abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage vrijdag 23 november 2018 @ 11:49:43 #51
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183321515
bazbo 0252: Janis Joplin - Janis Joplin's Greatest Hits



Het betere krijswerk.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 25 november 2018 @ 20:51:37 #52
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183369027
bazbo 253: Udo Jürgens - International



Ja. Voordat ik De Vrouw leerde kennen, was er niemand die haar weerhield dit soort platen te kopen. Hier zingt de Duitse artiest allerlei liederen uit wat voor hem het buitenland is. Macht nichts.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_183385294
Glad125: Brant Bjork ‎– Local Angel



Er is niks beters om te ontspannen na een werkdag.

pi_183386305
Glad126: Brant Bjork ‎– Tres Dias



Brant gaat volledige akoestisch. De titel slaat op het aantal dagen waarin dit album is opgenomen.

pi_183387138
Glad127: Brant Bjork And The Bros ‎– Somera Sól



The Bros zijn er weer bij voor zijn beste album sinds zijn debuut.

pi_183388614
Glad128: Brant Bjork ‎– Punk Rock Guilt



En we gaan sterk verder met de volgende.

pi_183397214
Ik heb stiekem twee platen overgeslagen. :o

#135 | Modes Mouse - The Lonesome Crowded West

Ondanks dat Modest Mouse is: "Strongly influenced by Pavement, the Pixies, XTC, and Talking Heads" (prachtig lijstje), ben ik geen groot fan. Dit is wel een goede plaat overigens.
Aldus.
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2018 @ 13:25:27 #58
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183418324
bazbo 0254: Udo Jürgens - Merci Cherie



'Siebzehn Jahr, blondes Haar'. Ver voor mijn tijd kocht De Vrouw deze muziek.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2018 @ 13:30:47 #59
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183418424
bazbo 0255: Udo Jürgens - Silberstreifen



Een plaat uit 1980. Aan de ene kant klinken de liederen wat minder vrijblijvend en wat serieuzer. Aan de andere kant is er dat typische jaren tachtig geluid met vocoder en elektronische drums dat me op mijn zenuwen werkt.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2018 @ 13:59:26 #60
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183418916
bazbo 0256: Udo Jürgens - Wilkommen In Meinem Leben



Deze komt uit 1981, geloof ik. Het geluid is volwassener, de liederen ook. Meneer Jürgens weet mooie stukken te schrijven, al houd ik niet zo van het geluid van de Duitse taal. Maar dat zal mijn 1974-trauma zijn.



:Y

[ Bericht 19% gewijzigd door bazbo op 28-11-2018 14:17:24 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2018 @ 14:54:14 #61
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183419831
bazbo 0257: Kajem - Kajem



Gut, wat was dit ook weer? Kajem is Klaas-Jan Mulder. Ik herinner me dat het uitkwam in 1985 en allerlei muziekbladen haalde. Zelf kocht ik het nooit, maar een vriendje van me had het gelijk aangeschaft. Ik beluisterde het een keer, vond het aardig en wilde het daarbij houden. Vier jaar later ging ik samenwonen met de vrouw die later De Vrouw zou worden en zij bleek de elpee ook te hebben. Weinig gedraaid. Ik begrijp waarom. Het idee is niet eens slecht: allerhande klassieke stukken op kerkorgel, maar dan met synthesizer en ritmebox erbij. Mulder bespeelt het orgel van de Gereformeerde Kerk in Hattem en op de hoes staat slechts zijdelings vermeld dat ook Ton Scherpenzeel mee doet op toetsen. Het openingsstuk is gelijk het meest interessante, daarna vind ik het al snel welletjes cq. veel van hetzelfde, danwel eentonig. De Vrouw heeft de allereerste Nederlandse versie gekocht. Ik denk niet dat dat haar toen veel kon schelen. Nu nog niet, eigenlijk.


