abonnement Unibet Coolblue
pi_183674404
Wat geniet ik toch van dit topic...
:) O+
  woensdag 12 december 2018 @ 23:45:31 #102
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183694600
Vandaag heb ik het resultaat van het frezen mogen aanschouwen. Op sommige muren blijft er niet veel steen meer over.




Dit weekend het leidingwerk erin, dan kan volgende week de stucadoor aan de slag op deze muur.

En het dak er helemaal af, sorry voor de slechte foto, maar het was al donker


En nog wat work in progress



http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 13 december 2018 @ 06:09:58 #103
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183696720
Daar gaat behoorlijk wat buis doorheen idd. De laatste foto is de waskamer met de klaargezette keukenkasten? :) fijne ruimte hoor!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_183697185
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 06:09 schreef monsterd. het volgende:
Daar gaat behoorlijk wat buis doorheen idd. De laatste foto is de waskamer met de klaargezette keukenkasten? :) fijne ruimte hoor!
Laatste foto’s zijn idd van de waskamer.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 19 december 2018 @ 01:08:04 #105
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183821757
Zo vanavond laat thuis na een druk weekend en 2 avonden klussen maar het staal zit op z'n plaats zodat morgen de aannemer verder kan met de dakopbouw. Zaterdag wat hulp gehad om de balken naar het plat dak te krijgen en de palen overeind. Verder hebben we het weer voornamelijk samen gedaan. Waarbij ik vanavond voor het eerst even dacht ik kan dit niet. Op de steiger op het platte dak de balk proberen tegen te houden terwijl m'n man de andere kant op zijn plek legde. Gelukkig verzon hij nog iets slims en lukte het toen wel. Maar man wat is het koud de afgelopen dagen :X

Overzicht foto van de achterkant zaterdagochtend


Balken omhoog met hulp

Ruimte maken voor de ijzeren balken boven de nieuwe openslaande deuren *O*

En het is weer dicht



Balk aan de voorkant, je ziet er bijna niets van, dus dat beloofd veel goeds voor de dakopbouw en het aanzicht aan de voorkant.


Palen overeind, hierop liggen de balken voor de achterkant. Het raam wordt vervangen door een raam over de volledige hoogte van de dakopbouw


Zicht vanuit het platte dak richting de achterkant

En het zicht van buiten naar "binnen" In de schuine kant komen ook nog eens 3 ramen

In de tijd dat ik mijn man niet kon helpen heb ik de gesleufde leidingen uitgehakt, leidingwerk erin en stucadoor aan de slag _O_
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_183821782
Knap gedaan en stoer doorgegaan _O_
pi_183822906
Ik vind het heel knap wat jullie allemaal zelf doen. En volgens mij staat jullie huis heerlijk vrij O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183863122
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 01:10 schreef AnneX het volgende:
Knap gedaan en stoer doorgegaan _O_
Op dat iets minder stoer hoor :'(

quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 08:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het heel knap wat jullie allemaal zelf doen. En volgens mij staat jullie huis heerlijk vrij O+
Dat is vooral te danken aan mijn man hoor, ik doe wat hij zegt ;)
Aan de ene kant de straat met het kanaal aan de andere kant een groot opslag terrein van defensie en een hele grote tuin dus gelukkig hebben er geen buren last van ons geklus.

Terwijl ik gisteren aan het werk was kreeg ik foto's van mijn man doorgestuurd die een dag vrij was om te overleggen met de aannemer etc. Het begint er weer langzaam uit te zien als een huis. En voor een vrouw met niet al teveel ruimtelijk inzicht begin ik nu ook inzicht te krijgen in hoe het eruit gaat zien *O*
Gisteravond had ik kerstdiner van het bedrijf waar ik gedetacheerd ben bij iemand thuis, hij woont in een heel mooi verbouwde boerderij, heel leuk om te zien hoe zoiets gaat worden omdat ze redelijk dezelfde smaak hebben als wij en ook een aantal dingen hebben die wij ook gaan krijgen, zoals de trap, de grootte van de eetkamertafel en onze badkamerkraan in de wc.

Het platte dak, de muur en het dak een verdieping lager gaat er dus nog uit.


Het schuine dak, in het bovenste vak komen dakramen


Links van het A-frame gaat het dak er uit en kom je onder het platte dak van de eerste foto uit
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 20 december 2018 @ 21:32:51 #109
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183863228
Ik sta steeds versteld van het enorme werk dat verricht wordt. Jullie hebben straks echt een compleet paleisje.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 21 december 2018 @ 20:19:06 #110
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183882277
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:32 schreef monsterd. het volgende:
Ik sta steeds versteld van het enorme werk dat verricht wordt. Jullie hebben straks echt een compleet paleisje.
Dank je!

Manlief is vanavond nog n balk plaatsen zodat de metselaar deze morgen ook kan inmetselen. Ik ben na een drukke week thuis gebleven en begonnen met het inpakken van de servieskast. Deze wordt tussen kerst en oud en nieuw opgehaald met dank aan Marktplaats.
Meubels passen straks niet meer, dus bijna alles is te koop.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_183885114
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:29 schreef SV-tje het volgende:
[..]

Dat is vooral te danken aan mijn man hoor, ik doe wat hij zegt ;)
Aan de ene kant de straat met het kanaal aan de andere kant een groot opslag terrein van defensie en een hele grote tuin dus gelukkig hebben er geen buren last van ons geklus.
Haha maar zo is het hier niet anders hoor haha.

Wel heerlijk zo vrij.. Wil ik ook. Nog even sparen.. Even :@ :+

Wij hebben wel buren aan een kant van ons met een klein mannetje dus in de avond proberen wij geen herrie te maken zo'n kind moet de volgende dag immers ook weer naar school. Maar dat is soms wel vet onhandig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183885731
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha maar zo is het hier niet anders hoor haha.

Wel heerlijk zo vrij.. Wil ik ook. Nog even sparen.. Even :@ :+

Wij hebben wel buren aan een kant van ons met een klein mannetje dus in de avond proberen wij geen herrie te maken zo'n kind moet de volgende dag immers ook weer naar school. Maar dat is soms wel vet onhandig.
Je moet er ook weer niet te veel rekening mee houden. Je eigen planning gaat voor en zo’n kleintje slaapt door veel meer heen dan jij verwacht. Ik had de afspraak met mijn buren dat ik deed wat ik wilde en ze zich zouden melden als het ten koste ging van de slaap van hun. Ik heb ze nooit op de stoep gehad en er best regelmatig naar gevraagd. Misschien een tip ;)
pi_183886289
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:15 schreef Puala het volgende:

[..]

