abonnement Unibet Coolblue
pi_183065225
IK heb een Nefit Economy HRC24 hangen, deze is volledig modulerend maar praat geen opentherm, maar het eigen Nefit protocol.

Nu wil ik mijn huidige thermostaat vervangen door een slimmer exemplaar

Huidige:


Als ik bv de Nefit Easy aan de muur wil hangen, dan moet ik er een Nefit Connect Control unit tussen hangen omdat de Easy niet de taal van mijn ketel kan praten. Ikblijf dan wel gebruik maken van de modulerende functie van mijn ketel.

Ik lees o.a. over toon (niet dat ik die wil, ik wil een product zelf aanschaffen zonder abonnement of verplichte energie leverancier) dat mensen moeite hebben deze te koppelen met mijn type ketel.

Wat ik absoluut niet wil is dat mijn ketel terug gaat in een aan/uit modus, dat kost simpel weg onnodig veel gas.Ik wil dus blijven moduleren. Weet iemand of ik bv een Tado aan de muur kan hangen en dat ik dan bv ook die nefit control unit nodig heb?

Of wordt ik gewoon genaaid met die venderlock meuk van Nefit?
pi_183065444
Mijn Nefit Proline doet dat wel prima. Je kunt het ook aan Tado vragen, die reageren vrij snel.
pi_183065837
Ik heb een tado aan m'n Nefit Ecomline HR gehangen. Daar moest wel een of ander kastje van Bosch tussen omdat anders de tado niet met de Nefit kon communiceren. Nu werkt het perfect.

Als je een tado koopt en je wilt geofencing, koop dan de V2. Bij de V3 kun je geofencing er bij krijgen tegen een abonnement terwijl het bij de V2 gratis is.
pi_183066764
Mocht je toch een toon willen, die kan je gewoon hacken en heb je geen abbo of verplichte leverancier nodig.
pi_183066912
Je moet er een opentherm converter tussen zetten. Heb ik laatst ook gedaan en dan werkt het perfect.

Gaat om deze:
https://wifithermostaten.nl/nefit-opentherm-converter.html
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')