:Y

[ Bericht 5% gewijzigd door bazbo op 28-11-2018 14:59:31 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2018 @ 15:54:31 #62
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183420780
bazbo 0258: Mick Karn - Titles



Mick Karn was de legendarische bassist van de groep Japan. In 1982 bracht hij zijn eerste soloplaat uit en dat is deze. De composities vind ik niet zo heel erg sterk; wat dat betreft gaat de hoofdprijs naar zijn Bestial Cluster (1993). Maar dat typerende baswerk, die monsterlijke lage tonen met de hoge uitschieters, die debiele loopjes die alle kanten op vliegen, die zijn hier volop aanwezig. Veel te genieten dus op deze plaat, waarvan ik een Canadese versie blijk te hebben, die ik kocht op 31 januari 1989. Ik hoor hem nu na vijfentwintig jaar weer terug. Kant 1 bevat instrumentaaltjes; op kant 2 krijgen we liederen die Karn zingt. Ergens moet ik nog een singletje hebben van Sensitive met een stuk op de B-kant dat niet op deze elpee staat. Nu ik hem zo weer hoor: heul prima plaat.



:Y

[ Bericht 11% gewijzigd door bazbo op 28-11-2018 16:41:02 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2018 @ 16:40:16 #63
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183421524
bazbo 0259: Mick Karn - Dreams Of Reason Produce Monsters



Hopla. Ook een heel beste plaat van Karn. Niet in het minst omdat Steve Jansen en David Sylvian ook mee doen. Alle composities kloppen. Soms atmosferisch, soms swingend, soms melancholisch, soms debiel, altijd melodieus en geweldig. Misschien wel de Karnplaat die ik het meeste draai. Ik kocht de Europese versie uit 1987 op 14 maart 1988, toen hij net verkrijgbaar was in Nederland. Hierna verschenen er nog diverse soloplaten, die ik allemaal op cd heb, niet op vinyl. Mick Karn overleed op 4 januari 2011. Kanker. Prachtplaat, dit.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_183423492
Glad129: Brant Bjork ‎– Gods & Goddesses



Een beetje aan de korte kant met 32 minuten, maar wat erop staat is erg goed.

pi_183429271
G158 Natural Snow Buildings - The Snowbringer Cult



Nog eentje van dit Franse duo. Gelukkig iets minder abstract (en minder lang) dan de vorige. Waardoor ik er iets minder voor in de stemming hoef te zijn om hier van te genieten. Ook zit hier wat meer zang in, want juist die afwisseling van vrij psychedelische drone/folk met breekbare akoestische liedjes werkt bij hun juist zo sterk.

Dit dubbelalbum is overigens onderdeel van een 4LP, waarbij de andere 2 platen een solo plaat van Isengrad en Twinsistermoon (beide bandleden) beslaan. Maar die staan nog op mijn wishlist :)

nee, jij dan!
pi_183436843
quote:
17s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:09 schreef Gehenna het volgende:
G158 Natural Snow Buildings - The Snowbringer Cult

[ afbeelding ]

Nog eentje van dit Franse duo. Gelukkig iets minder abstract (en minder lang) dan de vorige. Waardoor ik er iets minder voor in de stemming hoef te zijn om hier van te genieten. Ook zit hier wat meer zang in, want juist die afwisseling van vrij psychedelische drone/folk met breekbare akoestische liedjes werkt bij hun juist zo sterk.

Dit dubbelalbum is overigens onderdeel van een 4LP, waarbij de andere 2 platen een solo plaat van Isengrad en Twinsistermoon (beide bandleden) beslaan. Maar die staan nog op mijn wishlist :)

Zo'n bandnaam vormt bij mij altijd direct een drempel om ze te gaan beluisteren. Zonde toch.
Aldus.
pi_183436901
#136 | Maxïmo Park - A Certain Trigger
We look out.upon.the sea.

Een band die zowel mij als mijn huisgenote kan bekoren. Althans, de eerste plaat, daarna werd het allemaal rap minder. Dat is overigens iets wat je mijn huisgenote nooit zal horen zeggen, ze vindt dat soort uitspraken snobistisch. Haters gonna hate.
Aldus.
pi_183438452
#137 | Mogwai - Rock Action

Vooral toch een band om live te zien. En ja, dat doet pijn aan je oren.
Aldus.
pi_183438514
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:58 schreef Z het volgende:
#137 | Mogwai - Rock Action

Vooral toch een band om live te zien. En ja, dat doet pijn aan je oren.
Ja, jaren geleden in Paradiso gezien zonder oordoppen en dat was geweldig, maar daar had ik dagen daarna nog last van. De keren daarna wel bescherming gedragen... Verder inderdaad niet zo heel interessant op plaat.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_183441936
#138 | The Mountain Goats - Tallahassee

#139 | The Mountain Goats - We Shall All Be Healed

#140 | The Mountain Goats - The Life Of Teh World To Come

Ik ben niet zo tekstueel ingesteld als het om muziek gaat. Dus zegt het wel wat als ik teksten goed vind / ze me opvallen. De teksten van The Mountain Goats zijn ijzersterk. Ik heb ze nooit live gezien helaas maar zou dat graag een keer meemaken en dan wil ik net zo hard mee blèren als het publiek in het eerste filmpje. Wat een tekst! Wat een krachtig liedje!
Aldus.
pi_183443685
Je hebt helemaal gelijk wat betreft Maxïmo Park, veel indie rock bandjes van die tijd hadden maar genoeg goede ideeën voor één goed album.

Glad130: Brant Bjork And The Low Desert Punk Band ‎– Black Power Flower



Zou dit eigenlijk niet green flower power moeten heten.

pi_183443817
quote:
19s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:31 schreef Z het volgende:

[..]

Zo'n bandnaam vormt bij mij altijd direct een drempel om ze te gaan beluisteren. Zonde toch.
Omdat het afkort naar NSB? :+

Maar de bandnaam heeft mij eigenlijk nooit zo tegengestaan bij hun, door hun enorme discografie en behoorlijk lange albums, duurde het wel even voordat ik er eentje ging luisteren.
nee, jij dan!
pi_183445399
NSB hadden ze ook gewoon iglo kunnen noemen natuurlijk.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_183453862
#141 | Moloko - Do You Like My Tight Sweater?

Didn't age well.
Aldus.
  Redactie Frontpage vrijdag 30 november 2018 @ 11:55:22 #75
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183454699
bazbo 0260: Keats - Keats



Ik weet nog goed dat deze plaat in 1984 met veel bombarie werd aangekondigd op de radio. Wat ik hoorde, vond ik echter niet zo opzienbarend. En dat terwijl Colin Blunstone, Peter Bardens, Ian Bairnson, David Paton en Stuart Elliot de band Keats vormen en ene meneer Alan Parsons de productie verzorgt. Resultaat is dan ook een mix tussen de eind jaren zeventig/begin jaren tachtig Camel en Alan Parsons Project. Ik kocht de plaat op 11 november 1988, de Nederlandse versie, gemaakt door EMI in Uden. Tien korte, goed in het gehoor liggende progsongs, maar weinig opzienbarend. De band hield het bij slechts een album.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_183456872
#142 | Motorpsycho - It's a Love Cult

Lekker plaatje. Ik ken de band verder niet zo heel goed. Dit is denk ik, voor hun doen, een vrij melodische plaat. Ten tijde van deze plaat ze ook live gezien, dat was een uitstekend concert (met praktisch alleen maar mannen).
Aldus.
  vrijdag 30 november 2018 @ 14:05:38 #77
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_183456936
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:03 schreef Z het volgende:
#142 | Motorpsycho - It's a Love Cult

Lekker plaatje. Ik ken de band verder niet zo heel goed. Dit is denk ik, voor hun doen, een vrij melodische plaat. Ten tijde van deze plaat ze ook live gezien, dat was een uitstekend concert (met praktisch alleen maar mannen).
Paradiso 2002 denk ik? Daar was ik toen ook bij.
pi_183457029
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:05 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Paradiso 2002 denk ik? Daar was ik toen ook bij.
Volgens mij wel ja. Grote zaal.
Aldus.
  vrijdag 30 november 2018 @ 14:11:57 #79
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_183457062
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:10 schreef Z het volgende:

[..]

Volgens mij wel ja. Grote zaal.
Daar bestaat ook een DVD met live-registratie van (en sinds dit jaar ook een live-album), al moet ik die nog steeds een keer kijken.
pi_183457532
Memorabel concert dus.
Aldus.
pi_183458024
#143 | Conan Mockasin - Forever Dolphin Love

Conan Mockasin is een beetje een rare maar ook een uitstekend gitarist en maakt. Hij doet wat hij wil zonder compromissen. Ik heb 'm 1 keer live gezien, een heel goed maar ook heel ongemakkelijk concert. Zijn nieuwste plaat is ook weer uitstekend.
Aldus.
pi_183458258
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:32 schreef Z het volgende:
Memorabel concert dus.
Yup was een prima concert :Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_183458810
#144 | Lowgold - Just Backwards of Square

Deze plaat staat niet op Spotify, opvallend. Dit is geen goede plaat maar ik vond bovenstaand nummer toentertijd echt fantastisch en daarmee de hele plaat.
Aldus.
  Redactie Frontpage vrijdag 30 november 2018 @ 20:18:12 #84
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183464360
bazbo 0261: Nik Kershaw - Human Racing



De Vrouw hield wel van dat typische jaren-80-geluid. Ik niet zo. Ik vind ook dat het de tand des tijds niet zo goed heeft doorstaan. Bij navraag blijkt dat De Vrouw deze elpee in 1984 gekocht heeft enkel en alleen om de twee singletjes en die twee nummers waren dan ook de enige nummers die ze van de plaat draaide. Nu zet ik hem op en vraagt ze: 'Wat is dit? Ik ken het niet. Zeker van jou?' Mis, dus. Best aardige plaat, bij nadere beluistering. De liederen zijn oké, het geluid niet zo. Las ik ergens dat Kershaw weer terug is? Of is hij nooit weggeweest? Ik volgde hem niet. Wat ik weet, is dat hij enige tijd terug verscheen tijdens een concert(opname) van Steve Hackett en daar een Genesisnummer mocht zingen. Dat deed hij helemaal niet verkeerd, overigens. En nu ik een filmpje zoek op YouTube, zie ik dat hij ook op Live Aid in 1985 optrad. Dat was ik dan weer vergeten.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 1 december 2018 @ 19:11:35 #85
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183480813
bazbo 0262: Carole King - Tapestry



Klassieker uit 1971 die in geen enkele platenverzameling mag ontbreken. Bij ons doet hij dat ook niet, zij het dat het een plaat van De Vrouw is. Bij herbeluistering valt weer eens op wat een weergaloze liederen het zijn van het duo Goffin/King. Prachtig. James Taylor doet mee op de plaat, Danny Kortchmar ook, al heet hij hier Danny Kootch. Centraal staan de stem van King en het lied. En terecht. Prachtplaat vol 'hits'.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 1 december 2018 @ 20:04:54 #86
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183481833
bazbo 0263: King Crimson - In The Court Of The Crimson King



Over klassiekers gesproken. Op 21 oktober 1983 ging er een geheel nieuwe wereld voor mij open. Toen kocht ik een Duitse heruitgave uit 1977 van dit album. De debuutplaat van King Crimson verscheen in 1969 en is een waar meesterwerk. Nog altijd kan ik niet goed uitleggen waarom. De rol van Fripp is nog zeer bescheiden op deze plaat; het zijn Ian McDonald en Greg Lake die het meeste materiaal voor de songs aanleveren. Laten we ook de bij vlagen bizarre teksten van Peter Sinfield niet vergeten. Weinig bands zullen het aandurven hun debuutplaat (en de concerten in 1969) te beginnen met de ultieme klapper 21st Century Schizoid Man. Daarna gaat het gas wat terug, maar de intensiteit blijft. I Talk To The Wind, Epitaph, Moonchild en het titelnummer: allemaal adembenemend. Het is niet voor niets dat Fripp en de zijnen heden ten dage tijdens concerten bijna de gehele elpee spelen. Tot op de dag van vandaag zien de kenners dit album als de oorsprong van de progressive rock. Misschien wat overdreven (laat ik u attent maken op de eerste twee platen van The Nice), maar het typeert wel de legendarische status.Ook leuk: dertig jaar geleden kon ik deze plaat (en alle andere Crimsonplaten ook, trouwens) niet door de huiskamer heen draaien; nu zegt De Vrouw: gaaf! Ze is de afgelopen paar jaren dan ook met me mee geweest naar vijf concerten (Vredenburg, Aylesbury, Amsterdam, München). In 2019 staat King Crimson drie avonden achtereen in The Royal Albert Hall. Gaan we het doen?


