Je bent wel heel snel he met F1 rij je mij aan stront denk ik.quote:Op donderdag 15 november 2018 12:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Stiekem ben ik gewoon de beste coureur
Volgens mij moet de auto gedurende alle competitieve onderdelen, dus niet de FP's, legaal zijn voor de volle duur. Dat was 2 jaar geleden ook al zo, toen de Mercedessen met te lage bandenspanning aan de start waren verschenen. Toen dat duidelijk werd lag Hamilton op kop dus volgde er geen DSQ, maar het is niet zo dat je in de out lap rubber op mag pikken om boven het minimumgewicht te komen of zo. Dat minimumgewicht is het absolute minimum waarmee je de baan op mag.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:39 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Zolang je nog geen tijd hebt neergezet kun je idd ook nog niet 'illegaal' zijn. Het lijk met dan beter om na een rondje binnen te halen, dan pas kun je controleren of ze dit rondje binnen de regels hebben gereden.
Dat klinkt idd ook wel logisch.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij moet de auto gedurende alle competitieve onderdelen, dus niet de FP's, legaal zijn voor de volle duur. Dat was 2 jaar geleden ook al zo, toen de Mercedessen met te lage bandenspanning aan de start waren verschenen. Toen dat duidelijk werd lag Hamilton op kop dus volgde er geen DSQ, maar het is niet zo dat je in de out lap rubber op mag pikken om boven het minimumgewicht te komen of zo. Dat minimumgewicht is het absolute minimum waarmee je de baan op mag.
Kan me hier wel grotendeels in vinden.quote:Het punt is dat het weer van dat gerommel uit de losse pols is van Charlie Whiting en Co, als je zegt dat het random is dan heb je een draaitrommel met lottoballetjes met de wagennummers of een vergelijkbare computerapplicatie, als je het aan een steward overlaat die kan besluiten om de eerste auto niet te nemen laat je ruimte voor onbewuste en bewuste beinvloeding.
Het is allemaal zo onprofessioneel. Nou Ross Brawn weer die over Verstappens zelfbeheersing begint te zeuren, hij kan wel gelijk hebben maar de stewards hebben geoordeeld, dus houdt de sporting director zijn mond. Na Monza ook, Whiting die aangeeft even aan te zullen kijken of teams dummies doen om een ander team te hinderen en stelt dat dat die keer niet het geval was, terwijl de bandenwarmers er nog om zaten. Safety car of VSC? Dat doen we even vanuit de losse pols.
Het is een Britse ouwe jongens krentebrood gentlemen's club die het allemaal wel eventjes zal regelen, hoe? Vertrouw ons nou maar, wij verzinnen wel wat en hebben helemáál geen voorkeur voor de een of de ander. Consistentie in straffen? Nergens voor nodig. Consequentie in de argumenten voor wel of niet straffen? Neuh, net hoe het uitkomt. Dat is vragen om partijdigheid en die krijgen we dan ook.
Mja, Bottas werd ook gelaptquote:Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet
Je snapt het punt wel (hoop ik)quote:
De afgelopen 3 races is er iedere keer iemand anders naast Max en Kimi gaan staan.quote:Op donderdag 15 november 2018 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je snapt het punt wel (hoop ik)
Wat is er nou mooier dan dat er iedere race verschillende namen op het podium staan
Dat de nummer zes op een ronde achterstand gezet was door zijn voorganger en tevens directe concurrent was vooral het dieptepuntquote:Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet
je wil dat ook coureurs van bijvoorbeeld McLaren of Sauber het podium kunnen halenquote:Op donderdag 15 november 2018 19:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De afgelopen 3 races is er iedere keer iemand anders naast Max en Kimi gaan staan.
mja, het is meer dat de verschillen daar uitvergroot werden. Qua rondetijden zijn Oostenrijk en Brazilië korter, maar daar zijn de auto's minder vaak gelapt dan in Mexico.quote:Op donderdag 15 november 2018 19:49 schreef Nattekat het volgende:
Mexico is een slecht voorbeeld... qua rondetijd is het de kortste baan van de kalender.
Daarvoor moet je de andere teams meer geld geven, of geld van de topteams afnemen. Een budget cap dus en een andere (gelijkmatigere) verdeling van het prijzengeld. Anders blijf je houden dat de teams met het meeste geld de beste resultaten boeken en anderen daar achter aan rijden (uitzonderingen daargelaten).quote:Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet
klopt. Het zal pijn doen voor de topteams, maar het zal moeten wil je een competitiever veld krijgen.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor moet je de andere teams meer geld geven, of geld van de topteams afnemen. Een budget cap dus en een andere (gelijkmatigere) verdeling van het prijzengeld. Anders blijf je houden dat de teams met het meeste geld de beste resultaten boeken en anderen daar achter aan rijden (uitzonderingen daargelaten).
Een andere mogelijkheid om de verschillen in te krimpen, is onderdelen te standaardiseren of de ruimte zeer te beperken.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor moet je de andere teams meer geld geven, of geld van de topteams afnemen. Een budget cap dus en een andere (gelijkmatigere) verdeling van het prijzengeld. Anders blijf je houden dat de teams met het meeste geld de beste resultaten boeken en anderen daar achter aan rijden (uitzonderingen daargelaten).
Ik verwacht niet veel van die voorvleugels. Een aantal teams hebben al aangegeven dat de verloren downforce alweer goedgemaakt is.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een andere mogelijkheid om de verschillen in te krimpen, is onderdelen te standaardiseren of de ruimte zeer te beperken.
Zoals nu met de 2019 voorvleugels
Ze hadden 2017 anders moeten aanpakken, In plaats van over de hele auto extra friemelbordjes, randjes, sleufjes en plaatjes, die de auto alleen maar lelijk maken. Gewoon voor een grote simpele taartschep en achter een grote diffuser, zonder verder franjes.quote:Op donderdag 15 november 2018 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat de nummer zes op een ronde achterstand gezet was door zijn voorganger en tevens directe concurrent was vooral het dieptepunt
Zeker, verschillen ga je altijd houden en de teams met het grootste budget blijven over het algemeen de snelsten. Zoals we denk ik willen.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik verwacht niet veel van die voorvleugels. Een aantal teams hebben al aangegeven dat de verloren downforce alweer goedgemaakt is.
Sowieso levert standaardisatie op dat er inderdaad (standaard) minder verschil zal zijn, maar ook dat het meer geld gaat kosten om het verschil te maken, dus ook dat is weer in het voordeel van de rijkere teams.
Dat 'moet' gebeuren ja? Hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet
Dat klopt, de totale uitgaven blijven hetzelfde dus zal dat geld gewoon ergens anders gespendeerd worden. Op een plek waar de kleinere teams ook geen budget voor hebben. Dat lost dus helemaal niets op en maakt ook nog eens het racen slechter. Zoals ook in 2019 al zal gebeuren.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar als een aantal cruciale onderdelen voor alle teams hetzelfde zijn, dan worden daar geen verschillen meer gemaakt en net met die onderdelen kunnen grote verschillen gemaakt worden. Het zal weinig invloed hebben op de totale uitgaven
er zal een limiet op het budget moeten komen en het prijzengeld moet meer gelijk verdeeld wordenquote:Op donderdag 15 november 2018 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat 'moet' gebeuren ja? Hoe zie je dat voor je?
PS het veld is veel dichter bij elkaar dan ooit.
in welke andere absolute topsport bestaat een budgetlimiet?quote:Op donderdag 15 november 2018 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zal een limiet op het budget moeten komen en het prijzengeld moet meer gelijk verdeeld worden
Dat eerste zal natuurlijk nooit gebeuren en lost ook weinig op. Dat tweede is een veel beter idee, wat mij betreft moet het bonussysteem omgekeerd worden. Dus de teams met de minste punten krijgen méér geld in plaats van minder.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zal een limiet op het budget moeten komen en het prijzengeld moet meer gelijk verdeeld worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |