abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7648520
Ok, ik schijf dit bericht nu met een aantal bier op + een halve liter vodka (38.5%)

Morgen om 12:00 moet ik naar leeuwarden rijden, hoe kan ik voor mezelf testen dat mijn lichaam alle alcohol verwerkt heeft en er dus niets meer in mn bloed zit ?

Ik wil namelijk absoluut NIET met 'teveel op' achter het stuur gaan zitten. Maar hoe kom ik daar achter?
BTW. Ik heb _NOOIT_ een kater en kan ook vrij goed tegen drank, ben niet gauw dronken en als ik de ochtend erna wakker wordt voel ik me ook kiplekker. Maar het zou toch lullig zijn als ik morgen wordt aangehouden en ik blijk nog teveel alc. in mn bloed te hebben (-> weg rijbewijs)

Misschien tijd dat de regering huis-aan-huis zo'n blaasapparaat uitdeeld ? Of weet iemand van jullie een manier om dit te testen ?:)

ps, dit topic is serieus bedoeld dus reargeer aub on-topic

woensdag 1 januari 2003 @ 06:47:57 #2
17138 ironx
Whatever...
pi_7648536
Om 12 uur zal denk ik nog lang niet alle alcohol uit je bloed zijn.

Mischien even langs 't politiebureau gaan en vragen of je mag blazen? Weet je iig zeker dat je niet achter 't stuur zit als je teveel op hebt (Zouden ze toch wel doen? 't Is tenslotte preventief )

Maar serieus: geloof niet dat er echt huis-tuin-en-keuken-tests zijn. Zelfs als je wordt aangehouden en je zit boven een bepaald promile willen ze je bloed testen om zeker te weten hoeveel het is.

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
  woensdag 1 januari 2003 @ 07:11:24 #3
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_7648587
die alcohol blijft nog tijdje in je bloed, maar je hebt er geen last meer van..
mensen met een erorme promilage overschot (om het ff zo te noemen) mogen na 4 uurtjes meestal ook alweer rijden.. dus na 12 uur heb je het zeker al wel dusdanig verwerkt dat je er geen last meer van zal hebben
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_7648626
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 07:11 schreef Erosjuhhh het volgende:
die alcohol blijft nog tijdje in je bloed, maar je hebt er geen last meer van..
mensen met een erorme promilage overschot (om het ff zo te noemen) mogen na 4 uurtjes meestal ook alweer rijden.. dus na 12 uur heb je het zeker al wel dusdanig verwerkt dat je er geen last meer van zal hebben
Dus echt niet... Als je aangehouden wordt en de uitslag is negatief dan mag je een nachtje overnachten in de cel en je rijbewijs wordt ingenomen die je pas terug krijgt als je de bijbehorende boette volledig betaald hebt.
De afbreek snelheid van de alcohol in je lichaam is afhankelijk van de hoeveelheid die je op hebt, en daarbij komen nog wel meer dingen kijken die het afbreken kan vertragen zoals medicijnen, vocht, ziekte enz. Die halve liter vodka en paar glazen bier gaat ongeveer 15 uur duren voordat het afgebroken is door je lever.
pi_7648669
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 07:38 schreef Fataltje het volgende:

[..]

Dus echt niet... Als je aangehouden wordt en de uitslag is negatief dan mag je een nachtje overnachten in de cel en je rijbewijs wordt ingenomen die je pas terug krijgt als je de bijbehorende boette volledig betaald hebt.
De afbreek snelheid van de alcohol in je lichaam is afhankelijk van de hoeveelheid die je op hebt, en daarbij komen nog wel meer dingen kijken die het afbreken kan vertragen zoals medicijnen, vocht, ziekte enz. Die halve liter vodka en paar glazen bier gaat ongeveer 15 uur duren voordat het afgebroken is door je lever.

ja zo ongeveer, gemiddeld genomen doet het lichaam 10 uur over het afbreken van 1 promille. en met een halve fles wodka heb je denk ik al snel een promille van rond de 2. dus na 20 uur ben je weer alcoholvrij.

kinine versneld de afbraak trouwens, maar niet echt schrikbarend. het goedje zit in bijv. bitter-lemon en andere citrusachtige drankjes (nee geen breezer lemon ) Fabeltjes zoals sterke koffie en dat soort dingen helpen absoluut niet, dat is alleen gevoelsmatig maar daar trekt en blaasapparaatje zich niks van aan

suc6

pi_7648682
Voorkomen is beter dan genezen.
Als je weet dat je de volgende dag moet rijden en je weet nu al niet of je dan compleet nuchter bent WAAROM ZUIP JE DAN ZO VEEL !!!!
pi_7648756
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 09:34 schreef geos het volgende:
Als je weet dat je de volgende dag moet rijden en je weet nu al niet of je dan compleet nuchter bent WAAROM ZUIP JE DAN ZO VEEL !!!!
En deze reactie komt nu pas? Dat had ik als fipo willen posten als ik hier eerder wakker was geweest en gaan kijken.
If you have a problem and no one else can help, I probably can't either, but I'll try.
pi_7648799
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 09:34 schreef geos het volgende:
Duh ? Waarom denk je dat ik de vraag stel ?

edit : mn eigen 1e post was iets onduidelijk, was vergeten te melden dat anders m'n ma gaat rijden

Ik wil gewoon weten hoe ik ZELF kan controleren wanneer ik weer 'safe' kan rijden. En bij het politieburo naar binnen stappen zal niet gaan want die lamzakken hier hebben kantoor uren. Dichtsbijzijnde buro wat open is ligt zo'n 35km verderop

woensdag 1 januari 2003 @ 10:51:16 #9
11756 Trizone
---------------
pi_7648812
Tip voor de volgende keer, kijkshop verkoopt ademanalyse apparaatjes, deze werken perfect en betrouwbaar.
pi_7648814
Serieus ?

damn, ff op hun site kijken

pi_7648829
hey uh, weet je zeker dat kijkshop zo'n ding heeft?

Kan zo 123 niets op hun site vinden, maarja echt overzichtelijk is die site nu ook weer niet

edit : hebbes !

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Kadotips&product%5Fid=31762&variant%5Fid=

zal morgen es kijken bij de lokale kijkshop
bedankt voor de tip !

[Dit bericht is gewijzigd door renkie op 01-01-2003 11:15]

pi_7648911
Je lichaam heeft absoluut nog niet zoveel alcohol verwerkt. Dat duurt zo'n 15 a 16 uur.

Dus... Niet gaan rijden!

Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_7648915
Merk je wel aan de koppijn.
pi_7658079
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 11:29 schreef Raven het volgende:
Nice try, die heb ik dus NOOIT
  donderdag 2 januari 2003 @ 00:39:57 #15
40423 Gunsmoke
Roll right or dont roll at all
pi_7659302
Als je zelf twijfelt ben je al verkeerd bezig.
It's not what you got, it's how you use it.
  donderdag 2 januari 2003 @ 13:01:08 #16
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7663738
Het afbreken van een standaardglas alcohol duurt één tot anderhalf uur, of dat nou bier of wijn of sterke drank is, mits dat borreltje dus niet in een bierglas wordt getapt... Als iemand bijvoorbeeld vier glazen gedronken heeft, is de lever vier tot zes uur bezig om de alcohol weer af te breken. Het tempo van dat afbreken kan niet versneld worden, alle kroegpraatjes ten spijt: koffie drinken, broodje eten, flink bewegen, een frisse neus halen of een koude douche nemen, jammer, maar het helpt allemaal echt niet. Wanneer iemand 's avonds veel gedronken heeft en daarna naar bed gaat, kan hij 's ochtends dus nog best eens onder invloed zijn: gevaarlijk in het verkeer!

bron: http://www.alcoholvoorlichting.nl/page.cfm?code=268&code2=318

code:
Drank                            Inhoud         Alcohol percentage 
Bier (standaardglas)             glas 250 cc    5% 
Wijn (standaardglas)             glas 100 cc    12% 
Mixdrank uit flesje (bv breezer) flesje 275 cc  5,6%
Shooter (bv. Flügel)             flesje 20 cc   20% 
Sterke drank (standaard glas)    glas 35 cc     35%
Mix (bijv rum-cola)              glas 250 cc    35%

bron: http://www.benjijsterkerdandrank.nl/c2h6o/dedranken.html

Rekensommetje:

half liter wodka = 500 cc =
500cc / 35 cc = +/-14 glazen wodka

optimaal: 14 standaard drankjes * 1 uur = 14 uur
standaard: 14 standaard drankjes * 1,5 uur (optimaal) = 21!!!! uur

En dan hebben we je bier nog niet eens meegerekend!!!!

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_7664860
Je lichaam doet over 1 glas alcohol 1uur en een kwartier om het af tebreken, do the math

<edit> volgende keer eerst maar eens alle posts in een topic lezen </edit>

maandag 6 januari 2003 @ 19:45:25 #18
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_7744920
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 11:29 schreef Raven het volgende:
Dat wilde ik net zeggen, totdat de volgende figuur uit je hoofd verdwenen is >>>

Als je wilt weten of je nog mag rijden volgens de wet, je kunt je alcohol promilage uitrekenen met de volgende sheet:

Alcohol promillage sheet

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_7747617
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:45 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat wilde ik net zeggen, totdat de volgende figuur uit je hoofd verdwenen is >>>

Als je wilt weten of je nog mag rijden volgens de wet, je kunt je alcohol promilage uitrekenen met de volgende sheet:

Alcohol promillage sheet

Ik zou sowieso pas gaan rijden als je zeker weet dat het kan
pi_7747781
* Vision rijdt altijd om 8.45 naar zijn werk, zelfs als ie straalbezopen om 5.00 ging slapen

't is maar goed dat ik nog nooit aangehouden ben

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 7 januari 2003 @ 08:11:16 #21
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7754087
quote:
Op maandag 6 januari 2003 21:55 schreef Vision het volgende:
* Vision rijdt altijd om 8.45 naar zijn werk, zelfs als ie straalbezopen om 5.00 ging slapen

't is maar goed dat ik nog nooit aangehouden ben

Ook leuk voor de ouders van dat kind, dat je nog nooit ben aangehouden!!! Vooral ook omdat je het kind dood reed omdat je zo stom was om gewoon te gaan rijden terwijl je weet dat je nog (te veel) alcohol in je bloed had zitten!!!!! ....
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 8 januari 2003 @ 03:52:21 #22
24533 ACT-F
pi_7771168
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 08:11 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Ook leuk voor de ouders van dat kind, dat je nog nooit ben aangehouden!!! Vooral ook omdat je het kind dood reed omdat je zo stom was om gewoon te gaan rijden terwijl je weet dat je nog (te veel) alcohol in je bloed had zitten!!!!! ....

Het is ook altijd een kind wat dood gereden wordt en nooit een kinderverkrachter....

Ow nee, dat speelt niet in op het gevoel om je argumenten kracht bij te zetten

pi_7771183
1 alcoholhoudend drankje wordt - gemiddeld - in 1 uur en 30 minuten door je lichaam verwerkt (dit is gemiddeld, hangt af van factoren als gewenning, gewicht etc). Alle drankjes zijn gelijk, jenever heeft wel meer alcohol als een biertje maar wordt in kleinere mate geschonken.

Je moet dus ff uitrekenen hoeveel drankjes je nou genuttigd hebt, op inet is wel snel te vinden hoeveel cc een glaasje vodka zou moeten bestaan. Denk niet dat je morgen mag rijden trouwens.

PS. Succes met je leverkanker, proost!

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
  woensdag 8 januari 2003 @ 20:34:11 #24
24533 ACT-F
pi_7785217
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 03:59 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
PS. Succes met je leverkanker, proost!
Als je met dit soort uitspraken komt kan ik je alleen maar succes wensen met je hersentumor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')