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 1 december 2018 @ 20:23:11 #87
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183482172
bazbo 0264: King Crimson - In The Wake Of Poseidon



Welja. Na de 1969 tournees kapte de helft van King Crimson ermee. Greg Lake had ook niet heel veel zin meer, dus bleef Fripp achter. Hij begon met Sinfield aan dit album te werken. Lake zong vier stukken in, drummer Michael Giles haalde zijn broer Pete binnen op bas, maar de ware meesterzet zijn de bijdragen van pianist Keith Tippett. Veel kritiek in 1970, toen de plaat uitkwam: de opbouw van kant 1 was nagenoeg hetzelfde als het voorgaande album. Een klapper, dan een rustig liedje en vervolgens een majestueus melodisch stuk. Op kant 2 echter het debiele Catfood en het compleet uit de bocht vliegende The Devil's Triangle. Lake hield het definitief voor gezien, de Gilesbroertjes zwaaiden gedag en daar zat Fripp weer met de brokstukken. Ik kocht mijn plaat op 17 mei 1984. Wacht, die dag werd ik negentien jaar. Ik denk dat ik mijn eigen verjaardagscadeau kocht. Het is overigens een herdruk uit de begin jaren tachtig. Ondanks alle kritiek blijf ik het een mooie plaat vinden.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 2 december 2018 @ 11:12:33 #88
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183490248
bazbo 0265: King Crimson - Lizard



Leuke plaat voor de zondag. Dit was mijn eerste King Crimson die ik kocht. Het was 6 oktober 1983. In de muziekwinkel Tommy in Tilburg had ik twee Crimsonplaten in mijn handen. De ene was Court en daarop zong Greg Lake; de andere was Lizard en daarop zong Jon Anderson op een enkel stuk, wist ik. Ik had geld voor één elpee en koos voor Anderson. Thuis in mijn studentenkamer draaide ik hem gelijk. Wat was dit voor ongein? Ik had Crimsonplaten uit de jaren 80 wel eens gehoord bij een klasgenoot, maar dit was compleet anders. Na drie keer draaien was ik om. Het was ongein, maar wel briljante ongein. De piano van Tippett is hier nog debieler dan op de voorganger, de mellotrons gieren hier nog verder de bocht uit, sommige melodieën zijn nog majestueuzer en aan het eind is het kippenvel niet te overzien. Lizard verscheen in 1971 en ik blijk een heruitgave uit 1977 te hebben. Cirkus en The Battle Of Glass Tears zijn ongekende hoogtepunten en Fripp en de zijnen spelen die tegenwoordig op het podium. Lady Of The Dancing Water is misschien wel het lieflijkste stukje Crimson ooit en Bolero - The Peacock's Tale is wat mij betreft het absolute prijsnummer: prachtmelodie die halverwege helemaal ontspoort in uiterst vrij jazzgewriemel. Uiteindelijk valt het stuk met Anderson nog het meest tegen. Ik schreef ooit al eens een stuk over deze plaat.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 2 december 2018 @ 12:09:57 #89
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183491263
bazbo 0266: King Crimson - Islands



Beetje 'vergeten' King Crimson album uit 1971. Ik kocht 'm op 19 juli 1985 en ik heb een Duitsche heruitgave uit 1978. De Lizard-bezetting was ook weer uiteen gevallen en Fripp wist zich nu omringd door Boz Burell, Mel Collins en Ian Wallace. Keith Tippett verzorgt weer het magistrale pianowerk en er zijn bijdragen van allerlei andere blazers. Er staat prachtig materiaal op deze elpee. Sailor's Tale is mijn favoriet, maar het titelnummer mag er ook zijn. Tijdens de tour in 1972 viel de band opnieuw uit elkaar. Hiermee is de 1969-1971-periode van de band afgerond en brak de tijd aan voor de tweede grote incarnatie van King Crimson.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator zondag 2 december 2018 @ 12:47:52 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183492061
O+ king crimson O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 2 december 2018 @ 16:27:09 #91
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_183496855
G159 - Natural Snow Buildings ‎– Waves Of The Random Sea



En de laatste LP van dit duo die hier in de kast staat (Heb nog wel ergens een cassettebandje van hun :7 ). Als je ze kent, dan weet je wat je krijgt, zoveel variatie zit er vaak tussen hun albums. En als je een sucker voor hun sound bent zoals ik, is dat ook helemaal niet erg. Dus ook hier weer meeslepende lange psychedelische drone afgewisseld met akoestische folk die zo breekbaar klinkt alsof het op hun sterfbed gezongen wordt.

nee, jij dan!
  zondag 2 december 2018 @ 17:51:44 #92
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_183498417
G160 - Machinefabriek - Marijn



Door met Machinefabriek. Die had al een niet te tellen aantal EP'tjes uit op van die schattige 3" cdtjes, maar in 2006 bracht hij z'n eerste volledige album uit 'Marijn'. Ik viste deze ooit eens uit een bak voor 5 euro, maar kwam er thuis achter dat die plaat eigenlijk veel leuker is dan ik me herinnerde. Hele levendige en evoluerende ambient, mooi, rustgevend maar ook steeds interessant. En zoals vaker met Machinefabriek, van die mooie Nederlandse songtitels als 'Kreukeltape' en 'Schipbreuk'.

