quote:bron: www.rtlnieuws.nl
Doden en gewonden door vuurwerkDoor vuurwerk zijn zeker twee doden. Ook vielen diverse gewonden. De jaarwisseling in Nederland is verder vrij rustig verlopen.
Bom
In Almelo overleed een man bij het afsteken van vuurwerk. Het 29-jarige slachtoffer werd even na middernacht getroffen door een zelfgemaakte bom. Die ontplofte vlakbij zijn hoofd. Een inwoner van Maarsbergen (51) is om het leven gekomen nadat een zak vuurwerk in zijn woning was ontploft.Gewonden
In Zaandam is een man ernstig gewond geraakt toen een doos vuurwerk in zijn gezicht ontplofte. In Hoofddorp verloor een man een hand en in Den Haag raakte iemand enkele vingers kwijt.Vrij rustig
De jaarwisseling in Nederland is verder vrij rustig verlopen. De politie in Amsterdam spreekt van een 'extreem rustige' jaarwisseling. De kou zou daarvan de oorzaak zijn. Wel moest de politie optreden in Amsterdam-Noord waar zo'n 100 jongeren met stenen en flessen gooiden.De andere grote steden melden nauwelijks problemen. De Rotterdamse politie arresteerde 37 personen, het overgrote deel wegens vernielingen. In Den Haag had de gemeente op bepaalde plekken toestemming gegeven voor vreugdevuren. Op een aantal plaatsen ontstonden illegale vuren, die meteen door de brandweer werden geblust.
In Groningen heeft de politie in de wijk Hoogkerk charges uitgevoerd tegen enkele tientallen jongeren die de brandweer hinderden bij het blussen van een oudejaarsvuur. In Utrecht waren geen incidenten.
Branden
Er waren diverse kleine en grote branden in het land. Zo is in Wageningen een winkelcentrum met 15 winkels volledig verwoest. In Delft en Goes gingen scholen in vlammen op en in Duiven brandde een school deels uit.Telefoonstoring
Verder heeft een storing problemen veroorzaakt met het telefoonverkeer in Zeeland. Daardoor waren onder meer het alarmnummer 112 en veel 0900-nummers van de politie enige tijd onbereikbaar.
Helaas zijn er dit jaar weer doden te betreuren
Het is cru maar gelukkig heeft die man in Almelo niet iemand anders vermoord met zijn vuurwerkbom
Maar toch Happy New Year
Bracht me collega naar huis, staan er 2 politieauto's. Bleek dat er een vrouw in die auto zat met haar hoofd op het stuur. De politieagenten hadden op het raam geklopt, maar ze reageerde niet. Sloegen ze de ruiten in, bleek er een pop in de auto te zitten
Leuke actie, maar de eigenaar had vast niet verwacht dat zijn ruiten eruit gingen
quote:LOL
Op woensdag 1 januari 2003 10:00 schreef Mayhem het volgende:
Gisteravond in Deventer hebben 2 politieagenten de ruiten van een auto ingeslagen!Bracht me collega naar huis, staan er 2 politieauto's. Bleek dat er een vrouw in die auto zat met haar hoofd op het stuur. De politieagenten hadden op het raam geklopt, maar ze reageerde niet. Sloegen ze de ruiten in, bleek er een pop in de auto te zitten
Leuke actie, maar de eigenaar had vast niet verwacht dat zijn ruiten eruit gingen
quote:Het zal je maar gebeuren
Op woensdag 1 januari 2003 09:57 schreef amnesiac het volgende:Een inwoner van Maarsbergen (51) is om het leven gekomen nadat zijn zak was ontploft.
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 10:46 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Het zal je maar gebeuren
Moet je um ook maar regelmatig legen he? Anders krijg je dat als ie vol is en het gaat vriezen!
jah weer slachtoffers.... moeten ze maar niet gaan
prutsen met vuurwerk. heb zelf niet aan vuurwerk gedaan en
het was ook snel over
Jammer, dat er ieder jaar toch weer mensen overlijden, voor een kwartiertje vuurwerk
quote:Ik woon vlakbij Almelo dus ik kreeg dit vanochtend "vroeg" al te horen.
Bom
In Almelo overleed een man bij het afsteken van vuurwerk. Het 29-jarige slachtoffer werd even na middernacht getroffen door een zelfgemaakte bom. Die ontplofte vlakbij zijn hoofd.
Eigenlijk vind ik het eigen-schuld-dikke-bult. Maar dat is wel heel hard om dit nu te zeggen en zal ik ook niet doen. Maar ik hoop wel dat andere mensen het nu eens een keertje in hun hoofd halen om geen bommen te maken. Je ziet wat er gebeurd.
Moet je, je eens indenken of ie nog wel een hoofd had op zijn romp, na die explosie
Triestig
quote:Hij heeft zijn lesje wel dubbel en dik gehad.
Op woensdag 1 januari 2003 12:29 schreef F1908 het volgende:
ik kan er trouwens geen medelijden mee hebben hoor. zelgemaakte bommen is gewoon echt stom. je word gewaarschuwd aan alle kanten. we leren er niks van
quote:Denk niet dat ie er wat aan heeft voor de volgende keer!
Op woensdag 1 januari 2003 12:34 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Hij heeft zijn lesje wel dubbel en dik gehad.
quote:Ik kan me een gevalletje in Vlaardingen herinneren, daar werd het hoofd van een vuurwerkbom maker ook zo'n 20 meter weggeblazen omdat hij dacht dat het lontje was uitgegaan en hij even in de doos ging kijken ... wel een mooie snelle dood trouwens
Op woensdag 1 januari 2003 12:27 schreef Forever het volgende:
Als dat ding zeer dicht bij zijn hoofd is ge-explodeerd, dan ben ik bang dat traumatische hulp op zijn plek is.Moet je, je eens indenken of ie nog wel een hoofd had op zijn romp, na die explosie
Triestig
quote:Die in Almelo heeft denk ik ook een snelle dood gehad. Tenminste ik hoop het voor hem. Zijn hele hoofd is waarschijnlijk kapot/weg.
Op woensdag 1 januari 2003 12:38 schreef Re het volgende:[..]
Ik kan me een gevalletje in Vlaardingen herinneren, daar werd het hoofd van een vuurwerkbom maker ook zo'n 20 meter weggeblazen omdat hij dacht dat het lontje was uitgegaan en hij even in de doos ging kijken ... wel een mooie snelle dood trouwens
quote:mister fok, die titel kende ik nog niet
Op woensdag 1 januari 2003 12:38 schreef Re het volgende:[..]
Ik kan me een gevalletje in Vlaardingen herinneren, daar werd het hoofd van een vuurwerkbom maker ook zo'n 20 meter weggeblazen omdat hij dacht dat het lontje was uitgegaan en hij even in de doos ging kijken ... wel een mooie snelle dood trouwens
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 12:48 schreef dJ-Zcore het volgende:
treurig voor de nabestaande
quote:haha
Op woensdag 1 januari 2003 12:27 schreef Forever het volgende:
Als dat ding zeer dicht bij zijn hoofd is ge-explodeerd, dan ben ik bang dat traumatische hulp op zijn plek is.Moet je, je eens indenken of ie nog wel een hoofd had op zijn romp, na die explosie
Triestig
quote:Ik denk dat ik de foto ken, laat eens zien
Op woensdag 1 januari 2003 18:45 schreef HornyFreak het volgende:
heb wel een foto van iemand die een pipebomb had gemaak maja die post ik maar niet word ik straks gebanned
quote:van de frontpage:
Op woensdag 1 januari 2003 12:23 schreef -DEVON- het volgende:[..]
Ik woon vlakbij Almelo dus ik kreeg dit vanochtend "vroeg" al te horen.
De man kwam op bezoek bij familie en is geen Almeloër. Het was een grote bom en is waarschijnlijk zeer dicht bij zijn hoofd ontploft. De familie heeft slachtofferhulp gekregen dus het zal wel heel erg zijn.Eigenlijk vind ik het eigen-schuld-dikke-bult. Maar dat is wel heel hard om dit nu te zeggen en zal ik ook niet doen. Maar ik hoop wel dat andere mensen het nu eens een keertje in hun hoofd halen om geen bommen te maken. Je ziet wat er gebeurd.
quote:goeiemorgen
Nieuws uit de wijk... van mensen die daar in de straat wonen:
Het ging om een militair uit Enschede, die de mortier wilde afschieten. Toen hij niet afging, ging deze man met zijn lichaam boven de lanceerinrichting aan het geheel schudden (!). Hierdoor ging hij wel af, waardoor de mortier bij zijn onderbuik zijn lichaam binnenging en vervolgens ontplofte. Er lagen dus alleen nog enkele benen! De brandweer is de gehele nacht bezig geweest om de huizen schoon te spuiten, omdat deze kerel echt overal zat. Gisteren hebben enkel buurtbewoners, die 2 straten verderop wonen, nog een deel van zijn schedel in hun tuin gevonden.Zo, nu weten we allemaal wat er gebeurt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |