Waarom moet dat? Aangeven dat je meer tijd nodig hebt.quote:Op donderdag 8 november 2018 10:20 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Zoals de tt al zegt.
Heb van de week een aanbod gehad van een bedrijf waar ik gesolliciteerd heb. Moet deze week een keuze maken maar heb deze week en volgende week nog tweede en derde gesprekken bij andere bedrijven die mijn voorkeur hebben (qua werkzaamheden en financieel gezien).
Ben net afgestudeerd (master) en zoek werk in de sector supply chain.
Hoe dit aan te pakken? Bod accepteren en ondertussen doorgaan met de anderen?
quote:Op donderdag 8 november 2018 10:56 schreef Daboman het volgende:
2 dingen.
De partij die het aanbod doet moet je zoveel mogelijk zien te vertragen. Zeg bijvoorbeeld dat je nog even over het bod wil nadenken.
De partijen waar je nog een aanbod moet krijgen zou ik vragen of ze de procedure kunnen versnellen. Reden; je hebt al een aanbod, je moet voor die en die datum daarover beslissen maar je wil liever bij hun aan de slag.
3 partijen in een tijdsbestek van 1,5 week. Kan mezelf niet door 3 delen. Van wie ik het aanbod heb liggen ben ik in 2 weken van cv opsturen naar aanbod gegaan. Gaat dus allemaal vrij snel.quote:Op donderdag 8 november 2018 12:05 schreef Innisdemon het volgende:
[..]Dan weet je meteen hoe graag ze jou willen hebben.
Als ze geen interesse tonen om eerder met jou in gesprek te raken, dan lijkt me dat een duidelijk signaal.
Dit. Heb het regelmatig gezien, dat er al is getekend, maar diegene alsnog afzegt.quote:Op donderdag 8 november 2018 11:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als bedrijf echt snel een antwoord wil bestaat er ook de iets minder nette optie van vertrekken in je proeftijd.
Dit dusquote:Op donderdag 8 november 2018 11:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als bedrijf echt snel een antwoord wil bestaat er ook de iets minder nette optie van vertrekken in je proeftijd.
Helemaal niet.quote:Op vrijdag 9 november 2018 07:57 schreef Hallmark het volgende:
Je kunt alvast op het bod reageren en zeggen dat je het te laag vindt. Ook kun je de andere sollicitaties versnellen door te bellen en te zeggen dat je elders reeds een aanbod hebt gekregen.
Dus jij hebt afgerapporteerd naar je leidinggevende dat je een goede kandidaat hebt laten lopen omdat die nog geen keuze gemaakt had en nu een tweede keus rond loopt in het bedrijf?quote:Op vrijdag 9 november 2018 08:05 schreef Yesse het volgende:
Wij hebben laatst de eerste keus bedankt en zijn met de tweede keus verder gegaan toen nr 1 aangaf ook nog een andere sollicitatie te hebben lopen die ze af wilde wachten..
Ik heb niks gedaan. Dat is in de organisatie gebeurd. Maar ik snap best dat zij niet weer opnieuw door de sollicitatieprocedure wilden, de andere kandidaat was ook beloofd die dag teruggebeld te worden dus als je wacht tot iemand een keuze heeft gemaakt en ze kiezen niet voor jou dan ben je al je kandidaten kwijt en moet je de hele procedure weer opnieuw opstarten.quote:Op vrijdag 9 november 2018 08:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus jij hebt afgerapporteerd naar je leidinggevende dat je een goede kandidaat hebt laten lopen omdat die nog geen keuze gemaakt had en nu een tweede keus rond loopt in het bedrijf?
Door de keuze van nr1 om te wachten op de andere sollicitatie heeft deze zich gedgradeerd tot nr.2.quote:Op vrijdag 9 november 2018 08:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus jij hebt afgerapporteerd naar je leidinggevende dat je een goede kandidaat hebt laten lopen omdat die nog geen keuze gemaakt had en nu een tweede keus rond loopt in het bedrijf?
Je vindt het een slechte eigenschap dat iemand rondkijkt waar de beste baan voor hem/haar te vinden is voordat hij een contract tekent?quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:20 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Ja laat door zo'n actie ook zien dat je niet voor de volle honderd procent overtuigd bent dat dit het juiste bedrijf is voor jou. Of dat er ergens anders misschien nog meer t ehalen valt, ongeacht de andere zaken. Ik kan wel begrijpen dat een bedrijf zo iemand dan afwijst
Dit klinkt wel heel erg stompzinnig. Of gaat het om een vakkenvuller ofzo?quote:Op vrijdag 9 november 2018 08:05 schreef Yesse het volgende:
Wij hebben laatst de eerste keus bedankt en zijn met de tweede keus verder gegaan toen nr 1 aangaf ook nog een andere sollicitatie te hebben lopen die ze af wilde wachten..
Offtopic: MSc SCM in Groningen?quote:Op donderdag 8 november 2018 10:20 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Zoals de tt al zegt.
Heb van de week een aanbod gehad van een bedrijf waar ik gesolliciteerd heb. Moet deze week een keuze maken maar heb deze week en volgende week nog tweede en derde gesprekken bij andere bedrijven die mijn voorkeur hebben (qua werkzaamheden en financieel gezien).
Ben net afgestudeerd (master) en zoek werk in de sector supply chain.
Hoe dit aan te pakken? Bod accepteren en ondertussen doorgaan met de anderen?
Want de nummer 2 is per definitie enorm veel slechter dan de nummer 1, er zijn nooit meerdere toppers..quote:Op zaterdag 10 november 2018 07:56 schreef Skv het volgende:
[..]
Dit klinkt wel heel erg stompzinnig. Of gaat het om een vakkenvuller ofzo?
Ik ga zelf altijd voor de toppers qua sollicitanten. En ja, ik weet dat ze ook elders solliciteren. Dat hoort er bij en is alleen maar goed. Dan maken ze een goed geïnformeerde keuze als ze bij ons starten. Ik waardeer die openheid altijd.
Als ik twee toppers heb dan is de kans groot dat ze allebei worden aangenomen. Als ze goed zijn dan kan je ze toch wel ergens kwijt.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:10 schreef Yesse het volgende:
[..]
Want de nummer 2 is per definitie enorm veel slechter dan de nummer 1, er zijn nooit meerdere toppers..Naar wat ik heb begrepen was het een kwestie waarbij er 2 goede kandidaten waren die beiden heel goed bij de organisatie passen. Er is op basis van gevoel iemand gekozen want je kunt niet 2 mensen voor 1 functie aannemen. Bovendien verwijs ik graag naar mijn eerdere uitleg/quote: als het bedrijf op kandidaat 1 had gewacht dan had je helemaal geen "topper" gehad maar mocht je weer opnieuw gaan zoeken en die tijd heeft de organisatie niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |