abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 november 2018 @ 18:43:43 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_183188957
Goedenavond all,

Ik ben druk bezig met het plannen van een roadtrip door Canada met een "kleine" SUV, en heb een beetje het idee gevat om een soort van timelapse video te maken tijdens deze trip.
Er zijn heel veel mogelijkheden om zoiets te maken. Voor mijn situatie zijn er al minder wenselijke dingen, maar de keuze blijft reuze.

Ik zie het niet zitten om bijvoorbeeld met een mobiele telefoon te gaan klooien. Een grote dSLR lijkt mij ook niet ideaal maar behoort wel tot een optie, daar ik hier nog een Canon 7D Mk1 heb liggen. Niet ideaal is vanwege de bevestigingsopties in de auto. Zelf fotografeer ik met een Canon 6D met 24-105L

Nu heb ik aan een GoPro of een Nikkei zitten denken, zeker een optie. Maar her en der lees ik ook weer voor- en nadelen.

Wat mijn wensen zijn?
- Hoge kwaliteit foto's kunnen maken en nabewerkbaar zijn, mocht het nodig zijn, dus niet "maar" 3 megapixel camera
- SD-kaarten, zodat ik geheugen kan wisselen maar ook grote opslag
- Meerdere (evt los verkrijgbare) bevestigingsopties, waaronder aan het raam of op het dashboard
- Videofunctie op 4K of full HD (1080p)

? In kunnen stellen hoevaak een foto wordt gemaakt (bijvoorbeeld: van x-seconden tot x-minuten) met eventueel de optie tussentijds dit te kunnen aanpassen.

Een dSLR hiervoor gebruiken, lijkt mij niet echt handig. Deze plaats je niet makkelijk op je ruit of dashboard en neemt veel zicht weg.
Een actioncam is een goed alternatief, maar de resoluties ben ik niet bekend mee. Actioncams zijn veelal normaal alleen film toch, en kan je door een lage fps weer tot een "timelapse"cam maken?
Gezien het een echte roadtrip is van 5-6 weken, weet ik niet wat het beste is..

Wie kan mij hierin adviseren wat ik het beste doen kan? De opties zijn reuze.
Het budget is niet zozeer een probleem.
Het moet dus werkbaar en werkzaam zijn in een auto.
Ik ben op gebied van timelapses dus een totale leek, graag advies wat het beste is!

Alvast bedankt!

Nog even ter aanvulling:
Een timelapse als dit: is wel erg "snel". De beelden wil ik wel kunnen "bekijken", en niet een trip van 6 weken in 5 minuten wegwerken, maar mag best een langer filmpje worden. Dat zal ongetwijfeld met timelapse software kunnen?

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 16-11-2018 18:50:27 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')