Je moet er ook weer niet te veel rekening mee houden. Je eigen planning gaat voor en zo’n kleintje slaapt door veel meer heen dan jij verwacht. Ik had de afspraak met mijn buren dat ik deed wat ik wilde en ze zich zouden melden als het ten koste ging van de slaap van hun. Ik heb ze nooit op de stoep gehad en er best regelmatig naar gevraagd. Misschien een tip ;)
Ik denk dat ik mij er ook drukker om maak dan onze buren dat doen.

Maar agh grote breek werk is gedaan nu :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 23 december 2018 @ 23:47:46 #114
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183933090
Weer een goed weekend achter de rug, hier is het grote breekwerk helaas nog niet gedaan.

In deze muur komt een zodanig groot raam dat het slopen van de muur en straks dichtzetten rondom het kozijn makkelijker was.



De muur rechtvooruit, het grootste deel van het muurtje links en het dak moeten er nog uit


De muur voor de dakopbouw is opgemetseld


Ik heb ondertussen de wc in de eerste laag verf gezet, erg blij al met dit resultaat. Morgen de tweede laag


Vandaag hebben we de waskamerkeuken geplaatst, helaas wat tegenslag doordat de korte wand 10cm naar voren moest voor de wasmachine, hierdoor heeft het langer geduurd dan gehoopt en zijn we dan ook nog niet klaar. Op de bruine platen links komen ook nog kastjes zodat het één wand wordt met de wasmachine en droger ertussen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_183935113
Mooi zo’n wand/bijkeuken!!!

Wat een klus zeg! Wordt wel erg mooi!
pi_183935219
Wat een fijne ruimte zo die bijkeuken. Daar heb je echt wat aan.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 24 december 2018 @ 09:14:27 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183935684
Hahaha, die dakopbouw ziet er momenteel nog lekker rommelig uit ;) , maar wordt ongetwijfeld prachtig!

Je bijkeuken begint echt mooi te worden. Ik ben lichtelijk jaloers ;) , misschien in een volgend huis ook maar gaan voor een bijkeuken.

En vet, plafond ook meegeschilderd in de WC (gaan wij ook doen).
Resistance is futile.
  maandag 24 december 2018 @ 09:32:51 #118
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183935896
Oh heerlijk de ruimte zo. Gaan jullie de gevel nog bekleden uiteindelijk?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 24 december 2018 @ 10:08:01 #119
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183936289
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 09:32 schreef monsterd. het volgende:
Oh heerlijk de ruimte zo. Gaan jullie de gevel nog bekleden uiteindelijk?
Gewoon zo laten ;) :+
Resistance is futile.
pi_184017010
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 09:14 schreef Seven. het volgende:
Hahaha, die dakopbouw ziet er momenteel nog lekker rommelig uit ;) , maar wordt ongetwijfeld prachtig!

Je bijkeuken begint echt mooi te worden. Ik ben lichtelijk jaloers ;) , misschien in een volgend huis ook maar gaan voor een bijkeuken.

En vet, plafond ook meegeschilderd in de WC (gaan wij ook doen).
Bijkeuken is nu bijna klaar, hadden wat verkeerde kasten dus die hebben we teruggebracht en andere gehaald. Helaas bleek ook de kraan kapot dus daarvoor hebben we ook een nieuwe, maar die moet er nog op.
WC is wel bijna klaar, alleen het fonteintje morgen nog plaatsen.

quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 09:32 schreef monsterd. het volgende:
Oh heerlijk de ruimte zo. Gaan jullie de gevel nog bekleden uiteindelijk?
Het hele "nieuwe" (uit 1989) gedeelte van het huis aan de achter en zijkant wordt inderdaad bekleed met hout.

Hebben toch wat rustiger aan gedaan de afgelopen dagen als eerst het plan was, maar we waren allebei te vermoeid. Vandaag wel grote vorderingen door de aannemer, het dak is weer bijna dicht :D


Kerstcadeau voor onszelf, een werkende toilet binnen


Waskamer bijna klaar, nu nog alles afstellen en de greepjes erop en dan kan ik een deel van de keukenspullen gaan inruimen/verhuizen


Onder de stucloper zit dit blad
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 27 december 2018 @ 23:11:27 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184017337
_O_

Sjiek toilet, en je bijkeuken is ook supervet. Die kastenwand ben ik stiekem jaloers op ;)
Resistance is futile.
  vrijdag 28 december 2018 @ 08:05:31 #122
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184022793
Moooooi!!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184023166
Oh die bijkeuken wat mooi zeg O+
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 28 december 2018 @ 13:10:44 #124
325863 Krisp
Like.no.other
pi_184027933
Mooi hoor! Die loze ruimte onder de kastenwand en naast het blad, ga je daar nog wat mee doen? Hebben jullie ook versterkingen aangebracht in het kastje onder de wasmachine en de droger? En ik neem aan dat jullie rond de kasten nog e.e.a. gaan afwerken op een later moment? :)
  zaterdag 29 december 2018 @ 00:00:15 #125
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184048300
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:11 schreef Seven. het volgende:
_O_

Sjiek toilet, en je bijkeuken is ook supervet. Die kastenwand ben ik stiekem jaloers op ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:05 schreef monsterd. het volgende:
Moooooi!!
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh die bijkeuken wat mooi zeg O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:10 schreef Krisp het volgende:
Mooi hoor! Die loze ruimte onder de kastenwand en naast het blad, ga je daar nog wat mee doen? Hebben jullie ook versterkingen aangebracht in het kastje onder de wasmachine en de droger? En ik neem aan dat jullie rond de kasten nog e.e.a. gaan afwerken op een later moment? :)
Dank jullie wel, zijn er zelf ook heel blij mee.

De loze ruimte blijft loos, ruimte niet nodig en hebben liever een standaard kastje dan een speciaal hoekkastje. De kastjes zijn standaard verstevigde kastjes met een extra blad erop. De bedekkingspanelen liggen al klaar inderdaad.

Vandaag waren we weer even met z'n tweetjes, hebben het muurtje van de slaapkamer, het plafond van de oude keuken en de tussenmuur tussen de keuken en de garage gesloopt zodat de totale ruimte zichtbaar is. Foto's vanaf de slaapkamer heb ik nog niet maar vanaf beneden ziet het er zo uit:
Plafond weg, muur staat nog

Vanuit de garage

Tijdens het slopen

Vanuit de garage, slaapkamer is ook zichtbaar


En open

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 29 december 2018 @ 00:33:16 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184049263
Holy shit, wat een bak ruimte zo! O+

(Over het algemeen zie ik vaak vrij weinig in de foto’s die je post. :D Maar nu snap ik het eens! )
***
  zaterdag 29 december 2018 @ 09:10:44 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184053052
Wow, wat een balzaal zo!
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 29 december 2018 @ 09:11:57 #128
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184053060
Dat is een hele grootte open ruimte zo ^O^
Blijft dat nu ook zoals het nu is ? :@ Of word er nog een balklaag aangebracht waardoor er twee kamers ontstaan ?
  zaterdag 29 december 2018 @ 22:55:43 #129
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184073992
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 00:33 schreef Brighteyes het volgende:
Holy shit, wat een bak ruimte zo! O+

(Over het algemeen zie ik vaak vrij weinig in de foto’s die je post. :D Maar nu snap ik het eens! )
Naar aanleiding van dit berichtje en het feit dat ik zelf ook niet altijd blij ben met wat er op de foto's te zien is ga ik proberen de locaties van de plaatjes van de architect op de foto te zetten, dat zou inmiddels moeten kunnen. Wordt vervolgd

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 09:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is een hele grootte open ruimte zo ^O^
Blijft dat nu ook zoals het nu is ? :@ Of word er nog een balklaag aangebracht waardoor er twee kamers ontstaan ?
De balklaag zat er, die hebben we juist gisteren weg gehaald om deze open ruimte te creëren. De trap komt hier te staan, dus dan zal het wel wat minder hoog en open aanvoelen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 30 december 2018 @ 00:11:18 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184076338
Ik vind dat hele hoge wel heel tof geloof ik.

En don’t worry over de foto’s, het is gewoon heel inschatten vanaf een foto hoe het in het geheel past.

Maar echt, jullie visie om dit in het huis te zien en het zo groots aan te pakken... _O_
***
  zondag 30 december 2018 @ 00:22:14 #131
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_184076655
wauw! wat een project! echt gaaf, ben super jaloers!
pi_184098696
Ongekend wat voor werk jullie verzetten, er komt echt zicht aan nu _O_
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 1 januari 2019 @ 12:21:27 #133
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184138721
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 00:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind dat hele hoge wel heel tof geloof ik.

En don’t worry over de foto’s, het is gewoon heel inschatten vanaf een foto hoe het in het geheel past.

Maar echt, jullie visie om dit in het huis te zien en het zo groots aan te pakken... _O_
Het hele hoge is straks minder zichtbaar omdat de trap daar komt. Het zo groots aanpakken is te danken aan de architect die dit zo heeft bedacht, wij hadden zelf een behoudener idee. Maar hebben het huis wel gekocht vanwege de beneden ruimte.

quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 00:22 schreef bleiblei het volgende:
wauw! wat een project! echt gaaf, ben super jaloers!
quote:
2s.gif Op zondag 30 december 2018 20:46 schreef junkiexp het volgende:
Ongekend wat voor werk jullie verzetten, er komt echt zicht aan nu _O_
Dank je, voor ons is het ook elke keer weer spannend om te zien hoe het er uit gaat zien.
Maar het begint vorm te krijgen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een begin gemaakt met de fermacell vloer boven
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 1 januari 2019 @ 16:45:02 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184142586
Gaaf om die plaatjes van hoe het gaat worden er bij te zien! _O_ O+
***
  dinsdag 1 januari 2019 @ 17:09:54 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184142969
Eens met Be, ik vind het soms moeilijk om het resultaat voor te stellen maar met deze post is wel duidelijk dat het geweldig wordt!
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 17:37:56 #136
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184143377
Nu begrijp ik de open ruimte ook wat beter ! Ik vind het nog wel wat om met zo'n architect in zee te gaan. Maar het wordt wel erg modern zo :)
pi_184143421
Wordt nog een uitdaging die woning warm te krijgen.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 17:45:37 #138
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184143474
Hehe, alleen al bij het zien van je fermacell vloer heb ik de geur van fermacell in mijn neus Hahah. :+

Lekker bezig hoor!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184143554
Het gaat wel heerlijk ruimtelijk worden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184144282
De laatste fotos ^O^ nu zie ik het ook pas! Prachtig _O_
  dinsdag 1 januari 2019 @ 21:12:18 #141
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_184148058
Hey schattig huisje hoor :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 6 januari 2019 @ 20:52:45 #142
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184248151
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 16:45 schreef Brighteyes het volgende:
Gaaf om die plaatjes van hoe het gaat worden er bij te zien! _O_ O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:09 schreef Seven. het volgende:
Eens met Be, ik vind het soms moeilijk om het resultaat voor te stellen maar met deze post is wel duidelijk dat het geweldig wordt!
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het gaat wel heerlijk ruimtelijk worden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 18:39 schreef deadly_kiss het volgende:
De laatste fotos ^O^ nu zie ik het ook pas! Prachtig _O_
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:12 schreef sararaats het volgende:
Hey schattig huisje hoor :*
Dank jullie wel! Ben ook blij dat het nu wat zichtbaarder wordt ook voor onszelf.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Nu begrijp ik de open ruimte ook wat beter ! Ik vind het nog wel wat om met zo'n architect in zee te gaan. Maar het wordt wel erg modern zo :)
Architect kenden we via mijn zwager, maar doet ook hele klassieke huizen. Binnenkant wordt inderdaad modern, er waren ook geen oude elementen om te behouden met uitzondering van de vorm van de ramen (en die hebben we dus ook bewust zo gelaten). Buitenkant wordt modern bij het nieuwe stuk en het oude huis wat ong 100 jaar oud is proberen we zoveel mogelijk in tact te laten, met uitzondering van de achterpui die in de jaren 90 al was vervangen en het raam aan de voorkant wat ooit een deur geweest is, ook heeft er ooit een klein raampje gezeten op het korte muurtje aan de zijkant maar hiervan is niets meer te zien, hier laten we de aanpassingen die al gedaan zijn intact.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:41 schreef john2406 het volgende:
Wordt nog een uitdaging die woning warm te krijgen.
Komt overal vloerverwarming, dus constante temperatuur en een pelletkachel in het zitgedeelte voor de stralingswarmte.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:45 schreef monsterd. het volgende:
Hehe, alleen al bij het zien van je fermacell vloer heb ik de geur van fermacell in mijn neus Hahah. :+

Lekker bezig hoor!
Vloerverwarming moeten we nog gaan frezen maar met zagen zie je de enorme stof wolken al, dus huren samen met de frees een hele goede stofafzuiging erbij. Hopelijk hebben wij die associatie dan niet ;)

Afgelopen week weinig foto's gemaakt, maar er is wel wat gebeurd natuurlijk, maar vooral dingen verder afgewerkt.
- Stalen balken tussen de hoge ruimte en de zitkamer/keuken vervangen door één grote balk. De grijze balk die onder de plafondbalken hing is er nu dus uit en er is er één om de plafondbalken geplaatst. Hiervoor moesten ook de balken voor boven de nieuwe deuropening tussen de woonkamer en de hal geplaatst worden (dit was oorspronkelijk een buitenmuur, dus twee hoekprofielen voor de binnen en de buitenmuur). De opening hebben we nog niet opengebroken omdat dit nu nog de enige afsluiting is om die ruimte warm te kunnen maken als we daar willen zitten om even te eten.
- Muur tussen de garage en de woonkamer verder afgebroken, ook dit was oorspronkelijk een buitenmuur, op 2 plekken zat deze zo vast dat het steenscherf voor steenscherf moest ipv baksteen voor baksteen dus dat heeft wat extra moeite gekost.
- Ondersteunen van de plafondbalk van de bovenverdieping zodat deze op de nieuwe stalen balk rust.
- Leidingwerk op het zoldertje zodat daar ook electra ligt en de ketel kan worden aangesloten.
- Fermacell vloer verder gelegd, volgende week vloerverwarming infrezen.
- Leidingwerk van de keukenwand en de keukeneilanden afgemaakt inclusief afvoeren naar buiten boren, zodat de stucadoor eind van de week dit glad kan zetten.

Alle gaten voor de buitenkozijnen zijn nu gemaakt, op de begane grond worden deze nu zo snel mogelijk geplaatst (zijn al klaar en glas is geleverd, dus wachten tot de kozijnenmaker tijd heeft). Ondertussen gaat de aannemer verder met het dichtmaken van de zijkanten van de dakopbouw zodat hij de kozijnmaten kan doorgeven aan de kozijnenmaker (zoon en vader).

Komende week vooral druk met het opruimen/inpakken/verkopen van de spullen in onze huidige woning, aangezien we aankomend weekend zoveel mogelijk spullen naar de opslag/moeder/schoonmoeder willen brengen. Zelf zullen we vanaf maandag dan ook bij mijn schoonmoeder gaan logeren en onze trouwe viervoeter in het hondenpension. Zoals je begrijpt hopen we dat deze situatie zo kort mogelijk duurt (insteek is maximaal 6 weken) en dat we dan boven kunnen slapen en douchen en alles wind en waterdicht is.
Vrijdag over een week is de oplevering van ons huidige huis :o :{
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 6 januari 2019 @ 21:35:11 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184249437
Oh wauw, dat is wel even echt een volgende fase! Ik hoop voor jullie dat het idd max 6 weken is, en zeker ook voor de hond! :Y
***
pi_184249500
Oei zes weken zonder woefje. Dat zal wel zwaar vallen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184251915
Succes de komende weken, nog wel wat ruimte voor vrije dagen om het proces wat te versnellen?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 8 januari 2019 @ 11:29:12 #146
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184276295
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:13 schreef junkiexp het volgende:
Succes de komende weken, nog wel wat ruimte voor vrije dagen om het proces wat te versnellen?
Ik helaas niet, werk als gedetacheerde dus ook al heb ik genoeg vrije dagen het wordt niet op prijs gesteld als ik die teveel opneem bij de klant.
Mijn man is deze week wel een aantal dagen extra vrij. Maar het belangrijkste is het plaatsen van de kozijnen. Voor de begane grond zijn deze klaar en het glas geleverd maar voor de dakopbouw kunnen deze nu pas worden opgemeten en duurt het nog ong 4 weken (op zijn vroegst) voordat deze gemaakt zijn. Helaas hebben we het dus niet helemaal in eigen hand 😕
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 10 januari 2019 @ 22:49:44 #147
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184328782
De fermacell vloer ligt erin boven :)
Morgen de vloerverwarming erin frezen. Daarna egalisatiemiddel en dan nog een 10mm dikke spreidlaag. Voor de ervaringsdeskundigen (Monsterd.?) hebben jullie de fermacell platen geschuurd? Bij ons zijn er tussen de platen millimeters hoogte verschil en we vragen ons af of dit een probleem is.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 10 januari 2019 @ 23:12:08 #148
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184329218
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:49 schreef SV-tje het volgende:
De fermacell vloer ligt erin boven :)
Morgen de vloerverwarming erin frezen. Daarna egalisatiemiddel en dan nog een 10mm dikke spreidlaag. Voor de ervaringsdeskundigen (Monsterd.?) hebben jullie de fermacell platen geschuurd? Bij ons zijn er tussen de platen millimeters hoogte verschil en we vragen ons af of dit een probleem is.
Wij hadden ook dat hoogteverschil in de platen. We hebben ze niet geschuurd maar het geheel afgesmeerd met tegellijm. Ben er nog niet achter of dit voor ons de beste manier was, want we hebben op 3 plekken in onze kamer toch een beetje hoogteverschil. Ik denk dat je met je aanpak wel meer kans maakt op een volledige vlakke ondergrond. Let er wel op dat de fermacellvloer een zwevende vloer is met kans op beweging. Dit kan invloed hebben op ke egalisatielaag heb ik onlangs ergens gelezen.

In ieder geval succes met het frezen! Waarmee gaan jullie dat doen? Wij kwamen met een gewone vloerenfrees er slecht doorheen namelijk :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 10 januari 2019 @ 23:20:20 #149
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184329388
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:12 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wij hadden ook dat hoogteverschil in de platen. We hebben ze niet geschuurd maar het geheel afgesmeerd met tegellijm. Ben er nog niet achter of dit voor ons de beste manier was, want we hebben op 3 plekken in onze kamer toch een beetje hoogteverschil. Ik denk dat je met je aanpak wel meer kans maakt op een volledige vlakke ondergrond. Let er wel op dat de fermacellvloer een zwevende vloer is met kans op beweging. Dit kan invloed hebben op ke egalisatielaag heb ik onlangs ergens gelezen.

In ieder geval succes met het frezen! Waarmee gaan jullie dat doen? Wij kwamen met een gewone vloerenfrees er slecht doorheen namelijk :P
We beginnen morgenochtend, dus ben benieuwd :')
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:55:31 #150
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184337980
Tussenstand, het gaat ongelofelijk traag en nu is de stofzuiger kapot dus moet worden omgeruild bij het verhuurbedrijf 🤐🤬
Daar gaat onze planning 😞
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184338028
Oh dat zijn altijd de dingen die je er niet tussen wilt hebben hé :{
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:13:39 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184338316
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:55 schreef SV-tje het volgende:
Tussenstand, het gaat ongelofelijk traag en nu is de stofzuiger kapot dus moet worden omgeruild bij het verhuurbedrijf 🤐🤬
Daar gaat onze planning 😞
Altijd irritant! Komt hopelijk snel goed, succes :)
Resistance is futile.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 15:23:50 #153
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184339799
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Altijd irritant! Komt hopelijk snel goed, succes :)
Ze hadden toch geen nieuwe stofzuiger staan 🤬 nu alles doorgeschoven naar volgende week zaterdag en zondag ipv alleen vandaag. Kost alleen extra voor de lift maar dat zei zo die kunnen we ook verder gebruiken en vandaag gaan we dan maar eerst verder met verhuizen en knuffelen met de hond (die gaat vanaf morgen naar het pension).
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184340219
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:23 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ze hadden toch geen nieuwe stofzuiger staan 🤬 nu alles doorgeschoven naar volgende week zaterdag en zondag ipv alleen vandaag. Kost alleen extra voor de lift maar dat zei zo die kunnen we ook verder gebruiken en vandaag gaan we dan maar eerst verder met verhuizen en knuffelen met de hond (die gaat vanaf morgen naar het pension).
Oh, wat balen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 17:06:59 #155
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184341890
Balen zeg.. helaas was dat bij ons ook zo. Uiteindelijk hebben we niet met vloerfrees gefreesd maar met een muurfrees sleuven gemaakt en met een bovenfrees nagefreesd..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 17:07:40 #156
5428 crew  miss_sly
pi_184341902
O, wat ontzettend rot als het zo erg tegen zit!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 12 januari 2019 @ 22:00:47 #157
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184367209
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:06 schreef monsterd. het volgende:
Balen zeg.. helaas was dat bij ons ook zo. Uiteindelijk hebben we niet met vloerfrees gefreesd maar met een muurfrees sleuven gemaakt en met een bovenfrees nagefreesd..
Dat zou idd ook nog een optie zijn, maar als we zaterdagochtend op tijd beginnen en tot zondagmiddag door gaan moet het wel lukken om het af te krijgen, is alleen erg saai. Hebben in ieder geval alles uitgetekend. Nu nog even verzinnen wat ik die twee dagen ga doen, hopelijk zijn er wat kozijnen geplaatst kan ik die mooi in de grondverf zetten.
Vandaag in ieder geval in ons oude huis weer veel spullen ingepakt, keuken is nu bijna leeg, alle bakspullen zijn ingepakt. Komende paar dagen alleen nog de keukenapparatuur voor de nieuwe keuken zolang bij mijn moeder stallen, de inhoud van de kledingkast naar m'n schoonmoeder verhuizen en de administratie uitzoeken en inpakken. Dan kunnen als laatste de grote meubelen (bank, tafel, fauteuil, bijzettafeltjes, salontafel, hakblok) naar de opslag. Gelukkig hebben we veel kunnen verkopen, scheelt een hoop in het verhuizen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 19 januari 2019 @ 23:46:20 #158
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184503661
Gisteren was de overdracht van ons oude huis, dus vanaf woensdagavond slapen we bij m’n schoonmoeder.
Gisteren onze vrije dag ook nog nuttig besteed door de kleur van het stucwerk op de wanden uit te gaan zoeken (wordt waterdicht stucwerk van stoop en Meeus ipv tegels), hierdoor ook meteen bepaald welke kleur en materiaal de vloer wordt. Twijfelden nog tussen Marmoleum en Novilon maar vinden uiteindelijk de marmoleum mooier van kleur. Ik zal morgen even vragen of m’n man de foto’s doorstuurt maar die ligt nu al te slapen na n dag achter de freesmachine in de kou.
Ook wilden we nog kijken naar n pelletkachel als bij/sfeerverwarming (ik houd niet van vuur en die werken met n afstandsbediening), maar we kwamen eerst uit bij n houtkachel leverancier en die had zulke mooie kachels en makkelijk te gebruiken dat we nu toch gaan voor n echte houtkachel.

Ik heb de keukenkasten in de bijkeuken ingeruimd met de spullen uit het oude huis die ik niet in verhuisdozen wilde stoppen zodat we de komende weken ook kunnen koken en eten.

Helaas nog geen zicht op wanneer de kozijnen geplaatst gaan worden en de ergste kou dus buiten gehouden gaat worden 😕

[ Bericht 14% gewijzigd door SV-tje op 19-01-2019 23:51:48 ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184507511
Hopelijk kunnen jullie het “betaalde werk” doen op “routine”!
Mén, op zó veel fronten bezig zijn...jullie maken tropenjaren.

En jullie worden beloond met een prachthuis op een prachtplek. _O_
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 10:15:26 #160
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184507702
Jullie zijn er in ieder geval heel intensief mee bezig !
Is al het sleufwerk voor de vloerverwarming nu klaar ?
  zondag 20 januari 2019 @ 11:18:04 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184508767
Is je kerel al wakker? Ik ben wel benieuwd naar je marmoleum :+
Resistance is futile.
pi_184514595
Ook ik ben benieuwd naar de marmoleumvloer!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 januari 2019 @ 22:54:36 #163
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184522742
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 10:02 schreef AnneX het volgende:
Hopelijk kunnen jullie het “betaalde werk” doen op “routine”!
Mén, op zó veel fronten bezig zijn...jullie maken tropenjaren.

En jullie worden beloond met een prachthuis op een prachtplek. _O_
Helaas, omdat ik als gedetacheerde werk heb ik elke paar maanden een nieuwe opdracht, dus geen routine.
De tropenjaren beginnen we nu wel een beetje te voelen, maar daarom hebben we tot nu toe ook zoveel mogelijk door de week niet verbouwd.

quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 10:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Jullie zijn er in ieder geval heel intensief mee bezig !
Is al het sleufwerk voor de vloerverwarming nu klaar ?
Helaas, 2 van de 5 sectoren zijn klaar. Konden vandaag niet lang doorgaan omdat we met m'n zussen en moeder uit eten gingen omdat het mijn vaders verjaardag was. Dus nu eerst hier de vloerverwarmingsslangen inleggen, egaliseren en spreidplaten leggen en dan het tweede deel over een aantal weken.


quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:18 schreef Seven. het volgende:
Is je kerel al wakker? Ik ben wel benieuwd naar je marmoleum :+
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ook ik ben benieuwd naar de marmoleumvloer!
We waren alweer aan het sleuven en daarna uit eten, maar ik was het niet vergeten.

Onderste is de kleur voor de muren van de badkamer en daarop ligt het marmoleum. De kleur vertekend een beetje, in het echt is het wat donkerder, Forbo Walton Cement

Verder heeft de aannemer vrijdag nog een begin gemaakt met het dichtmaken van de dakopbouw, nu konden de kozijnen worden opgemeten en besteld
De stucadoor heeft de maten voor de keukenwand ook uitgezet, maar zolang het vriest kan hij de muur niet stucen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:38:37 #164
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184555241
We kregen vandaag heel goed nieuws, het merendeel van de kozijnen is vandaag geplaatst. Buiten dat het nu dicht is (al is het nog deels met plastic) krijgt het ook ineens allemaal vorm :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184555569
Oh wat fijn dat het nu dicht is. Zeker met die sneeuw enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:42:26 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184558703
*O*

Fijn dat het dicht zit nu, zelfs al is het nog niet waterdicht.
Resistance is futile.
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:25:12 #167
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184594838
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:42 schreef Seven. het volgende:
*O*

Fijn dat het dicht zit nu, zelfs al is het nog niet waterdicht.
Zeer zeker. Waterdicht en windicht is het nu, alleen nog steeds niet overal geïsoleerd aangezien zeil niet echt kou tegenhoud, toch is t nu al n stuk behaaglijker 😀
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:08:15 #168
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184595663
Iedere keer krijgen wij een kijkje in welke ingrijpende verbouwing je dagelijks doormaakt. Knap hoor. Is de aannemer op schema trouwens?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 24 januari 2019 @ 19:04:38 #169
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184598029
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:08 schreef monsterd. het volgende:
Iedere keer krijgen wij een kijkje in welke ingrijpende verbouwing je dagelijks doormaakt. Knap hoor. Is de aannemer op schema trouwens?
Dagelijks valt nog mee omdat we er natuurlijk niet wonen. Helaas lukt t niet om elke dag na t werk er heen te gaan door onze werk/reistijden.
De aannemer is bijna klaar, het zetten van de kozijnen heeft hij van zijn vader overgenomen. Vader heeft bedrijf in kozijnen, zoon in dakkapellen die heeft t in deze tijd van t jaar rustiger. Volgende week komen de kozijnen voor boven (muv schuine raam, dat is nu net opgemeten) wanneer deze erin zitten is hij eigenlijk klaar en is het weer aan ons voor de afwerking.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:04:37 #170
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184600863
Gisteren ook nog wat foto's gemaakt vanuit binnen, hier zie je ook de kozijnen van de uitbouw nog liggen.

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 25 januari 2019 @ 08:00:58 #171
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184607070
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:04 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dagelijks valt nog mee omdat we er natuurlijk niet wonen. Helaas lukt t niet om elke dag na t werk er heen te gaan door onze werk/reistijden.
De aannemer is bijna klaar, het zetten van de kozijnen heeft hij van zijn vader overgenomen. Vader heeft bedrijf in kozijnen, zoon in dakkapellen die heeft t in deze tijd van t jaar rustiger. Volgende week komen de kozijnen voor boven (muv schuine raam, dat is nu net opgemeten) wanneer deze erin zitten is hij eigenlijk klaar en is het weer aan ons voor de afwerking.
Dat snap ik, maar het straks wel je thuis. Dan is het gaaf om te beseffen wat voor transformatie huis heeft doorgemaakt. ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 27 januari 2019 @ 23:41:52 #172
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184665312
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:00 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar het straks wel je thuis. Dan is het gaaf om te beseffen wat voor transformatie huis heeft doorgemaakt. ;)
Naar aanleiding van je bovenstaande post, ben ik even door de foto's gaan bladeren en nu realiseerden we ons dat we inderdaad best veel gedaan hebben al. Doordat we er nog midden in zitten vergeten we dat wel eens.

Oorspronkelijke huis:


Plattegrond bij aankoop:


Plattegrond nieuw:



Boven:
Voor:





Tijdens:

Architect:



Waskamer:
Voor:



Tijdens:



Nu:


WC:
Voor:

Nu:


Eetkamer:
Voor:

Tijdens:


Nu:


Architect:


Keuken:
Voor:


Tijdens:

Architect:


Woonkamer:
Voor:

Tijdens:




Architect:


Ramen:
Voor:

Na:


Uitbouw:

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184665434
Het is mij ook een klus _O_
pi_184700278
Wow wat een klus is het zeg. Diep respect.
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 30 januari 2019 @ 23:14:38 #175
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184722678
En weer een paar kozijnen geplaatst *O*



Dit weekend gaat mijn man het dak van de uitbouw voorbereiden zodat deze zo snel mogelijk waterdicht gemaakt kan worden door de dakdekker.

De buitenkant wordt nog verder afgewerkt door de leverancier van de kozijnen.
We missen op dit moment nog de volgende kozijnen:
- 2 grote rechte op de 1e verdieping in de dakopbouw -> staan op de planning voor deze of volgende week
- 1 driekhoek aan de andere kant van de dakopbouw -> duurt door het model nog een aantal weken
- Voordeur met aansluitende ramen (hier zit nog wel een oud kozijn) -> dit kozijn staat klaar en de voordeur wordt (samen met de binnendeuren) vrijdag geleverd.

Verder heb ik de komende 2 vrijdagen vrij en is mijn man as vrijdag en volgende week 3 dagen vrij zodat we zo snel mogelijk dingen af kunnen ronden.
Wat nu nog moet gebeuren voordat we kunnen verhuizen is globaal:
- frezen, leidingwerk leggen en dichtmaken van de vloerverwarming boven (3/5 deel)
- muren zetten van gipsplaat op de bovenverdieping voor de wc en de inloopdouche en voorzetwanden langs de buitenmuren.
- uitrachelen en aanbrengen gipsplaten en isolatie schuine wanden bovenverdieping
- installatie leggen (waterleiding, afvoer, electra, luchtbehandeling) bovenverdieping
- plaatsen douchevloer, toilet, urinoir en kranen bovenverdieping
- stucen (waterdichte) wanden (uitbesteed) bovenverdieping
- leggen marmoleum (uitbesteed) bovenverdieping
- installatie leggen technische ruimte incl aansluiten cv ketel
- aansluiten afvoeren op bestaande riolering buiten

Dit zou allemaal in de komende maand moeten plaatsvinden, dus hopelijk zijn er nog wat mensen die ons willen helpen in de familie/vrienden. Door omstandigheden hebben we nog niet de hulp kunnen krijgen die wel verwacht/aangeboden was.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 3 februari 2019 @ 23:35:13 #176
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184805787
Dit weekend stond het frezen van het laatste stuk vloerverwarming op de planning. Dit keer eindelijk de juiste stofzuiger meegekregen en wat een verrassing het frezen ging twee keer zo snel als de vorige keer. Hierdoor lukte het om al het freeswerk zaterdag te doen.
Vandaag kwam m'n zus helpen waardoor mijn man het dak van de uitbouw dicht kon maken en ik met m'n zus de leidingen erin kon leggen en we hebben het zelfs alweer kunnen egaliseren :)
Deze week kunnen de platen erop en dan komt er volgende week hulp voor het rachelwerk.



Vrijdag zijn ook de voordeur en binnendeuren geleverd. Hopelijk wordt de voordeur met het bijbehorende kozijn deze week geplaatst, samen met de twee grote ramen van de dakopbouw.

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184810190
Hebben jullie toch weer flink wat werk verzet zo.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 4 februari 2019 @ 19:38:57 #178
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184821616
Hard gewerkt, de sleuven zien er goed uit! DAt stukje achterin de kamer, komt daar ene meubel te staan? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 4 februari 2019 @ 21:05:05 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184823676
_O_
***
  maandag 4 februari 2019 @ 21:15:05 #180
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184823902
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:38 schreef monsterd. het volgende:
Hard gewerkt, de sleuven zien er goed uit! DAt stukje achterin de kamer, komt daar ene meubel te staan? :)
Het stukje links achterin waar wel vloerverwarming ligt wordt de wc, het stuk daarvoor waar geen buizen lopen komt de muur tussen de slaapkamer en de wc. Rechts in de hoek (nu niet op de foto) komt de douchevloer (die is vandaag binnengekomen O+ )
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 5 februari 2019 @ 18:51:02 #181
4330 PJ
Tja.....
pi_184839834
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:15 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Het stukje links achterin waar wel vloerverwarming ligt wordt de wc, het stuk daarvoor waar geen buizen lopen komt de muur tussen de slaapkamer en de wc. Rechts in de hoek (nu niet op de foto) komt de douchevloer (die is vandaag binnengekomen O+ )
Je wil geen warme voeten op de WC? Nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik onze wc niet meegepakt hebt. IJskoud id winter die vloer.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 20:52:50 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184842810
Jawel, de wc krijgt wel vloerverwarming:

quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:15 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Het stukje links achterin waar wel vloerverwarming ligt wordt de wc, het stuk daarvoor waar geen buizen lopen komt de muur tussen de slaapkamer en de wc. Rechts in de hoek (nu niet op de foto) komt de douchevloer (die is vandaag binnengekomen O+ )
***
  woensdag 6 februari 2019 @ 08:35:31 #183
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184849706
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:52 schreef Brighteyes het volgende:
Jawel, de wc krijgt wel vloerverwarming:

[..]

Juist wel inderdaad, vandaar die rare slag daar. Beneden in de wc hebben we ook vloerverwarming gelegd. In ons vorige huis met reguliere verwarming hadden we al n lus van n verwarmingsbuis over de vloer van de wc gelegd tegen de koude voeten.
Alle ruimtes in huis graag verwarmd 😬
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 11 februari 2019 @ 22:30:33 #184
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184964285
Dit weekend de vloer weer helemaal dicht gemaakt en mijn man heeft samen met zijn broer alle rachels voor het plafond geplaatst. Ook het dak van de uitbouw is dichtgemaakt.
Alle slangen voor de gebalanceerde ventilatie zijn geplaatst, nu deze week de elektra en metalstud voor de muren plaatsen en de uitstekende delen met de dakgoten van de uitbouw maken. Volgende stap is dan isolatie en gipsplaten en dan is het tijd voor de stucadoor :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook hebben we alles weer opgeruimd zodat het weer op een huis begint te lijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 11 februari 2019 @ 22:33:26 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184964344
Kijk eens, daar knapt het van op!
Resistance is futile.
  woensdag 13 februari 2019 @ 06:45:47 #186
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184986146
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:30 schreef SV-tje het volgende:
Dit weekend de vloer weer helemaal dicht gemaakt en mijn man heeft samen met zijn broer alle rachels voor het plafond geplaatst. Ook het dak van de uitbouw is dichtgemaakt.
Alle slangen voor de gebalanceerde ventilatie zijn geplaatst, nu deze week de elektra en metalstud voor de muren plaatsen en de uitstekende delen met de dakgoten van de uitbouw maken. Volgende stap is dan isolatie en gipsplaten en dan is het tijd voor de stucadoor :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook hebben we alles weer opgeruimd zodat het weer op een huis begint te lijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vloer is dichtgemaakt met een nieuwe laag fermacell? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 13 februari 2019 @ 08:13:00 #187
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184986710
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 06:45 schreef monsterd. het volgende:

[..]

De vloer is dichtgemaakt met een nieuwe laag fermacell? :)
Ja, eerst egaline rondom de leidingen en daarover een laag van 1cm Fermacell. We hadden de hoogte van 4cm ook nodig voor de douchevloer.
Nu is het afwachten of de marmoleum vloer hier direct op kan of dat er nog een egalisatielaag aangebracht moet worden.

[ Bericht 12% gewijzigd door SV-tje op 13-02-2019 12:10:19 ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 15 februari 2019 @ 16:27:04 #188
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_185032932
Morgen mooie plaatjes van de ramen van de dakopbouw, was net even bij t huis en de kozijnen zaten er al bijna in. Kwamen net aanrijden om t glas te zetten. Ook weer hoop spullen besteld/aangekomen deze week.
-schakelmateriaal
-rookmelders
-deurbel
-gipsplaten
-metalstud
-snelbouwschroeven (benieuwd hoe dat gaat werken)
Dus weet genoeg te doen 😀
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator vrijdag 15 februari 2019 @ 16:44:33 #189
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185035214
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat voor merk en type schakelmateriaal komt er eigenlijk in ? *)
Ben ik ook benieuwd naar! Wij krijgen Jung LS 990 (moest van de architect :Y)).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 23:41:04 #191
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_185041381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:27 schreef SV-tje het volgende:
Morgen mooie plaatjes van de ramen van de dakopbouw, was net even bij t huis en de kozijnen zaten er al bijna in. Kwamen net aanrijden om t glas te zetten. Ook weer hoop spullen besteld/aangekomen deze week.
-schakelmateriaal
-rookmelders
-deurbel
-gipsplaten
-metalstud
-snelbouwschroeven (benieuwd hoe dat gaat werken)
Dus weer genoeg te doen 😀
Ramen vanuit binnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de achterkant vanaf de tuin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat voor merk en type schakelmateriaal komt er eigenlijk in ? *)
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 18:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ben ik ook benieuwd naar! Wij krijgen Jung LS 990 (moest van de architect :Y)).
Het is Schneider Electric Odace geworden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rechts is voor de thermostaat, per ruimte komt er een thermostaat voor de vloerverwarming.

In sommige ruimtes zal het raampje worden vervangen door een andere kleur of materiaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We vonden vooral de combinatie van het klassieke ronde met het strakke moderne mooi.

En nest rookmelders en deurbel (met camera).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral vanwege het feit dat je een melding krijgt op je telefoon wanneer er iets gebeurd. Aangezien we nauwelijks buren hebben en wel een hond binnen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_185043748
Wauw, prachtig, dat grote raam! En mooi schakelmateriaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185043816
Mooi design dat schakelmateriaal.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185045795
Je kan ook steeds beter zien hoe het moet worden en die details als dat schakelmateriaal maken het echt af. Mooi!
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator zaterdag 16 februari 2019 @ 13:31:12 #195
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185046915
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:41 schreef SV-tje het volgende:
Het is Schneider Electric Odace geworden
Mooi schakelmateriaal, dat past ook prima bij jullie woning ! :)
Kan mij ook voorstellen dat je als architect helemaal lyrisch bent van dit soort producten waar je binnen dezelfde serie toch iedere keer weer een andere uitstraling kunt krijgen. Kun je de achtergronden van het schakelmateriaal zelf kiezen ? Of is er gewoon "maar" keuze uit een x aantal designs ? :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:41 schreef SV-tje het volgende:

En nest rookmelders en deurbel (met camera).
Duidelijk toch waarom je daar voor kiest; in jullie geval bied het echt meerwaarde vanwege de ligging van de woning. Verder op het gebied van beveiliging door camera's of sensoren o.i.d. nog iets van plan vanwege diezelfde ligging van het huis ?
  zaterdag 16 februari 2019 @ 23:21:46 #196
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_185057574
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 08:20 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw, prachtig, dat grote raam! En mooi schakelmateriaal.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 08:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mooi design dat schakelmateriaal.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 11:52 schreef d.k. het volgende:
Je kan ook steeds beter zien hoe het moet worden en die details als dat schakelmateriaal maken het echt af. Mooi!
Dank jullie wel! We zijn zelf erg pietje precies ook op de details dus doen daar ons best voor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 13:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mooi schakelmateriaal, dat past ook prima bij jullie woning ! :)
Kan mij ook voorstellen dat je als architect helemaal lyrisch bent van dit soort producten waar je binnen dezelfde serie toch iedere keer weer een andere uitstraling kunt krijgen. Kun je de achtergronden van het schakelmateriaal zelf kiezen ? Of is er gewoon "maar" keuze uit een x aantal designs ? :)
Architect heeft dit soort details bij ons niet aangegeven maar met een voormalig electricien als man die alle Jung, Busch-Jaeger en Gira schakelmateriaal wel heeft gezien waren we wel op zoek naar iets bijzonders, hier liepen we toevallig tegenaan, dat de achtergronden veranderd konden worden is mooi meegenomen maar niet het belangrijkste. Je kunt kiezen uit standaard (bv echte leisteen, of een zelf gekozen plaatje met een doorschijnend plaatje ervoor.

quote:
[..]
Duidelijk toch waarom je daar voor kiest; in jullie geval bied het echt meerwaarde vanwege de ligging van de woning. Verder op het gebied van beveiliging door camera's of sensoren o.i.d. nog iets van plan vanwege diezelfde ligging van het huis ?
Deurbel heeft ook te maken met de postbode, al een aantal keer gehad dat er spullen zomaar voor het huis waren achtergelaten en laatst ook twee pakketten kwijt :(

Aan de achterkant komen ook nog 2 camera's waarschijnlijk en vooral veel en goede verlichting.

Vandaag het laatste breekwerk (muv de tegelvloer) gedaan, nu is het totaalbeeld helemaal duidelijk :D
Zicht vanaf de hal (voor de voordeur) naar de nieuwe kozijnen, hier komt de trap dan weer voor te staan. Tussen de hal en de woonkamer komt een metalen/glazen deur met zijlicht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitzicht vanuit de slaapkamer, in de bovenste rij dakplaten komen nog ramen zodat je vanuit de slaapkamer naar buiten kunt kijken. Alle plafonds/daken worden afgewerkt met gipsplaten en gestuct.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_185059658
Heel gaaf!!!
  zondag 17 februari 2019 @ 08:17:44 #198
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185059661
Oooh dat hoge raam, echt heel vet O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 17 februari 2019 @ 09:03:57 #199
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_185059862
Wauw, geweldig zicht!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 17 februari 2019 @ 09:10:38 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185059916
Ik ben weer zwaar onder de indruk. Six. was gisteren in je topic aan het neuzen maar hij is meer een lurker ;) . Ik hoorde de ene na de andere 'zo dan' en 'oh' en 'jezus, wat een klus'.

Jullie zitten momenteel bij je schoonmoeder toch? Hoe gaat dat, is het nog vol te houden?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')