Ik heb zelf twee standplaatsen. Waar je begint daar eindig je ook.quote:Op zondag 11 november 2018 12:05 schreef manny het volgende:
Zitten die roosters altijd zo in elkaar dat je einde van de werkdag weer bent op het station dat je vertrokken bent of zijn er ook andere mogelijkheden (en hoe werkt dat dan ?)
ok. vanuit perspectief personeel natuurlijk prima. vanuit perspectief roostermaker waarschijnlijk een nachtmerrie / een grote bron van inefficiency (zeker als rondje kerk uit den boze is)quote:Op zondag 11 november 2018 12:09 schreef WcPot het volgende:
[..]
Ik heb zelf twee standplaatsen. Waar je begint daar eindig je ook.
https://www.rijdendetreinen.nl/statistiekenquote:Op zondag 11 november 2018 13:47 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Hoe komt het dat er zoveel vertragingen zijn de laatst jaren zijn ? Weet jij daar toevallig de oorzaak achter ?
Dat is toch gewoon een westinghouserem? Wat hebben we dan nog meer?quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:36 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Jazeker, intercities trekken veel trager op bijvoorbeeld maar wegen ook een stuk meer. De sprinters zijn daarentegen meesters van het accelereren, maar hebben in sommige gevallen een lagere topsnelheid.
Nu in de herfstperiode is een belangrijk verschil voor ons de glijgevoeligheid van het materieel. Sommige types glijden sneller dan anderen en dit is met het bepalen van de remweg toch wel iets om rekening mee te houden.
Een klein deel van het wagenpark remt zelfs nog volledig pneumatisch (dit betekent in het kort: remkracht door middel van luchtdruk, waarvan de bediening ook luchttechnisch werkt), ook dat geeft een rit weer een totaal andere beleving, er is namelijk iets minder ruimte om comfortabel te remmen en tot stilstand te komen.
Aanvulling:quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
gebruik je de tyfoon weleens ter vermaak? kun je er een melodie mee vormen? (la cucaracha)
Netjes ik mocht willen dat ik dit had. Zit namelijk bij de concurrent.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
¤14,88 exclusief onregelmatigheidstoeslagen
Was al, iig deels,beantwoord....quote:Op zondag 11 november 2018 15:48 schreef Lunatiek het volgende:
Wat zijn je carrièrekansen? Kun je doorgroeien bij de NS, of moet je dan stoppen met rijden?
,,,
Idd wanneer je er over nadenkt... is "besturen", vakmatig een eindfunctie en je "kan" hooguit wanneer je dat wil (en kunt/mag) switchen. Vervelend is dat je vaak wel "moet" doorgroeien om zo meer salaris te krijgen, zelfs als die nieuwe functie "minder" leuk is.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:Het is wel de primaire taak van het bedrijf, dus doorgroeimogelijkheden zijn beperkt. Er zijn wel andere taken die je naast het gewone machinistenwerk op je kan nemen. Zo worden cursussen en instructies (bijvoorbeeld materieelcursussen) door veel gewone collega's gegeven die het leuk vinden om een ander wat te leren. Je kan ook mentor machinist worden dan begeleid je nieuwe machinisten met hun eerste stapjes in de spoorwereld. Je zou ook nog roosteraar, dienstindeler of een combifunctie conducteur kunnen nemen. Voor een enkeling is het mogelijk om door te groeien naar een managementfunctie."
Neequote:
Ik kan me niet voorstellen dat er collega's zijn die dat zouden doen.quote:Op zondag 11 november 2018 02:49 schreef Fokpop het volgende:
Gebeurt het weleens dat een collega iemand aanrijdt maar hij geen zin heeft om te stoppen en de hulpdiensten te alarmeren omdat ie dan later thuis is, en ie de trein dus zonder iets te zeggen aan de volgende machinist overgeeft? Controleer je daarom de voorkant van de trein voor je instapt?
Ik weet niet echt een oorzaak als belangrijkste te benoemen.quote:Op zondag 11 november 2018 00:06 schreef Remqo het volgende:
Wat zijn de belangrijkste oorzaken dat een trein vertraging oploopt?
Echt angstig niet, wel momenten dat de schrik er even goed in zit.quote:Op zondag 11 november 2018 00:06 schreef -zucht- het volgende:
Heb je ooit een moment gehad dat je angstig was tijdens het besturen van de trein?
Je kan kiezen voor een interne NS opleiding (hiervoor moet je direct solliciteren en moet er dus een vacature beschikbaar zijn op de standplaats van jouw keuze), of voor de MBO opleiding machinist railvervoer.quote:Op zondag 11 november 2018 11:13 schreef summer2bird het volgende:
Wat voor opleidingen moet je volgen om machinist te worden?
En welke opleidingen heb jij gevolgd?
Zitten er ook dingen aan je werk wat je niet leuk vind?
Ja, zie 2 posts hierboven ^quote:Op zondag 11 november 2018 11:14 schreef summer2bird het volgende:
Oh en heb je wel eens per ongeluk een perron gemist?
Twee standplaatsen? Hoe werkt dat voor je? Zijn het dan wel standplaatsen die heel dicht bij elkaar liggen?quote:Op zondag 11 november 2018 12:09 schreef WcPot het volgende:
[..]
Ik heb zelf twee standplaatsen. Waar je begint daar eindig je ook.
snel de hoogovens induwen dat spulquote:Op zondag 11 november 2018 16:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Echt angstig niet, wel momenten dat de schrik er even goed in zit.
Zo heb ik 1 keer een stevige glijpartij gehad met een trein. Voor de kenners, dit was met een trein van het type SGM, en binnen het bedrijf hebben deze treinen een beetje de naam om carrierekillers te zijn. Want als ze eenmaal glijden, dan blijven ze ook glijden. Ik gleed met deze trein op een natte herfstdag (weer die blaadjes) zo een station volledig voorbij. Had de snelrem (wat in feite hetzelfde is als de noodrem) al stevig aangetrokken maar het mocht niet baten. Gelukkig lagen er achter dit betreffende station geen rode seinen of overwegen, dus heeft het verder geen gevaarlijke situaties opgeleverd.
of opgeleid worden bij een uitzendbureau en dan naar de NS gaanquote:Op zondag 11 november 2018 17:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Je kan kiezen voor een interne NS opleiding (hiervoor moet je direct solliciteren en moet er dus een vacature beschikbaar zijn op de standplaats van jouw keuze), of voor de MBO opleiding machinist railvervoer.
Qua vooropleiding zit je goed met een MBO diploma.
Het werk kan soms wat eentonig zijn. Met name op de dagen dat alles goed gaat en je veel kleine stukjes op telkens dezelfde trajecten aan het rijden bent.
De inhoud van de diensten wordt, bij NS in ieder geval, grotendeels door een computer samengesteld. Die computer let al heel erg op de 'efficiency' en zal keuzes maken die daarop aansluiten. Ik weet niet precies in hoeverre dienstinhoud nog door mensenhanden wordt aangepast, bijsturingssituaties even buiten beschouwing gelaten.quote:Op zondag 11 november 2018 12:36 schreef manny het volgende:
[..]
ok. vanuit perspectief personeel natuurlijk prima. vanuit perspectief roostermaker waarschijnlijk een nachtmerrie / een grote bron van inefficiency (zeker als rondje kerk uit den boze is)
Is dat iets van de laatste jaren dan? Op welke trajecten reis je zoal? Er zijn wat omvangrijkere problemen op de HSL die inderdaad voor nogal wat vertragingen en uitval zorgen, maar op het overige spoor vallen de cijfers voor vertragingen eigenlijk heel erg mee.quote:Op zondag 11 november 2018 13:47 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Hoe komt het dat er zoveel vertragingen zijn de laatst jaren zijn ? Weet jij daar toevallig de oorzaak achter ?
Er zijn schoonmakers in dienst dus wij hoeven niks schoon te maken. Wel vallen de resultaten soms wat tegen, ik kom wel eens in cabines waar ik zo een dikke laag stof van de snelheidsmeter kan vegen.quote:Op zondag 11 november 2018 14:05 schreef Adrie072 het volgende:
Leuk dit! Maak je je werkplek zelf schoon of doen andere dit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |