abonnement Unibet Coolblue
pi_183062432
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:36 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wat was dat voor telescoop?
https://www.google.nl/sea(...)12085484028806250385
pies on joe toe
pi_183063193
Ooit een bouwplan voor een bootje gekocht. Ook een deel van de materialen. Sommige dingen gingen meteen al fout dus het meeste moest direct al opnieuw. Omdat het tegen de kerst liep en ik juist dan iets te doen wilde hebben best veel spul te voren al gekocht. Het wou niet helemaal als ik wilden en het ding was een behoorlijk sta in de weg in huis. Tot slot werd ik ook niet goed van die houtlucht dus het ding maar in elkaar gedrukt en deels hergebruikt en in een kampvuur gestopt.

Het hele experiment heeft me meer dan vijfhonderd euro gekost exclusief gekocht gereedschap en dus geen bal opgeleverd behalve duur gereedschap wat ik eigenlijk nooit meer gebruikt heb.

En toch blijft zelfbouw wel trekken. Wie weet ooit nog eens een poging maar dan een beproeft en gratis ontwerp.

De tekening was best een hoop geld, toen een half jaar later die boot commercieel op de markt kwam voor een dumpprijs voelde ik me best wel bekocht. Tijdens een proefvaart met die boot was ik wel blij dat het niets geworden was, wat een waardeloos ontwerp bleek het te zijn, slecht stuurbaar zwaar te varen en de balans was totaal anders dan mijn bedoeling was.
pi_183063534
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Papier.
Oh, ik dacht echt aan een modeltrein ofzo...
pi_183063561
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:59 schreef qajariaq het volgende:
Ooit een bouwplan voor een bootje gekocht. Ook een deel van de materialen. Sommige dingen gingen meteen al fout dus het meeste moest direct al opnieuw. Omdat het tegen de kerst liep en ik juist dan iets te doen wilde hebben best veel spul te voren al gekocht. Het wou niet helemaal als ik wilden en het ding was een behoorlijk sta in de weg in huis. Tot slot werd ik ook niet goed van die houtlucht dus het ding maar in elkaar gedrukt en deels hergebruikt en in een kampvuur gestopt.

Het hele experiment heeft me meer dan vijfhonderd euro gekost exclusief gekocht gereedschap en dus geen bal opgeleverd behalve duur gereedschap wat ik eigenlijk nooit meer gebruikt heb.

En toch blijft zelfbouw wel trekken. Wie weet ooit nog eens een poging maar dan een beproeft en gratis ontwerp.

De tekening was best een hoop geld, toen een half jaar later die boot commercieel op de markt kwam voor een dumpprijs voelde ik me best wel bekocht. Tijdens een proefvaart met die boot was ik wel blij dat het niets geworden was, wat een waardeloos ontwerp bleek het te zijn, slecht stuurbaar zwaar te varen en de balans was totaal anders dan mijn bedoeling was.
OMG :{
  zaterdag 10 november 2018 @ 16:29:59 #55
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_183063696
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:59 schreef qajariaq het volgende:
Ooit een bouwplan voor een bootje gekocht. Ook een deel van de materialen. Sommige dingen gingen meteen al fout dus het meeste moest direct al opnieuw. Omdat het tegen de kerst liep en ik juist dan iets te doen wilde hebben best veel spul te voren al gekocht. Het wou niet helemaal als ik wilden en het ding was een behoorlijk sta in de weg in huis. Tot slot werd ik ook niet goed van die houtlucht dus het ding maar in elkaar gedrukt en deels hergebruikt en in een kampvuur gestopt.

Het hele experiment heeft me meer dan vijfhonderd euro gekost exclusief gekocht gereedschap en dus geen bal opgeleverd behalve duur gereedschap wat ik eigenlijk nooit meer gebruikt heb.

En toch blijft zelfbouw wel trekken. Wie weet ooit nog eens een poging maar dan een beproeft en gratis ontwerp.

De tekening was best een hoop geld, toen een half jaar later die boot commercieel op de markt kwam voor een dumpprijs voelde ik me best wel bekocht. Tijdens een proefvaart met die boot was ik wel blij dat het niets geworden was, wat een waardeloos ontwerp bleek het te zijn, slecht stuurbaar zwaar te varen en de balans was totaal anders dan mijn bedoeling was.
zelfbouwboot O+
hoe vet. heb je een foto van hoe die er theoretisch uit zou komen te zien?
pi_183063865
Fietsen. Uiteindelijk niet enorm veel aan uitgegeven, 2e hands racefiets gekocht voor 250 euro en wat kleding bij Decathlon.

Uiteindelijk was ik toch te lui en duurt fietsen gewoon lang. Fiets en kleding later verkocht en snorscooter gehaald.
pi_183063966
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

zelfbouwboot O+
hoe vet. heb je een foto van hoe die er theoretisch uit zou komen te zien?


Een BlackPearl maar dan met wat aanpassingen om het beter zeewaardig te maken.
Mocht ik weer beginnen dan eerst met een wat eenvoudiger model. Google maar eens op 'one sheet boat plans' voor veel simpeler projecten.
  zaterdag 10 november 2018 @ 17:00:59 #58
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183064143
Muziekinstrumenten: gitaar, bas en mondharmonica staan hier nog stof te verzamelen. Pak ze soms wel op maar de ambitieuze plannen van eerder zijn wel weg :P

Volkstuintje: was tof en begon met goede moed er aan. Ook nog met de vriend van een vriendin van me er aan begonnen zodat er altijd wel iemand tijd heeft om te schoffelen. Later dat jaar raakte hij uit het zicht en ik had het eea aan problemen op mijn bord gekregen waardoor ik er geen energie voor op kon brengen. Resultaat: tuin verslonst en uit beheer genomen.

Meerdere sporten, oa kickboksen en kempo: supertof en ik kon aardig meekomen, maar door voorgenoemde dip en onregelmatige diensten sloeg ik te vaak trainingen over zodat de motivatie wegviel.
pi_183069517
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:48 schreef qajariaq het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een BlackPearl maar dan met wat aanpassingen om het beter zeewaardig te maken.
Mocht ik weer beginnen dan eerst met een wat eenvoudiger model. Google maar eens op 'one sheet boat plans' voor veel simpeler projecten.
Gaaf ding! :7
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183073568
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:13 schreef cherrycoke het volgende:
Modelbouw, en was er nog goed in ook maar soms duur
Psssst :P

CRE / [Modelbouw #10] Goed gereedschap is het halve werk!

Gewoon opnieuw beginnen *O* Hoeft niet duur te zijn *O*
pi_183073569
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh ja, gitaar spelen :') het ontbrak me aan doorzettingsvermogen
En dat
pi_183073733
Ik vrees dat ik racefietsen inmiddels als een mislukte hobby kan aanmerken :')

Vorig jaar zomer een fiets gekocht, deze zomer misschien drie keer gefietst. Ik geniet er dan overigens wel van, dus het is natuurlijk maar hoe je het ziet, maar echt fanatiek zal ik er nooit in worden.
pi_183081082
Nav dit topic heb ik mijn piano te koop gezet! Dus als iemand nog een nieuwe hobby zoekt...? :D
pi_183081555
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 16:59 schreef Farenji het volgende:
Nav dit topic heb ik mijn piano te koop gezet! Dus als iemand nog een nieuwe hobby zoekt...? :D
Ik zie het niet staan.

Vraag & Aanbod
pi_183082276
Was een jaar of tien geleden begonnen met piano, maar toen slechts een jaar of twee volgehouden. Wilde een tijdje terug weer beginnen, dus een piano gekocht van 1600 euro, een maand lang op getingeld en toen was de lol er weer af. Piano weer verkocht voor 1250 euro.
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 16:18:18 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183103505
Ik stop eigenlijk met elke "hobby", ik deel ze ook meer in als projecten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 5 december 2018 @ 20:16:18 #68
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_183556141
Gitaarspelen, vijf a zes keer gedaan en daarna gestopt _O- _O-
Vervelende stoepboer!
pi_183561137
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 17:57 schreef Quark24 het volgende:
Was een jaar of tien geleden begonnen met piano, maar toen slechts een jaar of twee volgehouden. Wilde een tijdje terug weer beginnen, dus een piano gekocht van 1600 euro, een maand lang op getingeld en toen was de lol er weer af. Piano weer verkocht voor 1250 euro.
Als je over acht jaar weer een kriebel hebt... Adult piano adventures van Faber en Faber. Dat is het enige pianoboek dat me lang kon blijven boeien. En kies dan voor een recente, digitale piano. Dat klinkt (persoonlijk) beter dan een afgeragde akoestische, hoef je niet te stemmen, kan je gewoon 's avonds mee oefenen (hoofdtelefoon/volumeknop), kan opnemen (zodat je terug kan luisteren wat je allemaal fout doet) en kan gewoon met de post verstuurd worden.

Zo'n digitale piano hoeft niet duur te zijn (...voor een piano), als hij maar nieuw is. Je kan in de digitale pianowereld beter een nieuwe instapper kopen dan een oud topmodel, omdat de techniek onder de motorkap zo hard vooruit gaat.

Ik heb het wel over een digitale piano van een eurootje of 700-1200 en niet over een keyboard. :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 06-12-2018 02:40:14 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')