abonnement Unibet Coolblue
pi_183076043
Hi beste bezoekers hier,

Al een geruime tijd zit ik in tweestrijd met mezelf.
Ik heb al 2 jaar een vriendin, ze is een leuke meid en verder kunnen we goed met mekaar opschieten.
Maar sinds een half jaar begin ik me steeds meer vies te voelen als ik bij haar op bezoek ben geweest.
Ze heeft een zoontje van 5 jaar en een hond.
Als ik bij haar op bezoek kom, is het de ene keer mooi opgeruimd, maar andere keren lijkt het wel of er een bom is ontploft.

Ze zegt dat ze haar hond 3x per dag uitlaat.
Maar als ik bij haar op bezoek ben, ligt er de laatste tijd vaker hondenpoep.
Daar loopt de hond doorheen of ze loopt er zelf door heen, zonder dat ze het in de gaten heeft maar het al vaker gezien.
Ik heb vaker aangegeven dat ik dat niet bepaald prettig vind en dat ze dat wel mag opruimen, voordat ik naar haar toe ga, want ik ga immers voor HAAR op bezoek.

Dan zegt ze dat ze weinig tijd heeft gehad i.v.m. haar zoontje die ze moest brengen en halen van school.
En ze werkt 3 uur per dag in de thuiszorg.
Dus dan vraag ik me af of die hond wel 3x op die dag uit is gelaten.
Hondje is super lief en ben aan haar gehecht.

Probleem is gewoon dat ik haar al vaker heb aangesproken, dan zou ze er wat aan doen.
Dit is dan een paar weken goed gegaan en dan komt ze weer uit op het oude verhaal.
Ook de badkamer ziet er niet fris uit en overal staan en liggen er wel spullen, zelfs in de wasbak.

Als ik thuis ben spring ik gelijk de douche in, ik voel me gewoon niet fris als ik bij haar ben geweest.

Hoe gaan jullie met deze situatie om?

Groetjes Bert
pi_183076112
- haar een schoonmaker geven (jijzelf of een ander)
- jezelf een andere vriendin cadeau doen
- aangeven dat je dit niet leuk vindt en dat het je opbreekt. Vervolgens haar de keuze laten.
  zondag 11 november 2018 @ 12:04:00 #3
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_183076140
Ik herken de situatie niet, dus geen idee wat ik zou doen. Heeft ze wel eens overwogen om een schoonmaker/hondenuitlater te regelen?

Verder inderdaad eerlijk zijn. Zeggen dat je het niet langer trekt zo en dat er echt iets moet veranderen. Val haar daarbij niet aan (beschuldigend zeg maar), maar hou het bij je eigen gevoelens. Dat jij het niet fijn vind en er niet mee om weet te gaan. Als ze echt om je geeft zal ze vast haar best doen om een oplossing te vinden samen (evt die schoonmaker/hondenuitlater). Als ze er niks mee doet weet je waar je aan toe bent.

Ook wel zielig voor die hond trouwens.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_183076143
Als haar kind naar school gaat, en ze zelf maar 3 uur per dag werkt.... dan houdt ze genoeg tijd over om schoon te maken.

Veel vrouwen zitten liever de hele dag op hun telefoon te loeren of hun Facebook bij te houden.
pi_183076166
Als je met een kind zo leeft dan is er iets niet goed met je en heb je hulp nodig.
Iedereen heeft het druk maar als je de hondenpoep in je huis laat liggen en er zo'n bende van maakt dan is er iets meer aan de hand dan "geen tijd"
Bespreek het met haar!
pi_183076189
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2018 12:04 schreef Mr.Ping het volgende:
Veel vrouwen zitten liever de hele dag op hun telefoon te loeren of hun Facebook bij te houden.
En ze werken vaak ook niet meer dan 24 uur per week. Tijd zat.
pi_183076224
Er ontbreekt bij haar een structuur. gebrek aan tijd en energie.. Werken bij zorg is best pittig werk.
Als je ff haar meehelpt door alleen met hond gaan uitlaten eventueel ook haar zoontje meelopen.
Misschien kan je ook af en toe zoontje zelf ophalen van school.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_183076250
Herkenbaar.. Gewoon niet meer naar haar huis gaan.
pi_183076254
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 12:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
Er ontbreekt bij haar een structuur. gebrek aan tijd en energie.. Werken bij zorg is best pittig werk.
Als je ff haar meehelpt door alleen met hond gaan uitlaten eventueel ook haar zoontje meelopen.
Misschien kan je ook af en toe zoontje zelf ophalen van school.
Ach kom zeg. Ze werkt maar 3 uur per dag.
pi_183076286
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 12:12 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ach kom zeg. Ze werkt maar 3 uur per dag.
dat is ook weer niet handig.. weinig werken, en toch rotzooi in huis.
Kennelijk zit zij niet in de lekker vel. De vraag is of zij gelukkig is met huidige situatie.
Als de hond zelfs haar verlaat voor de anderen, zeg dat genoeg.

TS moet dus even rustig met haar praten en kijken waar kan ondersteunen. etc..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Moderator zondag 11 november 2018 @ 12:21:24 #11
441859 crew  Lenny77
pi_183076361
Speelt er niet meer?
Tot daar toe dat er spullen staan of dat het niet altijd kraaknet is. Maar hondenpoep in huis is toch echt nog een ander verhaal? Zeker als daar nog een kind bij is wat op die leeftijd nog wel vaker op de grond speelt!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_183076438
Kinderen en dieren in huis zijn gewoon smerig.

En hoe komt ze rond van 3 uurtjes werk en een kind en hond onderhouden?
Alimentatie?
5 Ferrari's op videoband!
pi_183076447
Als ze met een kind in huis niet door heeft dat er hondendrollen op de grond liggen, dan zou ik een melding maken bij jeugdzorg of AMK
pi_183076497
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 12:27 schreef Silverdigger2 het volgende:
Als ze met een kind in huis niet door heeft dat er hondendrollen op de grond liggen, dan zou ik een melding maken bij jeugdzorg of AMK
Triest, maar dit.
pi_183076507
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 11:55 schreef heerlensejong1986 het volgende:
Hi beste bezoekers hier,

Al een geruime tijd zit ik in tweestrijd met mezelf.
Ik heb al 2 jaar een vriendin, ze is een leuke meid en verder kunnen we goed met mekaar opschieten.
Maar sinds een half jaar begin ik me steeds meer vies te voelen als ik bij haar op bezoek ben geweest.
Ze heeft een zoontje van 5 jaar en een hond.
Als ik bij haar op bezoek kom, is het de ene keer mooi opgeruimd, maar andere keren lijkt het wel of er een bom is ontploft.
Ligt het aan mij of is het gewoon een beetje apart dat je na twee jaar relatie dit puur vanuit jezelf benadert?

quote:
Ze zegt dat ze haar hond 3x per dag uitlaat.
Maar als ik bij haar op bezoek ben, ligt er de laatste tijd vaker hondenpoep.
Daar loopt de hond doorheen of ze loopt er zelf door heen, zonder dat ze het in de gaten heeft maar het al vaker gezien.
Ik heb vaker aangegeven dat ik dat niet bepaald prettig vind en dat ze dat wel mag opruimen, voordat ik naar haar toe ga, want ik ga immers voor HAAR op bezoek.
Ik weet niet hoor, maar ik zou van een 2-jarige relatie toch wel een iets andere reactie verwachten. In plaats van jeetje, ik voel me vies daar, ruim die klerezooi op zodat het klaar is voor mij, iets meer goh schat, gaat het wel goed met je? Ben je het overzicht kwijt, overwerkt misschien? Hoe ver heen ben je als je door de stront loopt en het niet door hebt?
Of als verantwoordelijke volwassene nadenken over de hygiène, aangezien er een 5-jarig kind rond hobbelt.

quote:
Dan zegt ze dat ze weinig tijd heeft gehad i.v.m. haar zoontje die ze moest brengen en halen van school.
En ze werkt 3 uur per dag in de thuiszorg.
Dus dan vraag ik me af of die hond wel 3x op die dag uit is gelaten.
Hondje is super lief en ben aan haar gehecht.
En dan ga je niet doorvragen en met haar zitten hoe het tijdsschema beter kan? Of kijken in hoeverre die stress van haar, misschien overslaat op de hond?

quote:
Probleem is gewoon dat ik haar al vaker heb aangesproken, dan zou ze er wat aan doen.
Dit is dan een paar weken goed gegaan en dan komt ze weer uit op het oude verhaal.
Ook de badkamer ziet er niet fris uit en overal staan en liggen er wel spullen, zelfs in de wasbak.
Waarom komt dan de klad er weer in? Kan het zijn dat een en ander oploopt en de drempel dan te hoog wordt? Is het een optie om op zo een moment misschien haar wat meer te helpen ipv te vertellen dat zij het moet doen voor jij komt? Dat je afspreekt dat de een de badkamer doet en de ander het kind bezighoudt en de vaat doet ofzo?
Als je er toch regelmatig over de vloer komt, is het ook niet zo raar om je liefje met een en ander te helpen lijkt me. Zeker als je merkt dat het haar teveel wordt.

quote:
Als ik thuis ben spring ik gelijk de douche in, ik voel me gewoon niet fris als ik bij haar ben geweest.

Hoe gaan jullie met deze situatie om?

Groetjes Bert
Ik zou mijn partner proberen te ondersteunen en me zorgen maken als ik zo een bende aan zou treffen. En als ik de partner was zou ik me nog eens goed afvragen waar mijn prioriteiten liggen en zouden moeten liggen :')
pi_183076614
En nog even over die maar 3 uur werken, niet iedereen is goed met plannen enzo. Als het kind nu 5 is, kan het betekenen dat deze shit ontstaan is sinds het kind naar school gaat en zij weer aan de bak moest na de eerste 4 levensjaren thuis te mogen blijven. Dat vereist aanpassingsvermogen en wie weet gaat het daar mis.
Wat ook extra stress kan geven is het idee er alleen voor te staan, iets wat ook niet geheel ondenkbaar is als ik dit zo lees.

Niet dat je haar huishoudster hoeft te worden, maar je zou ook kunnen ondersteunen op andere manieren. Bijvoorbeeld alle taken in kaart brengen qua frequentie en duur en daar dan een schema voor op te zetten ofzo. Krijg je misschien ook iets meer inzicht in wat ze wel allemaal doet buiten jouw zicht om.
pi_183076633
Is het een relatie? (dat haal ik er niet direct uit)
Somebody that I used to know
pi_183076871
Mensen die hond binnen laten poepen hebben volgens mij geen schoonmaker nodig, maar een psycholoog.
pi_183076943
Als je het echt een groot probleem vindt, wat ik denk er ook een ding van maken.

Bijvoorbeeld zelf een keer (bijna) in een drol gaan staan en er dan een heel ding van maken en naar huis gaan en appen dat je pas weer komt als het netjes is. En als je dan nog een keer komt er nogmaals een heel ding van maken dat je de vorige keer (bijna) in de drol bent gestapt. Net iets te lang door gaan dat ze het vervelend vindt.
pi_183076945
Gewoon een vies wijf dus, die weinig met hygiëne heeft.

Is gewoon een karaktereigenschap die er ook niet meer uit gaat.

Accepteren of kappen met deze vrouw
pi_183077006
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 13:03 schreef Jardis het volgende:
staan en er dan een heel ding van maken en naar huis gaan en appen dat je pas weer komt als het netjes is. En als je dan nog een keer komt er nogmaals een heel ding van maken dat je de vorige keer (bijna) in de drol bent gestapt. Net iets te lang door gaan dat z
Goed advies! Dat leidt ook niet tot ruzie en gezeik. Top.
  zondag 11 november 2018 @ 13:10:32 #22
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_183077040
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 12:58 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die hond binnen laten poepen hebben volgens mij geen schoonmaker nodig, maar een psycholoog.
Ja dit dus. Ik kan me weinig smerigers en urgenters bedenken dan hondenstront in je huishouden op brand na, dus iemand die dat niet aanvoelt mag zich echt ff laten nakijken.

TO, is ze verder wel "helder"?
  zondag 11 november 2018 @ 13:11:14 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183077048
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 12:58 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die hond binnen laten poepen hebben volgens mij geen schoonmaker nodig, maar een psycholoog.
Zoiets ja. Rommelig, stoffig, dat is "geen tijd". Hondenstront in huis is echt next level en is ook niet de bedoeling dat een normale schoonmaker daarvoor komt. Doe dan de hond weg als het niet lukt die buiten te laten schijten, werk dan aan jezelf met de psycholoog. Tenzij de hond ziek is. Maar 3x per dag de hond uitlaten lijkt me ook wat weinig.
  zondag 11 november 2018 @ 13:14:07 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183077085
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 13:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja dit dus. Ik kan me weinig smerigers en urgenters bedenken dan hondenstront in je huishouden op brand na, dus iemand die dat niet aanvoelt mag zich echt ff laten nakijken.

TO, is ze verder wel "helder"?
Het wel willen maar niet kunnen kan een uiting zijn van depressie. Jong kind, nieuwe vriend, misschien speelt depressie rond het alleenstaan nog mee (waar is de vader van het kind?), of postnatale depressie.
pi_183077121
Herkenbaar, mijn stiefmoeder (en sindsdien mijn vader) gaan op dezelfde manier met tijd en huisdieren om (de honden zijn voor een deel gehandicapt en uitlaten betekent ze het terras onder laten kakken, maar met regelmaat komt er iets binnen terecht). Ze werkt niet, maar ze heeft het wel altijd druk met het leuren met de kinderen of op pad gaan voor 1 vergeten boodschap. Maar op hulp zit ze niet echt te wachten.

Als er bezoek langskomt is het tegenwoordig wel stront en pisvrij, maar op dagelijkse dagen is het volgens mij gewoon elke dag die stront binnenshuis opruimen.

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 12:42 schreef Postbus100 het volgende:
Is het een relatie? (dat haal ik er niet direct uit)
Is mij ook onduidelijk idd. Bij een gewone vriendin zou ik wel mijn hulp aanbieden, maar als ze daar niet op zit te wachten zou ik het laten en voortaan buiten de deur afspreken. Eventueel gewoon op een bankje in de speeltuin zodat haar zoontje zich ook kan vermaken en dan gewoon zelf drinken meenemen.

Uiteraard blijf ik haar dan steunen en vragen hoe het met haar gaat, maar dat hoeft niet per se in die omgeving zelf te zijn. :@ en bij buiten de deur afspreken bij haar in de buurt heeft de hond ook gelijk weer een wandelingetje gemaakt :)
pi_183077229
Oh bah dat stinkt toch vreselijk als je hondenpoep laat liggen en er nog doorheen loopt ook? Zou dan echt niet meer langs komen. De laatste keer dat mijn hond binnen heeft gepoept was die ziek als pup, toch wel een hele tijd (2-3 jaar) geleden gelukkig.

Üdvözlettel Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 11 november 2018 @ 13:29:19 #27
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_183077330
Uitmaken :@
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_183077462
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 12:15 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

dat is ook weer niet handig.. weinig werken, en toch rotzooi in huis.
Kennelijk zit zij niet in de lekker vel. De vraag is of zij gelukkig is met huidige situatie.
Als de hond zelfs haar verlaat voor de anderen, zeg dat genoeg.

TS moet dus even rustig met haar praten en kijken waar kan ondersteunen. etc..
Hij moet niets.
pi_183077504
Afspreken dat je niet meer naar haar toe gaat maar dat ze wel welkom is bij jou. Je omschrijving is echt heel vies en ik zou daar gaan tweede keer heen gaan.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_183077601
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 11:55 schreef heerlensejong1986 het volgende:
Hi beste bezoekers hier,

Al een geruime tijd zit ik in tweestrijd met mezelf.
Ik heb al 2 jaar een vriendin, ze is een leuke meid en verder kunnen we goed met mekaar opschieten.
Maar sinds een half jaar begin ik me steeds meer vies te voelen als ik bij haar op bezoek ben geweest.
Ze heeft een zoontje van 5 jaar en een hond.
Als ik bij haar op bezoek kom, is het de ene keer mooi opgeruimd, maar andere keren lijkt het wel of er een bom is ontploft.

Ze zegt dat ze haar hond 3x per dag uitlaat.
Maar als ik bij haar op bezoek ben, ligt er de laatste tijd vaker hondenpoep.
Daar loopt de hond doorheen of ze loopt er zelf door heen, zonder dat ze het in de gaten heeft maar het al vaker gezien.
Ik heb vaker aangegeven dat ik dat niet bepaald prettig vind en dat ze dat wel mag opruimen, voordat ik naar haar toe ga, want ik ga immers voor HAAR op bezoek.

Dan zegt ze dat ze weinig tijd heeft gehad i.v.m. haar zoontje die ze moest brengen en halen van school.
En ze werkt 3 uur per dag in de thuiszorg.
Dus dan vraag ik me af of die hond wel 3x op die dag uit is gelaten.
Hondje is super lief en ben aan haar gehecht.

Probleem is gewoon dat ik haar al vaker heb aangesproken, dan zou ze er wat aan doen.
Dit is dan een paar weken goed gegaan en dan komt ze weer uit op het oude verhaal.
Ook de badkamer ziet er niet fris uit en overal staan en liggen er wel spullen, zelfs in de wasbak.

Als ik thuis ben spring ik gelijk de douche in, ik voel me gewoon niet fris als ik bij haar ben geweest.

Hoe gaan jullie met deze situatie om?

Groetjes Bert
Hondje is waarschijnlijk van het formaat kuttenlikkertje, passend in dr handtasje en gekocht omdat het zo'n leuk mode-accesoire is. Ergo: je vriendin is waarschijnlijk een modepoppetje dat dr rat aan het tuigje nooit heeft geleerd om zindelijk te worden, laat staan dat ze het opgevoed heeft.

Bron: onderbuurvrouw heeft ook zo'n mormeltje in huis dat als mode-accesoire gebruikt is door dr dochter en binnen schijtte en zeek.

En voor de rest: alleenstaande moeder, klein kind, werken erbij voor paar uurtjes per dag. Ik denk persoonlijk dat ze het niet helemaal aan kan en zich vergist in de tijd.

Spoor haar aan om dat beest weg te doen, als ze er niet voor kan zorgen. Een hond die in huis schijt, dat kan echt niet. En zeker niet met een klein kind van 5.
  zondag 11 november 2018 @ 13:44:59 #31
286575 Roces18
Chef de party
pi_183077627
poe he, mevrouw werkt 3 uur per dag en heeft een kind. Ja, goed excuus voor een smerige zwijnenstal.

Straks komt ze met poep onder haar schoen bij jou in huis, wil je toch niet hebben.

gauw afbreken , viezerik.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183077746
Hi beste bezoekers,

Bedankt voor de vele reacties.

Excuses dat het niet duidelijk naar voren is gekomen.
Het is een gewone vriendin, dus niet mijn vriendin.
Ik heb haar via een verjaardag van familie leren kennen.
We hebben een paar maanden een relatie gehad, maar daar was ze niet klaar voor.
Vandaar dat we vrienden zijn gebleven.
Ik heb haar wel 2 jaar lang door zware tijden geholpen, toen ze veel verschillende problemen heeft gehad.
Veel met haar gepraat over haar problemen en waar ik kon ook zaken opgelost.

Ook heb ik haar vaker hulp aangeboden met schoonmaken, afwas e.d.
Dan help ik haar ook wel.
Maar dan zegt ze dat ze alles op orde heeft en ze zich wel kan redden en mijn hulp niet nodig heeft.

Ik spreek meestal 1 of 2x per maand af voor een bak koffie en dan praten we over dingen in het leven of zaken wat zich op dat moment voordoen.
Toen heb ik haar ook vaker kenbaar gemaakt dat ik hygiëne zeer op prijs stel en ze zou er rekening mee houden.
Heeft ze ook een tijdje lang gedaan, want ze zei nog dat ze het zelf smerig vond dat haar hond in huis poept.

Laatste half jaar heb ik in de gaten dat het riedeltje weer opnieuw begint, ze zegt de toko opgeruimd te willen hebben maar stelt het dan weer uit voor de dag erna etc.

Ik heb 2 jaar lang veel tijd geïnvesteerd in de vriendschap en vandaar dat ik ook op een punt ben gekomen dat ik in tweestrijd met mezelf ben gekomen.
Praten helpt tijdelijk, maar na een paar weken moet ik haar weer opnieuw attenderen op zaken.

Groetjes Bert
  Spellchecker zondag 11 november 2018 @ 14:01:47 #33
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183077937
Jij bent een soort mantelzorger voor haar geworden. Is prima, maar wil je dat ook?
  zondag 11 november 2018 @ 14:03:54 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183077962
Je zit dus in een hulpverlenersrol.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183078022
Parkstad struggles :P
Ik was hier...
  zondag 11 november 2018 @ 14:34:10 #36
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_183078454
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 14:07 schreef Nismo91 het volgende:
Parkstad struggles :P
Dacht precies dit na het lezen van de OP _O-
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  Moderator zondag 11 november 2018 @ 14:37:35 #37
441859 crew  Lenny77
pi_183078532
Haar problemen zijn duidelijk dus nog niet van de baan... ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_183078706
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 14:34 schreef DerRabbit het volgende:

[..]

Dacht precies dit na het lezen van de OP _O-
_O-
Ik was hier...
pi_183078836
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 13:43 schreef Inbox het volgende:

[..]

Hondje is waarschijnlijk van het formaat kuttenlikkertje, passend in dr handtasje en gekocht omdat het zo'n leuk mode-accesoire is. Ergo: je vriendin is waarschijnlijk een modepoppetje dat dr rat aan het tuigje nooit heeft geleerd om zindelijk te worden, laat staan dat ze het opgevoed heeft.

Bron: onderbuurvrouw heeft ook zo'n mormeltje in huis dat als mode-accesoire gebruikt is door dr dochter en binnen schijtte en zeek.

En voor de rest: alleenstaande moeder, klein kind, werken erbij voor paar uurtjes per dag. Ik denk persoonlijk dat ze het niet helemaal aan kan en zich vergist in de tijd.

Spoor haar aan om dat beest weg te doen, als ze er niet voor kan zorgen. Een hond die in huis schijt, dat kan echt niet. En zeker niet met een klein kind van 5.
Normaal ben ik niet zo'n voorstander van om een hond uit huis te plaatsen. Er is toch wel een band opgebouwd. Bij deze situatie zou het echter voor iedereen (inclusief de hond) beter zijn.

Verder heeft deze vrouw professionele hulp nodig. Dat kun je als vriend niet op je nemen.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 11 november 2018 @ 15:19:37 #40
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183079217
Probeer het nog één keer door aan te bieden met haar een tijdsschema of stappenplan op te stellen oid, iets waarbij de uitvoer bij haar ligt. Geef aan dat je je zorgen maakt om haar, kind en hond en dat je ziet dat het probleem steeds terugkomt.

Als ze je hulp echt niet aanneemt, zit er weinig anders op dan niet meer bij haar thuis afspreken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 11 november 2018 @ 15:21:02 #41
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183079245
quote:
15s.gif Op zondag 11 november 2018 14:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Normaal ben ik niet zo'n voorstander van om een hond uit huis te plaatsen. Er is toch wel een band opgebouwd. Bij deze situatie zou het echter voor iedereen (inclusief de hond) beter zijn.

Verder heeft deze vrouw professionele hulp nodig. Dat kun je als vriend niet op je nemen.
Ik maak me meer zorgen om dat kind eigenlijk. Hoe goed wordt daar voor gezorgd door iemand die de stront van de hond in huis laat liggen om er doorheen te banjeren?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Vis een optie? zondag 11 november 2018 @ 15:29:03 #42
70532 loveli
N
pi_183079377
Ergens anders afspreken.
crap in = crap out
  zondag 11 november 2018 @ 15:30:07 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183079394
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 12:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Kinderen en dieren in huis zijn gewoon smerig.

En hoe komt ze rond van 3 uurtjes werk en een kind en hond onderhouden?
Alimentatie?
Tja, zo'n hond kun je nog buiten in een hok zetten. Maar met een kind ontkom je er eigenlijk niet aan het binnen in huis te laten lopen. Dat is bij ons in het dorp iig wel gebruikelijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183079457
Hoe weet je dat het hondenpoep is? Misschien heeft ze zelf wel een flinke bruine bolus op de vloer gedraaid.
  zondag 11 november 2018 @ 15:34:07 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183079460
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 15:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tja, zo'n hond kun je nog buiten in een hok zetten. Maar met een kind ontkom je er eigenlijk niet aan het binnen in huis te laten lopen. Dat is bij ons in het dorp iig wel gebruikelijk.
_O-

Verder: gad-ver-dam-me man
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183079596
Wat een smeerlap.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_183079660
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 13:51 schreef heerlensejong1986 het volgende:
Hi beste bezoekers,

Bedankt voor de vele reacties.

Excuses dat het niet duidelijk naar voren is gekomen.
Het is een gewone vriendin, dus niet mijn vriendin.
Ik heb haar via een verjaardag van familie leren kennen.
We hebben een paar maanden een relatie gehad, maar daar was ze niet klaar voor.
Vandaar dat we vrienden zijn gebleven.
Ik heb haar wel 2 jaar lang door zware tijden geholpen, toen ze veel verschillende problemen heeft gehad.
Veel met haar gepraat over haar problemen en waar ik kon ook zaken opgelost.

Ook heb ik haar vaker hulp aangeboden met schoonmaken, afwas e.d.
Dan help ik haar ook wel.
Maar dan zegt ze dat ze alles op orde heeft en ze zich wel kan redden en mijn hulp niet nodig heeft.

Ik spreek meestal 1 of 2x per maand af voor een bak koffie en dan praten we over dingen in het leven of zaken wat zich op dat moment voordoen.
Toen heb ik haar ook vaker kenbaar gemaakt dat ik hygiëne zeer op prijs stel en ze zou er rekening mee houden.
Heeft ze ook een tijdje lang gedaan, want ze zei nog dat ze het zelf smerig vond dat haar hond in huis poept.

Laatste half jaar heb ik in de gaten dat het riedeltje weer opnieuw begint, ze zegt de toko opgeruimd te willen hebben maar stelt het dan weer uit voor de dag erna etc.

Ik heb 2 jaar lang veel tijd geïnvesteerd in de vriendschap en vandaar dat ik ook op een punt ben gekomen dat ik in tweestrijd met mezelf ben gekomen.
Praten helpt tijdelijk, maar na een paar weken moet ik haar weer opnieuw attenderen op zaken.

Groetjes Bert
Mannen gaan niet bij vrouwen op de koffie zonder dubbele agenda, en al helemaal niet als je er ooit al eens vluchtig een relatie mee hebt gehad. In dit geval zal je dus echt eens op zoek moeten naar een nieuwe scharrel, TS.
pi_183080086
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 15:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tja, zo'n hond kun je nog buiten in een hok zetten. Maar met een kind ontkom je er eigenlijk niet aan het binnen in huis te laten lopen. Dat is bij ons in het dorp iig wel gebruikelijk.
had laatst een verjaardagsfeest, ineens een kind dat vanaf de wc zit te schreeuwen dat ie klaar is, moeder erheen om de billen te vegen ofzo, komt terug zonder handen te wassen (geen wastafeltje in het toilet)
trouwens niemand waste daar zijn handen want dat zou je dan in de keuken moeten doen....
Ja ik als hygienefreak heb daar maar 1 kop koffie en glaasje cola op zodat ik hopelijk niet dringende hoefde te plassen.
Afijn dat kind had blijkbaar poep aan z'n vingers want dat riep hij, ook niet de handjes gewassen daarna dus! waarschijnlijk met papier afgeveegd ofzo en weer verder spelen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_183080285
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 16:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

had laatst een verjaardagsfeest, ineens een kind dat vanaf de wc zit te schreeuwen dat ie klaar is, moeder erheen om de billen te vegen ofzo, komt terug zonder handen te wassen (geen wastafeltje in het toilet)
trouwens niemand waste daar zijn handen want dat zou je dan in de keuken moeten doen....
Ja ik als hygienefreak heb daar maar 1 kop koffie en glaasje cola op zodat ik hopelijk niet dringende hoefde te plassen.
Afijn dat kind had blijkbaar poep aan z'n vingers want dat riep hij, ook niet de handjes gewassen daarna dus! waarschijnlijk met papier afgeveegd ofzo en weer verder spelen.
Waren er wel plakjes leverworst?
pi_183080404
Dit lukt je zelf niet. Ik zou ook jeugdzorg ofzo inschakelen.
Somebody that I used to know
  zondag 11 november 2018 @ 18:25:35 #51
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183082979
Ik zou een maatschappelijk werker inschakelen. En professionele hulpverlening in de vorm van een psycholoog. Iemand die hondenpoep laat liggen en er zelfs doorheen loopt (!!!) heeft wel echt meer dan één steekje los en heeft hulp nodig.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_183083143
Gewoon aangeven dat je standaard van zuiverheid hoger ligt dan wat zij tentoon spreidt, en dat je de grens trekt bij rotzooi in de wasbak leggen.

Persoonlijk had ik gezegd dat ik niet meer op bezoek kom als er overal hondeschijt door het huis ligt... ivm ziektes en dergelijke.
pi_183083156
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 18:25 schreef Samzz het volgende:
Ik zou een maatschappelijk werker inschakelen. En professionele hulpverlening in de vorm van een psycholoog. Iemand die hondenpoep laat liggen en er zelfs doorheen loopt (!!!) heeft wel echt meer dan één steekje los en heeft hulp nodig.
Jaja en dan raakt zij de voogdij over dat kind kwijt omdat ze zogenaamd niet voor dat beest kan zorgen.... :N
pi_183083223
quote:
6s.gif Op zondag 11 november 2018 18:31 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Jaja en dan raakt zij de voogdij over dat kind kwijt omdat ze zogenaamd niet voor dat beest kan zorgen.... :N
Een huis met hondenstront waar dat kind doorheen loopt is ook niet goed voor dat kind hoor..

Voor hetzelfde geen eet dat kind het op..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2018 18:33:22 ]
pi_183083245
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 18:32 schreef Driepink het volgende:

[..]

Een huis met hondenstront waar dat kind doorheen loopt/kruipt is ook niet goed voor dat kind hoor..

Voor hetzelfde geen eet dat kind het op..
Ah joh goed voor de weerstand. Zo'n kind heeft nog allerlei stamcellen over enzo
  zondag 11 november 2018 @ 18:35:09 #56
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183083274
quote:
6s.gif Op zondag 11 november 2018 18:31 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Jaja en dan raakt zij de voogdij over dat kind kwijt omdat ze zogenaamd niet voor dat beest kan zorgen.... :N
Eerlijk, een kind dat moet leven in een huis waar de hondenstront op de vloer plakt, kan beter ergens anders wonen tot de boel op orde is. En dan echt op orde.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_183085616
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 18:25 schreef Samzz het volgende:
Ik zou een maatschappelijk werker inschakelen. En professionele hulpverlening in de vorm van een psycholoog. Iemand die hondenpoep laat liggen en er zelfs doorheen loopt (!!!) heeft wel echt meer dan één steekje los en heeft hulp nodig.
Dit dus, vind het niet normaal, vraag mij ook serieus af wat ze dan de rest van de dag allemaal aan het doen is.
  zondag 11 november 2018 @ 19:50:58 #58
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183085724
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 11:55 schreef heerlensejong1986 het volgende:
Ik heb al 2 jaar een vriendin, ze is een leuke meid en verder kunnen we goed met mekaar opschieten.

Wat hierboven staat is al voldoende reden om het uit te maken, laat staan de ellende die je verder allemaal beschrijft.
pi_183087963
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 11:55 schreef heerlensejong1986 het volgende:
Hi beste bezoekers hier,

Al een geruime tijd zit ik in tweestrijd met mezelf.
Ik heb al 2 jaar een vriendin, ze is een leuke meid en verder kunnen we goed met mekaar opschieten.
Maar sinds een half jaar begin ik me steeds meer vies te voelen als ik bij haar op bezoek ben geweest.
Ze heeft een zoontje van 5 jaar en een hond.
Als ik bij haar op bezoek kom, is het de ene keer mooi opgeruimd, maar andere keren lijkt het wel of er een bom is ontploft.

Ze zegt dat ze haar hond 3x per dag uitlaat.
Maar als ik bij haar op bezoek ben, ligt er de laatste tijd vaker hondenpoep.
Daar loopt de hond doorheen of ze loopt er zelf door heen, zonder dat ze het in de gaten heeft maar het al vaker gezien.
Ik heb vaker aangegeven dat ik dat niet bepaald prettig vind en dat ze dat wel mag opruimen, voordat ik naar haar toe ga, want ik ga immers voor HAAR op bezoek.

Dan zegt ze dat ze weinig tijd heeft gehad i.v.m. haar zoontje die ze moest brengen en halen van school.
En ze werkt 3 uur per dag in de thuiszorg.
Dus dan vraag ik me af of die hond wel 3x op die dag uit is gelaten.
Hondje is super lief en ben aan haar gehecht.

Probleem is gewoon dat ik haar al vaker heb aangesproken, dan zou ze er wat aan doen.
Dit is dan een paar weken goed gegaan en dan komt ze weer uit op het oude verhaal.
Ook de badkamer ziet er niet fris uit en overal staan en liggen er wel spullen, zelfs in de wasbak.

Als ik thuis ben spring ik gelijk de douche in, ik voel me gewoon niet fris als ik bij haar ben geweest.

Hoe gaan jullie met deze situatie om?

Groetjes Bert
Gevaarlijke situatie voor het kind. De kinderbescherming opbellen z.s.m. Dat kind kan ernstig ziek worden.
  Vis een optie? zondag 11 november 2018 @ 20:57:24 #60
70532 loveli
N
pi_183088125
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 19:50 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Wat hierboven staat is al voldoende reden om het uit te maken, laat staan de ellende die je verder allemaal beschrijft.
Het hoeft niet uitgemaakt te worden, het is niet aan. Het probleem van TS is niet dat kind en hond niet goed verzorgd worden, maar dat vriendin met schoonmaken geen rekening met hem houdt.

:')
crap in = crap out
pi_183088200
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 20:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Het hoeft niet uitgemaakt te worden, het is niet aan. Het probleem van TS is niet dat kind en hond niet goed verzorgd worden, maar dat vriendin met schoonmaken geen rekening met hem houdt.

:')
Nou inderdaad. Wat een gast zeg. :')
pi_183091301
Iemand die stront laat liggen in de kamer en er lekker doorheen banjert mag wel opgenomen worden hoor.
pi_183091569
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 14:37 schreef Lenny77 het volgende:
Haar problemen zijn duidelijk dus nog niet van de baan... ;(
Ik snap niet hoe je dat even vergeet mee te nemen bij het aankaarten van zo een zijn probleem, maar misschien is ts wat jong ofzo. Het zal je vriend(schap) maar zijn, yo ik heb al die uren in je gestoken dus nu moet je maar normaal blijven doen ja :(
  maandag 12 november 2018 @ 03:27:44 #64
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_183094198
Volgende keer ten tonele verschijnen in een ruimtepak.
pi_183094275
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 22:47 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je dat even vergeet mee te nemen bij het aankaarten van zo een zijn probleem, maar misschien is ts wat jong ofzo. Het zal je vriend(schap) maar zijn, yo ik heb al die uren in je gestoken dus nu moet je maar normaal blijven doen ja :(
Hi Scary Mary,

Wat wil je daarmee zeggen?
Als je mekaar 2 jaar kent en bij elk probleem bied je je hulp aan en stap je de auto auto in... Mag je ook verwachten dat je dit soort dingen bespreekbaar kunt maken en kunt aanpakken. Er mag best geleefd worden maar hondenpoep binnen is not done...
  maandag 12 november 2018 @ 07:41:12 #66
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183094508
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 06:08 schreef heerlensejong1986 het volgende:

[..]

Hi Scary Mary,

Wat wil je daarmee zeggen?
Als je mekaar 2 jaar kent en bij elk probleem bied je je hulp aan en stap je de auto auto in... Mag je ook verwachten dat je dit soort dingen bespreekbaar kunt maken en kunt aanpakken. Er mag best geleefd worden maar hondenpoep binnen is not done...
Het gaat erom dat je alleen vanuit jezelf refereert. Dat zij rekening moet houden met jou. Aan het kind en de hond, maar ook je vriendin zelf, ga je compleet voorbij :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_183094916
In plaats van te zeiken kun je haar ook gewoon helpen. :')
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  maandag 12 november 2018 @ 08:46:48 #68
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_183095024
Getver, niet eens merken dat de hond gepoept heeft en er doorheen lopen binnen...
Ik vind dat echt niet normaal.

Is ze wel nuchter of zijn er meer problemen?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_183095338
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 18:25 schreef Samzz het volgende:
Ik zou een maatschappelijk werker inschakelen. En professionele hulpverlening in de vorm van een psycholoog. Iemand die hondenpoep laat liggen en er zelfs doorheen loopt (!!!) heeft wel echt meer dan één steekje los en heeft hulp nodig.
Dit. Deze post voegt verder niets toe aan het topic, sorry daarvoor.
pi_183095376
Helaas herkenbaar, op het poepverhaal na. Of iemand voldoende tijd heeft voor het huishouden is imo niet echt relevant. Er is helaas een slag mensen die dermate slecht in plannen, discipline en efficiënt werken in het huishouden hebben dat het een grote teringbende wordt. Stofzuigen duurt zo 1 uur (in plaats van een kwartier) omdat men constant wordt afgeleid. Helaas ook wel een beetje van deze tijd met social media en de korte aandachtsspanne die men tegenwoordig lijkt te hebben.

Ervaring leert dat je dit niet zomaar gaat veranderen. An sich hoeft een rommelig huis geen probleem te zijn. maar het is wel kwalijk als de hygiëne in huis dermate slecht wordt dat er mogelijk gevolgen zijn voor de gezondheid. Ga het gesprek aan en probeer haar te motiveren hulp in te schakelen.
pi_183095823
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 06:08 schreef heerlensejong1986 het volgende:

[..]

Hi Scary Mary,

Wat wil je daarmee zeggen?
Als je mekaar 2 jaar kent en bij elk probleem bied je je hulp aan en stap je de auto auto in... Mag je ook verwachten dat je dit soort dingen bespreekbaar kunt maken en kunt aanpakken. Er mag best geleefd worden maar hondenpoep binnen is not done...
Samzz typte het al, net als ik in mijn andere posts dat het gaat om de manier waarop je het hier presenteert. Typisch ook dat je hier dan wel op ingaat. Alsof iemand hier hondenpoep wel done vindt :')
pi_183096042
[quote]0s.gif Op maandag 12 november 2018 08:34 schreef Megalomaniac het volgende:
In plaats van te zeiken kun je haar ook gewoon helpen. :')
[/xquote]

Hi,

Zoals je terug kunt lezen heb ik aangegeven dat ik al vaker heb geholpen en veel problemen met haar heb willen oplossen
pi_183096065
Je kan het probleem niet voor haar oplossen, hoeveel honden je ook uitlaat of hoeveel troep je ook opruimt. Denk dan ook niet dat je het wel kunt en schakel professionele hulp in. Daar zijn ze voor.
Somebody that I used to know
pi_183096211
[quote]0s.gif Op maandag 12 november 2018 09:48 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Samzz typte het al, net als ik in mijn andere posts dat het gaat om de manier waarop je het hier presenteert. Typisch ook dat je hier dan wel op ingaat. Alsof iemand hier hondenpoep wel done vindt :')
/quote]

Hi Scary Mary,

Misschien heb ik het niet goed naar voren laten komen qua verwoording e.d.

Maar het gaat zeker ook om het welzijn van haar, het kind en hond.
Gaat niet alleen om mezelf.
Juist omdat ik me zorgen om haar maak en kind en hond zit ik er gewoon heel erg mee.
pi_183096362
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 10:13 schreef heerlensejong1986 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 12 november 2018 09:48 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Samzz typte het al, net als ik in mijn andere posts dat het gaat om de manier waarop je het hier presenteert. Typisch ook dat je hier dan wel op ingaat. Alsof iemand hier hondenpoep wel done vindt :')
/quote]

Hi Scary Mary,

Misschien heb ik het niet goed naar voren laten komen qua verwoording e.d.

Maar het gaat zeker ook om het welzijn van haar, het kind en hond.
Gaat niet alleen om mezelf.
Juist omdat ik me zorgen om haar maak en kind en hond zit ik er gewoon heel erg mee.
Als ik de openingspost nog eens teruglees is het woord misschien niet mijn eerste keuze eerlijk gezegd. Maar goed, als je het je echt om hun gezondheid te doen is, dan heb je nu wel een aantal tips gehad waar je wat mee kan of zelfs wat mee moet doen. Jij kan haar niet helpen met issues die kennelijk wel wat dieper gaan dan dat iemand haar iedere keer moet vertellen dat ze dat op moet ruimen.

Ga nog eens een gesprek met haar aan dat dit qua gezondheid niet kan en dat er professionele hulp moet komen, zodat ze de onderliggende problemen eens echt aan kan pakken. Wellicht is de huisarts een goede eerste stap om te kijken in hoeverre een psych o.i.d. wenselijk is naast iets van een sociaal/maatschappelijk werker ofzo. Check ook de website van haar gemeente mbt sociaal plein.
pi_183096383
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 11:55 schreef heerlensejong1986 het volgende:
Dan zegt ze dat ze weinig tijd heeft gehad i.v.m. haar zoontje die ze moest brengen en halen van school.
En ze werkt 3 uur per dag in de thuiszorg.
3 uur werk per dag en een kind brengen en ophalen van school is geen volledige dagtaak, en als je dan geen tijd hebt om hondepoep op te ruimen in de woning (of zelfs een hond hebt die gewend is geraakt aan het zich ontlasten in de woning, wat niet bepaald 'normaal' hondegedrag is, die zijn juist an sich zeer hygienisch wat betreft hun eigen leefgebied, ontlasten zich hooguit buiten de grenzen).
Deze situatie klinkt voor mij als een serieus probleem en moet werkelijk aangepakt worden; Ik denk ook dat je minimaal je vriendin moet aanspreken en aandringen dat ze beter uitlegt wat het structurele probleem is.

Overigens vind ik in de OP wel een beetje een ego-centrische instelling, alsof het je hooguit ergert dat het zo is als je zelf op bezoek gaat en je vind dat ze moet opruimen 'voordat jij langs-komt', en het zo erg is dat jij je 'vies' voelt...
Het probleem is imho vooral dat dus je vriendin en haar kind in zulk een situatie die niet gezond klinkt, dagelijks moeten leven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183096407
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]

3 uur werk per dag en een kind brengen en ophalen van school is geen volledige dagtaak, en als je dan geen tijd hebt om hondepoep op te ruimen in de woning (of zelfs een hond hebt die gewend is geraakt aan het zich ontlasten in de woning, wat niet bepaald 'normaal' hondegedrag is, die zijn juist an sich zeer hygienisch wat betreft hun eigen leefgebied, ontlasten zich hooguit buiten de grenzen).
Deze situatie klinkt voor mij als een serieus probleem en moet werkelijk aangepakt worden, ik denk ook dat je minimaal je vriendin moet aanspreken en aandringen dat ze beter uitlegt wat het structurele probleem is.

Overigens vind ik in de OP wel een beetje een ego-centrische instelling, alos het je hoguit ergert dat het zo is als TS op bezoek gaat en je vind dat ze moet opruimen 'voordat jij langs-komt' en het zo erg s dat jij je 'vies' voelt...
Het probleem is imho voral dat dus je vriendin en haar kind in zulk een situatie die niet gezond klinkt dagelijks moeten leven
En nu in het Nederlands? :')
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  maandag 12 november 2018 @ 10:57:36 #78
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183096807
Gaat jullie vriendschap over de leuke dingen die je samen deelt, over hoe goed je elkaar begrijpt, goed wederzijds kan praten? Of over jij die de ridder op het Witte paard wil zijn en zij die zich maar moet laten 'redden' door je?

Spreek gewoon niet meer bij haar thuis af. Zeg dat je dat niet trekt, zeg dat je denkt dat ze hulp hierbij nodig heeft (nee, niet jij). Wees daarin gewoon eerlijk (dat hoort ook bij vriendschap).

Steun geven als een vriend is niet hetzelfde als de hulpverlener rol innemen. Dat kan jij niet zijn, je kan niet en vriend en hulpverlener zijn.
Trek je het niet om gewoon een goede vriend te zijn, kost dit jou teveel? Zeg dat dan (met tact) en ga.

Ze is wie ze is. Een vrouw met fikse problemen die ze al had toen je besloot vrienden met haar te zijn. Waar je al van wist.
Jij bent geen magisch medicijn voor haar problemen, je bent de grote oplossing niet. Iemand die door de hondenstront heen loopt en het niet eens merkt gelijk heeft zulke problemen dat elke weg een lange zal zijn. Daar is geen snelle oplossing voor dat alles ineens beter maakt. Dat zal met vallen en opstaan gaan.

Ik krijg en beetje een nare smaak in mijn mond van wat jij hier allemaal neer zet. Jij kent haar, kent de problemen waar dit gedrag een uiting van is. Nergens zeg je wat over het bestaan van die problemen, over wat dat met haar doet. Je praat enkel over hoe vervelend dat voor jou is. En over hoe kut het voor jou is dat ze zich niet laat redden door jou.

Ik begrijp best dat het moeilijk is om dat te zien, misschien zelfs zo moeilijk dat het voor jou beter is deze vriendschap te stoppen. Maar is er ook maar 1 moment waarin jij stilstaat bij haar? Hoe zij eraan toe moet zijn dat er hondenstront in huis ligt en ze daarin trapt en het niet eens merkt?
Het gaat duidelijk verdomd slecht met haar.

Misschien schrijf je het niet, maar denk je er wel over na. Maar ik kan het alleen doen met wat je schrijft. En dat gaat niet over haar, maar over jou. Heel erg over jou. Het komt niet lekker over iig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183098379
quote:
2s.gif Op zondag 11 november 2018 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heeft ze wel eens overwogen om een schoonmaker/hondenuitlater te regelen?
Een alleenstaande moeder die 3 uur per dag werkt heeft daar vast geen geld voor. Maar wel tijd om het zelf te doen lijkt mij zo.Dus ze vind het of niet belangrijk, of er is iets psychisch niet in orde.
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 12:52:00 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183098953
Dus TS stapt al 2 jaar lang in de auto als er iets met haar is, en in die 2 jaar loopt hij nog steeds rond in de hondenstront?

Dat moet wel écht een lekker wijf zijn (en ranzig), want no way dat TS dit al 2 jaar volhoudt omdat ze 'gewoon vrienden' zijn. TS wil echt wel wat meer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183099036
Ik denk in de eerste instantie alleen aan het welzijn van het kind. Een leefruimte waar regelmatig hondenkak op de vloer ligt terwijl er een jong kind rondloopt, vind ik wel een vorm van verwaarlozing, want het blijft niet alleen hierbij lees ik. En bij een heel jong kind kan het zelfs gevaarlijk zijn omdat die alles in de mond nemen. ook wat op de grond ligt. Dus zo onschuldig is het niet.

Het kan een plotselinge oorzaak hebben, bijvoorbeeld depressie. Ik zou daar eens naar vragen.
Loedermoeder
  maandag 12 november 2018 @ 13:03:59 #82
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183099241
wtf een huis met hondenpoep op de grond en een 5 jarig kind

kinderbescherming en dierenbescherming bellen

al die mensen hier die zeggen ja geef haar een schoonmaakster :') Als het om een man ging schreeuwden jullie allemaal moord en brand. Zij kan blijkbaar niet voor haarzelf of dieren of kinderen zorgen.
Man of Steal.
  maandag 12 november 2018 @ 13:10:33 #83
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183099412
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
Dus TS stapt al 2 jaar lang in de auto als er iets met haar is, en in die 2 jaar loopt hij nog steeds rond in de hondenstront?

Dat moet wel écht een lekker wijf zijn (en ranzig), want no way dat TS dit al 2 jaar volhoudt omdat ze 'gewoon vrienden' zijn. TS wil echt wel wat meer.
ik kan me echt niet voorstellen hoe smerig zij moet zijn. Geen enkel wijf kan toch lekker zijn als ze letterlijk in de stront leeft?
Man of Steal.
  maandag 12 november 2018 @ 13:14:31 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183099543
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:03 schreef SuperNeger het volgende:
wtf een huis met hondenpoep op de grond en een 5 jarig kind

kinderbescherming en dierenbescherming bellen

al die mensen hier die zeggen ja geef haar een schoonmaakster :') Als het om een man ging schreeuwden jullie allemaal moord en brand. Zij kan blijkbaar niet voor haarzelf of dieren of kinderen zorgen.
Als het om een man ging zouden mensen waarschijnlijk nog eerder zeggen dat hij maar een schoonmaakster moest inhuren.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 13:27:03 #85
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183099849
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:10 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

ik kan me echt niet voorstellen hoe smerig zij moet zijn. Geen enkel wijf kan toch lekker zijn als ze letterlijk in de stront leeft?
Ik ook niet, maar weet je, misschien zie je aan haar haar leefomstandigheden niet als ze buiten die leefomstandigheden is.Of misschien is TS wel heel wanhopig.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183099869
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
Dus TS stapt al 2 jaar lang in de auto als er iets met haar is, en in die 2 jaar loopt hij nog steeds rond in de hondenstront?

Dat moet wel écht een lekker wijf zijn (en ranzig), want no way dat TS dit al 2 jaar volhoudt omdat ze 'gewoon vrienden' zijn. TS wil echt wel wat meer.
Gewoon vrienden waarbij hij hoopt dat t meer wordt, gok ik.
Ze hadden immers al eens een relatie maar die verbrak zij omdat ze er nog niet aan toe was.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_183101936
Ik zou daar echt nooit meer heengaan en direct jeugdzorg inschakelen, want als je als volwassene met een vijfjarig kind in huis door de stront moet lopen in je eigen woonkamer gaan er echt een heleboel dingen mis in je leven hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Vis een optie? maandag 12 november 2018 @ 15:41:54 #88
70532 loveli
N
pi_183102569
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 11:55 schreef heerlensejong1986 het volgende:
Ik heb vaker aangegeven dat ik dat niet bepaald prettig vind en dat ze dat wel mag opruimen, voordat ik naar haar toe ga, want ik ga immers voor HAAR op bezoek.
Zeker weten dat je niet voor jezelf op bezoek gaat?
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 13:51 schreef heerlensejong1986 het volgende:
Toen heb ik haar ook vaker kenbaar gemaakt dat ik hygiëne zeer op prijs stel en ze zou er rekening mee houden.

[..]

Ik heb 2 jaar lang veel tijd geïnvesteerd in de vriendschap en vandaar dat ik ook op een punt ben gekomen dat ik in tweestrijd met mezelf ben gekomen.
Je investering heeft niet opgeleverd wat je had gehoopt he?

Het belerende toontje van TS dat hij die vriendin steeds vertelt wat ze beter moet doen en dat ze zijn adviezen niet naleeft.. Ik krijg er jeuk van. Ben benieuwd naar haar kant van het verhaal èn naar het neutrale verhaal.
crap in = crap out
pi_183106160
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Gaat jullie vriendschap over de leuke dingen die je samen deelt, over hoe goed je elkaar begrijpt, goed wederzijds kan praten? Of over jij die de ridder op het Witte paard wil zijn en zij die zich maar moet laten 'redden' door je?

Spreek gewoon niet meer bij haar thuis af. Zeg dat je dat niet trekt, zeg dat je denkt dat ze hulp hierbij nodig heeft (nee, niet jij). Wees daarin gewoon eerlijk (dat hoort ook bij vriendschap).

Steun geven als een vriend is niet hetzelfde als de hulpverlener rol innemen. Dat kan jij niet zijn, je kan niet en vriend en hulpverlener zijn.
Trek je het niet om gewoon een goede vriend te zijn, kost dit jou teveel? Zeg dat dan (met tact) en ga.

Ze is wie ze is. Een vrouw met fikse problemen die ze al had toen je besloot vrienden met haar te zijn. Waar je al van wist.
Jij bent geen magisch medicijn voor haar problemen, je bent de grote oplossing niet. Iemand die door de hondenstront heen loopt en het niet eens merkt gelijk heeft zulke problemen dat elke weg een lange zal zijn. Daar is geen snelle oplossing voor dat alles ineens beter maakt. Dat zal met vallen en opstaan gaan.

Ik krijg en beetje een nare smaak in mijn mond van wat jij hier allemaal neer zet. Jij kent haar, kent de problemen waar dit gedrag een uiting van is. Nergens zeg je wat over het bestaan van die problemen, over wat dat met haar doet. Je praat enkel over hoe vervelend dat voor jou is. En over hoe kut het voor jou is dat ze zich niet laat redden door jou.

Ik begrijp best dat het moeilijk is om dat te zien, misschien zelfs zo moeilijk dat het voor jou beter is deze vriendschap te stoppen. Maar is er ook maar 1 moment waarin jij stilstaat bij haar? Hoe zij eraan toe moet zijn dat er hondenstront in huis ligt en ze daarin trapt en het niet eens merkt?
Het gaat duidelijk verdomd slecht met haar.

Misschien schrijf je het niet, maar denk je er wel over na. Maar ik kan het alleen doen met wat je schrijft. En dat gaat niet over haar, maar over jou. Heel erg over jou. Het komt niet lekker over iig.
Hi, je hebt gelijk in je verhaal.
Ik heb het niet geschreven dat klopt.
Maar het houd me wel bezig.
Ik vind het voor haar, de hond en kind erg triest.
Dat ze zelf niet in de gaten heeft dat ze door de poep loopt en niet beseft dat dit voor haar en kind zeer onhygienisch is.
Ik heb eerder met haar hier over gesproken.
Iedereen wil toch een schone toko, voor zich zelf, maar ook voor de rest van de familie en voor de huisdieren.
Maar als ik vraag of er problemen zijn zegt ze dat alles goed gaat...
  maandag 12 november 2018 @ 18:52:19 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183106433
Als je hondenschijt niet ruikt in je eigen fucking huis ben je volgens mij gewoon ernstig toe aan hulp
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183106812
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 18:43 schreef heerlensejong1986 het volgende:

[..]

Hi, je hebt gelijk in je verhaal.
Ik heb het niet geschreven dat klopt.
Maar het houd me wel bezig.
Ik vind het voor haar, de hond en kind erg triest.
Dat ze zelf niet in de gaten heeft dat ze door de poep loopt en niet beseft dat dit voor haar en kind zeer onhygienisch is.
Ik heb eerder met haar hier over gesproken.
Iedereen wil toch een schone toko, voor zich zelf, maar ook voor de rest van de familie en voor de huisdieren.
Maar als ik vraag of er problemen zijn zegt ze dat alles goed gaat...
TS, dit gaat niet alleen over hygiëne, dit gaat over haar psychisch welzijn. Ik raad je aan om zo snel mogelijk aan de bel te trekken want het gaat niet goed met je vriendin. Bel haar huisarts (als je weet wie het is) en anders Google even naar de nummers van de plaatselijke crisisdienst. Want voor het kind kan dit potentieel een schadelijke situatie zijn en voor jouw vriendin wil je ook beter dan dit. De crisisdienst gaat echt wel kijken als er kinderen bij betrokken zijn. Ze zullen iig een goed gesprek met haar voeren en kunnen inschatten wat ze nodig heeft.

Zij zal heel lang blijven zeggen dat het goed gaat maar dat gaat het niet. Dat zie je.

Schakel professionele hulp in, liever gisteren dan vandaag want ik maak me ernstig zorgen over het welzijn van haar kind. ( En de hond ook btw)
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_183106826
Ongelofelijk dat mensen het nog steeds over die kut hond hebben in plaats van dat kind in gevaar. Bel de kinderbescherming. NU!
pi_183107897
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 19:12 schreef Atak het volgende:
Ongelofelijk dat mensen het nog steeds over die kut hond hebben in plaats van dat kind in gevaar. Bel de kinderbescherming. NU!
En TS? Wat zei jeugdzorg?

Onderneem actie wat dat kind(van 5) helpt, in plaats van iets doen waar jij een prettig gevoel van krijgt
pi_183109501
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 19:58 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

En TS? Wat zei jeugdzorg?

Onderneem actie wat dat kind(van 5) helpt, in plaats van iets doen waar jij een prettig gevoel van krijgt
Ik had aan alle bellen getrokken en contact opgenomen met de politie en andere instanties totdat die vrouw achter slot en grendel verdwijnt of op z’n minst dat dat kind bevrijd wordt. Een kind van die leeftijd krijgt alles in de mond. Levensgevaarlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Samzz op 12-11-2018 21:13:58 ]
pi_183109942
Is je vriendin al opgenomen TS?

Echt een bizarre situatie dit.
pi_183131991
Ik snap dat het niet prettig is, zelf ben ik ook iemand die misschien iets te net wil zijn. Ik douche me dagelijks ook al overslaap ik me, dan nog ga ik in de douche. Mijn vrouw deed dat bv. niet en/of durfde bv. zelfs al eens een dagje te schrikkelen een paar jaar terug. Ik vond dat vies maar toen ik haar dit zei heeft ze dit nooit meer gedaan.

Toen ik haar leerde kennen lag de kamer ook vol met kledij, op de bureau, op de grond, op bed, ... haar kleerkast stond open, dat is ook iets wat ik nooit deed! Maar gewoon ff zeggen...

Als je aan het hondje gehecht bent en je ziet dat hondje graag, zou ik zelf ook eens het hondje uitlaten en de poep opruimen.
Cindy De Vuyst
pi_183132224
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 18:43 schreef heerlensejong1986 het volgende:

[..]

Hi, je hebt gelijk in je verhaal.
Ik heb het niet geschreven dat klopt.
Maar het houd me wel bezig.
Ik vind het voor haar, de hond en kind erg triest.
Dat ze zelf niet in de gaten heeft dat ze door de poep loopt en niet beseft dat dit voor haar en kind zeer onhygienisch is.
Ik heb eerder met haar hier over gesproken.
Iedereen wil toch een schone toko, voor zich zelf, maar ook voor de rest van de familie en voor de huisdieren.
Maar als ik vraag of er problemen zijn zegt ze dat alles goed gaat...
Als je nou eens zegt goddomme zie je niet eens hoe vies het is?
We haar SÁMEN die zooi opruimen, als je zo doorgaat ben je straks je kind nog kwijt,
want zodra iemand anders dat ziet, zoals zón Fokker bijvoorbeeld dan schakelen ze
meteen het kinderbescherming in........ (8>

Misschien helpt dát.......

Je bent een vriend of je bent géén vriend........
pi_183132378
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:03 schreef SuperNeger het volgende:
wtf een huis met hondenpoep op de grond en een 5 jarig kind

kinderbescherming en dierenbescherming bellen

al die mensen hier die zeggen ja geef haar een schoonmaakster :') Als het om een man ging schreeuwden jullie allemaal moord en brand. Zij kan blijkbaar niet voor haarzelf of dieren of kinderen zorgen.
je hebt ook van die mensen van de GGZ die langsgaan bij mensen die hun leven niet op orde hebben om ze te helpen met het huishouden
Betwijfel of je er iets aan hebt dus in die zin wil ik die tip niet eens geven. Want er is vast toch een wachtlijst van 100 jaar voor. Maar het bestaat als het niet is wegbezuinigd nog steeds.
Anders dan kan er altijd nog mijn leven in puin ingeschakeld worden of zo als de GGZ instellingen de vriendin van de TS niet als verward genoeg beschouwen
Of desnoods een vrijwilliger
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 13 november 2018 @ 22:14:30 #99
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183132967
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 18:43 schreef heerlensejong1986 het volgende:

[..]

Hi, je hebt gelijk in je verhaal.
Ik heb het niet geschreven dat klopt.
Maar het houd me wel bezig.
Ik vind het voor haar, de hond en kind erg triest.
Dat ze zelf niet in de gaten heeft dat ze door de poep loopt en niet beseft dat dit voor haar en kind zeer onhygienisch is.
Ik heb eerder met haar hier over gesproken.
Iedereen wil toch een schone toko, voor zich zelf, maar ook voor de rest van de familie en voor de huisdieren.
Maar als ik vraag of er problemen zijn zegt ze dat alles goed gaat...
Maar het gaat niet goed. Dat is duidelijk.

Is het niet een idee om het er niet bij te laten als ze zegt dat alles goed gaat? Om niet te richten op iedereen wil toch een schone toko, maar op waarom lukt het je niet?
Om eens letterlijk uit te spreken dat je je ernstige zorgen maakt, dat het niet ok is voor haar en haar kind (en ook niet voor de hond) om zo te leven. Dat je bang bent dat als ze geen hulp zoekt jeugdzorg/maatschappelijk werk erbij gaat komen en haar moederschap in gevaar komt?

Zoals je hier schrijft richt je je wat mij betreft teveel op het is vies en vervelend voor jou. Richt je eens op haar geestelijke gezondheid.
Maar als ze echt niet wil, niet wil praten, geen hulp wil zoeken. Dan wordt het tijd voor jou om na te denken over of jij het trekt om haar zo te zien afglijden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183138567
Waarom ruim je de boel niet een keer goed op, als alles schoon is vraag je of dit niet fijner leeft. Vaak weten mensen niet meer waar ze moeten beginnen. Alle tijd die je hier al kwijt bent met lezen en schrijven was helft huis al opgeruimd ^O^
I am a Koala who Stretches :P
  Moderator woensdag 14 november 2018 @ 10:31:11 #101
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183138635
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:26 schreef StretchingKoala het volgende:
Waarom ruim je de boel niet een keer goed op, als alles schoon is vraag je of dit niet fijner leeft. Vaak weten mensen niet meer waar ze moeten beginnen. Alle tijd die je hier al kwijt bent met lezen en schrijven was helft huis al opgeruimd ^O^
Omdat dat niet zijn verantwoordelijkheid is, het is niet zijn woning, ZIJ moet dit doen. Het probleem van de woning is, als hij dat zou doen, voor dat moment dan eventjes weg, maar dat is symptoombestrijding. Het issue is niet de woning, het is wat er achter ligt.

Als TS dan schrijft dat zij door de hondenstront loopt en zij merkt dat niet (Hoe kun je dat nou niet merken) dan is er iets meer aan de hand dan 'de woning is vies'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183142055
Nou ja leipe situatie maar om eerlijk te zijn ts klink jij voor mij ook helemaal niet als een normale vriend. Je gaat erheen voor koffie en om te praten over de situatie. Man man man. Is er wel ruimte voor wat lol? Zeg maar zoals normale vriendschappen zijn.. deels serieus, deels plezier hebben. Je lijkt voor mij gewoon iemand die er zelf plezier van heeft om een meisje te helpen omdat een relatie krijgen niet zo gemakkelijk is, dus is dit het beste wat daarna mogelijk is. Dat maakt je geen echte vriend ofzo
pi_183142820
jezus wat een marginale boel, single mom met een stinkende kut en TS is zo wanhopig dat hij gefriendzoned wordt door zo'n smerig wijf
pi_183195520
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 18:35 schreef Samzz het volgende:

[..]

Eerlijk, een kind dat moet leven in een huis waar de hondenstront op de vloer plakt, kan beter ergens anders wonen tot de boel op orde is. En dan echt op orde.
Of je geeft zo'n kind een schuursponsje en een sopje en zet het aan het werk.
  vrijdag 16 november 2018 @ 22:42:32 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183195593
Iemand die haar hond in huis laat schijten? En een kind? Klinkt als iemand die dringend hulp nodig heeft..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')