abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183056812
Hallo lieve mensen van het internet.

Ik heb een vraag en hoop dat iemand me op weg kan helpen. Ik heb het magnefieke idee om een muur in huis vol te hangen met ingelijste a4tjes van foto's van artiesten. Nu is mijn vraag met welk programma kan ik eenvoudig een foto van die ik van het internet haal verkleinen of vergroten tot a4 formaat?
Wat mij het makkelijst is is dat ik een bestaand plaatje van het internet met dat programma een selectie kader heb van a4 formaat en zo de juiste afmeting eruit kan knippen.

Ik begrijp dat ik nogal wat vraag, maar ik hoop dat iemand me kan helpen :-)
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:09:51 #2
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183056963
Dat kan met verschillende programma's, waaronder Paint.
Het probleem waar je tegenaan gaat lopen is resolutie. Je kunt een plaatje van internet niet zomaar vergroten naar A4. Om een mooie foto te kunnen afdrukken op A4 formaat heb je een origineel nodig dat voldoende dpi heeft om op A4 af te drukken.
Ik ken geen programma's die het resolutieprobleem (blokkerig door de grote pixels) goed op kan lossen.

Voor Paint zou ik de afbeelding vergroten/verkleinen tot de hoogte òf breedte van een A4 en de verhoudingen behouden. Dan kun je de rest van de foto afknippen na het printen. Dat is tenminste het makkelijkst voor digibeten.
pi_183057638
De afbeelding is nu op het juiste formaat. Kan iemand helpen hoe ik een stuk tekst van een andere afbeelding kan kopieeren met paint shop pro zonder de achtergrond mee te kopieren?

[ Bericht 88% gewijzigd door colivo op 10-11-2018 11:33:27 ]
pi_183193052
Ik denk dat het makkelijker is om de tekst over te typen op een transparante achtergrond.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')