abonnement Unibet Coolblue
pi_183211587
Tempura
Lekker met gamba, zalm, stukjes stevige witte vis, oesters, inktvis, rettich/wortel in slierten
broccoli, asperges, paddenstoelen.
Wat niet eigenlijk? :)

Zolang het maar heel dun, luchtig en krokant is.
Ingelegde radijs voor de liefhebber, Kikkoman soja en wat wasabi
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_183212305
eierbal

Ik haal ze alleen bij de cafeteria, die maakt ze veel lekkerder, alleen in de wintermaanden.
  zaterdag 17 november 2018 @ 21:21:02 #28
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183212640
Naja uiteindelijk is het geen frituren geworden maar begonnen aan een steak & stilton pie. Boel staat nu te pruttelen.
And so is the past
  Spellchecker zaterdag 17 november 2018 @ 21:39:19 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183213065
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 21:05 schreef Mylene het volgende:
eierbal

Ik haal ze alleen bij de cafeteria, die maakt ze veel lekkerder, alleen in de wintermaanden.
Naar aanleiding van jouw post me daar eens in verdiept ... het lijkt me mwah (""bitterbal"" met een ei erin), maar als ik nogeens in het hoge noorden kom, ga ik er zeker een proberen.
pi_183213327
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 21:39 schreef maily het volgende:

[..]

Naar aanleiding van jouw post me daar eens in verdiept ... het lijkt me mwah (""bitterbal"" met een ei erin), maar als ik nogeens in het hoge noorden kom, ga ik er zeker een proberen.
Een eierbal, of ook wel een gouden-ei en ragout-ei genoemd, is ook landelijk bij een goede cafeteria verkrijgbaar die ze dagelijks vers maakt, wel even vragen want van de groothandel zijn ze niet lekker.
pi_183215799
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 21:05 schreef Mylene het volgende:
eierbal

Ik haal ze alleen bij de cafeteria, die maakt ze veel lekkerder, alleen in de wintermaanden.
Ja lekker, at ze altijd aan het Osdorpplein, vroeger toen er nog een parkeerterrein was voor de Meervaart. Maar voor de grote verbouwing moest die snacktent weg, nooit meer frietei gezien heel het Westen.
.
pi_183221215
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja lekker, at ze altijd aan het Osdorpplein, vroeger toen er nog een parkeerterrein was voor de Meervaart. Maar voor de grote verbouwing moest die snacktent weg, nooit meer frietei gezien heel het Westen.
Mocht je een keer in de Betuwe komen., hier verkrijgbaar:

quote:
Ragoutei ¤ 2,35
Een huisgemaakte snack met een gekookt ei omhuld met kerryragout en een krokante buitenlaag.
Eetsalon Marktzicht in Beusischem

Ook bij Plaza Stegeman in Geldermalsen.
  zondag 18 november 2018 @ 13:37:25 #33
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183221818
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 21:51 schreef Mylene het volgende:

[..]

Een eierbal, of ook wel een gouden-ei en ragout-ei genoemd, is ook landelijk bij een goede cafeteria verkrijgbaar die ze dagelijks vers maakt, wel even vragen want van de groothandel zijn ze niet lekker.
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja lekker, at ze altijd aan het Osdorpplein, vroeger toen er nog een parkeerterrein was voor de Meervaart. Maar voor de grote verbouwing moest die snacktent weg, nooit meer frietei gezien heel het Westen.
Hoi.. Groninger hier.. :W
Een eierbal is in de eerste instantie van origine vegetarisch.. er zit dus geen vlees in.. ;)
Volgens de verhalen een scottish egg (gemaakt met vlees van een worstje, maar ook met een soort visragout) waarvan het recept tijdens de eerste wereldoorlog in Groningen is blijven hangen en aangepast..

Er zijn alleen moeilijk veel varianten.. De drie bekendste zijn:
Naturel (wel met div kruiden, verschilt van kok tot kok)
Met kerrie ragout (brrr vaak veel te droog ook)
En de kroket versie met paardenvlees (mijn favoriet)

Een frietei heeft niets te maken of te smaken met een eierbal..
En de ballen met een half ei die je ook nog wel eens vind, hebben ook niet de bite van een eierbal.. :N

Het zijn huisgemaakte ballen.. simpelweg omdat ze niet houdbaar zijn, alles wat wel houdbaar is, is geen eierbal meer.. Vandaar dat ze ook nergens in te kopen zijn..

Maar doordat het stukjes huisvlijt zijn, is er geen bal hetzelfde..
Zo vind je bij een viskraam een eierbal met garnalen door de ragout..

En zo heb je ook mevrouw paardenschuur die maakt gewoon alles van een eierbal, en welke je ook neemt.. ze zijn verrukkelijk :Y
Ze staan niet op de prijslijst, want de voorraad is beperkt en ook niet altijd alle variaties te krijgen.. (soms wel, tijdens een bepaalde actie oid)
vanaf 0:49


[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 18-11-2018 14:14:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')