abonnement Unibet Coolblue
pi_183095594
Hoi allemaal,

inmiddels heb ik de zomervakantie 2019 geboekt :D Lekker op tijd maar ja, naar de camping is Spanje dus je moet snel zijn voor een camping ben ik inmiddels achter ... We reizen met 2 volwassenen en 2 kinderen (10 en 13 jaar)

Nu gaan we 2 weken naar de camping - we zitten in Sant Pere Pescador (Costa Brava). Nu hebben we 5 dagen om daar te komen vanuit Utrecht. We zitten er dus aan te denken om 1 of 2 tussenstops van een paar dagen te maken.

We zaten zelf te denken aan de landingsstranden in Normandië (de oudste is zeer geïnteresseerd in de 2e wereldoorlog) en bij Bordeaux (maar is daar wel iets te doen behalve surfen?).

Ik zou graag jullie advies: wat zouden we kunnen doen op de route van Utrecht naar Spanje? Mag ook wat afwijken van de snelste route, dat is geen probleem!
pi_183097181
Ik zou naar Lourdes gaan, maar ik ben gefascineerd door bedevaartsoorden.
pi_183097665
Andorra? Mooi gebied.
pi_183097981
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:20 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik zou naar Lourdes gaan, maar ik ben gefascineerd door bedevaartsoorden.
Oeh, wel een goed idee! Ik vraag me alleen af of ik mijn gezin zover krijg :D
pi_183097985
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Andorra? Mooi gebied.
Goeie, ga ik meenemen, die had ik zelf ook al een tijdje geleden geopperd maar weer vergeten :D
pi_183098011
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:04 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Oeh, wel een goed idee! Ik vraag me alleen af of ik mijn gezin zover krijg :D
Gewoon zeggen dat ze anders naar de hel gaan.
pi_183098071
Een nadeel van eerst dingen aan de Franse kust bezoeken (Normandie, Bordeaux) is dat je daarna dwars door de Pyreneeën moet om aan de Costa Brava te komen.

Wij hebben vorig najaar ook die rit gedaan, om bij een vriend uit te komen die in Barcelona woont.
Eerst naar Calais, en op enkele plekken langs de kust de mooie dorpjes en krijtrotsen bekeken. Toen Normandië. Daarna door naar Royan, aan de noordkant van de monding van de Gironde. We wilden overvaren naar de andere kant, en dan Bordeaux bezoeken. Bleek net dat weekend 2 dagen de veerpont in staking te zijn :')
Heel dat tyfus end om die baai heen gereden, en daarna naar Arcachon, ook zo'n lagune. Daar vlakbij heb je Dune de Pilat, hoogste duin van Europa. Das tof, zeker voor kinderen!

Dan zou je nog door kunnen tot Biarritz (surfers paradise) en uiteindelijk onder de Pyreneeën door naar de oostkust van Spanje, maar wij zijn vanaf Arcachon in 1 rechte lijn naar Toulouse gereden. Daar zou je nog Carcassonne kunnen bezoeken.

Dus samenvattend: Normandië stranden, Dune de Pilat, Carcassonne. Mooi om de reis zo in 3 dagen op te delen. Elke dag een half dagje rijden, en vervolgens iets doen / zien.
Oh en langs die hele Franse kust: zulk lekker seafood O+

edit:
ik vergat nog een belangrijke trekpleister: Mont Saint Michel.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183098122
Wat ik ook graag zou willen zien is de grot van Le Mas d'Azil, met prehistorische rotstekeningen.
pi_183102044
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:09 schreef Gripper het volgende:
Een nadeel van eerst dingen aan de Franse kust bezoeken (Normandie, Bordeaux) is dat je daarna dwars door de Pyreneeën moet om aan de Costa Brava te komen.

Wij hebben vorig najaar ook die rit gedaan, om bij een vriend uit te komen die in Barcelona woont.
Eerst naar Calais, en op enkele plekken langs de kust de mooie dorpjes en krijtrotsen bekeken. Toen Normandië. Daarna door naar Royan, aan de noordkant van de monding van de Gironde. We wilden overvaren naar de andere kant, en dan Bordeaux bezoeken. Bleek net dat weekend 2 dagen de veerpont in staking te zijn :')
Heel dat tyfus end om die baai heen gereden, en daarna naar Arcachon, ook zo'n lagune. Daar vlakbij heb je Dune de Pilat, hoogste duin van Europa. Das tof, zeker voor kinderen!

Dan zou je nog door kunnen tot Biarritz (surfers paradise) en uiteindelijk onder de Pyreneeën door naar de oostkust van Spanje, maar wij zijn vanaf Arcachon in 1 rechte lijn naar Toulouse gereden. Daar zou je nog Carcassonne kunnen bezoeken.

Dus samenvattend: Normandië stranden, Dune de Pilat, Carcassonne. Mooi om de reis zo in 3 dagen op te delen. Elke dag een half dagje rijden, en vervolgens iets doen / zien.
Oh en langs die hele Franse kust: zulk lekker seafood O+

edit:
ik vergat nog een belangrijke trekpleister: Mont Saint Michel.
Dank je wel, klinkt goed! Gaat op de route.
pi_183128385
Tja, wat vind je leuk...
In het hoogseizoen is wel alles erg toeristisch/druk

Krijtrotsen (Etretat en omgeving), wel vrij druk
D-day stranden
Mont Michel (Superdruk)
Dune de Pilat
Dagje Parijs (buiten de stad parkeren, met OV de stad in)
Chateau Pierrefonds, Château de Chambord (En Versailles, maar die zou ik in zeker skippen in het hoogseizoen. De rest is 'gewoon superdruk' vermoed ik.

Verder naar het zuiden kun je wat minder bekende plekken vinden (iig, niet zo massaal als waar de Nederlanders allemaal heengaan). Met name Noord-spanje heeft mooie plekjes die volgens mij nog een stuk minder druk zijn. Je kan dan aan de linkerkant de Pyreneen over en dan naar het oosten rijden.

Even in volgorde van links naar rechts:
- Wandelen door Nacedero Urederra Baquedano
- Met je auto door de woestijn rijden: Parque Natural Bardenas Reales
- Het dorpje/kasteel van Olite
- De rotsen van Mallos de Riglos bekijken
- Wandelen door de kloof en natuur van Congost de Mont-Rebei Gorge
- Wandelen door de kloven bij Alquézar ( Pasarelas-de-Alquézar )
- Wandelen/raften/whatever in Cañon de Añisclo

Daarna door naar de Costa Brava en de tourist uithangen in de drukte......

Als je via de oostkant van Frankrijk gaat kun je ook wat sightseeing routes nemen en daar genieten van de natuur
Col du Chaussy
Col de l'Iseran
Gorges du Verdon
Route des Grandes Alpes
Colorado Provençal
Varen door de Gouffre de Padirac
Grotten van Lombrives

Ga je middendoor Frankrijk, dan bv de Loire valley, maar een kasteel-in-aanbouw zoals Guedelon is misschien ook erg interessant voor die kids
(Ze zijn dat kasteel al jaren aan het bouwen, alles met de hand, zoals vroeger. Incl dorp, smit voor de spijkerd enzovooorts)

Persoonlijk wordt ik niet heel blij van dingen als de Costa Brava in het (hoog)seizoen: Mij veel te druk. Zoiezo zal het overal wel druk zijn, maar t kan natuurlijk wel verschillen. En wat vinden jullie leuk... Natuur is overal mooi, maar je moet het zeker met kids van 10/13 wel uitdagend houden. Maar ik gok dat een wandeltocht bij bv Congost de Mont-Rebei Gorge dat wel is :)

[ Bericht 10% gewijzigd door DJSmiley op 14-11-2018 00:30:05 ]
pi_183128781
Carcassonne en Avignon zijn ook wel leuk :)
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator woensdag 14 november 2018 @ 15:35:07 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183144445
Ik ben ook wel fan van Baskenland in Noord-Spanje, met name het eten :9 San Sebastian, Bilbao en Zaragoza kun je mooi combineren in een paar dagen. Bovendien hoef je er niet al teveel voor om te rijden.

Als je van musea houdt dan is Guggenhein in Bilbao natuurlijk onmisbaar! Wat een gaaf museum is dat O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 15 november 2018 @ 20:44:44 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183171182
Oradour-sur-glane, google maar. Zeer indrukwekkend. Via de Dordogne (Sarlat, Beynac) verder naar beneden naar Carcassonne.
Cadaques en Roses aan de Spaanse kust.
Bilboa is wel erg ver uit de route. Dat is echt een takke eind dwars door Spanje naar de andere kust.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183240247
Dank voor alle tips, hier kan ik heel goed mee vooruit! Ik ben nu bezig een route te maken zodat ik de hotels / B&B what ever kan gaan boeken.
  woensdag 21 november 2018 @ 16:13:47 #15
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_183286324
Vergeet het Britse deel van Normandië niet; er zijn daar al palmbomen. 8-)
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')