abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183284682
registreer om deze reclame te verbergen
Dit is nu een reden om tegen een EU te zijn.
  FP Moderator / Spellchecker woensdag 21 november 2018 @ 14:53:22 #52
362582 crew  Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_183284811
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_183285662
Dus je werkt b.v. 10 jaar in Polen, vervolgens 1 dag in Nederland en mogen wij de volle mep voor betalen?
Ik ben HSG-Bomber niet.
pi_183288473
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:33 schreef paulgo het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

De linkse partijen komen alleen maar op voor de buitenlandse kansarme medelanders en hebben hun eigen oude achterban verraden.
De rechtse partijen komen alleen maar op voor de buitenlandse multinationals en hebben de Nederlandse werknemers verraden.

Het gevolg is grootschalige armoede, ontevredenheid, polarisatie en een verharde samenleving. Verschrikkelijk.

Daarom moeten wij het voorbeeld van de Engelsen volgen, weg uit de EU,een NEXIT dus, tenzij de EU snel beter gaat functioneren.
Gelukkig hebben we in Nederland zichzelf "democratisch" noemende politieke partijen die een Nexit willen voorkomen, al moet het EU-lidmaatschap ervoor in de Grondwet worden opgenomen....

Verder volledig eens met je analyse, zowel wat links als rechts betreft. Ik voel me bij beide richtingen totaal niet thuis. Politici hebben de mond vol over de hardwerkende Nederlander, vooral in verkiezingstijd. Maar het beleid bevoordeelt alles en iedereen behalve die groep.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_183288624
Tsja, dan had de overheid maar niet de economie kunstmatig moeten oppompen met de flexcontractregeling. Mensen zitten de helft van hun zogenaamde werkende tijd thuis zonder werk.
1 + 1 = blauw
pi_183288659
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:27 schreef Kamina het volgende:
Tsja, dan had de overheid maar niet de economie kunstmatig moeten oppompen met de flexcontractregeling. Mensen zitten de helft van hun zogenaamde werkende tijd thuis zonder werk.
Dat heeft echt niets met dit topic te maken.
pi_183288725
Ach de nieuwe legale "asielzoeker" komt eraan.
Of het nu bystand is of ww, betalen zullen we.
pi_183288784
Die lui in Brussel doen het er ook echt om hè.
  Moderator woensdag 21 november 2018 @ 18:38:24 #59
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183288793
Je kunt dus straks als Oost Europeaan betaald 3 maanden op vakantie in BV NL
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183288897
quote:
9s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:37 schreef Ryan3 het volgende:
Die lui in Brussel doen het er ook echt om hè.
Het is natuurlijk te verwachten als je een EU hebt dat je uiteindelijk alles gelijkstelt. Dat helaas de rijkere landen veel moeten afstaan om het andere armere land op te bouwen is daar het gevolg van. Je kunt anders nooit van een EU spreken als de verschillen zo blijven zoals ze nu zijn.

Kijk maar eens wat het Duitsland al gekost heeft om de DDR te maken zoals het er nu voorstaat. En dan zijn ze er nog niet.
pi_183288958
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:43 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is natuurlijk te verwachten als je een EU hebt dat je uiteindelijk alles gelijkstelt. Dat helaas de rijkere landen veel moeten afstaan om het andere armere land op te bouwen is daar het gevolg van. Je kunt anders nooit van een EU spreken als de verschilmen zo blijven zoals ze nu zijn.

Kijk maar eens wat het Duitsland al gekost heeft om de DDR te maken zoaks het er nu voorstaat. En dan zijn ze er nog niet.
Ja, goed en dat gebeurt tegen de afbraak van onze sociale stelsel (wat we überhaupt nog hebben) en onze middenklasse dus. En wie geen brede middenklasse meer overhoudt kan rekenen op veel chaos.
pi_183288970
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed en dat gebeurt tegen de afbraak van onze sociale stelsel (wat we überhaupt nog hebben) en onze middenklasse dus. En wie geen brede middenklasse meer overhoudt kan rekenen op veel chaos.
Dat is waar.
pi_183289001
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is waar.
Dat zou één van de belangrijkste politieke uitgangspunten moeten zijn: het creëren en in stand houden van een brede middenklasse.
  woensdag 21 november 2018 @ 18:49:11 #64
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_183289008
U wilt de EU
U krijgt de EU
Ik ben inmiddels overleden
pi_183289039
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zou één van de belangrijkste politieke uitgangspunten moeten zijn: het creëren en in stand houden van een brede middenklasse.
Ook dat ben ik met je eens. De EU moet dit rustig aanpakken. De snelheid waarmee de EU dit proces wil uitvoeren gaat veel te snel.
pi_183289063
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:50 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ook dat ben ik met je eens. De EU moet dit rustig aanpakken. De snelheid waarmee de EU dit proces wil uitvoeren gaat veel te snel.
Ze willen nog veel meer. En ja, op gegeven moment gaat de wal het schip keren... Ik zeg al, het lijkt erop alsof ze het erom doen oid. Maar waarom?
pi_183289122
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze willen nog veel meer. En ja, op gegeven moment gaat de wal het schip keren... Ik zeg al, het lijkt erop alsof ze het erom doen oid. Maar waarom?
Waarom? Dat is de grote vraag. Het is natuurlijk zo dat dit vaak onbewust groeit en daarbij komt dat de meeste mensen in Brussel zelf niet de gevolgen ondervinden zoals de middenklasse dit voelt. Die worden al snel weggezet als ondeskundig etc.
pi_183289178
Maar goed de heren in Brussel gaan er vanuit dat het uiteindelijk economisch een behoorlijke vooruitgang moet opleveren. Ben benieuwd of dat ook wel zo is.
  woensdag 21 november 2018 @ 19:00:01 #69
479089 wollah
Studerende Boy
pi_183289186
quote:
6s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:19 schreef Techno het volgende:
Nexit.
Nee
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
pi_183289195
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Waarom? Dat is de grote vraag. Het is natuurlijk zo dat dit vaak onbewust groeit en daarbij komt dat de meeste mensen in Brussel zelf niet de gevolgen ondervinden zoals de middenklasse dit voelt. Die worden al snel weggezet als ondeskundig etc.
Het idiote is in feite dat als je naar de wereld kijkt dat de kleinere landen de succesvolste landen zijn. Vaak ook landen met een mix aan collectieve en meer individuele arrangementen ahw. Nu willen ze van de EU één grote moloch maken, dan weet je toch dat dat in de long run niet goed gaat lopen? En je weet toch ook dat er op den duur enig verzet hiertegen gaat ontstaan, vooral bij die kleine welvarende landen?
pi_183289200
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:00 schreef wollah het volgende:
Nee
Oost Europeaan gespot.
  woensdag 21 november 2018 @ 19:03:22 #72
479089 wollah
Studerende Boy
pi_183289237
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:01 schreef Techno het volgende:

[..]

Oost Europeaan gespot.
Nee
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
pi_183289617
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het idiote is in feite dat als je naar de wereld kijkt dat de kleinere landen de succesvolste landen zijn. Vaak ook landen met een mix aan collectieve en meer individuele arrangementen ahw. Nu willen ze van de EU één grote moloch maken, dan weet je toch dat dat in de long run niet goed gaat lopen? En je weet toch ook dat er op den duur enig verzet hiertegen gaat ontstaan, vooral bij die kleine welvarende landen?
Verzet? Welk verzet. Voor de eerste keer ben ik niet naar een demonstratie gegaan als het om ons sociaal stelsel, tipp etc gaat. 10 november was er een demonstratie op de Dam voor het behoud van het sociaal stelsel etc. Je word uitgelachen en wegezet als werkschuw tuig. Wat ik gelezen heb is dat je een kanon kon afschieten en nog niemand raakte. Maar voor Zwarte Piet gaan goddomme alle remmen los. Man man

Maar goed we hebben het Nederlands elftal en we hebben Max. Heerlijk toch.
pi_183289664
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:22 schreef Cherni het volgende:

[..]

Verzet? Welk verzet. Voor de eerste keer ben ik niet naar een demonstratie gegaan als het om ons sociaal stelsel, tipp etc gaat. 10 november was er een demonstratie op de Dam voor het behoud van het sociaal stelsel etc. Je word uitgelachen en wegezet als werkschuw tuig. Wat ik gelezen heb is dat je een kanon kon afschieten en nog niemand raakte. Maar voor Zwarte Piet gaan goddomme alle remmen los. Man man

Maar goed we hebben het Nederlands elftal en we hebben Max. Heerlijk toch.
Ja, iedereen weet dat de NL'er idd wrs niet in verzet komt. We moeten allemaal werken en vroeg op.
pi_183289835
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, iedereen weet dat de NL'er idd wrs niet in verzet komt. We moeten allemaal werken en vroeg op.
Mensen klagen wel maar zoeken het bij de verkeerde doelgroep. Maar goed ik zal het wel allemaal niet meer begrijpen. Misschien heb ik het wel nooit begrepen. Dat kan natuurlijk ook.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')