Zolang je niet op zijn oprit stopt valt het wel meequote:Op vrijdag 9 november 2018 19:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Bij zebrapaden wel dus dan wacht ik meestal ff met erop af lopen anders remmen ze alsnog terwijl ik stil sta of omgedraaid sta. Ik heb eigenlijk zelden dat automobilisten je voorrang geven zonder oversteekplaats.
[..]
kan soms toeval zijn. Ik reed een keer hele rit achter iemand aan, denk dat die op een gegeven moment ook wel dacht dat ik hem aan het volgen was.
Nou omdat ik zo lang achter hem aanreed nam ik zelfs per ongeluk de verkeerde afslag en bleef ik hem volgen haha dus toen sloeg ik later weer af wat eigenlijk een rondje was, dus hij zal zich wel net als sneakydesert hierboven gevoeld hebben.quote:Op vrijdag 9 november 2018 20:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zolang je niet op zijn oprit stopt valt het wel mee
Gast, voetgangers moeten juist aan de andere kant lopen, zodat verkeer van achter ze niet plat rijd, en jij ze duidelijker aan ziet komen. Dat is 1 van eerste dingen die je leert tijdens verkeersles op de freaking basisschool al......quote:Op donderdag 8 november 2018 14:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ze vinden zichzelf zo speciaal dat ze zelfs aan de verkeerde kant van de weg gaan lopen. Houd gewoon rechts aan zoals de verkeersregels voorschrijven.
Elke keer als ik zo een debiel tegenkomen, tezamen met een tegenligger, ontstaat er weer een deadlock situatie. Ik hobbel dan maar stapvoets verder zodat die doodloper aan te kant springt .
Is ook heel simpel, je loopt links zodat je het verkeer aan ziet komen en daarop kunt reageren door in de berm te stappen als het tegemoetkomende verkeer er anders niet langs kan.quote:Op zaterdag 10 november 2018 08:44 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Gast, voetgangers moeten juist aan de andere kant lopen, zodat verkeer van achter ze niet plat rijd, en jij ze duidelijker aan ziet komen. Dat is 1 van eerste dingen die je leert tijdens verkeersles op de freaking basisschool al......
Precies, in China lopen ze ook met hun zakken rijst aan de andere kant van de snelwegquote:Op zaterdag 10 november 2018 08:44 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Gast, voetgangers moeten juist aan de andere kant lopen, zodat verkeer van achter ze niet plat rijd, en jij ze duidelijker aan ziet komen. Dat is 1 van eerste dingen die je leert tijdens verkeersles op de freaking basisschool al......
120000/220=545km per DAG. Dat je nog tijd over houdt om te werken. If not koerier(of dergelijke), then I call bullshit.quote:Op dinsdag 6 november 2018 17:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Prive auto 15/20k per jaar vs werkbus 120k per jaar.
Whehe.. Misgeschotenquote:Op zondag 11 november 2018 19:12 schreef eRKa het volgende:
[..]
120000/220=545km per DAG. Dat je nog tijd over houdt om te werken. If not koerier(of dergelijke), then I call bullshit.
Je kunt niemand wijsmaken dat je met dagelijks minimaal 5 uur in je werkbusje te zitten, ook nog tijd overhoudt om 8 uur ander werk te doen dan rijden.quote:
bedoelde ik niet; ik dacht dat het wel een beetje algemeen bekend was dat love internationaal koerier is; die rijdt soms 2 keer per week van de ene uithoek van Europa naar de anderequote:Op zondag 11 november 2018 20:16 schreef eRKa het volgende:
[..]
Je kunt niemand wijsmaken dat je met dagelijks minimaal 5 uur in je werkbusje te zitten, ook nog tijd overhoudt om 8 uur ander werk te doen dan rijden.
5 uur per dag als gemiddelde uiteraard. Hoe dan ook, is gewoon flink overdreven als je 120k per jaar rijdt en het rijden zelf is niet de hoofdzaak van je werk.
Bij mij onbekend, maar kom nog maar weinig op fok. Bij internationaal koerier is 120k logisch.quote:Op zondag 11 november 2018 20:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bedoelde ik niet; ik dacht dat het wel een beetje algemaan bekend was dat love internationaal koerier is; die rijdt soms 2 keer per week van de ene uithoek van Europa naar de andere
Rijden is de hoofdzaak ja. De ene week rijd ik 1000km, de andere 5000km. Afgelopen maand ben ik naar Noord-Ierland geweest, Italië, Duitsland, Monaco, Zwitserland en Noord-Engelandquote:Op zondag 11 november 2018 20:16 schreef eRKa het volgende:
[..]
Je kunt niemand wijsmaken dat je met dagelijks minimaal 5 uur in je werkbusje te zitten, ook nog tijd overhoudt om 8 uur ander werk te doen dan rijden.
5 uur per dag als gemiddelde uiteraard. Hoe dan ook, is gewoon flink overdreven als je 120k per jaar rijdt en het rijden zelf is niet de hoofdzaak van je werk.
