abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 november 2018 @ 17:10:17 #76
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183146501
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 16:37 schreef Allures het volgende:
Als ik ga planken (is dat een werkwoord?) Krijg ik een soort brandend gevoel in mijn schouder. Is dat een houding ding of een schouder ding?
Weten jullie vast ook niet van achter de computer...
Schouder? Tja je kan wel spanning voelen in je schouder
waar ik altijd ana probeer te denken bij planking is bekken indraaien en actieve schouders.
Dat zorgt (bij mij) vaak voor een goede plankhouding.
pi_183147480
quote:
6s.gif Op woensdag 14 november 2018 17:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Schouder? Tja je kan wel spanning voelen in je schouder
waar ik altijd ana probeer te denken bij planking is bekken indraaien en actieve schouders.
Dat zorgt (bij mij) vaak voor een goede plankhouding.
Inderdaad vooral op je houding letten. Ik krijg zelf altijd ook altijd last van mijn schouder, en wat ik doe is proberen in de plankhouding te blijven maar mijn schouders beter aan te spannen en evt. even heel klein beetje de druk verschuiven door van voor naar achter te bewegen(lastig uit te leggen zo op 'papier')
  woensdag 14 november 2018 @ 18:32:29 #78
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_183147988
Iig je schouders omlaag ja, dus tegenovergestelde van een shrug
pi_183148492
Ik heb bij de normale plank er nooit zo'n last van. Maar als ik zijwaarts plank, krijg ik altijd last van mijn rug. Net alsof mijn houding ook verkeerd is.
pi_183149210
quote:
6s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat heb ik voornamelijk met m'n onderrug met dergelijke deadlift sessies :X
Als je je schouders actief houdt, en naar achter trekt, komt je borst naar voren en blijft je rug recht. En dan zal je minder last hebben van je onderrug.
high fives and stagedives
  woensdag 14 november 2018 @ 19:54:56 #81
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183149585
quote:
99s.gif Op woensdag 14 november 2018 19:41 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Als je je schouders actief houdt, en naar achter trekt, komt je borst naar voren en blijft je rug recht. En dan zal je minder last hebben van je onderrug.
Klopt. Maar deadlifts voel ik altijd in m'n rug. Vooral bij veel herhalingen. Ook bij goede vorm.
pi_183154528
Oké schouders actief omlaag dus
Ik ga dat oefenen. Of wat ik daarbij in mijn hoofd heb dan :P
  woensdag 14 november 2018 @ 23:14:51 #83
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183155913
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 22:26 schreef Allures het volgende:
Oké schouders actief omlaag dus
Ik ga dat oefenen. Of wat ik daarbij in mijn hoofd heb dan :P
Nouja actief omlaag zou ik mijn tip nou ook weer niet noemen.

Je moet jezelf omhoog drukken of iets, dus niet zozeer schouders omlaag, maar idd niet sruggen (of hoe je 't ook schrijft)
pi_183158564
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 22:26 schreef Allures het volgende:
Oké schouders actief omlaag dus
Ik ga dat oefenen. Of wat ik daarbij in mijn hoofd heb dan :P
Wat Cue_ zegt over bekken kantelen, vind ik wel een goede om op te letten. En dan je navel intrekken naar je ruggengraat. Als het wat zwaarder is, kun je ook je voeten net een beetje uit elkaar zetten. En armen in een rechte hoek. Volgens mij zit daar vaak het probleem, dat men net iets te hoog blijft of iets te laag gaat, waardoor je elleboog geen rechte hoek maakt.

O, en echt je hele lichaam aanspannen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183158728
Ja maar bekken en navel doe ik volgens mij al wel goed
pi_183160733
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 08:24 schreef Allures het volgende:
Ja maar bekken en navel doe ik volgens mij al wel goed
Loopt er begeleiding rond als je aan het trainen bent? Dan zou ik gewoon even vragen hoe je plankhouding is! Liever een keer te vaak gevraagd dan dingen niet goed uitvoeren. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_183160895
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:00 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Loopt er begeleiding rond als je aan het trainen bent? Dan zou ik gewoon even vragen hoe je plankhouding is! Liever een keer te vaak gevraagd dan dingen niet goed uitvoeren. :Y
ja en ik plank ook veel in de les
1x paar weken geleden wel gecorrigeerd dat ik meer naar voor moest hangen zeg maar maar verder niks
Dus misschien is de houding gewoon goed en is het een beetje overbelast of zo?
pi_183160992
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:10 schreef Allures het volgende:

[..]

ja en ik plank ook veel in de les
1x paar weken geleden wel gecorrigeerd dat ik meer naar voor moest hangen zeg maar maar verder niks
Dus misschien is de houding gewoon goed en is het een beetje overbelast of zo?
Mja, mijn ervaring is dat je onbewust toch vrij makkelijk een niet-ideale houding aanneemt. En dan klopt een goede houding ook gewoon niet met je gevoel. _O- Dan beter even met een trainer naar je houding kijken. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_183202692
Hier gisteren best een zware WOD, Annie on the run. Het grappige is dat ik een rondje extra heb gerend..vergat op het bord te kijken tussentijds en heb na de 10 sit up en 20 simple under nog even extra 400m gerend _O- _O-

Heb er uiteindelijk tussen de 25-27 minuten over gedaan incl. extra ren rondje. Voor iemand die enorm langzaam rent wel een mooie tijd :)

Zonder TC (max 30minuten,wegens einde van de les).

50 sit up
50 double under/100 simple
400 M rennen
40 sit up
40 double under/80 simple
400 M rennen
30 sit up
30 double under/60 simple
400 M rennen
20 sit up
20 double under/40 simple
400 M rennen
10 sit up
10 double under/20 simple
  zaterdag 17 november 2018 @ 12:36:04 #90
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183203325
Moet toch maar wat actiever gaan posten in dit topic. Het gaat nog niet helemaal lekker :P Sporten wel, dat gaat echt top. Maar het eten is echt drama. Heb onlangs een weegschaal gekocht om mijn gewicht wat beter te monitoren (meet ook vetpercentage en andere zaken). Schrok eigenlijk van hoe laag alles was en ten opzichte van vorige week ben ik weer afgevallen + lager vetpercentage. Zo weinig woog ik voor het laatst 15 jaar geleden ofzo als 15-jarige :')

Ben al overgestapt naar volle melk en volle yoghurt enzo, maar denk dat ik toch kcal moet blijven tellen om niet in het niks op te lossen met dit trainingsschema :r
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183203452
Ik ben ook net weer terug. Rondje Xco
Deze week ging eindelijk weer lekker met sporten en eten. Iets minder vaak kunnen gaan sporten dan ik wilde want te druk op werk en andere verplichtingen

Kilo afgevallen dus dat is Nice
Alleen als ik die weegschaal op de sportschool moet geloven gaat er elke week vet af wat er de week er op weer is
En spieren ook maar dan precies andersom (vet en spieren wisselen elkaar dus steeds af)
Ik weet niet waarom en dus ook nieet wat ik er aan doe. Of eigenlijk of dat uberhaubt erg is
  zaterdag 17 november 2018 @ 13:01:31 #92
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183203948
Over het algemeen vertrouw ik die weegschaal niet zo. Ja over een periode van maanden om de Trent te zien.
pi_183211651
Weegschalen moet je inderdaad met een korreltje zout nemen, het gewicht kan varieren van minuut tot minuut en dag tot dag. Dus inderdaad een algehele trent is beter, tenzij het een weegschaal is die je 100% betrouwbaar vind.

Hier vandaag een redelijke dag. Qua sporten begin ik het ritme weer te pakken na 2 ongestructureerde weken.Alleen voeding kost moeite, heb continu honger...en ik eet genoeg/voldoende.
Moet voeding maar weer eens bij gaan houden.

Vandaag weer gaan sporten, variatie moeten doen op het touwklimmen, ik krijg mezelf niet eens van de grond. En ik wil in januari mee doen met een crossfit competie voor beginners en daar valt touwklimmen onder..moet dus echt gaan oefenen. Wel trots op mijn deadlift gewicht, ik durfde voorheen amper met de helft te trainen.

Ik heb 2 van de 4 rondes kunnen doen en de derde op het rennen na.

WOD
4 rondes: TC 25'

8 Deadlift (73.8kilo)
16 Burpees
3 touwklimmen
400 meter rennen.
  zaterdag 17 november 2018 @ 23:57:32 #94
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_183215842
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 12:41 schreef Allures het volgende:
Kilo afgevallen dus dat is Nice
Alleen als ik die weegschaal op de sportschool moet geloven gaat er elke week vet af wat er de week er op weer is
En spieren ook maar dan precies andersom (vet en spieren wisselen elkaar dus steeds af)
Ik weet niet waarom en dus ook nieet wat ik er aan doe. Of eigenlijk of dat uberhaubt erg is
Weeg je je dan ieder keer op hetzelfde moment (minstens 2 uur na de maaltijd en niet na een workout)? Anders kan door verschil in vochtgehalte de metingen wisselen.

Ik heb zelf een omron BF511 (met een handvat zodat ook het bovenlijf gemeten wordt), maar ik weeg altijd op hetzelfde moment: s' ochtends nuchter direct na een wc bezoek. Ik denk dat als ik later op de dag zou wegen ik ook meer schommelingen zou tegenkomen.
Hij is behoorlijk constant vind ik persoonlijk.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zaterdag 17 november 2018 @ 23:59:24 #95
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_183215870
Het beste kun je je iedere ochtend na het opstaan en het plasje wegen. Dan zie je wekelijks of je vooruit of achteruit gaat.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zondag 18 november 2018 @ 00:20:53 #96
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_183216186
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:59 schreef Quotidien het volgende:
Het beste kun je je iedere ochtend na het opstaan en het plasje wegen.
eens
  zondag 18 november 2018 @ 07:36:47 #97
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183217694
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 20:34 schreef cafpow het volgende:
Weegschalen moet je inderdaad met een korreltje zout nemen, het gewicht kan varieren van minuut tot minuut en dag tot dag. Dus inderdaad een algehele trent is beter, tenzij het een weegschaal is die je 100% betrouwbaar vind.
Als het minuut per minuut anders is dan is je weegschaal stuk. Per dag is logisch dat het afwijkt, weeg me daarom ook max 1x per week. En het gaat idd om de algehele trent om te kijken of ik niet te zwaar in de negatieve kcal zit, want dan ga ik het niet volhouden :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_183217752
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:57 schreef Elpis het volgende:

[..]

Weeg je je dan ieder keer op hetzelfde moment (minstens 2 uur na de maaltijd en niet na een workout)? Anders kan door verschil in vochtgehalte de metingen wisselen.

Ik heb zelf een omron BF511 (met een handvat zodat ook het bovenlijf gemeten wordt), maar ik weeg altijd op hetzelfde moment: s' ochtends nuchter direct na een wc bezoek. Ik denk dat als ik later op de dag zou wegen ik ook meer schommelingen zou tegenkomen.
Hij is behoorlijk constant vind ik persoonlijk.
nee maar vocht is een apart kopje
En spier En vet ook
pi_183221768
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 07:36 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als het minuut per minuut anders is dan is je weegschaal stuk. Per dag is logisch dat het afwijkt, weeg me daarom ook max 1x per week. En het gaat idd om de algehele trent om te kijken of ik niet te zwaar in de negatieve kcal zit, want dan ga ik het niet volhouden :)
Inderdaad, maar ik bedoelde dus dat alle dingen je tussendoor doet(vooral eten en drinken) invloed hebben op je gewicht en dat zorgt voor een verandering. ;)

Ik realiseer me ineens dat ik ongeveer 1 maand voor het laatst heb gewogen, binnenkort maar eens een weegschaal zoeken om te lenen :) Maar iedereen zegt dat ik ben afgevallen en dat het aan mijn gezicht te zien is.
Zelf merk ik het niet, maar zit wel wat beter in mijn vel op een hoop verveling na.

De training van gisteren kan ik vandaag goed voelen heb heel lichte spierpijn, dus vandaag wat dingen in huis doen...om toch actief te blijven maar toch een rustdagje te houden
  zondag 18 november 2018 @ 20:53:12 #100
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_183230031
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:35 schreef cafpow het volgende:

[..]

Inderdaad, maar ik bedoelde dus dat alle dingen je tussendoor doet(vooral eten en drinken) invloed hebben op je gewicht en dat zorgt voor een verandering. ;)

Ik realiseer me ineens dat ik ongeveer 1 maand voor het laatst heb gewogen, binnenkort maar eens een weegschaal zoeken om te lenen :) Maar iedereen zegt dat ik ben afgevallen en dat het aan mijn gezicht te zien is.
Zelf merk ik het niet, maar zit wel wat beter in mijn vel op een hoop verveling na.

De training van gisteren kan ik vandaag goed voelen heb heel lichte spierpijn, dus vandaag wat dingen in huis doen...om toch actief te blijven maar toch een rustdagje te houden
Volgens mij zijn wij het volledig met elkaar eens :P Was het nog gelukt om een actieve rustdag te hebben?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')