abonnement Unibet Coolblue
pi_183032501
Ik heb overal opbouwbuizen lopen voor de centrale verwarming. Ik zou die graag ondergronds brengen, wat zou daar de kostprijs van kunnen zijn?

Ik weet dat hiervoor mijn vloer uitgebroken moet worden, daarom zou het ook pas over 2à3 jaar plaatsvinden, dan plannen wij om een nieuwe vloer te laten leggen.
Kom ik er met 2000 euro?
Cindy De Vuyst
pi_183032641
Ligt ook enorm aan wat er ONDER de vloer ligt. Kruipruimtes? Gewapend beton?

Lastig om daar zo antwoord op te gevne.
pi_183033129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 22:33 schreef Vanillekwark het volgende:
Ligt ook enorm aan wat er ONDER de vloer ligt. Kruipruimtes? Gewapend beton?

Lastig om daar zo antwoord op te gevne.
Ligt er ook nog eens aan hoe groot de woning van TS is en hoeveel buizen hij heeft liggen.
  Moderator donderdag 8 november 2018 @ 23:05:24 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183033377
En als er meerdere verdiepingen zijn waar ook verwarming is zullen daar toch buizen heen moeten, dus die ga je zien, tenzij je daar een ombouw omhren maakt of ze in de muur legt maar dan kom je er zeker niet met 2000 euro.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183033593
Het gaat om 3 verdiepingen. Huis is 190m² bewoonbare oppervlakte. Ik weet niet wat er onder de grond ligt.
Een loodgieter kwam met een offerte van 11.000 euro. Ik viel bijna achterover.
Cindy De Vuyst
pi_183033659
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:14 schreef einzeinz het volgende:
Het gaat om 3 verdiepingen. Huis is 190m² bewoonbare oppervlakte. Ik weet niet wat er onder de grond ligt.
Een loodgieter kwam met een offerte van 11.000 euro. Ik viel bijna achterover.
Op zich geen verkeerde offerte denk ik, behoorlijke oppervlak en een groot gedeelte van de vloer moet eruit. (boven en beneden) Kwam zelf op de helft uit met 130m², maar ging dan enkel om de benedenverdieping.
  Moderator donderdag 8 november 2018 @ 23:16:45 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183033665
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:14 schreef einzeinz het volgende:
Het gaat om 3 verdiepingen. Huis is 190m² bewoonbare oppervlakte. Ik weet niet wat er onder de grond ligt.
Een loodgieter kwam met een offerte van 11.000 euro. Ik viel bijna achterover.
Wat had je dan verwacht? Weet je hoeveel werk het is om dat weg te halen, alles opnieuw aan te leggen op een manier die (nagenoeg) onzichtbaar is? Waar verwacht je dan dat de buizen naar boven gaan naar de andere verdiepingen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183033985
Kun je niet beter gelijk vloerverwarming laten infrezen en aanleggen? Ben je niet alleen van de lelijke buizen af, maar ook van die lelijke radiatoren, je ketel hoeft minder hard te draaien wat gas bespaart, en je hebt de weg vrij gemaakt voor een toekomstige warmptepomp.
pi_183034839
Gezien de investering snap ik Glider76's redenering heel goed ja.

De buizen 'onder de grond' betekend doorgaans infrezen in de dekvloer. Dus dan moet de bestaande vloer eruit tot op de betonnen dekvloer en hierin moet dan gefreesd worden. Dit moet op alle verdiepingen worden gedaan en de buizen naar boven zullen in de muren gefreesd moeten worden. Geen flauw idee hoe dit onzichtbaar gedaan kan worden tussen de verdiepingen, maar de vakman weet dat vast beter.

Gezien de ingrijpende aanpassing en de grote oppervlakte snap ik de offerte van ¤11.000. Ik betwijfel eerlijk gezegd of je met die ¤2.000 de materiaalkosten al dekt. Ook moet je even goed nadenken of je het een goed idee is dat de vloer in je algehele huis op alledrie de verdiepingen eruit moet tot op de betonnen dekvloer. Nog even los van het feit dat bij zoveel frezen, ook met goede afvoer van alle stof, stof door je hele huis toch onvermijdelijk is. (Wel zal het een heel stuk minder zijn dan zonder, natuurlijk.)

Als ik zoiets zou doen dan zou ik het doen voor het intrekken van de woning of in fases. Dus eerst de begane grond (het makkelijkst mits er een kruipruimte is; scheelt weer frezen in de dekvloer, maar de muur naar boven is onvermijdelijk). Dan een tijdje later de eerste verdieping die veel ingrijpender is, etc. En dan even nadenken of het je wat kan schelen dat je buizen ziet op zolder.
pi_183034950
We wonen er al in. Het is een zeer oud huis met een waslijst aan problemen.

Vloerverwarming zal te duur zijn, het hele systeem moet daarvoor aangepast worden. Die mensen voor ons hebben enkel nog geïnvesteerd in de beste condensatieketel op de markt. Zou zonde zijn om die weg te halen. Is het enige goeie aan het hele huis.

Is een Hr-top van Vaillant van 4900 euro
Cindy De Vuyst
pi_183035068
Inclusief plaatsing kwam die ketel op 7800 euro. Heb een factuur gekregen.
Dus wens echt wel op dat systeem te blijven. Enkel de buizen zijn op diverse plaatsen lek en ze duwen onze vloer omhoog.

Nu zouden we die vloer er uit gooien, is ook al 15 jaar oud en dus gedateerd (van 2003). Zou als tijdelijke oplossing vinyl leggen. We moeten een goedkope oplossing hebben want ons dak is ook in slechte staat en daar hebben we binnenkort ook 17.000 euro kosten aan. Ik verdien dat bedrag niet eens op jaarbasis.
Cindy De Vuyst
pi_183036472
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 00:55 schreef einzeinz het volgende:
Inclusief plaatsing kwam die ketel op 7800 euro. Heb een factuur gekregen.
Dus wens echt wel op dat systeem te blijven. Enkel de buizen zijn op diverse plaatsen lek en ze duwen onze vloer omhoog.

Nu zouden we die vloer er uit gooien, is ook al 15 jaar oud en dus gedateerd (van 2003). Zou als tijdelijke oplossing vinyl leggen. We moeten een goedkope oplossing hebben want ons dak is ook in slechte staat en daar hebben we binnenkort ook 17.000 euro kosten aan. Ik verdien dat bedrag niet eens op jaarbasis.
En voor nu alleen de lekkages zelf aanpakken en dit op de wensenlijst zitten voor over 2-3 jaar. Een paar nieuwe knel fittingen en buizen kosten het bedrag niet en zorgt ervoor dat je weer ‘droog’ zit.
pi_183036755
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 00:55 schreef einzeinz het volgende:
Enkel de buizen zijn op diverse plaatsen lek en ze duwen onze vloer omhoog.
Als je die problemen nou eerst oplost, en dan verder kijkt wat mogelijkheden zijn?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183036778
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 00:55 schreef einzeinz het volgende:
Inclusief plaatsing kwam die ketel op 7800 euro. Heb een factuur gekregen.
We moeten een goedkope oplossing hebben want ons dak is ook in slechte staat en daar hebben we binnenkort ook 17.000 euro kosten aan. Ik verdien dat bedrag niet eens op jaarbasis.
Dan zou ik (maar wie ben ik) eerder in het dak dan in esthetische verbeteringen investeren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183036868
Voor duurzaamheidsmaatregelen kan je een goedkope extra lening afsluiten. Dus als je het dak laat isoleren kan je het financieren misschien. Maar je zegt dat je opbouwbuizen hebt maar ze duwen je vloer omhoog?
pi_183036961
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 00:43 schreef einzeinz het volgende:
We wonen er al in. Het is een zeer oud huis met een waslijst aan problemen.

Vloerverwarming zal te duur zijn, het hele systeem moet daarvoor aangepast worden. Die mensen voor ons hebben enkel nog geïnvesteerd in de beste condensatieketel op de markt. Zou zonde zijn om die weg te halen. Is het enige goeie aan het hele huis.

Is een Hr-top van Vaillant van 4900 euro
Maar me vloerverwarming behoudt je je eigen originele ketel.

En het infrezen gebeurt in de cement deklaag. Niet in het beton eronder.
  vrijdag 9 november 2018 @ 09:12:51 #17
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183037023
HR top zeg me niks. Google ook niet.
4900 is inderdaad een kostbaar kastje.
Gezien de prijs, is het een warmtepomp?
Die zijn juist heel geschikt voor vloerverwarming!

En als je een goedkope oplossing zoekt, gewoon je lekke buizen vervangen. Eventuele vervuiling is ook slecht voor je ketel.

[ Bericht 26% gewijzigd door Speekselklier op 09-11-2018 09:21:46 ]
Tot nooit .......
pi_183047174
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 08:00 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

En voor nu alleen de lekkages zelf aanpakken en dit op de wensenlijst zitten voor over 2-3 jaar. Een paar nieuwe knel fittingen en buizen kosten het bedrag niet en zorgt ervoor dat je weer ‘droog’ zit.
Dit, zonder de situatie en de toekomstplannen van TS verder te kennen, zou ik ook doen. Ik zou de investering in de vervanging van het dak door een optimaal geïsoleerd dak belangrijker vinden.

Misschien is TS handig en kan hij dit zelf (leren te) doen, bijvoorbeeld beginnen op een verdieping die niet (veel) wordt gebruikt. Soms valt er ook wel een speciale prijs van te maken als je tegen een installateur zegt dat hij dit mag doen in een door hem te kiezen rustige periode en dat je meewerkt bij de installatie.
pi_183049863
volledig opnieuw aansluiting van de cv leidingen in een gemiddeld huis komt incl montage meer in de buurt van 11k euro dan bij 2k.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183051414
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
volledig opnieuw aansluiting van de cv leidingen in een gemiddeld huis komt incl montage meer in de buurt van 11k euro dan bij 2k.
Kom he, een nieuwe CV installatie heb je incl. ketel al << 10k¤.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183051845
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Kom he, een nieuwe CV installatie heb je incl. ketel al << 10k¤.
Wat bedoel je?
Cindy De Vuyst
pi_183052000
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:17 schreef einzeinz het volgende:
Wat bedoel je?
Net wat ik zeg.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183056577
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Kom he, een nieuwe CV installatie heb je incl. ketel al << 10k¤.
Dit. Als het een huis met betonnen vloeren is, blijft vloerverwarming infrezen ook wat betreft de kosten wel relatief aantrekkelijk. Zo'n patroon infrezen gaat behoorlijk vlot, daarna de leidingen er in en de verdeler aansluiten, op druk brengen en als het dan nergens lekt de vloer weer afsmeren.

Alleen zit je met het probleem dat alles leeg moet. Je moet je inboedel dus tijdelijk elders opslaan en ook zelf een weekje uit logeren gaan.

Wat betreft de kosten zijn zowel voor het dak (in combinatie met isolatie volgens de normen uit 2018) als voor de vloerverwarming (in combinatie met vloerisolatie) leningen voor energiebesparende maatregelen beschikbaar vanuit gemeente en/of rijksoverheid. Met een heel aantrekkelijke rente.

Doordat de isolatie meteen zorgt voor flink lagere stookkosten, dekt dat de maandelijkse kosten deels of mogelijk zelfs volledig.
pi_183067436
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Kom he, een nieuwe CV installatie heb je incl. ketel al << 10k¤.
dat is afhankelijk van de grootte van het huis, maar 11k klinkt mij niet als onredelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183102242
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Kom he, een nieuwe CV installatie heb je incl. ketel al << 10k¤.
Dan kan het nog steeds dichter bij 11 dan bij 2 liggen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 00:55 schreef einzeinz het volgende:
Nu zouden we die vloer er uit gooien, is ook al 15 jaar oud en dus gedateerd (van 2003). Zou als tijdelijke oplossing vinyl leggen. We moeten een goedkope oplossing hebben want ons dak is ook in slechte staat en daar hebben we binnenkort ook 17.000 euro kosten aan. Ik verdien dat bedrag niet eens op jaarbasis.
Ik mag hopen dat je een grapje maakt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183103073
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:27 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je een grapje maakt.
Bruto VS netto en fulltime vs parttime. Mijn partner komt op basis van het 24-uurs contract ook niet boven 17 mille netto per jaar.
pi_183104200
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 16:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Bruto VS netto en fulltime vs parttime. Mijn partner komt op basis van het 24-uurs contract ook niet boven 17 mille netto per jaar.
Fair enough, maar bij 'verdienen' (op jaarbasis) ga ik uit van bruto.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183133248
Bruto heb ik 28.900 euro ofzo. Netto is dat maar 1600 euro.
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')