abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 februari 2019 @ 15:07:46 #203
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184993291
PoHi van TS bekeken en nu snap ik haar beter.
pi_184995093
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:26 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]


[..]

[..]

dus je vrouw doet alles in jullie huishouden dan?
Waarom ik dit topic ben geopend heb ik letterlijk geschreven. Omdat je het niet hebt gelezen, hier nog een keer:
- voor reacties van mensen die ook chronisch tijdgebrek ervaren
- om letterlijk antwoord te krijgen op de vraag of mensen of chronisch tijdgebrek hebben of geen tijdgebrek maar wel een gejaagd gevoel

[..]


[..]


Ok van mijn kant verleerd begrepen. Ik wilde helpen, jij wilt het gevoel dat je niet de enige bent.

Ons huis is altijd top schoon. En verdelen de taken. Hoe moeilijk is dat nou? We doen dat zaterdag ochtend een uur en zondagochtend een uur. Voor de rest, we ruimen onze shit na gebruik direct op. Ik vind het wel weggegooide tijd, die ik aan betere dingen kan besteden. Ik verwacht binnen enkele weken een schoonmaker te hebben.

Ik ben het eee eens dat het je mindset is. Wat het niet minder erg maakt. Het is juist mooi. Als je echt wilt is je leven morgen anders.

Ik heb een gezin, een rijk soviaal leven, een intensieve baan (ik coach mensen), ik sport dagelijks en leer 20 uur per week. En het mooiste: ik heb het nooit druk.
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
  woensdag 13 februari 2019 @ 17:15:29 #205
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184995221
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 07:48 schreef valentijn101 het volgende:
Newsflash:
De vrouw uit de Flair of Viva die werkt, haar huishouden doet, de kinderen opvoed, naar de sportschool gaat, tijd voor sociale contacten heeft en haar make-up perfect heeft zitten bestaat niet.
Jawel hoor. Maar mijn familie (opa, ons, broers en zussen) schiet er bij in. Man zou ook graag meer aandacht willen, al plannen we dat best goed in. Ik stel continue mensen teleur. Ook de kinderen ja. De tuin ziet er niet uit, het huis zou ook wel wat beter onderhouden kunnen worden en tijd voor hobbbies is er niet. Ook ben ik ‘s avonds vaak half dood van vermoeidheid.

Stel je verwachtingen bij en realiseer je dat het perfecte leven niet bestaat.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_184995339
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ook ben ik ‘s avonds vaak half dood van vermoeidheid.

Stel je verwachtingen bij en realiseer je dat het perfecte leven niet bestaat.
Is dat normaal? Ik ken niet veel mensen die dat hebben. Ik ben vanaf 4.30uur op en voel me echt lekker.

Waarom verwachtingen bijstellen ( lees verlagen)? Waarom lees je er niet over? Ga anders eten, meer sporten, etc.
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
  woensdag 13 februari 2019 @ 17:25:08 #207
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184995370
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:23 schreef JoeyT1 het volgende:

[..]

Is dat normaal? Ik ken niet veel mensen die dat hebben. Ik ben vanaf 4.30uur op en voel me echt lekker.

Waarom verwachtingen bijstellen ( lees verlagen)? Waarom lees je er niet over? Ga anders eten, meer sporten, etc.
Lees je wel goed? Dat gaat dus niet. Ik sport al 5x per week. En eet in de regel gezond.
Mogelijk is mijn baan ook wat uitdagender dan de jouwe ;-)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_184995437
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Lees je wel goed? Dat gaat dus niet. Ik sport al 5x per week. En eet in de regel gezond.
Mogelijk is mijn baan ook wat uitdagender dan de jouwe ;-)
Waarom gaat het niet? Je doet het al perfect?

Ik heb in ieder geval de gaafste baan die er is. Een baan waar je energie van krijgt. Dus als je met uitdagender kutter bedoelt, dan heb je waarschijnlijk gelijk.

Je vraagt jezelf niet af waarom anderen het wel kunnen zonder vermoeid te zijn?
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
pi_184995575
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 07:44 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dus het is teveel gevraagd om boeken te kunnen uitlezen in minder dan 3 maanden en er ook nog een hobby op na te houden/persoonlijk doel te verwezenlijken? Je bestaat om zelf of je huis niet te laten verslonzen en dat is het? Jij hebt ook geen tijd voor iets anders dan wat ik doe? Oke, weet ik dat ook weer.
Begrijp me niet verkeerd, de bezigheden die ik al doe daar geef ik de prioriteit aan, anders deed ik ze niet eerst, ik ben nu ook redelijk gelukkig, maar ik vind het alleen jammer om te lezen dat andere mensen daarnaast nog wel dingen kunnen verwezenlijken en ik zelf niet. Nu verwijt je me een gebrek aan dankbaarheid, terwijl ik normaal gesproken tevreden ben en ook redelijk tevreden zou zijn als dit het is, maar omdat ik weet dat sommige mensen meer kunnen stel ik deze vraag. Anders had ik die niet gesteld.
Haalde vergelijking er eens af. Want zo te lezen gaat het prima met jou en ben je best wel gelukkig en tevreden met hoe jij je leven in deelt. Het gaat prima met je tot dat je jezelf gaat vergelijken met wat andere mensen allemaal doen in hun tijd. Misschien denk je wel dat er dan met jou iets mis is omdat andere mensen meer doen. Maar er is niets mis met jou, jij doet wat jij allemaal doet in jouw tijd. Meer dan dat kan het nooit zijn en dat geldt voor iedereen.
Zonder vergelijking ben jij oke, probeer dat maar eens te ontkennen.
  woensdag 13 februari 2019 @ 17:35:16 #210
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184995589
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:28 schreef JoeyT1 het volgende:

[..]

Waarom gaat het niet? Je doet het al perfect?

Ik heb in ieder geval de gaafste baan die er is. Een baan waar je energie van krijgt. Dus als je met uitdagender kutter bedoelt, dan heb je waarschijnlijk gelijk.

Je vraagt jezelf niet af waarom anderen het wel kunnen zonder vermoeid te zijn?
Leeftijd?
Te veel verantwoordelijkheden?
De dag heeft maar 24 uur?
Andere prioriteiten?
Genetische basis?

Het interesseert mij niet eigenlijk waarom anderen “dit wel kunnen zonder vermoeid te zijn”. Daarnaast weet ik zeker dat het ook niet waar is dat andere “dit wel kunnen zonder vermoeid te zijn”.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_184995709
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Leeftijd?
Te veel verantwoordelijkheden?
De dag heeft maar 24 uur?
Andere prioriteiten?
Genetische basis?

Het interesseert mij niet eigenlijk waarom anderen “dit wel kunnen zonder vermoeid te zijn”. Daarnaast weet ik zeker dat het ook niet waar is dat andere “dit wel kunnen zonder vermoeid te zijn”.
Ok, dan is wellicht dat het. Het interesseert je niet en bovendien geloof je dat je je half dood behoort te voelen als je thuiskomt.
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
pi_184995945
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:51 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Hetzelfde als jij, dus op dit moment niet fulltime en als ik minder werk houd ik te weinig geld over. Bedankt voor het inhoudelijk antwoord geven op mijn vraag. Tijd voor mezelf bedoel ik mee tijd om mezelf te ontwikkelen. Jou lukt het kennelijk om genoeg vooruit te komen in je muziek hobby om er tevreden mee te zijn. Ik leer zo langzaam dat ik nooit iets bereik. Daarnaast raak altijd in de war met mijn gedachten en kan me niet goed focussen. Dat is meer het probleem besef ik me nu.
Dat klinkt wel als een mogelijke diagnose. Als het iets is waar je echt blijvend tegenaan loopt, is het wellicht de moeite waard om te onderzoeken.
pi_184996347
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jawel hoor. Maar mijn familie (opa, ons, broers en zussen) schiet er bij in. Man zou ook graag meer aandacht willen, al plannen we dat best goed in. Ik stel continue mensen teleur. Ook de kinderen ja. De tuin ziet er niet uit, het huis zou ook wel wat beter onderhouden kunnen worden en tijd voor hobbbies is er niet. Ook ben ik ‘s avonds vaak half dood van vermoeidheid.

Stel je verwachtingen bij en realiseer je dat het perfecte leven niet bestaat.
_O- _O- mijn excuses. Ze bestaat wel _O_ Ik ben zeer diep onder de indruk ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator woensdag 13 februari 2019 @ 19:10:36 #214
441859 crew  Lenny77
pi_184997422
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 05:04 schreef JoeyT1 het volgende:

[..]

Ik zit idd 3/4 posts per dag op FOK! Ook dat is zonde van mn tijd, omdat het niveau zo laag is. Ik zal ermee stoppen.

Maar besef. Straks om 9 uur heb ik twee uur geleerd en gesport. Dan moet mijn werkdag nog beginnen. Vroeg opstaan maalt een verschil van dag en nacht. Letterlijk.

Ik heb al gemerkt dat je van de psychologie geen verstand hebt. Ga eens lezen over wilskracht. Waarom is uitstelgedrag s ochtends zoveel minder dan s avonds?
Dit is natuurlijk ook wel echt niet voor iedereen van toepassing. Ik functioneer niet in de ochtend en net dan stel ik alles uit. Ik ben een avondmens en kom dan tot mijn recht. Ik heb vrij lang vaste nachtdiensten gemaakt en dat werkritme was ideaal voor mij! Alleen vreselijk in de winter als je geen daglicht meer ziet en dus half depressief begint te worden...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_184997779
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:10 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk ook wel echt niet voor iedereen van toepassing. Ik functioneer niet in de ochtend en net dan stel ik alles uit. Ik ben een avondmens en kom dan tot mijn recht. Ik heb vrij lang vaste nachtdiensten gemaakt en dat werkritme was ideaal voor mij! Alleen vreselijk in de winter als je geen daglicht meer ziet en dus half depressief begint te worden...
Tuurlijk je hebt gelijk. Het geldt niet voor iedereen. Maar dan ben je wel de uitzondering op de regel.

Maar er is wetenschappelijk onderzoek na gedaan. S ochtends heeft de mens veel meer wilskracht dan s avonds. Het is een soort potje dat leegraakt naarmate je verder op de dag bent.

Wie is er wel een ochtend mens. Tot 3 jaar geleden ging ik laat maar ned en voelde ik me s ochtends moe.

Je ritme veranderen doe je niet even. Het is een lwestie van maanden doorzetten.
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
pi_184997850
quote:
9s.gif Op woensdag 21 november 2018 07:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik kom toe aan werken (normale urige werkweek), het huishouden en 1 of 2 (sociale) afspraken per week, paar uurtjes iets voor mezelf waarin ik niet echt wat kan bereiken omdat ik geen tijd heb om mijn gedachten voldoende te ordenen of beslissingen te nemen en dat is het.
Ik heb geprobeerd om iets te nemen dat dopamine negatief beinvloed omdat dopamine de tijd versnelt maar ook al voelde het alsof ik meer tijd had, ik werd er ook zo depressief van dat ik geen enkele motivatie meer had om iets in die tijd te doen.
Ik heb ook geprobeerd om zelf sneller te worden, maar iedere keer als dat lukte kreeg ik een vreselijk gejaagd gevoel waardoor ik me ook niet meer kon ontspannen als ik eenmaal wel dingen af had.

Ik neem nu aan dat mensen of chronisch tijdgebrek hebben, of een permanent depressief of gejaagd gevoel. Klopt dit?
Waarom neem je drugs daarvoor? Gast, doe normaal. Als je niet effectiever kan werken, dan doe je simpelweg te veel. Jij hebt ook 24 uur in een dag, net zoals ik. Het is niet zo moeilijk. Het ding is, dit antwoord bevalt je niet want je wilt meer doen. Ik zeg : Chill, ouwe.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_184998085
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:41 schreef JoeyT1 het volgende:

[..]

Ok, dan is wellicht dat het. Het interesseert je niet en bovendien geloof je dat je je half dood behoort te voelen als je thuiskomt.
Waar heb jij leren lezen? Ze zegt gewoon dat ze moe is 's avonds na haar werk en dat ze denkt dat iedereen dat met haar baan wel zal zijn. Ze zegt ook niet dat ze gelooft dat je bij elke baan je dood hoeft te voelen, ze meldt zelfs juist dat haar baan misschien wat uitdagender is dan jouw baan (en jij daarom misschien niet moe bent, en sommige andere mensen ook niet). Bedoel jij begon het gesprek überhaupt met haar tips te geven die ze al uitvoert en daarna ga je als een wilde door.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2019 19:37:18 ]
pi_184998238
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:26 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Welke dingen van jezelf heb jij moeten accepteren in je leven? Deed je dat uit jezelf of moest er ook iemand aan te pas komen die dat opdroeg? Op welke manier exact heeft dat jou rust gegeven?
Ik heb ook niet superveel energie. Eerder was ik wel jaloers op mensen die bij een vereniging of een of meer commissies zaten, veel sporten, doordeweeks meerdere keren sociale afspraken s avonds en het weekend ook zo vol.
Ik probeerde het ook en weet je, ik werd er niet blij van. Wat levert het me dan op?

Ik heb veel liever avonden lekker zonder afspraken met af en toe wel wat, dan andersom. Dan ga ik soms een avondje de was doen of sporten (niet een hele avond hoor) of hobbieen, maar het is prima om niets te doen.
Ik heb wel het voordeel dat ik een schoonmaakster kan betalen, dat is wel een verschil. Daar maak ik dan ook dankbaar gebruik van.
pi_184998252
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:35 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Waar heb jij leren lezen? Ze zegt gewoon dat ze moe is 's avonds na haar werk en dat ze denkt dat iedereen dat met haar baan wel zal zijn. Ze zegt ook niet dat ze gelooft dat je bij elke baan je dood hoeft te voelen, ze meldt zelfs juist dat haar baan misschien wat uitdagender is dan jouw baan (en jij daarom misschien niet moe bent, en sommige andere mensen ook niet). Bedoel jij begon het gesprek überhaupt met haar tips te geven die ze al uitvoert en daarna ga je als een wilde door.
Ik lees letterlijk met popcorn in mn mond je post. Wild?

Ze kent mn werk niet en denkt dat het daardoor moet komen? Het is een beperkte vorm van denken. Het ligt niet aan mij, het ligt buiten mij.

Lees eens wat biografieën. Weinig mensen die half dood zijn na een dagje werk. Maar het zal inderdaad de uitdaging zijn.
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
pi_184998294
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:44 schreef JoeyT1 het volgende:

[..]

Ik lees letterlijk met popcorn in mn mond je post. Wild?

Ze kent mn werk niet en denkt dat het daardoor moet komen? Het is een beperkte vorm van denken. Het ligt niet aan mij, het ligt buiten mij.

Lees eens wat biografieën. Weinig mensen die half dood zijn na een dagje werk. Maar het zal inderdaad de uitdaging zijn.
Ja dat weet ik ook nog wel en ieder ander ook. Zij zegt ook niet dat iedereen dat is of wel? Ze zegt dat met haar baan mensen dat ook zullen zijn. Ik weet niet wat er zo moeilijk aan is om dat gewoon correct te lezen/begrijpen maar oke. Blij om dat jouw baan zo leuk is en blij voor haar dat haar baan uitdagend is :)
pi_184998402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:46 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja dat weet ik ook nog wel en ieder ander ook. Zij zegt ook niet dat iedereen dat is of wel? Ze zegt dat met haar baan mensen dat ook zullen zijn. Ik weet niet wat er zo moeilijk aan is om dat gewoon correct te lezen/begrijpen maar oke. Blij om dat jouw baan zo leuk is en blij voor haar dat haar baan uitdagend is :)
Je loopt te mopperen om niets. Het punt is dat zij ervan overtuigd is dat niemand met haar baan energiek thuiskomt.

Ten eerste is dat niet zo. Ik zou het bijvoorbeeld wel zijn. Ten tweede vind ik het heel vreemd dat je dat maar voor lief neemt. Het lijkt me zonde van je leven.

Even voor de duidelijkheid. Niemand op mijn week heeft mijn energieniveau. Het ding is. Ik heb het mezelf aangeleerd.
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
pi_184998508
-

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2019 20:01:19 ]
pi_184998642
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:55 schreef phoenyx het volgende:

[..]


[..]

Man man man wat weet jij alles te praten naar je eigen hand zeg
Je hebt gelijk. Ik denk dat ik gewoon in andere kringen verkeer dan de gemiddelde FOK!ker.

Oprecht lijkt het me kut om half dood te zijn na een werkdag.
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
pi_184998684
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2019 20:00 schreef JoeyT1 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik denk dat ik gewoon in andere kringen verkeer dan de gemiddelde FOK!ker.

Oprecht lijkt het me kut om half dood te zijn na een werkdag.
Ja je hebt al vertelt dat het niveau hier te laag voor je ligt. Ik ben ook niet half dood na mijn werkdagen maar vind wel dat je gewoon maar wat blaat maar goed, zal wel zo zijn
pi_184998686
Ik vind moe zijn na werk, sport en koken een fijn gevoel.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2019 20:02:58 ]
pi_184998776
Wat voor soort vrijwilligerswerk doe je dat je om half 6 wakker moet worden en dan fulltime bezig bent de hele dag?
pi_184998863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 20:02 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja je hebt al vertelt dat het niveau hier te laag voor je ligt. Ik ben ook niet half dood na mijn werkdagen maar vind wel dat je gewoon maar wat blaat maar goed, zal wel zo zijn
Dat mag. Ik bedoel het goed en ben ook echt serieus.

Even voor de duidelijkheid. Het gaat me niet om IQ, EQ, goede baan of niet.

Ik werd getriggert door “Je verwachtingen bijstellen”.

Ik merk dan dat mensen hier nooit over hebben gelezen. Je verwachtingen wat lager zodat je niet teleurgesteld raakt.Als je denkt dat dat gelukkig maakt... Ok. Ik vind dat heel erg vreemd. Dat gaat dan verder op “het normaal vinden om half dood thuis te komen.”

No hard feelings!
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
  woensdag 13 februari 2019 @ 20:27:09 #228
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184999219
Weet je Joey. Het gaat om het hele plaatje en de nuance. En ik heb geen behoefte om jou in detail uit de doeken te doen waarom mijn leven is zoals het is. Een ding wil ik nog wel zeggen: ook ik heb een hoger energieniveau dan de gemiddelde mens. Daarom heb ik mijn huidige opdracht binnen mijn huidige situatie op me genomen. Geloof me, ook jij supermems zal moe zijn. Ook al weet jij zeker van niet. Prima. Als ik mijn eigen leven maar naar waarde in kam schatten toch?

Het enige wat ik wilde betogen dat ik van mening ben dat je niet op alle vlakken van je leven kunt excelleren. Als jij een andere menig bent toegedaan; prima. We zullen het nooit eens worden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_184999461
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 20:27 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je Joey. Het gaat om het hele plaatje en de nuance. En ik heb geen behoefte om jou in detail uit de doeken te doen waarom mijn leven is zoals het is. Een ding wil ik nog wel zeggen: ook ik heb een hoger energieniveau dan de gemiddelde mens. Daarom heb ik mijn huidige opdracht binnen mijn huidige situatie op me genomen. Geloof me, ook jij supermems zal moe zijn. Ook al weet jij zeker van niet. Prima. Als ik mijn eigen leven maar naar waarde in kam schatten toch?

Het enige wat ik wilde betogen dat ik van mening ben dat je niet op alle vlakken van je leven kunt excelleren. Als jij een andere menig bent toegedaan; prima. We zullen het nooit eens worden.
Ik ben nu moe. En dan ga ik slapen.

Maar ik denk dat we het op een punt wel eens zijn: Op alle vlakken eccelleren is niet mogelijk. Je moet keuzes maken. Bij mij zijn het 3 vlakken in de breedste zin van het woord: 1 Liefde (dochtertje, vriendin, familie, vrienden) 2 Sport (gezondheid) 3 carriere (geld is niet leidend? ik doe alleen nog wat ik evht leuk vind).

Overige zaken als schoonmaken, boodschappen, overhemden strijken etc probeer ik zo min mogelijk energie aan te verspillen. Ik maak me er al zeker niet druk om.
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
  Moderator woensdag 13 februari 2019 @ 21:57:46 #230
441859 crew  Lenny77
pi_185002442
Een iets oudere bouwvakker komt ook kapot thuis, zelfs al zou hij zijn werk super vinden. Een verpleegster in een rusthuis of zware afdeling heeft ook de fut niet meer om bergen te verzetten na 8u heffen van aardappelzakken van mensen, ook al geeft het voldoening! Een mens die zwaar geconcentreerd moet werken is na een werkdag ook geestelijk leeg.
Leuk dat jij juichend thuiskomt, het is je van Harte gegund, maar je komt echt over alsof dit echt alleen maar een mindset dingetje is. Die rug van de bouwvakker en verpleegster doet echt wel pijn hoor: dat veeg je niet even weg met een goede mindset. En stel dat die mensen ook nog eens alleenstaand ouder zijn of zelfs een gewoon standaard gezin hebben met een heel huishouden erbij? Ja dan zijn ze half dood op de avond.
Vinden ze dat erg? Misschien helemaal niet zelfs! Een kwestie van keuzes maken: dat stof op de kast loopt niet weg, de kleding kan ook wel eens ongestreken in de kast en ipv je badkamer te laten blinken kan een uurtje TV meer voor je gebroken lijf en uitgeputte geest doen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 14 februari 2019 @ 07:34:34 #231
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185007337
Nooit, maar dan ook nooit last van.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_185022591
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 15:07 schreef dagobertE6 het volgende:
PoHi van TS bekeken en nu snap ik haar beter.
Hoezo dat dan?

quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:07 schreef JoeyT1 het volgende:

Ok van mijn kant verleerd begrepen. Ik wilde helpen, jij wilt het gevoel dat je niet de enige bent.

Ons huis is altijd top schoon. En verdelen de taken. Hoe moeilijk is dat nou? We doen dat zaterdag ochtend een uur en zondagochtend een uur. Voor de rest, we ruimen onze shit na gebruik direct op. Ik vind het wel weggegooide tijd, die ik aan betere dingen kan besteden. Ik verwacht binnen enkele weken een schoonmaker te hebben.

Ik ben het eee eens dat het je mindset is. Wat het niet minder erg maakt. Het is juist mooi. Als je echt wilt is je leven morgen anders.

Ik heb een gezin, een rijk soviaal leven, een intensieve baan (ik coach mensen), ik sport dagelijks en leer 20 uur per week. En het mooiste: ik heb het nooit druk.
Oké nou bedankt voor het delen van je ervaring dat is idd wat ik wilde lezen mooi om te lezen dat de huishoudelijke taken eerlijk verdeeld zijn en je aan je verplichtingen kunt voldoen zonder het druk te hebben.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:15 schreef Tinkepink het volgende:

Jawel hoor. Maar mijn familie (opa, ons, broers en zussen) schiet er bij in. Man zou ook graag meer aandacht willen, al plannen we dat best goed in. Ik stel continue mensen teleur. Ook de kinderen ja. De tuin ziet er niet uit, het huis zou ook wel wat beter onderhouden kunnen worden en tijd voor hobbbies is er niet. Ook ben ik ‘s avonds vaak half dood van vermoeidheid.

Stel je verwachtingen bij en realiseer je dat het perfecte leven niet bestaat.
Maar dan ben je het toch wel met me eens dat dit vervelend is, mogelijkheden in theorie weten die je nooit zal kunnen uitvoeren? Iedereen weet wel dat het perfecte leven niet bestaat, wat zich manifesteert in het feit dat velen de hoop op succes in ook maar de meest onbenullige dingen al heel lang hebben laten varen omdat ze geloven in de cirkelredenering dat als je geen succes hebt je het wel niet zal hebben verdient en dat de mensen die het wel hebben succes voor zichzelf wisten te verdienen. Maar ik neem aan dat je dan met "verwachtingen bijstellen" bedoelt dat mensen daarover hun teleurstelling niet mogen uiten. Dus niet alleen is een deel van het leven deprimerend vanwege de voortdurende confrontatie met allerlei verplichtingen en niet benutte mogelijkheden, je moet dat ook altijd als vanzelfsprekend onbetwistbaar feit zonder klagen ondergaan ook al voel je dat niet zo. Ik schrijf het op een forum, en mensen hebben de keuze om het niet te lezen of er niet op te reageren. Ik klaag niet IRL met een luidspreker op een plein. Dus ik zie niet waarom het nu aan mij opgedragen wordt dat ik deze interpretatie van "verwachtingen bijstellen" in de praktijk moet brengen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:34 schreef peter431 het volgende:

Haalde vergelijking er eens af. Want zo te lezen gaat het prima met jou en ben je best wel gelukkig en tevreden met hoe jij je leven in deelt. Het gaat prima met je tot dat je jezelf gaat vergelijken met wat andere mensen allemaal doen in hun tijd. Misschien denk je wel dat er dan met jou iets mis is omdat andere mensen meer doen. Maar er is niets mis met jou, jij doet wat jij allemaal doet in jouw tijd. Meer dan dat kan het nooit zijn en dat geldt voor iedereen.
Zonder vergelijking ben jij oke, probeer dat maar eens te ontkennen.
Vergelijken zit diep ingeworteld in de maatschappij. Sorry hoor, maar ik wordt voortdurend vergeleken met anderen door mijn werkgever. Waarom mag dat wel, en mag ik dan ineens dan zelf niet doen?

quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:55 schreef so.original het volgende:

Dat klinkt wel als een mogelijke diagnose. Als het iets is waar je echt blijvend tegenaan loopt, is het wellicht de moeite waard om te onderzoeken.
Een diagnose van wat? Onderzoeken door wie? Ik ben zelf al jaren bezig het te onderzoeken door medische publicaties te lezen op inrernet. Ik doe niets anders in de verloren uren pauze/reistijd enz. Maar met ontelbaar veel mogelijke oorzaken is dat voor een leek onrealistisch.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:25 schreef DoubleUU het volgende:

Waarom neem je drugs daarvoor? Gast, doe normaal. Als je niet effectiever kan werken, dan doe je simpelweg te veel. Jij hebt ook 24 uur in een dag, net zoals ik. Het is niet zo moeilijk. Het ding is, dit antwoord bevalt je niet want je wilt meer doen. Ik zeg : Chill, ouwe.
Te veel? Ik doe bijna letterlijk niets anders dan werken (op dit moment dus maar 4 dagen) en het huishouden. Als dat al heel erg veel is volgens jou, dan vraag ik mij af waar je mij mee vergelijkt, demente ouderen of mensen die afgekeurd zijn of zoiets

quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik heb ook niet superveel energie. Eerder was ik wel jaloers op mensen die bij een vereniging of een of meer commissies zaten, veel sporten, doordeweeks meerdere keren sociale afspraken s avonds en het weekend ook zo vol.
Ik probeerde het ook en weet je, ik werd er niet blij van. Wat levert het me dan op?

Ik heb veel liever avonden lekker zonder afspraken met af en toe wel wat, dan andersom. Dan ga ik soms een avondje de was doen of sporten (niet een hele avond hoor) of hobbieen, maar het is prima om niets te doen.
Ik heb wel het voordeel dat ik een schoonmaakster kan betalen, dat is wel een verschil. Daar maak ik dan ook dankbaar gebruik van.
Waarom wilde je eerst al die dingen dan? Dan leek het gewoon beter voor jou dan het in werkelijkheid was, maar nu je het zelf ervaren hebt en het niet was wat je ervan verwachtte ben je wel van je jaloezie afgekomen.
Ik bedoelde eerder inderdaad wat jij hobbieen noemt. Dat is misschien het verschil, jij vindt het prima om niets te doen. Ik niet. Ik kan niet tegen nietsdoen, dan voelt het alsof ik tijd verspil. Ik plan alleen heel af en toe nietsdoen in om te ontspannen. Als je gelukkig wordt van nietsdoen is er ook helemaal geen probleem, maar ik wordt daar dus niet gelukkig van. Of heb jij dat jezelf aangeleerd of zo? Was het ook een geval van verwachtingen bijstellen?

quote:
6s.gif Op woensdag 13 februari 2019 20:05 schreef Salvad0R het volgende:
Wat voor soort vrijwilligerswerk doe je dat je om half 6 wakker moet worden en dan fulltime bezig bent de hele dag?
Dat is niet relevant voor het topic. Ik geef liever geen privé details op het internet. Maar het is iig iets normaals en nee, ook niet fulltime, daarnaast heb ik parttime betaald werk.

quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2019 07:34 schreef onlogisch het volgende:
Nooit, maar dan ook nooit last van.
Oké bedankt voor het delen van je ervaring. Dat geeft mij weer hoop dat het in theorie ook anders kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 14-02-2019 23:12:08 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_185024426
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 22:43 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Dat is niet relevant voor het topic. Ik geef liever geen privé details op het internet. Maar het is iig iets normaals en nee, ook niet fulltime, daarnaast heb ik parttime betaald werk.

[..]

Dus je bent niet eens bereid om te staan voor wat je doet met je leven?

pi_185025301
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 00:26 schreef Salvad0R het volgende:

Dus je bent niet eens bereid om te staan voor wat je doet met je leven?

[ afbeelding ]
Dat heeft niets met mij te maken maar met het feit dat jij aan het vissen bent naar persoonlijke details die niet van belang zijn voor het beantwoorden van de vraag van dit topic
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_185025342
Over je eerdere vraag: ik heb geprobeerd meer te doen, omdat ik dacht dat dat wel fijn was en goed voor de cv enzo. Voor sommigen is dat zo, maar anderen halen minder energie uit zoveel dingen doen.

Het is echt niet erg dat ik nu minder doe.

Het kan je helpen om bewust te worden van wat je doet: is deze tijd op fok me echt het waard, of kan ik beter dat boek lezen, omdat ik het belangrijk vind om dat te doen?

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 07:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dat heeft niets met mij te maken maar met het feit dat jij aan het vissen bent naar persoonlijke details die niet van belang zijn voor het beantwoorden van de vraag van dit topic
Het scheelt wel degelijk wat je doet natuurlijk. Iemand die op z’n werk actief bezig is, wil misschien eerder wat zittends doen s avonds dan iemand die juist de hele dag achter de computer staart. Of je wil juist t zelfde doen, omdat dat is wat je fijn vindt.
pi_185026445
Niet heel herkenbaar. Uiteraard ben ik regelmatig wel druk met werk enzo en botst dat soms met andere dingen die ik nog wil doen, maar ik het bevalt me grotendeels uitstekend en het voelt dus niet als energievretende last. Denk ook dat je moet accepteren dat je soms niet alles wat je wilt doen in 1 dag kunt proppen. TS, heb jij het wel naar je zin qua werk? Beschouw je het vrijwilligerswerk niet teveel als "moeten"?

Edit: O ja, als dit:

quote:
Een diagnose van wat? Onderzoeken door wie? Ik ben zelf al jaren bezig het te onderzoeken door medische publicaties te lezen op inrernet. Ik doe niets anders in de verloren uren pauze/reistijd enz. Maar met ontelbaar veel mogelijke oorzaken is dat voor een leek onrealistisch.
... daadwerkelijk is hoe je elk vrij gaatje invult kan ik me werkelijk niet voorstellen dat je op dergelijke momenten wel ontspant. :D
pi_185028756
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 07:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Over je eerdere vraag: ik heb geprobeerd meer te doen, omdat ik dacht dat dat wel fijn was en goed voor de cv enzo. Voor sommigen is dat zo, maar anderen halen minder energie uit zoveel dingen doen.

Het is echt niet erg dat ik nu minder doe.

Het kan je helpen om bewust te worden van wat je doet: is deze tijd op fok me echt het waard, of kan ik beter dat boek lezen, omdat ik het belangrijk vind om dat te doen?

Ja maar het was dus geen doel wat heel belangrijk voor je was en je al heel lang had en teleurgesteld over was toen het niet lukte om meer te doen voor je cv? Dat maakt natuurlijk ook uit.
Ja, je hebt wel gelijk dat op fok zitten tijdverspilling is. Maar als ik wel boeken lees dan lees ik alsnog nooit snel genoeg. Ik lees misschien in een week 200-400 bladzijdes als ik mazzel heb en verder geen afspraken. Aangezien ik zoveel op de lijst heb staan, gaat het nog heel lang duren voordat ik alles wat ik wil uit heb gelezen.

quote:
Het scheelt wel degelijk wat je doet natuurlijk. Iemand die op z’n werk actief bezig is, wil misschien eerder wat zittends doen s avonds dan iemand die juist de hele dag achter de computer staart. Of je wil juist t zelfde doen, omdat dat is wat je fijn vindt.
Het is actief werk

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 09:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Niet heel herkenbaar. Uiteraard ben ik regelmatig wel druk met werk enzo en botst dat soms met andere dingen die ik nog wil doen, maar ik het bevalt me grotendeels uitstekend en het voelt dus niet als energievretende last. Denk ook dat je moet accepteren dat je soms niet alles wat je wilt doen in 1 dag kunt proppen. TS, heb jij het wel naar je zin qua werk? Beschouw je het vrijwilligerswerk niet teveel als "moeten"?

Edit: O ja, als dit:

... daadwerkelijk is hoe je elk vrij gaatje invult kan ik me werkelijk niet voorstellen dat je op dergelijke momenten wel ontspant. :D
Gelukkig dat jij het niet herkent. Bedankt voor het opschrijven van he eigen ervaring. Maar waar het mij om gaat, is vooruitkomen qua ontwikkeling. Dat gaat niet in een slakken tempo dat door mensen wordt voorgeschreven. Natuurlijk begrijp ik dat ik het moet accepteren als het niet sneller gaat. Maar dat kun je geen advies of oplossing noemen want dat begrijp ik zelf ook wel.
Werk is werk, en voor mij is dit nu haalbaar en andere dingen. Het gaat mij om mijn vrije tijd.
Ik wil me juist niet ontspannen dat vind ik tijdverspilling als daarmee nietsdoen wordt bedoeld
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_185029379
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:44 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Maar als ik wel boeken lees dan lees ik alsnog nooit snel genoeg. Ik lees misschien in een week 200-400 bladzijdes als ik mazzel heb en verder geen afspraken.
[..]


Dat is echt onwijs veel hè.
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
pi_185030247
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 22:43 schreef geeninspiratie1235 het volgende:


Vergelijken zit diep ingeworteld in de maatschappij. Sorry hoor, maar ik wordt voortdurend vergeleken met anderen door mijn werkgever. Waarom mag dat wel, en mag ik dan ineens dan zelf niet doen?

Ik zeg ook niet dat je dat niet mag doen. Ik neem aan dat jij wel het verschil kent tussen dat wat, zeg maar, pijn doet en dat wat niet pijn doet. Dus als jij jezelf altijd maar op een negatieve manier aan het vergelijken bent met andere, dat doet jou pijn. Kan jij dan een goeie reden/argument bedenken voor jezelf om dat te blijven doen terwijl je weet dat het jouw pijn doet?
pi_185030744
Ik lees eigenlijk vooral wat de TS niet wil, niet wat hij of zij wel wil.

Niet weten hoe je je vrije tijd in moet vullen is eigenlijk een vraag in de categorie: uitzoeken wat je wel wilt.

4 dagen in de week werken en dan nergens tijd voor hebben, dat wil er bij mij eigenlijk niet zo in.

Kijkend naar mijn eigen situatie: fulltime baan + masterstudie + intensieve mantelzorg voor 3 demente bejaarden is best een druk leven... En ja, daarin heb ik nog steeds de tijd om mijn haar te kammen, eens met vrienden af te spreken en aan mijn hobbies toe te komen.

Het lijkt een beetje alsof je niet goed weet wat je eigenlijk leuk vindt, zoek dat uit en je tijd vult zich vanzelf.
pi_185031089
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:14 schreef JoeyT1 het volgende:

Dat is echt onwijs veel hè.
Niet als je het vergelijkt met bijv. Mensen die een studie volgen. Ik was altijd langzaam vergeleken met anderen op het hbo wat ik eigenlijk niet kon qua studie druk bijv.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:00 schreef peter431 het volgende:

Ik zeg ook niet dat je dat niet mag doen. Ik neem aan dat jij wel het verschil kent tussen dat wat, zeg maar, pijn doet en dat wat niet pijn doet. Dus als jij jezelf altijd maar op een negatieve manier aan het vergelijken bent met andere, dat doet jou pijn. Kan jij dan een goeie reden/argument bedenken voor jezelf om dat te blijven doen terwijl je weet dat het jouw pijn doet?
Het doet mij niet pijn (groot woord hiervoor maar ja) dat ik mezelf vergelijk, wat mij pijn doet is dat ik mijn eigen doelen niet haal. Als ik me vergelijk zie ik dat het bij anderen wel mogelijk is. Jij zal ook wel dingen hebben bereikt in dit leven waar je op kwam dat jij dat kon omdat anderen het ook konden. Iedereen vergelijkt zichzelf. Het gaat vanzelf. Of je het nou bewust opzoekt of niet, je wordt voortdurend met andere mensen en hun prestaties geconfronteerd hoor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:26 schreef totebel het volgende:
Ik lees eigenlijk vooral wat de TS niet wil, niet wat hij of zij wel wil.

Niet weten hoe je je vrije tijd in moet vullen is eigenlijk een vraag in de categorie: uitzoeken wat je wel wilt.

4 dagen in de week werken en dan nergens tijd voor hebben, dat wil er bij mij eigenlijk niet zo in.

Kijkend naar mijn eigen situatie: fulltime baan + masterstudie + intensieve mantelzorg voor 3 demente bejaarden is best een druk leven... En ja, daarin heb ik nog steeds de tijd om mijn haar te kammen, eens met vrienden af te spreken en aan mijn hobbies toe te komen.

Het lijkt een beetje alsof je niet goed weet wat je eigenlijk leuk vindt, zoek dat uit en je tijd vult zich vanzelf.
Ik weet wel wat ik wil. Ik ervaar alleen een gebrek aan succes bij het verwezenlijken van mijn persoonlijke doelen. Wat het is ga ik niet zeggen want de omgeving weet dat ook. Maar het is niet iets dat te hoog gegrepen is, het is iets wat de meeste mensen kunnen en waar je in principe geen opleiding voor nodig hebt maar wat mij vanwege psychische problemen niet lukt.
Bedankt voor het delen van je ervaring , ik begrijp niet hoe jij zo'n druk leven kunt hebben maar goed dat bedoel ik dus met dat het in theorie wel mogelijk is. Dat is wel positief. Alleen hoezo gaat het er bij jou niet in wat ik schrijf? Waarom zou ik daarover liegen?

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 15-02-2019 16:26:35 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_185031886
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:45 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Niet als je het vergelijkt met bijv. Mensen die een studie volgen. Ik was altijd langzaam vergeleken met anderen op het hbo wat ik eigenlijk niet kon qua studie druk bijv.

[..]


Je hebt een heel verleerd beeld van de werkelijkheid of van je capaciteiten.

Wat zijn je persoonlijke doelen?

Zo doe ik nu in deeltijd een tweede universitaire studie. Dat zal rond 150 blz per week zijn. Leren niet gewoon lezen.

Ik heb een vriend die in deeltijd de HBO doet. Hij zit nu in zijn tweede jaar en heeft pas vorige week een boek opengeslagen. Zijn hele eerste jaar middels simpele samenvattingen.
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
pi_185031952
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:45 schreef geeninspiratie1235 het volgende:


Het doet mij niet pijn (groot woord hiervoor maar ja) dat ik mezelf vergelijk, wat mij pijn doet is dat ik mijn eigen doelen niet haal. Als ik me vergelijk zie ik dat het bij anderen wel mogelijk is. Jij zal ook wel dingen hebben bereikt in dit leven waar je op kwam dat jij dat kon omdat anderen het ook konden. Iedereen vergelijkt zichzelf. Het gaat vanzelf. Of je het nou bewust opzoekt of niet, je wordt voortdurend met andere mensen en hun prestaties geconfronteerd hoor.

Misschien ben je er niet bewust van als het gaat om het bereiken van je doelen. Zoals ik het bekijk voor mij zelf in dat waar ik mee bezig ben bereik ik altijd mijn doel. Ook al zit ik alleen maar op de bank, dan is dat wat ik doe waarmee ik mijn doel bereikt. Tot dat ik bijvoorbeeld op wil staan en dan is dat mijn doel wat ik bereikt. Dan kan ik bijvoorbeeld mijn eten klaar gaan maken en dan is dat het doel wat ik bereikt. En misschien is hetgeen wat ik presteer in de keuken, in de ogen van een ander, niet goed genoeg, voor mij is het oké.
En het kan zijn dat ik zelf ook kan zien dat er heus nog wel wat te verbeteren valt aan mijn kookkunsten. En dan kan ik er voor kiezen om dat te gaan doen of ik doe het niet.
pi_185033304
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 15:32 schreef JoeyT1 het volgende:

Je hebt een heel verleerd beeld van de werkelijkheid of van je capaciteiten.

Wat zijn je persoonlijke doelen?

Zo doe ik nu in deeltijd een tweede universitaire studie. Dat zal rond 150 blz per week zijn. Leren niet gewoon lezen.

Ik heb een vriend die in deeltijd de HBO doet. Hij zit nu in zijn tweede jaar en heeft pas vorige week een boek opengeslagen. Zijn hele eerste jaar middels simpele samenvattingen.
Mijn persoonlijke doelen hier neerzetten zou ervoor zorgen dat iedereen die dat leest mij erin zou herkennen. Maar het is iig qua idee vergelijkbaar met het volgende dat verzonnen is:
- tuin vernieuwen qua beplanting
- zelf willen kunnen tekenen terwijl ik nog niets weet van licht, verhoudingen,geschiedenis van bekende kunstenaars enz. en dat eerst nog moet leren

Veel moeten lezen is een handicap, het is beter als je alles direct begrijpt. Hoe minder je direct begrijpt hoe meer je moet lezen. Dus als jij en je vriend weinig hoeven te lezen en toch alles begrijpen, is dat een pluspunt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 15:36 schreef peter431 het volgende:

Misschien ben je er niet bewust van als het gaat om het bereiken van je doelen. Zoals ik het bekijk voor mij zelf in dat waar ik mee bezig ben bereik ik altijd mijn doel. Ook al zit ik alleen maar op de bank, dan is dat wat ik doe waarmee ik mijn doel bereikt. Tot dat ik bijvoorbeeld op wil staan en dan is dat mijn doel wat ik bereikt. Dan kan ik bijvoorbeeld mijn eten klaar gaan maken en dan is dat het doel wat ik bereikt. En misschien is hetgeen wat ik presteer in de keuken, in de ogen van een ander, niet goed genoeg, voor mij is het oké.
En het kan zijn dat ik zelf ook kan zien dat er heus nog wel wat te verbeteren valt aan mijn kookkunsten. En dan kan ik er voor kiezen om dat te gaan doen of ik doe het niet.
Ja, dat is het verlagen van je verwachtingen en dat doe ik ook. Iedere dag ben ik heus wel blij dat ik dat ook weer heb overleefd en 'trots' dat ik uberhaupt de dagelijkse dingen als koken heb kunnen doen. Maar zeg nou zelf, het maakt misschien even blij maar niet op lange termijn gelukkig als levensdoel.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_185033782
Eerst hard werken dan na een paar jaren 4 dagen per week werken en daarna ben je zo goed in je werk dat je tussendoor wat extra kan niksen en pauzeren zonder dat anderen het echt merken en zo ga je elk jaar wat vooruit
pi_185034029
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:45 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Ja, dat is het verlagen van je verwachtingen en dat doe ik ook. Iedere dag ben ik heus wel blij dat ik dat ook weer heb overleefd en 'trots' dat ik uberhaupt de dagelijkse dingen als koken heb kunnen doen. Maar zeg nou zelf, het maakt misschien even blij maar niet op lange termijn gelukkig als levensdoel.
Je verwachting is een toekomstbeeld in je hoofd waarvan jij dus waarschijnlijk van vindt dat het er zo uit moet zien.
Dus wat denk jij wat er met jou zal gebeuren als je denkbeeld niet in overeenstemming is met de realiteit van datgene wat je wel hebt bereikt? Die realiteit laat aan jou zien dat je denkbeeld niet echt is, het is een illusie.
Door de teleurstelling ga jij jezelf dan waarschijnlijk naar beneden halen. Je gaat kijken naar wat er niet is in plaats van te kijken naar wat er wel is.
En ook al hou jij niet van ongevraagd advies wil ik je toch het volgende meegeven, wees niet zo streng voor jezelf. Heb wat meer begrip voor jezelf. Kijk naar de realiteit die is vriendelijker dan jouw gedachten daar over.
pi_185034649
Ter aanvulling.

Een verwachting is een eigen toekomstige voorspelling van hoe het er uit moet zien.
Chronisch gebrek aan tijd hebben dat kan dan door jou zo gevoeld worden omdat je in een denkbeeldige toekomst zit waarin jij allemaal dingen moet doen in de tijd die jij bepaalt.
De toekomst bestaat niet omdat er nog nooit 1 persoon, dood of levend, is geweest die in de toekomst iets gedaan heeft of iets kan doen. En jij verwacht van jezelf dat jij dat wel kan?
pi_185045500
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 07:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dat heeft niets met mij te maken maar met het feit dat jij aan het vissen bent naar persoonlijke details die niet van belang zijn voor het beantwoorden van de vraag van dit topic
Tja. Ik denk namelijk dat je gewoon uit je nek lult en je aanstelt.
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2019 @ 13:57:08 #249
137949 Disana
pi_185047227
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 11:23 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Tja. Ik denk namelijk dat je gewoon uit je nek lult en je aanstelt.
En ik denk dat jij je persoonlijke sores afreageert op TS.
pi_185047525
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 13:57 schreef Disana het volgende:

[..]

En ik denk dat jij je persoonlijke sores afreageert op TS.
Neuh, heb niet zoveel sores.
pi_185047605
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:45 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke doelen hier neerzetten zou ervoor zorgen dat iedereen die dat leest mij erin zou herkennen. Maar het is iig qua idee vergelijkbaar met het volgende dat verzonnen is:
- tuin vernieuwen qua beplanting
- zelf willen kunnen tekenen terwijl ik nog niets weet van licht, verhoudingen,geschiedenis van bekende kunstenaars enz. en dat eerst nog moet leren

Veel moeten lezen is een handicap, het is beter als je alles direct begrijpt. Hoe minder je direct begrijpt hoe meer je moet lezen. Dus als jij en je vriend weinig hoeven te lezen en toch alles begrijpen, is dat een pluspunt.

[..]


Ik begrijp dat deze doelstellingen verzonnen zijn, maar waarom wil je ze bereiken. Je tuin vernieuwen en een leuke tekeningen maken zijn zaken waar je weinig mee wint.

Tenzij het eerste stappen zijn naar:
- een grootse tuinarchtect worden
- een grootse tekenaar worden.

Hoe die vriend van me het doet is totaal niets voor mij. Hij haalt zn vakken en behaalt er een papiertje mee. Ik word de allerbeste in mijn vakgebied. Ook dit zijn verschillende doelstellingen. Hij wilt zn HBO papiertje. Ik wil kennis.

Wat wil je echt-> Wat vind je interessant, waar word je warm van? Als je dat gevonden hebt, moet je je daarop richten. Ik weet dat ik arrogant overkom, maar dit is internet (lees geen politiek correct filter). Je kan bereiken wat je wilt, maar je moet weten wat je echt wilt.
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
pi_185060488
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:09 schreef phoenyx het volgende:
Eerst hard werken dan na een paar jaren 4 dagen per week werken en daarna ben je zo goed in je werk dat je tussendoor wat extra kan niksen en pauzeren zonder dat anderen het echt merken en zo ga je elk jaar wat vooruit
Daar ben ik nog lang niet en daar wordt op gelet

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:21 schreef peter431 het volgende:

Je verwachting is een toekomstbeeld in je hoofd waarvan jij dus waarschijnlijk van vindt dat het er zo uit moet zien.
Dus wat denk jij wat er met jou zal gebeuren als je denkbeeld niet in overeenstemming is met de realiteit van datgene wat je wel hebt bereikt? Die realiteit laat aan jou zien dat je denkbeeld niet echt is, het is een illusie.
Door de teleurstelling ga jij jezelf dan waarschijnlijk naar beneden halen. Je gaat kijken naar wat er niet is in plaats van te kijken naar wat er wel is.
En ook al hou jij niet van ongevraagd advies wil ik je toch het volgende meegeven, wees niet zo streng voor jezelf. Heb wat meer begrip voor jezelf. Kijk naar de realiteit die is vriendelijker dan jouw gedachten daar over.
Volgens weer anderen heb ik juist teveel begrip voor mezelf. Ik weet dus echt niet meer wat ik moet aannemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:52 schreef peter431 het volgende:
Ter aanvulling.

Een verwachting is een eigen toekomstige voorspelling van hoe het er uit moet zien.
Chronisch gebrek aan tijd hebben dat kan dan door jou zo gevoeld worden omdat je in een denkbeeldige toekomst zit waarin jij allemaal dingen moet doen in de tijd die jij bepaalt.
De toekomst bestaat niet omdat er nog nooit 1 persoon, dood of levend, is geweest die in de toekomst iets gedaan heeft of iets kan doen. En jij verwacht van jezelf dat jij dat wel kan?
Ja maar anderen zeiden weer dat ik moest plannen, en als ik mijn vrije tijd niet plan weet ik ook niet wat ik moet doen en doe ik niks. Ik overleef per dag het makkelijke westerse leven zeg maar.

quote:
6s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 11:23 schreef Salvad0R het volgende:
Tja. Ik denk namelijk dat je gewoon uit je nek lult en je aanstelt.
Tja. Ik denk namelijk dat het mij geen reet interesseert wat jij denkt omdat je alleen maar mij af wil zeiken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 14:32 schreef JoeyT1 het volgende:

Ik begrijp dat deze doelstellingen verzonnen zijn, maar waarom wil je ze bereiken. Je tuin vernieuwen en een leuke tekeningen maken zijn zaken waar je weinig mee wint.

Tenzij het eerste stappen zijn naar:
- een grootse tuinarchtect worden
- een grootse tekenaar worden.

Hoe die vriend van me het doet is totaal niets voor mij. Hij haalt zn vakken en behaalt er een papiertje mee. Ik word de allerbeste in mijn vakgebied. Ook dit zijn verschillende doelstellingen. Hij wilt zn HBO papiertje. Ik wil kennis.

Wat wil je echt-> Wat vind je interessant, waar word je warm van? Als je dat gevonden hebt, moet je je daarop richten. Ik weet dat ik arrogant overkom, maar dit is internet (lees geen politiek correct filter). Je kan bereiken wat je wilt, maar je moet weten wat je echt wilt.
Omdat ik door leuke dingen de motivatie krijg om kennis te vergaren. Voor een studie zou ik die motivatie niet hebben, omdat ik geen idee heb wat ik nog meer wil doen qua werk, waar ik ook al meerdere trajecten voor heb gedaan zonder dat ik een ingeving kreeg. Het is niet zo makkelijk om op carriere gebied uit te vinden waar je goed in bent voor sommigen zoals ik. Dus dan richt ik mij in mijn toch al als te weinig ervaarde vrije tijd liever op iets anders, waar ik wel vreugde en energie uit haal, en laat ik de carriere even voor wat het is totdat ik de ambitie wel heb. Waarvan ik niet denk dat ik die ooit ga krijgen, maar dat zij dan maar zo. Ik heb geen zin meer om mezelf depressief te maken over dat ik nog steeds niet weet waar ik goed in ben terwijl ik er wel veel over heb nagedacht. Die tijd ligt achter mij.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')