abonnement Unibet Coolblue
pi_183152509
We zijn van plan om in februari naar Lapland te gaan.
Vliegticket is al geboekt naar Kittila
We gaan natuurlijk huskytochten maken en andere mooie activiteiten daar.

We hadden het idee om een huurauto te boeken en dan een rondreis te maken door Lapland en wat nationale parken te bezoeken. Huisjes boeken via airbnb.

Is er eigenlijk in de winter goed te wandelen in de nationale parken? Of is het te koud ? :+
pi_183152990
Die honden ruften enorm :D de hele tijd komen er hondenruften je neus in.

Maar het is wel tof. En koud.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_183153443
Gewoon genoeg kleding aan en het is geen probleem. Een aantal dunne lagen met wol, een dikke trui en een goede wind/waterdichte broek en jas en je bent al een heel eind.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_183153794
Wij hebben een paar jaar geleden een georganiseerde groepsreis naar Fins Lapland gemaakt en daar zat ook thermokleding bij inbegrepen. Een sneeuwschoenwandeling is ook aan te bevelen, net als een ritje met de rendierslee.

Huskytocht viel me toen erg mee. Daar zag ik toen een beetje tegenop omdat ik behalve een allergie niet veel met honden heb, maar dat was uiteindelijk gewoon erg tof om te doen.

Maar als je je goed warm aankleedt, is er prima te wandelen hoor. Belangrijk is in ieder geval dat je hoofd en nek goed warm gehouden worden, omdat de warmte via die plekken je lichaam verlaat. Je hebt op sommige plekken wel wat hulpmiddelen nodig om te kunnen wandelen. IJzers voor onder je schoenen en stokken bijvoorbeeld. Maar zo hebben we onder leiding van een Nederlandstalige gids nog een mooi natuurpark kunnen zien :)
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_183153847
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:56 schreef DaMart het volgende:
Wij hebben een paar jaar geleden een georganiseerde groepsreis naar Fins Lapland gemaakt en daar zat ook thermokleding bij inbegrepen. Een sneeuwschoenwandeling is ook aan te bevelen, net als een ritje met de rendierslee.

Huskytocht viel me toen erg mee. Daar zag ik toen een beetje tegenop omdat ik behalve een allergie niet veel met honden heb, maar dat was uiteindelijk gewoon erg tof om te doen.

Maar als je je goed warm aankleedt, is er prima te wandelen hoor. Belangrijk is in ieder geval dat je hoofd en nek goed warm gehouden worden, omdat de warmte via die plekken je lichaam verlaat. Je hebt op sommige plekken wel wat hulpmiddelen nodig om te kunnen wandelen. IJzers voor onder je schoenen en stokken bijvoorbeeld. Maar zo hebben we onder leiding van een Nederlandstalige gids nog een mooi natuurpark kunnen zien :)
Thx voor je tips. Wij gaan proberen om op eigen gelegenheid rond te reizen en verschillende gebieden te bezoeken. Ik twijfel een beetje hoeveel we zouden moeten willen reizen omdat de meeste mensen op een plek blijven. Met een huurauto kunnen we wel aan flink aantal gebieden zien
pi_183154006
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:59 schreef janzjanz het volgende:

[..]

Thx voor je tips. Wij gaan proberen om op eigen gelegenheid rond te reizen en verschillende gebieden te bezoeken. Ik twijfel een beetje hoeveel we zouden moeten willen reizen omdat de meeste mensen op een plek blijven. Met een huurauto kunnen we wel aan flink aantal gebieden zien
Ter informatie en wellicht inspiratie, wij hebben de 'Guided tour to Oulanka National Park' gedaan (als je op de gelinkte pagina iets naar beneden scrollt vind je iets meer informatie) :)..
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_183166632
Zijn er mensen die tips hebben voor andere gebieden van Lapland? Of die gereisd hebben in de winter met een huurauto zoals wij van plan zijn?
pi_183167444
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:08 schreef janzjanz het volgende:
Zijn er mensen die tips hebben voor andere gebieden van Lapland? Of die gereisd hebben in de winter met een huurauto zoals wij van plan zijn?
Wij waren in het zweedse stuk van lapland en hadden inderdaad een huurauto.

Tja tips: lapland is nogal groot, wij zaten bij het ijshotel wat echt enorm tof was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_183167812
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij waren in het zweedse stuk van lapland en hadden inderdaad een huurauto.

Tja tips: lapland is nogal groot, wij zaten bij het ijshotel wat echt enorm tof was.
Jullie waren dus ook in de winter? Behalve ijshotel, huskies, rendierfarm en ijsscooters andere dingen ondernomen ?
pi_183168665
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:20 schreef janzjanz het volgende:

[..]

Jullie waren dus ook in de winter? Behalve ijshotel, huskies, rendierfarm en ijsscooters andere dingen ondernomen ?
Nee geen andere dingen gedaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_183185011
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:20 schreef janzjanz het volgende:

[..]

Jullie waren dus ook in de winter? Behalve ijshotel, huskies, rendierfarm en ijsscooters andere dingen ondernomen ?
Als je kunt king crab vissen (en eten :Y) ).. doen!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183188321
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
king crab vissen
goed idee, ik vond al deze plek :
https://www.lapland.nl/lodges/nuorgam-lodge/nuorgam-lodge
pi_183217662
Ik ben met eigen vervoer naar Lapland (en de Noordkaap) gegaan. Niet echt hoe jij het gaat doen, maar misschien heb je wat aan m’n blog (en anders zijn de plaatjes ook leuk, al zeg ik het zelf ;)): http://loveatfirstdrive.nl/blog/tips-winterse-roadtrip-noordkaap/

Veel plezier, het is echt mooi daar!
pi_183217681
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:29 schreef Ticootje het volgende:
Die honden ruften enorm :D de hele tijd komen er hondenruften je neus in.

Maar het is wel tof. En koud.
Ruften? De voorste op de slee zit onder de bruine spetters. :D
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_183217788
Misschien dat Noorse sledehonden anders zijn dan de laplanders: ik heb ook sledehond gereden en nul ruft of spetters. :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183221161
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 06:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik ben met eigen vervoer naar Lapland (en de Noordkaap) gegaan. Niet echt hoe jij het gaat doen, maar misschien heb je wat aan m’n blog (en anders zijn de plaatjes ook leuk, al zeg ik het zelf ): http://loveatfirstdrive.nl/blog/tips-winterse-roadtrip-noordkaap/

Veel plezier, het is echt mooi daar!
Super mooie foto's! En het geeft inderdaad een goed beeld hoe het is om daar met een auto rond te toeren en waar je rekening mee moet houden
pi_183221195
Veel mensen gaan via een reisbureau en boeken via dat bureau ook de tochten met husky en sneeuwscooter enzo. Heeft iemand ervaring met het zelf online boeken van de die tochten? Ik zie wel websites enzo, maar zou graag horen of je dat wellicht beter ter plekke kan boeken
pi_183417494
ik had het toen ter plekke geboekt zat tegenover ons hotel gelijk voor de 5 dagen elke dag een excursie geboekt weet de naam zo niet meer was in Rovaniemi en deze was iets duurder maar daartegen ging je in plaats van met groepen van 20 man met max 10.
USA - UK - Bahamas -Maldiven - Duitsland -Polen - Rusland -Hongarije -Spanje -Frankrijk - Japan - Belgie - Oostenrijk -Verenigde Emiraten - Griekenland -Ijsland -Lapland
pi_183423133
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:31 schreef vakman_ het volgende:
ik had het toen ter plekke geboekt zat tegenover ons hotel gelijk voor de 5 dagen elke dag een excursie geboekt weet de naam zo niet meer was in Rovaniemi en deze was iets duurder maar daartegen ging je in plaats van met groepen van 20 man met max 10.
Ook een mooie tip. Goed om te horen dat je niet alles hier ter plekke bij een reisbureau hoeft te boeken. Dat geeft vrijheid.
pi_183423461
Ik heb even gekeken en het bedrijf voor de excursies hete Safartica. En ik sliep in het hotel Artic light hotel dat is echt een aanrader.
USA - UK - Bahamas -Maldiven - Duitsland -Polen - Rusland -Hongarije -Spanje -Frankrijk - Japan - Belgie - Oostenrijk -Verenigde Emiraten - Griekenland -Ijsland -Lapland
pi_183429143
Wij hebben ook gewoon zelf geboekt, in plaats van met een hele groep waren we enkel met ons gezin en een begeleider.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_183444485
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:04 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben ook gewoon zelf geboekt, in plaats van met een hele groep waren we enkel met ons gezin en een begeleider.
Waar hebben jullie geboekt? Gewoon in de stad bij een reisbureautje?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')