abonnement Unibet Coolblue
pi_183115273
Niet leuk! Reis is al geboekt voor februari!!!!

Om te beginnen ben ik sowieso al bang voor honden. In Nederland loop ik altijd om als ik een hond tegenkom. Nu leek India me een geweldig land, maar na googlen op vaccinaties voor bijv malaria zag ik dat een vaccinatie tegen rabies ook aanbevolen wordt. Tja, wat is het risico? Ik dus even googlen en zie staan dat er in India een hoop straathonden zijn die je gewoon kunnen aanvallen! Ook kom ik een verontrustend bericht van een beruchte FOK lid op dit forum tegen:

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 09:57 schreef SeLang het volgende:
Ik ben in India door een straathond gebeten en ben daarna voor de zekerheid behandeld voor rabies. Dat was een kuur van 5 injecties waarvan ik de eerste dezelfde dag in India heb gehaald. De rest kon thuis omdat het toch bijna mijn laatste dag was. Omdat ik die kuur heb gehad ben ik nu ook gelijk automatisch voor de rest van mijn leven ingeënt.

Het voordeel van inenten is inderdaad de extra tijd die het je geeft. Het vaccin is duur (voor een ontwikkelingsland) en daarom lang niet overal aanwezig dus als je ergens in de rimboe zit ver van beschaving af dan heb je wel een probleem. Ik werd echter gebeten midden in een grote stad (Bikaner) en ben direct na de beet naar een ziekenhuis gewandeld (liep behoorlijk voor lul met nog maar één broekspijp :') ) waar ik gelijk werd geholpen. Ze wilden er nieteens geld voor hebben. Zo'n Indiaas ziekenhuis is overigens een interessante "off-the-beaten-track ervaring" maar dat terzijde :')

Ik zou mezelf echter niet laten inenten omdat het risico erg laag is. De kans om te overlijden aan een verkeersongeluk is vele malen hoger.
:X :X :X :X :X en deze video:


:X :X :X :X :X

Is er ook iemand hier in India geweest die niet gebeten is :'(
Niet doen
pi_183115294
Kan je hier ook gebeuren met al die tokkies met hun vechthonten
Ik zwaai naar dieren.
pi_183115306
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 02:19 schreef Kluun1985 het volgende:
Is er ook iemand hier in India geweest die niet gebeten is :'(
Ongetwijfeld. Maar ja, dat betekent niet dat jij daar niet gebeten gaat worden! Een gevaarlijk risico, dus. Daarom kun je maar beter op je zolderkamer blijven.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183115717
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 02:26 schreef Geerd het volgende:
Kan je hier ook gebeuren met al die tokkies met hun vechthonten
Maar hier komt rabies bijna niet meer voor, dat maakt een tokkie-hond-beet een tikje minder gevaarlijk.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183115801
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 06:43 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Maar hier komt rabies bijna niet meer voor, dat maakt een tokkie-hond-beet een tikje minder gevaarlijk.
Nee klopt...lig je daar met je strot open en je laatste woorden gelukkig geen rabies
Ik zwaai naar dieren.
pi_183116152
Ik ben in India nooit gebeten, maar je moet wel een beetje uitkijken voor honden en apen.

In de Filipijnen ben ik wel een keer gebeten door een straathond, ik had gelukkig een lange broek aan waar hij niet doorheen beet.

Wel tof dat je naar India gaat, als je er nog nooit geweest bent is het een ervaring om nooit te vergeten. Naar welke plaatsen ga je?
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 08:15:36 #7
45833 crew  Fogel
pi_183116209
Als je de honden overleefd, maak je dan een reisverslag?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_183116372
Paar maanden in India gereisd, en gemiddeld zo'n twee keer per dag gebeten door zwerfhonden. Ik mis vier vingers, en er is een been afgezet. Uiteindelijk is de reis noodgedwongen afgebroken door acute rabies waarna ik in Nederland vier maanden in coma ben gehouden. Het is een wonder dat ik het overleefd heb.

Grapje natuurlijk, heb tijdens mijn reis echt nul last van honden gehad. Maak je geen zorgen!
pi_183149152
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:36 schreef Farenji het volgende:
heb tijdens mijn reis echt nul last van honden gehad. Maak je geen zorgen!
pi_183166283
Geen ervaring met India, maar ik weet dat mijn familie in Oost-Europa (waar in de jaren '90 ook zo'n straathondenprobleem heerste) destijds altijd een pepperspray bij zich droeg als ze naar buiten gingen, voor het geval ze aangevallen werden door een straathond. Misschien een idee?
pi_183168842
6 maanden in India gezeten en geen last gehad.
  maandag 19 november 2018 @ 16:31:34 #12
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_183245122
Doe de Crocodile Dundee-truc bij agressieve honden!

reset
pi_183247878
Twee maanden door India gereisd en geen last gehad van honden.

Niet te bang zijn ;) Hier begint het echt mee als je op reis gaat naar India. Stel je open en denk in kansen in plaats van angst - uiteraard met gezond verstand voorop :)

In India zijn er ook 15.000 mensen die door een trein verongelukken. Ook niet iets wat je als toerist snel overkomt. Je moet alles in perspectief plaatsen.
pi_183298064
Ik ben zelf ook geen al te grote fan van honden, en ik ben recent ook voor het eerst 'geconfronteerd' met grote hoeveelheden zwerfhonden. Weliswaar niet in India, maar in Taiwan. Mijn ervaring is eigenlijk vooral dat ze je straal negeren. Ik heb hier in Nederland eigenlijk meer last van honden met baasje dan dat ik daar had.

Ik heb eigenlijk 1 wat minder leuk momentje gehad, en dat was toen ik een wandeling aan het maken was in de bergen buiten Taipei en er een pack van 5 stuks op een kruispunt lagen. Die kwamen ook een beetje aggressief over en ben ik dus met een grote boog omheen gelopen.

Groepen zou ik zoveel mogelijk proberen te mijden, zeker als je alleen bent... :)
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 22 november 2018 @ 13:42:37 #15
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_183303291
Ik had het niet gedaan maar ik zou wel een shot tegen rabies nemen. Maar honden zijn niet het gevaar. Vooral de apen in India, die zelfs in de drukke steden aanwezig zijn, zijn "honds"brutaal en kunnen gevaarlijk zijn.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_183303595
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:42 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik had het niet gedaan maar ik zou wel een shot tegen rabies nemen. Maar honden zijn niet het gevaar. Vooral de apen in India, die zelfs in de drukke steden aanwezig zijn, zijn "honds"brutaal en kunnen gevaarlijk zijn.
En nooit lachen naar een aap. Die zien blote tanden als een teken van vijandigheid...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')