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage zondag 2 december 2018 @ 20:03:01 #93
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183501554
bazbo 0267: King Crimson - Larks' Tongues In Aspic



Waren de vorige platen van King Crimson al geweldig; we betreden nu wat in mijn ogen Het Gouden Tijdperk van de band is. Op Larks' Tongues In Aspic uit 1973 weet Fripp zich in het gezelschap van John Wetton, Bill Bruford, David Cross en de maniakale percussionist Jamie Muir. De laatste deed slechts een album mee plus een tour en werd daarna monnik of kluizenaar of dergelijke. Hij schittert op deze plaat. Gelijk al vanaf de opener is duidelijk dat de malle percussiegeluidjes de boventoon voeren. Ik weet nog dat ik deze plaat voor het eerst draaide. Het was op 9 maart 1987 en ik had 'm gekocht bij de Free Record Shop (jaja). Heel zacht hoorde ik een instrument dat ik op dat moment niet thuis kon brengen (een kalimba) en dus zette ik mijn stereo iets harder. Na wat gewriemel hoorde ik het Larks'-loopje op viool en vervolgens kwam met enorm volume het reusachtige thema erin gedenderd. Ik wist niet wat ik hoorde. De dynamiek op deze plaat is ongekend! Exiles kent een mooie meldodie, Easy Money grenst aan de waanzin en voor mij is het in elkaar overlopende duo Talking Drum en Larks Tongues In Aspic Part Two een van de absolute hoogtepunten in de Crimsoncanon. Ik heb een heruitgave uit 1987 op het Virgin en E'G label. Later kocht ik de grote grote Larks'-doos. Prachtplaat. Absoluut meesterwerk. Maar welk album van King Crimson is dat niet?




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_183502200



[ Bericht 37% gewijzigd door stokj op 02-12-2018 20:36:07 ]
pi_183513730
#145 | The Notwist - Neon Golden

Dit is een lekker glitchy plaatje met een aantal sterke nummers maar het klinkt toch ook wat dunnetjes soms. Wat wel grappig is, is dat de PF-recensie eindigt met: "It's a shame that most people might not have a chance to hear it.". Dat waren nog heel andere tijden (februari 2002).
Aldus.
pi_183515055
#146 The Magnetic Fields - I

Unieke sound vind ik altijd, door de stem, teksten en melodieën.
Aldus.
pi_183516446
#147 Masters of Reality - Welcome To The Werstern Lodge

#148 Masters of Reality - Deep In The Hole

Twee uitstekende platen.
Aldus.
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 16:51:11 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183516730
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2018 14:05 schreef Z het volgende:
#145 | The Notwist - Neon Golden

Dit is een lekker glitchy plaatje met een aantal sterke nummers maar het klinkt toch ook wat dunnetjes soms. Wat wel grappig is, is dat de PF-recensie eindigt met: "It's a shame that most people might not have a chance to hear it.". Dat waren nog heel andere tijden (februari 2002).
_O_ heerlijke plaat (ik heb hem op cd)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 3 december 2018 @ 17:12:20 #99
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_183517087
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2018 14:05 schreef Z het volgende:
#145 | The Notwist - Neon Golden

Dit is een lekker glitchy plaatje met een aantal sterke nummers maar het klinkt toch ook wat dunnetjes soms. Wat wel grappig is, is dat de PF-recensie eindigt met: "It's a shame that most people might not have a chance to hear it.". Dat waren nog heel andere tijden (februari 2002).
Staat me nog bij dat dat album n heel hoog cijfer kreeg op P4K en ik me daar niet helemaal in kon vinden.
Maar wel n lekkere plaat, hoor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 21:24:56 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183522394
Plaat 234



Gevonden op een platenbeurs een Rotterdamse band die gebruikt maakt van zelfgemaakte percussie en saxofoon, het hikt soms een beetje tegen industrial aan (alleen wat vrolijker) en ook wel avant-garde (maar misschien iets te gestructureerd daarvoor) en ook veel electronica een leuke nederlandse band uit de mid jaren 80 :)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')