abonnement Unibet Coolblue
pi_183063126
Ik voel mij het laatste jaar continu depressief. En zou enorm graag weer levensvreugd terug willen krijgen.

Zal mezelf even omschrijven.

Ben een man van 25 jaar.

Al op de basisschool wisten ze dat ik anders was..
Ik was altijd de clown van de klas, een grappenmaker die nooit stil zat.
Al snel werd ik naar speciaal onderwijs gestuurd, hier hebben ze beoordeeld met een psycholoog dat ik autisme ( ppd - nos ) heb, in combinatie met ADHD, en een angststoornis.

Na deze school het VMBO opgeduwd.. Hier ging het volledig mis, werd mishandeld, geslagen, omdat ik angstig was, deed ik wat anderen jongens vroegen, zoals mijn shirte uittrekken en daarmee hun schoenen poetsen.. Als ik dit niet deed kreeg ik in de kleedkamers van gym stompen op mijn borst.

Verder werd ik afgeperst en moest ik geld stelen van mijn moeder.
Later van het VMBO in Den Haag naar een speciale school gestuurd in Gouda, de Goudse waarden... Ook hier kon ik mezelf niet staande houden.

Daarna in een gesloten inrichting gezeten ergens in Den Haag, en daarna geadviseerd om de regio te verlaten, en zijn we naar de regio Zwolle vertrokken, omdat daar wel een geschikte school was (Ambelt speciaal onderwijs)

Hier ging het enorm goed.. Eerste jaar werd ik nog wel gepest, maar daarna groeide ik ook mentaal, op mijn 16'e had ik opeens een hoop vrienden, had een bijbaan en ging scooter rijden, en had na een tijdje een behoorlijke vriendengroep opgebouwd.

Een hele goede jeugd tijd verder gehad, bijbaan bleef ik houden, kreeg een auto, en als ik vrij was, ging ik met vrienden discotheken af door heel het land. Ik was altijd de bob, en vond dat niet erg. :)

Maar integenstelling tot mijn vrienden was ik altijd de eeuwige vrijgezel..

Hun maakte een praatje tijdens het uitgaan met vrouwen, en ik was daar altijd veelte onzeker voor.

Van mijn 16'e tot nu (25) nog nooit een praatje durven maken met een vreemde meid .

via datingsapp heb ik 2 keer een date gehad met 2 meiden.

En elke keer liep het mis door mijn autisme.

Heb heel weinig interesses, die ik wel heb zijn, Architectuur, (Hoogbouw en wegenbouw) en Cijfers van het CBS, eerste wat ik doe als ik wakker word is naar de website van het CBS om alle cijfers te bestuderen.

Doe wel eens een spelletje, noem een stad boven de 50.000 inwoners op, en ik weet het inwoneraantal van de gemeente ! :P

Afijn, meisjes van mijn leeftijd zijn niet bezig met cijfers van het CBS of wegenbouw, maar met bijvoorbeeld hun stages, hun school of met Flims (Net flix beginnen ze allemaal over)

En ik heb eerlijkwaar nog nooit echt een film gezien in mijn leven. Heb totaal geen fantasie en kan mij niet in fantasie verplaatsen. Waardoor ik steeds bij alles zeg ''dit is niet echt hoor'

De laatste tijd heb ik steeds meer het gevoel dat ik op een ''doodlopende weg'' zit

Heb een wajong uitkering, en werk bij een schoonmaakbedrijf in de avonduren.
Met aanvulling van de wajong krijg ik in totaal 70% van het minimumloon wat ongeveer dus gelijk staat aan een bijstand uitkering.

Mijn collega's komen uit Zuid Sudan (2 ) 1 antilliaanse man, 2 turken van 30 / 40, en 1 man uit Congo.. De voertaal is engels onderling. omdat sommige van de afrikanen geen nederlands verstaan.

Opzich vind ik het werk niet echt leuk, maar ook niet heel erg..
Werk er al lang.. En weet precies wat ik moet doen dus duidelijkheid.

En anderen banen die mijn jobcoach heeft zijn banen als vakkenvullen, werken in een fastfoodzaak/ kruidvat , of magazijn.. Ook allemaal niet echt een voorruitgang.

Maar toch heb ik ergens het idee dat ik werk onder mijn niveau doe, ondanks ik zelf ook geen diploma's heb..

En het knaagt zo erg dat ik geen relatie heb en anderen van mijn vrienden wel...

Raak er gewoon gefrustreerd van, dan zie je in een vinex wijk allemaal gezinnetjes, en ik woon in mijn eentje in een jaren 60 portiek flat zonder toekomst perspectief.

Merk gewoon dat ik enorm jaloers ben dat het mijn vrienden wel is gelukt..

Mijn moeder vond het zielig dat ik zo weinig geld heb.. Dus ze heeft mijn vakantie betaald naar Spanje (Barcelona)
Alleen was ik daar enorm depressief..

Zag overal stelletjes lopen, Die heerlijk met zijn 2'e op vakantie waren...
Genietend op de boulevard, de zonsondergang .... Moet de tijd van hun leven zijn.

En ik zit daar, als volwassen man met mijn moeder van 60......

De woorden ''mislukkeling '' ''mislukkeling '' ''mislukkeling'' spookte steeds door mijn hoofd.
Juist tijdens zo'n vakantie kwam de depressie extra hard aan.

Zie je opeens een mooie Seat Ibiza stoppen, stapt er een man van mijn leeftijd uit met een prachtige Spaanse vrouw, die hand in hand van de auto het restaurant inlopen..

Op zijn moment voelt mijn hart aan als een baksteen.

Soms denk ik, ben nog liever arm ergens in Griekenland met een mooie meid, dan dat ik in mijn eigen situatie zit.

Maar goed... Heb wel een soort van de vakantie verpest voor mijn moeder.. Omdat ik door dat ''baksteen '' gevoel in mijn buik, geen woord uit me kwam.. huilde vaak ..
Durf dan niet de waarheid te zeggen waarom ik verdrietig ben, sla daardoor dicht... En juist hierdoor moest mijn moeder ook huilen, omdat ze niet snapt waar het vandaan komt.. Dus ook best zielig voor haar....

Maar nu is het niet alleen in de vakantie, ik voel me nu eigenlijk zowel thuis als op het werk erg depressief...

Op tinder krijg ik tegenwoordig nooit een reactie terug..En heb het idee dat ik voor de maatschappij totaal onbelangrijk ben..

Waar sommige mensen 200 likes krijgen op een vakantie foto op instagram , krijg ik er 6 ...

Heb op internet al zoveel meisjes benaderd.. En niemand toont wederzijds intresse.

Mijn wens is ook ooit een kind te krijgen.... En daar heb je echt een vrouw bij nodig, een draagmoeder is nauwelijks te vinden, en mag je niet eens voor adverteren.
En adopteren als alleenstaande man is haast ook onmogelijk

Dit omdat ze bang zijn voor pedofielen etc

Heeft iemand raad, of weet iemand hoe ik uit deze depressie kan geraken?

Mijn grote angst?

Dat is om alleen te blijven...
Vrienden hebben steeds meer hun eigen leven, en een heeft zelfs al een kind..
Dus die vallen een klein beetje weg.

Dan heb ik nog mijn moeder. (vader niet in zicht)
en een kleine familie...

Maar als ik geen kinderen krijg, zal ik straks als ik 50 / 60 ben alleen overblijven..
En dat is mijn grootste angst, dat als ik overlijd er helemaal niemand zou zijn , die het ook maar iets boeit... Gewoon het idee dat je leven compleet zinloos was ,, niet voor nakomelingen hebt gezorgd, je was er alleen om ''je tijd uit te zitten'' en te vergaan....

Dat maakt me gewoon angstig, mijn ideaalbeeld zou een gezinnetje zijn..
Een leuke lieve vrouw, die de eerste 3 / 5 jaar gewoon leuke dingen wilt doen zoals reizen, en dan kinderen....
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 16:10:36 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183063387
De eerste vraag die in me opkomt is de volgende... en het lijkt misschien een debiele vraag, maar het is toch serieus. Toen jij altijd de Bob was voor jouw vrienden...wie betaalde toen de benzine voor die auto?

Voor de rest..weet je, ik denk dat de manier waarop je het nu aanpakt niet gaat werken, en dat heb je zelf ook door. Je kunt wel je ideaalbeeld beschrijven, maar dat gaat hem niet worden op deze manier.

Ik denk dat je te wanhopig probeert, en omdat je een vorm van autisme hebt gaat dat niet heel makkelijk worden vermoed ik, en als daar dan ook nog bij komt dat je te wanhopig bent (en dat ben je) dan wordt het helemaal moeilijk.

Overigens wel complimenten voor je manier van schrijven. Straight to the point, geen wollige blabla verhalen, niet van de hak op de tak, maar gewoon helder uiteen gezet wat je gevoelens zijn. Dat kunnen veel mensen totaal niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183063425
Probeer niet je leven naar een ideaalplaatje te leven (want dan valt het ook steeds weer tegen en word je er niet gelukkig van), maar probeer gewoon wat te maken van hoe het leven voor je is, en hoop dat er een vrouw is die dat aanspreekt (en echt waar, op ieder potje past een dekseltje). Maar blijf dicht bij jezelf, dan kom je toch wel het verst.
Somebody that I used to know
pi_183064152
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:10 schreef CoolGuy het volgende:
De eerste vraag die in me opkomt is de volgende... en het lijkt misschien een debiele vraag, maar het is toch serieus. Toen jij altijd de Bob was voor jouw vrienden...wie betaalde toen de benzine voor die auto?

Voor de rest..weet je, ik denk dat de manier waarop je het nu aanpakt niet gaat werken, en dat heb je zelf ook door. Je kunt wel je ideaalbeeld beschrijven, maar dat gaat hem niet worden op deze manier.

Ik denk dat je te wanhopig probeert, en omdat je een vorm van autisme hebt gaat dat niet heel makkelijk worden vermoed ik, en als daar dan ook nog bij komt dat je te wanhopig bent (en dat ben je) dan wordt het helemaal moeilijk.

Overigens wel complimenten voor je manier van schrijven. Straight to the point, geen wollige blabla verhalen, niet van de hak op de tak, maar gewoon helder uiteen gezet wat je gevoelens zijn. Dat kunnen veel mensen totaal niet.
Hee bedankt voor je bericht.

Was eigenlijk bang dat m'n bericht te lang was geworden omdat ik m'n jeugd beschreef, maar fijn te horen dat het alsnog een goed te lezen verhaal is! :)

Ik betaalde altijd alleen de benzine, en heb in de loop der jaren ook veel voor anderen betaald, zoals en dagje Amsterdam voor mij en een vriend.

Dit omdat nog thuis woonde, en vrienden vaak al vaste lasten hadden.
Ook soms wel mijn eigen schuld, dan zeiden hun dat ze niet genoeg geld hadden.. Maar ik wou dan zo graag wel naar bv. die artiest dat ik zei '' ik betaal het wel ''
Dus ook een stuk eigenbelang
pi_183064178
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:12 schreef Postbus100 het volgende:
Probeer niet je leven naar een ideaalplaatje te leven (want dan valt het ook steeds weer tegen en word je er niet gelukkig van), maar probeer gewoon wat te maken van hoe het leven voor je is, en hoop dat er een vrouw is die dat aanspreekt (en echt waar, op ieder potje past een dekseltje). Maar blijf dicht bij jezelf, dan kom je toch wel het verst.
Bedankt.. Dat hoop ik ook altijd dat er iemand ooit op mijn pad komt.
Op mijn werk ga ik ze niet vinden, en denk via apps als tinder ook niet alleen.

En inderdaad, dat gelukkige stelletje die je aan het strand ziet, heeft misschien ook wel eens ruzie, of hun dagelijkse leven is ook een sleur.. Het perfecte plaatje bestaat niet.

Maar in grote lijnen denk ik dat niemand gelukkig word van alleen wonen.

Dank voor je bericht!
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 17:05:46 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183064205
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:01 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Hee bedankt voor je bericht.

Was eigenlijk bang dat m'n bericht te lang was geworden omdat ik m'n jeugd beschreef, maar fijn te horen dat het alsnog een goed te lezen verhaal is! :)

Ik betaalde altijd alleen de benzine, en heb in de loop der jaren ook veel voor anderen betaald, zoals en dagje Amsterdam voor mij en een vriend.

Dit omdat nog thuis woonde, en vrienden vaak al vaste lasten hadden.
Ook soms wel mijn eigen schuld, dan zeiden hun dat ze niet genoeg geld hadden.. Maar ik wou dan zo graag wel naar bv. die artiest dat ik zei '' ik betaal het wel ''
Dus ook een stuk eigenbelang
Het is een prima te lezen verhaal joh. Lang, ja, maar lange verhalen zijn prima, als ze goed te lezen zijn, dus no worries :)

Ja, dat dacht ik al, maar ik wist het niet zeker, daarom stelde ik de vraag, dus je hebt me nu bevestiging daarin gegeven. Dat is niet de manier om het te doen kerel, op die manier wordt er misbruik van je gemaakt. Je moet je afvragen of dat écht je vrienden zijn, want échte vrienden profiteren niet van je.

Ik snap wel dat het ook een stukje eigenbelang is, maar daarmee onderwaardeer je jezélf ten opzichte van die 'vrienden'. Natuurlijk zeiden ze dat ze niet geld genoeg hadden, want ze wisten ook wel dat de kans redelijk was dat jij het dan wel zou betalen.

Als zij ergens het geld niet voor hebben, dan hebben ze pech gehad en kunnen ze ergens niet heen, maar omdat jij dan niemand had om mee te gaan betaalde jij het toch, eigenlijk gewoon om gezelschap te hebben.

Dat kun je beter niet doen, want veruit de meeste mensen maken misbruik van iemand als ze er makkelijk mee weg kunnen komen.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:28:30 #7
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_183067151
Over daten kan k geen advies geven, maar Jee... Zoek een studie bij jouw profiel en vraag een andere jobcoach. Bijv. https://www.autitalent.nl/
pi_183067848
Waarom niet proberen om alsnog een opleiding te volgen op het hbo of mbo niveau 4? Baankansen gaan dan aanzienlijk omhoog. En er lopen veel vrouwen rond op onderwijsinstellingen dus wie weet, kom je daar een leuke dame tegen.
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:10:42 #9
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183068393
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:51 schreef wielrennerdt het volgende:
Waarom niet proberen om alsnog een opleiding te volgen op het hbo of mbo niveau 4? Baankansen gaan dan aanzienlijk omhoog. En er lopen veel vrouwen rond op onderwijsinstellingen dus wie weet, kom je daar een leuke dame tegen.
Een nieuwe omgeving zou ook wel kunnen helpen om nieuwe interesses op te kunnen doen.

TS: je zegt dat je het graag over je interesses hebt. Is het voor jou mogelijk omje te interesseren in nieuwe onderwerpen of lukt dat simpelweg niet?

Als voorbeeld: je zei dat je geen films kijkt omdat de gebeurtenissen in een film zo onwaarschijnlijk zijn. Heb je wel eens gezocht naar films die heel realistisch of waargebeurd zijn?

Mocht je daar wel interesse naar hebben kun je zo op het forum een topic openen waarin mensen je geschikte films kunnen aanraden.

Als die films je aandacht kunnen vasthouden heb je al wel weer een onderwerp waar je met veel mensen over kan praten. Is toch weer een kleine stap naar leuk contact kunnen maken.
pi_183068996
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:10 schreef Trashcanman het volgende:
Als voorbeeld: je zei dat je geen films kijkt omdat de gebeurtenissen in een film zo onwaarschijnlijk zijn. Heb je wel eens gezocht naar films die heel realistisch of waargebeurd zijn?

Schindler's List :Y
Somebody that I used to know
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:36:07 #11
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183069012
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Schindler's List :Y
Zum beispiel ja.
pi_183075868
Heb je een therapeut, ts? Lijkt me verstandig met jouw stoornissen.

Verder, laat de hoop op een relatie maar even varen, ga jezelf eerst uit de put helpen. Anderen moet je daar niet in meeslepen.

Schrijf je moeder over wat je ervaart, zo te zien gaat je dat prima af.

En ga verder leren. Misschien dat je met je CBS interesse iets kan?

Sterkte.

Overigens ben ik wél heel gelukkig in mijn eentje. :)
1 + 1 = blauw
  Moderator zondag 11 november 2018 @ 14:47:04 #13
441859 crew  Lenny77
pi_183078661
Ik vind ook dat je het super hebt geschreven! Toont ook dat je intelligent genoeg bent.
Die nieuwe studie vind ik een heel goede tip! En een brief schrijven naar je moeder over wat er speelt is een hele goede! Die arme vrouw weet het allemaal niet maar ziet je lijden, wat denk je dat dit met haar doet? Misschien kan je haar ook gewoon dit topic laten lezen?
Ik zie dat er best goede tips zijn gegeven hier! Ik kan alleen maar zeggen: geef niet op, werk eerst even aan jezelf: geef jezelf een nieuw doel in het leven!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_183093040
Goed beschreven. Soms is de helft van jouw ‘verhaal’ te lang omdat er niets in staat. Jij omschrijft je leven in een snelvaart. Ik heb respect voor jou dat je het zo omschrijft! Ook heb je het niet makkelijk gehad.

Je denkt nu dat je vast zit. Je wilt een vriendin die niet komt en je hebt geen baan. Klinkt als een bodemloze put, maar ik geloof zeker dat jij er snel uit KAN komen.

Je moet gewoon keuzes maken. Ga een MBO 3 of 4 opleiding doen. Hoe je dingen omschrijft moet je dat wel kunnen wat betreft niveau. Nu kan het nog makkelijk. Je bent nog erg jong. Er zullen genoeg mensen zich voelen als jij en zijn 45 jaar.

Die vrouwen komen pas als jij gelukkig bent en zekerder bent. Of je krijgt ook iemand die niet lekker in haar vel zit, en dat wil je niet.

Investeer eerst eens flink in jezelf en dan pas twijfelen of je een relatie wilt of niet.

Dingen waar je aan kan gaan werken zijn:
- Je lichaam. Sporten maakt je gezonder en zekerder
- Je kennis. Een opleiding zal je meer zelfrespect geven. (Er is ook niets mis met wat je nu doet hoor!!) maar het kan anders.
- financieel zul je er op vooruit gaan ooit.
- sociale leven een beetje oppimpen. Ga bij een vereniging. Ga een kroeg in oid. Klinkt makkelijker dan het is, maar niemand doet het voor jou.

- DAN pas krijg je misschien een vriendin, maar je bent waarschijnlijk minder wanhopig omdat je jezelf meer waardeerd.

Een kind moet je verzorgen hè? Je hebt zelf nog genoeg leuke uitdagingen. Doe dat eerst voor je een kind wilt adopteren.

Alle boven beschreven dingen klinken heeel groot. En dat zijn ze ook. Maar zie het als kleine stapjes. Zelfs googelen naar welke sportschool er in de buurt zit is al een dingetje vooruit.

Ik ben ook op relatie gebied gelijk met jou. Ik vond me aanmelden voor een dating site kneiter eng. Mijn eerste berichtje versturen nog enger. Later contact met iemand was mega eng. 06 nr. Wisselen was me heel wat waard.

Goed, de eerste dat van mij. Ik wil er niet eens aan terug denken, ik vroeg het meisje 3x waar ze woonde. Maar ik heb het wel gedaan.

2e date ging beter. Nu 5 gehad en met 1 dame nu 3 keer gedate.

Heb ik een relatie? Nee.

Maar ben echt wel vooruit gegaan in alles. Ik hoef ook niet perse een relatie. Maar ik kom mij zelf op allerlei manieren tegen in dit ‘traject’.

Lang verhaal van mij, maar hopelijk motiveert het je. Je zal het zelf moeten doen, niemand doet het voor je. En straks mag je dan ook trots zijn :-)!

Stel dat die Spanjaard die mooie auto van zijn vader heeft gekregen, en ook nog een huis heeft gekregen. Hoe trots zal hij daar op zijn?
Straks heb jij een eigen auto van je zuur verdiende centen. Ik denk dat jij daar dan blijer/trotser op mag zijn.


Ohja. En niet iedereen is het zelfde. Een Spanjaard met een lekkere vrouw heeft waarschijnlijk geluk gehad in zijn leven. Jij niet, maar iemand in een krottenwijk ook niet. Dat is het leven.

En ohja, ik heb geen Facebook/instagram. Nooit likes gehad. Heerlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jardis op 12-11-2018 00:17:08 ]
pi_183093148
Mooie tips hier. Doe er iets mee TS! Don't give up. Soms moet je even door de modder van het leven heen, en moet het verleden verwerkt worden. Geef het de ruimte. Ga er wat mee doen. Het leven kan zó veel beter worden dan nu. Geef die hoop niet op. Wens je veel goeds toe.
Eens kijken
pi_183093364
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:56 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Doe wel eens een spelletje, noem een stad boven de 50.000 inwoners op, en ik weet het inwoneraantal van de gemeente ! :P

Afijn, meisjes van mijn leeftijd zijn niet bezig met cijfers van het CBS of wegenbouw, maar met bijvoorbeeld hun stages, hun school of met Flims (Net flix beginnen ze allemaal over)

En ik heb eerlijkwaar nog nooit echt een film gezien in mijn leven. Heb totaal geen fantasie en kan mij niet in fantasie verplaatsen. Waardoor ik steeds bij alles zeg ''dit is niet echt hoor'
Haha, bazen zinnen zijn dit. Kan echt lachen van herkenning. Netflix is zo saai!

Maar toch denk ik niet dat je gelijk hebt. Tuurlijk moet je niet op date 1 over cijfers van het CBS praten. Maar als jij omschrijft WAAROM jij dit interessant vindt ben ik al geïnteresseerd.

Ik denk dat het niet uit maakt wat je leuk vindt, als je maar trots bent op het gene waar je interesses in liggen.
pi_183100135
Herkenbaar verhaal TS.

Na de basisschool was voor mij ook een hel. Jaren later erachter gekomen dat er autisme in het spel is.

Ik heb de mazzel gehad dat mijn moeder me op dansles schopte destijds. Dat was overigens een behoorlijk gevecht, want ik wou niet. Maar daardoor wel in een situatie gekomen waar je met vrouwen (eigenlijk meisje toen nog) in aanraking kwam. Dat heeft voor mij erg geholpen destijds.
Dus misschien is dat een optie? Kom je gelijk in contact met vrouwen.

Wat hier ook gezegd word probeer breder te oriënteren. Al heb ik wel het idee dat je meer dingen leuk vind dan alleen wegenbouw en CBS, je noemt bv ook een artiest die je wou zien. Dus muzikale interesse is er. En je hebt vast genoeg meegemaakt tijdens die avonden met je vrienden. Kijk wat je nog meer leuk vind, ik snap dat de focus ligt op wegenbouw en CBS, maar ik geloof niet dat, dat het enige is.

Mijn focus is voornamelijk Fantasy en geschiedenis. Maar in gesprek met anderen komt dat maar terloops naar boven, omdat vaak de meeste mensen die interesses gewoon niet delen. Het is niet dat je dat zomaar even doet, maar proberen kan nooit kwaad. Zeker als je een date wil is het vaak niet handig om daar vol over te beginnen.

Maar zoek idd hobby's die je leuk lijken en die je enigszins pushen om buiten je eigen cirkel te komen. Ook scholing kan nog. Deeltijd MBO 4 of HBO bij het LOI of doe iets bij de Open Universiteit.

Wat daten betreft, schrijf je in bij Lexa of Okcupid. Tinder zou ik niet doen, omdat dat toch een beetje oppervlakkiger is. Maar maak daar een account aan en ga gesprekken aan. Het zal niet altijd even makkelijk zijn, maar het is een leerweg. Bedenk overigens dat er net zo veel vrouwen zijn die 'iets' hebben als mannen. Vaak is er in die groep wel meer begrip voor elkaar.

En idd films en series is wel een dingetje. Wat je kunt doen is een film avond met vrienden doen een aantal keer per maand. Dan is de animo makkelijker om te kijken.

Wat beter werk betreft is op scholen en kijken wat er nog meer is. Waar loop je tegen aan in een reguliere baan? En idd een andere jobcoach, iets in de administratie moet toch wel te doen zijn?

Je zult er iig wel zelf aan moeten werken en het zal niet altijd even makkelijk zijn. Dus zoek hobby's, probeer jezelf bij te houden met beweging en leren en probeer te daten. Volg assertiviteitstraining en ga naar een psycholoog als het niet gaat. En verwacht niet dat het allemaal in 1x gaat.

Ow en ook heel belangrijk, maar vertel je moeder wat er speelt.

Heel veel succes iig. :)
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  maandag 12 november 2018 @ 14:13:54 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183100796
TS, hoeveel uur denk je dat je kan werken, als je een baan hebt die beter bij je past?
Resistance is futile.
pi_183337080
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 11:38 schreef Kamina het volgende:
Heb je een therapeut, ts? Lijkt me verstandig met jouw stoornissen.

Nee behalve een Job coach heb ik niemand om mee te praten.

Merk dat ik daar wel enorm behoefte aan heb..
Mijn moeder heeft geregeld dat ik op een wachtlijst sta, voor een psycholoog gespecialiseerd voor mensen met autisme. de wachtlijst is ongeveer 6 maanden

Ik wil iedereen enorm bedanken voor al jullie lieve berichten.

Had even niet gereageerd omdat ik een aanvaring heb gehad met meiden.

Ik was in mijn eentje uit geweest in een kroeg voor jeugd. Vrienden konden allemaal niet, en ik wou niet wéér alleen thuis zitten.

Had 10 euro gekregen van moeders, dus die had ik meegenomen.
Bij de portier ging het al niet lekker, ik zei vriendelijk gedag, hij keek me wel aan.. Maar zei helemaal niets terug :N

Jas opgehangen, en er waren rond 1 uur niet al te veel mensen binnen, en merkte dat niet echt iemand naar mij omkeek... Dus naar de toilet gegaan, terug de dansvloer opgelopen, een beetje de mensen geobserveerd en kreeg toen een beetje een onzeker gevoel in mijn lichaam. Dus zonder een drankje besteld te hebben weer naar huis gegaan.

In een steeg was een ruzie aan de gang, hoorde geschreeuw van meiden, maar moest er langs omdat mijn huis daar achter ligt..

Een meisje, stond zo in de weg, dat ik er niet langs kon met de fiets.
Ze keek mij wel aan, maar ging bewust geen stap aan de kant.. Dus ik fiets heel rustig (stapvoets) toch langs haar heen, waarop ze schreeuwt 'kk mongool je fietst tegen mij aan'

Dat schoot bij mij helemaal in het verkeerde keelgat.... Ik had die avond al het idee dat iedereen mij zag als niets of als 'niet bestaand wezen' en dan word ik ook nog eens uitgescholden terwijl zij bewust geen stap aan de kant gaat.....

Dus ik stap de fiets af, en zeg pardon?
Waarom haar vriendinnen ermee gingen bemoeien, en ik kreeg te horen ''als je niet snel oprot sla ik al je tanden uit je mond kut buitenlander ''

(Mijn vader is van buitenlandse afkomst (Irak), maar ben 100% Nederlands omdat ik mijn vader nooit echt goed gekend heb. en mijn moeder mij 25 jaar in haar eentje opvoed )

Dus ik was razend.... Toen kwam er een jongen naar me toe die zei ''Kalm aan kerel, dat meisje heeft ruzie met haar vriend via de telefoon, en ze richt haar frustratie af op jouw, fiets maar gewoon door''

Dus toen ben ik verder gaan fietsen... Maar ik kon mezelf niet meer inhouden, en heb op een stoeprand 2 uur zitten huilen en mokken ....

Sorry voor dit lange verhaal... Maar sinds dat incident is er iets gebeurd in mijn hoofd..
De enige keer dat ik met een meid spreek, is het zeer negatief....
Heb zo erg het idee gekregen dat meiden van mijn leeftijd mij haten..

Dat ik gelijk ook gestopt ben met tinder, en überhaupt probeer ik mijn hersenen af te leren om ooit nog aan vrouwen te denken, want vind ze echt bijzonder gemeen tegenwoordig.

Jongens zijn vaak aardig tegen mij, maken wel eens in een kroeg een praatje in de toilet etc.. Maar meiden kijken altijd zo arrogant en maken echt nooit een praatje (behalve als ze geen sigaretten bij zich hebben in een kroeg )

Ben er gewoon klaar mee, ik wordt toch altijd gezien als waardeloos door meiden.
Lijkt wel alsof ze mijn verschijning haten..

Is er ook positief nieuws?

Ja zeker....

Heb gesolliciteerd bij een koeriersbedrijf in Deventer en mag opkomen voor een gesprek :)

Auto rijden is wel echt een passie van me. Alleen een paar dingen waar ik zorgen over heb

De werkdruk.... En wil graag zaterdag en zondag weekend, hou van vastigheid
En dat je als koerier weinig collega's hebt, en vaak in je eentje aan het rijden bent...

Maar het is denk ik wel beter dan schoonmaak werk! :) Het koerier is ook fulltime, dus hopelijk verdien ik dan ondanks mijn wajong uitkering iets meer !!

Bedankt voor jullie berichten. Ik waardeer het enorm, en dat meen ik echt !

Fijne avond allemaal.
pi_183338220
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 02:49 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

In een steeg was een ruzie aan de gang, hoorde geschreeuw van meiden, maar moest er langs omdat mijn huis daar achter ligt..

Een meisje, stond zo in de weg, dat ik er niet langs kon met de fiets.
Ze keek mij wel aan, maar ging bewust geen stap aan de kant.. Dus ik fiets heel rustig (stapvoets) toch langs haar heen, waarop ze schreeuwt 'kk mongool je fietst tegen mij aan'

Dat schoot bij mij helemaal in het verkeerde keelgat.... Ik had die avond al het idee dat iedereen mij zag als niets of als 'niet bestaand wezen' en dan word ik ook nog eens uitgescholden terwijl zij bewust geen stap aan de kant gaat.....

Dus ik stap de fiets af, en zeg pardon?
Waarom haar vriendinnen ermee gingen bemoeien, en ik kreeg te horen ''als je niet snel oprot sla ik al je tanden uit je mond kut buitenlander ''

(Mijn vader is van buitenlandse afkomst (Irak), maar ben 100% Nederlands omdat ik mijn vader nooit echt goed gekend heb. en mijn moeder mij 25 jaar in haar eentje opvoed )

Dus ik was razend.... Toen kwam er een jongen naar me toe die zei ''Kalm aan kerel, dat meisje heeft ruzie met haar vriend via de telefoon, en ze richt haar frustratie af op jouw, fiets maar gewoon door''

Dus toen ben ik verder gaan fietsen... Maar ik kon mezelf niet meer inhouden, en heb op een stoeprand 2 uur zitten huilen en mokken ....

dat ligt niet aan jouw vermeende autisme, dat ligt er gewoon aan dat zij een aso is en haar vriendinnen ook
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_183340855
Je moet wat gaan resocialiseren man: sportclub, vereniging, gewoon iets om onder de mensen te komen. Er zijn zoveel verenigingen, over echt allerlei onderwerpen. Het zal je verbazen. En ze zitten meestal te springen om mensen, iemand die zijn vrijwilligerswerk serieus neemt kunnen ze altijd gebruiken. Als je wat meer onder de mensen komt gaat het praten met meisjes ook beter, omdat je meer te vertellen hebt en omdat je het meer gewend bent. Plus dat je dan ook vanzelf moet praten met meisjes/vrouwen zonder dat er zoveel romantische druk op ligt.
pi_183348700
Denk het ook wat hierboven staat.

Stappen is ook wel erg moeilijk om daar nieuwe contacten te maken. Als ik met vrienden op pad ga heb ik eerlijk gezegd geen zin om met een eenling te praten. Dat doe ik op mijn sportclub en op mijn werk wel.

Heb het idee dat jij dus wat socialer wilt zijn, maar direct bij het einde begint. Alleen stappen.
Alsof je gaat lessen voor een vervoersmiddel en begint met een verlengde vrachtwagen, dat gaat nooit goed.

Op een dansvloer maak je ook geen contact met mensen, tenzij je goed kan dansen etc.. ik kan dat niet en jij denk ik ook niet als Ik alles zo lees (niet erg natuurlijk).

Weet waar je kwaliteiten liggen, en richt je dan daar op. Stappen is dat misschien niet.

(Probeer je alleen te helpen hoor. Als jij een avondje alleen wil stappen moet je dat zeker doen).

Post gerust meer, met gerichte vragen. Hopelijk kunnen we je helpen.

Ik hoop voor je dat je die baan krijgt :-)!
pi_183349036
Om nog even inte gaan hoe hard de wereld is. Die gast bij ee portier wil het liefst 10 lekkere vrouwen binnen laten en daarna 5 rijke gasten. Dat is hun doelgroep. Dat geeft hun uitstraling etc..

Jij bent dat waarschijnlijk niet, en daarom heeft die portier jou misschien net zo lief er niet in als wel. Dus hij heef zakelijk gezien weinig reden jou heel vriendelijk gedag te zeggen.

Misschien overdrijf ik wel heel erg hoor, het kan zijn dat hij jou de volgende keer wel heel vriendelijk gedag zegt. Maar ik denk echt dat ze zo denken. Mensen zijn niet altijd aardig.

Ik kom met vrienden soms ook niet overal binnen in de stad. Redenen weet ik niet precies, maar ik weet wel dat beveiligers er een soort spelletje van maken. Tegen een groepje ‘boerse’ jongens zeggen hij is vol, en tegen 5 dames met korte rokjes zeggen, kom binnen. Heb er wel eens wat over op tv gezien.

Moraal van het verhaal. Stappen is vaag en is niet ‘het’ leven om dames te scoren en feest te vieren. Maandag avond bij de schaak/biljart club. Daar zijn vriendelijkere mensen.
pi_183351936
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 02:49 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Toen kwam er een jongen naar me toe die zei ''Kalm aan kerel, dat meisje heeft ruzie met haar vriend via de telefoon, en ze richt haar frustratie af op jouw, fiets maar gewoon door''
Die vent heeft een goede daad verricht _O_ (en hij had zeer waarschijnlijk ook gelijk. Trek die ruzie je niet persoonlijk aan).
Somebody that I used to know
  zondag 25 november 2018 @ 08:57:10 #25
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_183356482
Respect TS, dat je alles zo open en bloot hier neerlegt. Heb geen ervaring met autisme of sociaal isolement, maar zal proberen op basis van levenskennis die ik heb met je mee te denken.

- zoek een andere baan: een baan waarbij je onder de mensen bent, en het liefst onder de mensen waar jij een beetje bij kan aarden. Koerierswerk lijkt jou nu een fijne baan: autorijden is je passie, maar pas op: het is ook eenzaam. Atijd alleen op de weg. Dus pas op dat het niet als een escape gaat werken waardoor je sociaal isolement toeneemt
- als je interesses bij architectuur en hoogbouw liggen: probeer daar mensen bij te ontmoeten. De holland hoogbouw fora ken je vast wel. Die organiseren ook wel eens meetings etc, waar je met gelijkgestemden kan praten
- probeer je wat meer te ‘bemoeien’ met de bouwontwikkelingen in jou stad, of steden die je interessant vindt. Ga naar discussieavonden van de gemeente, zoek aansluiting met het architectuurcentrum en ontmoet daar mensen met dezelfde passie. Van daaruit kan je proberen gids te worden of iets dergelijks, en stadswandelingen organiseren (en mensen ontmoeten)
- onderzoek eens of je wat aan een (deeltijd) bouwkunde opleiding hebt. Neem contact op met een paar willekeuige architectenbureau’s in de omgeving (het liefst wel wat grotere) met de vraag of je daar een snuffelstage kan lopen, dan kan je uitzoeken of het wat voor je is.
- probeer een meerwaarde voor jezelf te creeren: leer jezelf bijvoorbeeld 3d tekenen (kan goed met sketchup) en 3d printen. Daarmee kan je prima maquettetjes van jou ‘droom-hoogbouw stad’ maken waarmee je jezelf bij bedrijven kan ‘verkopen’.

En verder: in de steeg was je gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Probeer dat van je af te zetten. Zij is het allang weer vergeten, en jij zit er mee.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')