quote:
Op zaterdag 10 november 2018 16:24 schreef MichaelScott het volgende:Hoe ziet een gemiddelde werkdag er ongeveer uit?
Dus moet je dingen voorbereiden voor je werk? Wanneer heb je pauzes? Hoeveel uur van je werkdag ben je echt aan het "rijden"?
Qua voorbereidingen hoef ik weinig te doen. Ik meld me in dienst via een app op mijn werktelefoon en daarna krijg ik een overzicht met alle ritten en (halterings)tijden van die dag. Voor ik met een trein op pad ga moet ik deze beproeven (o.a. correcte werking van de remmen en verlichting, het invoeren van het ritnummer op het communicatienetwerk en mijn conducteur begroeten via de portofoon.
Rijdende diensten heb je al vanaf 6 uur tot een maximum van 9,5 uur. Tussen iedere rit, groot of klein, moet minimaal 20 minuten wachttijd zitten om eventuele kleine vertragingen te ondervangen. Maximale rittijd van een enkele reis is iets minder dan 3 uur.
De pauzes verschillen per dienst, soms heb je slechts een halfuurtje pauze en tijdens andere diensten heb je opeens anderhalf uur pauze.
Naast een gewone, rijdende dienst heb ik soms ook rangeerdiensten of reservediensten. Bij een rangeerdienst haal je treinen op van een rangeerterrein (lees: parkeerplaats voor treinen) en zijn de controles nog iets omvangrijker. Vervolgens rij je de trein naar het station waarna je hem overgeeft aan de machinist van de rijdende dienst. Soms zitten hier ook combineer- of splitsklussen bij, voornamelijk in de spitsuren wanneer er extra capaciteit nodig is.
Tijdens een reservedienst heb je in feite een dienst zonder inhoud. Je taak is dan om te wachten tot er misschien ergens iemand uitvalt of dat je om een andere reden even bij moet springen. Het gebeurt soms dat deze diensten helemaal leeg blijven, en dan verdien je dus je geld door de hele dag in de kantine te zitten
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen,
meld je aan.