abonnement Unibet Coolblue
pi_183184055
Hallo,

Ik moet net zoals twee jaar geleden aankomen. Toentertijd deed ik dat door middel van kebab, patat, hamburgers, pizza en shoarma te eten. En spareribs trouwens. Gevolg: de 15 extra kilo's kwamen nogal in mijn buik en achterwerk terecht. Het zag er dus slecht verdeeld uit.
Nu wil ik het anders aanpakken. Gezonder eten, maar wel genoeg calorieën om aan te komen.

Nu is mijn vraag:
Maakt het veel uit voor mijn figuur of ik 2600 calorieën aan kebab en friet eet, of 2600 calorieën aan ongebrande noten, yoghurt, volkorenbrood en sla?

Het obvious antwoord lijkt 'Ja'. Maar aan de andere kant: bij een kapsalon zit je zowat al na één portie aan de 2600, terwijl je bij die andere producten de hele dag moet vreten om aan 2600 te komen. Anderzijds: er is niet voor niets een schijf van vijf.

Bij voorbaat dank! :)
pi_183184099
Sportschool en voldoende eiwit. Anders wordt het al snel veel vet.

Sowieso veel bewegen als je veel eet. Je moet zorgen dat je maar een hee klein Bertje teveel eet anders word je vet en heeft aankomen 0,0 Zin. Tenminste als de dokter dat niet tegen je zegt.

Maar de dokter kan je dan helpen met een diëtist als je erom vraagt.

Dat is sowieso een goed advies.

In ieder geval dus veel eiwit, veel groenten, niet te veel vet en voldoende koolhydraten. En dan dus spieren opbouwen.
Whatever...
  vrijdag 16 november 2018 @ 14:57:10 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_183184615
Nou ja dat ligt er aan, met een beetje vet is natuurlijk niks mis. En zeker als je moet aankomen zijn ze een prima aanvulling.

Als je aan extra kcal moet komen hoef je echt niet extreem veel te gaan vreten hoor. Kies gewoon voor de wat calorierijkere opties. Bijvoorbeeld roomboter, pindakaas, vette vis, volle kwark of yoghurt, etc. Dan heb je al heel snel een paar honderd extra calorieen te pakken zonder dat je er veel meer voor eet.

Waar ik vooral benieuwd naar ben: wat eet je nu op een dag? Dat helpt beter bij het geven van een gericht antwoord ;)
disclaimer
  vrijdag 16 november 2018 @ 15:10:10 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_183184845
Als er geen stimulans is voor spiergroei, dan maakt het vgm voor je uiteindelijke figuur niet veel uit wat je eet om aan te komen. Voor je algehele gezondheid zal het vast beter zijn om 'gezond' te eten om aan te komen
pi_183186057
Je weet dat je gigantisch veel moet eten om aan te komen als je niet van nature daar aanleg voor hebt, vloeibaat gaat makkelijk dan vast, ik nam toen 5x200 cc vloeibare slagroom 2900kcal per dag, kom je ong 200 gr per dag aan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183187085
Thanks voor de reacties.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:22 schreef Spanky78 het volgende:
Sportschool en voldoende eiwit. Anders wordt het al snel veel vet.

Sowieso veel bewegen als je veel eet. Je moet zorgen dat je maar een hee klein Bertje teveel eet anders word je vet en heeft aankomen 0,0 Zin. Tenminste als de dokter dat niet tegen je zegt.

Maar de dokter kan je dan helpen met een diëtist als je erom vraagt.

Dat is sowieso een goed advies.

In ieder geval dus veel eiwit, veel groenten, niet te veel vet en voldoende koolhydraten. En dan dus spieren opbouwen.
Een dietist is idd een goed idee. Wordt als ik het snel zie deels vergoed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:57 schreef Stormqueen het volgende:

Waar ik vooral benieuwd naar ben: wat eet je nu op een dag? Dat helpt beter bij het geven van een gericht antwoord ;)
Sinds een maand eet ik nu 's ochtends twee boterham met drie eieren, een plakje ham en een plak kaas. Dan twee rijstwafels met pindakaas. Dan een soort mueslireep en nog wat handjes noten en ergens nog een bakje yoghurt met extra eiwitten. 'S avonds door de week verschilt, soms gehakt, dan weer kip en dan weer varken. Wel altijd met groenten.
Vrijdag tot en met zondag eet ik standaard vet in de avond. Pizza, hamburgers etc. Verder drink ik ca. vijftien glazen alcohol per week.
Samengevat denk ik zo'n 2300 kcal per dag. Ik ben 188 cm en 63 kilo :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:10 schreef hugecooll het volgende:
Als er geen stimulans is voor spiergroei, dan maakt het vgm voor je uiteindelijke figuur niet veel uit wat je eet om aan te komen. Voor je algehele gezondheid zal het vast beter zijn om 'gezond' te eten om aan te komen
Ik heb ook een abonnement op de sportschool. Ik ga nu eens per week, vanaf volgende week twee keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeurs op 16-11-2018 17:49:25 ]
  vrijdag 16 november 2018 @ 17:09:19 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_183187181
Met 1 of 2x per week lafjes naar de gym schiet je weinig op. Zeker als je ook nog zo schraal blijft eten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 16 november 2018 @ 17:14:36 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_183187315
Ik kan je trouwens het BBB schema aanraden

Maandag: borst biceps
Dinsdag: voetbal
Woensdag: buik borst
Donderdag: voetbal
Vrijdag: biceps buik
Zaterdag: rust want kater
Zondag: voetbal
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_183246237
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:19 schreef Sjeurs het volgende:
Hallo,

Ik moet net zoals twee jaar geleden aankomen. Toentertijd deed ik dat door middel van kebab, patat, hamburgers, pizza en shoarma te eten. En spareribs trouwens. Gevolg: de 15 extra kilo's kwamen nogal in mijn buik en achterwerk terecht. Het zag er dus slecht verdeeld uit.
Nu wil ik het anders aanpakken. Gezonder eten, maar wel genoeg calorieën om aan te komen.

Nu is mijn vraag:
Maakt het veel uit voor mijn figuur of ik 2600 calorieën aan kebab en friet eet, of 2600 calorieën aan ongebrande noten, yoghurt, volkorenbrood en sla?

Het obvious antwoord lijkt 'Ja'. Maar aan de andere kant: bij een kapsalon zit je zowat al na één portie aan de 2600, terwijl je bij die andere producten de hele dag moet vreten om aan 2600 te komen. Anderzijds: er is niet voor niets een schijf van vijf.

Bij voorbaat dank! :)
Als eerste, wil je aankomen of vetter worden?

Dat eerste doe je met sporten en eiwitten tot je nemen. En tot je verbazing zitten in eiwit maar weinig eiwitten. Daarnaast zal je ook andere nutriënten tot je moeten nemen. Je wil immers dat je lichaam groeit en dat betekent veel soorten grondstoffen. Ons lichaam is immers een complex wezen.

Wil je vet worden, dan moet je weinig sporten, veel vet en suikers als koolhydraten eten, en wachten op een hartaanval of diabetes.

Het beste is hoe dan ook leren hoe jouw lichaam reageert op voeding en verbruik.

Gezien je laatste post eet je weinig voor jouw lengte, zeker als ik mag aannemen dat je een man bent.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kamina op 19-11-2018 18:43:14 ]
1 + 1 = blauw
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')