abonnement Unibet Coolblue
pi_183127681
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 18:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar een gezin vormt hij niet alleen. Zij kan inderdaad ook in loondienst gaan werken terwijl hij thuis lekker fantaseert.
Dat klopt, maar we hebben haar alleen in ‘huismoederrol’ gezien, dus we weten het niet.

Ik vraag me af of je in je eentje in loondienst op kan tegen zo’n vent.

Opvallend was ook dat hij redelijk nonchalant was steeds naar de schuldeisers. Ze voelen niet de wanhoop die hij in het begin noemde (eind aan leven, criminaliteit...)
pi_183131465
Weer zo'n prachtige 2Doc _O_

Deze man: hij heeft iets intelligents en beminnelijks, hij kan uitstekend praten en daar zit ook meteen zijn zwakke kant. Hij kan namelijk beter praten dan dat hij kan ondernemen zo te zien.

Ik heb wel vaker van dit soort ondernemers gekend, die gouden bergen beloven en prachtige woorden gebruiken maar uiteindelijk blijkt het allemaal gebakken lucht te zijn.

Hij moet natuurlijk gewoon stoppen met ondernemen, heeft helemaal geen zin. Kan beter in loondienst en dan in de schuldsanering.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 13 november 2018 @ 22:49:56 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_183133693
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 10:49 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ik snap niet waarom hij weer twee start-ups begint, weer investeerders erbij, toch te gek voor woorden?!
Schulden af willen betalen denk ik. Maar vervolgens steekt hij het in een nieuwe keuken. Tja... in de beginfase van een bedrijf is het alleen investeren.

Die gast moet 3 jaar de wsnp in en dan opnieuw beginnen en dan vanuit rust met een goed doordacht plan.
pi_183139340
quote:
Serge vult bij een benzinepomp en betaalt met geleend geld, Merel die Serge sommeert een van hun talloze kleine schulden af te lossen, drie kinderen die al jaren niet naar de tandarts zijn geweest.
Why? Voor kinderen/jongeren tot 18 jaar wordt de tandarts gewoon door de basisverzekering vergoed.
pi_183139386
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:13 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Why? Voor kinderen/jongeren tot 18 jaar wordt de tandarts gewoon door de basisverzekering vergoed.
Merel schaamde zich voor de openstaande rekeningen.
pi_183139446
Hoe zweverig het ook mag klinken, ik heb de indruk dat armoede meer een psychische toestand is dan iets wat je kunt meten in materiele zin (aantal euro's/bezittingen).

Zo iemand als Serge leeft voortdurend met stress en angst. Stress om de rekeningen die hij moet betalen. Angst om iets op te lopen, omdat je de (tand)arts dan niet kunt betalen, angst voor deurwaarders.

Een bijstandsmoeder drie hoog achter in een afgeragde flat, maar die wel rondkomt en een paar honderd euro op een spaarrekening heeft voor calamiteiten is imo "rijker", dan zo'n vent met enorme schulden die wel een merkpak draagt en wel een dikke auto onder zijn reet heeft.
pi_183139485
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Merel schaamde zich voor de openstaande rekeningen.
Ah, vandaar.
pi_183139504
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:20 schreef tomatenrood het volgende:
Hoe zweverig het ook mag klinken, ik heb de indruk dat armoede meer een psychische toestand is dan iets wat je kunt meten in materiele zin (aantal euro's/bezittingen).

Zo iemand als Serge leeft voortdurend met stress en angst. Stress om de rekeningen die hij moet betalen. Angst om iets op te lopen, omdat je de (tand)arts dan niet kunt betalen, angst voor deurwaarders.

Een bijstandsmoeder drie hoog achter in een afgeragde flat, maar die wel rondkomt en een paar honderd euro op een spaarrekening heeft voor calamiteiten is imo "rijker", dan zo'n vent met enorme schulden die wel een merkpak draagt en wel een dikke auto onder zijn reet heeft.
mwa, als je net kan rondkomen draait het ook erg om geld en is er steeds een soort dreiging.

Maar iemand in de bijstand met een sluitend budget is wel realistisch met wat wel en niet kan.
pi_183140357
Ik ben ook opgegroeid met een moeder die in de bijstand zat en ik zie dat ook wel, dat op een gegeven moment mensen zich zo schamen voor armoede dat het ook alleen maar erger en erger wordt. Als ik nu zie wat we in die tijd te besteden hadden, denk ik, nee weet ik zelfs zeker dat we daar best van hadden kunnen rondkomen als het geld goed beheerd was. Sterker nog, ik kom nu rond van een bedrag dat op 110% van het bijstandsniveau ligt en ik kan daar behoorlijk veel van sparen maandelijks omdat ik uitermate zuinig leef en mijn financiën goed beheer.

Wat ik bij mijn moeder zag bijv is dat ze na een tijdje haar post niet meer openmaakte, "omdat er toch alleen maar slecht nieuws bij zat". Regelmatig gebeurde het daardoor dat schulden hoog opliepen en er gedreigd werd met rechtszaken en ontruiming, alleen maar omdat ze simpelweg niet had gezien dat er iets niet betaald was. Ze durfde dan ook uit schaamte bijv. geen deurwaarders te bellen. Ik moest dat dan doen, soms moest ik ook zelf de rekeningen afbetalen.

Daar kwam bij dat ze dan een pakje sigaretten per dag rookte, want "als ze me dat zouden afpakken zou ik helemaal niets meer hebben". Dan heb je het ook over meer dan 100 euro per maand, terwijl we vaak aan het eind van de maand een paar dagen lang heel weinig te eten hadden.

Ook merkte ik dat ze dan toch teveel geld uitgaf aan dingen die we best konden missen, zoals kleding of schoenen. Dat moet natuurlijk niet voorop staan als je weinig geld hebt.

Het probleem is natuurlijk ook dat je je ook laat leiden door wat je om je heen ziet. Als jij alleen maar mensen om je heen ziet die meer geld hebben dan jij en dat geld ook spenderen (zoals ook die Serge), dan is het heel moeilijk om zelf in een ouwe zak te blijven rondlopen (of in een oude auto te rijden).

Schulden en armoede zijn natuurlijk een heel lastig probleem. Sommige mensen kunnen inderdaad niet met geld omgaan...maar dan denk ik ook: hoeveel mensen zijn er niet die gewoon wel 2500 of meer netto op hun rekening krijgen maandelijks en daar ook helemaal niets van overhouden? Dan kun je mijns inziens ook niet met geld omgaan, want ik heb netto misschien 1400 per maand en spaar daar minimaal de helft van. Als je een bijstandsuitkering van 800 euro in de maand hebt, is 100 euro voor sigaretten heel erg veel, maar als je dan om je heen ziet dat je vrienden allemaal een sigaretje opsteken en dat voor hen weinig kost, dan is het heel erg moeilijk om dat op te geven.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_183140851
Die klusjesman met een vrouw in tranen is ook een gevolg van slecht ondernemerschap.


Wat mooi en herkenbaar was is de illustratie van hoe nutteloos meetings met awards etc zijn, bij dat fieldbox kreeg iemand een certificaat en een hoop blabla maar ondertussen had de directeur alleen maar 15 euro voor versnaperingen omdat hij het van zijn dochtertje leende.
pi_183140926
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 12:25 schreef WammesWaggel het volgende:
Die klusjesman met een vrouw in tranen is ook een gevolg van slecht ondernemerschap.

Wat mooi en herkenbaar was is de illustratie van hoe nutteloos meetings met awards etc zijn, bij dat fieldbox kreeg iemand een certificaat en een hoop blabla maar ondertussen had de directeur alleen maar 15 euro voor versnaperingen omdat hij het van zijn dochtertje leende.
Ik snap ook niet hoe het kan dat hij dan wel een nieuwe auto en een nieuw pak kan aanschaffen, terwijl hij dan geen 15 euro heeft voor versnaperingen.

