abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183305556
registreer om deze reclame te verbergen
"In Brussel zijn onderhandelaars van de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk het eens geworden over een concepttekst voor de zogenoemde politieke verklaring bij het brexit-akkoord."
https://nos.nl/artikel/22(...)-brexit-akkoord.html

8)7 We spreuken onze steun uit over iets wat zelf onzeker is en gaat over iets wat onzeker is, dat gaat over iets wat onzeker is, dat gaat over iets wat onzeker is, dat gaat over iets wat onzeker is, dat gaat over iets wat onzeker is. Alleen politici kunnen dit verzinnen. 8)7
pi_183305569
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stel achteraf blijkt dat het beter voor hun was/is?
Om aan te geven of iets beter of slechter is zal men eerst moeten definiėren wat er slecht voor GB in de EU was. Daarna kun je zien of iets verbeterd of verslechterd is.
  donderdag 22 november 2018 @ 15:54:34 #203
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_183305644
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:49 schreef Braindead2000 het volgende:
8)7 We vatten iets samen wat zelf onzeker is en gaat over iets wat onzeker is, dat gaat over iets wat onzeker is, dat gaat over iets wat onzeker is, dat gaat over iets wat onzeker is, dat gaat over iets wat onzeker is. Alleen politici kunnen dit verzinnen. 8)7
Staat het echt zo erin, schijten ze van beide kanten in hun broek?
pi_183305671
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:49 schreef Braindead2000 het volgende:
"In Brussel zijn onderhandelaars van de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk het eens geworden over een concepttekst voor de zogenoemde politieke verklaring bij het brexit-akkoord."
https://nos.nl/artikel/22(...)-brexit-akkoord.html

8)7 We vatten iets samen wat zelf onzeker is en gaat over iets wat onzeker is, dat gaat over iets wat onzeker is, dat gaat over iets wat onzeker is, dat gaat over iets wat onzeker is, dat gaat over iets wat onzeker is. Alleen politici kunnen dit verzinnen. 8)7
GB verwacht ook met het sturen van 1 minister dat het de ministers van 27 andere landen kan overtuigen. Lord Buckethead noemde het al terecht een shitshow.

pi_183305909
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Staat het echt zo erin, schijten ze van beide kanten in hun broek?
Een concept is een ruwe schets. Zelfs over de ruwe schets van de ruwe schets over de ruwe schets kunnen ze het moeilijk eens worden.
pi_183306103
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat is toch nog helemaal niet zeker, niemand weet hoe het kan worden toch, de EU zoals nu kan toch niet voort blijven bestaan toch?
Over de allerrijksten maak ik me nooit zorgen maar als 1 of 2 generaties van middenklassers en de onderkant van de bevolking zwaar lijden en o.a. hun medicijnen moeten hamsteren terwijl zij moeten blijven aanzien dat alles binnen de EU lekker gesmeerd loopt dan lijkt me dat toch wel een behoorlijke ramp, zowel fysiek als mentaal. Er zijn opkomende derde wereldlanden waarin mensen leven die hetzelfde doormaken.
  vrijdag 23 november 2018 @ 11:15:58 #207
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183320898
May dreigt met een helemaal geen brexit scenario. Apart

https://www.rtlz.nl/algem(...)lke-hordes-deal-geen
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183321399
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 11:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Slim.

Dat zou het beste scenario met volle verstand zijn . De Brexiteers zullen weliswaar tegen de borst gestoten worden maar dit behoed het VK enigszins van de val naar de afgrond die al ingezet is.

In een toekomst in welk Brexit scenario dan ook zou het land uiteindelijk ten prooi vallen aan andere mogendheden (Investeerders en bedrijven uit Qatar, de VS, Saudi Arabie etc) die wat er dan nog over is van waarden en standaarden er nog verder uitslopen. Daarbij gaan de vermogende Brexiteers waarschijnlijk ergens in een belastingparadijsje hun leven uitzingen.

De remain-weg is van alle slechte keuzes (de schade is er in deze twilight zone al) de minst slechte en als ze die inzet en dat voor elkaar kan boksen is ze wat mij betreft de politicus van 2018 of 2019
pi_183321524
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 11:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

De vacante zetels voor de MEP in het Europarlement (vanwege de uittreding van GB) zijn al verdeeld over alle 27 landen.

De nieuwe verdeling van tarieven (de split UK/EU) ligt al een tijdje bij het WTO.

Individuele burgers hebben kosten gemaakt voor een resident permit.

Lijkt me lastig dat allemaal weer ongedaan te maken.
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_183321898
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 11:50 schreef capricia het volgende:

[..]

De vacante zetels voor de MEP in het Europarlement (vanwege de uittreding van GB) zijn al verdeeld over alle 27 landen.

De nieuwe verdeling van tarieven (de split UK/EU) ligt al een tijdje bij het WTO.

Individuele burgers hebben kosten gemaakt voor een resident permit.

Lijkt me lastig dat allemaal weer ongedaan te maken.
Als de Britten er weer in willen is dat binnen een maand geregeld. Moet het wel voor de uittredingsdatum gebeuren.
pi_183322075
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:06 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als de Britten er weer in willen is dat binnen een maand geregeld. Moet het wel voor de uittredingsdatum gebeuren.
Lijkt me dat er dan wel bepaalde voorwaarden gesteld mogen worden.

Want welke optie dan ook, Brexit gaat daar nog 10 jaar de politiek bepalen.
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_183326015
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:12 schreef capricia het volgende:
Dat is een deel van de vraag die nog openstaat en die in het RTL Z-artikel aangehaald wordt. Als de Britten eenzijdig de Brexit kunnen afblazen, lijkt het me niet dat de EU daar voorwaarden aan kan verbinden.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 23 november 2018 @ 15:38:05 #213
408813 crew  trein2000
pi_183326164
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 november 2018 15:31 schreef chibibo het volgende:

[..]

Dat is een deel van de vraag die nog openstaat en die in het RTL Z-artikel aangehaald wordt. Als de Britten eenzijdig de Brexit kunnen afblazen, lijkt het me niet dat de EU daar voorwaarden aan kan verbinden.
Maar dan is art. 50 dus verworden tot een drukmiddelen voor staten die het oneens zijn met de EU. Dat kan dus niet
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183327031
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 15:38 schreef trein2000 het volgende:
Maar dan is art. 50 dus verworden tot een drukmiddelen voor staten die het oneens zijn met de EU.
Misschien. Aan de andere kant, als landen het een paar keer inzetten, maar vervolgens weer terugdraaien, verliest het als dreigmiddel natuurlijk aan kracht. Want hoeveel is er nu eigenlijk daadwerkelijk in de EU veranderd als gevolg van de Brexit?

quote:
Dat kan dus niet
Sowieso verwacht ik, mocht het Europese Hof inderdaad beslissen dat de Britten eenzijdig de Brexit kunnen terugdraaien, dat Artikel 50 snel aangepast zal worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 23 november 2018 @ 21:51:06 #215
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183332898
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:30 schreef chibibo het volgende:

[..]

Misschien. Aan de andere kant, als landen het een paar keer inzetten, maar vervolgens weer terugdraaien, verliest het als dreigmiddel natuurlijk aan kracht. Want hoeveel is er nu eigenlijk daadwerkelijk in de EU veranderd als gevolg van de Brexit?

[..]

Sowieso verwacht ik, mocht het Europese Hof inderdaad beslissen dat de Britten eenzijdig de Brexit kunnen terugdraaien, dat Artikel 50 snel aangepast zal worden.
wanneer is die uitspraak van het Europese Hof?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_183333085
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wanneer is die uitspraak van het Europese Hof?
Ik dacht ergens halverwege december.
Dat staat me bij omdat het me opviel dat de datum NA de stemming in het Britse parlement bleek te zijn.
pi_183337189
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

moeten ze dan de koers van de conservatieven steunen, even nog afgezien van de Brexit?

Als de Noord-Ieren weigeren nog langer te gedogen is de basis onder de regering May weg lijkt me
quote:
Noord-Ierse DUP dreigt met val kabinet May als parlement brexitakkoord goedkeurt

Premier May vecht dapper door en blijft het Brexit-akkoord dat ze met de Europese Unie heeft onderhandeld hardnekkig verdedigen. Maar de oppositie tegen haar kabinet wordt steeds groter. Enkele parlementsleden van de Noord-Ierse partij DUP zeggen dat ze het kabinet May niet langer zullen steunen als het Britse parlement het Brexit-ontwerp goedkeurt. En zonder de steun van de DUP-fractie verliest de regering May haar meerderheid in het parlement.

Chris Van den Abeele
vr 23 nov 21:01
De DUP (Democratic Unionist Party) is een Noord-Ierse politieke partij die hardnekkig pleit voor de eenheid van het Verenigd Koninkrijk. De partij verdedigt het gedachtengoed van wijlen dominee Paisley, de legendarische leider van de Noord-Ierse protestanten die absoluut geen toenadering wou met het katholieke Ierland.

De afgevaardigden van de eerder conservatieve DUP steunen in het Britse parlement het kabinet van Theresa May (al hebben ze zelf geen minister of staatssecretaris). De DUP had eerder al duidelijk gemaakt dat de partij tegen het Brexit-akkoord zou stemmen. Vandaag komt daar een dreigement bij dat wel eens fataal zou kunnen zijn voor de regering May : als het Britse parlement het Brexit-akkoord goedkeurt, zal de DUP-fractie niet langer haar steun verlenen aan andere wetsontwerpen van het kabinet May. Zonder de steun van de DUP-fractie heeft Theresa May geen meerderheid in het Brits parlement.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)o-tegen-brexit-deal/
pi_183337257
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Want welke optie dan ook, Brexit gaat daar nog 10 jaar de politiek bepalen.
Het leukst wordt het nog als er een (vrij) harde Brexit komt en ze dan over 5 jaar erachter komen dat ze in de EU toch beter af waren. Dan ga je een mooi politiek spel zien. Ze meteen weer opnemen alsof er niks gebeurd is zal niet te verkopen zijn maar eigenlijk wil je ze er weer zo snel mogelijk bij hebben. Zou lachen worden om politici te zien kronkelen dan :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_183337904
quote:
Dat is misschien het wonder wat nodig is om die hele show af te blazen.
pi_183338409
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik dacht ergens halverwege december.
Dat staat me bij omdat het me opviel dat de datum NA de stemming in het Britse parlement bleek te zijn.
Wordt nog een stukje speltheorie van het hoogste niveau: Stem je als MP in met een deal waar je eigenlijk niet helemaal achter staat of zet je vol in op het stopzetten van de uittreding met het risico dat het achteraf niet eens mogelijk blijkt te zijn en je stem uiteindelijk in een no deal resulteert.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tocadisco op 24-11-2018 10:08:00 ]
pi_183342934
“And here is the solution to the Gibraltar impasse - Britain's ambassador to the EU, Sir Tim Barrow, has written to the EU Council confirming the UK Govt's position that a future trade deal will not automatically cover the Rock. Spain demanded this pledge in writing yesterday.”
https://twitter.com/nick_(...)329399660818433?s=21

Echt, bij iedere onderhandeling geven de Britten meer weg. Zonder de DUP was NI mss ook gewoon weggegeven.
  zaterdag 24 november 2018 @ 16:02:57 #222
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_183343150
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:48 schreef capricia het volgende:
“And here is the solution to the Gibraltar impasse - Britain's ambassador to the EU, Sir Tim Barrow, has written to the EU Council confirming the UK Govt's position that a future trade deal will not automatically cover the Rock. Spain demanded this pledge in writing yesterday.”
https://twitter.com/nick_(...)329399660818433?s=21

Echt, bij iedere onderhandeling geven de Britten meer weg. Zonder de DUP was NI mss ook gewoon weggegeven.
Dit was ook wel te verwachten. De Britten gaan misschien ook nog wel toegeven op de Franse en Nederlandse eisen op het gebied van visserij?

Ik ben er nog niet over uit welke van de twee Brexit Secretaries een grotere mongool is, maar die Raab gaat de stupiditeit van Davis nu angstaanjagend benaderen. Hij begint nu te pleiten dat de huidige deal slechter is dan in de EU blijven (No-Brexit-At-All): https://www.theguardian.c(...)e-than-staying-in-eu

No shit, sherlock :')___
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_183343227
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit was ook wel te verwachten. De Britten gaan misschien ook nog wel toegeven op de Franse en Nederlandse eisen op het gebied van visserij?

Ik ben er nog niet over uit welke van de twee Brexit Secretaries een grotere mongool is, maar die Raab gaat de stupiditeit van Davis nu angstaanjagend benaderen. Hij begint nu te pleiten dat de huidige deal slechter is dan in de EU blijven (No-Brexit-At-All): https://www.theguardian.c(...)e-than-staying-in-eu

Ook in de visserij staan we sterk. Maar dat hoeft nu nog niet geregeld te worden.
Sabine Weyand (hoofdonderhandelaar van de EU) en Rem Kortweg schreef er over.

https://twitter.com/weyandsabine/status/1065629400622919680?s=21

Interessant om te lezen.
pi_183343353
Gaat goed met het VK: in Noord Ierland hebben de Ieren inspraak. In Gibraltar de Spanjaarden.
As ze hun vis willen verkopen moeten ze hun viswater openstellen.
In de WTO zit Argentiniė te wachten met de Falklandeilanden in gedachten.

Dat land laat zich helemaal uitkleden. Wat een vernedering voor de Britten.
pi_183346595
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:02 schreef Falco het volgende:

[..]

"Nederlandse eisen." :') Of er nou een Brexit-deal komt die extreem goed voor Nederland is of extreem slecht voor Nederland is: Rutte zet blind zijn handtekening bij het kruisje.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')