooruit aan het betalen' bent voor de wintermaanden die er aan komen.

Als zo'n aanbieder dan net voor de koudste periode failliet gaat, dan heb je in de zomermaanden eigenlijk meer betaald dan je verbruikt hebt op dat moment, zo is de redenering van TS, en de periode waarvóór je dat geld vooruit betaald hebt krijg je geen gas meer geleverd omdat de aanbieder failliet is, en dús moet je om die reden uitkijken met voorschotten.
Tsja, gelukkig is het boekjaar al bijna ten einde.
Whatever...
pi_183358097
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 11:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Tsja, gelukkig is het boekjaar al bijna ten einde.
Wat heeft het boekjaar hier mee te maken?
pi_183358118
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:31 schreef blomke het volgende:

[..]

Maar dan doe je dat niet om geld van Energieflex terug te krijgen? Dus wel om wat je bij Energieflex "misloopt", bij de volgende leverancier terug te krijgen??
Dat klopt. Van een kale kip kun je niet plukken.

Zie het alsof je via een bemiddelaar een boer hebt betaald om 10 eieren te halen. Je hebt er zes gehaald en de bemiddelaar gaat failliet. Dan kun je of zeggen, ik krijg nog vier eieren, met daarbij minimale kans dat je überhaupt iets krijgt. Je kunt ook zeggen, ik heb er tien gehaald en haalt nog vier eieren op. Dan heb je wederzijds geen vordering en gaat het met gesloten beurs.

Met een slimme meter kan dat niet, maar bij een ouderwetse meter ziet niemand de standen en kun je dat zo doen. Blijft natuurlijk staan dat het frauderen is, alleen is het onmogelijk te controleren.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_183358150
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:30 schreef davo1979 het volgende:
Ook vorig jaar bij energieflex gezeten. Wat een bedrijf zeg, vanaf het begin was het een ramp. Betere datum afgesproken om het geld eraf te halen, maar dat kwamen ze niet na. Na vele telefoontjes bleven ze op de oude datum geld er af halen terwijl het het einde van de maand verhaal was. Dus achterstand. Toen wilde ze de bonus niet geven want 2 keer konden ze het geld op hun datum er niet afkrijgen. Uit eindelijk wel gehad omdat ik gaslicht had ingeschakeld (via hun afgesloten). En toen kwam het, ze hebben de eindstand verkeerd door gegeven in het register (scheelde echt duizenden kwh die al betaald waren). Dus het nieuwe contract kon niet ingaan bij de nieuwe energieleverancier. Aangezien je als klant dus zelf dat niet kan veranderen in het register en je afhankelijk bent... het heeft maanden geduurd en vele frustrerende telefoontjes want elke keer zouden ze het regelen maar deden het niet.
Narigheid ja. Zolang het goed gaat, is het prima om bij een dubieuze aanbieder te zitten met een slechte klantenservice. Maar o wee als het fout gaat. Nu moet ik zeggen dat de groten ook niet alles perfect doen maar toch.

#energieflex op Twitter is overigens een pareltje qua waar de klanten tegenaan lopen. Al reageert EnergieFlex best netjes en niet-terughoudend over de situatie. Klanten gaan automatisch over naar Innova Energie. Mocht je dat niet willen, dan kan je na een maand overstappen naar iets wat je zelf hebt uitgekozen. Lekker dan :')
Somebody that I used to know
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 12:00:56 #85
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183358269
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 11:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Narigheid ja. Zolang het goed gaat, is het prima om bij een dubieuze aanbieder te zitten met een slechte klantenservice. Maar o wee als het fout gaat. Nu moet ik zeggen dat de groten ook niet alles perfect doen maar toch.

#energieflex op Twitter is overigens een pareltje qua waar de klanten tegenaan lopen. Al reageert EnergieFlex best netjes en niet-terughoudend over de situatie. Klanten gaan automatisch over naar Innova Energie. Mocht je dat niet willen, dan kan je na een maand overstappen naar iets wat je zelf hebt uitgekozen. Lekker dan :')
Jawel, maar dan zit je dus bij een of andere dubieuze aanbieder omdat dat dan een beetje goedkoper is dan bij een grote jongen, en dan gaat het mis, en dan blijkt goedkoop ineens duurkoop te zijn geweest. Ik vind het dan raar dat de zogenaamde les die TS daar dan uit leert is dat je moet 'uitkijken met voorschotten'. 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 25 november 2018 @ 12:01:33 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183358281
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 11:48 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat klopt. Van een kale kip kun je niet plukken.

Zie het alsof je via een bemiddelaar een boer hebt betaald om 10 eieren te halen. Je hebt er zes gehaald en de bemiddelaar gaat failliet. Dan kun je of zeggen, ik krijg nog vier eieren, met daarbij minimale kans dat je überhaupt iets krijgt. Je kunt ook zeggen, ik heb er tien gehaald en haalt nog vier eieren op. Dan heb je wederzijds geen vordering en gaat het met gesloten beurs.

Met een slimme meter kan dat niet, maar bij een ouderwetse meter ziet niemand de standen en kun je dat zo doen. Blijft natuurlijk staan dat het frauderen is, alleen is het onmogelijk te controleren.
Waarom ga je nog vier eieren halen als je je tien eieren hebt? En hoe zou je er dan nog vier kunnen halen als je bemiddelaar failliet is?
The love you take is equal to the love you make.
pi_183358300
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:46 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat heeft het boekjaar hier mee te maken?
Dat je met het voorschot ook een deel terugbetaalt van het koude voorjaar. Tenminste, ik ga er vanuit dat het voorschotjaar een kalenderjaar is.

Dan ben je dus bijna niets teveel kwijt.
Whatever...
pi_183358313
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 11:48 schreef Arnold_fan het volgende:

Dat klopt.
Maar goed, als je de werkelijke stand opgeeft, kan je bij de curatoren melden, dat nog iets tegoed bij Energieflex hebt, hetzij energie, hetzij geld. Overigens inderdaad met weinig kans (de door jou genoemde kip), maar met een te hoge meterstand, krijg je zeker niets terug.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183358323
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat je met het voorschot ook een deel terugbetaalt van het koude voorjaar. Tenminste, ik ga er vanuit dat het voorschotjaar een kalenderjaar is.

Dan ben je dus bijna niets teveel kwijt.
Nee, je betaald gedurende je contractperiode een voorschot. Dit kan lopen vanaf iedere maand in het jaar.
pi_183358362
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom ga je nog vier eieren halen als je je tien eieren hebt? En hoe zou je er dan nog vier kunnen halen als je bemiddelaar failliet is?
In dit geval is de boer de netbeheerder. En die ziet niet wanneer wat is afgenomen.

Om in de metafoor te blijven, je zoekt een andere bemiddelaar om eieren te kunnen halen, en in jouw auto zit de meter hoeveel eieren je hebt gehaald. Je hebt in werkelijkheid zes eieren gehaald, maar zegt er tien gehaald te hebben wat ervoor zorgt dat je vier gratis eieren bij de volgende bemiddelaar krijgt. Dus als je je auto inlevert (gaat verhuizen dus) wordt op de meter gekeken hoeveel eieren je hebt gehaald, niet wanneer dat is geweest.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_183358389
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Maar goed, als je de werkelijke stand opgeeft, kan je bij de curatoren melden, dat nog iets tegoed bij Energieflex hebt, hetzij energie, hetzij geld. Overigens inderdaad met weinig kans (de door jou genoemde kip), maar met een te hoge meterstand, krijg je zeker niets terug.
Dat klopt. Maar niemand ziet je stand, dus niemand weet wat je afgelopen jaar hebt afgenomen, net als ze niet kunnen zien wat je volgend jaar afneemt, of het jaar daarop.

Daarmee gebruik je op papier het volgende jaar minder, waardoor je dan minder betaald.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 25 november 2018 @ 12:11:17 #92
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_183358410
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:07 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

In dit geval is de boer de netbeheerder. En die ziet niet wanneer wat is afgenomen.

Om in de metafoor te blijven, je zoekt een andere bemiddelaar om eieren te kunnen halen, en in jouw auto zit de meter hoeveel eieren je hebt gehaald. Je hebt in werkelijkheid zes eieren gehaald, maar zegt er tien gehaald te hebben wat ervoor zorgt dat je vier gratis eieren bij de volgende bemiddelaar krijgt. Dus als je je auto inlevert (gaat verhuizen dus) wordt op de meter gekeken hoeveel eieren je hebt gehaald, niet wanneer dat is geweest.
je voorbeeld kan beter andersom,
Je krijgt betaald voor geleverde eieren.

Je zegt dat je er al 10 geleverd hebt zodat je bij die nieuwe niet nog 4 hoeft te leveren.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 12:11:39 #93
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183358420
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:07 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

In dit geval is de boer de netbeheerder. En die ziet niet wanneer wat is afgenomen.

Om in de metafoor te blijven, je zoekt een andere bemiddelaar om eieren te kunnen halen, en in jouw auto zit de meter hoeveel eieren je hebt gehaald. Je hebt in werkelijkheid zes eieren gehaald, maar zegt er tien gehaald te hebben wat ervoor zorgt dat je vier gratis eieren bij de volgende bemiddelaar krijgt. Dus als je je auto inlevert (gaat verhuizen dus) wordt op de meter gekeken hoeveel eieren je hebt gehaald, niet wanneer dat is geweest.
Nou nee, dat zorgt daar helemaal niet voor, want het is die volgende bemiddelaar die bepaalt of hij in jouw theorietje mee gaat, en als die zegt, zoek het lekker uit, dat doe ik niet, dan zul je dat of moeten accepteren of op zoek naar een bemiddelaar die daar wel in mee gaat.

Maar dat het 'bij de volgende bemiddelaar AUTOMATISCH recht geeft' is bullshit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183358424
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:09 schreef Arnold_fan het volgende:

Dat klopt. Maar niemand ziet je stand, dus niemand weet wat je afgelopen jaar hebt afgenomen, net als ze niet kunnen zien wat je volgend jaar afneemt, of het jaar daarop.

Daarmee gebruik je op papier het volgende jaar minder, waardoor je dan minder betaald.
Dat zou je nu dus ook gewoon kunnen doen bij alle energieleveranciers: voor dit jaar teveel (hogere dan werkelijke gasmeterstand) opgeven, en dat levert voordeel op gezien de hogere gasprijs volgend jaar.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183358460
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou nee, dat zorgt daar helemaal niet voor, want het is die volgende bemiddelaar die bepaalt of hij in jouw theorietje mee gaat, en als die zegt, zoek het lekker uit, dat doe ik niet, dan zul je dat of moeten accepteren of op zoek naar een bemiddelaar die daar wel in mee gaat.

Maar dat het 'bij de volgende bemiddelaar AUTOMATISCH recht geeft' is bullshit.
Je mist het punt dat niemand op deze aardbol, afgezien van de bewoner van het huis, kan zien wat de meterstand is. Je hebt het recht niet, het is fraude. Maar niemand kan het controleren behalve de bewoner die de stand doorgeeft.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_183358471
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 12:12 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat zou je nu dus ook gewoon kunnen doen bij alle energieleveranciers: voor dit jaar teveel (hogere dan werkelijke gasmeterstand) opgeven, en dat levert voordeel op gezien de hogere gasprijs volgend jaar.
Dat zou kunnen, dan ben je feitelijk aan het speculeren op de energieprijs. Ook dat zal vast niet toegestaan zijn.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 12:18:33 #97
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183358505
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:14 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je mist het punt dat niemand op deze aardbol, afgezien van de bewoner van het huis, kan zien wat de meterstand is. Je hebt het recht niet, het is fraude. Maar niemand kan het controleren behalve de bewoner die de stand doorgeeft.
Wat JIJ mist is dat dat voordeel maar heel klein is, want als je een stand opgeeft die zo veel te hoog is dat die door het systeem als niet plausibel wordt gezien, dan gaat jouw hele plannetje niet door.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183358521
quote:
99s.gif Op zondag 25 november 2018 12:11 schreef Nizno het volgende:

[..]

je voorbeeld kan beter andersom,
Je krijgt betaald voor geleverde eieren.

Je zegt dat je er al 10 geleverd hebt zodat je bij die nieuwe niet nog 4 hoeft te leveren.
Nee, je betaalt geld en dat geeft je recht op energieafname. Idem voor de eieren, je betaalt en dat geeft je recht op eieren. Het reeds betaalde geld krijg je niet terug. Het enige wat je kunt doen is liegen dat je al gebruik hebt gemaakt van hetgeen je betaald hebt en dat later alsnog gebruiken. Niemand ziet wanneer wat is afgenomen. Het probleem is natuurlijk dat het niet mag, maar ze kunnen niet anders dan vertrouwen op de eerlijkheid van degene die de formulieren invult. Bij een slimme meter weten ze het al, dus is het überhaupt geen optie.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_183358560
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat JIJ mist is dat dat voordeel maar heel klein is, want als je een stand opgeeft die zo veel te hoog is dat die door het systeem als niet plausibel wordt gezien, dan gaat jouw hele plannetje niet door.
Je bent het dus inhoudelijk met me eens, dat is mooi.

Het zal inderdaad niet VEEL te hoog zijn, tenslotte is er ook in de rest van het jaar energie afgenomen, alleen minder. Het zal om relatief geringe bedragen zijn. En de kans op controle is er altijd, maar minimaal. Ik denk dat de curator wel betere dingen te doen heeft dan uit een failliete boedel nog even wat mensen in te huren om meterstanden te gaan controleren.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 12:26:24 #100
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183358588
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:23 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je bent het dus inhoudelijk met me eens, dat is mooi.

Het zal inderdaad niet VEEL te hoog zijn, tenslotte is er ook in de rest van het jaar energie afgenomen, alleen minder. Het zal om relatief geringe bedragen zijn. En de kans op controle is er altijd, maar minimaal. Ik denk dat de curator wel betere dingen te doen heeft dan uit een failliete boedel nog even wat mensen in te huren om meterstanden te gaan controleren.
Nee, dat ben ik niet, want een stand die wel of niet plausibel is kun jij niet berekenen, dus je neemt de gok dat bij een niet-plausibele meterstand (en dat is véél sneller dan jij denkt) een meteropnemer langs wordt gestuurd, waarbij dan geconcludeerd wordt dat jij een meterstand opgeeft die helemaal niet klopt.

En dat alles voor letterlijk maar een paar euro voordeel. Het voordeel weegt echt to-taal niet op tegen de mogelijke nadelen van die actie.

De kans op controle wordt 100% op het moment dat jij een niet-plausibele meterstand doorgeeft waarvan de grens niet door jou bepaald wordt en ook niet door jou berekend kan worden.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')