abonnement Unibet Coolblue
pi_183048204
Kabinet heeft nu toch ineens wél twijfels over Verdrag van Marrakesh

https://tpo.nl/2018/11/03(...)rdrag-van-marrakesh/



quote:
Lange tijd beweerde het kabinet dat het Verdrag van Marrakesh gewoon wordt ondertekend door Nederland en dat er echt geen risico’s aan kleven omdat het ‘juridisch niet bindend is’. Maar nu de Verenigde Staten, Hongarije en ook Oostenrijk het verdrag niet willen ondertekenen lijkt in Den Haag de onzekerheid toe te slaan. Aan De Telegraaf (Blendle-link) bevestigt staatssecretaris van Justitie Harbers dat juristen van zijn ministerie inmiddels uitzoeken of er ook in de toekomst echt geen enkel juridisch risico aan dit verdrag zal geen kleven.
quote:
In Den Haag wordt nu gefluisterd dat nog meer landen inmiddels twijfelen over het verdrag en de zogenaamde ‘niet bindende voorwaarden’ waardoor ook de stelligheid van het Nederlandse kabinet om wel te tekenen steeds minder wordt ondersteund.
quote:
Bovendien worden in het verdrag nogal wat beloftes gedaan aan ‘migranten’ (dus mogelijk ook illegale migranten) die, na ondertekening, zullen moeten worden nagekomen. Dit kan een forse aanzuigende werking hebben op asielzoekers omdat een bepaalde manier van opvang en verzorging hiermee wordt gegarandeerd. Een garantie die, ondanks de ‘niet bindende status’, vervolgens door asielzoekers kan worden geclaimd.
Roelof Bisschop (SGP) legt de gevaren van dat pact uit:


========================================================
Ik zeg bij twijfel, niet inhalen!
Lijkt mij een slecht verdrag als nu al landen eruit stappen en weigeren te tekenen!
Tevens ben ik ervoor om zoveel mogelijk in de regio op te vangen en dat mag best wat kosten!
Veel beter dan allemaal naar Nederland (Europa) te komen voor opvang.....

Nog meer info. (Inhoudelijk)
https://www.geotrendlines(...)aring-van-marrakesh/

[ Bericht 3% gewijzigd door Bocaj op 09-11-2018 20:28:45 ]
pi_183048292
quote:
Rutte: kabinet positief over migratiepact van Marrakech

Premier Rutte zegt dat het kabinet positief staat tegenover het VN-migratiepact, ook het verdrag of pact van Marrakech genoemd. In het wekelijks Gesprek met de minister-president zegt hij dat hij het niet eens is met het besluit van Oostenrijk om zich terug te trekken. "Ik houd staande dat mijn verwachting is dat we uiteindelijk steun kunnen geven."

Het pact heeft volgens Rutte een "meerwaarde" omdat landen afspreken hun eigen burgers altijd terug te nemen. Dat wil zeggen dat landen van wie de burgers elders asiel hebben aangevraagd maar daar zijn afgewezen, weer worden toegelaten in eigen land.

"En het regelt ook hoe je die levensgevaarlijke tochten over zee voorkomt", zegt Rutte. "Dat zijn positieve dingen."

Niet bindend

Het pact is volgens Rutte niet bindend. De soevereiniteit van een land wordt er niet door geraakt en het heeft ook geen juridische gevolgen, zegt hij. "Het zijn intenties en algemene uitspraken, want meer kan de VN niet doen."

Ondanks de positieve houding van het kabinet vindt er toch nog een laatste juridisch onderzoek plaats. Rutte: "De Kamer heeft dat gevraagd dus dan vind ik dat netjes om te doen."

Het pact, dat officieel het Global Compact for Safe, Orderly and Regular Migration heet, leidt vooral in Europa tot veel discussie. Het wordt volgende maand in Marokkaanse stad Marrakesh getekend.

Hongarije besloot al direct niet mee te doen, later gevolgd door Polen en Oostenrijk. Ook de VS doet niet mee.

In Nederland keren de PVV en Forum voor Democratie zich tegen het pact, dat volgens hen ten koste gaat van de nationale soevereiniteit, allerlei rechten geeft aan migranten en migratie als iets positiefs ziet.
I´m back.
pi_183048455
Vreselijk slecht idee, nooit maar dan ook nooit ondertekenen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 9 november 2018 @ 20:00:39 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183048457
Als het niet bindend is dan heeft zo'n verdrag naar mijn mening ook geen enkele zin.
pi_183048466
Ik had nog nooit van dit verdrag gehoord en als klopt wat die SGPer zegt dan begrijp ik niet waarom landen überhaupt al overwegen om te tekenen. Máár, waarom is dit verdrag bedacht en opgesteld?
  vrijdag 9 november 2018 @ 20:04:57 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_183048571
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2018 19:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe rijmt Rutte de niet-bindendheid met "de meerwaarde dat landen afspreken hun eigen burgers terug te nemen"?

Of is dit net zo'n gevoelsdingetje als de afschaffing van de dividendbelasting?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_183048655
Liegen-loog-gelachen Rutte tekent alles voor zijn nieuwe EU baantje
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183048699
Alles voor de baantjescarrousel.
pi_183048763
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Hoe rijmt Rutte de niet-bindendheid met "de meerwaarde dat landen afspreken hun eigen burgers terug te nemen"?

Of is dit net zo'n gevoelsdingetje als de afschaffing van de dividendbelasting?
Dat is het probleem met Rutte momenteel, niemand vertrouwt hem meer. Dus ja, ik heb het een beetje gevolgd allemaal, alhoewel niet intensief, ik zou toch redelijk sceptisch zijn. Als het tot niets verplicht zul je zien dat het ons de lasten weldegelijk verplicht en de lusten niet verplicht, in de praktijk.
I´m back.
pi_183048787
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:00 schreef Twiitch het volgende:
Als het niet bindend is dan heeft zo'n verdrag naar mijn mening ook geen enkele zin.
“Maar landen spreken af altijd hun eigen burgers terug te nemen”.

Uhu.
pi_183048897
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

“Maar landen spreken af altijd hun eigen burgers terug te nemen”.

Uhu.
lijkt me een goed begin on van bepaald groepen gespuis at te komen...
  vrijdag 9 november 2018 @ 20:17:25 #12
22565 asco
Los in deze tent
pi_183048907
Die verdragen helpen ons om zeep. Rot op.
  vrijdag 9 november 2018 @ 20:17:45 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183048912
Je moet ook wel geestelijk beperkt zijn om dit te willen ondertekenen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_183049012
The Post Online is nu niet bepaald de meest betrouwbare site.

Ik zou wel eens een precieze samenvatting willen zien van het artikel.

Illegale migratie tegengaan, en daarbij arme landen helpen, is in mijn ogen prima.
pi_183049152
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:21 schreef luxerobots het volgende:
The Post Online is nu niet bepaald de meest betrouwbare site.

Ik zou wel eens een precieze samenvatting willen zien van het artikel.

Illegale migratie tegengaan, en daarbij arme landen helpen, is in mijn ogen prima.
https://www.geotrendlines(...)aring-van-marrakesh/

Punt 10 is nogal dwingend.... (Promoten van migratie door positieve beeldvorming)
  vrijdag 9 november 2018 @ 20:30:31 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183049234
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

lijkt me een goed begin on van bepaald groepen gespuis at te komen...
We weten al precies hoe dit zal gaan. Men gaat door met iedereen binnen te laten en dan achteraf vragen aan bepaalde landen om hun onderdanen terug te nemen. Die landen zeggen dan "Nuh-uh, dat verdrag is niet bindend!".

Ergo, het verdrag is nutteloos.
pi_183049271
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:26 schreef Bocaj het volgende:

[..]

https://www.geotrendlines(...)aring-van-marrakesh/

Punt 10 is nogal dwingend.... (Promoten van migratie door positieve beeldvorming)
En hoe weet ik dat geotrendlines betrouwbaar is?

De site is mij onbekend, ziet er niet bepaald professioneel uit en wordt ook niet bepaald druk bezocht (de meeste artikelen hebben geen reacties).
pi_183049501
De landen die zich aan zulke niet-bindende afspraken houden, zullen natuurlijk de landen zijn waar de zaken nu ook al netjes geregeld zijn.

Het lijkt me naïef om te denken dat Eritrea door zo'n niet-bindend verdrag ineens gaat meewerken aan het verstrekken van paspoorten voor uitgeprocedeerden, of dat het verdrag de moderne slavernij in Dubai zal gaan stoppen.
pi_183049793
Ik kan weinig serieuze bronnen vinden op internet over deze overeenkomst. Wel een brief van de staatssecretaris:

Datum 11 juni 2018
Onderwerp Brief over de Verklaring van Marrakesh naar aanleiding van het
verzoek van de Tweede Kamer

In reactie op het verzoek van uw Kamer tijdens de Regeling van Werkzaamheden
op 15 mei 2018, informeer ik u als volgt.

Op 2 mei nam ik deel aan de Vijfde Ministeriële Conferentie van de EuroAfrikaanse
Dialoog over Migratie en Ontwikkeling in Marrakesh, Marokko. Deze dialoog staat ook bekend als het Rabat-Proces. Aan dit proces nemen 31 staten uit Europa deel en 27 uit Westelijk en Zuidelijk Afrika. De eerste conferentie in deze dialoog vond in 2006 in Rabat plaats, de tweede in 2008 in Parijs, de derde in 2011 in Dakar en de Vierde in 2014 in Rome. Het naar de plaats van de eerste conferentie genoemde proces vloeit voort uit het besluit van de Europese Raad in 2005 om tot een alomvattende aanpak van migratie te komen. Deze is inmiddels de Global Approach to Migration and Mobility (GAMM) gaan heten. In dit kader vinden ook EU-externe dialogen plaats met Oost-Europa en Centraal-Azië (het Praag-Proces) de Hoorn van Afrika (het Khartoem-Proces) en met Westelijk Azië (het Boedapest- Proces).

Tijdens de conferentie in Marrakesh zijn een politieke verklaring en een actieplan aangenomen. De verklaring bevat algemene passages over samenwerking op het gebied van migratie, waaronder over het tegengaan van irreguliere migratie, de bestrijding van mensensmokkel en de terugkeer van personen zonder geldige verblijfsstatus. In het actieplan worden de door deelnemers als belangrijk aangemerkte maatregelen benoemd, waaronder actiepunten op het voor Nederland en de EU prioritaire terrein van effectieve terugkeer en terugname. Deze betreffen specifiek de identificatie van vreemdelingen die vrijwillig dan wel gedwongen dienen terug te keren, de afgifte van reisdocumenten voor deze vreemdelingen en het opzetten van programma’s voor terugkeer en herintegratie.

De verklaring houdt vast aan de in Valletta tijdens de EU-AU Migratietop van november 2015 overeengekomen domeinen van samenwerking: het aanpakken van de grondoorzaken van irreguliere migratie; het aanpakken van irreguliere migratie en mensensmokkel; het samenwerken op legale migratie; het bieden van bescherming en asiel; en het samenwerken aan terugkeer. Het Rabat-Proces krijgt met de Verklaring van Marrakesh een rol in het uitwerken en monitoren van het Joint Valletta Action Plan (JVAP). Onder het JVAP staat een database ter beschikking aan deelnemende landen van het Rabat- en Khartoem Proces om hun activiteiten in op te nemen en te delen. Deze database stimuleert deelnemende Directoraat-
staten om hun concrete inspanningen in het kader van de samenwerking zichtbaar te maken. De verklaring verwijst tot slot naar de migratiebepaling uit de 2030 Agenda voor Duurzame Ontwikkeling en naar de intergouvernementele migratiedialoog op VN-niveau, waaronder over de Global Compact on Migration.

Langs deze lijnen drukt de Verklaring van Marrakesh de gedeelde politieke intentie van alle deelnemers aan de conferentie uit. Zij is niet bindend in juridische zin. Zoals gebruikelijk in het diplomatieke verkeer wordt een dergelijke politieke verklaring bij consensus aangenomen en is geen sprake van ondertekening. De gemaakte afspraken zijn een evenwichtige afspiegeling van de uiteenlopende belangen van alle betrokken landen en het resultaat van een langdurig proces van intergouvernementele onderhandeling. Hongarije heeft zich als enige EU-lidstaat en op het laatste moment buiten deze consensus geplaatst.

In de marge van deze conferentie heb ik bilaterale gesprekken kunnen voeren met voor migratie verantwoordelijke ministers uit onder andere Mali, Marokko, Nigeria en Tunesië. De conferentie droeg daarmee tevens bij aan de bevordering van de bilaterale migratiebetrekkingen met voor Nederland prioritaire landen.

Al met al vervult het Rabat-Proces zijn functie als een van de interregionale fora waarin de migratieproblematiek waarvoor Nederland en de EU zich zien geplaatst bespreekbaar wordt gemaakt. De Verklaring van Marrakesh is een constructieve stap in dit proces. Ik heb tijdens de conferentie kunnen benadrukken dat terugkeer en het beheersen van irreguliere migratie belangrijk zijn voor het maatschappelijk draagvlak in Nederland en dat de deelnemers aan het RabatProces deze doelen alleen door samenwerking kunnen bereiken. Een actieve Nederlandse opstelling in dit proces is onderdeel van de bredere inzet van het kabinet om de migratiesamenwerking tot stand te brengen die nodig is voor de uitvoering van de integrale migratieagenda.

De Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid,
Mark Harbers
  vrijdag 9 november 2018 @ 20:59:21 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_183049938
Standaard politieke tactiek
We beginnen met iets onzinnings zoals dit verdrag.
Vervolgens 'strijden' we hard.
En doen we precies hetzelfde in afgezwakte vorm.

Iedereen blij.

Alleen beseft de burger niet dat die genaaid wordt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183050271
Hier het verdrag zelf in het Engels.

https://ec.europa.eu/home(...)lan-marrakesh_en.pdf
  vrijdag 9 november 2018 @ 21:40:01 #22
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183050900
quote:
Ministers of Foreign Affairs, of the Interior, of Integration, in charge of Migration and high
representatives of the following countries:, AUSTRIA, BELGIUM, BENIN, BULGARIA, BURKINA FASO,CABO VERDE, CAMEROON, CENTRAL AFRICAN REPUBLIC, CHAD, CONGO, CÔTE D’IVOIRE, CROATIA, CYPRUS, CZECH REPUBLIC, DEMOCRATIC REPUBLIC OF THE CONGO, DENMARK, EQUATORIAL GUINEA, ESTONIA, FINLAND, FRANCE, GABON, GAMBIA, GERMANY, GHANA, GREECE, GUINEA, GUINEA-BISSAU, IRELAND, ITALY, LATVIA, LIBERIA, LITHUANIA, LUXEMBOURG, MALI, MALTA, MAURITANIA, MOROCCO, NETHERLANDS, NIGER, NIGERIA, NORWAY, POLAND, PORTUGAL, ROMANIA, SÃO TOMÉ AND PRÍNCIPE, SENEGAL, SIERRA LEONE, SLOVAKIA, SLOVENIA, SPAIN, SWEDEN, SWITZERLAND, TOGO, TUNISIA and UNITED KINGDOM; High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy and European Commissioner for Migration, Home Affairs and Citizenship; and high representatives of the Economic Community of West African States Commission ; and Algeria and Libya as observer countries;
https://ec.europa.eu/home(...)lan-marrakesh_en.pdf

Westerse globalisten. Stelletje radicale ideologen met hun open grenzen tot in het extreme. Ik zou zeggen open de grenzen. Westerlingen zijn sterker op elk vlak maar als het gaat om aantallen, geboortecijfers en migratiegolven dan overtroeven Afrikanen ze zeer makkelijk. Je gaat toch niet de demografie welwillend verwoesten totdat de natives een miniscule minderheid zijn. Dat is wel waar men naar toe aan het werken is. Niet gezond.
  vrijdag 9 november 2018 @ 21:48:32 #23
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183051127
Overigens complimenten aan Polen, Hongarije en Oostenrijk. Dat moet wel worden gezegd. Het is goed dat ze hun land behouden voor de mensen waar het aan toe behoort.
pi_183051468
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:48 schreef Jellereppe het volgende:
Overigens complimenten aan Polen, Hongarije en Oostenrijk. Dat moet wel worden gezegd. Het is goed dat ze hun land behouden voor de mensen waar het aan toe behoort.
Nederland moet dit ook gewoon doen! Wel zo duidelijk voor iedereen!
pi_183051498
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nederland moet dit ook gewoon doen! Wel zo duidelijk voor iedereen!
Nee, is niet bindend.
I´m back.
pi_183051598
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, is niet bindend.
:s)
pi_183061115
SCEPTR_online twitterde op zaterdag 10-11-2018 om 10:49:23 Onder druk van de @de_NVA zal #België voorlopig het #VN-migratiepact niet ondertekenen. De partij vreest voor open grenzen. De regering eist eerst duidelijkheid van de internationale partners over de tekst. Retweet om je volgers te informeren! https://t.co/9Yfpvl8rXY reageer retweet
Onder druk van NVA tekent België voorlopig nog niet.
I´m back.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:50:36 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183061928
Documenten en verdragen tekenen is leuk, maar ga eens iets aan de uitvoering en handhaving ervan doen, stelletje lapzwansen in Brussel.
pi_183062146
Het is niet juridisch bindend maar een rechter mag een uitspraak wel onderbouwen verwijzend naar dat verdrag. Indirect heeft het wel betekenis.

Zelfs in strafrechtspraak kan een rechter verwijzen naar de doctrine*

Omdat wij een rechtsstaat zijn zal een rechter er naar kijken maar al die derde wereld landen gaan hun reet ermee afvegen.

Peace out.

*Literatuur, opinies etc van gezaghebbende juridische auteurs.
  zaterdag 10 november 2018 @ 15:17:47 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183062429
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:02 schreef yup het volgende:
Het is niet juridisch bindend maar een rechter mag een uitspraak wel onderbouwen verwijzend naar dat verdrag. Indirect heeft het wel betekenis.

Zelfs in strafrechtspraak kan een rechter verwijzen naar de doctrine*

Omdat wij een rechtsstaat zijn zal een rechter er naar kijken maar al die derde wereld landen gaan hun reet ermee afvegen.

Peace out.

*Literatuur, opinies etc van gezaghebbende juridische auteurs.
Daarom heeft een niet-bindend verdrag ook geen enkel praktisch nut. En maak je het wel bindend, zul je gewoon keihard moeten ingrijpen als landen hun kont ermee afvegen.
pi_183063178
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:04 schreef Ryan3 het volgende:
SCEPTR_online twitterde op zaterdag 10-11-2018 om 10:49:23 Onder druk van de @de_NVA zal #België voorlopig het #VN-migratiepact niet ondertekenen. De partij vreest voor open grenzen. De regering eist eerst duidelijkheid van de internationale partners over de tekst. Retweet om je volgers te informeren! https://t.co/9Yfpvl8rXY reageer retweet
Onder druk van NVA tekent België voorlopig nog niet.
Nou dan moet Nederland het ook maar laten!
  zaterdag 10 november 2018 @ 16:27:26 #32
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_183063661
Het enige nut van dit verdrag lijkt dan om de omzet van de hoeren in marrakesh tijdelijk flink op te jagen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_183063705
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:27 schreef nixxx het volgende:
Het enige nut van dit verdrag lijkt dan om de omzet van de hoeren in marrakesh tijdelijk flink op te jagen.
Die bestaan niet in Marokko. O-) .
I´m back.
pi_183063712
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:58 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nou dan moet Nederland het ook maar laten!
Nou ja, NL houdt de boot ook even aan.
I´m back.
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:23:09 #35
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_183068728
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die bestaan niet in Marokko. O-) .
Jaja, alle golfarabieren gaan naar Marokko voor de cultuur O-)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_183068811
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:23 schreef nixxx het volgende:

[..]

Jaja, alle golfarabieren gaan naar Marokko voor de cultuur O-)
Nee, die hebben een trucje om naar de hoeren te gaan. Dan kun je tegen een sommetje geld tijdelijk voor 1 nachtje trouwen met een hoer en dan daarna scheiden. Alles binnen de jurisprudentie van de koran en afgesloten door de locale imam. :).
I´m back.
pi_183074421
Is het al ondertekend of niet?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183075381
Vraag me af wat het verdrag precies inhoudt.
pi_183077207
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:58 schreef Chadi het volgende:
Vraag me af wat het verdrag precies inhoudt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:13 schreef Bocaj het volgende:
Hier het verdrag zelf in het Engels.

https://ec.europa.eu/home(...)lan-marrakesh_en.pdf
  zondag 11 november 2018 @ 13:32:05 #40
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183077384
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:48 schreef Jellereppe het volgende:
Overigens complimenten aan Polen, Hongarije en Oostenrijk. Dat moet wel worden gezegd. Het is goed dat ze hun land behouden voor de mensen waar het aan toe behoort.
Vergeet Denemarken niet :)
pi_183080024
Dit is gewoon een niveautje Akkoord van Parijs 2.0, met de VS en Brazilië die eruit stappen.

Een verdrag waarmee je ook je reet mee kan afvegen.
pi_183080279
Ik heb zo het vermoeden dat Nederland als braafste jongetje vand e klas gewoon tekent, want de EU wil dat dus doen we dat gewoon :Y
pi_183080377
Nederland is naïef genoeg om dat verdrag te ondertekenen, ondanks de vele nadelen die eraan kleven voor Nederland en de autochtone Nederlandse bevolking. We worden geregeerd door politici die stelselmatig weigeren om de immigratie écht tot een minimum terug te brengen. Het is hier open huis: mensen die niet mogen blijven, kunnen zich suf procederen, hun kinderen als wapen in de strijd gooien en uiteindelijk alsnog een verblijfsvergunning afdwingen.
pi_183081699
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 16:25 schreef Elfletterig het volgende:
Nederland is naïef genoeg om dat verdrag te ondertekenen, ondanks de vele nadelen die eraan kleven voor Nederland en de autochtone Nederlandse bevolking. We worden geregeerd door politici die stelselmatig weigeren om de immigratie écht tot een minimum terug te brengen. Het is hier open huis: mensen die niet mogen blijven, kunnen zich suf procederen, hun kinderen als wapen in de strijd gooien en uiteindelijk alsnog een verblijfsvergunning afdwingen.
Nog is er niets getekend! Ik meen dat Duitsland ook het één en ander gewijzigd wil hebben dus het kan nog veranderen!
pi_183081769
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 17:28 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nog is er niets getekend! Ik meen dat Duitsland ook het één en ander gewijzigd wil hebben dus het kan nog veranderen!
Toevallig lees ik net deze tweet:

sypwynia twitterde op zondag 11-11-2018 om 17:20:55 Daar ga je al. De Duitse Groenen zijn niet alleen dolenthousiast over het #nietbindend #mondiaalmigratiepact #Marrakesh maar willen het ook onverwijld omzetten in Duitse wetten. Bindend, dus. https://t.co/YL0RQ3e9BI reageer retweet
Dezelfde volslagen wereldvreemdheid zie je in Nederland ook bij GroenLinks: die laat het liefst vliegtuigen op en neer vliegen om zo veel mogelijk migranten zo snel mogelijk naar Nederland te halen. "Dat is onze verantwoordelijkheid", zei Klaver vorig jaar in een verkiezingsdebat.
  zondag 11 november 2018 @ 18:17:07 #46
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183082769
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 13:32 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Vergeet Denemarken niet :)
Ik heb in de laatste maanden gemerkt dat die ook de goede kant opgaan in de strijd tegen het ongelimiteerde globalisme en volksvervanging. Nog niet zo kordaat als Polen en Hongarije maar durven vaker nee te zeggen.
pi_183084977
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 17:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Toevallig lees ik net deze tweet:

sypwynia twitterde op zondag 11-11-2018 om 17:20:55 Daar ga je al. De Duitse Groenen zijn niet alleen dolenthousiast over het #nietbindend #mondiaalmigratiepact #Marrakesh maar willen het ook onverwijld omzetten in Duitse wetten. Bindend, dus. https://t.co/YL0RQ3e9BI reageer retweet
Dezelfde volslagen wereldvreemdheid zie je in Nederland ook bij GroenLinks: die laat het liefst vliegtuigen op en neer vliegen om zo veel mogelijk migranten zo snel mogelijk naar Nederland te halen. "Dat is onze verantwoordelijkheid", zei Klaver vorig jaar in een verkiezingsdebat.
Als de Duitse en de Nederlandse "linksen & groenen" het goed vinden, dat weet je dat het de vernietiging van onze cultuur en soevereiniteit is en ook nog eens heel veel geld gaat kosten.
Dus niet doen.

Als Trump dergelijke "contracten"zou zien dan zou ie eerst denken "fake news" en dan woedend het papier verscheuren. Je gaat toch geen zaken ten nadele van je eigen volk tekenen 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Moderator zondag 11 november 2018 @ 22:55:21 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183091756
de VN heeft helemaal niet de macht of het mandaat om de soevereiniteit van de lidstaten aan te tasten, laat staan dat het de cultuur ervan kan of wil vernietigen :')

daarnaast staat er in principe niets in dat verdrag wat Nederland niet al doet dus ik zie niet echt een reden om het niet te ondertekenen ... baat het niet, schaad het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183091850
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 22:55 schreef sp3c het volgende:
de VN heeft helemaal niet de macht of het mandaat om de soevereiniteit van de lidstaten aan te tasten, laat staan dat het de cultuur ervan kan of wil vernietigen :')

daarnaast staat er in principe niets in dat verdrag wat Nederland niet al doet dus ik zie niet echt een reden om het niet te ondertekenen ... baat het niet, schaad het niet
Volgens dezelfde logica kan je het net zo goed niet tekenen.
  Moderator zondag 11 november 2018 @ 23:10:59 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183092122
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 22:58 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Volgens dezelfde logica kan je het net zo goed niet tekenen.
dat snap ik met de kanttekening ik denk dat het voor ons beter is als iedereen doet wat wij doen dan andersom

of simpel gezegd, als iedereen met vluchtelingen omgaat zoals wij dan krijgen wij er minder en dat kost ons minder en daar ben ik wel fan van ,,, gewoon tekenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 11 november 2018 @ 23:13:40 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183092191
daarnaast is het 'maar' de VN, als de EU iets dergelijks op touw zet moet je naar de kleine lettertjes kijken maar nu is het echt moeilijk doen om het moeilijk doen hoor wmb

gewoon door een stagair laten tekenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183092216
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 23:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat snap ik met de kanttekening ik denk dat het voor ons beter is als iedereen doet wat wij doen dan andersom

of simpel gezegd, als iedereen met vluchtelingen omgaat zoals wij dan krijgen wij er minder en dat kost ons minder en daar ben ik wel fan van ,,, gewoon tekenen
Jammer dat realiteit en wens zo ver uit elkaar liggen dan.
  Moderator zondag 11 november 2018 @ 23:15:02 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183092228
ja naja baat het niet, schaad het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183094648
Heb het snel doorgenomen maar in dat verdrag zie ik geen bedreiging. Het is wel zaak dat iedereen het ondertekent. Als sommige staten weigeren kan je het net zo goed niet doen. Het is of allemaal of niemand.
pi_183096429
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 23:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat snap ik met de kanttekening ik denk dat het voor ons beter is als iedereen doet wat wij doen dan andersom

of simpel gezegd, als iedereen met vluchtelingen omgaat zoals wij dan krijgen wij er minder en dat kost ons minder en daar ben ik wel fan van ,,, gewoon tekenen
Je weet nou al dat het gros van de landen zich de reet ermee af gaat vegen en alleen wij, Zweden, Duitsland, Frankrijk en mss 1 a 2 landen meer er echt wat mee gaan doen. Dus geef mijn portie maar aan fikkie, ik heb hier geen enkel vertrouwen in.
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 11:52:14 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183097756
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:33 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Je weet nou al dat het gros van de landen zich de reet ermee af gaat vegen en alleen wij, Zweden, Duitsland, Frankrijk en mss 1 a 2 landen meer er echt wat mee gaan doen. Dus geef mijn portie maar aan fikkie, ik heb hier geen enkel vertrouwen in.
dat is toch niet ons probleem?

ik voel niet echt de behoefte om ons (buitenland)beleid aan te passen aan wat ze in de derde wereld wel of niet doen na het poepen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183097796
Gaat gewoon getekend worden hoor.
pi_183097825
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is toch niet ons probleem?

ik voel niet echt de behoefte om ons (buitenland)beleid aan te passen aan wat ze in de derde wereld wel of niet doen na het poepen _O-
Natuurlijk is dat wel ons probleem. Als zij hun burgers niet terugnemen en niks doen om migratie te stoppen zitten wij met de ellende. Aangezien ik ze beiden niet zie doen zie ik liever dat Europa unilateraal de grenzen sluit en migranten de grens over pleurt met dreiging van inhouding van ontwikkelingshulp.
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 12:01:22 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183097915
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:56 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel ons probleem. Als zij hun burgers niet terugnemen en niks doen om migratie te stoppen zitten wij met de ellende. Aangezien ik ze beiden niet zie doen zie ik liever dat Europa unilateraal de grenzen sluit en migranten de grens over pleurt met dreiging van inhouding van ontwikkelingshulp.
dat zitten we nu ook al dus dat lijkt me niet echt een reden om de kont tegen de krib te gooien

bovendien sluit dit verdrag het sluiten van de grenzen niet uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 12 november 2018 @ 12:30:42 #60
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183098473
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En hoe weet ik dat geotrendlines betrouwbaar is?

De site is mij onbekend, ziet er niet bepaald professioneel uit en wordt ook niet bepaald druk bezocht (de meeste artikelen hebben geen reacties).
Probleem is beetje dat de mainstream media eigenlijk in alle talen zwijgen over dit verdrag... je zou denken dat één of andere krant het verdrag wel al helemaal uiteengezet zou hebben. Zoals bijvoorbeeld wel gebeurde bij TTIP en dergelijke.

Dat wilt dus zeggen dat er iets vreemd met dat verdrag aan de hand wat we niet mogen weten (en de pers dus ook niet) of wel dat de pers gewoon geen moeite doet om zich te informeren en zich dus verzaakt aan haar taak.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 12:34:36 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183098567
of dat er gewoon niet echt iets boeiends in staat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 12 november 2018 @ 12:40:54 #62
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_183098717
Geen idee waar dat verdrag over gaat. Graag uitleg, maar doe geen moeite als je het niet in minder dan 500 woorden kan.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 12:45:11 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183098816
de behandeling van migranten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183105822
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zitten we nu ook al dus dat lijkt me niet echt een reden om de kont tegen de krib te gooien

bovendien sluit dit verdrag het sluiten van de grenzen niet uit
Wat is het praktisch nut van dit verdrag tekenen dan nog?
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 18:43:16 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183106158
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 18:29 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wat is het praktisch nut van dit verdrag tekenen dan nog?
feitelijk is het een intentieverklaring tussen de lidstaten om dat hele migrantenverhaal zo ordelijk en zo humaan mogelijk in goede banen te leiden

beetje samenwerken enzo ... dan kunnen wij moeilijk gaan doen om het moeilijk doen maar er staat voor zover ik kan zien weinig in wat wij niet toch al doen dus al zou je dan alleen met Duitsland, Zweden, Frankrijk en mss 1 a 2 andere landen samen werken lijkt het me nog de moeite waard
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183106993
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 18:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

feitelijk is het een intentieverklaring tussen de lidstaten om dat hele migrantenverhaal zo ordelijk en zo humaan mogelijk in goede banen te leiden

beetje samenwerken enzo ... dan kunnen wij moeilijk gaan doen om het moeilijk doen maar er staat voor zover ik kan zien weinig in wat wij niet toch al doen dus al zou je dan alleen met Duitsland, Zweden, Frankrijk en mss 1 a 2 andere landen samen werken lijkt het me nog de moeite waard
Als er niks in staat dat we toch al niet doen, nogmaals wat is dan het praktisch nut?
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 19:31:31 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183107236
ja als je dezelfde vraag stelt dan krijg je hetzelfde antwoord he

samenwerken = nuttig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 13 november 2018 @ 14:57:28 #68
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_183123648
Ik ken nog een achterhaald verdragje uit 1951 waarmee we onszelf structureel verzwakken en langzaam vernietigen. Zo zijn er nog tal van verdragen die geen enkele toevoegde waarde voor ons land hebben en waarmee we onszelf alleen maar onnodige verplichtingen mee hebben toegediend. Alles onder het mom van 'samenwerking'.

Nederland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_183123734
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 19:31 schreef sp3c het volgende:
ja als je dezelfde vraag stelt dan krijg je hetzelfde antwoord he

samenwerken = nuttig
Maar dat doen we dus al. Je stelt steeds dat er niks verandert, dus het heeft blijkbaar geen enkele toegevoegde waarde om dit te doen.
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 15:15:33 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183123908
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:04 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Maar dat doen we dus al. Je stelt steeds dat er niks verandert, dus het heeft blijkbaar geen enkele toegevoegde waarde om dit te doen.
die stelling komt niet van mij :{w
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183137208
Argwaan in coalitie over migratiepact!

https://www.telegraaf.nl/(...)ie-over-migratiepact

Kappen met die ongein!!!
  woensdag 14 november 2018 @ 08:40:43 #72
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_183137293
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 08:31 schreef Bocaj het volgende:
Argwaan in coalitie over migratiepact!

https://www.telegraaf.nl/(...)ie-over-migratiepact

Kappen met die ongein!!!
Gadverdamme wat een ranzige plofkap.
Ik ga naar huis.
  woensdag 14 november 2018 @ 08:49:25 #73
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_183137370
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 08:02 schreef Chadi het volgende:
Heb het snel doorgenomen maar in dat verdrag zie ik geen bedreiging.
Er staat dan ook niets concreets in. Wat sp3c ook zegt, het is een intentieverklaring.

Met z'n allen sneller en beter in willen grijpen als er ergens een crisis is, kostenreducties, locale entrepreneurs ondersteunen, arbeidsvisa's, efficiënter helpen van vluchtelingen lokaal en regionaal, mensensmokkel tegengaan, identificatieprocessen voor mensen die hun paspoort 'verliezen', en de terugkeer van migranten verbeteren. Nou whoop, klinkt allemaal mooi, maar weinig bindend en concreet.
Ik ga naar huis.
pi_183137695
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:56 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel ons probleem. Als zij hun burgers niet terugnemen en niks doen om migratie te stoppen zitten wij met de ellende. Aangezien ik ze beiden niet zie doen zie ik liever dat Europa unilateraal de grenzen sluit en migranten de grens over pleurt met dreiging van inhouding van ontwikkelingshulp.
Zo simpel is het idd maar de EU ziet meer in papiertjes schuiven heen en weer over het buro! En laten we wel zijn, wat kan die hoge pieten van de EU met hun miljoenen in de bank het nou schelen dat onze kinderen geen huis meer kunnen vinden?!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183137733
quote:
8s.gif Op woensdag 14 november 2018 08:40 schreef nietzman het volgende:

[..]

Gadverdamme wat een ranzige plofkap.
Ach, de argumenten waren op! Dankan je alleen nog maar schelden natuurlijk!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 14 november 2018 @ 09:58:16 #76
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_183138136
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:21 schreef ietjefietje het volgende:
Zo simpel is het idd maar de EU ziet meer in papiertjes schuiven heen en weer over het buro! En laten we wel zijn, wat kan die hoge pieten van de EU met hun miljoenen in de bank het nou schelen dat onze kinderen geen huis meer kunnen vinden?!
Thanks Facebookgroep gevuld met marginaaltjes.

HEUGE HEEERN OP HET PLUUSSSJ.
Ik ga naar huis.
  woensdag 14 november 2018 @ 09:59:18 #77
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_183138155
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:26 schreef ietjefietje het volgende:
Ach, de argumenten waren op! Dankan je alleen nog maar schelden natuurlijk!
Zoek anders voor het gemak even op wat een klofkap is.
Ik ga naar huis.
  Moderator woensdag 14 november 2018 @ 10:49:03 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183138967
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:21 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Zo simpel is het idd maar de EU ziet meer in papiertjes schuiven heen en weer over het buro! En laten we wel zijn, wat kan die hoge pieten van de EU met hun miljoenen in de bank het nou schelen dat onze kinderen geen huis meer kunnen vinden?!
EU en VN zijn hele verschillende organisaties
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183141965
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2018 08:49 schreef nietzman het volgende:

[..]

Er staat dan ook niets concreets in. Wat sp3c ook zegt, het is een intentieverklaring.

Met z'n allen sneller en beter in willen grijpen als er ergens een crisis is, kostenreducties, locale entrepreneurs ondersteunen, arbeidsvisa's, efficiënter helpen van vluchtelingen lokaal en regionaal, mensensmokkel tegengaan, identificatieprocessen voor mensen die hun paspoort 'verliezen', en de terugkeer van migranten verbeteren. Nou whoop, klinkt allemaal mooi, maar weinig bindend en concreet.
Het lijkt mij een intentieverklaring om de huidige (illegale) massa-immigratie beter te regelen. Dat lijkt mij geen heilzame weg. Je moet juist af van het idee dat we dat ons maar moeten laten overkomen omdat onze autoriteiten incompetent zijn om daar keuzes in te maken en die uit te voeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183143811
Die naam al.
pi_183535215
Live het Marrakesh debat...

https://www.npostart.nl/live/npo-politiek

Maar, het kabinet is arrogant genoeg om niet te luisteren en (waarschijnlijk) gewoon gaat tekenen....

Dit terwijl het kabinet van België gaat vallen over dit pact....
pi_183535726
Als we het referendum nou nog hadden...
pi_183535815
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 18:29 schreef Bocaj het volgende:
Live het Marrakesh debat...

https://www.npostart.nl/live/npo-politiek

Maar, het kabinet is arrogant genoeg om niet te luisteren en (waarschijnlijk) gewoon gaat tekenen....

Dit terwijl het kabinet van België gaat vallen over dit pact....
Ach met de sleepwet was ook niets mis alles was goed geregeld naar nu blijkt valt dat toch een beetje tegen. Maar dit Heb en ze wel goed voor elkaar dus he hoeft je geen zorgen te maken de regering wet het immer zeker dat het goed komt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_183536081
Wat is nou precies het probleem van dit verdrag?
pi_183536379
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:17 schreef theunderdog het volgende:
Wat is nou precies het probleem van dit verdrag?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 4 december 2018 @ 19:30:07 #87
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183536411
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:17 schreef theunderdog het volgende:
Wat is nou precies het probleem van dit verdrag?
Voor mij is het grootste probleem juist de niet bindende status. Dat gaat er in de praktijk uiteraard voor zorgen dat de armere landen (dus waar de migranten vandaan komen) gaan cherry picken en met de rest van het verdrag hun reet afvegen. De rijkere landen (waar de migranten naartoe willen) die gaan dit natuurlijk netjes naleven, ongeacht de juridische status.
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 19:32:23 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183536473
de rijkere landen kunnen een stapje terug doen als ze puur alleen dit verdrag gaan naleven

staat niets in wat Nederland niet al doet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183536587
Gezien Oost-Europa niet zwicht is er besloten dat het op een andere, legale, manier moet. Dát is wat het pact is, uit de koker van dezelfde ''welkom''-lieden uit 15'.

BNW-eqsue maar toch:

https://www.stopdebankier(...)ocument-werpt-licht/

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2018 20:00:03 ]
pi_183536595
Thierry is de enige die redelijk blijft in dit debat. Wat een onzin wordt er verkondigd zeg.
pi_183537006
Azmani snapt zelf niet eens meer waar hij en zijn partij nou eigenlijk voor staan. Wat een gedraai en gestotter. :')
pi_183537122
SBergsma twitterde op dinsdag 04-12-2018 om 18:29:47 Ik krijg dit net doorgestuurd vanaf de publieke tribune in de Tweede Kamer. (1!) Man met #geelhesje wordt verwijderd. #Marrakeshdebat https://t.co/AbK0bq9oD4 reageer retweet
Snap ik wel, protesteren doe je niet vanaf de tribune, maar props voor z'n ballen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2018 19:55:17 ]
pi_183537399
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:54 schreef EipNiC het volgende:
SBergsma twitterde op dinsdag 04-12-2018 om 18:29:47 Ik krijg dit net doorgestuurd vanaf de publieke tribune in de Tweede Kamer. (1!) Man met #geelhesje wordt verwijderd. #Marrakeshdebat https://t.co/AbK0bq9oD4 reageer retweet
Snap ik wel, protesteren doe je niet vanaf de tribune, maar props voor z'n ballen.
Wel raar.... meteen politie erbij.... en Boerka dames mogen blijven zitten! :N
pi_183537498
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:03 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wel raar.... meteen politie erbij.... en Boerka dames mogen blijven zitten! :N
Zie je dat al voor je, tenten die weggesleept worden? Reken maar dat ze gaan sputteren: ''Raak me niet aan! Ik ben een vrouw!'' terwijl aan ze getrokken wordt. Nee, dan heeft heel deugend én islamistisch NL weer wat om over de zeik te raken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2018 20:07:13 ]
pi_183537636
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:30 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Voor mij is het grootste probleem juist de niet bindende status. Dat gaat er in de praktijk uiteraard voor zorgen dat de armere landen (dus waar de migranten vandaan komen) gaan cherry picken en met de rest van het verdrag hun reet afvegen. De rijkere landen (waar de migranten naartoe willen) die gaan dit natuurlijk netjes naleven, ongeacht de juridische status.
Waarom ga je daar vanuit? en dan vooral van dat laatste. Zo destructief kunnen we toch niet zijn?
pi_183537852
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:50 schreef Infection het volgende:
Azmani snapt zelf niet eens meer waar hij en zijn partij nou eigenlijk voor staan. Wat een gedraai en gestotter. :')
Volgens de definities van Dijkhoff is Bolkestein een schreeuwer. Lastig voor Azmani.
pi_183537883
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:29 schreef Oud_student het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niveautje.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 december 2018 @ 20:25:31 #98
842 Zorro
Z
pi_183537974
"Jij mag niks zeggen" _O- :')

Wat een aanfluiting
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_183538039
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:25 schreef Zorro het volgende:
"Jij mag niks zeggen" _O- :')

Wat een aanfluiting
Ja, de voorzitter en baudet zijn geen vrinden! :N
pi_183538164
Tjerrie _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_183538189
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:29 schreef Oud_student het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mag onderhand wel enkele miljoenen jonge vrouwen naar Europa worden overgevlogen om de scheeftrekking in demografie weer beetje te herstellen.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 december 2018 @ 20:42:05 #102
842 Zorro
Z
pi_183538358
Het wordt nu echt schandalig. Iedereen het woord maar Baudet mag niet. Hiermee wordt wel bewezen dat dubbele agenda's wel degelijk bestaan. Voorzitter Marrokaan Arib. Toeval?

Oneindig keer :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 4 december 2018 @ 20:42:43 #103
408813 crew  trein2000
pi_183538380
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:42 schreef Zorro het volgende:
Het wordt nu echt schandalig. Iedereen het woord maar Baudet mag niet. Hiermee wordt wel bewezen dat dubbele agenda's wel degelijk bestaan. Voorzitter Marrokaan Arib. Toeval?

Oneindig keer :')
Het is volstrekt normaal dat een kamerlid maar een beperkt aantal keer mag interrumperen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  FOK!fotograaf dinsdag 4 december 2018 @ 20:45:03 #104
842 Zorro
Z
pi_183538436
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is volstrekt normaal dat een kamerlid maar een beperkt aantal keer mag interrumperen.
Het is willekeur waar eigen mening absoluut meespeelt. Dan kun je zo naief zijn te denken van niet maar dat zal dan wel.

Maak er dan een hard getal van. Weet ik veel, je mag 5x interrumperen of zo, wat dan ook. Op deze manier is het een wedstrijd van ajax met Sjaak Swart als scheidsrechter.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_183539205
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:17 schreef theunderdog het volgende:
Wat is nou precies het probleem van dit verdrag?
Het is zogenaamd niet-bindend maar dat zal geen beletsel vormen voor rechters om vluchtelingen die zich er op beroepen in het gelijk te stellen.

Verder zit het hele verdrag vol met verhullende termen die een rooskleuriger beeld schetsen van de realiteit. Ik vind het een heel gevaarlijk ideologisch document, waar we heel veel spijt van gaan krijgen.
pi_183539363
Denemarken tekent ook niet

TheLocalDenmark twitterde op dinsdag 04-12-2018 om 13:00:05 Denmark’s immigration minister to skip international meeting on UN’s migration pact https://t.co/BcvVdkT3qU https://t.co/iai8Z5uR4b reageer retweet
pi_183539520
Wie de fuck verzint zo'n geniepige afspraak en neemt hiervoor uitgebreid de tijd om alle mazen te gebruiken. Wie willen er persé racemixing en teloorgang van westerse landen?

pi_183539710
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:30 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Wie de fuck verzint zo'n geniepige afspraak en neemt hiervoor uitgebreid de tijd om alle mazen te gebruiken. Wie willen er persé racemixing en teloorgang van westerse landen?

Vertel?
pi_183539907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:30 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Wie de fuck verzint zo'n geniepige afspraak en neemt hiervoor uitgebreid de tijd om alle mazen te gebruiken. Wie willen er persé racemixing en teloorgang van westerse landen?

Het probleem met de statistieken is dat veel moeders (ouders) van mixed kinderen niet getrouwd zijn. Getrouwde interracial-koppels geven m.a.w. geen juiste indicatie van de totale hoeveelheid mixed (met blank) kinderen. Trouwen wordt namelijk sowieso in het algemeen steeds minder populair.
pi_183540024
De cijfers voor wat wel officieel bekend geregistreerd staat laten al een probleem zien tussen interraciale en niet interraciale relaties.

Ach cijfers zijn een meer een harde bron die je kunt aanhalen om je punt kracht bij te zetten. Ook zonder officiele cijfers kun je goed de effecten in je eigen omgeving opmerken.
pi_183540092
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:54 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
De cijfers voor wat wel officieel bekend geregistreerd staat laten al een probleem zien tussen interraciale en niet interraciale relaties.

Ach cijfers zijn een meer een harde bron die je kunt aanhalen om je punt kracht bij te zetten. Ook zonder officiele cijfers kun je goed de effecten in je eigen omgeving opmerken.
Ik wil inderdaad maar zeggen, als het als een probleem gezien kan worden, is ie groter dan blijkt uit de gehanteerde cijfers.
pi_183540114
Je kan altijd nog naar Polen o.i.d. verhuizen, economie is aan het opkomen daar en zwaar anti-immigratie.
  dinsdag 4 december 2018 @ 22:03:51 #113
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_183540174
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 08:02 schreef Chadi het volgende:
Heb het snel doorgenomen maar in dat verdrag zie ik geen bedreiging. Het is wel zaak dat iedereen het ondertekent. Als sommige staten weigeren kan je het net zo goed niet doen. Het is of allemaal of niemand.
Dan heb je ook gelezen dat het strafbaar wordt om migratieproblemen te benoemen?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_183540214
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:00 schreef MadJackthePirate het volgende:
Je kan altijd nog naar Polen o.i.d. verhuizen, economie is aan het opkomen daar en zwaar anti-immigratie.
Denemarken, Noorwegen, Zwitserland, misschien zelfs Oostenrijk en Italïe staan nog open als opties.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2018 22:06:12 ]
  dinsdag 4 december 2018 @ 22:06:18 #115
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_183540222
Ja, harbers: Replacement Migration!
pi_183540231
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:00 schreef MadJackthePirate het volgende:
Je kan altijd nog naar Polen o.i.d. verhuizen, economie is aan het opkomen daar en zwaar anti-immigratie.
Waarom moet ik dan maar weg.. Gewoon deze uit de hand lopnde immigratie stoppen zou ik opperen. De IND kan de immigratie al niet aan. Ik heb Thierry hier nog niet over gehoord maar is wel een goed argument.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 04-12-2018 22:17:16 ]
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 22:08:26 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183540265
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:30 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Wie de fuck verzint zo'n geniepige afspraak en neemt hiervoor uitgebreid de tijd om alle mazen te gebruiken. Wie willen er persé racemixing en teloorgang van westerse landen?

8)7 :') :') :') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183540285
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:06 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Waarom moet ik dan maar weg.. Gewoon de uit de hand lopnde immigratie stoppen zpu ik opperen. De IND kan de migratie al niet aan. Ik heb Thierry hier nog niet over gehoord maar is wel een goed argument.
Ik ken iemand die een redelijk hoge functie bij de IND heeft. Die vertelde dat die miljoenen die ze nu moeten betalen komt door een falende vooruitziende blik van de mensen die de strategie zouden moeten overzien. Uit de asieltsunami lagen nog duizenden dossiers, maar omdat ze verwachtten dat het in de afgelopen jaren minder zou worden (eind 2017-2018) hebben ze een aanzienlijk deel laten gaan met de gedachte dat de achterstanden nu mooi weggewerkt konden worden. Puntje bij paaltje kwamen er meer asielzoekers bij en konden die dossiers nauwelijks weggewerkt worden, laat staan de dossiers die er al lagen :') Mja de overheid he :')
pi_183540380
haha gekkie op de tribune
  dinsdag 4 december 2018 @ 22:16:02 #120
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_183540387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:15 schreef Houtenbeen het volgende:
haha gekkie op de tribune
Weggevoerd!
pi_183540676
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

8)7 :') :') :') :') :')
Ach, zo bijzonder is het toch niet? er zullen vast belangengroepjes zijn die interraciale relaties promoten. Net zoals er ook belangengroepjes zijn die nog steeds hun best doen om relaties van hetzelfde geslacht te normaliseren (omdat ze van mening dat er nog werk te verrichten is) en groepjes die het eten van vegetarisch voedsel populair willen maken.
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 22:30:55 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183540688
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ach, zo bijzonder is het toch niet? er zullen vast belangengroepjes zijn die interraciale relaties promoten. Net zoals er ook belangengroepjes zijn die nog steeds hun best doen om relaties van hetzelfde geslacht te normaliseren (omdat ze van mening dat er nog werk te verrichten is) en groepjes die het eten van vegetarisch voedsel populair willen maken.
Belangengroepjes die romantiek gaan promoten?

Is dat net zoals die belangengroepjes die homoseksualiteit promoten? Dat het zeg maar gewoon te reguleren is, op wie je verliefd wordt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183540728
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Belangengroepjes die romantiek gaan promoten?

Is dat net zoals die belangengroepjes die homoseksualiteit promoten? Dat het zeg maar gewoon te reguleren is, op wie je verliefd wordt?
Ik bedoel precies wat er staat. Mensen die iets voor ogen hebben (een ideaalbeeld) en dat dan ook willen promoten. Is allemaal weinig bijzonder , hoor.
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 22:34:25 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183540759
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik bedoel precies wat er staat. Mensen die iets voor ogen hebben (een ideaalbeeld) en dat dan ook willen promoten. Is allemaal weinig bijzonder , hoor.
En dat heeft ook maar enige slagingskans, omdat?

Hoe moet ik me dat voorstellen, zo'n interraciale belangengroep? Interracial dating promoten? Zo van: joh, geef het eens een kans?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 4 december 2018 @ 22:35:12 #125
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183540778
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:00 schreef MadJackthePirate het volgende:
Je kan altijd nog naar Polen o.i.d. verhuizen, economie is aan het opkomen daar en zwaar anti-immigratie.
Zouden ze wel blij zijn met deze migranten dan?
pi_183540837
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dan heb je ook gelezen dat het strafbaar wordt om migratieproblemen te benoemen?
Dat staat er niet in
pi_183540901
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En dat heeft ook maar enige slagingskans, omdat?

Hoe moet ik me dat voorstellen, zo'n interraciale belangengroep? Interracial dating promoten? Zo van: joh, geef het eens een kans?
Bekijk eens verschillende reclame's over intimiteit. Het is niet voor niets dat dat vaak gespeeld wordt door interraciale koppels.
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 22:43:57 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183540943
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bekijk eens verschillende reclame's over intimiteit. Het is niet voor niets dat dat vaak gespeeld wordt door interraciale koppels.
Ah, het is weer een complot.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183540998
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:00 schreef MadJackthePirate het volgende:
Je kan altijd nog naar Polen o.i.d. verhuizen, economie is aan het opkomen daar en zwaar anti-immigratie.
Je bent welkom in Polen of Hongarije...als je geen twee linker handen hebt en jezelf nuttig maakt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 22:46:32 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183541013
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:45 schreef HSG het volgende:

[..]

Je bent welkom in Polen of Hongarije...als je geen twee linker handen hebt en jezelf nuttig maakt.
en conservatief katholiek bent... wat Polen betreft dan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183541039
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

en conservatief katholiek bent... wat Polen betreft dan.
Als zij een Nederlander voor zich hebben vinden ze dat niet zo heel belangrijk.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 22:48:00 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183541049
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:47 schreef HSG het volgende:

[..]

Als zij een Nederlander voor zich hebben vinden ze dat niet zo heel belangrijk.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183541097
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:')
Is dat zo vreemd dan?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183541119
ChrisMersbergen twitterde op dinsdag 04-12-2018 om 22:15:56 Een vrouw schreeuwt vanaf de publieke tribune: 'WIJ HET NEDERLANDSE VOLK, WILLEN GEEN MARRAKESH VERDRAG. ABSOLUUT NIET!' Gele hesjes, roept ze nog terwijl ze wordt afgevoerd. #AD #migratiepact reageer retweet
ChrisMersbergen twitterde op dinsdag 04-12-2018 om 22:28:44 De schreeuwende vrouw is dus al het tweede gele hesje dat verwijderd wordt van de publieke tribune vanavond. #AD #migratiepact https://t.co/USU0X3dRN4 reageer retweet
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 22:50:58 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183541132
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:50 schreef HSG het volgende:

[..]

Is dat zo vreemd dan?
Probeer het eens, zou ik zeggen.

Laat ik het zo zeggen: ook een Nederlander die in Polen komt verkondigen dat het katholicisme achterlijk en primitief is, ja zelfs crimineel, of dat de kerk geen rol in de politiek van Polen zou moeten spelen, is zo weer terug in Holland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183541135
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:30 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Wie de fuck verzint zo'n geniepige afspraak en neemt hiervoor uitgebreid de tijd om alle mazen te gebruiken. Wie willen er persé racemixing en teloorgang van westerse landen?

Het verbaast me elke keer weer wat voor een troep er op Youtube staat. 8)7
ROBODEMONS..................|:(
pi_183541169
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Probeer het eens, zou ik zeggen.

Laat ik het zo zeggen: ook een Nederlander die in Polen komt verkondigen dat het katholicisme achterlijk en primitief is, ja zelfs crimineel, is zo weer terug in Holland.
Net als een Pool die hier roept dat dit een enorm kutland is zal ook niet zo heel lang blijven.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 22:53:40 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183541207
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:52 schreef HSG het volgende:

[..]

Net als een Pool die hier roept dat dit een enorm kutland is zal ook niet zo heel lang blijven.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal...

Allemaal erg leuk hoor, die Nederlanders die wegens die grote catastrofe die op ons afkomt van de barkruk glibberen bij ideeën over een nieuw bestaan in het roomblanke Polen, maar die vergeten altijd even dat ze met dat roomblanke paradijs ook een knal-conservatief christelijke samenleving betreden waar ze totaal geen weet van hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183541230
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal...

Allemaal erg leuk hoor, die Nederlanders die wegens die grote catastrofe die op ons afkomt van de barkruk glibberen bij ideeën over een nieuw bestaan in het roomblanke Polen, maar die vergeten altijd even dat ze met dat roomblanke paradijs ook een knal-conservatief christelijke samenleving betreden waar ze totaal geen weet van hebben.
Er zijn ook genoeg landen in Afrika en Azië die zwaar conservatief zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 22:55:12 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183541248
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:54 schreef HSG het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg landen in Afrika en Azië die zwaar conservatief zijn.
Ik geloof niet dat de "OOST-EUROPA IS HET NIEUWE BELOOFDE LAND"-migranten daar überhaupt naar toe zullen gaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183541278
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de "OOST-EUROPA IS HET NIEUWE BELOOFDE LAND"-migranten daar überhaupt naar toe zullen gaan.
Oost-Europa heeft wel toekomst.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 22:56:52 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183541291
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:56 schreef HSG het volgende:

[..]

Oost-Europa heeft wel toekomst.
Als je conservatief christelijk bent ja. ZEKER in Polen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183541303
uehm.. uehm. uhm. ..... uhm....
pi_183541310
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als je conservatief christelijk bent ja. ZEKER in Polen.
Ik heb het niet alleen over Polen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 22:58:40 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183541328
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:57 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over Polen.
Wil je een mate van secularisatie zoals je dat hier gewend bent heb je alleen de Tsjechische Republiek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183541345
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wil je een mate van secularisatie zoals je dat hier gewend bent heb je alleen de Tsjechische Republiek.
Eens kijken wat een huis daar kost dan.
pi_183541358
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:59 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Eens kijken wat een huis daar kost dan.
Een Praag kan het prijzig zijn. Daarbuiten valt het reuze mee.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 4 december 2018 @ 23:01:13 #148
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183541386
Sowieso... migreren omdat je tegen migratie bent is nogal ehm... hypocriet? Maar natuurlijk moeten zij blij zijn met deze roomblanke schuimpjes uit onze samenleving.
pi_183541397
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wil je een mate van secularisatie zoals je dat hier gewend bent heb je alleen de Tsjechische Republiek.
Of de Baltische staten. Lekker tegen Putain aanschurken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 23:02:02 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183541408
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Of de Baltische staten. Lekker tegen Putain aanschurken.
Estland en Letland misschien, Litouwen is ook oerconservatief.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 23:03:27 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183541438
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Sowieso... migreren omdat je tegen migratie bent is nogal ehm... hypocriet? Maar natuurlijk moeten zij blij zijn met deze roomblanke schuimpjes uit onze samenleving.
En ondertussen 'landverraad' roepen bij elke scheet...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183541448
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Sowieso... migreren omdat je tegen migratie bent is nogal ehm... hypocriet? Maar natuurlijk moeten zij blij zijn met deze roomblanke schuimpjes uit onze samenleving.
Mensen migreren niet omdat ze tegen migratie zijn. Mensen migreren vanwege de manier van hoe ermee om wordt gegaan en wat de gevolgen daarvan zijn.

Mensen gaan echt niet migeren als er 100.000 Chinezen of Japanners hier binnen komen die gelijk de handen uit de mouwen willen steken. We weten allemaal hoe hun mentaliteit is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183541469
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Estland en Letland misschien, Litouwen is ook oerconservatief.
Ach, ik denk niet dat vele van die Avondlandliefhebbers hier het verschil weten. Dus niet zo genuanceerd doen joh.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 23:04:47 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183541470
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:03 schreef HSG het volgende:

[..]

Mensen migreren niet omdat ze tegen migratie zijn. Mensen migreren vanwege de manier van hoe ermee om wordt gegaan en wat de gevolgen daarvan zijn.

Mensen gaan echt niet migeren als er 100.000 Chinezen of Japanners hier binnen komen die gelijk de handen uit de mouwen willen steken.
Ik emigreer sowieso niet. Ik ben daadwerkelijk patriot en gebonden aan mijn geboortegrond.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183541504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Sowieso... migreren omdat je tegen migratie bent is nogal ehm... hypocriet? Maar natuurlijk moeten zij blij zijn met deze roomblanke schuimpjes uit onze samenleving.
Ik ben helemaal niet tegen migratie an sich. Ongecontroleerde migratie wel. Maar als iemand van hier naar Polen of Tsjechië wil is daar geen sprake van.
  dinsdag 4 december 2018 @ 23:07:54 #156
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183541554
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:06 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet tegen migratie an sich. Ongecontroleerde migratie wel. Maar als iemand van hier naar Polen of Tsjechië wil is daar geen sprake van.
Er is geen eerstewereldland op deze planeet met ongecontroleerde migratie, dus het is me niet helder waar je het over hebt.
pi_183541562
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ah, het is weer een complot.
Nee.
pi_183541571
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Estland en Letland misschien, Litouwen is ook oerconservatief.
Estland is één van de meest atheïstische landen van de wereld. Niet dat ze daardooor ook allemaal progressieve ideeën op nahouden.
ROBODEMONS..................|:(
  Beste debater 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 23:08:29 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183541573
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee.
Ben je hetero?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183541764
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Er is geen eerstewereldland op deze planeet met ongecontroleerde migratie, dus het is me niet helder waar je het over hebt.
Bullshit.
pi_183542107
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Sowieso... migreren omdat je tegen migratie bent is nogal ehm... hypocriet? Maar natuurlijk moeten zij blij zijn met deze roomblanke schuimpjes uit onze samenleving.
Ze zullen blijer zijn met roomblanke schuimpjes met een Westerse mentaliteit dan zwarte Afikaanse dropjes of nieuwkomers van de 'relgiie van de vrede'..
  dinsdag 4 december 2018 @ 23:42:46 #162
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183542199
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal...

Allemaal erg leuk hoor, die Nederlanders die wegens die grote catastrofe die op ons afkomt van de barkruk glibberen bij ideeën over een nieuw bestaan in het roomblanke Polen, maar die vergeten altijd even dat ze met dat roomblanke paradijs ook een knal-conservatief christelijke samenleving betreden waar ze totaal geen weet van hebben.
Dat valt hartstikke mee man. De grote steden zijn zo progressief als wat.

Je gevoel voor drama en oratie kan ik wel waarderen overigens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Richestorags op 04-12-2018 23:48:59 ]
  dinsdag 4 december 2018 @ 23:45:38 #163
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183542238
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Sowieso... migreren omdat je tegen migratie bent is nogal ehm... hypocriet? Maar natuurlijk moeten zij blij zijn met deze roomblanke schuimpjes uit onze samenleving.
Want? Het is een valse vergelijking want de type migranten zijn niet met elkaar te vergelijken. Het is alsof je zegt dat het hypocriet is om iemand aan te spreken op het feit dat hij alleen fastfood eet als je zelf ook eet.
  dinsdag 4 december 2018 @ 23:50:30 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_183542314
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:36 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ze zullen blijer zijn met roomblanke schuimpjes met een Westerse mentaliteit dan zwarte Afikaanse dropjes of nieuwkomers van de 'relgiie van de vrede'..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183542331
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Er is geen eerstewereldland op deze planeet met ongecontroleerde migratie, dus het is me niet helder waar je het over hebt.
De Nederlandse IND kan de aanvragen voor asiel en verblijf niet aan. Zodanig, dat hier kinderen worden geboren en opgroeien. En zo oud worden dat zij eigenlijk niet meer terug kunnen naar land van ouderlijke herkomst. En dat partijkartel wilt met het ondertekenen van dat pact, alleen maar meer asielzoekers aanmoedigen om op bootjes te stappen om hierheen te komen. Dit noemt het partijkartel in de woorden van van Ojik en Toorenburg "immigratie beteugelen en aanpakken, in goede bannen leiden". Ik verzin dit niet.

De Nederlandse belastingbetaler gaat straks zeker ook opdraaien voor de kosten van de mensensmokkelaars.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 05-12-2018 00:05:46 ]
  dinsdag 4 december 2018 @ 23:59:31 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_183542496
Hiddema maakt even gehakt van dit verdrag bij Jensen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183542627
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:07 schreef cempexo het volgende:
Liegen-loog-gelachen Rutte tekent alles voor zijn nieuwe EU baantje
Niet waar, zijn ambities reiken verder. Daarom MOET dit ondertekend worden, want anders kan Rutte wel fluiten naar zijn UN-baantje....
pi_183542794
NUnl twitterde op woensdag 05-12-2018 om 00:12:17 Ruime meerderheid Tweede Kamer voor instemming met VN-migratiepact: https://t.co/C1Ia6MKkSw reageer retweet
pi_183542809
Het kabinet wordt helemaal niet wakker. En de geijkte politieke partijen ook niet. Baudet trok vanavond wel een mooie vergelijking. Hij had het over EU-verdragen waarin ook van allerlei afspraken zijn geregeld die slechts een papieren werkelijkheid zijn. Zo wordt de 3%-norm doodleuk geschonden door landen als Frankrijk en Italië.

En zo is het met dit Marrakesh-gedrocht ook. Op papier zijn het nuttige afspraken en gaan ze werken. In de praktijk lachen Afrikaanse landen erom en ontlenen migranten die hierheen komen er extra rechten aan. Ze gaan desnoods lekker procederen en rekken; ze krijgen vanzelf een keer een verblijfsvergunning. Desnoods gaan ze (straffeloos) de illegaliteit in.

En al die naïeve kutpartijen tuinen er weer met open ogen in. :N
  woensdag 5 december 2018 @ 00:21:22 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183542859
Lachertje weer dit verdrag inderdaad. Noord-Afrikaanse landen vegen er toch hun reet mee af, die blijven lekker weigeren uitgeprocedeerden terug te nemen.
  woensdag 5 december 2018 @ 00:52:17 #171
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_183543172
Het grootste gehoorde bezwaar tegen dit (vooralsnog volstrekt schimmige) verdrag is de schijnbaar absurde nadruk op het comfort en het welzijn van de migranten. Het instromingsaspect heeft, voor zover ik dat kan beoordelen zonder de daadwerkelijke tekst gelezen te hebben, dan ook aanzienlijk meer prioriteit ten opzichte van bijvoorbeeld het uitstromingsaspect of het blokkeringsaspect.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat voorstanders en tegenstanders allebei meer organisatie en structuur willen zien, maar dan voor verschillende doeleinden? De voorstanders willen meer "legitieme" immigranten, hen meer bescherming bieden en zorgen voor minder zeedoden o.i.d.
De tegenstanders willen juist graag minder immigratie zien, dat er minder geld wordt gespendeerd aan het onnodig plezieren van migranten en het liefst zelfs bescherming krijgen TEGEN de immigranten zelf.

Tja. What's your flavor? :D

Het lijkt mij verstandig om voor de zekerheid maar gewoon niet te tekenen.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_183543214
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 00:18 schreef Elfletterig het volgende:
Het kabinet wordt helemaal niet wakker. En de geijkte politieke partijen ook niet. Baudet trok vanavond wel een mooie vergelijking. Hij had het over EU-verdragen waarin ook van allerlei afspraken zijn geregeld die slechts een papieren werkelijkheid zijn. Zo wordt de 3%-norm doodleuk geschonden door landen als Frankrijk en Italië.

En zo is het met dit Marrakesh-gedrocht ook. Op papier zijn het nuttige afspraken en gaan ze werken. In de praktijk lachen Afrikaanse landen erom en ontlenen migranten die hierheen komen er extra rechten aan. Ze gaan desnoods lekker procederen en rekken; ze krijgen vanzelf een keer een verblijfsvergunning. Desnoods gaan ze (straffeloos) de illegaliteit in.

En al die naïeve kutpartijen tuinen er weer met open ogen in. :N
NEE, die naïeve kutpartijen zijn helemaal niet zo naïef. Ze hebben alleen een heel ander doel voor ogen en totaal geen scrupules om tegen het volk te liegen. That's all.

Nederland is allang geen rechtsstaat of democratie meer. Die is na decennialange bezuinigingen en andere "maatregelen", "hervormingen" of "verbeteringen" totaal uitgehold. Wat er is overgebleven is een illusie.

De rechtsspraak is er vooral om het gewone volk te dwingen om binnen de lijntjes te blijven, maar ben je rijk of behoor je tot bepaalde groepen, dan kun je straffeloos je gang gaan. De verkiezingen zijn ook verworden tot een farce. Je mag een brave marionet uitkiezen, die vervolgens braaf gaat stemmen wat hem/haar door de partijtop wordt ingefluisterd. En als hij/zij het gore lef heeft om daarvan af te wijken, dan kan die wel fluiten naar zijn verdere politieke carrière.

Er is nauwelijks draagvlak voor dit pact in onze samenleving, maar toch zal het door onze strot geduwd worden. Niet omdat het moet, maar omdat het kán. En we staan erbij en kijken ernaar!
pi_183543811
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 00:52 schreef Interloper het volgende:
Het lijkt mij verstandig om voor de zekerheid maar gewoon niet te tekenen.
Inderdaad. En het feit dat meerdere landen het niet tekenen zou daar al een reden voor moeten zijn ook het vooralsnog ook niet te tekenen.

Mja, Nederland wil wederom het brave jongetje zijn. Ach, nog enkele decennia en dan is Nederland een moslimstaat, zijn er ghetto's en is de welvaart afgebroken :r
pi_183543814
Het zou mij verbazen als we niet tekenen. Jammer is dat.
  woensdag 5 december 2018 @ 06:07:54 #175
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183543906
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als je conservatief christelijk bent ja. ZEKER in Polen.
Wat een in domme opmerking.
Ik zit in het Oostblok en heb meer vrijheden dan in Nederland en heb geen enkel probleem met "zwaar gelovige" aanhangers hier. Sterker: in Nederland en Canada had ik er meer last van dan hier.
  woensdag 5 december 2018 @ 06:08:56 #176
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183543909
Hoera! Nederland gaat tekenen. Wederom een afgang van heb ik jouw daar!
  woensdag 5 december 2018 @ 06:12:42 #177
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183543919
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik emigreer sowieso niet. Ik ben daadwerkelijk patriot en gebonden aan mijn geboortegrond.
Je zal wel niet voldoende geschoold zijn om te kunnen emigreren.... _O-
pi_183543927
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 06:12 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je zal wel niet voldoende geschoold zijn om te kunnen emigreren.... _O-
Als ik naar de mensen kijk die hier immigreren, die dus ook ergens vandaan geëmigreerd zijn, lijkt niet of nauwelijks geschoold zijn niet echt belemmerend voor emigratieplannen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 5 december 2018 @ 06:20:20 #179
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183543939
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 06:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als ik naar de mensen kijk die hier immigreren, die dus ook ergens vandaan geëmigreerd zijn, lijkt niet of nauwelijks geschoold zijn niet echt belemmerend voor emigratieplannen.
Wel als je een fatsoenlijke baan wenst en niet je hand wens op te houden.
  woensdag 5 december 2018 @ 08:05:43 #180
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183544375
Kabinet eindelijk wakker!.. _O- Zeiden zij hoopvol. :D

Nederland is geen rechtsstaat of democratie meer ;( :')_!
Het gewone volk! ;( :')_!
Partijkartel ;( :')_!

Heerlijk genieten dit. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_183544488
de ja vu FIFA
kleine landen inkopen om een grotere stempel te kunnen drukken
pi_183544594
Zo'n verdrag kan nooit voordeel opleveren want bij elke crisis moet je kunnen inspelen op het moment, dan moet er niet een papieren tijger zijn die allerlei maatregelen kan verhinderen.
Totaal onnodig dus. En verkeerd.

Een beetje je oor te luisteren leggen bij het volk en je hoort dat het volk ook niet de zin ervan inziet en er kriegelig van wordt. Waarom een lontje voor gele hesjes ontwikkelen?

Al die eerdere verdragen met Turkije en Marokko, zijn alleen maar een blok aan het been gebleken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 05-12-2018 08:44:46 ]
pi_183544628
Komt nog een tweede pact aan, begreep ik? Over vluchtelingen?
I´m back.
  woensdag 5 december 2018 @ 08:45:45 #184
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_183544652
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 08:38 schreef Loekie1 het volgende:
Zo'n verdrag kan nooit voordeel opleveren want bij elke crisis moet je kunnen inspelen op het moment, dan moet er niet een papieren tijgen zijn die allerlei maatregelen kan verhinderen.
Ja fair enough. Het is natuurlijk niet alsof het verdrag een antwoord is op die hele crisis in Syrië waarbij iedereen met de bek vol tanden stond ofzo hè.
Ik ga naar huis.
pi_183544669
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 06:08 schreef DUTCHKO het volgende:
Hoera! Nederland gaat tekenen. Wederom een afgang van heb ik jouw daar!
Met inlegvel, toch?
I´m back.
  woensdag 5 december 2018 @ 08:47:56 #186
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183544672
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 08:38 schreef Loekie1 het volgende:
Zo'n verdrag kan nooit voordeel opleveren want bij elke crisis moet je kunnen inspelen op het moment, dan moet er niet een papieren tijger zijn die allerlei maatregelen kan verhinderen.
Totaal onnodig dus. En verkeerd.
In 2 (?) zinnen de buitenlandse diplomatie buiten spel gezet. _O-
Gelukkig weet jij hoe het werkt.
Al bij BuZa gesolliciteerd?
quote:
Een beetje je oor te luisteren leggen bij het volk en je hoort dat het volk ook niet de zin ervan inziet en er kriegelig van wordt.
Dus omdat mensen categorisch weigeren om ingewikkelde zaken te snappen, moet je het maar simpel maken en/ of niet doen? :D
quote:
Waarom een lontje voor gele hesjes ontwikkelen?
Die vinden ze toch wel, die zoeken ze op laag water als het moet.
quote:
Al die eerdere verdragen met Turkije en Marokko, zijn alleen maar een blok aan het been gebleken.
Echt waar? Hoe dan?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_183544679
quote:
9s.gif Op woensdag 5 december 2018 08:45 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ja fair enough. Het is natuurlijk niet alsof het verdrag een antwoord is op die hele crisis in Syrië waarbij iedereen met de bek vol tanden stond ofzo hè.
Het verdrag is niet bindend, maar als er snel maatregelen nodig zijn, kunnen allerlei rechtszaken ontstaan op basis van het verdrag van Marrakesh die jaren duren en al die tijd kunnen er geen maatregelen genomen worden.

Gewoon geen verdrag als het toch niet bindend is, want het gevolg is alleen maar gehakketak in de toekomst op basis van dit niet-bindende verdrag. Want waarom een verdrag als je er niets mee gaat doen? Daar zullen juristen een slaatje uit slaan.
pi_183544696
quote:
[

Echt waar? Hoe dan?
Turken hoeven dit niet en hoeven dat niet omdat er ooit een verdrag is gesloten.
pi_183544743
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 06:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wel als je een fatsoenlijke baan wenst en niet je hand wens op te houden.
Heel veel mensen wensen dat helemaal niet. Kijk eens naar de boten vol die binnen worden gehaald. De meesten kunnen hun naam niet eens spellen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183544757
In België gaat het er anders aan toe:

quote:
STAPT MICHEL VANDAAG NAAR DE KONING? "KANS VAN 9 OP 10"

"Ik stap niet naar de koning", verklaarde premier Charles Michel. Maar de kans is zeer groot dat hij dat wél gaat moeten doen. Dat zegt professor politicologie Dave Sinardet (VUB). Nadat N-VA door de premier richting uitgang is geduwd, verwacht hij dat de regering vandaag valt. "Heel waarschijnlijk komt N-VA vandaag naar buiten met een verklaring. Ze kunnen dat voor tien uur doen of wachten tot na de stemming in het parlement."

Om tien uur staat immers de goedkeuring van twee resoluties bij het migratiepact op de agenda in de commissie Buitenlandse Zaken van het parlement, legt Sinardet uit. "Gisterenavond zette premier Michel de N-VA schaakmat toen hij bekend maakte dat hij het parlement laat stemmen over wat er moet gebeuren in Marrakesh. Die zet heeft technisch niet noodzakelijk repercussies. De regering kan overleven, als N-VA zich bij voorbeeld neer zou leggen bij het feit dat Michel het akkoord van België in Marrakesh bevestigt. De N-VA had op voorhand al aangekondigd dat er geen regering meer is, als men het VN-migratiepact met een wisselmeerderheid zou goedkeuren."

Zwarte Pietenspel
Dus verwacht Sinardet dat de partij die de stekker er niét wou uittrekken, dat vandaag alsnog gaat doen. "N-VA zal daarbij nog wel het Zwarte Pietenspel spelen. Ze zullen wijzen op een breuk in het vertrouwen tussen de coalitiepartners, na de mededeling van Michel. En benadrukken dat het niet hun fout is."

9 kansen op 10
Waarna Michel naar de koning kan om het ontslag van regering aan te bieden. "Negen kansen op tien gebeurt dat vandaag al", denkt Sinardet. "Dat wil niet automatisch zeggen dat we eind januari, begin februari vervroegd naar de stembus moeten. In mei zijn er immers ook regionale en Europese verkiezingen. In volle kiescampagne ook nog eens coalitiegesprekken voeren, zal men liever vermijden. Dus zal men proberen dat half jaar te overbruggen. Om te beginnen kan de koning tijd winnen door het ontslag van de regering in beraad te houden."

Over een Zwarte Pietenspel gesproken: Bart De Wever verloor zijn gevoel voor humor niet en zette deze foto op zijn Instagrampagina: "Op de vergadering in Brussel hebben ze mij de Zwarte Piet gegeven... dat kan maar smaken."
I´m back.
  woensdag 5 december 2018 @ 09:03:15 #191
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183544814
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 00:56 schreef stopnaald het volgende:

[..]

NEE, die naïeve kutpartijen zijn helemaal niet zo naïef. Ze hebben alleen een heel ander doel voor ogen en totaal geen scrupules om tegen het volk te liegen. That's all.

Nederland is allang geen rechtsstaat of democratie meer. Die is na decennialange bezuinigingen en andere "maatregelen", "hervormingen" of "verbeteringen" totaal uitgehold. Wat er is overgebleven is een illusie.

De rechtsspraak is er vooral om het gewone volk te dwingen om binnen de lijntjes te blijven, maar ben je rijk of behoor je tot bepaalde groepen, dan kun je straffeloos je gang gaan. De verkiezingen zijn ook verworden tot een farce. Je mag een brave marionet uitkiezen, die vervolgens braaf gaat stemmen wat hem/haar door de partijtop wordt ingefluisterd. En als hij/zij het gore lef heeft om daarvan af te wijken, dan kan die wel fluiten naar zijn verdere politieke carrière.

Er is nauwelijks draagvlak voor dit pact in onze samenleving, maar toch zal het door onze strot geduwd worden. Niet omdat het moet, maar omdat het kán. En we staan erbij en kijken ernaar!
Amen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 5 december 2018 @ 09:31:05 #192
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183545129
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 08:50 schreef Loekie1 het volgende:
Turken hoeven dit niet en hoeven dat niet omdat er ooit een verdrag is gesloten.
:')_!
Helder verhaal man.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_183545252
Ik ben niet zo bekend met dit pact dus denk ik lees mij eens in, op Belgische sites vind ik een kleine opsomming waar ze tegen zijn zoals dit:

- Het verdrag vraagt van de VN-lidstaten een engagement om de gezinsherenigingsprocedures te versoepelen.

- Het akkoord wil inspanningen om mensen zonder papieren te regulariseren en beoogt het opheffen van illegaal verblijf als een strafbaar feit.

- Het verdrag erkent ‘klimaatvluchtelingen’ en de bijhorende sociale rechten

- De ontvangstlanden dienen respect voor de cultuur van de migrant te hebben en in de gezondheidszorg de ’culturele gevoeligheden van migranten moet respecteren.

En dan komt de NOS :')

- Het verzamelen van data en informatie over migratie zodat er goed beleid kan worden ontwikkeld door de landen en de Verenigde Naties.

- Terugdringen van de redenen die mensen ertoe brengen om te migreren. Het verlaten van je oorspronkelijke land kan komen door politieke, economische, sociale en milieu/klimatologische oorzaken.

- Minder doden en gewonden door migratie, meer inspanningen om het lot van vermiste migranten te achterhalen.

De NOS weet wel wat ze opsommen zeg.
pi_183545525
Dan nog de vraag waarom iets tekenen als het toch niet bindend is? De papieren kunnen dan ook gewoon de la in en gebruikt worden indien nodig.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_183545532
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik ben niet zo bekend met dit pact dus denk ik lees mij eens in, op Belgische sites vind ik een kleine opsomming waar ze tegen zijn zoals dit:

- Het verdrag vraagt van de VN-lidstaten een engagement om de gezinsherenigingsprocedures te versoepelen.

- Het akkoord wil inspanningen om mensen zonder papieren te regulariseren en beoogt het opheffen van illegaal verblijf als een strafbaar feit.

- Het verdrag erkent ‘klimaatvluchtelingen’ en de bijhorende sociale rechten

- De ontvangstlanden dienen respect voor de cultuur van de migrant te hebben en in de gezondheidszorg de ’culturele gevoeligheden van migranten moet respecteren.

En dan komt de NOS :')

- Het verzamelen van data en informatie over migratie zodat er goed beleid kan worden ontwikkeld door de landen en de Verenigde Naties.

- Terugdringen van de redenen die mensen ertoe brengen om te migreren. Het verlaten van je oorspronkelijke land kan komen door politieke, economische, sociale en milieu/klimatologische oorzaken.

- Minder doden en gewonden door migratie, meer inspanningen om het lot van vermiste migranten te achterhalen.

De NOS weet wel wat ze opsommen zeg.
Bronnen bij zetten hè, slimpie.
I´m back.
  woensdag 5 december 2018 @ 10:00:47 #196
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183545623
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:53 schreef Bloemkool het volgende:
Dan nog de vraag waarom iets tekenen als het toch niet bindend is? De papieren kunnen dan ook gewoon de la in en gebruikt worden indien nodig.
Precies, waarom maakt men intentieverklaringen? :?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Beste debater 2022 woensdag 5 december 2018 @ 10:06:02 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183545706
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 06:12 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je zal wel niet voldoende geschoold zijn om te kunnen emigreren.... _O-
Integendeel; kennis van geschiedenis, cultuur en tradities maakt dat ik voor geen goud mijn thuisland verlaat.

In tegenstelling tot veel roeptoeters hecht ik daadwerkelijk waarde aan mijn eigen wortels, eigen cultuur en eigen geboortegrond en verloochen ik mijn afkomst niet voor een paar zilverstukken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 december 2018 @ 10:11:40 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183545794
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Integendeel; kennis van geschiedenis, cultuur en tradities maakt dat ik voor geen goud mijn thuisland verlaat.

In tegenstelling tot veel roeptoeters hecht ik daadwerkelijk waarde aan mijn eigen wortels, eigen cultuur en eigen geboortegrond en verloochen ik mijn afkomst niet voor een paar zilverstukken.
Wat vind je eigenlijk van dit verdrag? Meen me te herinneren dat jij ook niet staat te springen om massa-immigratie ten behoeve van voornamelijk het grootkapitaal.
  Beste debater 2022 woensdag 5 december 2018 @ 10:12:42 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183545804
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat vind je eigenlijk van dit verdrag? Meen me te herinneren dat jij ook niet staat te springen om massa-immigratie ten behoeve van voornamelijk het grootkapitaal.
Een zeer onwenselijk verdrag dat een verkeerd signaal uitzendt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183545816
Waarom wordt dit land, zins Pim Fortuyn, nog steeds geregeerd door mongolen.

Erg jammer weer dit.
pi_183546077
Dat wordt dus een stem op een partij waar ik eigenlijk niet op wil stemmen, voor mij. Bij komende verkiezingen.
  woensdag 5 december 2018 @ 10:34:16 #202
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183546109
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:13 schreef Odaiba het volgende:
Waarom wordt dit land, zins Pim Fortuyn, nog steeds geregeerd door mongolen.
Mensen met een aangeboren afwijking wegzetten als een stelletje politici. :{w
quote:
Erg jammer weer dit.
Erg jammer weer dit.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_183546205


Bij Buitenhof laatst een gesprek tussen Baudet en Van Oijk over dit verdrag.

Het werd me toen echt volkomen duidelijk dat er totaal 100% naïeve mensen zijn.

De "Wir schaffen das" mentaliteit. Tot op het ranzige af.

Mensen die ondanks alle feiten en alle aanwijzingen maar (willen) blijven geloven in hun eigen superieure morele gelijk, de universele goedheid en eerlijkheid van "de zwakkeren" en "kwetsbaren" in de wereld.

Met omhoog gestoken vinger, oog en oorkleppen op en met glimlach de opgeworpen (terechte) bezwaren blijven pareren en wegwuiven.

Het komt vast wel goed, het is alleen een kwestie van blind blijven geloven, geld blijven rondpompen en eindeloos veel tijd gunnen.

Tegenstanders van Wilders, die hem (maar mijn mening geregeld terecht) van blind en doofheid beschuldigen zouden / moeten net zo goed mogen vingerwijzen naar mensen als Van Oijk.

Mensen zoals hij zijn net zo, zo niet nog gevaarlijker voor het voortbestaan en uitholling van o.a. de verzorgingsstaat die we tot nu toe kennen / gekend hebben in dit land en West Europa.

Om over hun negatieve invloed op de gestaag groeiende onrust / spanningen onder de bevolking in steeds meer landen maar te zwijgen.
  woensdag 5 december 2018 @ 11:28:17 #204
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183546851

Luister goed naar de wollige antwoorden van Rutte. Opvang in de regio, waarna 'om de nood ter plekke te lenigen' neemt Europa 'vluchtelingen' in aanvaardbare aantallen over. Vervolgens wil Rutte niet zeggen hoeveel die aanvaardbare aantallen dan wel zijn, blijft dan nietszeggende antwoorden geven. En waarom uberhaupt deze mensen naar Europa halen?

En de 2e Kamer? Zij volgden de stemorders van hun politburo's en stemden voor.

We staan erbij en kijken ernaar.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_183546988
quote:
13s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:28 schreef EdvandeBerg het volgende:

Luister goed naar de wollige antwoorden van Rutte. Opvang in de regio, waarna 'om de nood ter plekke te lenigen' neemt Europa 'vluchtelingen' in aanvaardbare aantallen over. Vervolgens wil Rutte niet zeggen hoeveel die aanvaardbare aantallen dan wel zijn, blijft dan nietszeggende antwoorden geven. En waarom uberhaupt deze mensen naar Europa halen?

En de 2e Kamer? Zij volgden de stemorders van hun politburo's en stemden voor.

We staan erbij en kijken ernaar.
En stemmen gewoon weer VVD CDA en D66.
Het land moet eerst naar de klote gaan voordat men in opstand komt, de gemiddelde Nederlander denkt dat het hem wel goed zal blijven gaan en dat het onheil zijn buurman zal treffen.
Dat kan misschien voor een korte periode zo zijn, maar de financiële en geopolitieke ontwikkelingen (resp. het gebrek eraan) wijzen in een andere richting.

Helaas komt men pas in opstand als het te laat is.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183547029
Ja, ik ga straks op visite bij een stel VVD-stemmers. Ben benieuwd of ik géén klappen ga uitdelen aan het eind van de middag.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 11:41:46 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183547076
ik gok zomaar dat dat wel gaat lukken :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 5 december 2018 @ 11:42:28 #208
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183547092
De huidige coalitie maakt er zo'n puinhoop van, godverdomme. We zijn gewoon bijna even slecht af als met een links bestuur zoals die in Amsterdam!
  woensdag 5 december 2018 @ 11:42:41 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183547095
quote:
13s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:28 schreef EdvandeBerg het volgende:

Luister goed naar de wollige antwoorden van Rutte. Opvang in de regio, waarna 'om de nood ter plekke te lenigen' neemt Europa 'vluchtelingen' in aanvaardbare aantallen over. Vervolgens wil Rutte niet zeggen hoeveel die aanvaardbare aantallen dan wel zijn, blijft dan nietszeggende antwoorden geven. En waarom uberhaupt deze mensen naar Europa halen?

En de 2e Kamer? Zij volgden de stemorders van hun politburo's en stemden voor.

We staan erbij en kijken ernaar.
En zo gaat het jaar in jaar uit. En 'Europa' neemt niks over, het zijn maar een paar landen die gekke henkie blijven spelen.

Wij hebben hier geen huizen en geen werk om al die mensen hierheen te halen.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 11:44:42 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183547135
voor mijn gevoel zegtie niks geks hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 5 december 2018 @ 11:49:17 #211
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183547245
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:44 schreef sp3c het volgende:
voor mijn gevoel zegtie niks geks hoor
Ja, maar als het antwoord niet in 140 tekens past, dan is het 'wollig'.
Als je niet op zijn Baudets totaal onrealistische mooie praatjes lult, maar enigszinds genuanceerd antwoord geeft dan gaat het land naar de klote.

_O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_183547395
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]

En stemmen gewoon weer VVD CDA en D66.
Het land moet eerst naar de klote gaan voordat men in opstand komt, de gemiddelde Nederlander denkt dat het hem wel goed zal blijven gaan en dat het onheil zijn buurman zal treffen.
Dat kan misschien voor een korte periode zo zijn, maar de financiële en geopolitieke ontwikkelingen (resp. het gebrek eraan) wijzen in een andere richting.

Helaas komt men pas in opstand als het te laat is.
Zoiets als Baudet ontkent dat klimaatverandering een groot probleem is? Moet eerst de hele wereld kapot?
pi_183547525
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:56 schreef archito het volgende:

[..]

Zoiets als Baudet ontkent dat klimaatverandering een groot probleem is? Moet eerst de hele wereld kapot?
De lamme en de blinde in hetzelfde kabinet. Zelden zo'n stel randdebielen bij elkaar gezien.
pi_183547665
Nou luitjes, nu het nog kan, nu nog even kritisch uitlaten tegen de drie issues die misschien wel de meest dominerende en kritische issues van deze tijd zijn. Integratie, immigratie en de islam.

quote:
Artikel 8.

''Migratie is een bron van welvaart, innovatie en duurzame ontwikkeling. Deze positieve effecten kunnen worden geoptimaliseerd door migratiebeheer te verbeteren.''
Migratie is een bron van welvaart..... Limietloos perspectiefloze mensen importeren op een wankelend sociaal stelsel, gaat goed komen!

quote:
Artikel 24a.

''Het verbod op een collectief uitzetbeleid moet worden gehandhaafd.''
Toe maar. Iets wat nodig is, strenger worden dus, met duidelijker handhaving, pardoes het raam uitgeflikkerd.

quote:
Artikel 29g.

''Overheidsinstanties moeten non-discriminatiecursussen gaan geven.''
Serieus? Hoe? Waarom? Bij wie? Religieuzen die zo onderscheid maken op partnerkeus?

quote:
Artikel 32h.

''Ondersteun multiculturele activiteiten door middel van sport, muziek, kunst, culinaire festivals, vrijwilligerswerk en andere sociale evenementen die wederzijds begrip en waardering van de cultuur van de migrant zullen bevorderen.''
Toe maar, duw het door onze strot. Dat gaat vast geen averechts effect hebben.

quote:
Artikel 33c.

''Mediaprofessionals moeten gevoeliger worden gemaakt bij en worden opgeleid voor migratiegerelateerde kwesties. Gemeenschapsgeld voor intolerante, xenofobische, racistische en discriminerende media-uitingen richting migranten moet stoppen.''
Wie gaat bepalen wie of wat xenofoob is? Leo Lucassen bijvoorbeeld. :')

Goed. Het ziet er naar uit dus dat ik tzt samen met Jan vd Beek en andere boze (alleen witte nederlanders natuurlijk) fokkers en mensen een ''non-discrimiatiecursus'' ga volgen. Das ook gezellig.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183547674
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:32 schreef Solstice1 het volgende:
Dat wordt dus een stem op een partij waar ik eigenlijk niet op wil stemmen, voor mij. Bij komende verkiezingen.
Nou, dan gaat menig Nederlander ervan schrikken hoor. Een anonieme Fokkert met rechtse ideeen die op een partij gaat stemmen waar hij eigenlijk niet op wil stemmen.

Een soort van dreigement ofzo, wat is dit?
Allah Al Watan Al Malik
pi_183547721
Mag ik mijn signature eigenlijk nog wel laten staan?

quote:
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183547765
quote:
15s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:12 schreef SpaceOddity het volgende:
Mag ik mijn signature eigenlijk nog wel laten staan?

[..]

?
Waarom ben je aan het jankballen. Stelselmatig kankeren op de Islam, moslims en migranten - en vervolgens je honderd keer afvragen of je dat allemaal mag zeggen.

Ja dat mag, net als anderen je dan een fascistisch stuk vreten mogen vinden. Zo werkt dat - het gaat twee kanten op. Als jij nou gewoon zegt wat jij vindt, mogen anderen zeggen wat ze over jou vinden. Heerlijk toch!
Allah Al Watan Al Malik
pi_183547780
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De huidige coalitie maakt er zo'n puinhoop van, godverdomme. We zijn gewoon bijna even slecht af als met een links bestuur zoals die in Amsterdam!
Veel slechter. We hebben dit probleem dankzij rukkers die heel hard schreeuwen tegen 'links' en een kleine erectie krijgen van roepen dat ze rechts zijn, en vervolgens toch maar weer VVD stemmen. Terwijl het natuurlijk zo klaar als een klontje is dat de massa-immigratie van rechts kwam, komt en zal blijven komen.

Goldman Sachs mannetjes die een pac opstellen waarin Europese landen zich verplichten tot het faciliteren van illegale migratie, met behoud van eigen cultuur, met het terugsturen van geld, met gezinshereniging, met het uitdelen van nationaliteit, met de straffeloosheid van illegaliteit en de straffeloosheid van mensensmokkelaars betalen, met de verplichting om te bevorderen dat media positief over die migratie berichten. Vluchtelingenstromen door rechtse oorlogen en rechtse regime changes, verwelkomd door rechtse politici en rechtse werkgeverslobbies. De rechtse weigering om de geldstromen uit rechtse olielanden naar haatmoskeeen en haatimams zelfs maar in kaart te brengen laat staan in te perken. In plaats daarvan krijgen we meer rechtse oorlogjes her en der, en rechtse veiligheidsmaatregelen die ook verdomd handig zijn om het gehele ontevreden volk in de gaten te houden.

Het past allemaal keurig in de rechtse plannetjes om de verzorgingsstaat te ondermijnen. Rechtse plannetjes om de gehele natiestaat zelf te ondermijnen zelfs. Want dat is de enige macht die het graaiende internationale bedrijfsleven in toom kan en soms wil houden. Dat hele open borders gebeuren, inclusief inclusiviteit, islamisering, de maximale tolerantie voor allerlei vervelende bijverschijnselen, is een knetterrechtse ideologie.

Hoe dom moet je zijn om te denken dat Rutte en Dijkhoff massa-immigratie zouden willen tegengaan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183547834
quote:
10s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom ben je aan het jankballen. Stelselmatig kankeren op de Islam, moslims en migranten - en vervolgens je honderd keer afvragen of je dat allemaal mag zeggen.

Ja dat mag, net als anderen je dan een fascistisch stuk vreten mogen vinden. Zo werkt dat - het gaat twee kanten op.
Waar ben ik aan het jankballen? Waarom neem je het woord ''kankeren'' in jouw mond, terwijl ik stelselmatig feitelijke problemen met deze issues hier benoem? Waar vraag ik mij honderd keer af of ik dat nog mag?

Nee dat mag straks in principe niet meer. Omdat er mensen zijn die mij dan een xenofoob vinden. En dat willen we niet, kankerende xenofoben.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183547933
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Veel slechter. We hebben dit probleem dankzij rukkers die heel hard schreeuwen tegen 'links' en een kleine erectie krijgen van roepen dat ze rechts zijn, en vervolgens toch maar weer VVD stemmen. Terwijl het natuurlijk zo klaar als een klontje is dat de massa-immigratie van rechts kwam, komt en zal blijven komen.

Goldman Sachs mannetjes die een pac opstellen waarin Europese landen zich verplichten tot het faciliteren van illegale migratie, met behoud van eigen cultuur, met het terugsturen van geld, met gezinshereniging, met het uitdelen van nationaliteit, met de straffeloosheid van illegaliteit en de straffeloosheid van mensensmokkelaars betalen, met de verplichting om te bevorderen dat media positief over die migratie berichten. Vluchtelingenstromen door rechtse oorlogen en rechtse regime changes, verwelkomd door rechtse politici en rechtse werkgeverslobbies. De rechtse weigering om de geldstromen uit rechtse olielanden naar haatmoskeeen en haatimams zelfs maar in kaart te brengen laat staan in te perken. In plaats daarvan krijgen we meer rechtse oorlogjes her en der, en rechtse veiligheidsmaatregelen die ook verdomd handig zijn om het gehele ontevreden volk in de gaten te houden.

Het past allemaal keurig in de rechtse plannetjes om de verzorgingsstaat te ondermijnen. Rechtse plannetjes om de gehele natiestaat zelf te ondermijnen zelfs. Want dat is de enige macht die het graaiende internationale bedrijfsleven in toom kan en soms wil houden. Dat hele open borders gebeuren, inclusief inclusiviteit, islamisering, de maximale tolerantie voor allerlei vervelende bijverschijnselen, is een knetterrechtse ideologie.

Hoe dom moet je zijn om te denken dat Rutte en Dijkhoff massa-immigratie zouden willen tegengaan?
Amen.
pi_183547938
quote:
15s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:17 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Waar ben ik aan het jankballen? Waarom neem je het woord ''kankeren'' in jouw mond, terwijl ik stelselmatig feitelijke problemen met deze issues hier benoem? Waar vraag ik mij honderd keer af of ik dat nog mag?

Nee dat mag straks in principe niet meer. Omdat er mensen zijn die mij dan een xenofoob vinden. En dat willen we niet, kankerende xenofoben.
Ik vind je niet xenofoob, ik vind je wel achterlijk. En dat vind ik omdat je als een angsthaastje maar zit te knallen op alles wat maar riekt naar moslims, Islam, migratie of whatever. Maar dat maakt verder niet dat je je mening niet zou mogen uitten. Dat gaat twee kanten op.

Persoonlijk sta ik mijlenver van mensen die geen nuance willen aanbrengen (voor wat betreft dit soort onderwerpen), puur om de vijandschap in stand te houden. Het heeft op een gegeven moment ook niets met feiten te maken, maar ervaring van feiten. Dat is wat anders.
Allah Al Watan Al Malik
pi_183548159
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind je niet xenofoob, ik vind je wel achterlijk. En dat vind ik omdat je als een angsthaastje maar zit te knallen op alles wat maar riekt naar moslims, Islam, migratie of whatever. Maar dat maakt verder niet dat je je mening niet zou mogen uitten. Dat gaat twee kanten op.

Persoonlijk sta ik mijlenver van mensen die geen nuance willen aanbrengen (voor wat betreft dit soort onderwerpen), puur om de vijandschap in stand te houden. Het heeft op een gegeven moment ook niets met feiten te maken, maar ervaring van feiten. Dat is wat anders.
We hebben in Nederland nu al meer islam dan gezond is. We hebben ook meer migratie dan verstandig is en we hebben 40-50 jaar aan falende integratie achter de rug. Dat soort zaken moet gewoon benoemd worden en idealiter zou de politiek het ook eens erkennen en ernaar handelen.

Welk labeltje - "xenofoob", "racist", "achterlijk" - jij op dit realisme plakt, moet je zelf weten.
pi_183548189
quote:
15s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:12 schreef SpaceOddity het volgende:
Mag ik mijn signature eigenlijk nog wel laten staan?

[..]

?
Je signature is 100 procent waar. Mensen die jou om die reden "racist" noemen, hebben geen inhoudelijke argumenten.
pi_183548223
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind je niet xenofoob, ik vind je wel achterlijk.
Ach kijk een persoonlijke aanval, je had ook kunnen zeggen ''ik vind jouw opvattingen achterlijk''. Ik kies er nu voor om mij geprovoceerd te voelen want ik vind dit kwetsend.
quote:
En dat vind ik omdat je als een angsthaastje [quote] Toe maar nog één
maar zit te knallen op alles wat maar riekt naar moslims, Islam, migratie of whatever. [/quote]Terecht, zoals ik aal aangaf de drie meest dominerende en kritieke issues van deze tijd.
quote:
Maar dat maakt verder niet dat je je mening niet zou mogen uitten.
Het gaat erom dat dit dus ernstigs beperkt kan worden met dit pact.
quote:
Dat gaat twee kanten op.
Voor jou maar één.
quote:
Persoonlijk sta ik mijlenver van mensen die geen nuance willen aanbrengen
Dan kun je geen moslim zijn, en dan zou je ook kritisch op de islam moeten zijn
quote:
(voor wat betreft dit soort onderwerpen), puur om de vijandschap in stand te houden.
Say what?
quote:
Het heeft op een gegeven moment ook niets met feiten te maken, maar ervaring van feiten. Dat is wat anders.
Wat is dit nu weer voor een rare prutspraat.

Waarom reageer je niet inhoudelijk op de punten die ik uit het pact haalde, ''kankerende jankbal''? (Kankerende jankbal; jouw woorden)

Dat zou nog eens een interessante discussie kunnen worden, ipv iedereen die het niet met jou eens is voor kankerende jankbal uit te maken en verder proberen te provoceren.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183548239
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je signature is 100 procent waar. Mensen die jou om die reden "racist" noemen, hebben geen inhoudelijke argumenten.
Ik dank U.

Het geeft alle gevaarlijke gekheid op een stokje weer. In één zin.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183548304
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We hebben in Nederland nu al meer islam dan gezond is. We hebben ook meer migratie dan verstandig is en we hebben 40-50 jaar aan falende integratie achter de rug. Dat soort zaken moet gewoon benoemd worden en idealiter zou de politiek het ook eens erkennen en ernaar handelen.

Welk labeltje - "xenofoob", "racist", "achterlijk" - jij op dit realisme plakt, moet je zelf weten.
Prima dat jij dat allemaal vindt. Maar er zijn talloze anderen die daar een andere kijk op hebben. Volgens mij heb jij dat onvoldoende door of heb je er bewust geen oog voor. Het zou je sieren om de nuance op te zoeken - in plaats van stelselmatig het conflict, want daar ga je de strijd niet mee winnen. Nooit.

Migratie is al 20 jaar een hot item - daar is al zoveel over gesproken en gezegd. Dat er dan keuzes worden gemaakt die jou niet aan staan, betekent niet dat het probleem niet zou worden erkend. Er worden alleen andere oplossingen gezocht: in plaats van het simpele 'moslims zijn kut, deporteer ze of negers moeten zich aanpassen, want Zwarte Piet is het belangrijkste feest wat wij hier kennen' - of 'Schiet de bootjes maar lek, dan komen de migranten niet'. Mensen die dat soort zaken roepen zijn ver van de realiteit verwijderd en mogen van mij inderdaad die labeltjes krijgen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_183548321
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:44 schreef Mutant01 het volgende:

in plaats van het simpele 'moslims zijn kut, deporteer ze of negers moeten zich aanpassen, want Zwarte Piet is het belangrijkste feest wat wij hier kennen' - of 'Schiet de bootjes maar lek, dan komen de migranten niet'. Mensen die dat soort zaken roepen zijn ver van de realiteit verwijderd en mogen van mij inderdaad die labeltjes krijgen.
Dan ga je nu even een aantal voorbeelden geven waar ik zoiets heb gezegd.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183548357
quote:
15s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:38 schreef SpaceOddity het volgende:
Ach kijk een persoonlijke aanval, je had ook kunnen zeggen ''ik vind jouw opvattingen achterlijk''. Ik kies er nu voor om mij geprovoceerd te voelen want ik vind dit kwetsend.
Dat is je eigen keuze. Ik kan er ook voor kiezen om mij gekwetst te voelen door je ondertitel 'Allah is Gay', maar dat doe ik niet - want het is gewoon kleuterniveau pesten van moslims.

quote:
Terecht, zoals ik aal aangaf de drie meest dominerende en kritieke issues van deze tijd.
Als dat in jouw ogen de meest 'dominerende en kritieke' issues zijn, dan ben je ver van de realiteit verwijderd. Dat is puur mijn mening.

quote:
Het gaat erom dat dit dus ernstigs beperkt kan worden met dit pact.
Dat is simpelweg niet waar, maar een draai die jij eraan geeft.

quote:
Dan kun je geen moslim zijn, en dan zou je ook kritisch op de islam moeten zijn
Dat bepaal ik zelf wel - en ik ben uiterst kritisch als het gaat om de uitwassen van de Islam.

quote:
Wat is dit nu weer voor een rare prutspraat.

Waarom reageer je niet inhoudelijk op de punten die ik uit het pact haalde, ''kankerende jankbal''? (Kankerende jankbal; jouw woorden)

Dat zou nog eens een interessante discussie kunnen worden, ipv iedereen die het niet met jou eens is voor kankerende jankbal uit te maken en verder proberen te provoceren.
Ik vind dat jij dat bent. Op basis van het gehuil, de slachtofferrol en de vreemde interpretatie die jij geeft aan bepaalde teksten uit het pact.
Allah Al Watan Al Malik
pi_183548382
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Prima dat jij dat allemaal vindt. Maar er zijn talloze anderen die daar een andere kijk op hebben. Volgens mij heb jij dat onvoldoende door of heb je er bewust geen oog voor. Het zou je sieren om de nuance op te zoeken - in plaats van stelselmatig het conflict, want daar ga je de strijd niet mee winnen. Nooit.

Migratie is al 20 jaar een hot item - daar is al zoveel over gesproken en gezegd. Dat er dan keuzes worden gemaakt die jou niet aan staan, betekent niet dat het probleem niet zou worden erkend. Er worden alleen andere oplossingen gezocht: in plaats van het simpele 'moslims zijn kut, deporteer ze of negers moeten zich aanpassen, want Zwarte Piet is het belangrijkste feest wat wij hier kennen' - of 'Schiet de bootjes maar lek, dan komen de migranten niet'. Mensen die dat soort zaken roepen zijn ver van de realiteit verwijderd en mogen van mij inderdaad die labeltjes krijgen.
Klopt, gewoon goed voorbeeld als Denemarken of Zwitserland volgen.

Geen standaard uitkering, heel sobere opvang etc.
Plots is de nood niet meer aanwezig om nog langer asiel aan te vragen..goh!
pi_183548400
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 00:56 schreef stopnaald het volgende:

[..]

NEE, die naïeve kutpartijen zijn helemaal niet zo naïef. Ze hebben alleen een heel ander doel voor ogen en totaal geen scrupules om tegen het volk te liegen. That's all.

Nederland is allang geen rechtsstaat of democratie meer. Die is na decennialange bezuinigingen en andere "maatregelen", "hervormingen" of "verbeteringen" totaal uitgehold. Wat er is overgebleven is een illusie.

De rechtsspraak is er vooral om het gewone volk te dwingen om binnen de lijntjes te blijven, maar ben je rijk of behoor je tot bepaalde groepen, dan kun je straffeloos je gang gaan. De verkiezingen zijn ook verworden tot een farce. Je mag een brave marionet uitkiezen, die vervolgens braaf gaat stemmen wat hem/haar door de partijtop wordt ingefluisterd. En als hij/zij het gore lef heeft om daarvan af te wijken, dan kan die wel fluiten naar zijn verdere politieke carrière.

Er is nauwelijks draagvlak voor dit pact in onze samenleving, maar toch zal het door onze strot geduwd worden. Niet omdat het moet, maar omdat het kán. En we staan erbij en kijken ernaar!
Ik moet je - helaas - gelijk geven. Het woord "helaas" gebruik ik niet vanwege jou, maar vanwege de politieke situatie in onze democratie. Het is ronduit schrijnend dat ons parlement, onze volksvertegenwoordiging, besluiten neemt die volkomen haaks staan op het belang van de Nederlandse bevolking.

Het was ook al bijna gebeurd bij de afschaffing van de dividendbelasting: twee miljard euro door de plee. Ook dwars tegen het landsbelang in. Maar die keutel werd uit rancune ingetrokken omdat Unilever z'n hoofdkantoor toch niet in Nederland vestigt.

Ik ben politiek volledig ontheemd, trouwens. De linkse partijen waar ik tot voor kort op stemde, ben ik spuugzat. Ik walg van die selectieve verontwaardiging die ze steeds tonen. En types als Asscher en Jetten hebben voor mij geen enkele geloofwaardigheid meer. Rechts stemmen wil ik eigenlijk ook niet, maar als er in maart geen fatsoenlijk alternatief is, zit er niks anders op dan Forum stemmen.
pi_183548559
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Prima dat jij dat allemaal vindt. Maar er zijn talloze anderen die daar een andere kijk op hebben. Volgens mij heb jij dat onvoldoende door of heb je er bewust geen oog voor. Het zou je sieren om de nuance op te zoeken - in plaats van stelselmatig het conflict, want daar ga je de strijd niet mee winnen. Nooit.

Migratie is al 20 jaar een hot item - daar is al zoveel over gesproken en gezegd. Dat er dan keuzes worden gemaakt die jou niet aan staan, betekent niet dat het probleem niet zou worden erkend. Er worden alleen andere oplossingen gezocht: in plaats van het simpele 'moslims zijn kut, deporteer ze of negers moeten zich aanpassen, want Zwarte Piet is het belangrijkste feest wat wij hier kennen' - of 'Schiet de bootjes maar lek, dan komen de migranten niet'. Mensen die dat soort zaken roepen zijn ver van de realiteit verwijderd en mogen van mij inderdaad die labeltjes krijgen.
Het idee dat ik niet door heb dat er mensen zijn met een "andere kijk" erop, is totaal absurd. Die "andere kijk" wordt namelijk dagelijks aan ons opgedrongen. Het is juist de ongemakkelijke realiteit die wordt verzwegen.

Tegen beter weten in blijven mensen verkondigen dat migratie een "verrijking" is, dat de islam een prachtige religie is en dat migranten prima zijn ingeburgerd. Dat er bar weinig klopt van deze "andere kijk" zien we dan weer in vuistdikke rapporten waarin de kloof wordt omschreven, nieuwsberichten over de inburgering die op z'n gat ligt en de vele misstanden qua mensenrechten in moslimlanden. Om nog maar te zwijgen over het criminele en probleemgedrag van groepen moslimjongeren in Nederland.

En wat ik in linkse D66-achtige kringen steevast zie, is een geïrriteerd toontje over het feit dat problemen heus wel worden onderkend. Maar enige vorm van actie ertegen is compleet taboe, uiteraard. Nederland heeft meer islam dan gezond is, is zeer dichtbevolkt en heeft grote integratieproblemen. Een land met gezond verstand én oog voor de belangen van de eigen burgers, draait de migratiekraan ver dicht.

Van migranten mag inderdaad aanpassing worden verlangd, ja. Totaal bizar om zoiets "irreëel" te noemen, maar tegelijk veelzeggend én typerend voor de integratieproblemen die er zijn. Ik zal nooit het lek schieten van bootjes toejuichen, maar we hebben hier dringend een NO WAY-beleid volgens Australisch voorbeeld nodig.
pi_183548560
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is je eigen keuze. Ik kan er ook voor kiezen om mij gekwetst te voelen door je ondertitel 'Allah is Gay', maar dat doe ik niet - want het is gewoon kleuterniveau pesten van moslims.
Het is een statement n.a.v. de actie van Lauren Southern. Maar het verklaard jouw gechargeerde en scheldende jankreactie van ''kankerende jankbal''. Reden om het te laten staan dus.
quote:
[..]

Als dat in jouw ogen de meest 'dominerende en kritieke' issues zijn, dan ben je ver van de realiteit verwijderd. Dat is puur mijn mening.
En die mening deel ik niet. Bij de meeste nieuwsberichten kun je een link leggen met de drie i's, in negatieve zin meestal. Dat is een feit.
quote:
[..]

Dat is simpelweg niet waar, maar een draai die jij eraan geeft.
Die mogelijkheid word nu erg groot, en ik ben niet diegene die er die draai aangeeft; het staat er. Objective 17 punt 33c.
quote:
[..]

Dat bepaal ik zelf wel - en ik ben uiterst kritisch als het gaat om de uitwassen van de Islam.
Uhuh.
quote:
[..]

Ik vind dat jij dat bent. Op basis van het gehuil, de slachtofferrol en de vreemde interpretatie die jij geeft aan bepaalde teksten uit het pact.
En weer geen inhoudelijke reactie in een poging mijn interpretaties te weerleggen, maar meer persoonlijke aanvallen.

Wat een armoede.

Ben wel weer klaar met jou. :W
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183548641
quote:
15s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:39 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik dank U.

Het geeft alle gevaarlijke gekheid op een stokje weer. In één zin.
Volgende keer als iemand zo'n opmerking maakt, moet je helemaal geen tekst meer typen, maar gewoon even een foto plaatsen van homo's in Iran die vanwege hun geaardheid worden opgehangen.
pi_183548653
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:04 schreef Elfletterig het volgende:

Tegen beter weten in blijven mensen verkondigen dat migratie een "verrijking" is, dat de islam een prachtige religie is en dat migranten prima zijn ingeburgerd.
Citeer aub een politicus of opiniemaker die migratie een verrijking noemt en de islam een 'prachtige religie'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183548737
Kunnen we niet eerst onze woningnood oplossen voordat we de bevolking nog verder laten groeien?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 5 december 2018 @ 13:22:13 #236
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183548836
quote:
14s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja, maar als het antwoord niet in 140 tekens past, dan is het 'wollig'.
Als je niet op zijn Baudets totaal onrealistische mooie praatjes lult, maar enigszinds genuanceerd antwoord geeft dan gaat het land naar de klote.

_O-
Baudet vraagt Rutte naar concrete aantallen en Rutte ontwijkt de vraag met wolligheid.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 5 december 2018 @ 13:25:09 #237
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183548883
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
Baudet vraagt Rutte naar concrete aantallen en Rutte ontwijkt de vraag met wolligheid.
Het is dan ook een heel mooi politiek trucje van de heer Baudet om die vraag zo te framen, daar is namelijk geen concreet antwoord op te geven en dat weet de heer Baudet zelf ook wel. :* :')

Sowieso een politicus om harde aantallen vragen... _O-
En dan ook nog zogenaamd verbaasd zijn als je ze niet krijgt... _O- x 2

[ Bericht 8% gewijzigd door SicSicSics op 05-12-2018 13:30:20 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 5 december 2018 @ 13:31:07 #238
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183548969
quote:
6s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is dan ook een heel mooi politiek trucje van de heer Baudet om die vraag zo te framen, daar is namelijk geen concreet antwoord op te geven en dat weet de heer Baudet zelf ook wel. :* :')

Sowieso een politicus om harde aantallen vragen... _O-
En dan ook nog zogenaamd verbaasd zijn als je ze niet krijgt... _O- x 2
De deur moet wagenwijd open. Daar gaat het om.

Rutte kan best harde aantallen noemen als het om belastingverlichting voor multinationals gaat.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 5 december 2018 @ 13:33:53 #239
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183548994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
De deur moet wagenwijd open. Daar gaat het om.
Want als je het heel vaak zegt, dan is het zo?
Of omdat je bang bent dat het waar is, is het waar?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 5 december 2018 @ 13:35:04 #240
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_183549005
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:14 schreef Montagui het volgende:
Kunnen we niet eerst onze woningnood oplossen voordat we de bevolking nog verder laten groeien?
Hier Buma.
Dat is zeker een groot probleem waar we aan moeten werken. Ik ga natuurlijk geen oplossing aandragen of überhaupt iets doen om het aan te kaarten in de kamer. Maar uw zorgen zijn duidelijk.
Buma out.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_183549775
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het idee dat ik niet door heb dat er mensen zijn met een "andere kijk" erop, is totaal absurd. Die "andere kijk" wordt namelijk dagelijks aan ons opgedrongen. Het is juist de ongemakkelijke realiteit die wordt verzwegen.

Tegen beter weten in blijven mensen verkondigen dat migratie een "verrijking" is, dat de islam een prachtige religie is en dat migranten prima zijn ingeburgerd. Dat er bar weinig klopt van deze "andere kijk" zien we dan weer in vuistdikke rapporten waarin de kloof wordt omschreven, nieuwsberichten over de inburgering die op z'n gat ligt en de vele misstanden qua mensenrechten in moslimlanden. Om nog maar te zwijgen over het criminele en probleemgedrag van groepen moslimjongeren in Nederland.

En wat ik in linkse D66-achtige kringen steevast zie, is een geïrriteerd toontje over het feit dat problemen heus wel worden onderkend. Maar enige vorm van actie ertegen is compleet taboe, uiteraard. Nederland heeft meer islam dan gezond is, is zeer dichtbevolkt en heeft grote integratieproblemen. Een land met gezond verstand én oog voor de belangen van de eigen burgers, draait de migratiekraan ver dicht.

Van migranten mag inderdaad aanpassing worden verlangd, ja. Totaal bizar om zoiets "irreëel" te noemen, maar tegelijk veelzeggend én typerend voor de integratieproblemen die er zijn. Ik zal nooit het lek schieten van bootjes toejuichen, maar we hebben hier dringend een NO WAY-beleid volgens Australisch voorbeeld nodig.
Schrijf er een boek over. Verdien je er wellicht nog iets aan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183549796
quote:
14s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Schrijf er een boek over. Verdien je er wellicht nog iets aan.
Van boeken schrijven word je niet rijk hoor.
I´m back.
pi_183549941
quote:
14s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Schrijf er een boek over. Verdien je er wellicht nog iets aan.
Wéér zo'n non-inhoudelijke troll one liner.
Wederom blijkt het dat de tegenargumenten op zijn, of beter gezegd; gewoonweg non-existent; gebakken lucht in de idealistische bubbel waar gretig misbruik van gemaakt word.

Dat wisten we al, nu word het voor de zoveelste keer benadrukt.
Dankjewel.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183549980
quote:
15s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:40 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wéér zo'n non-inhoudelijke troll one liner.
Wederom blijkt het dat de tegenargumenten op zijn, of beter gezegd; gewoonweg non-existent; gebakken lucht in de idealistische bubbel waar gretig misbruik van gemaakt word.

Dat wisten we al, nu word het voor de zoveelste keer benadrukt.
Dankjewel.
Gewoon geen zin om er op in te gaan. Van mij mag hij lekker weg typen, betekent niet dat ik ook de behoefte heb om er op te reageren.

En dat jij daar weer iets in denkt te zien zal me ook mijn reet roesten :)
"Pools are perfect for holding water"
pi_183550178
Moties van Baudet allemaal verworpen net
pi_183550305
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Gewoon geen zin om er op in te gaan. Van mij mag hij lekker weg typen, betekent niet dat ik ook de behoefte heb om er op te reageren.

En dat jij daar weer iets in denkt te zien zal me ook mijn reet roesten :)
Maar je reageert wel.
pi_183550325
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:53 schreef Houtenbeen het volgende:
Moties van Baudet allemaal verworpen net
Zal wel weer een paar virtuele zetels pakken zo. Als het allemaal omgezet wordt in echte zetels is ons land binnenkort de facto onbestuurbaar. FvD groeit, Denk groeit, PVV wordt nauwelijks kleiner. De traditionele partijen wel allemaal. Dus straks heb je 3 partijen waar niemand mee wil samenwerken met een behoorlijk aantal zetels en moet je de meest vreemde combinaties maken.
pi_183550329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:00 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Maar je reageert wel.
Fair point.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183550388
quote:
6s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is dan ook een heel mooi politiek trucje van de heer Baudet om die vraag zo te framen, daar is namelijk geen concreet antwoord op te geven en dat weet de heer Baudet zelf ook wel. :* :')
Onzin, als er een onaanvaardbaar aantal is, is er ook een aanvaardbaar aantal. De glibberige Rutte wil gewoon niet zeggen dat hij zoveel mogelijk immigranten wil als nog gedragen kan worden zonder dat de pleuris uitbreekt/er electorale consequenties komen.

Zoals ook het pact van Marrakech luid en duidelijk betekent dat de VVD streeft naar meer immigratie. Dat is de intentie van het verdrag waarover geen enkele interpretatiekwestie kan bestaan. Dat is de hele VVD logica, mensen moeten zoveel last van luchthavens krijgen als ze nog net aankunnen, ze moeten zoveel aan woonlasten betalen als ze nog net aankunnen, zoveel aan gas en stroom betalen als ze nog net accepteren, zo weinig zorg krijgen als ze nog net kunnen hebben.

Voor het internationale grootbedrijf geldt precies het omgekeerde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183550885
Ik zeg alleen nog maar Colombiaanse en Braziliaanse vrouwen binnen laten.
pi_183551599
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Citeer aub een politicus of opiniemaker die migratie een verrijking noemt en de islam een 'prachtige religie'.
Tadaaaa, eerste hit.

https://www.volkskrant.nl(...)amenleving~b6b9791f/
pi_183551765
quote:
Zozo, een artikel uit 2011.

En de uitspraken zijn ook nog eens gedaan door iemand die jaren geleden afscheid heeft genomen van de landelijke politiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183552011
quote:
10s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zozo, een artikel uit 2011.

En de uitspraken zijn ook nog eens gedaan door iemand die jaren geleden afscheid heeft genomen van de landelijke politiek.
Dan moet je je vraag eens beter formuleren. Maar omdat hij afscheid heeft genomen van de landelijke politiek, heeft hij die uitspraak niet gedaan ofzo? :?

Nou hier uit Belgie, iets recenter

https://www.knack.be/nieu(...)kie_check=1544024443
pi_183552297
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het idee dat ik niet door heb dat er mensen zijn met een "andere kijk" erop, is totaal absurd. Die "andere kijk" wordt namelijk dagelijks aan ons opgedrongen. Het is juist de ongemakkelijke realiteit die wordt verzwegen.
Opgedrongen, verzwegen. Ik moet er erg om lachen, omdat het zo nep overkomt. Zo gedrukt, zo geschreven, het kan zo uit een film komen. De slachtofferrol spat er zo ernstig vanaf. Zoals gezegd, dat is jouw perceptie van derealiteit. De werkelijkheid is dat er oneindig veel aandacht is geweest en nog steeds is voor de thema’s waar we het over hebben. Jij hebt verder liever ‘ geen andere kijk’ op deze zaken. Das leuk en aardig, maar dat gaat niet gebeuren. Er zullen grote groepen mensen zijn in de Nederlandse samenleving die wel degelijk anders denken over deze thema’s. En gelukkig!

quote:
Tegen beter weten in blijven mensen verkondigen dat migratie een "verrijking" is, dat de islam een prachtige religie is en dat migranten prima zijn ingeburgerd.
Hoezo tegen beter weten in. Omdat jij anders voorbeelden aanhaalt van homo’s in Iran ofzo. Trust me, dat doet niets af aan hun mening, visie of beleving. Simpelweg omdat hun beleving niet zo veel van doen heeft met wat er in Iran gebeurt.

Veel mensen pleiten liever voor een genuanceerde kijk op deze thema’s, juist omdat het zaken zijn die complex en dynamisch zijn, die vele lagen kennen en uiteindelijk ook gaan om mensen. Je kan dan niet wegkomen met ‘de Islam is een kanker die uitgeroeid moet worden’ of ‘geen enkele migrant Nederland in’. Hoe graag jij dat ook zou willen.

quote:
Dat er bar weinig klopt van deze "andere kijk" zien we dan weer in vuistdikke rapporten waarin de kloof wordt omschreven, nieuwsberichten over de inburgering die op z'n gat ligt en de vele misstanden qua mensenrechten in moslimlanden. Om nog maar te zwijgen over het criminele en probleemgedrag van groepen moslimjongeren in Nederland.
Interessant is dat die rapporten dan eveneens andere zaken omschrijven, zoals een daling van de criminaliteit onder volgende generaties, toename van opleidingsniveau van jongeren, sterk dalende trend als het gaat om importbruidjes. Wat misstanden qua mensenrechten in moslimlanden hiermee te maken heeft weet ik niet. Tenzij we Chinezen hier ook erop aankijken dat China praktisch geen mensenrechten kent. De selectiviteit hierin spreekt boekdelen. Je hebt een eigen realiteit.

quote:
En wat ik in linkse D66-achtige kringen steevast zie, is een geïrriteerd toontje over het feit dat problemen heus wel worden onderkend. Maar enige vorm van actie ertegen is compleet taboe, uiteraard. Nederland heeft meer islam dan gezond is, is zeer dichtbevolkt en heeft grote integratieproblemen. Een land met gezond verstand én oog voor de belangen van de eigen burgers, draait de migratiekraan ver dicht.
Zoals gezegd, hun vorm van actie is een andere dan waar jij naar snakt. Dat maakt niet dat ze geen actie verrichten. Het is wederom het verdraaien van de waarheid, puur om een vijandsbeeld te creëren.

quote:
Van migranten mag inderdaad aanpassing worden verlangd, ja. Totaal bizar om zoiets "irreëel" te noemen, maar tegelijk veelzeggend én typerend voor de integratieproblemen die er zijn. Ik zal nooit het lek schieten van bootjes toejuichen, maar we hebben hier dringend een NO WAY-beleid volgens Australisch voorbeeld nodig.
Nee dat hebben we niet nodig. We hebben wel een gedegen migratiebeleid nodig, maar de Australische versie zou voor ons zeker geen voorbeeld moeten zijn. Verder moeten migranten vooral meedoen met de samenleving, een baan, de taal spreken en geen ongein uithalen. Ze hoeven zeker geen bier te drinken, ze hoeven zeker niet mee te doen met Sinterklaas als ze daar geen zin in hebben en ze kunnen gewoon op een fatsoenlijke manier uiting geven aan zaken als religie of (eigen) culturele zaken voor zover ze daar anderen niet mee lastig vallen (conform de wet). Het is allemaal vrij simpel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_183552339
Nee, maar eigenlijk moeten we gewoon alle Nederlanders het land uitschoppen, en iedereen uit Afrika en het M-O binnen laten. Wat een geweldig land met een geweldige samenleving zullen we dan krijgen _O_
pi_183555379
Echt diep triest hoe onze regering met hun eigen volk omgaat en daar steeds mee weg komt.
pi_183555446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:45 schreef Sjemmert het volgende:
Echt diep triest hoe onze regering met hun eigen volk omgaat en daar steeds mee weg komt.
Ja, echt verschrikkelijk, dat leven in Nederland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Beste debater 2022 woensdag 5 december 2018 @ 20:03:31 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183555834
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De huidige coalitie maakt er zo'n puinhoop van, godverdomme. We zijn gewoon bijna even slecht af als met een links bestuur zoals die in Amsterdam!
De kapitalisten van VVD, D'66 en CDA willen meer migratie.

Goh, verrassend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183555856
quote:
10s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, echt verschrikkelijk, dat leven in Nederland.
Goed argument weer Koos ruggengraatloos. Want je mag natuurlijk pas klagen als het niet meer goed leven is hier, tot die tijd moet je alles maar slikken als zoete koek en maar geloven dat het leven hier altijd goed zal blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 05-12-2018 20:10:56 ]
pi_183556775
quote:
10s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Goed argument weer Koos ruggengraatloos. Want je mag natuurlijk pas klagen als het niet meer goed leven is hier, tot die tijd moet je alles maar slikken als zoete koek en maar geloven dat het leven hier altijd goed zal blijven.
En hoe toon jij dan precies je ruggengraat, Sjemmie? Door boze berichten te posten op een forum?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183556850
quote:
10s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, echt verschrikkelijk, dat leven in Nederland.
Wat een 'argument' _O- :') Dat kan je letterlijk tegen iedereen zeggen die het ergens niet mee eens is, of het nou met zwarte piet, discriminatie of immigratie is.
  woensdag 5 december 2018 @ 20:58:05 #263
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183557041
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wat een 'argument' _O- :') Dat kan je letterlijk tegen iedereen zeggen die het ergens niet mee eens is, of het nou met zwarte piet, discriminatie of immigratie is.
Laten we nou niet doen alsof dit ook maar enig argument bevat:

quote:
Echt diep triest hoe onze regering met hun eigen volk omgaat en daar steeds mee weg komt.
pi_183557119
quote:
10s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hoe toon jij dan precies je ruggengraat, Sjemmie? Door boze berichten te posten op een forum?
Goede reactie weer Koos argumentloos.
pi_183557143
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Laten we nou niet doen alsof dit ook maar enig argument bevat:

[..]

Ja dus iemand geeft een mening zonder onderbouwing en de beste manier om erop te reageren is om iets totaal nietszeggend te posten wat zogenaamd grappig moet zijn. Okee dan
pi_183557147
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Laten we nou niet doen alsof dit ook maar enig argument bevat:

[..]

Dat was dan ook enkel een mening. Geen argument.
  woensdag 5 december 2018 @ 21:03:10 #267
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183557175
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja dus iemand geeft een mening zonder onderbouwing en de beste manier om erop te reageren is om iets totaal nietszeggend te posten wat zogenaamd grappig moet zijn. Okee dan
Koos geeft ook gewoon sarcastisch zijn mening als reactie erop, dat het leven hier niet verschrikkelijk is.
pi_183557197
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Koos geeft ook gewoon zijn sarcastische mening, dat het leven hier niet verschrikkelijk is.
En daarom mag je nooit klagen of wat vinden natuurlijk. Want we hebben het zo goed :')
pi_183557255
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Koos geeft ook gewoon sarcastisch zijn mening als reactie erop, dat het leven hier niet verschrikkelijk is.
Goed is relatief, iedereen zit wel ergens mee. Koos kan zijn mooie sarcastische post onder werkelijk elk artikel plaatsen waar iemand ergens over klaagt. Prima hoor, maar als iemand iets soortgelijks post onder een topic waar iemand klaagt over racisme dan is het hommeles hoor.
  woensdag 5 december 2018 @ 21:07:58 #270
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183557282
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

En daarom mag je nooit klagen of wat vinden natuurlijk. Want we hebben het zo goed :')
Nee joh, alles is kut, want het is echt dieptriest hoe de door de meerderheid van het volk verkozen politici schijt hebben aan het volk ofzo. En ze komen er ook nog eens steeds mee weg *zwaait vuist*

Maar hey, klagen en oeverloos geopinieer mag natuurlijk... dat blijkt wel... NWS en de FP lijkt voor 90% zo'n beetje geklaag. Niemand wordt er verder wijzer van, maar het zal wel opluchten. Ik draag er ook zo nu en dan mijn steentje aan bij ook.
pi_183557805
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee joh, alles is kut, want het is echt dieptriest hoe de door de meerderheid van het volk verkozen politici schijt hebben aan het volk ofzo. En ze komen er ook nog eens steeds mee weg *zwaait vuist*

Maar hey, klagen en oeverloos geopinieer mag natuurlijk... dat blijkt wel... NWS en de FP lijkt voor 90% zo'n beetje geklaag. Niemand wordt er verder wijzer van, maar het zal wel opluchten. Ik draag er ook zo nu en dan mijn steentje aan bij ook.
Ik heb geeneens gezegd dat wij het slecht hebben. Dat wordt mij in de mond gelegd door koos en jou. Ik zei enkel dat het triest is hoe onze regering telkens beslissingen maakt die niet in ons (het Nederlandse volk) voordeel is.
pi_183560459
Pactjesboot 12


<O) :D
  donderdag 6 december 2018 @ 06:07:33 #273
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183561394
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Integendeel; kennis van geschiedenis, cultuur en tradities maakt dat ik voor geen goud mijn thuisland verlaat.

In tegenstelling tot veel roeptoeters hecht ik daadwerkelijk waarde aan mijn eigen wortels, eigen cultuur en eigen geboortegrond en verloochen ik mijn afkomst niet voor een paar zilverstukken.
En als het er op aan komt moeten wij terug komen vanuit het buitenland om jullie shit op te lossen dankzij de geweeeeeldige keuzes van de NL regering, net als in WW2.

Als je werkelijk zoveel waarde hecht aan je wortels en cultuur, en volgens vele Nederlanders, dan was deze shit nooit gebeurd.
Geef eens eerlijk antwoord: als men de Kerst afschaft omdat dit misschien onze "immigratievrienden" verontrust ga jij dan met duizenden de straat op om dit te verdedigen? Denk het niet.
En als er wederom verkiezingen zijn dan worden dezelfde idioten weer gekozen die Nederland verkwanselen.
Ik heb mijn hele leven gewerkt in NL en mijn vader voor mij heeft Nederland opgebouwd na WW2, maar was het totaal op een bepaald moment. :{
Zit nu in de Balkan, en dat is ook niet het beloofde land, maar hier word de cultuur tenmiinste niet verkwanseld aan import mafketels uit het Midden Oosten en Noord Afrika. :Y

Hier hebben ze zelf al ondervonden hoe heerlijk het is om de Islam binnen te hebben, en alle dwazen die eromheen hangen, en wanhopig hun cultuur te behouden en dat wenst men geen tweede keer mee te maken! oO/
  donderdag 6 december 2018 @ 06:09:48 #274
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183561399
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 00:39 schreef Houtenbeen het volgende:
Pactjesboot 12
[ afbeelding ]

<O) :D
Altijd weer verwonderlijk hoeveel mannen er in die stroom te vinden zijn en hoe weinig vrouwen en kinderen.
Antwoord: die worden gewoon achtergelaten. Heel programma gezien over die schatjes uit Syrie die letterlijk alles achter laten.
Fijne mentaliteit om te importeren!
  donderdag 6 december 2018 @ 06:10:53 #275
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183561400
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Koos geeft ook gewoon sarcastisch zijn mening als reactie erop, dat het leven hier niet verschrikkelijk is.
Ach Koos...die heeft geen kinderen dus geen zorgen voor de toekomst....kan je lekker op bouwen zo iemand...
  Beste debater 2022 donderdag 6 december 2018 @ 06:54:40 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183561497
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 06:07 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En als het er op aan komt moeten wij terug komen vanuit het buitenland om jullie shit op te lossen dankzij de geweeeeeldige keuzes van de NL regering, net als in WW2.

Als je werkelijk zoveel waarde hecht aan je wortels en cultuur, en volgens vele Nederlanders, dan was deze shit nooit gebeurd.
Geef eens eerlijk antwoord: als men de Kerst afschaft omdat dit misschien onze "immigratievrienden" verontrust ga jij dan met duizenden de straat op om dit te verdedigen? Denk het niet.
En als er wederom verkiezingen zijn dan worden dezelfde idioten weer gekozen die Nederland verkwanselen.
Ik heb mijn hele leven gewerkt in NL en mijn vader voor mij heeft Nederland opgebouwd na WW2, maar was het totaal op een bepaald moment. :{
Zit nu in de Balkan, en dat is ook niet het beloofde land, maar hier word de cultuur tenmiinste niet verkwanseld aan import mafketels uit het Midden Oosten en Noord Afrika. :Y

Hier hebben ze zelf al ondervonden hoe heerlijk het is om de Islam binnen te hebben, en alle dwazen die eromheen hangen, en wanhopig hun cultuur te behouden en dat wenst men geen tweede keer mee te maken! oO/
"En als het er op aan komt moeten wij terug komen vanuit het buitenland om jullie shit op te lossen dankzij de geweeeeeldige keuzes van de NL regering, net als in WW2."

:') Wat komen jullie precies oplossen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 6 december 2018 @ 08:37:05 #277
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183561909
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Onzin, als er een onaanvaardbaar aantal is, is er ook een aanvaardbaar aantal.
Onzin. Bovendien is het noemen van harde cijfers, zeker op dit dossier, zeer politiek onhandig. Je kunt het namelijk nooit goed doen en dat weet de heer Baudet prima te gebruiken. Chappeau, want het werkt kennelijk, maar het is doorzichtig en goedkoop.
quote:
De glibberige Rutte wil gewoon niet zeggen dat hij zoveel mogelijk immigranten wil als nog gedragen kan worden zonder dat de pleuris uitbreekt/er electorale consequenties komen.
Dat lijkt mij evident. Niemand wil namelijk meer immigranten dan gedragen kunnen worden. Dat is het mooie aan die stelling. Je hebt altijd gelijk.
quote:
Zoals ook het pact van Marrakech luid en duidelijk betekent dat de VVD streeft naar meer immigratie. Dat is de intentie van het verdrag waarover geen enkele interpretatiekwestie kan bestaan.
Waarom kan daar geen interpretatiekwestie over bestaan? :') _!
Het zo framen betekent dat je automatisch gelijk hebt? :D Mooi werk.
quote:
Dat is de hele VVD logica, mensen moeten zoveel last van luchthavens krijgen als ze nog net aankunnen, ze moeten zoveel aan woonlasten betalen als ze nog net aankunnen, zoveel aan gas en stroom betalen als ze nog net accepteren, zo weinig zorg krijgen als ze nog net kunnen hebben.

Voor het internationale grootbedrijf geldt precies het omgekeerde.
'Tis wat.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 6 december 2018 @ 08:37:09 #278
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183561910
Beetje vreemd om op deze manier WW2 te gebruiken icm asielzoekers en de alt-right fokkies hier ... niet heel vaak belicht, maar vooruit, uit de NY Times uit die tijd (14 november 1938):


Destijds hadden we klaarblijkelijk zo'n beleid als dat wat "jullie" willen. Om dan te zeggen dat "jullie" daarna wel terug komen om de boel recht te zetten, whatever dat dan moet zijn, komt op me over als bezopen kroegpraat.

Maar goed, dat asielzoekers er zijn is een feit en dat we ze eerst binnen laten en dan vragen stellen is denk ik terecht, zonder dat het nodig is om ze inhumaan te behandelen. Nogal de omgekeerde wereld waarin deze alt-righters lijken leven.

[ Bericht 8% gewijzigd door ExtraWaskracht op 06-12-2018 09:00:23 ]
pi_183565490
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
Opgedrongen, verzwegen. Ik moet er erg om lachen, omdat het zo nep overkomt. Zo gedrukt, zo geschreven, het kan zo uit een film komen. De slachtofferrol spat er zo ernstig vanaf. Zoals gezegd, dat is jouw perceptie van de realiteit. De werkelijkheid is dat er oneindig veel aandacht is geweest en nog steeds is voor de thema's waar we het over hebben. Jij hebt verder liever 'geen andere kijk' op deze zaken. Das leuk en aardig, maar dat gaat niet gebeuren. Er zullen grote groepen mensen zijn in de Nederlandse samenleving die wel degelijk anders denken over deze thema's. En gelukkig!
Aandacht voor thema's wil natuurlijk niet zeggen dat die aandacht evenredig is verdeeld over diverse standpunten. Wat jij "een andere kijk" noemt, is in werkelijkheid de kijk die zeer dominant is in de berichtgeving. De sociaal-wenselijke benadering, het standpunt van de gevestigde politieke partijen. De realiteit omtrent immigratie en de gevolgen voor grote groepen gewone burgers wordt actief weggemoffeld. Met holle kreten als "nuance" wordt juist de ongemakkelijke waarheid geweld aangedaan.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
Hoezo tegen beter weten in. Omdat jij anders voorbeelden aanhaalt van homo's in Iran ofzo. Trust me, dat doet niets af aan hun mening, visie of beleving. Simpelweg omdat hun beleving niet zo veel van doen heeft met wat er in Iran gebeurt.

Veel mensen pleiten liever voor een genuanceerde kijk op deze thema's, juist omdat het zaken zijn die complex en dynamisch zijn, die vele lagen kennen en uiteindelijk ook gaan om mensen. Je kan dan niet wegkomen met 'de Islam is een kanker die uitgeroeid moet worden' of 'geen enkele migrant Nederland in'. Hoe graag jij dat ook zou willen.
Iedereen die zich enigszins in de werkelijkheid verdiept, kan vaststellen dat er grote integratieproblemen zijn. Ook lopen hier duizenden tot tienduizenden moslimradicalen rond, van wie sommigen geweld niet afzweren. Zelfs de meest gematigde moslim in Nederland hangt nog steeds dezelfde religie aan als de religie op basis waarvan homo's in Iran aan de galg worden gehangen.

Dat mensen hun religie als iets moois en prachtigs beleven, wil natuurlijk niet zeggen dat het daarmee een feit is. De uitspraken die je noemt zijn verder niet mijn mening. Ik ben voor een humaan en realistisch vluchtelingenbeleid (tijdelijke opvang van oorlogsvluchtelingen, definitieve opvang van minderheden) en een merit-based benadering voor migranten: alleen migranten naar binnen die hier iets kunnen toevoegen.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
Interessant is dat die rapporten dan eveneens andere zaken omschrijven, zoals een daling van de criminaliteit onder volgende generaties, toename van opleidingsniveau van jongeren, sterk dalende trend als het gaat om importbruidjes. Wat misstanden qua mensenrechten in moslimlanden hiermee te maken heeft weet ik niet. Tenzij we Chinezen hier ook erop aankijken dat China praktisch geen mensenrechten kent. De selectiviteit hierin spreekt boekdelen. Je hebt een eigen realiteit.
Het is wel grappig dat je je opwindt over mijn vermeende selectiviteit en de 'eigen realiteit' die ik etaleer. Dat terwijl gevestigde media voortdurend hetzelfde doen. Het Marrakesh-pact gaat zelfs nog verder en dwingt landen feitelijk tot het schetsen van een positief beeld omtrent migratie. De voordelen moeten worden benadrukt; uiteraard ten koste van de nadelen die worden verzwegen.

Grote groepen moslimjongeren in Nederland voelen zich vooral Turk/Marokkaan en dan pas Nederlander. Een ander deel voelt zich zelfs helemaal geen Nederlander. Er zijn wijken in Nederland die bekend staan onder termen als 'klein Istanbul'. Overigens heb ik nooit bestreden dat er vorderingen worden gemaakt omtrent integratie, maar het gaat allemaal extreem langzaam en moeizaam. Zodanig traag dat we moeten inzien we hier meer migratie hebben dan we realistisch gezien aankunnen.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
Zoals gezegd, hun vorm van actie is een andere dan waar jij naar snakt. Dat maakt niet dat ze geen actie verrichten. Het is wederom het verdraaien van de waarheid, puur om een vijandsbeeld te creëren.
Onder verantwoordelijkheid van PvdA-minister Asscher is de inburgering compleet op z'n gat komen te liggen. Om nog maar te zwijgen over de niet-strafbaarstelling van illegaliteit en het voortdurend in de slachtofferrol plaatsen van groepen allochtonen. De "actie" van partijen als PvdA en D66 beperkt zich voornamelijk tot het downplayen van problemen, het uit de wind houden van allochtonen/moslims en werkelijk op geen enkele wijze het tegengaan van migratie.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
Nee dat hebben we niet nodig. We hebben wel een gedegen migratiebeleid nodig, maar de Australische versie zou voor ons zeker geen voorbeeld moeten zijn. Verder moeten migranten vooral meedoen met de samenleving, een baan, de taal spreken en geen ongein uithalen. Ze hoeven zeker geen bier te drinken, ze hoeven zeker niet mee te doen met Sinterklaas als ze daar geen zin in hebben en ze kunnen gewoon op een fatsoenlijke manier uiting geven aan zaken als religie of (eigen) culturele zaken voor zover ze daar anderen niet mee lastig vallen (conform de wet). Het is allemaal vrij simpel.
Je riedel gaat alleen op voor migranten die hier al zijn en die niet meer weggaan, hoezeer sommigen Nederland en onze normen en waarden ook haten. Mijn NO WAY-opmerking heeft betrekking op nieuwe migratie. Die zal toch echt moeten worden tegengegaan.
pi_183565665
Dit is eigenlijk een soort Oekraïne verdrag 2.0. Politieke opportunisten die het aangrijpen om te scoren in de peilingen en hun schapen die het blindelings volgen. Intussen heeft niemand het meer over de feiten.
  donderdag 6 december 2018 @ 13:19:15 #281
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183565687
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:17 schreef westwoodblvd het volgende:
Dit is eigenlijk een soort Oekraïne verdrag 2.0. Politieke opportunisten die het aangrijpen om te scoren in de peilingen en hun schapen die het blindelings volgen. Intussen heeft niemand het meer over de feiten.
Bexit Campagne. Ging ook zo. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator donderdag 6 december 2018 @ 13:22:33 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183565732
Ja jammer, als Groen Links zich fel tegenstander had getoond van het verdrag dan waren de meningen waarschijn andersom verdeeld ...

maakt de discussie wel wat moeilijk hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 6 december 2018 @ 13:25:08 #283
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_183565775
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar goed, dat asielzoekers er zijn is een feit en dat we ze eerst binnen laten en dan vragen stellen is denk ik terecht, zonder dat het nodig is om ze inhumaan te behandelen. Nogal de omgekeerde wereld waarin deze alt-righters lijken leven.
Als ze over de landgrens heen komen dan kun je wel zeggen dat je eerst vragen kunt stellen. Zo onveilig zijn België en Duitsland niet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_183565778
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:22 schreef sp3c het volgende:
Ja jammer, als Groen Links zich fel tegenstander had getoond van het verdrag dan waren de meningen waarschijn andersom verdeeld ...

maakt de discussie wel wat moeilijk hoor
Heb eerlijk gezegd geen idee wat er in dat verdrag staat. Heb Google geraadpleegd maar dan beland je op ofwel TPO.nl of Joop.nl. Niet bepaald objectieve bronnen waar je veel wijzer van wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183565780
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Beetje vreemd om op deze manier WW2 te gebruiken icm asielzoekers en de alt-right fokkies hier ... niet heel vaak belicht, maar vooruit, uit de NY Times uit die tijd (14 november 1938):
[ afbeelding ]

Destijds hadden we klaarblijkelijk zo'n beleid als dat wat "jullie" willen. Om dan te zeggen dat "jullie" daarna wel terug komen om de boel recht te zetten, whatever dat dan moet zijn, komt op me over als bezopen kroegpraat.

Maar goed, dat asielzoekers er zijn is een feit en dat we ze eerst binnen laten en dan vragen stellen is denk ik terecht, zonder dat het nodig is om ze inhumaan te behandelen. Nogal de omgekeerde wereld waarin deze alt-righters lijken leven.
Eea niet echt met elkaar te vergelijken imho.

1) niet alle joden werden geweigerd, alleen degenen die geen middelen van bestaan hadden.
2) niet alleen NL voerde dit beleid.
3) NL zat niet te wachten op grote groepen vluchtelingen, want crisistijd.
4) NL waakte obsessief over haar neutraliteit en wilde dit niet in gevaar brengen door nazi-Dld te ontstemmen.
5) ondanks alles werden in bijv. dorpen aan de grens wel degelijk min of meer illegaal joden toegelaten, die dan onderdoken, op basis van humanitaire overwegingen bij plaatselijke besturen.
6) men wilde oplevend antisemitisme voorkomen.
7) men liet 7.000 vluchtelingen officieel toe (in Westerbork).
8) een assessment van deze politiek van NL moet je wel zien in de tijd, toen men niet wist wat wij nu wel weten. Zelfs na Kristallnacht wrs.
I´m back.
  Moderator donderdag 6 december 2018 @ 13:28:00 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183565818
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb eerlijk gezegd geen idee wat er in dat verdrag staat. Heb Google geraadpleegd maar dan beland je op ofwel TPO.nl of Joop.nl. Niet bepaald objectieve bronnen waar je veel wijzer van wordt.
ik heb de daadwerkelijke tekst (pdf'je) hier eerder gepost en een paar keer doorgebladerd maar ff geen tijd om het terug te zoeken

staat weinig in wat Nederland niet al doet iig ... volgens mij niets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183565841
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb het hier eerder gepost en een paar keer doorgebladerd maar ff geen tijd om het terug te zoeken

staat weinig in wat Nederland niet al doet iig ... volgens mij niets
Moet ook bekennen dat ik weinig behoefte heb om dat pact door te bladeren. Daar hebben we landelijke media voor.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 6 december 2018 @ 13:30:56 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183565879
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet ook bekennen dat ik weinig behoefte heb om dat pact door te bladeren. Daar hebben we landelijke media voor.
ja het hoeft ook niet he :')

maakt mij verder geen reet uit, ik zeg alleen dat het lastig discussieren is met mensen die niet weten wat er in dat ding staat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183565900
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja het hoeft ook niet he :')

maakt mij verder geen reet uit, ik zeg alleen dat het lastig discussieren is met mensen die niet weten wat er in dat ding staat
Daarom houd ik mij er verder ook buiten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 6 december 2018 @ 13:32:27 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183565910
ja deze tijd had ik mezelf kunnen besparen, ik ga een broodje halen jongons :W
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183566437
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb eerlijk gezegd geen idee wat er in dat verdrag staat. Heb Google geraadpleegd maar dan beland je op ofwel TPO.nl of Joop.nl. Niet bepaald objectieve bronnen waar je veel wijzer van wordt.
Als je 'even' de 100 vragen bekijkt (of doorleest) die Thierry Baudet in de Tweede Kamer stelde, weet je meteen in hoofdlijnen wat er in dat pact staat. Baudet heeft namelijk bij zowat elk artikel wel een vraag gesteld.
pi_183575653
Ik zie zelf geen probleem om het Pact te ondertekenen. Ten eerste als tweederde van de 196 VN landen het ondertekend treed het pact sowieso in werking.

Ten tweede lees ik niets geks in het pact. Alles wat in het pact staat omschreven bij de 23 doelen en de daarbij behorende beleidsopties ( wat vrijwillige beleidsopties zijn) past Nederland allang toe. Het pact is gebaseerd op 32 reeds bestaande wetten, verdragen, convenanten en andere afspraken.

Ik heb zowel het pact gelezen als de 100 (veel onzinnige) vragen van Baudet en de gegeven antwoorden van M. Harbers. Baudet vraagt naar de bekende weg want als jurist zijnde zou hij moeten weten dat de reeds bestaande wetgeving juridisch bindend is en het pact alleen de wederzijdse samenwerking benadrukt. daarom is het pact niet bindend, dat hoeft namelijk niet. De wetten, verdragen etc waar het pact op gebaseerd is en al reeds vele jaren bestaan zijn dat namelijk wel.

Ook denk ik dat Baudet de termen reguliere migranten, irregulier imgranten, asielzoekers en vluchtelingen niet scherp heeft. Het Global Compact Migration ( GCM of Marrakesh pact) gaat niet over asielzoekers en vluchtelingen. Daar is het Global compact refugees (GCR) voor. Zie ook antwoord 26 van M. Harbers op de vraag van Baudet.

Daarnaast vind ik het gedrag van Baudet politiek onwaardig.
Eerst stelt hij op 23 oktober 100 (!!) Kamervragen, retorisch blijkt na afloop want hij verwacht geen antwoorden. Een Kamervraag kost gemiddeld ¤ 3750,- dus reken maar uit.

Op 15 november gooit FvD een populistisch filmpje de lucht in terwijl er nog geen antwoord op zijn vragen waren. Met notabene beelden van bootvluchtelingen, terwijl het pact daar niet over gaat.. Gewoon puur ter beïnvloeding van het stemvolk...
Op 30 november kwam de brief van M. Harbers en de beantwoording van de 100 Kamervragen.

Dit is puur rechtse retoriek om Kamerzetels te winnen. Anders had hij wel eerst op de antwoorden gewacht. En ondertussen is heel Nederland in rep en roer en berust zijn mening op zijn/haar onderbuikgevoel en denkt nu dat de grens open gaat voor heel Afrika.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bloem75 op 06-12-2018 23:43:25 ]
  Moderator donderdag 6 december 2018 @ 23:06:15 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183575755
dat laatste kun je Nederland ook niet echt kwalijk nemen want echt een genuanceerd beeld is er niet

enkel het beeld dat de tegenstanders schetsen (we gaan allemaal dood!), doodse stilte en het document zelf en niet iedereen heeft zin om dat door te lezen

daar valt voor de zittende regering nog wel wat winst te boeken hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183575900
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:06 schreef sp3c het volgende:
dat laatste kun je Nederland ook niet echt kwalijk nemen want echt een genuanceerd beeld is er niet

enkel het beeld dat de tegenstanders schetsen (we gaan allemaal dood!), doodse stilte en het document zelf en niet iedereen heeft zin om dat door te lezen

daar valt voor de zittende regering nog wel wat winst te boeken hoor
Ik snap dat heel goed. mensen zijn niet geïnformeerd en baseren hun mening op basis wat één of andere flutkrant naar buiten brengt. Maar kamerstukken, dus ook de vraag en antwoorden van Baudet en Harbers staan gewoon openbaar op overheid.nl. Mensen hebben de mogelijkheid om zich van informatie te voorzien. Dat doen ze niet, snap ik, ik heb ook niet alle tijd.....Maar toch blaten ze heel social media vol. En dat is een gevaar voor de democratie. Als je niet de moeite neemt om je juist te informeren doe dan niet mee met het verspreiden van onzin.

persoonlijk moet ik er niet aan denken dat in de toekomst ons land wordt bestuurd door types als Baudet of Wilders.

Wat baudet doet is zeer kwalijk. Blijkbaar is de gemiddelde mens in onze samenleving heel gevoelig voor deze indoctrinatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bloem75 op 06-12-2018 23:44:27 ]
  vrijdag 7 december 2018 @ 01:09:44 #295
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183577564
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eea niet echt met elkaar te vergelijken imho.

1) niet alle joden werden geweigerd, alleen degenen die geen middelen van bestaan hadden.
2) niet alleen NL voerde dit beleid.
3) NL zat niet te wachten op grote groepen vluchtelingen, want crisistijd.
4) NL waakte obsessief over haar neutraliteit en wilde dit niet in gevaar brengen door nazi-Dld te ontstemmen.
5) ondanks alles werden in bijv. dorpen aan de grens wel degelijk min of meer illegaal joden toegelaten, die dan onderdoken, op basis van humanitaire overwegingen bij plaatselijke besturen.
6) men wilde oplevend antisemitisme voorkomen.
7) men liet 7.000 vluchtelingen officieel toe (in Westerbork).
8) een assessment van deze politiek van NL moet je wel zien in de tijd, toen men niet wist wat wij nu wel weten. Zelfs na Kristallnacht wrs.
Je kunt Nederlands beleid destijds ook moreel fout noemen. Ik bedoel, ik waardeer best deze andere gegevens, maar het is niet voor niets dat we veel dingen beschouwen voor en na de Tweede Wereldoorlog als een compleet nieuwe wereld.
Hoe zou jij er tegenaankijken als nu asielzoekers zonder middelen van bestaan geweigerd worden? Of dat het argument is dat dat inhumane beleid niet uniek is? .. Naja, ga zo maar door.

Hoe dan ook ging het me om de bizarre pijnlijke stellingname van Dutchko, niks anders.
  vrijdag 7 december 2018 @ 07:50:23 #296
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183578768
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Beetje vreemd om op deze manier WW2 te gebruiken icm asielzoekers en de alt-right fokkies hier ... niet heel vaak belicht, maar vooruit, uit de NY Times uit die tijd (14 november 1938):
[ afbeelding ]

Destijds hadden we klaarblijkelijk zo'n beleid als dat wat "jullie" willen. Om dan te zeggen dat "jullie" daarna wel terug komen om de boel recht te zetten, whatever dat dan moet zijn, komt op me over als bezopen kroegpraat.

Maar goed, dat asielzoekers er zijn is een feit en dat we ze eerst binnen laten en dan vragen stellen is denk ik terecht, zonder dat het nodig is om ze inhumaan te behandelen. Nogal de omgekeerde wereld waarin deze alt-righters lijken leven.
Dank voor dit bericht want dit is dus een duidelijk voorbeeld van Nederlandse Regerings zwakzinnigheid.

Mensen die het WEL nodig hebben weigeren en een potentiele tiran (Hitler) zijn gang laten gaan en nu worden er hordes mensen binnen gelaten die dezelfde gedachtengang hebben als Nazi's en mensen die hulp nodig hebben worden behandeld als parasieten.

Mensen binnen laten die het nodig hebben is geen probleem maar ga nu niet doen of de hele zooi die binnen komt zo zielig is.
  vrijdag 7 december 2018 @ 07:51:50 #297
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183578775
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet ook bekennen dat ik weinig behoefte heb om dat pact door te bladeren. Daar hebben we landelijke media voor.
En wel willen mee praten enzo... _O-
  vrijdag 7 december 2018 @ 07:56:04 #298
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183578804
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 01:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je kunt Nederlands beleid destijds ook moreel fout noemen. Ik bedoel, ik waardeer best deze andere gegevens, maar het is niet voor niets dat we veel dingen beschouwen voor en na de Tweede Wereldoorlog als een compleet nieuwe wereld.
Hoe zou jij er tegenaankijken als nu asielzoekers zonder middelen van bestaan geweigerd worden? Of dat het argument is dat dat inhumane beleid niet uniek is? .. Naja, ga zo maar door.

Hoe dan ook ging het me om de bizarre pijnlijke stellingname van Dutchko, niks anders.
Wat een kletspraat.
Ge eens goed kijken naar al die gasten die hier naar toe komen. Meer dan 80/90% procent mannen. Waar zijn de vrouwen en kinderen gebleven? Lekker achter gelaten. Daar zijn hele mooie documentaires over. Syrische vrouwen die hun mannen vervloeken omdat het zulke lafaards zijn.
En die haalt Nederland binnen terwijl de sociale lasten zwaarder worden en je geen normaal rijtjeshuis meer kan krijgen laat staan huren... lekker gedaan hoor.... _O-
pi_183579377
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 07:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En wel willen mee praten enzo... _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daarom houd ik mij er verder ook buiten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183579508
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 07:56 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat een kletspraat.
Ge eens goed kijken naar al die gasten die hier naar toe komen. Meer dan 80/90% procent mannen. Waar zijn de vrouwen en kinderen gebleven? Lekker achter gelaten. Daar zijn hele mooie documentaires over. Syrische vrouwen die hun mannen vervloeken omdat het zulke lafaards zijn.
En die haalt Nederland binnen terwijl de sociale lasten zwaarder worden en je geen normaal rijtjeshuis meer kan krijgen laat staan huren... lekker gedaan hoor.... _O-
Dit verdrag gaat niet over vluchtelingen. Daar is het Global compact on refugees voor. En ook dat is een niet bindend pact omdat de oorsprong al in de Universele verklaring van de rechten van de mens ligt en de daarop volgende Verdrag van Geneve in 1951 en het Protocol in 1967. Dus laat de Syrische input maar achterwege.
pi_183579578
Toch moet het kabinet wel oppassen, eerst dat verdrag met Oekraine wat het volk niet wilde, en dit wil het volk ook niet. In Amsterdam wordt een ikoon weggehaald zonder overleg, hier wordt iets te gemakkelijk overheen gestapt.
Macht corrumpeert.

Neem een voorbeeld aan Theresa May, die probeert naar de mensen te luisteren en daarop een besluit te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')