abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 november 2018 @ 18:18:37 #126
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_183167776
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Stiekem ben ik gewoon de beste coureur ;)
Je bent wel heel snel he ;) met F1 rij je mij aan stront denk ik.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_183167931
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:39 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Zolang je nog geen tijd hebt neergezet kun je idd ook nog niet 'illegaal' zijn. Het lijk met dan beter om na een rondje binnen te halen, dan pas kun je controleren of ze dit rondje binnen de regels hebben gereden.
Volgens mij moet de auto gedurende alle competitieve onderdelen, dus niet de FP's, legaal zijn voor de volle duur. Dat was 2 jaar geleden ook al zo, toen de Mercedessen met te lage bandenspanning aan de start waren verschenen. Toen dat duidelijk werd lag Hamilton op kop dus volgde er geen DSQ, maar het is niet zo dat je in de out lap rubber op mag pikken om boven het minimumgewicht te komen of zo. Dat minimumgewicht is het absolute minimum waarmee je de baan op mag.

Het punt is dat het weer van dat gerommel uit de losse pols is van Charlie Whiting en Co, als je zegt dat het random is dan heb je een draaitrommel met lottoballetjes met de wagennummers of een vergelijkbare computerapplicatie, als je het aan een steward overlaat die kan besluiten om de eerste auto niet te nemen laat je ruimte voor onbewuste en bewuste beinvloeding.

Het is allemaal zo onprofessioneel. Nou Ross Brawn weer die over Verstappens zelfbeheersing begint te zeuren, hij kan wel gelijk hebben maar de stewards hebben geoordeeld, dus houdt de sporting director zijn mond. Na Monza ook, Whiting die aangeeft even aan te zullen kijken of teams dummies doen om een ander team te hinderen en stelt dat dat die keer niet het geval was, terwijl de bandenwarmers er nog om zaten. Safety car of VSC? Dat doen we even vanuit de losse pols.

Het is een Britse ouwe jongens krentebrood gentlemen's club die het allemaal wel eventjes zal regelen, hoe? Vertrouw ons nou maar, wij verzinnen wel wat en hebben helemáál geen voorkeur voor de een of de ander. Consistentie in straffen? Nergens voor nodig. Consequentie in de argumenten voor wel of niet straffen? Neuh, net hoe het uitkomt. Dat is vragen om partijdigheid en die krijgen we dan ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183168951
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij moet de auto gedurende alle competitieve onderdelen, dus niet de FP's, legaal zijn voor de volle duur. Dat was 2 jaar geleden ook al zo, toen de Mercedessen met te lage bandenspanning aan de start waren verschenen. Toen dat duidelijk werd lag Hamilton op kop dus volgde er geen DSQ, maar het is niet zo dat je in de out lap rubber op mag pikken om boven het minimumgewicht te komen of zo. Dat minimumgewicht is het absolute minimum waarmee je de baan op mag.
Dat klinkt idd ook wel logisch.

quote:
Het punt is dat het weer van dat gerommel uit de losse pols is van Charlie Whiting en Co, als je zegt dat het random is dan heb je een draaitrommel met lottoballetjes met de wagennummers of een vergelijkbare computerapplicatie, als je het aan een steward overlaat die kan besluiten om de eerste auto niet te nemen laat je ruimte voor onbewuste en bewuste beinvloeding.

Het is allemaal zo onprofessioneel. Nou Ross Brawn weer die over Verstappens zelfbeheersing begint te zeuren, hij kan wel gelijk hebben maar de stewards hebben geoordeeld, dus houdt de sporting director zijn mond. Na Monza ook, Whiting die aangeeft even aan te zullen kijken of teams dummies doen om een ander team te hinderen en stelt dat dat die keer niet het geval was, terwijl de bandenwarmers er nog om zaten. Safety car of VSC? Dat doen we even vanuit de losse pols.

Het is een Britse ouwe jongens krentebrood gentlemen's club die het allemaal wel eventjes zal regelen, hoe? Vertrouw ons nou maar, wij verzinnen wel wat en hebben helemáál geen voorkeur voor de een of de ander. Consistentie in straffen? Nergens voor nodig. Consequentie in de argumenten voor wel of niet straffen? Neuh, net hoe het uitkomt. Dat is vragen om partijdigheid en die krijgen we dan ook.
Kan me hier wel grotendeels in vinden.

:)
  donderdag 15 november 2018 @ 19:25:53 #130
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183168974
Partijdigheid vind ik overdreven. Inconsistentie is het meer. Maar dat er eens een keer flink de bezem moet door de top van de dagelijkse besturing bij F1 heb ik ook al eens geopperd. Die Brawn moet ook een keer van z'n pensioen gaan genieten bijvoorbeeld. En Charlie Whiting ben ik ook helemaal klaar mee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2018 @ 19:41:39 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183169372
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 november 2018 @ 19:43:01 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183169408
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet
Mja, Bottas werd ook gelapt :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2018 @ 19:44:20 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183169447
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mja, Bottas ook :P
Je snapt het punt wel (hoop ik)

Wat is er nou mooier dan dat er iedere race verschillende namen op het podium staan
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 november 2018 @ 19:46:45 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183169519
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je snapt het punt wel (hoop ik)

Wat is er nou mooier dan dat er iedere race verschillende namen op het podium staan
De afgelopen 3 races is er iedere keer iemand anders naast Max en Kimi gaan staan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183169551
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet
Dat de nummer zes op een ronde achterstand gezet was door zijn voorganger en tevens directe concurrent was vooral het dieptepunt
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 november 2018 @ 19:48:00 #136
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183169554
Oh, zelfs dat niet _O-

RAI, VER, HAM
VER, VET, RAI
HAM, VER, RAI
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 november 2018 @ 19:49:10 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183169583
Mexico is een slecht voorbeeld... qua rondetijd is het de kortste baan van de kalender.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2018 @ 19:59:38 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183169836
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De afgelopen 3 races is er iedere keer iemand anders naast Max en Kimi gaan staan.
je wil dat ook coureurs van bijvoorbeeld McLaren of Sauber het podium kunnen halen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2018 @ 20:01:04 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183169875
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:49 schreef Nattekat het volgende:
Mexico is een slecht voorbeeld... qua rondetijd is het de kortste baan van de kalender.
mja, het is meer dat de verschillen daar uitvergroot werden. Qua rondetijden zijn Oostenrijk en Brazilië korter, maar daar zijn de auto's minder vaak gelapt dan in Mexico.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183170143
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet
Daarvoor moet je de andere teams meer geld geven, of geld van de topteams afnemen. Een budget cap dus en een andere (gelijkmatigere) verdeling van het prijzengeld. Anders blijf je houden dat de teams met het meeste geld de beste resultaten boeken en anderen daar achter aan rijden (uitzonderingen daargelaten).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2018 @ 20:14:36 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183170265
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daarvoor moet je de andere teams meer geld geven, of geld van de topteams afnemen. Een budget cap dus en een andere (gelijkmatigere) verdeling van het prijzengeld. Anders blijf je houden dat de teams met het meeste geld de beste resultaten boeken en anderen daar achter aan rijden (uitzonderingen daargelaten).
klopt. Het zal pijn doen voor de topteams, maar het zal moeten wil je een competitiever veld krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183170286
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daarvoor moet je de andere teams meer geld geven, of geld van de topteams afnemen. Een budget cap dus en een andere (gelijkmatigere) verdeling van het prijzengeld. Anders blijf je houden dat de teams met het meeste geld de beste resultaten boeken en anderen daar achter aan rijden (uitzonderingen daargelaten).
Een andere mogelijkheid om de verschillen in te krimpen, is onderdelen te standaardiseren of de ruimte zeer te beperken.

Zoals nu met de 2019 voorvleugels
pi_183170392
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Een andere mogelijkheid om de verschillen in te krimpen, is onderdelen te standaardiseren of de ruimte zeer te beperken.

Zoals nu met de 2019 voorvleugels
Ik verwacht niet veel van die voorvleugels. Een aantal teams hebben al aangegeven dat de verloren downforce alweer goedgemaakt is.

Sowieso levert standaardisatie op dat er inderdaad (standaard) minder verschil zal zijn, maar ook dat het meer geld gaat kosten om het verschil te maken, dus ook dat is weer in het voordeel van de rijkere teams.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_183170705
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat de nummer zes op een ronde achterstand gezet was door zijn voorganger en tevens directe concurrent was vooral het dieptepunt
Ze hadden 2017 anders moeten aanpakken, In plaats van over de hele auto extra friemelbordjes, randjes, sleufjes en plaatjes, die de auto alleen maar lelijk maken. Gewoon voor een grote simpele taartschep en achter een grote diffuser, zonder verder franjes.

Dan waren de auto sneller geworden, zonder dat de topteams 2x zoveel voordeel uit de kleine frutsels konden halen dan de kleine teams. McLaren en Willams zijn zelfs langzamer geworden, omdat het te complex geworden is.
.
pi_183170859
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik verwacht niet veel van die voorvleugels. Een aantal teams hebben al aangegeven dat de verloren downforce alweer goedgemaakt is.

Sowieso levert standaardisatie op dat er inderdaad (standaard) minder verschil zal zijn, maar ook dat het meer geld gaat kosten om het verschil te maken, dus ook dat is weer in het voordeel van de rijkere teams.
Zeker, verschillen ga je altijd houden en de teams met het grootste budget blijven over het algemeen de snelsten. Zoals we denk ik willen.

Maar als een aantal cruciale onderdelen voor alle teams hetzelfde zijn, dan worden daar geen verschillen meer gemaakt en net met die onderdelen kunnen grote verschillen gemaakt worden. Het zal weinig invloed hebben op de totale uitgaven
  donderdag 15 november 2018 @ 20:42:58 #146
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183171123
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet
Dat 'moet' gebeuren ja? Hoe zie je dat voor je?

PS het veld is veel dichter bij elkaar dan ooit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 15 november 2018 @ 20:44:10 #147
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183171159
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar als een aantal cruciale onderdelen voor alle teams hetzelfde zijn, dan worden daar geen verschillen meer gemaakt en net met die onderdelen kunnen grote verschillen gemaakt worden. Het zal weinig invloed hebben op de totale uitgaven
Dat klopt, de totale uitgaven blijven hetzelfde dus zal dat geld gewoon ergens anders gespendeerd worden. Op een plek waar de kleinere teams ook geen budget voor hebben. Dat lost dus helemaal niets op en maakt ook nog eens het racen slechter. Zoals ook in 2019 al zal gebeuren.

Vergeet niet dat dit hele gezeik met die voorvleugels alleen maar een paniekreactie was op de eerste race van het seizoen die iedereen zo saai vond.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2018 @ 20:44:57 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183171189
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat 'moet' gebeuren ja? Hoe zie je dat voor je?

PS het veld is veel dichter bij elkaar dan ooit.
er zal een limiet op het budget moeten komen en het prijzengeld moet meer gelijk verdeeld worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 15 november 2018 @ 20:46:07 #149
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183171221
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er zal een limiet op het budget moeten komen en het prijzengeld moet meer gelijk verdeeld worden
in welke andere absolute topsport bestaat een budgetlimiet?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 15 november 2018 @ 20:46:28 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183171232
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er zal een limiet op het budget moeten komen en het prijzengeld moet meer gelijk verdeeld worden
Dat eerste zal natuurlijk nooit gebeuren en lost ook weinig op. Dat tweede is een veel beter idee, wat mij betreft moet het bonussysteem omgekeerd worden. Dus de teams met de minste punten krijgen méér geld in plaats van minder.

Wat ook een goed idee is is om de maximale verkoopprijs van de power unit vast te leggen op een stuk lager bedrag. Dat gekoppeld met de verplichting voor fabrikanten om aan elk team identieke units te leveren zal de kleinere teams meer lucht geven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')