abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 november 2018 @ 19:20:49 #226
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183269722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 18:40 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Is dit echt? _O-

Ach, het is beter dan die echte vriendschappelijke wedstrijden. Maar het slaat gewoon echt nergens op verder die Nations League. Ik denk dat geen enkel topland het echt wat kan boeien of ze de NL winnen.
Daarmee bedoelde ik dat Duitsland groepshoofd wordt in de kwalificaties als Polen verliest he ;) Had het wat duidelijker op moeten schrijven.

Overigens dacht ik eerst hetzelfde als jij, maar als je nu de emotie bij spelers en trainers ziet dan wordt het best serieus genomen (Of iedereen kan heel goed acteren).

Sowieso gaat de poulefase van de NL wel degelijk ergens om: Een goed uitgangspunt voor de kwalificaties veiligstellen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183269791
quote:

[..]

Is dit echt? _O-

Ach, het is beter dan die echte vriendschappelijke wedstrijden. Maar het slaat gewoon echt nergens op verder die Nations League. Ik denk dat geen enkel topland het echt wat kan boeien of ze de NL winnen.
Ik denk dat alle 4 landen in de FF nu wel de primeur willen pakken door als eerste land de NL te winnen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 20 november 2018 @ 19:29:46 #228
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_183269897
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daarmee bedoelde ik dat Duitsland groepshoofd wordt in de kwalificaties als Polen verliest he ;) Had het wat duidelijker op moeten schrijven.

Overigens dacht ik eerst hetzelfde als jij, maar als je nu de emotie bij spelers en trainers ziet dan wordt het best serieus genomen (Of iedereen kan heel goed acteren).

Sowieso gaat de poulefase van de NL wel degelijk ergens om: Een goed uitgangspunt voor de kwalificaties veiligstellen.
Snap ik, maar toch bizar dat ze met 2 punten nog groepshoofd worden. :') Maar als ik het goed begrijp worden alleen de slechtste 2 van de A poule géén groepshoofd.

Tuurlijk gaat het wel érgens om..maar dat werd voorheen via de FIFA ranking besloten meen ik?

Toch wel opvallend dat geen enkel topland zich gekwalificeerd heeft voor de 'eindronde' . Toeval of niet?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_183269911
Vanavond staat trouwens weer n echte topper op t programma :

Kosovo tegen Azerbeijzan om promotie naar de C groep

^O^
pi_183269980
quote:

[..]

Is dit echt? _O-

Is alleen wel leuk dat er nu niet 6x gewisseld mag worden.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  dinsdag 20 november 2018 @ 19:34:37 #231
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183270024
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:29 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Snap ik, maar toch bizar dat ze met 2 punten nog groepshoofd worden. :') Maar als ik het goed begrijp worden alleen de slechtste 2 van de A poule géén groepshoofd.

Tuurlijk gaat het wel érgens om..maar dat werd voorheen via de FIFA ranking besloten meen ik?

Toch wel opvallend dat geen enkel topland zich gekwalificeerd heeft voor de 'eindronde' . Toeval of niet?
Tja, als pot 1 uit 10 landen bestaat, en divisie A uit 12, dan hoef je maar twee landen achter je te laten natuurlijk. De vier winnaars van de groepen komen wel in de speciale NLpot, waardoor je in een kwalificatiepoule komt met maar 5 landen, dus dat is ook een voordeel.

Trouwens, Portugal is geen Europees topland??

Verder iedereen zijn mening natuurlijk. Ik vind het absoluut een gouden vondst en tot nu toe een erg leuk toernooi.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:04:13 #232
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_183270901
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tja, als pot 1 uit 10 landen bestaat, en divisie A uit 12, dan hoef je maar twee landen achter je te laten natuurlijk. De vier winnaars van de groepen komen wel in de speciale NLpot, waardoor je in een kwalificatiepoule komt met maar 5 landen, dus dat is ook een voordeel.

Trouwens, Portugal is geen Europees topland??

Verder iedereen zijn mening natuurlijk. Ik vind het absoluut een gouden vondst en tot nu toe een erg leuk toernooi.
komt ook een beetje doordat ik al die tijd dacht dat de winnaar zich zou kwalificeren voor EK.
pi_183271401
snap niks van dit toernooi

kan een team uit c of d of b groep wel tickets krijgen of niet
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:23:51 #234
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_183271454
quote:
19s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:21 schreef Tjacka het volgende:
snap niks van dit toernooi

kan een team uit c of d of b groep wel tickets krijgen of niet
Lubach vat het helder samen:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:25:40 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183271489
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:04 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

komt ook een beetje doordat ik al die tijd dacht dat de winnaar zich zou kwalificeren voor EK.
Ah ja, dan is er minder te behalen dan je dacht inderdaad ;)

Maar zoals je al terecht zei, het is een soort vervanger van de Uefa coëfficiëntlijst (met een mini eindtoernooi eraan). Wat dat betreft vind ik dit leukere manier van seeden dan de prestaties over 5 jaar gebruiken. En al kwalificeer je je niet direct, je kan dus wel je kansen sterk vergroten.

Zeker voor de lagere divisies die zich niet via de reguliere kwalificatie kunnen plaatsen. Bij groepswinst in de NL hoeven ze maar 2 wedstrijden te winnen voor een ticket. Dat worden sowieso mooie playoff potjes vol met drama ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_183271936
Het systeem van de Nations League en de filosofie erachter begrijp ik wel nu. Maar even voor de goede orde strijden nu dus alle winnaars (Portugal, Engeland, NL en Zwitserland) om één direct ticket.

Wat gebeurd er daarna met de 3 restanten uit deze playoffs?

[ Bericht 20% gewijzigd door Beathoven op 20-11-2018 20:51:35 ]
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:49:44 #237
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_183272097
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah ja, dan is er minder te behalen dan je dacht inderdaad ;)

Maar zoals je al terecht zei, het is een soort vervanger van de Uefa coëfficiëntlijst (met een mini eindtoernooi eraan). Wat dat betreft vind ik dit leukere manier van seeden dan de prestaties over 5 jaar gebruiken. En al kwalificeer je je niet direct, je kan dus wel je kansen sterk vergroten.

Zeker voor de lagere divisies die zich niet via de reguliere kwalificatie kunnen plaatsen. Bij groepswinst in de NL hoeven ze maar 2 wedstrijden te winnen voor een ticket. Dat worden sowieso mooie playoff potjes vol met drama ;)
Dat is ook zo!
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:50:19 #238
38496 Perrin
pi_183272109
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:43 schreef Beathoven het volgende:
Het systeem van de Nations League en de filosofie erachter begrijp ik wel nu. Maar even voor de goede orde strijden nu dus alle winnaars (Portugal, Engeland, NL en Zwitserland) om één direct ticket.

Wat gebeurd er daarna met de 3 restanten uit deze playoffs?
https://www.uefa.com/uefanationsleague/news/newsid=2581755.html

quote:
None of the UEFA Nations League Finalists are yet guaranteed a place at UEFA EURO 2020. However, if any of them fail to reach the tournament via the European Qualifiers (the draw for which is on 2 December), they are now assured of a play-off place.
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:55:24 #240
38496 Perrin
pi_183272273
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Echt leuk is anders..
Ja het is eigenlijk vooral een flitsende nieuwe strik om het concept van vriendschappelijke interlands.
pi_183272546
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja het is eigenlijk vooral een flitsende nieuwe strik om het concept van vriendschappelijke interlands.
Ja, dat is het dan wel, iets meer swing in de vriendschappelijkheden.

Het geeft uiteindelijk de teams aan de onderkant ook wel een beetje iets van eigen formaat om iets officieels mee uit te vechten. Kunnen ze in Malta of San Marino ook een keer juichen om een potje winst of gelijkspel en via de geleidelijke weg naar boven klimmen ipv jaren achtereen 'alleen maar' in de groepen met de A landen te komen en met 7-0 en 10-0 te verliezen. Die ploegen doen meer ritme op waardoor ze misschien hypothetisch gezien binnen het eigen kunnen iets kunnen groeien; en promoveren is gewoon leuk.

ik zou het wel tof vinden als ze in revisies directe plaatsing mogelijk zouden maken, of zitten daar nadelen aan?.

Anyway, het zou ook leuk zijn als Nederland als eerste winnaar ervan de boeken zou ingaan. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 20-11-2018 21:12:56 ]
pi_183272814
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat dit gewoon ten bate is van de sterkere landen zodat die zich ALTIJD kwalificeren? Plus de extra inkomsten uiteraard.
  dinsdag 20 november 2018 @ 21:26:44 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183273009
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:17 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat dit gewoon ten bate is van de sterkere landen zodat die zich ALTIJD kwalificeren? Plus de extra inkomsten uiteraard.
Volgens mij biedt het vooral extra kansen aan de zwakkere landen via de play-offs.

Plus het is leuker om te volgen dan enkel friendlies. Win win.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_183273237
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Volgens mij biedt het vooral extra kansen aan de zwakkere landen via de play-offs.

Plus het is leuker om te volgen dan enkel friendlies. Win win.
Mwa niet echt. Die 1-2 extra landjes prima. Het is vooral de bedoeling dat de Big 10 waar wij ook onder vallen zich altijd kunnen richten op een eindtoernooi.
  dinsdag 20 november 2018 @ 21:42:25 #245
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183273458
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Mwa niet echt. Die 1-2 extra landjes prima. Het is vooral de bedoeling dat de Big 10 waar wij ook onder vallen zich altijd kunnen richten op een eindtoernooi.
Zoveel extra kansen krijgen ze toch niet ten opzichte van de coëfficiëntlijst waar de grote landen ook groepshoofd zijn? Hooguit één Big 10 land dat via de play-offs zich plaatst.

Sterker nog, bij een paar slechte potjes degradeer je direct naar divisie B. De coëfficiëntlijst is meer vergeveningsgezind voor toplanden omdat het over meer wedstrijden gaat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_183273634
Bij Ziggo zit Danny Blind te analyseren. Kan die vent nog steeds niet luchten..wie neemt hem nog serieus? Onbegrijpelijk dat deze non-persoonlijkheid met het charisma van een dooie doperwt ooit bondscoach is geweest.
pi_183273954
Dat Rualand is echt slecht
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_183274034
Polen op 1-1 en met een man meer :)
  dinsdag 20 november 2018 @ 22:08:47 #249
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183274079
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 22:06 schreef TLC het volgende: