De wijken (in Scheveningen);
Oostduinen = duur tot heel erg duur
Belgisch park = heel erg duur (villa's)
Westbroekpark = duur tot heel erg duur
Van Stolkpark = heel erg duur (villa's)
Archipelbuurt = normaal tot beetje duur (erg leuke buurt, woon er zelf)
Zorgvliet = normaal tot duur
Duinoord = normaal tot duur
Geuzen en Statenkwartier = normaal tot beetje duur
Scheveningen = Erg verschillend, van goedkoop (slecht) tot heel erg duur, erg veel last van toeristen trouwens zomers
Duindorp = stay away.
Als ik jou was zou ik dus zoeken naar iets in Statenkwartier of Archipelbuurt. Het was trouwens wel handig geweest als je iets van een prijsklasse had verteld waar je naar zoekt.
Geweldig goeie verhuurder is trouwens Vestia www.vestia.nl
Pas op voor verhuurders als Metterwoon, HUUR DAAR NIETS!!! Huur alleen van gerenomeerde woningbouwverenigingen!
quote:Ik heb wel vaker klachten over Metterwoon gehoord inderdaad... Is dat zo'n makelaarskantoor die de boel graag belazert enzo?
Op woensdag 1 januari 2003 12:30 schreef Short_stop het volgende:
Pas op voor verhuurders als Metterwoon, HUUR DAAR NIETS!!! Huur alleen van gerenomeerde woningbouwverenigingen!
Een collega van me had een huis gekocht van iemand die z'n huis dus via Metterwoon verkocht en toen had Metterwoon even gezellig in het contract gerommeld. Dat is gelukkig wel ontdekt door haar eigen makelaar. Maar zo zie je maar weer... Een slechte naam is zo opgebouwd.
[Dit bericht is gewijzigd door ruby op 01-01-2003 20:08]
scheveningen is erg veilig. Alleen op duindorp na. En dan de magneet en de buurd. Maar dat zie je ook meteen. Voor weinig heb je niets hier.
Ja een krot. En dat is dan letterlijk. vroeger konden we van uit ons huis de duinen en het strand zien. Helaas is dat niet meer .Er staat een hele grote studenten flat voor ons uitzicht. Van de hoge hotel school. In oud scheveningen kan je nog leuke huisjes vinden. maar wel vaak heel erg oud.
En je zit met het parkeren hier. nooooit plek. Altijd druk. Op zondag als het super slecht weer is. Of als het mooi weer is. Kan je schevenignen niet meer in. Dan staat heel scheveningen vast. En parkeer plek kan je ook niet meer vinden. Voor de rest. Het is nooit stil in scheveningen. Er is altijd wel iets open.
Ik ben geboren en getogen in scheveningen. En ik wil nooit weg hier!
quote:Ik heb zelf een tijdje in een Metterwoon appartement gezeten. Geen fijne woning.
Op woensdag 1 januari 2003 13:18 schreef ruby het volgende:[..]
Ik heb wel vaker klachten over Metterwoon gehoord inderdaad... Is dat zo'n makelaarskantoor die de boel graag belazerd enzo?
Een collega van me had een huis gekocht van iemand die z'n huis dus via Metterwoon verkocht en toen had Metterwoon even gezellig in het contract gerommeld. Dat is gelukkig wel ontdekt door haar eigen makelaar. Maar zo zie je maar weer... Een slechte naam is zo opgebouwd.
In een documentaire hoorde ik dat Metterwoon bijvoorbeeld graag massaal bewoonde (goedkoop) huizen opkoopt om ze dan zo snel mogelijk onbewoont (duur) te verkopen en ze graag de (liefst oudere) bewoners helpen verhuizen (wegpesten). De eigenaar/oprichter van Metterwoon zit tegenwoordig trouwens in de politiek heb ik me laten vertellen.
Metterwoon is niet de enige. Je hebt in Den Haag een hoop private sector verhuurders en ik ken er zelf een paar en kan er eigenlijk niet één aanraden. Nu zit ik dus bij Vestia (woningbouwvereniging) en dat is echt top.
Huren bij woningcooperaties zoals vestia heb ik opgegeven, je maakt schijnbaar alleen kans als je urgent bent of als je je ingeschreven hebt in 1998 en nu nog steeds starter bent (waar slaap je dan die 5 jaar?).
Ik zit nu noodgedwongen bij clubs zoals directwonen (landelijk) en a&n vastgoed (omgeving den haag). Het kost inderdaad een hoop meer, maar je kan er van uitgaan dat je binnen een paar weken iets hebt.
Hoeveel huur ik zou kunnen betalen is nog een beetje twijfelig,ik krijg in februari een vast contract, alleen het salaris is nog niet rond. Maar ik gok dat ik wel tussen 700 en 1000 euro kan huren. Liefst natuurlijk minder.
Ik had eerlijk gezegd nooit van metterwoon gehoord en ik dacht dat ik alle commerciele jongens toch wel gezien had, maar goed dat ik nu weet dat ik met deze jongens niet in zee moet gaan.
Een tipje van mijn kant: ga nooit in zee met wbawonen, ze hebben hun kantoor in apeldoorn, het word gerunt door een paar jongens die niet eens weten of de huizen die ze aanbieden nog te huur zijn, en het huuraanbod is al 7 maanden hetzelfde. Zonde van je inschrijfgeld.
quote:Dank je voor de tip! Ik zal vrijdag als het weer beter is eens naar scheveningen komen en daar wat rond neuzen en zeker ook bij de 2 hoge toren waar je het over had. In iedergeval is scheveningen een stad in ontwikkeling ik heb gisterenavond de plannen van de gemeente door zitten te spitten en wat die van plan zijn is indrukwekkend.
Op woensdag 1 januari 2003 20:58 schreef ook_gek het volgende:
700 en 1000
voor dat bedrag zit je niet aan het strand. Maar je zit wel lekker dicht bij. Er zijn helaas niet veel huur huisen op scheveningen. En zo wel. dan liggen de prijsen erg hoog. Je moet eens kijken in die nieuwe flat. Leovincie heet dat dacht ik. Zijn 2 hoge torens. En 1 er van heeft een gouwe bol er op staan. Daar aan vast zit een onwijs groote kange flat. Niet in de hoogte maar zeer zeker in de breete. Wie weet vind je daar een leuke woning.
quote:Vraagje: als je zoveel geld per maand aan huur kunt betalen, waarom overweeg je dan niet een koopwoning? Bij huren ben je het geld gewoon kwijt, en bij kopen heb je enkel te maken met aflossing. Het geld blijft dan van jou, en als je het huis gaat verkopen krijg je het geld terug. Is maar een tipje.
Op woensdag 1 januari 2003 20:48 schreef bonk het volgende:
Hoeveel huur ik zou kunnen betalen is nog een beetje twijfelig,ik krijg in februari een vast contract, alleen het salaris is nog niet rond. Maar ik gok dat ik wel tussen 700 en 1000 euro kan huren. Liefst natuurlijk minder.
Ik weet dat het erg leuk wonen is in het Statenkwartier. Daar heb ik zelf ook gewoond, en ik voelde me er erg thuis. Dat is misschien 10 minuten van het strand af (lopend) en ik kan het zeer aanraden!
quote:Even om misverstanden te voorkomen, Scheveningen is een stadsdeel van de stad (gemeente) Den Haag zonder enige vorm van zelfbestuur. Men zegt dus wel dat je op Scheveningen woont maar je woont gewoon in Den Haag.
Op donderdag 2 januari 2003 09:36 schreef bonk het volgende:... In iedergeval is scheveningen een stad ...
quote:Schevingen IS Den Haag. Het is een stadsdeel en een wijk....
Op woensdag 1 januari 2003 12:08 schreef bonk het volgende:
Sinds een paar maanden ben ik lid van een commerciel bedrijf die alles doet met huurwoningen in den haag en scheveningen
quote:Hee Hagunees, jij ook gelukkig nieuwjaar he!
Op donderdag 2 januari 2003 11:37 schreef X-Ray het volgende:[..]
Schevingen IS Den Haag. Het is een stadsdeel en een wijk....
quote:Ja jij ook Hagenees
Op donderdag 2 januari 2003 11:38 schreef Short_stop het volgende:[..]
Hee Hagunees, jij ook gelukkig nieuwjaar he!
quote:Even om misverstanden te voorkomen: Den Haag is geen stad! Den Haag heeft indertijd nooit stadsrechten gekregen, en is dus officiëel gezien nog altijd een dorp.
Op donderdag 2 januari 2003 11:37 schreef Short_stop het volgende:
Scheveningen is een stadsdeel van de stad (gemeente) Den Haag
quote:Den Haag heeft stadsrechten gekregen van Napoleon en we leven niet meer in de middeleeuwen dus Den Haag is gewoon een stad en nou optieften met die onzin dat Den Haag een dorp zou zijn. grrr
Op donderdag 2 januari 2003 11:42 schreef Christine het volgende:[..]
Even om misverstanden te voorkomen: Den Haag is geen stad! Den Haag heeft indertijd nooit stadsrechten gekregen, en is dus officiëel gezien nog altijd een dorp.
quote:1. Den Haag heeft stadsrechten gekregen in de tijd van Napoleon onder Lodewijk.
Op donderdag 2 januari 2003 11:42 schreef Christine het volgende:[..]
Even om misverstanden te voorkomen: Den Haag is geen stad! Den Haag heeft indertijd nooit stadsrechten gekregen, en is dus officiëel gezien nog altijd een dorp.
quote:Heerlijk, als mensen zo duidelijk laten blijken dat ze van je houden
Op donderdag 2 januari 2003 11:46 schreef Short_stop het volgende:[..]
Den Haag heeft stadsrechten gekregen van Napoleon en we leven niet meer in de middeleeuwen dus Den Haag is gewoon een stad en nou optieften met die onzin dat Den Haag een dorp zou zijn. grrr
Maar zoals je zei, Den Haag heeft stadsrechten gekregen van Napoleon. Dit was in 1807, terwijl de originele stadsrechten rond 1200 uitgereikt werden. Goed, dit is dan zo'n situatie waarin je allebei gelijk kan hebben.
quote:Ja, nog effe, tegen Hagunezen roepen dat ze in een dorp wonen en dan verwachten dat ze je bloemen gaan sturen
Op donderdag 2 januari 2003 11:52 schreef Christine het volgende:[..]
Heerlijk, als mensen zo duidelijk laten blijken dat ze van je houden
quote:Ja, of Lodewijk, Frederik, Hendrik, weetikveel, ik leef in 2003 en niet in 1807 of 1200. En nou niet meer huilen he!
Maar zoals je zei, Den Haag heeft stadsrechten gekregen van Napoleon. Dit was in 1807, terwijl de originele stadsrechten rond 1200 uitgereikt werden. Goed, dit is dan zo'n situatie waarin je allebei gelijk kan hebben.
quote:Ik ben niet degene die aan het huilen is, omdat blijkt dat mijn stad eigenlijk nog altijd een dorp is
Op donderdag 2 januari 2003 11:56 schreef Short_stop het volgende:
En nou niet meer huilen he!
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 11:50 schreef X-Ray het volgende:[..]
1. Den Haag heeft stadsrechten gekregen in de tijd van Napoleon onder Lodewijk.
http://www.kustgids.nl/denhaag/index.html
2. Stadsrechten zijn al anderhalve eeuw afgeschaft sinds de invoering van gemeentes.
quote:Huilen ga ik pas als ik geen Hagunees zou zijn.
Op donderdag 2 januari 2003 11:58 schreef Christine het volgende:[..]
Ik ben niet degene die aan het huilen is, omdat blijkt dat mijn stad eigenlijk nog altijd een dorp is
quote:VANAF 1200 tot in de 18e eeuw.
Op donderdag 2 januari 2003 11:52 schreef Christine het volgende:[.
Maar zoals je zei, Den Haag heeft stadsrechten gekregen van Napoleon. Dit was in 1807, terwijl de originele stadsrechten rond 1200 uitgereikt werden.
quote:
Goed, dit is dan zo'n situatie waarin je allebei gelijk kan hebben.
Maar ze zijn al lang weer afgeschaft sinds de invoering van de gemeentes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |