abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183259260
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 07:24 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Beetje turbulentie :X

Maar ik meende dat die extra kabels aan een lift er voor moeten zorgen dat de kooi niet zo'n eind naar beneden zou kunnen vallen?
Die extra kabels zitten verbonden aan noodremmen. Als de 'extra' kabels bewegen terwijl de hoofdkabel dat niet doet, dan is het foute boel en moeten de remmen invallen, maar blijkbaar is dat in dit geval pas heel laat gebeurd. Daardoor heb ik de indruk dat dat handeltje (mechanisch) is vastgelopen en dat het niet bij de inspectie is opgemerkt.

Waarschijnlijk heeft de secundaire reminrichting die de snelheid van de lift bewaakt hier wl ingegrepen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_183260986
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 23:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Die noodrem moet al in werking treden op het moment dat ie merkt dat de hoofdkabel geen last meer draagt (een gebroken kabel hangt slap). Dan zouden de remklauwen er al uit moeten springen terwijl de lift nog moet beginnen met vallen. Niks elektrisch aan, puur mechanisch met een stel veren en armen.

Ik heb dus ergens ook het vermoeden dat dat systeem nooit in werking getreden is tot nu en het dus muurvast heeft gezeten.
Misschien brak de kabel aan het contragewicht en zorgde de wrijving over de tractieschijf voor voldoende spanning?
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
pi_183262915
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 11:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Misschien brak de kabel aan het contragewicht en zorgde de wrijving over de tractieschijf voor voldoende spanning?
Daar heb je best wel eens kans op, dan is het dus ook geen vrije val geweest maar duurde het best lang tot de lift sneller dan 'normaal' naar beneden zakte, waardoor de snelheidsbewaking pas zo laat ingreep.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 20 november 2018 @ 15:48:04 #29
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183265167
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 04:37 schreef oranjevogel1 het volgende:
Nog even afgezien van het onderhoud en de veiligheidsinspecties: Waarom bouwen ze gewoon niet een liftdeur op iedere etage voor dit soort gevallen? Gewoon met een bordje dat de liftdeur er alleen is voor noodgevallen.
Kost geld.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 20 november 2018 @ 15:56:48 #30
230450 ShevaJB
What have we become... Animals
pi_183265374
Ik droom dat wel eens :D Door het gevoel van de "valsensatie" word ik dan wakker.
Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet

Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:
Eindbaas ^O^
pi_183265441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kost geld.
Goh. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 20 november 2018 @ 16:06:03 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183265584
Reden dat dit Nieuws is, is omdat liften met afstand het veiligste transportmiddel zijn, als je kijkt naar ongevallen per trip. Als je het per afgelegde kilometer bekijkt is de lift ongeveer zo veilig als de trein en vliegen het veiligst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 20 november 2018 @ 16:36:35 #33
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183266279
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:59 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Goh. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Daarom zeg ik het ook even.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183266333
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Reden dat dit Nieuws is, is omdat liften met afstand het veiligste transportmiddel zijn, als je kijkt naar ongevallen per trip. Als je het per afgelegde kilometer bekijkt is de lift ongeveer zo veilig als de trein en vliegen het veiligst.
Hoewel de lift een veilig transportmiddel is, behoort hij wel tot de transportmiddelen met een verhoogd seksueel intimidatie risico.
:P
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')