abonnement Unibet Coolblue
pi_183210381
Spontane reboots Windows 10 Pc

Kunnen spontane reboots te maken hebben met defecte voeding door bijvoorbeeld teveel stof in de voeding?

Configuratie:

Processor: Intel Core i3 6100 47W
Werkgeheugen: Kingston HyperX Fury DDR4
Systeemschijf: 240GB Crucial BX200 DVD
brander: Samsung SH-224DB/BEBE 24x
Video: Intel HD Graphics 530
Voeding: Cooler Master B2 500w
Behuizing: Cooler Master N300
Moederbord Intel MSI H170A PC MATE
Seagate Barracuda 2TB 3.5" SATA 6 Gbps
Microsoft Windows 10 Home 32-bit/64-bit
pi_183210459
denk t niet, waarschijnlijk gaat die helemaal uit. geen errors in de event log?
:]
pi_183212986
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 19:37 schreef wootahH het volgende:
denk t niet, waarschijnlijk gaat die helemaal uit. geen errors in de event log?
Heb ff geen plek om een plaatje van de logs te posten. Er zitten wel fouten in de logs bij systeem
pi_183213240
Een defecte voeding kan rare problemen geven inderdaad. Is er een reden waarom je de voeding verdenkt?
Powered by JanetjeŽ
pi_183213623
Geen goede aarding of idd. Stofvorming of te veel warmte van voeding.

2de optie moederbord geheugen of processor gerelateerd... Ik zou even een paar testjes draaien met hirens bootcd c_/
pi_183213895
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 november 2018 21:46 schreef Dubbeldrank het volgende:
Een defecte voeding kan rare problemen geven inderdaad. Is er een reden waarom je de voeding verdenkt?
Na wat googelen kwam ik daarop. Het kwam een paar keer voor.
pi_183220225
Of kan het misschien liggen aan slechtere conditie mijn SSD schijf? Deze SSD schijven schijnen minder lang mee te gaan.
pi_183220671
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 12:04 schreef Bluezman het volgende:
Of kan het misschien liggen aan slechtere conditie mijn SSD schijf? Deze SSD schijven schijnen minder lang mee te gaan.
Ik zou zeggen test je pc met hirensbootdisk/cd. Je moet wel het merk weten van de SSD mocht je die ook willen testen.
pi_183220860
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 12:04 schreef Bluezman het volgende:
Of kan het misschien liggen aan slechtere conditie mijn SSD schijf? Deze SSD schijven schijnen minder lang mee te gaan.
Crystal Disk Info kan je wel wat over de levensduur en status van je SSD vertellen.

https://crystalmark.info/(...)talDiskInfoInstaller
Powered by JanetjeŽ
pi_183233559
Geheugen getest met MemTest86. Geen errors, dus het lijkt niet aan geheugen te liggen. SSD schijf getest met Hard Disk Sentinel. SSD schijf volgens Hard Disk Sentinel in goede conditie, dus aan de SSD schijf lijkt het niet te liggen. Processor getest met IntelBurnTest. Kwam goed uit de standaard stresstest, dus het ligt misschien ook niet aan de processor. Weet iemand nog test voor mijn moederbord, MSI H170A PC Mate? Of misschien BIOS ff updaten van moederbord?

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluezman op 18-11-2018 23:12:48 ]
pi_183240571
Ondertussen mijn BIOS geupdatet. Dat lijkt vooralsnog te werken.
Nog dank voor het meedenken.
pi_183240898
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:59 schreef Bluezman het volgende:
Ondertussen mijn BIOS geupdatet. Dat lijkt vooralsnog te werken.
Nog dank voor het meedenken.
Het is gewoon een standaard procedure eerst alles testen wat getest kan worden updates uitvoeren als het probleem dan nog niet opgelost is is het meestal de voeding of het moederbord.
pi_183252194
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 13:14 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het is gewoon een standaard procedure eerst alles testen wat getest kan worden updates uitvoeren als het probleem dan nog niet opgelost is is het meestal de voeding of het moederbord.
je test eerst, dus problemen met moederbord of voeding ontdek je vrij snel

updates lossen n hier nooit problemen op, hooguit een cmos reset in het bios, maar dan heeft de persoon in kwestie lopen klooien in het bios, waar die vanaf had moeten blijven.
pi_183252375
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:59 schreef Bluezman het volgende:
Ondertussen mijn BIOS geupdatet. Dat lijkt vooralsnog te werken.
Nog dank voor het meedenken.
je hebt nu dus gewoon een bios reset uitgevoerd.

mijn gok is dat wake on lan aan stond, dat is iig bij mijn klanten het meest voorkomende probleem;
maar goed dat het (voorlopig? ) is opgelost
pi_183295667
Is inderdaad toch niet opgelost.
Processor: Intel Core i3 6100
GPU: Intel HD Graphics 530

De Pc doorstaat niet de GPU stresstest van FurMark. Boot vrijwel onmiddellijk weer opnieuw. Volgens iemand van mijn Computerclub ligt het dan aan of defecte GPU in die i3 processor, of er is iets aan het moederbord, MSI H170A PC MATE, stuk.
pi_183306965
Dit is binnenkant van mijn Pc. Ik zie niet gelijk wat kapot is.

pi_183308090
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 17:25 schreef Bluezman het volgende:
Dit is binnenkant van mijn Pc. Ik zie niet gelijk wat kapot is.

[ afbeelding ]
Je mag hem wel eens schoonmaken (niet met een stofzuiger) maar met een luchtdrukspuitbus en een kwastje met speciaal anti statisch haar. :+

Mischien dat de koeling dan beter werkt en het probleem weg is. c_/
pi_183475491
Ondertussen is mijn Pc door een Pc winkel stofvrij gemaakt en is er nieuwe koelpasta tussen processor en koeling. Toen was het euvel nog niet opgelost. Bij de FurMark stresstest bootte te Pc weer vrijwel onmiddellijk. Toen is er een tweedehands grafische kaart, een HIS AMD Radeon HD 5450 1GB met passieve koeling, ingezet. Nu doorstaat hij de FurMark stresstest wel zonder opnieuw te booten. Wanneer ik die test die loopt de temperatuur van die GPU, grafische kaart, wel op. Ik kan mijn Pc nu weer gewoon gebruiken en het is ook wel fijn dat het stof verwijderd is. De analyse van de persoon bij de Pc winkel is dat het of ligt aan het grafische gedeelte van de i3 processor of aan de aansturing van dat gedeelte door het moederbord.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')