abonnement Unibet Coolblue
pi_183069425
Mag je als machinist die nu op huidig materieel rijdt straks ook op de Intercity NG?
Check it out
pi_183069471
Waarom heet een stoptrein nu een sprinter, terwijl een rit dus langzamer is als een intercity?
Check it out
pi_183069486
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gebeurd het soms dat je moet poepen/pissen tijdens een treinrit? En hoe los je dat op? snel tijdens het stil staan in een station ?
Rekening mee houden voorafgaande de rit :+
En mocht het écht hoge nood zijn, dan kan ik de trein natuurlijk altijd even stilzetten. Voordeeltje van dat ik degene ben die bepaald...
Maar tis mij nog nooit overkomen in ieder geval.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069519
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:51 schreef TLC het volgende:
Kijk je op tv weleens naar het programma Rail Away en zo ja, ben je dan weleens jaloers op je collega's in t buitenland die bv mogen rijden door hoge besneeuwde Alpentoppen ? :P
Ik heb wel eens wat fragmenten gezien ja, lijkt me inderdaad heel erg mooi om dat soort ritten te mogen maken.
Jaloers is een groot woord, ik heb niks met sneeuw :P
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069520
Is het tussen machinisten onderling een wedstrijd om zo dicht mogelijk tegen een stootblok te parkeren?
Check it out
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:59:48 #131
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_183069533
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Via dat traject zit ook een klein stukje HSL inbegrepen waar ik niet overheen mag.
Daarnaast heb ik de materieelcursus voor dat type loc nooit mogen volgen, dus dan mag ik die trein ook niet rijden, zelfs als ie een heel traject over normaal spoor zou rijden dus niet.
Kan iedere machinist de materieelcursus voor de HSL volgen of worden machinisten daarop geselecteerd?
  zaterdag 10 november 2018 @ 21:01:01 #132
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183069565
Is het moeilijk om een erg lange trein precies op de juiste plaats tot stilstand te laten komen bij het perron? Of is dit louter een kwestie van ervaring/oefenen?

Zijn de condities in de winter heel anders dan in de zomer? Daarmee bedoel ik is de remweg op het spoor ook veel langer in geval van sneeuw/ijs, zoals op de weg? En maakt dat alles niet gevaarlijker?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183069575
Voor het rangeren. Heb je speciale rangeerders of doen de machinisten dat zelf?
Check it out
pi_183069594
Wordt er vaak na afloop van de rit tegen de chef gegrapt, dat het ging als een trein?
Check it out
pi_183069631
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:52 schreef kree het volgende:

[..]

niet specifiek omdat ik alle details niet ken.
Maar het komt nog wel eens in het nieuws natuurlijk en mij lijkt het een groot probleem dat je dus de NS hebt en prorail die eigenlijk het hele spoorwegnet beheerd.

Dus min of meer de vraag, lopen jullie daar wel eens mee in de problemen?
Ik denk dat de voornaamste problemen zijn dat de zaken die wij als mensen 'op de vloer' aan de mensen van prorail terugkoppelen niet altijd even serieus worden genomen.

Een jaar terug bijvoorbeeld heb ik een stuk slecht spoor gerapporteerd aan een verkeersleider van prorail. Er zat een knikje in het spoor en wel een dusdanige dat ik er niet meer met 140 overheen wilde rijden. De terugkoppeling van hem was toen dat ze er iemand naar zouden laten kijken.

Van een andere collega hoorde ik een paar weken later dat ook hij contact had gehad met prorail over hetzelfde knikje. Hij kreeg toen te horen dat er iemand het spoor had geinspecteerd, en die had bevonden dat het knikje nog 'binnen de acceptabele marge' zat. Met andere woorden het toch zeer hinderlijke knikje zit er nu, een jaar later, nog altijd...
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069674
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:54 schreef hjansen82 het volgende:
Mag je als machinist die nu op huidig materieel rijdt straks ook op de Intercity NG?
Daar ga ik wel vanuit.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 10 november 2018 @ 21:07:00 #137
408813 crew  trein2000
pi_183069702
Wat is de leuker IC rijden of een sprintertje?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183069720
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:56 schreef hjansen82 het volgende:
Waarom heet een stoptrein nu een sprinter, terwijl een rit dus langzamer is als een intercity?
Geen idee, waarschijnlijk omdat sprinter hipper klinkt :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069776
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:58 schreef hjansen82 het volgende:
Is het tussen machinisten onderling een wedstrijd om zo dicht mogelijk tegen een stootblok te parkeren?
Als je twee kopsporen (dat zijn sporen die eindigen dmv een stootblok) hebt en op het ene spoor staat een trein dicht tegen het stootblok (of juk zoals wij dat noemen) dan is het wel gerechtvaardigd om je eigen trein op het tweede spoor minstens zo dicht tegen je eigen juk te zetten ja :+
Maar een wedstrijd is het niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069816
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:59 schreef twi het volgende:

[..]

Kan iedere machinist de materieelcursus voor de HSL volgen of worden machinisten daarop geselecteerd?
Volgens mij mag iedere machinist die daarop wil rijden daar de cursus voor volgen. Grote voorwaarde daarbij is wel dat je op een standplaats zit die de HSL ritten in hun dienstenpakket hebben.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069923
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:01 schreef Lothiriel het volgende:
Is het moeilijk om een erg lange trein precies op de juiste plaats tot stilstand te laten komen bij het perron? Of is dit louter een kwestie van ervaring/oefenen?

Zijn de condities in de winter heel anders dan in de zomer? Daarmee bedoel ik is de remweg op het spoor ook veel langer in geval van sneeuw/ijs, zoals op de weg? En maakt dat alles niet gevaarlijker?
Een lange trein is niet moeilijker dan een korte trein. Het is inderdaad een kwestie van ervaring. Vantevoren al goed kijken waar je de trein precies neer moet zetten (dit wordt aangegeven dmv bordjes die corresponderen met de lengte van je trein) en daar vervolgens op anticiperen.
Tis eigenlijk net als met autorijden, je hoeft er op een gegeven moment niet meer over na te denken wanneer en hoe hard je moet gaan remmen, het gaat gewoon automatisch want je weet hoe de diverse materieeltypes reageren op de rem.

De winter en de zomer verschillen eigenlijk niet zoveel van elkaar. De herfst des te meer, blaadjes op het spoor en lichte regenval kunnen je remweg met tientallen meters verlengen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069929
Wat is eenvoudiger te hanteren ETCS of ATB (NG)?
Check it out
pi_183069974
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:01 schreef hjansen82 het volgende:
Voor het rangeren. Heb je speciale rangeerders of doen de machinisten dat zelf?
Op de diverse NS standplaatsen hebben wij gewoon zelf rangeerdiensten.
Op grotere locaties heb je geloof ik nog wel speciale rangeerders rondlopen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183070035
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:07 schreef trein2000 het volgende:
Wat is de leuker IC rijden of een sprintertje?
De diensten waarin je een mix hebt van beide vind ik het leukst. Als ik echt moet kiezen dan ga ik voor de IC, want op sommige sprinterseries sta je meer stil dan dat je aan het rijden bent.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183070061
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:15 schreef hjansen82 het volgende:
Wat is eenvoudiger te hanteren ETCS of ATB (NG)?
Ik werk alleen met ATB-EG, kan je vraag dus niet beantwoorden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183070076
Verder ben ik nog benieuwd naar het volgende. Wat zijn de leukste trajecten om te rijden?
Check it out
pi_183070109
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:21 schreef hjansen82 het volgende:
Verder ben ik nog benieuwd naar het volgende. Wat zijn de leukste trajecten om te rijden?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ieder stukje heeft zo zijn eigen charmes. Mooi vind ik altijd de lijnen rond Hilversum, de Oostvaardersplassen, Arnhem - Nijmegen en een (voormalige) favoriet de lijnen rond Kerkrade.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183070165
Heb je ook wel eens in het buitenland een rit gemaakt?
Check it out
pi_183070213
Stel je voor je zoon zou als hobby treinsurfen hebben, hoelang krijgt 'ie huisarrest van je?

En maakt graffiti treinen niet mooier?
pi_183070349
Heb je ook voorkeur voor een bepaald treintype om te besturen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')