Inderdaad de eigen weghelft aanhouden is iets wat heel veel mensen niet kennen. Volledig de binnenbocht in bij linksaf en wat je aangeeft daarbij nog een smoel trekken dat je maar moet wachten of de stoep op moet rijden.quote:Op maandag 12 november 2018 18:39 schreef SuperNeger het volgende:
Ok na dat rotondetopic in KLB moet ik ook nog ff iets kwijt:
MENSEN DIE GVD NIET OP HUN EIGEN WEGHELFT KUNNEN BLIJVEN
echt leer eens een beetje sturen.
Situatie: Kruispunt, ik ga rechtsaf (zijn kant op), persoon van rechts gaat linksaf (mijn kant op). Rij ik gewoon tegelijk met hem op het kruispunt waarnaar er bijna een aanrijding gebeurt Kijkt die nog boos ook alsof ik hem voor had moeten laten gaan. Als hij gewoon de bocht wat ruimer neemt konden we er allebei tegelijk door. Echt zulke incompetente mensen kan ik echt door het raam trekken.
Ik neem bochten altijd heel breed ook al komt er niemand aan zodat er altijd nog genoeg ruimte is. Puur omdat het zo hoort.quote:Op maandag 12 november 2018 18:54 schreef JaapB het volgende:
[..]
Inderdaad de eigen weghelft aanhouden is iets wat heel veel mensen niet kennen. Volledig de binnenbocht in bij linksaf en wat je aangeeft daarbij nog een smoel trekken dat je maar moet wachten of de stoep op moet rijden.
Andere kant heb je vaak hetzelfde type die bij rechtsaf gaan voor de bocht heel hoog ophalen alsof ze er een flinke aanhanger achter hebben hangen.
Geef dan meer gas manquote:Op maandag 12 november 2018 19:02 schreef sneakydesert het volgende:
Stond vandaag met wat anderen op een 80-weg voor een stoplicht te wachten tot het groen zou worden. Van achteren komt er al verkeer aan gereden, met voorop een vrachtwagen. Die vrachtwagen rijdt al op volle snelheid en wij krijgen net pas groen. Alleen die vrachtwagen past z'n snelheid niet aan maar zet grootlicht aan en gaat toeteren. Daar gaat niemand sneller van optrekken natuurlijk. Uiteindelijk moest ie toch remmen om er niet vol op te knallen.
Ik niet, als ik niemand zie en het is een bocht met twee rijstroken dan snij ik van de buitenste naar binnen en dan weer naar buiten om zo efficient en zo hard mogelijk door de bocht te gaan gevolg: iedere 30.000 km nieuwe bandenquote:Op maandag 12 november 2018 18:55 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik neem bochten altijd heel breed ook al komt er niemand aan zodat er altijd nog genoeg ruimte is. Puur omdat het zo hoort.
ik vind het meer de sport om die bocht alsnog met 110 te doen, maar dan wel binnen de lijntjes te blijven. Vindt het rubber ook niet leuk; had het maar PTT-elastieken moeten wordenquote:Op maandag 12 november 2018 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Geef dan meer gas man
[..]
Ik niet, als ik niemand zie en het is een bocht met twee rijstroken dan snij ik van de buitenste naar binnen en dan weer naar buiten om zo efficient en zo hard mogelijk door de bocht te gaan gevolg: iedere 30.000 km nieuwe banden
Dat is dan ook de sport, netjes binnen de lijnen maar wel de snelheid er in houden en vooral de controle houden over je voertuig.quote:Op maandag 12 november 2018 21:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik vind het meer de sport om die bocht alsnog met 110 te doen, maar dan wel binnen de lijntjes te blijven. Vindt het rubber ook niet leuk; had het maar PTT-elastieken moeten worden
ik rijd best vaak dezelfde routes en ik weet redelijk precies wat ik waar kan. Er is niks leuker als met 90 op de cc op een provinciale weg te rijden met zo'n zenuwenlijer op je bumper en hem dan met diezelfde 90 door een paar 60km/u advies bochtjes te rossen en dan die sneuneus achter je bijna de berm in zien kachelen omdat hij het niet trekt Of zo'n snelheidsbeperkend slingertje ofzo gewoon met 80; woopwoop, en doeiiiquote:Op maandag 12 november 2018 22:13 schreef JaapB het volgende:
[..]
Dat is dan ook de sport, netjes binnen de lijnen maar wel de snelheid er in houden en vooral de controle houden over je voertuig.
Inderdaad een van de leukste dingen, beetje de klevers pestenquote:Op maandag 12 november 2018 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik rijd best vaak dezelfde routes en ik weet redelijk precies wat ik waar kan. Er is niks leuker als met 90 op de cc op een provinciale weg te rijden met zo'n zenuwenlijer op je bumper en hem dan met diezelfde 90 door een paar 60km/u advies bochtjes te rossen en dan die sneuneus achter je bijna de berm in zien kachelen omdat hij het niet trekt Of zo'n snelheidsbeperkend slingertje ofzo gewoon met 80; woopwoop, en doeiii
Prima, zo lang je maar opdondert naar rechts zodra er een beetje ruimte is.quote:Op maandag 12 november 2018 22:45 schreef Fer het volgende:
Ik kam hem niet meer quoten, maar iemand quotte mij, dat 100 rijden op een 100km weg (links) irritant zou zijn. Beetje onzin niet, we hoeven toch niet allemaal altijd de tellerafwijking mee te rekenen, tenminste zolang je geen Opel Kadett rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |