abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 februari 2019 @ 18:07:37 #151
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184879549
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Rondbreinaalden zijn toch van die naalden met een touwtje er tussen? Zelf werk ik altijd met vijf naalden (opzetten op vier en één om mee te breien)... ergens heb ik het idee dat dat gemakkelijker is :o
Ergens is het ook wel makkelijker, zeker met het breien van een patroontje, dan kun je makkelijker je steken tellen bijvoorbeeld.
Maar met dingen als truien is een rondbreinaald wel weer veel handiger (al heb ik dat nooit geprobeerd met 5 naalden :+)
Ik ben nu lapjes (voor een babytrui) heen en weer aan het breien op een rondbreinaald, omdat ik even geen rechte naalden vrij had. Extra voordeel :+

En sokken zijn inderdaad zo leuk om te breien O+ hoe ver ben je nu ongeveer?
pi_184879885
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 18:07 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ergens is het ook wel makkelijker, zeker met het breien van een patroontje, dan kun je makkelijker je steken tellen bijvoorbeeld.
Maar met dingen als truien is een rondbreinaald wel weer veel handiger (al heb ik dat nooit geprobeerd met 5 naalden :+)
Ik ben nu lapjes (voor een babytrui) heen en weer aan het breien op een rondbreinaald, omdat ik even geen rechte naalden vrij had. Extra voordeel :+

En sokken zijn inderdaad zo leuk om te breien O+ hoe ver ben je nu ongeveer?
Hahahaha, ik heb niet de ambitie om truien te breien ;) Ik kan me voorstellen dat dan juist een rondbreinaald fijner is.
Ik weet wel dat ze bij ons breicafé zeggen dat je beter kan breien met een rondbreinaald (ook als je recht gaat) omdat je ze dan niet onder je armen klemt en dat beter is voor je gewrichten en alles. (maar ik heb sowieso geen behoefte om naalden onder mijn armen te proppen).

Ik heb een mismaakte sok gemaakt waarop ik alles geoefend heb (korte boord en been, normale hiel, korte voet, normale teen) en ben nu bezig met een "serieuze" sok. Daar ben ik bijna klaar met de boord. Desondanks kan ik het niet laten om vast wat sokkenwol erbij te shoppen ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 7 februari 2019 @ 18:32:24 #153
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184880068
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 18:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hahahaha, ik heb niet de ambitie om truien te breien ;) Ik kan me voorstellen dat dan juist een rondbreinaald fijner is.
Ik weet wel dat ze bij ons breicafé zeggen dat je beter kan breien met een rondbreinaald (ook als je recht gaat) omdat je ze dan niet onder je armen klemt en dat beter is voor je gewrichten en alles. (maar ik heb sowieso geen behoefte om naalden onder mijn armen te proppen).

Ik heb een mismaakte sok gemaakt waarop ik alles geoefend heb (korte boord en been, normale hiel, korte voet, normale teen) en ben nu bezig met een "serieuze" sok. Daar ben ik bijna klaar met de boord. Desondanks kan ik het niet laten om vast wat sokkenwol erbij te shoppen ;)
Een breicafé klinkt wel heel gezellig!
Ik stop ze ook nooit onder m'n armen :) heb inderdaad gelezen dat het beter is voor je handen, omdat bij grotere projecten niet al het gewicht aan de naalden hangt.
Mijn eerste paar bestond uit een sok maat 38 en een sok maat 33 ofzo. En 1 daarvan had een halve hiel :') ik heb ze maar weggegooid. Uiteraard al een hele verzameling sokkenwol aangelegd _O-
pi_184880210
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 18:32 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Een breicafé klinkt wel heel gezellig!
Ik stop ze ook nooit onder m'n armen :) heb inderdaad gelezen dat het beter is voor je handen, omdat bij grotere projecten niet al het gewicht aan de naalden hangt.
Mijn eerste paar bestond uit een sok maat 38 en een sok maat 33 ofzo. En 1 daarvan had een halve hiel :') ik heb ze maar weggegooid. Uiteraard al een hele verzameling sokkenwol aangelegd _O-
Het is ook heel gezellig :) Ben een tijdje niet geweest, maar nu pak ik het weer op.

Hahahahaha, dat met die sokken ken ik. Al houd ik het aantal toeren bij en ik bewaar ze wel, als eerste gelukte sokken ;)

Oh dat dat de reden was van de naalden niet klemmen... Ik dacht dat je anders met je schouders omhoog ging zitten, maar wat jij zegt klinkt erg logisch.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 7 februari 2019 @ 19:02:46 #155
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184880700
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 18:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het is ook heel gezellig :) Ben een tijdje niet geweest, maar nu pak ik het weer op.

Hahahahaha, dat met die sokken ken ik. Al houd ik het aantal toeren bij en ik bewaar ze wel, als eerste gelukte sokken ;)

Oh dat dat de reden was van de naalden niet klemmen... Ik dacht dat je anders met je schouders omhoog ging zitten, maar wat jij zegt klinkt erg logisch.
Dat klemmen ook hoor, lijkt me helemaal niet comfortabel :X
pi_184880897
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 18:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in :)
Het klinkt allemaal heel complex... maar ik ben ook meer een haakster dan een breier. Al mag ik morgen van mezelf mooie sokkenwol uitzoeken bij het breicafé :)
Een gewone ingebreide hiel gaat ook prima met magic loop.

Ik doe meestal de boomerang of sweet tomato, maar de hollandse hielflap gaat ook prima.
Kwak
pi_184880960
Over sokken:

Ik brei t liefste “toe up” (vanaf de teen) en deze manier van opzetten was echt lifechanging!!
http://knitty.com/ISSUEspring06/FEATmagiccaston.html

Oh en de incredibly stretchy bind off ook! Voor de boord.
http://knitty.com/ISSUEfall09/FEATjssbo.php

Sowieso een fijne site/online magazine, Knitty. Ook mooie gratis patronen en veel tutorials. In Archive kun je in zoeken, de site is erg web 1.0 en een beetje onduidelijk vrees ik.

Hier alles op rondbreinaalden. Ook heen en weer.
Kwak
pi_184881014
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:02 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dat klemmen ook hoor, lijkt me helemaal niet comfortabel :X
Deed ik toen ik net leerde breien. Nu zit ik in mijn luie stoel met de naalden op schoot heel chill te breien

quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Een gewone ingebreide hiel gaat ook prima met magic loop.

Ik doe meestal de boomerang of sweet tomato, maar de hollandse hielflap gaat ook prima.
Hm... ja, je hebt gelijk... nu ik erover nadenk snap ik niet waarom het niet zou kunnen.
Ik kan alleen de boomerang, maar die vind ik (geen oordeel naar anderen) de mooiste hiel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184881023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:12 schreef kwakz0r het volgende:
Over sokken:

Ik brei t liefste “toe up” (vanaf de teen) en deze manier van opzetten was echt lifechanging!!
http://knitty.com/ISSUEspring06/FEATmagiccaston.html

Sowieso een fijne site, Knitty. Ook mooie gratis patronen en veel tutorials.

Hier alles op rondbreinaalden. Ook heen en weer.
Dank je wel! Goede tip :)!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184881064
Bij de patentsteek: Even aantal opzetten + kantsteek toch?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 7 februari 2019 @ 20:04:48 #161
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184882494
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:12 schreef kwakz0r het volgende:
Over sokken:

Ik brei t liefste “toe up” (vanaf de teen) en deze manier van opzetten was echt lifechanging!!
http://knitty.com/ISSUEspring06/FEATmagiccaston.html

Oh en de incredibly stretchy bind off ook! Voor de boord.
http://knitty.com/ISSUEfall09/FEATjssbo.php

Sowieso een fijne site/online magazine, Knitty. Ook mooie gratis patronen en veel tutorials. In Archive kun je in zoeken, de site is erg web 1.0 en een beetje onduidelijk vrees ik.

Hier alles op rondbreinaalden. Ook heen en weer.
Bijna alle sokkenpatronen op ravelry hebben het over Judy's magic cast on method :D het is echt opvallend hoe eensgezind men het daarover is.

Ik heb vorige week rondbreinaalden besteld zodat ik ook eens taat kan proberen, maar ik zit nu in de babykleding en de sokken liggen er vergeten bij :@
pi_184890387
O ja ben dol op sokken breien. Kies wel traditioneel voor heel flap, gusset etc (zit bij mij zo veel beter, draag de sokken heel veel). En dan start ik bovenaan bij sok en eindig bij de teen. En alles op rondbreinaald😁
  vrijdag 8 februari 2019 @ 12:47:43 #163
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184894178
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 07:38 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
O ja ben dol op sokken breien. Kies wel traditioneel voor heel flap, gusset etc (zit bij mij zo veel beter, draag de sokken heel veel). En dan start ik bovenaan bij sok en eindig bij de teen. En alles op rondbreinaald😁
Doe je de tenen ook op de rondbreinaald? Want ik zet die dan over op 4 naalden :D
En wat voor schoenen draag je? Ik durf m'n sokken niet aan in m'n sneakers :@
pi_184901273
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:04 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Bijna alle sokkenpatronen op ravelry hebben het over Judy's magic cast on method :D het is echt opvallend hoe eensgezind men het daarover is.

Ik heb vorige week rondbreinaalden besteld zodat ik ook eens taat kan proberen, maar ik zit nu in de babykleding en de sokken liggen er vergeten bij :@
Geen O+ naadje O+ bij O+ je O+ tenen O+
Kwak
pi_184901385
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 12:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Doe je de tenen ook op de rondbreinaald? Want ik zet die dan over op 4 naalden :D
En wat voor schoenen draag je? Ik durf m'n sokken niet aan in m'n sneakers :@
Alles op rondbreinaalden (ook tenen). Het liefst de langere 60 of 80 cm.
Laarzen en ben veel thuis en dan is het heerlijk (zwanger en moeder van een peuter). Draag ze onder mijn broek.

Simply in stitches (op youtube) heeft hele goede uitleg van vanilla sock. Ze neemt je echt helemaal mee van stap tot stap. Zo heb ik leren sokken breien.
pi_184901537
Dit is mijn eerste poging tot een draagbare sok

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 8 februari 2019 @ 19:28:23 #167
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184901564
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 19:19 schreef Nina_Hobbysite het volgende:

[..]

Alles op rondbreinaalden (ook tenen). Het liefst de langere 60 of 80 cm.
Laarzen en ben veel thuis en dan is het heerlijk (zwanger en moeder van een peuter). Draag ze onder mijn broek.

Simply in stitches (op youtube) heeft hele goede uitleg van vanilla sock. Ze neemt je echt helemaal mee van stap tot stap. Zo heb ik leren sokken breien.
Ah okee, ik brei sokken met zo'n sokkenrondbreinaald, ik kan me voorstellen dat het met een kabel van 60/80/100 cm makkelijker gaat.
Ik ga deze videos volgen, ik heb er wel vertrouwen in dat het dan goedkomt. Als ik m'n sokken virus weer terug heb :@
  vrijdag 8 februari 2019 @ 19:29:31 #168
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184901582
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 19:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit is mijn eerste poging tot een draagbare sok

[ afbeelding ]
Leuke kleur en ziet er goed uit :)
pi_184901620
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 19:29 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Leuke kleur en ziet er goed uit :)
Dank je! Ik ben stiekem ook heel erg trots op mezelf.
En dit is de goedkoopste sokkenwol die ik kon vinden, hierna koop ik wol met van die leuke patroontjes erin :)
Sokkenjunkie geworden
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 22 februari 2019 @ 17:20:12 #170
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185175202

Babyvestje gebreid. Moet nog geblockt worden.
Vind hem niet zo mooi geworden :@ het breien ging wel snel, en was ook niet ingewikkeld, maar dat in elkaar zetten is niet echt mijn ding. Blij dat hij af is.
En hij is donkergroen, kleur is vertekend.
pi_185175414
Ik vind hem hartstikke leuk geworden!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_185175427
Vandaag de hele dag bezig geweest met breien (en borduren)... Had even het virus te pakken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 22 februari 2019 @ 17:32:42 #173
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_185175448
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:20 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Babyvestje gebreid. Moet nog geblockt worden.
Vind hem niet zo mooi geworden :@ het breien ging wel snel, en was ook niet ingewikkeld, maar dat in elkaar zetten is niet echt mijn ding. Blij dat hij af is.
En hij is donkergroen, kleur is vertekend.
Wauw. Hij is echt super mooi zeg. :)
Maar niet heus.....Daaaag.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 17:45:01 #174
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_185175676
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:20 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Babyvestje gebreid. Moet nog geblockt worden.
Vind hem niet zo mooi geworden :@ het breien ging wel snel, en was ook niet ingewikkeld, maar dat in elkaar zetten is niet echt mijn ding. Blij dat hij af is.
En hij is donkergroen, kleur is vertekend.
Enig O+

Wat hakken betreft; ik heb sokken leren breien van mijn tante (75 jaar oud) en ik brei volgens haar 'weet ik het, gewoon een hakkie' _O-
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 22 februari 2019 @ 18:17:05 #175
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185176337
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:45 schreef Muck het volgende:

[..]

Enig O+

Wat hakken betreft; ik heb sokken leren breien van mijn tante (75 jaar oud) en ik brei volgens haar 'weet ik het, gewoon een hakkie' _O-
:D
Leuk als je zo'n hobby met iemand kan delen :)

Bedankt voor jullie reacties, misschien ben ik gewoon te kritisch :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')