abonnement Unibet Coolblue
pi_183274121
Ja hoi,

Werkt een smart tv een beetje als je zo een logitech remote hebt?

Het smart gedeelte zal niet gebruikt worden denk ik. Of werkt dat onhandig/omslachtig en is beter om gewoon een domme tv te nemen?

Doel is om met 1 knop tv te kunnen kijken, wisselen met 1 knop naar dvd kijken of 1 knop voor radio luisteren en 1 knop voor alles uit te zetten.

Iemand die dit weet toevallig? Of maakt dat smart gebeuren niks uit. De 1 knops bediening is essentieel en smart kan me gestolen worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183274159
Gaat dan om zo een soort afstandbediening:
https://www.coolblue.nl/p(...)armony-ultimate.html

Ik heb die ooit alleen ingesteld voor een domme tv en dat werkt perfect.
Werkt dat net zo perfect met een smart tv of moet je dan alsnog op meerdere knoppen drukken voordat je tv aan het kijken bent omdat die afstandsbediening niet overweg kan met het smart gedeelte??
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183274625
Zo’n Harmony werkt toch met activiteiten? Onder een activiteit ‘programmeer’ je dan gewoon alle toetsreeksen, het maakt niet uit of je tv smart is of dom. Ik zie je probleem eerlijk gezegd niet, als je zegt dat al eens voor een domme tv gedaan te hebben.
pi_183274865
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 22:35 schreef r_one het volgende:
Zo’n Harmony werkt toch met activiteiten? Onder een activiteit ‘programmeer’ je dan gewoon alle toetsreeksen, het maakt niet uit of je tv smart is of dom. Ik zie je probleem eerlijk gezegd niet, als je zegt dat al eens voor een domme tv gedaan te hebben.
Ja maar mijn enige ervaring met zo eeen afstandsbediening was met domme tv's en niet met smart tv's dus ik wist het niet.

Maar dat is dus geen probleem begrijp ik :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183275475
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2018 22:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja maar mijn enige ervaring met zo eeen afstandsbediening was met domme tv's en niet met smart tv's dus ik wist het niet.

Maar dat is dus geen probleem begrijp ik :)
Mag geen probleem opleveren nee. Ik weet niet hoe je tv kijkt (settopbox, ci+ module?) maar aan dat alles staat de smarthub niet in de weg. Je kiest welke apparaten aan moeten, welke input gekozen moet worden en welke toetsen naar welk apparaat gestuurd moeten worden. En de power knop zet aan het eind alle apparaten die ingeschakeld zijn weer keurig uit.
pi_183275631
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Mag geen probleem opleveren nee. Ik weet niet hoe je tv kijkt (settopbox, ci+ module?) maar aan dat alles staat de smarthub niet in de weg. Je kiest welke apparaten aan moeten, welke input gekozen moet worden en welke toetsen naar welk apparaat gestuurd moeten worden. En de power knop zet aan het eind alle apparaten die ingeschakeld zijn weer keurig uit.
Mooi. Opgelost. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator dinsdag 20 november 2018 @ 23:35:11 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183275987
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Mooi. Opgelost. :)
Niet helemaal. Wat nou als je tvaan het kijken bent en je wil over naar film kijken? Dan moet je een activiteit maken waarbij de power toggle er niet in zit want hij weet niet of je tv aan is dus als die al aan is gaat je tv dan uit.

Goed, dat kan, maar je ziet het issue al; je moet een activiteit maken van elke situatie naar elke situatie. Ik heb 2 harmony's. 1x een One en 1x een Ultimate + Hub. Ik gebruik de gewone afstandsbedieningen weer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183276049
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Niet helemaal.
Hoezo niet? :@ :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator dinsdag 20 november 2018 @ 23:38:13 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183276077
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoezo niet? :@ :@
Zie edit :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183276114
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Niet helemaal. Wat nou als je tvaan het kijken bent en je wil over naar film kijken? Dan moet je een activiteit maken waarbij de power toggle er niet in zit want hij weet niet of je tv aan is dus als die al aan is gaat je tv dan uit.

Goed, dat kan, maar je ziet het issue al; je moet een activiteit maken van elke situatie naar elke situatie. Ik heb 2 harmony's. 1x een One en 1x een Ultimate + Hub. Ik gebruik de gewone afstandsbedieningen weer.
Nee dat werkt wel hoor. Althans hoe ik het nu ingesteld had.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator dinsdag 20 november 2018 @ 23:40:30 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183276137
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee dat werkt wel hoor. Althans hoe ik het nu ingesteld had.
Dan enlighten me want ik loop dus tegen dit issue aan, en het is irritant.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183276162
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan enlighten me want ik loop dus tegen dit issue aan, en het is irritant.
Ik heb geen idee. Ik heb dat ding bij mn moeder ingesteld en dat werkt daar gewooon en die switcht ook wel eens.

Je kan toch ingeven de tv moet aan staan en niet de tv moet je aan zetten? Ik weet het niet meer precies :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator dinsdag 20 november 2018 @ 23:48:58 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183276276
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Ik heb dat ding bij mn moeder ingesteld en dat werkt daar gewooon en die switcht ook wel eens.

Je kan toch ingeven de tv moet aan staan en niet de tv moet je aan zetten? Ik weet het niet meer precies :@
Nou, als ik dat wist was het opgelost :P

Stel: alles staat uit en ik wil tv kijken:

1. Zet tv aan
2. Zet tv op juiste input.
3. Zet decoder aan.
4. Zet versterker aan op juiste input.

Maak ik activiteit, en prima.

Stel alles staat uit maar ik wil film kijken. Dan is alles hetzelfde behlave punt 3, want zet shield tv aan.

Maak ik ook activiteit voor. Prima.

Nu heb ik echter de 1e tv activiteit gestart en ik wil naar activiteit 2. Als ik dat gewoon doe dan stuurt ie een power toggle mee naar de tv, die al aan staat, en die gaat dan dus uit. Dat wil ik niet, dus ik moet een 3e activiteit maken voor datzelfde film kijken, maar dan vanuit de startpositie dat de tv al aan staat. Is het andersom moet ik daar al een 4e activiteit voor aanmaken.

Daarom gebruik ik die harmony's eigenlijk niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183276376
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, als ik dat wist was het opgelost :P

Stel: alles staat uit en ik wil tv kijken:

1. Zet tv aan
2. Zet tv op juiste input.
3. Zet decoder aan.
4. Zet versterker aan op juiste input.

Maak ik activiteit, en prima.

Stel alles staat uit maar ik wil film kijken. Dan is alles hetzelfde behlave punt 3, want zet shield tv aan.

Maak ik ook activiteit voor. Prima.

Nu heb ik echter de 1e tv activiteit gestart en ik wil naar activiteit 2. Als ik dat gewoon doe dan stuurt ie een power toggle mee naar de tv, die al aan staat, en die gaat dan dus uit. Dat wil ik niet, dus ik moet een 3e activiteit maken voor datzelfde film kijken, maar dan vanuit de startpositie dat de tv al aan staat. Is het andersom moet ik daar al een 4e activiteit voor aanmaken.

Daarom gebruik ik die harmony's eigenlijk niet.
Klinkt logisch wat je zegt. Ik hoor mn moeder er nooit over en die is atechnisch.

Wel zo nu en dan dattie over de zeik is, maar dat lost ze zelf op met de help knop die erop zit. Staat je tv aan: ja/nee, is het nu opgelost.

Dat zal wel in die situaties zijn denk ik.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183276478
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, als ik dat wist was het opgelost :P

Stel: alles staat uit en ik wil tv kijken:

1. Zet tv aan
2. Zet tv op juiste input.
3. Zet decoder aan.
4. Zet versterker aan op juiste input.

Maak ik activiteit, en prima.

Stel alles staat uit maar ik wil film kijken. Dan is alles hetzelfde behlave punt 3, want zet shield tv aan.

Maak ik ook activiteit voor. Prima.

Nu heb ik echter de 1e tv activiteit gestart en ik wil naar activiteit 2. Als ik dat gewoon doe dan stuurt ie een power toggle mee naar de tv, die al aan staat, en die gaat dan dus uit. Dat wil ik niet, dus ik moet een 3e activiteit maken voor datzelfde film kijken, maar dan vanuit de startpositie dat de tv al aan staat. Is het andersom moet ik daar al een 4e activiteit voor aanmaken.

Daarom gebruik ik die harmony's eigenlijk niet.
Gaat goed. Ben nu mobiel over een halfuurtje post ik thuis een uitleg.
  Moderator dinsdag 20 november 2018 @ 23:59:16 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183276497
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Klinkt logisch wat je zegt. Ik hoor mn moeder er nooit over en die is atechnisch.

Wel zo nu en dan dattie over de zeik is, maar dat lost ze zelf op met de help knop die erop zit. Staat je tv aan: ja/nee, is het nu opgelost.

Dat zal wel in die situaties zijn denk ik.
Ja dat helpt wel, maar daarmee is het eigenlijke issue niet opgelost. Als jij hebt tv kijken, film, kijken, muziek luisteren, game spelen als dingen die je kunt doen, dan heb je al 4 activiteiten, en daarna moet je van elke activiteit naar elke andere activiteit kunnen dus je moet dsn straks gaan nadenken over 'ok ik zit nu in deze activiteit en ik wil daarheen dus dan moet iiiiikkkkk... Déze gemaakte activiteit nu aanklikken. Als dat er redelijk wat zijn (afhankelijk van hoeveel devices je hebt) moet je op je remote gaan bladeren om bij de juiste activiteit uit te komen.

Ik vind het niet handig.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 21 november 2018 @ 00:00:00 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183276514
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:58 schreef r_one het volgende:

[..]

Gaat goed. Ben nu mobiel over een halfuurtje post ik thuis een uitleg.
Top! Kan ik van het weekend kijken of ik dat kan nabootsen, maar ik zal het morgen pas lezen. Thx alvast!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183276524
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja dat helpt wel, maar daarmee is het eigenlijke issue niet opgelost. Als jij hebt tv kijken, film, kijken, muziek luisteren, game spelen als dingen die je kunt doen, dan heb je al 4 activiteiten, en daarna moet je van elke activiteit naar elke andere activiteit kunnen dus je moet dsn straks gaan nadenken over 'ok ik zit nu in deze activiteit en ik wil daarheen dus dan moet iiiiikkkkk... Déze gemaakte activiteit nu aanklikken. Als dat er redelijk wat zijn (afhankelijk van hoeveel devices je hebt) moet je op je remote gaan bladeren om bij de juiste activiteit uit te komen.

Ik vind het niet handig.
Ma kijkt alleen tv en radio luisteren en heel soms dvd, dus dat valt mee. Geen idee of ze dat doet vanuit het een en door naar het ander. Denk het wel soms en dat lost ze dan zelf op. Dat vind ze handiger dan 3 afstandbedieningen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183277111
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, als ik dat wist was het opgelost :P

Stel: alles staat uit en ik wil tv kijken:

1. Zet tv aan
2. Zet tv op juiste input.
3. Zet decoder aan.
4. Zet versterker aan op juiste input.

Maak ik activiteit, en prima.

Stel alles staat uit maar ik wil film kijken. Dan is alles hetzelfde behlave punt 3, want zet shield tv aan.

Maak ik ook activiteit voor. Prima.

Nu heb ik echter de 1e tv activiteit gestart en ik wil naar activiteit 2. Als ik dat gewoon doe dan stuurt ie een power toggle mee naar de tv, die al aan staat, en die gaat dan dus uit. Dat wil ik niet, dus ik moet een 3e activiteit maken voor datzelfde film kijken, maar dan vanuit de startpositie dat de tv al aan staat. Is het andersom moet ik daar al een 4e activiteit voor aanmaken.

Daarom gebruik ik die harmony's eigenlijk niet.
Activiteit 1: TV kijken
Activiteit 2: film kijken

Je hebt geen derde en vierde activiteit nodig; je zou, als je wilt overschakelen, eerst alles uit kunnen zetten en dan de nieuwe activiteit kiezen.

Echter ....... de Harmony is 'smart' *O* die onthoudt welke apparaten hij heeft aangezet voor b.v. activiteit 1. Als je wilt overschakelen naar activiteit 2, kies je de knop 'activities' en dan 'film kijken'. De Harmony doet dan het volgende:

• Zet de settopbox 'off'
• Zet de dvd-speler 'on'
• Doet NIKS met de TV (hij weet dat die aan staat en aan moet blijven), zendt dus géén powertoggle! Wel een signaal om de input over te schakelen van hdmi1 naar hdmi2 b.v. (van settopbox naar dvd-speler).
• Doet idem dito ook NIKS met de versterker (behalve dan de input wijzigen).

Kortom, de Harmony onthoudt de on/off status van de apparaten en houdt daar rekening mee bij wisselen van activiteit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 21-11-2018 00:53:08 ]
pi_183277240
Excuus voor de :6 pi trouwens, zal ik onbedoeld mobiel wel hebben aangeklikt :')

[ Bericht 67% gewijzigd door r_one op 21-11-2018 01:04:34 ]
  Moderator woensdag 21 november 2018 @ 09:00:06 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183279027
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 00:47 schreef r_one het volgende:

[..]

Activiteit 1: TV kijken
Activiteit 2: film kijken

Je hebt geen derde en vierde activiteit nodig; je zou, als je wilt overschakelen, eerst alles uit kunnen zetten en dan de nieuwe activiteit kiezen.

Echter ....... de Harmony is 'smart' *O* die onthoudt welke apparaten hij heeft aangezet voor b.v. activiteit 1. Als je wilt overschakelen naar activiteit 2, kies je de knop 'activities' en dan 'film kijken'. De Harmony doet dan het volgende:

• Zet de settopbox 'off'
• Zet de dvd-speler 'on'
• Doet NIKS met de TV (hij weet dat die aan staat en aan moet blijven), zendt dus géén powertoggle! Wel een signaal om de input over te schakelen van hdmi1 naar hdmi2 b.v. (van settopbox naar dvd-speler).
• Doet idem dito ook NIKS met de versterker (behalve dan de input wijzigen).

Kortom, de Harmony onthoudt de on/off status van de apparaten en houdt daar rekening mee bij wisselen van activiteit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, ja, dat is dan zo vanaf de 'nieuwere' remotes (die ik overigens wel heb, want ik heb ook een Ultimate + Hub) maar voor zo ver ik weet zet die wel degelijk de TV uit? Ga ik vanavond even uitproberen.

De One (die al volgens mij 10 jaar oud is) heeft dat niet, daar moet je echt bewust de 'power toggle' eruit halen voor zover ik weet.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 21 november 2018 @ 09:00:50 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183279034
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 00:58 schreef r_one het volgende:
Excuus voor de :6 pi trouwens, zal ik onbedoeld mobiel wel hebben aangeklikt :')
Je komt me nou niet over als een user die die pi met opzet zou gebruiken in deze situatie, dus no worries ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183279049
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hmm, ja, dat is dan zo vanaf de 'nieuwere' remotes (die ik overigens wel heb, want ik heb ook een Ultimate + Hub) maar voor zo ver ik weet zet die wel degelijk de TV uit? Ga ik vanavond even uitproberen.

De One (die al volgens mij 10 jaar oud is) heeft dat niet, daar moet je echt bewust de 'power toggle' eruit halen voor zover ik weet.
Ik heb toevallig ook de One, ik kan je verzekeren dat (juist) de One zo werkt als beschreven.
  Moderator woensdag 21 november 2018 @ 09:03:50 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183279062
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:02 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb toevallig ook de One, ik kan je verzekeren dat (juist) de One zo werkt als beschreven.
Nou, in dat geval doe ik iets fout, want ik weet 110% zeker dat als ik daar overschakelde van de ene activiteit naar de andere, hij de TV uitschakelde.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183279125
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, in dat geval doe ik iets fout, want ik weet 110% zeker dat als ik daar overschakelde van de ene activiteit naar de andere, hij de TV uitschakelde.
En je programmeert m met de desktop software van Logitech (versie 7.7.nogiets zo uit het hoofd?) daarin zit een optie “niet gebruikte apparaten uitschakelen”, check die even, wellicht heeft het ermee te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')