Sowieso, wat ik ook niet helemaal snap, maar dat zal wel aan mij liggen...als je een BV opricht, dan ben je zelf toch niet hoofdelijk aansprakelijk, tenzij je echt grove fouten maakt bij het besturen van de BV? Hij kan dan toch gewoon versnaperingen, auto, benzine etc. kopen met de pinpas van de BV?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_183143332
Weer twee nieuwe ondernemingen:

29-01-2018 Ionic Investments BV
29-01-2018 Juno International BV
  woensdag 14 november 2018 @ 15:32:30 #39
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_183144404
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Merel schaamde zich voor de openstaande rekeningen.
Op zich snap ik dat wel maar als je weinig geld hebt moet je soms gewoon je trots opzij zetten en overleven. Gewoon halen waar je recht op hebt. Als je weet dat het niet aan jou ligt hoef je je nergens voor te schamen.
  woensdag 14 november 2018 @ 15:36:34 #40
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_183144479
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 12:04 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben ook opgegroeid met een moeder die in de bijstand zat en ik zie dat ook wel, dat op een gegeven moment mensen zich zo schamen voor armoede dat het ook alleen maar erger en erger wordt. Als ik nu zie wat we in die tijd te besteden hadden, denk ik, nee weet ik zelfs zeker dat we daar best van hadden kunnen rondkomen als het geld goed beheerd was. Sterker nog, ik kom nu rond van een bedrag dat op 110% van het bijstandsniveau ligt en ik kan daar behoorlijk veel van sparen maandelijks omdat ik uitermate zuinig leef en mijn financiën goed beheer.

Wat ik bij mijn moeder zag bijv is dat ze na een tijdje haar post niet meer openmaakte, "omdat er toch alleen maar slecht nieuws bij zat". Regelmatig gebeurde het daardoor dat schulden hoog opliepen en er gedreigd werd met rechtszaken en ontruiming, alleen maar omdat ze simpelweg niet had gezien dat er iets niet betaald was. Ze durfde dan ook uit schaamte bijv. geen deurwaarders te bellen. Ik moest dat dan doen, soms moest ik ook zelf de rekeningen afbetalen.

Daar kwam bij dat ze dan een pakje sigaretten per dag rookte, want "als ze me dat zouden afpakken zou ik helemaal niets meer hebben". Dan heb je het ook over meer dan 100 euro per maand, terwijl we vaak aan het eind van de maand een paar dagen lang heel weinig te eten hadden.

Ook merkte ik dat ze dan toch teveel geld uitgaf aan dingen die we best konden missen, zoals kleding of schoenen. Dat moet natuurlijk niet voorop staan als je weinig geld hebt.

Het probleem is natuurlijk ook dat je je ook laat leiden door wat je om je heen ziet. Als jij alleen maar mensen om je heen ziet die meer geld hebben dan jij en dat geld ook spenderen (zoals ook die Serge), dan is het heel moeilijk om zelf in een ouwe zak te blijven rondlopen (of in een oude auto te rijden).

Schulden en armoede zijn natuurlijk een heel lastig probleem. Sommige mensen kunnen inderdaad niet met geld omgaan...maar dan denk ik ook: hoeveel mensen zijn er niet die gewoon wel 2500 of meer netto op hun rekening krijgen maandelijks en daar ook helemaal niets van overhouden? Dan kun je mijns inziens ook niet met geld omgaan, want ik heb netto misschien 1400 per maand en spaar daar minimaal de helft van. Als je een bijstandsuitkering van 800 euro in de maand hebt, is 100 euro voor sigaretten heel erg veel, maar als je dan om je heen ziet dat je vrienden allemaal een sigaretje opsteken en dat voor hen weinig kost, dan is het heel erg moeilijk om dat op te geven.
Als jij de helft kan sparen dan is je huur blijkbaar lager dan gemiddeld in Nederland.
pi_183148696
Heb de docu nu zelf gekeken. Indrukwekkend! Ongelovelijk dat die man al tien jaar zo leeft.
pi_183148728
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 12:28 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Sowieso, wat ik ook niet helemaal snap, maar dat zal wel aan mij liggen...als je een BV opricht, dan ben je zelf toch niet hoofdelijk aansprakelijk, tenzij je echt grove fouten maakt bij het besturen van de BV? Hij kan dan toch gewoon versnaperingen, auto, benzine etc. kopen met de pinpas van de BV?
Dat is waarschijnlijk ook het geval. Volgens de curator in het faillissementsverslag van Fieldbox B.V. is er sprake van "onbehoorlijk bestuur".

[ Bericht 12% gewijzigd door tomatenrood op 14-11-2018 19:35:11 ]
pi_183149444
Ongelooflijk dit.. wat een luchtfietserij. Deze man acteert de grote ondernemer, maar dat is het een grote act. Tis natuurlijk gelul dat ie die dikke BMW moet kopen omdat hij anders niet representatief is. Als ie een goed product heeft en hard werkt dan komen de euro's vanzelf. Of hij nu met een Dak
Daihatsuhatsu of een Bentley aankomt.

En z'n gelul over investeerders.. klanten moet ie hebben!
Als ik z'n vrouw was ging ie mooi in loondienst en anders ging ik bij hem weg.
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2018 @ 20:12:26 #44
230491 Zith
pls tip
pi_183150129
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 19:50 schreef koemleit het volgende:
Ongelooflijk dit.. wat een luchtfietserij. Deze man acteert de grote ondernemer, maar dat is het een grote act. Tis natuurlijk gelul dat ie die dikke BMW moet kopen omdat hij anders niet representatief is. Als ie een goed product heeft en hard werkt dan komen de euro's vanzelf. Of hij nu met een Dak
Daihatsuhatsu of een Bentley aankomt.

En z'n gelul over investeerders.. klanten moet ie hebben!
Als ik z'n vrouw was ging ie mooi in loondienst en anders ging ik bij hem weg.
Z'n vrouw is net zo erg als entrepreneur.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_183150228
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 20:12 schreef Zith het volgende:

[..]

Z'n vrouw is net zo erg als entrepreneur.
Zulke mensen moet je verbieden nog ondernemer te zijn. Of eerst alle schulden aflossen die er nog zijn.
pi_183152780
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 19:50 schreef koemleit het volgende:
Ongelooflijk dit.. wat een luchtfietserij. Deze man acteert de grote ondernemer, maar dat is het een grote act. Tis natuurlijk gelul dat ie die dikke BMW moet kopen omdat hij anders niet representatief is. Als ie een goed product heeft en hard werkt dan komen de euro's vanzelf. Of hij nu met een Dak
Daihatsuhatsu of een Bentley aankomt.
Dat er ineens een een nieuwe keuken moest komen toen er weer iets van geld binnenkwam snap ik helemaal niet.
pi_183153828
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 19:20 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk ook het geval. Volgens de curator in het faillissementsverslag van Fieldbox B.V. is er sprake van "onbehoorlijk bestuur".
Link naar het faillissementsverslag?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183153883
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:13 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Why? Voor kinderen/jongeren tot 18 jaar wordt de tandarts gewoon door de basisverzekering vergoed.
Omdat hij niet met de tandarts -die hij nog geld verschuldig is- geconfonteerd wilt worden als hij daar zijn kinderen langs brengt. Dat hij niet op het idee gekomen is zijn kinderen dan maar naar een andere tandarts te brengen. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183153917
Vraag me eigenlijk af wat voor die kerel de beweegreden was om mee te werken aan deze documentaire. Ik bedoel zijn reputatie wordt er ook niet beter op. :{
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183154024
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 22:03 schreef oranjevogel1 het volgende:
Vraag me eigenlijk af wat voor die kerel de beweegreden was om mee te werken aan deze documentaire. Ik bedoel zijn reputatie wordt er ook niet beter op. :{
Misschien kregen ze geld. Of dacht hij aan gratis reclame.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')