abonnement Unibet Coolblue
pi_183279003
Afgelopen zomer ben ik na 25 jaar harde contactlenzen te hebben gedragen overgestapt naar een bril.
Echter kan ik maar niet wennen aan een bril, en ben ik sinds gisteren overgestapt naar achte daglenzen. Heerlijk om weer vanuit elke (oog)hoek altijd scherp te zien en niet zo'n ding op je neus te hebben zitten.

Het blijft echter een crime om die dingen 's avonds uit te krijgen (okee na verloop van tijd krijg je er handigheid in, maar toch).

Voor mijn harde lenzen gebruikte ik altijd een zuignapje voor het uithalen, maar dat schijnt voor zachte lenzen dan weer afgeraden te worden.

Zijn er hulpmiddelen voor te koop om snel en makkelijk zonder gedoe zachte lenzen uit te doen?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 21 november 2018 @ 09:01:09 #2
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_183279038
je vingers, oftewel, gewoon even wennen ;-) Een zachte lens trekt vacuüm als je die met een zuignap eruit probeert te krijgen. Afradertje...
pi_183280484
Maar uitdoen is het makkelijke onderdeel
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_183280887
In doen vind ik juist weer een eitje.
Uiteindelijk zal ik er natuurlijk handigheid, en snelheid in krijgen, om het gewoon met de vingers te doen.

Ik las ook iets over een rubber pincetje, voor het uithalen. Iemand daar ervaring mee?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_183280987
Gewoon met je blote vingers. Wel goed wassen natuurlijk. Duim op je onderste ooglid, en die zo houden dat je duimtop net niet je oogbol raakt. met wijsvinger de lens naar beneden vegen, zodat ie iets opkrult en vanzelf tegen je duim aan valt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183281072
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:13 schreef Gripper het volgende:
Gewoon met je blote vingers. Wel goed wassen natuurlijk. Duim op je onderste ooglid, en die zo houden dat je duimtop net niet je oogbol raakt. met wijsvinger de lens naar beneden vegen, zodat ie iets opkrult en vanzelf tegen je duim aan valt.
Dat klinkt makkelijk, vanavond eens zo proberen.

Ik heb uiteraard ook instructie gehad, daar is mij verteld recht vooruit te kijken, de lens naar de buitenste ooghoek te schuiven terwijl je met je oog richting neus gaat en dan uitnemen, maar jouw methode klinkt een stuk makkelijker.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Spellchecker woensdag 21 november 2018 @ 11:26:16 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183281231
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat klinkt makkelijk, vanavond eens zo proberen.

Ik heb uiteraard ook instructie gehad, daar is mij verteld recht vooruit te kijken, de lens naar de buitenste ooghoek te schuiven terwijl je met je oog richting neus gaat en dan uitnemen, maar jouw methode klinkt een stuk makkelijker.
Met natte vingers .... en gewoon een paar keer oefenen. Naar jezelf in de spiegel kijken ipv naar je vingers ;)
pi_183281327
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:26 schreef maily het volgende:

[..]

Met natte vingers .... en gewoon een paar keer oefenen. Naar jezelf in de spiegel kijken ipv naar je vingers ;)
Kraanwater was uit den boze met zachte lenzen. Maar goed, aan de andere kant: het zijn daglenzen dus voor het uithalen zal dat niet zo erg zijn toch? Ik gooi ze toch weg na het uitdoen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_183281638
Ik draag ze bijna 15 jaar en krijg ze altijd slecht uit na het douchen. Voor t douchen nooit een probleem.

Douche je voor het uitdoen?
pi_183281706
natte vingers is the secret, igg 10 jaar terug (ben overgestapt op bril ivm te droge ogen).
En je moet je eigen handigheidje leren.
Ik kan hem zo weer doen, dacht dat ik met mn droge middelvinger mn onderste ooglid een beetje naar beneden trok. En verder t zelfde als hier boven.

Maar heb maandlenzen gedragen en telkens was de eerste 2/3 dagen was t lastigste met er uit halen. Daarna liep dat soepeler.
Maar waarom zachte daglenzen ipv terug harde lenzen wat je gewoon was?
pi_183281813
Met je middelvinger ooglid naar beneden doen en dan met je duim en wijsvinger je lens er uit plukken.
  Spellchecker woensdag 21 november 2018 @ 12:36:19 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183282515
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Kraanwater was uit den boze met zachte lenzen. Maar goed, aan de andere kant: het zijn daglenzen dus voor het uithalen zal dat niet zo erg zijn toch? Ik gooi ze toch weg na het uitdoen.
O nou dan maakt het toch niet uit dat ze aan je vingers plakken? En ik bedoelde lenzenvloeistof ;)
pi_183282857
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:52 schreef Roosgeluk het volgende:

Maar waarom zachte daglenzen ipv terug harde lenzen wat je gewoon was?
Ik had deze zomer dusdanig veel last van hooikoorts dat ik regelmatig eerder naar huis heb moeten gaan omdat ik mijn harde lenzen niet langer in kon houden. En met rond de -6 kan ik zonder niet functioneren. Plus stofjes onder je harde lens krijgen is echt :X
Harde lenzen én een bril afwisselen gaan niet samen, dus ben ik overgegaan naar een bril. Maar dat vind ik dus een verschrikking.
Dus vandaar dat ik nu daglenzen heb. Lekker makkelijk, veel minder last van de ogen met allergie en als ik erg last zou hebben, dan heb ik nog altijd de bril voor noodgevallen (zachte lenzen gaan wel samen met een bril).

En dat bevalt me prima, heerlijk weer vrij zicht rondom *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 21 november 2018 @ 13:30:12 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183283348
Ik doe gewoon m'n ooglid naar beneden en met twee vingers (duim en wijsvinger) knijp ik soort van m'n lens samen en dan gewoon eruit trekken.
Niets schuiven of iets.

Ook nooit problemen mee gehad.

gelukkig heb ik dag en nacht lenzen dus zelden maar wisselen/uit/indoen O+
  woensdag 21 november 2018 @ 13:30:55 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183283358
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:54 schreef StateOfMind het volgende:
Harde lenzen én een bril afwisselen gaan niet samen
Hoezo gaat dat niet samen? Maakt toch weinig verschil tov zachte lenzen?
  woensdag 21 november 2018 @ 13:39:10 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_183283486
Als je je lenzen niet langer in kunt houden is een bakje met lenzenspul en een bril meenemen naar je werk toch ook een optie? :D

Anyroads, ik heb alleen maar funlenzen gehad, maar die pakte ik er zo uit?
disclaimer
  donderdag 22 november 2018 @ 14:14:37 #17
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_183303929
Gewoon met duim en wijsvinger eruit pakken inderdaad.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_183307456
Wat bij mij vaak prima werkt is vinger in ooghoek plaatsen, naar buiten trekken (spleetogen na doen zeg maar) en dan oog dicht doen. Op die manier knijp ik de lens samen tussen m'n oogleden en kan ik 'm zo pakken.
Dit is een Signature....
pi_183322076
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:39 schreef Stormqueen het volgende:
Als je je lenzen niet langer in kunt houden is een bakje met lenzenspul en een bril meenemen naar je werk toch ook een optie? :D

Anyroads, ik heb alleen maar funlenzen gehad, maar die pakte ik er zo uit?
Ik had idd ook altijd druppels en een vers gevuld lenzendoosje mee en mn bril.
Was nog wel in mijn school en studenten tijd, dus altijd rugzak mee.

Maar ts, waarom kunnen harde lenzen en bril niet gecombineerd worden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')