abonnement Unibet Coolblue
pi_184554121
Euh. Je moet gewoon je afspraak afwachten, niet zomaar ff clomid kopen.

Mijn zusje is na stoppen vijf maanden niet ongesteld geweest. Daarna gewoon weer begonnen en niets aan de hand.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:40:38 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_184555285
Zelf met clomid gaan klooien is inderdaad niet echt een verstandig advies ;)
4,5 maand is niet uitzonderlijk lang als je daarvoor aan de pil was, maar ik begrijp wel dat je graag wat meer duidelijkheid hebt.

Bij mij duurde het na het stoppen ongeveer 6 maanden, toen heb ik voor 10 jaar aan menstrueren in 2 weken ingehaald :') daarna weer een half jaar op de volgende gewacht en toen was het weer normaal. Hopelijk is het bij je vrouw niks geks :)
disclaimer
pi_184679609
We zijn net terug van de gynaecoloog. Mijn vrouw moet 1 week lang Clomid nemen.

Clomid zou dus een eisprong kunnen stimuleren die er over 3 weken zou moeten zijn. 2 weken na het uitnemen van de dosis. Vruchtbare periode zou midden februari moeten zijn.
Dokter raadt ons ook aan om over 3 weken terug te komen voor een echografie.
Als er dan geen eisprong is, dan moeten ze bijkomende onderzoeken doen.
Maar hij (mannelijke gynaecoloog) vertelde er wel bij dat 6/10 vrouwen baat heeft bij Clomid.

Nadelen zijn wel, verhoogde kans op een tweeling ofwel een miskraam. Het is dus ook zeker geen wondermiddel.

Hij zei ook dat we er goed aan deden om langs te gaan. 5 á 6 maanden geen menstruatie hebben is zeer uitzonderlijk!


Wat betreft de bloedafname van onze huisarts. De gynaecoloog kon de resultaten inkijken en die toonden niets van een eisprong. Onze huisarts heeft gelogen maar dat vermoeden hadden we dus ook al.
Cindy De Vuyst
pi_185436793
Eind februari hebben wij een eisprong verwacht door het gebruik van Clomid, helaas, geen ‘kwaaltjes’, geen eisprong, geen menstruatie.

Bloedtest was negatief.
Cindy De Vuyst
pi_185436877
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 19:25 schreef einzeinz het volgende:

Wat betreft de bloedafname van onze huisarts. De gynaecoloog kon de resultaten inkijken en die toonden niets van een eisprong. Onze huisarts heeft gelogen maar dat vermoeden hadden we dus ook al.
:?
Of een grove fout gemaakt door de verkeerde resultaten aan jullie door te geven. Ik zou de huisarts daar in ieder geval wel op attenderen en dan een ander zoeken.
  donderdag 7 maart 2019 @ 11:35:15 #31
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_185449196
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:51 schreef einzeinz het volgende:
Eind februari hebben wij een eisprong verwacht door het gebruik van Clomid, helaas, geen ‘kwaaltjes’, geen eisprong, geen menstruatie.

Bloedtest was negatief.
Gaan ze nu verder kijken of ze de overgang (evt vervroegd) al achter de rug heeft?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 7 maart 2019 @ 17:17:04 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_185455914
Nou, de overgang achter de rug hebben hoeft ook niet meteen zo te zijn. Er zijn tal van mogelijke oorzaken, maar ik neem aan dat ze nu wel verder zullen onderzoeken?
disclaimer
pi_185463201
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 11:35 schreef Elpis het volgende:
[..]

Gaan ze nu verder kijken of ze de overgang (evt vervroegd) al achter de rug heeft?
Nee, de gynaecoloog zei 'gewoon verder een dosis Clomid nemen'.
6/10 vrouwen wordt zwanger door Clomid. Het kon zijn dat ze wel een 2de dosis (dus 2de maand) moest nemen.
Sowieso nooit meer dan 3 dosissen (3 maanden lang) Clomid nemen.


Als het dus tegen april niets is, dan gaan we toch verder onderzoek moeten doen. Dan behoort mijn vrouw bij de 4/10 waarbij het geen succes is.
Cindy De Vuyst
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:30:05 #34
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_185463379
Jeetje als je bedenkt dat stress ook een factor kan zijn waardoor het uitblijft lijkt me dit niet gaan helpen al dat wachten. :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')